HOTARAREA Nr. 165

privind aprobarea Regulamentului de stabilire a procedurii de participare a cetatenilor si a asociatiilor legal constituite  la procesul de elaborare a actelor normative si a deciziilor cu aplicabilitate generala

 

            Consiliul Local al municipiului Ploiesti:

vazand Expunerea de motive a primarului municipiului Ploiesti si Raportul de specialitate al Directiei Administratie Publica, Juridic Contencios prin care se propune aprobarea Regulamentului de stabilire a procedurii de participare a cetatenilor si a asociatiilor legal constituite la procesul de elaborare a actelor normative si a deciziilor, cu aplicabilitate generala;

avand in vedere prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia locala;

in temeiul Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala,

 

H O T A R A S T E:

 

Art. 1

Aproba Regulamentul de stabilire a procedurii de participare a cetatenilor si a asociatiilor legal constituite  la procesul de elaborare a actelor normative si a deciziilor cu aplicabilitate generala, prevazut in Anexa nr. 1 ce face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2

Prevederile prezentei hotarari vor fi aduse la indeplinire de Biroul Comunicare, Promovare si de Directia Administratie Publica, Juridic Contencios si vor completa Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Local.

Art. 3

Directia Administratie Publica, Juridic Contencios va aduce la cunostinta publica prevederile prezentei hotarari.

 

Data in Ploiesti, astazi, 30 iulie 2003

 

Presedinte de sedinta,

Augustin Mitu

 

Contrasemneaza,

Secretar,

Maria Magdalena Mazalu

 

Anexa 1

 

R E G U L A M E N T

de stabilire a procedurii de participare a cetatenilor si a asociatiilor legal constituite, la procesul de elaborare a actelor normative si la procesul de luare a deciziilor, cu aplicabilitate generala

 

            Art.1 Prezentul regulament se adopta in vederea promovarii problemelor de interes public, in conditii de transparenta, prin informarea prealabila a cetatenilor, consultarea acestora si a asociatiilor legal constituite, prin participarea activa a membrilor comunitatii la luarea deciziilor de ordin administrativ.

            Art. 2 Persoana responsabila pentru relatia cu societatea civila este Seful Biroului Comunicare, Promovare,  desemnat de Primarul Municipiului Ploiesti  prin Dispozitie.

            Art. 3 Proiectele de hotarari ale consiliului local si de dispozitii ale primarului, cu aplicabilitate generala, insotite de expunerea de motive, respectiv referatul serviciului de specialitate, se depun la persoana responsabila, care va proceda la inregistrarea acestora intr-un  registru special constituit.

            Art. 4 Persoana responsabila, intocmeste un anunt cu privire la elaborarea proiectelor de acte normative inregistrate si asigura publicitatea acestuia dupa cum urmeaza:

-         prin afisarea la sediul propriu intr-un spatiu special amenajat, accesibil publicului;

-         prin comunicarea catre mass-media locala;

-         prin transmiterea catre asociatiile de afaceri si a altor asociatii legal constituite in functie de domeniul specific de activitate;

-         prin publicare pe site-ul propriu al institutiei;

-         prin transmiterea proiectelor de acte normative catre toate persoanele care au solicitat informatii in acest sens.

Art. 5 Anuntul va contine urmatoarele elemente:

-         nota de fundamentare (expunere de motive sau referat de aprobare) privind necesitatea adoptarii actului normativ propus;

-         textul complet al proiectului actului normativ;

-         termenul limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot transmite in scris propuneri, sugestii, opinii (ce au valoare de recomandare) la proiectul supus dezbaterii publice;

-         termenul de primire a sugestiilor, propunerilor, opiniilor  va fi de 10 zile calendaristice, calculate de la data publicarii anuntului.

Art. 6 Proiectele de acte normative aduse la cunostinta publica, insotite de observatiile si propunerile formulate, vor fi transmise initiatorului, de catre persoana responsabila, in vederea supunerii spre analiza si aprobare autoritatii publice, dupa definitivare.

Persoana responsabila, va intocmi o evidenta a propunerilor, sugestiilor si opiniilor primite,  pentru fiecare proiect de act normativ adus la cunostinta publica.

             Art. 7 Autoritatea publica va supune proiectul de act normativ dezbaterii publice, daca acest lucru se solicita in mod expres de catre o asociatie legal constituita sau o alta autoritate publica, in cel mult 10 zile de la publicarea datei si locului unde se va organiza intalnirea cu cetatenii.

             Art. 8 Proiectele de acte normative definitivate, vor fi puse la dispozitia celor interesati pentru consultare, de catre persoana responsabila. Se vor putea elibera copii la solicitare, contra cost, cu respectarea  Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.

             Art. 9 Proiectele de hotarari cu aplicabilitate generala, vor fi supuse aprobarii consiliului local numai dupa indeplinirea procedurii stabilite prin lege si de prezentul regulament, in sedinta publica. Minuta (procesul – verbal) al sedintei publice, incluzand votul fiecarui membru (cu exceptia votului secret) va fi afisata la sediul institutiei si publicata pe pagina de internet.

        Prin exceptie, in cazuri exceptionale, pentru evitarea unor grave atingeri aduse interesului public, se pot adopta acte normative cu aplicabilitate generala in regim de urgenta, in conditiile legii, cu consemnarea acestuia in minuta.

            Art. 10 Stabileste ca un raport anual privind transparenta decizionala elaborat de Biroul Comunicare, Promovare sa cuprinda urmatoarele elemente:

-         numarul total al recomandarilor primite;

-         numarul total al recomandarilor incluse in proiectele de acte normative si in continutul deciziilor luate;

-         numarul participantilor la sedintele publice;

-         numarul dezbaterilor publice organizate pe marginea proiectelor de acte normative;

-         situatia cazurilor in care autoritatea publica a fost actionata in justitie pentru nerespectarea prevederior prezentei legi;

-         evaluarea proprie a parteneriatului cu cetatenii si asociatiile legal constituite;

-         numarul sedintelor care nu au fost publice si motivatia restrictionarii accesului.

            Art. 11 Raportul anual privind transparenta decizionala va fi facut public - prin afisarepe pagina de internet si va fi  prezentat Consiliului Local in sedinta publica.