De ce au legat numele gradinitei de viata cuviosului sfant Stelian? - Pentru ca este ocrotitorul copiilor (scapandu-i de boala si primejdii), pentru ca dorim sa ne crestem copiii cu frica si in credinta lui Dumnezeu - religie care defineste portretul spiritual al poporului roman.

Imaginea acestei institutii, in decursul celor aproape 30 de ani de existenta a fost marcata de numele unor dascali inimosi (Popescu Maria, Perte Constanta, Neacsu Despina, a caror dragoste pentru profesie a fost transmisa si generatiilor de tinere educatoare.

In anul 1999, 26 noiembrie, colectivul cadrelor didactice a hotarat schimbarea numelui institutiei in Gradinita "Sf.Stelian". Pentru ca localul gradinitei sa confere copilului liniste si echilibru ne-am straduit sa-i asiguram toate conditiile pentru crearea unei identitati aparte. Imaginile de pe holuri sunt atractive, cu imagini din basm si din viata lor, cu personaje din lumea teatrului de papusi.

Avem in prim plan educatia individualizata in functie de personalitatea copilului si corelam activitatile individualizate cu activitatile frontale promovand jocul, activitatile ludice, ca elemente fundamentale in educarea prescolarului - ale unui joc neimpus, dar orientat indirect de catre educatoare.

Un rol deosebit in educatia timpurie a copiilor il are organizarea spatiului educativ in zone sau arii de interes, denumite zone/arii de stimulare. Organizarea salii de grupa pe arii de interes ii permite educatoarei sa-si planifice activitatile din cadrul unei saptamani. Utilizarea zonelor de interes face ca invatatura sa fie proces activ. In timpul activitatii in ariile de interes, copiii au multe ocazii de a lucra cu alti copii, in perechi sau in grupuri mici. Acest lucru sprijina dezvoltarea sociala, limbajul.

Am creat copilului o ambianta placuta prin construirea unei casute denumnita "Casuta papusilor", in care copiii sunt incurajati sa exploreze, sa aiba initiative si sa creeze.

Educatoarele pot individualiza mai bine procesul educativ pentru fiecare copil, au mai mult timp pentru a observa cum lucreaza fiecare. Copiii sunt atrasi de activitatile in grup atunci cand acestea le ofera subiecte interesante, material suficient, cand sunt organizate bine si eficient. Atunci cand mediul ambiant este organizat sub forma de centru de interes, acesta determina copilul sa comunice, sa actioneze si sa investigheze, inlaturand inertia in gandire si actiune, rigiditatea in abordarea problemelor, descurajarea, resemnarea, timiditatea, inhibitia in fata autoritatii.

Activitatile frontale, comune sau obligatorii au rol foarte important in educarea si formarea copilului. Cert este acum, totusi, ca gradinita nu urmareste numai pregatirea copilului pentru scoala, ci pregatirea acestuia pentru viata sociala viitoare. De aceea, avem planificate activitati rutiere, sanitare. Educatia sanitara o face si personalul nostru specializat care are o atentie deosebita asupra copilului in ceea ce priveste sanatatea lui. Deasemeni, personalul de ingrijire si bucatarie este personal de inalta calificare care are o grija deosebita fata de copil.

Aspectele de morala si de comportament civic, de cunoastere a spatiului si timpului, a mediului social, cultural si spiritual al tarii noastre sunt repere in abordarea echilibrata a Educatiei pentru societate si cu efecte benefice asupra dezvoltarii personalitatii copilului prescolar.