privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea
liberului acces la informatiile de interes public
Consiliul
Local al municipiului Ploiesti:
vazand Expunerea de motive a primarului
municipiului Ploiesti si Raportul de specialitate al Directiei Administratie
Publica, Juridic Contencios prin care se propune stabilirea unor masuri pentru
asigurarea liberului acces la informatiile de interes public;
in conformitate cu prevederile Legii
nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, precum si
ale Hotararii Guvernului nr. 123/2002 privind Normele metodologice de aplicare
a Legii nr. 544/2001;
avand in vedere
propunerile formulate in plenul sedintei de catre domnii consilieri;
in
temeiul dispozitiilor art. 46 alin. (1) din Legea nr.
215/2001 privind administratia publica locala,
H O T A
R A S T E:
Art. 1 |
(1)
Accesul persoanelor fizice si juridice la informatiile de interes public se
asigura de catre Consiliul Local al municipiului Ploiesti si primarul municipiului
Ploiesti prin Biroul Comunicare,
Promovare, compartiment specializat de informare si relatii publice,
organizat in cadrul aparatului propriu al consiliului local. (2)
Atributiile Biroului Comunicare,
Promovare si fisele posturilor salariatilor din cadrul acestuia se
completeaza conform prezentei hotarari si a actelor normative incidente in
materie. |
Art. 2 |
Biroul Comunicare, Promovare va face public, din oficiu, urmatoarele documente
si informatii de interes public: a) actele normative care
reglementeaza organizarea si functionarea consiliului local, institutia
primarului si a primariei; b) structura
organizatorica a consiliului local si a aparatului propriu si permanent al
acestuia, atributiile structurilor functionale ale aparatului propriu si
permanent, programul de audiente ale comisiilor consiliului local, al
primarului, viceprimarilor si secretarului municipiului Ploiesti, programul
de functionare al structurilor functionale ale aparatului propriu; c) numele si prenumele
persoanelor din conducerea Primariei municipiului Ploiesti, precum si a
functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice, desemnat prin
dispozitia primarului; d) coordonatele de contact
ale consiliului local si Primariei municipiului Ploiesti, respectiv:
denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa
paginii de internet; e)
sursele
financiare, bugetul si bilantul contabil; f)
programele si strategiile autoritatii publice locale; g) lista cuprinzand
documentele de interes public, produse si/sau gestionate, altele decat cele
puse la dispozitie, din oficiu, anexa la prezenta hotarare; h) modalitatile de
contestare a hotararilor consiliului local si a dispozitiilor primarului, in
situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de
acces la informatiile de interes public solicitate. |
Art. 3 |
Accesul la
informatiile de interes public comunicate din oficiu se realizeaza prin: a) afisarea la sediul
institutiei publice ori in alte locuri intens populate; b)
publicarea in
publicatii proprii, in mijloace de informare in masa ori in pagina de
internet proprie; c)
consultarea la sediul Consiliului Local al municipiului |
Art. 4 |
Biroul Comunicare, Promovare indeplineste si
atributiile pe linia relatiei cu presa, prevazute de art. 29 din Hotararea de
Guvern nr. 123/07.02.2002, prin intermediul unei persoane din cadrul
acestuia, ce va fi desemnata prin dispozitie de catre Primarul municipiului
Ploiesti. |
Art. 5 |
Se aproba
lista cuprinzand documentele de interes public, produse si/sau gestionate, ale consiliului local,
primarului si ale aparatului propriu al consiliului local, potrivit Anexei
nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare. |
Art. 6 |
(1)
Informatiile de interes public prevazute in anexa la prezenta hotarare se pun
la dispozitia persoanelor interesate prin intermediul Biroului Comunicare, Promovare. (2) Procedura de obtinere a
informatiilor, se aproba prin dispozitia primarului municipiului Ploiesti,
emisa in conformitate cu actele normative in materie. (3) Tariful pentru eliberare
copii documente se stabileste in cuantum de 3000 lei/pagina. Suma perceputa
constituie venit la bugetul local si se va achita la casieria Primariei municipiului Ploiesti. |
Art. 7 |
(1) Pentru
analiza reclamatiilor administrative ale persoanelor, vizand nerespectarea
prevederilor Legii nr. 544/2001 si ale Hotararii Guvernului nr. 123/2002, se
constituie comisia de analiza privind incalcarea dreptului de acces la
informatiile de interes public; (2)
Responsabilitatile comisiei sunt cele prevazute la art. 35 alin. (2) din
Hotararea Guvernului nr. 123/2002 privind aprobarea normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 544/2001 referitoare la liberul acces la informatiile de
interes public; (3)
Componenta comisiei se stabileste prin dispozitia primarului municipiului
Ploiesti. (4)
Comisia are obligatia sa stabileasca dupa caz vinovatia persoanei care nu
si-a indeplinit obligatia. |
Art. 8 |
(1)
Consiliul Local al municipiului Ploiesti va analiza anual raportul intocmit
prin grija primarului, de catre Biroul Comunicare,
Promovare, privind accesul la informatiile de interes public. (2)
Raportul prevazut la alin (1) va fi intocmit in conformitate cu art. 27 alin.
(1), lit. (a) si (l) din Legea nr. 544/2001 si va fi publicat. |
Art. 9 |
Regulamentul
de Organizare si Functionare al Biroului Comunicare,
Promovare se va completa cu prevederile
prezentei hotarari precum si cu cele ce decurg din aplicarea Legii nr.
544/2001 si Hotararii de Guvern nr. 123/2002. |
Art. 10 |
Directia
Administratie Publica, Juridic Contencios va aduce la cunostinta publica
prevederile prezentei hotarari. |
Data in Ploiesti, astazi, 30
iulie 2003 Presedinte de sedinta, Augustin Mitu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa 1
LISTA CUPRINZAND
DOCUMENTELE DE INTERES PUBLIC, PRODUSE SI/SAU GESTIONATE,
ALTELE DECAT CELE PUSE LA DISPOZITIE, DIN OFICIU
1. Hotararile cu caracter normativ ale Consiliului Local
al municipiului
2.
Dispozitiile cu caracter normativ emise de primarul municipiului
Ploiesti
3.
Componenta nominala a Consiliului Local al municipiului
Ploiesti, inclusiv apartenenta politica
4.
Informari intocmite de primarul municipiului Ploiesti
privind starea economica si sociala a municipiului, precum si informari asupra
modului de aducere la indeplinire a hotararilor consiliului local
5. Rapoartele anuale de activitate intocmite de catre
consilierii municipali precum si de catre viceprimari
6.
Ofertele de vanzare a terenurilor agricole situate in
extravilanul municipiului Ploiesti, precum si a terenurilor cu destinatie
forestiera aflate pe raza municipiului Ploiesti
7. Lista actelor normative potrivit carora primarul poate
constata contraventii si aplica sanctiuni
8. Lista imputernicitilor primarului care pot constata
contraventii si aplica sanctiuni si domeniile de activitate
9.
Lista proceselor verbale de constatare a contraventiilor
10. Documentele privind
repartizarea spatiilor cu destinatia de locuinta, precum si cu privire la
inchirierea ori concesionarea spatiilor cu alta destinatie decat cea de
locuinta
11. Propuneri de la cetateni
12. Planurile urbanistice
generale, regulamentul de urbanism, planurile urbanistice de detaliu, planurile
urbanistice zonale, planurile de situatie si amplasamente cu mobilier stradal
si constructii provizorii
13. Lista certificatelor de
urbanism si a autorizatiilor de construire eliberate
14. Situatia statistica
privind activitatea de stare civila: numarul nasterilor, casatoriilor,
deceselor si alte asemenea
15. Evidenta dosarelor de:
tutela, curatela, asistenta bolnavilor psihici periculosi, asistenta sociala a
persoanei varstnice in vederea incheierii unui act juridic de instrainare, in
scopul intretinerii si ingrijirii sale
16. Activitatile si locurile
in care se poate presta munca in folosul comunitatii, precum si prezenta lunara
la munca a beneficiarilor de ajutor social
17. Lista de achizitii
publice, servicii si lucrari
18. Listele cu ofertele
declarate castigatoare, pentru achizitii publice, servicii si lucrari, in
conformitate cu Legea nr. 212/2002
19. Organizarea concursurilor
pentru ocuparea posturilor vacante
20. Informatii privind
nivelurile impozitelor si taxelor locale stabilite conform hotararilor
consiliului local, modul de calcul al acestora, contribuabilii care beneficiaza
de facilitati fiscale precum si informatiile care privesc aplicarea oricaror
alte dispozitii ale Ordonantei de Guvern nr. 36/2002, privind impozitele si
taxele locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
21. Relatii de colaborare sau
parteneriat cu autoritati publice din tara si strainatate; infratirea cu alte
comunitati din strainatate; programe ale unor vizite in tara si in strainatate
22. Informatii generale
pentru cetatenii straini
23. Lista asociatiilor de
proprietari/locatari dupa caz
24. Lista certificatelor de
producator eliberate
25. Informatii privind activitatea cultural-sportiva
desfasurata pe teritoriul municipiului
26. Relatii cu O.N.G. –uri, programe ale acestora si
colaborari
27. Informatii despre programele cu finantare externa