R O M A N I A

JUDETUL PRAHOVA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI

 

P R O C E S  -  V E R B A L

al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 30 iunie 2006

 

            Din totalul de 27 de consilieri in functie, la sedinta au participat 21, absenti motivat fiind 6 si anume: doamna Manea Antoaneta, doamna Dosaru Iuliana, domnul Avramescu Teodor, domnul Mitu Augustin, domnul Popescu Catalin si domnul Palas Paul.

 

* * *

 

            La sedinta au mai participat:

            - dl Emil Calota                                              - Primar

            - dl Radu Socoleanu                                       - Viceprimar

            - d-na Luminita Gaborfi                                 - Director Directia Administratie Publica, Juridic – Contencios

 

* * *

 

            Sedinta a fost condusa de domnul consilier Savu Daniel.

 

* * *

 

            Dl Savu Daniel

            Buna ziua si bine ati venit la sedinta Consiliului Local al Municipiului Ploiesti de astazi.

            Avem cvorumul necesar pentru a incepe sedinta.

            Pentru inceput, dau cuvantul domnului consilier Mateescu Radu.

 

            Dl Mateescu Radu

            Vreau sa va fac cunoscut ca am demisionat din cadrul Partidului Conservator si am trecut la Partidul Democrat.

 

*

 

Dl Savu Daniel

In ceea ce priveste proiectul ordinii de zi, toata lumea il aveti in mape, din informatiile pe care le-am primit, initiatorii solicita retragerea proiectului de la punctul 4 si a proiectului de la punctul 10 pentru o mai buna fundamentare.

Retragerea acestor puncte fiind solicitata chiar de initiatori, nu mai este necesar sa supunem la vot propunerea.

Mai sunt alte modificari?

 

D-na Trican Elena

Solicit ca proiectul de la punctul 7 sa fie retras cu acordul initiatorului, sa il regandim si sa il avem luna viitoare pe ordinea de zi a sedintei.

Multumesc!

 

Dl Savu Daniel

Acest proiect de hotarare are aviz favorabil de la trei comisii.

Initiatorul doreste mentinerea pe ordinea de zi a sedintei a acestui punct, in concluzie, supunem la vot propunerea doamnei Trican de retragere:

Cine este pentru ?                     1 vot

Cine este impotriva ?                19 voturi

Daca se abtine cineva ?             1 abtinere

Cu un vot pentru, acela al doamnei Trican Elena, 19 voturi impotriva si o abtinere, aceea a domnului Lungu Razvan, aceasta propunere a fost respinsa.

 

*

 

Dl Savu Daniel

            Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot ordinea de zi in ansamblu:

            Cine este pentru ?                     21 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             -

            In unanimitate de voturi, ordinea de zi a sedintei a fost aprobata.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Primul punct de pe ordinea de zi a sedintei – „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 9 mai 2006.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proces – verbal:

Cine este pentru ?                     21 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, procesul – verbal a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Urmatorul punct de pe ordinea de zi – „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 26 mai 2006.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proces – verbal:

Cine este pentru ?                     21 voturi

            Cine este impotriva ?                -

            Daca se abtine cineva ?             -

In unanimitate de voturi, procesul – verbal a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

            Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

            „Intrebari si interpelari.”

            Cine se inscrie la cuvant?

 

            D-na Trican Elena

            In primul rand, vreau sa aduc la cunostinta Consiliului Local niste lucruri.

            Este vorba de marcajele din Malu Rosu – unele nu sunt vizibile. Am mai sesizat acest lucru inainte de Pasti si mi s-a spus ca nu sunt fonduri pentru asta.

            In al doilea rand, as vrea sa stiu care este stadiul derularii contractului cu Hipodromul. Am sesizat ca nu s-a facut nimic pana acum. Ar trebui sa se analizeze situatia si cine se face vinovat sa se supuna consecintelor.

            O alta problema,  problema familiei Mandalac. As vrea sa se respecte drepturile tuturor cetatenilor din Municipiul Ploiesti, sa se respecte legea pentru toti.

            Domnul primar a fost in zona, a vazut despre ce este vorba si le-a promis ca se va rezolva. Dumnealor nu au mai putut ajunge la domnul Primar, au venit la mine si eu i-am invitat in sedinta Consiliului Local de astazi pentru a primi un raspuns cand se va rezolva problema respectiva. Dumnealor si-au achizitionat materialele si vor sa-si finalizeze case pe dinafara, ca atare, trebuie rezolvata aceasta problema. Oricum, la momentul respectiv, legiuitorul a stabilit o anumita suprafata cu o anumita latime, tocmai pentru acest lucru, sa aiba acces cu o masina la domiciliul dumnealor.

            O alta problema este aceea a salii de sport de la Liceul Mihai Viteazul. Sala de sport de aici arata deplorabil, in primul rand este plina de mucegai, vopseaua se curata de pe pereti pe hainele copiilor, podeaua este sub orice critica.

            Cei care au semnat la darea in primire, trebuie sa rezolve problema intr-un fel sau altul.

            Va multumesc !

 

Dl Savu Daniel

            Am sa iau si eu cuvantul, vreau sa leg interpelarea mea de cea a doamnei Trican, privind Hipodromul Ploiesti, sustin si interpelarea legata de sala de sport de la Colegiul „Mihai Viteazul”, am fost elev al acestui liceu si ma simt dator sa spun ca nu este in regula cu ceea ce se intampla cu aceasta sala, dar cea mai grava problema semnalata si de doamna Trican si pe care si eu doream sa o semnalez, este problema Hipodromului. Va rog sa ma credeti, chiar astazi am mai facut un drum acolo, este un dezastru ce se intampla la Hipodrom, timp de aproape un an de zile nu s-a facut absolut nimic, nu s-a batut un cui, nu s-a adus o roaba de nisip pe pista, nu s-a facut nimic. Intrucat astazi expira termenul prevazut in contract – in 30 iunie avea un termen acolo sa aduca niste utilaje, au adus ieri niste utilaje vopsite de pe la Salub pe care probabil vor sa ni le prezinte drept investitii noi, au adus niste cisterne de apa, niste utilaje vechi, vopsite, luate de pe la Salub. Eu cred si il rog pe domnul viceprimar Socoleanu, a si semnat acest contract, il are si in atentie, este clar ca de la previziunile pe care le-am avut si chiar dansul a spus, am aici toate articolele din presa, dansul spunea ca o sa facem un Hipodrom de valoare internationala acolo, previziunile nu sunt astea.

            Vestitul Sergio Pilleri care va este cunoscut dumneavoastra din presa, nu stiu clanul, mafia italiana - nu stiu, el este cel delegat acolo de catre Gaetano Papalia sa faca, sa taie si sa spanzure. Sergio Pilleri nu a facut nimic, ba mai mult, ignorand contractul, si asta este cel mai grav, am in fata contractul si prevederea cea mai importanta a acestui contract de concesiune este ca aceasta firma se obliga sa organizeze activitati hipice si sa mentina activitatea de baza, iar articolul 8.2.11 este mult mai ferm, spune: „concesionarul este obligat sa asigure exploatarea eficace in regim de continuitate a activitatilor care fac obiectul concesiunii”. Nu s-a intamplat acest lucru, ba mai mult, proprietarii de cai au primit o adresa zilele trecute prin care li se interzice sa mai organizeze curse, spunandu-se in acea adresa, culmea penibilului, ca nu cumva sa se accidenteze caii si ca ei nu raspund de treaba asta. Pai cine sa raspunda de treaba aceasta, cine sa raspunda de gropile de pe pista, nimeni?

            Deci acest contract este un dezastru, eu cred ca avem obligatia sa sustinem prin reprezentantii juridici rezilierea lui, daca s-a intors, noi am facut atac la Curtea Suprema de Justitie, s-a intors contractul, va trebui sa reziliem acest contract. Foarte ferm spun, nu asa se face, nu a dat dovada timp de un an de zile de minima bunavointa ca ar vrea sa faca ceva acolo. S-au furat gardurile si alea care erau puse de noi, de Administratia Domeniului Public si Privat, balariile sunt mai inalte decat pista, nu se mai vede nimic, deci este acolo un dezastru si acest Sergio Pilleri cu cine o mai fi el acolo dovedeste rea intentie. Daca s-ar fi dorit sa se faca ceva, pana astazi trebuia sa fie acolo utilaje, sa fie orice, un an de zile nimic nu s-a facut si este in pericol un obiectiv foarte important pentru Ploiesti si poate si pentru Romania – este singurul hipodrom din tara.

            Rog sa luam toate masurile, sa ne faca o informare domnul viceprimar Socoleanu despre stadiul derularii asa cum a cerut si doamna Trican, dar va spun ca nu s-a facut nimic cu certitudine si pacaleala asta cu utilajele, este un alt lucru care ii acuza, nu ii exonereaza de raspundere – in ultima zi sa aduci niste utilaje, doar asa ca sa respecti ceva.

            Va rog domnule viceprimar sa ne informati si rog compartimentul juridic, daca este cazul pe domnul Primar, sa ia masurile sanctionaratorii pentru cei care nu s-au facut atenti de derularea acestui contract.

            Va multumesc!

 

            Dl Sicoie Florin

            Am trei interpelari, prima, o revenire – in sedinta trecuta am intrebat daca chioscul Editurii Prahova din spatele Magazinului Omnia   se afla pe un amplasament aprobat de Primarie.

            La aceasta intrebare simpla am primit un raspuns stufos, confuz in care mi se povestea istoria chioscului de la Calliope, poveste care nu ma intereseaza, dar repet intrebarea – Chioscul Editurii Prahova se afla pe un amplasament aprobat de Primaria Municipiului Ploiesti ?

            Am primit de la Domnul Bratosin atunci, o reamplasare a celor 3 chioscuri din zona, ABC, Prahova si Calliope in zona Winmarkt si Galeriile Comerciale. Intreb de ce cele 3 chioscuri s-au deplasat din zona respectiva sau de ce ele sunt in continuare pe amplasamente neaprobate.

            A doua problema se adreseaza domnului viceprimar Socoleanu si repet intrebarea mea din sedinta trecuta legata de largirea strazii Marasesti. Am intrebat atunci daca exista autorizatie de construire pentru largirea strazii. Vreau sa aflu raspunsul pentru ca mi s-a semnalat de catre locuitorii din zona ca trotuarele au ramas foarte inguste. Dupa parerea mea, a fost o interventie nefericita care a dus la niste trotuare pe care numai o delegatie de chinezi , ca sa fac o gluma, ar putea pasi, pentru ca au ramas doar niste potecute pe langa gard, nu mai spun ca lumea parcheaza in continuare masinile pe acele trotuare si ca pietonii nu au pe unde circula.

            As vrea sa vad cine este in spatele acestei initiative nereusite de largire a unei strazi care nu se poate dubla sau tripla.

            A treia problema, care si ea repeta o interpelare mai veche, este vorba de nefericitul lant de semafoare dintre Piata Saracilor si Hotelul Prahova. In fiecare zi trec pe acolo, deci nu vorbesc teoretic si stau 15 – 20 de minute  de 3 – 4 ori sa prind un semafor. Cred ca suntem orasul cu cele mai multe semafoare/km . Chiar i-as sugera domnului Socoleanu, daca nu cumva s-ar putea face semafoare si la urmatoarele 4 strazi, pana la Directia de Urbanism.

            Astept raspuns in aceasta sedinta daca se poate.

 

            Dl Savu Daniel

            A mai aparut unul nou la Alex Color.

 

D-na Trican Elena

Data trecuta am avut o interpelare cu wc-urile ecologice. As vrea sa stiu si eu stadiul derularii acestui contract de asociere si ce cauta firma Calliope aici.

Nici pana la acest moment nu am primit un raspuns. Domnul director de la Administratia Domeniului Public si Privat Ploiesti mi-a spus ca nu este incheiat nici un contract cu firma Calliope. Vreau sa stiu si eu care este stadiul derularii contractului de asociere si cer sa mi se dea un raspuns la ceea ce spun in Consiliul Local.

 

Dl Rusu Ioan

Referitor la programul de asfaltari, suntem la data de 30 iunie - 1 iulie si asteptarea in Ploiesti este destul de mare in zona respectarii programului de asfaltari.

Cred ca ar fi destul de util si pentru cetateni si pentru noi consilierii sa avem o informare lunara de acum inainte cu stadiu acestor asfaltari. Suntem in 1 iulie deja, urmeaza august, septembrie si in octombrie deja nu nai putem discuta de asfaltari.

Eu v-as ruga ca la sedinta urmatoare sa primim in scris un raport privind stadiul asfaltarilor din Ploiesti, conform programului . Bani au fost si trebuie sa urmarim totusi realizarea programului.

            A doua interpelare - in orasul Ploiesti, printr-o tranzactie privata care este absolut legala, ne-am ales cu un monopol pe retelele de cablu TV. Tranzactiile sunt libere, dar noi trebuie totusi sa incurajam concurenta. Am avut doua firme, cetatenii aveau de unde sa aleaga, acum am ramas cu o singura firma. Prin concurenta puteam spera la preturi mai scazute, insa in acest caz, cu un monopol, nu putem decat sa acceptam pretul impus.

            Domnule primar, poate avem o discutie cu Oficiul Concurentei sa vedem cum de am ramas conform legilor in vigoare doar cu un operator, care ar fi modalitatile sa putem incuraja acest segment pentru ca numai incurajand concurenta putem spera la preturi mai scazute si calitate.

 

            Dl Primar

            Am sa incerc sa raspund punctual la chestiunile ridicate si las placerea domnului Socoleanu sa raspunda la cateva dintre chestiunile aflate in competenta dansului.

            Pentru doamna consilier Trican Elena, referitor la interpelarea dumnevoastra – wc-urile ecologice se gasesc intr-un contract novat, firma care le-a avut initial in proprietate si care avea obligatia de a le tine in functiune 24 ore/zi, a renuntat in favoarea firmei Calliope. Dupa cunostinta mea, si domnul Director Sandulescu se afla aici, contractul trebuia anulat. In acest moment, noul operator, proprietar si operator al acestor toalete ecologice este firma Calliope. Am primit si eu numeroase reclamatii de la cetateni in ceea ce priveste programul de functionare, in special in zona centrala a Ploiestiului. In discutiile pe care le-am avut cu reprezentantii firmei, mi s-a spus ca sunt vandalizari, costurile de reparatie au devenit deja mult prea mari fata de gradul de utilizare al acestor echipamente. Pe de alta parte, se intelege rostul ramanerii acestora pe domeniul public, acela de a deservi nevoile firesti ale cetatenilor din zonele respective. O sa primiti o nota, oricum domnul director va convoca pe reprezentantii autorizati ai firmei respective pentru a stabili clar un program de functionare si mai ales respectarea acestuia. In caz contrar, o sa venim in fata Consiliului Local al Municipiului Ploiesti cu propunerea de reziliere a acestui contract.

            Cu privire la sala de sport de la Liceul Mihai Viteazul, as vrea sa va rog sa ne gandim si la alte sali de sport mai periferice. De pilda, doamna consilier Trican, poate mergeti cu mine la Liceul Teleajen, sa vedem cum arata sala de sport de acolo. Din nefericire, trebuie sa recunosc public, avem multe sali de sport care nu corespund nici ca stare de igiena, nici ca dotare. Avem in pregatire un program de dezvoltare atat a terenurilor de sport pentru tineri, cat si a salilor de sport. Contez pe faptul ca executia bugetara pe acest an ne va permite punerea la punct a acestui program pentru ca el sa fie realizat in 2007. Cu ocazia asta, rog public si pe dumneavoastra sa ne ajutati sa completam resursele de venituri de la bugetul local, pentru ca, de pilda, Societatea Nationala a Carbunelui, acolo unde cu drag lucrati, inregistreaza fata de bugetul local un debit de 357 mil lei. Eu v-am mai rugat si cu alte prilejuri, de a rezolva problemele municipalitatii vizavi de terenul din strada Soarelui, intre timp, vreau sa va spun doamna consilier Trican, Societatea Nationala a Carbunelui are debite la Directia Finantelor Publice de 302 miliarde, iar constructia neinceputa de pe strada Traian, impreuna cu terenul aferent, sunt in acest moment proprietatea Ministerului Finantelor Publice. Am rugamintea catre dumneavoastra sa ne ajutati sa rezolvam aceasta problema a municipalitatii.

            Pentru familia Mandalac - va anunt ca sunt aici si doamna si domnul Mandalac - problema este de vecinatate, o problema a carei rezolvare nu depinde de o decizie administrativa. Cunosc foarte bine situatia, am fost nu numai o singura data acolo, vecinul familiei Mandalac a depasit cu circa 30 cm prin construirea si deservirea unui beci, limita de separare, limita de proprietate fata de familia Mandalac. Ar trebui ca respectivul sa-si darame constructia, sa-si darame casa pentru ca accesul in curtea familiei Mandalac sa se faca in siguranta, pentru o masina care eventual se parcheaza cu spatele. In acelasi timp, vreau sa va spun ca terenul pe care dumneavoastra il folositi, este pe domeniul public. In sala este prezenta si soamna Rita Neagu, noi vom face o noua fotografiere a suprafetei respective. In acest moment se impune  respectarea regulilor pentru toata lumea, inclusiv punerea in circuitul public a curtii exterioare si a curtii interioare pe care in acest moment o folositi in exclusivitate, Doamna Neagu Rita va veni cu oamenii de la Cadastru si de la Control, va face fotografierea si va va comunica solutia pe care o vom gasi intr-o dispozitie administrativa. Eu am incercat sa va invit pe dumneavoastra si pe vecinii dumneavoastra la o discutie amiabila, o discutie intre oameni care sunt vecini de 12 – 20 de ani si de a gasi o formula prin care si dumneavoastra va puteti rezolva confortul cu parcatul masinii si ceilalti sa nu-si darame casa. Daca pe cale amiabila nu se poate, atunci vom rezolva pe cale administrativa  un conflict privat intre vecini, cu riscurile aferente, va trebui sa urmarim daramarea unei constructii intr-o parte, in cazul dumneavoastra va trebui sa mutati gardul si sa va rezumati la utilizarea domeniului public numai pentru acces.

 

            Dl Mandalac

            Solicit sa iau cuvantul.

 

            Dl Savu Daniel

            Nu putem face discutii in cadrul unei sedinte a Consiliului Local, mergeti in audienta. Noi nu putem face aceste discutii decat cu avizul Consiliului Local, aviz pe care nu il avem in momentul de fata.

 

            Dl Primar

            Eu v-am dat elemente destule, ramaneti dupa sedinta pentru a primi lamuriri. Doamna Director de la Urbanism se va ocupa personal de acest caz, luni dimineata.

            Pentru marcajul din malu Rosu, cu ocazia asta am sa raspund si domnului consilier Rusu Ioan, exista un program pe care am sa vi-l pun la dispozitie tuturor membrilor Consiliului Local, un program in care sunt cuprinse toate investitiile, chiar daca multe dintre aceste investitii se gasesc in faza de proiectare, de licitare sau de oferte de pregatire a contractelor. Toate aceste termene vor fi comunicate si opiniei publice, vi-l vom comunica si dumneavoastra pentru ca pe baza lui noi vom face comandamentele saptamanale cu constructorii pentru a urmari respectarea termenelor angajate prin contract.

            Pentru chioscul din spatele magazinului Omnia, domnule consilier, suntem din nefericire intr-o situatie conflictuala intre doi agenti economici, si ca de obicei, incercam da dam dreptate tuturor. Asteptam termenul de 15 septembrie cand lucrarile de amenajare a parcarii supraterane din  spatele magazinului Omnia ar trebui sa se termine si ca vom relua odata cu accesele, si ocuparea domeniului public in zona, inclusiv functionarea cofetariei din apropiere si cu pasajele din zona. In acel moment cred ca vom avea toate elementele pentru ca amplasamentele sa nu mai fie preovizorii si pentru a nu mai forta agentii economici sa apeleze la solutii de 2 – 3 luni de zile. In jurul datei de 15 septembrie si comisia de urbanism va fi extrem de implicata, pentruca odata terminata parcarea, stabilim accesele, domeniul public, acela care mai ramane disponibil va fi supus atentiei comisiei de urbanism pentrui ocuparea cu chioscuri de presa.

            Semaforizarea de la Hotel Prahova, este o chestiune de care m-am ocupat personal, am rugat comisia de circulatie sa o rezolve. Ultima discutie am avut-o cu reprezentantul firmei care opereaza sistemul de semaforizare si am primit promisiunea ca in 2 – 3 zile se va rezolva aceasta problema.

            Pentru ultima interpelare, am sa il rog pe domnul viceprimar Socoleanu sa va raspunda.

 

            Dl Socoleanu Radu

            Pentru doamna consilier Trican, strada Malu Rosu cu trecerea de pietoni pe care ati invocat-o se afla prinsa intr-un contract cu firma care a castigat licitatia in vederea investitiei. De saptamana viitoare  se intra in investie pe strada si tocmai din acest motiv nu am mai cheltuit banii publici pentru realizarea unei lucrari ce ulterior trebuia deteriorata.

            Pentru domnul Sicoie – exista autorizatie de construire si v-o putem pune la dispozitie oricand. Important este ca unii se lupta pentru statui si altii se lupta pentru drumuri. Sa cautam solutii domnule Sicoie, aici este vorba de a oferi cetatenilor Municipiului Ploiesti alternative de viitor prin realizarea proiectelor de investitii din Municipiul Ploiesti.

            Aceasta lucrare din intersectia Cioceanu, lucrare de mare anvergura pentru a oferi alternative in momentul in care vom intra pe strada Cantacuzino si traseele celelalte pe care le avem in programul de investitii, va pot pune oricand doriti la dispozitie fotografii si modul in care a fost analizat intr-o perioada de 8 luni de zile studiul de circulatie din zona si modul cum acele trotuare erau ocupate intotdeauna de autoturisme. Am cautat solutii de a oferi 2 benzi de iesire si una de intrare, tocmai pentru a fluidiza traficul in zona respectiva. Cred ca ploiestenii care circula in acea zona, pot sa confirme acest lucru.

            Pentru domnul Rusu, programul de asfaltari il vom prezenta Consiliului Local. La sedinta urmatioare il veti avea in mape cu ce s-a realizat in perioada anterioara sedintei.

            As vrea sa raspund doamnei Trican si domnului Savu, in acest moment, contractul cu Hipodromul se afla in termen. Astazi expira la 30 iunie primul termen privind dotarea cu utilaje conform contractului. Am primit o informare din partea Hipodromulu, acele utilaje nu sunt ale Salub-ului, sunt marci de import, au certificate vamale, importate si asa mai departe.

 

            Dl Savu Daniel

            Dar de obligativitatea de a asigura continuitatea functionarii Hipodromului pe toata aceasta perioada, continuitatea activitatii de baza? Nu s-a facut nimic

            La articolul 1 din contract se prevede pastrarea obiectului de activitate al Hipodromului.

            Mentinerea  activitatii de baza pe toata durata concesiunii – este foarte clar.

 

            Dl Socoleanu Radu

            Ca sa fim mai concreti, domnule consilier, pentru ca astazi este 30, nu s-a terminat ziua, in sedinta urmatoare, poate chiar in extraordinara daca va exista, dupa cate stim vom avea si o extraordinara, vom prezenta o informare asa cum exista la 30.06.2006. Din pacate mai sunt utilaje de venit, avem dovada ca in Ungaria de doua saptamani nu se poate circula cu autovehicole grele, deci este o problema tehnica. La sedinta urmatoare am sa va prezint impreuna cu colegii mei o informare despre stadiul derularii contractului.

 

            Dl Savu Daniel

            Eu spun ca este un dezastru in continuare, pentru ca a fost aici un stimat avocat care  ne-a amenintat atunci si am fost obligati sa incheiem acest contract printr-o hotarare de instanta, ca vom plati daune cominatorii – nu cred ca era cazul, bine ca am continuat caile de atac si poate vom reusi sa reziliem  acest contract, sa il dam unor oameni seriosi. Nu pot sa cred ca cineva este serios daca respecta un contract in ultima zi, folosind o chichita, aducand niste utilaje, nefacand absolut nimic un an de zile de cand este acolo, absolut nimic.

 

            Dl Sicoie Florin

            Referitor la statuie vreau sa vorbesc, genul acesta de atacuri, pentru mine sunt usor de demontat.

In cadrul activitatii unei comisii formate din specialisti, pentru ca acolo    n-am fost ca si consilier municipal ci ca Director al Muzeului de Arta. Alaturi de mine a fost un mare critic de arta, Paul Suseanu, un scriitor important si Directorul Directiei de Cultura, iar efectul a fost ca orasul Ploiesti are, (cred ca va deveni un punct interesant al orasului), o superba statuie a unui mare sculptor, elevul lui Paciurea, Ion Irimescu, intr-o zona foarte frumoasa cu un soclu impecabil. Daca compari soclul statuii pe care spuneti dumneavoastra ca eu am pus-o, cu trotuarul pe care l-ati edificat dumneavoastra acolo, sa stiti ca pierdeti pe toata linia. Dar eu va spun un singur lucru. Exista o lege care fixeaza latimea minima a trotuarelor la 75 de centimetri. Intamplator, cineva m-a sunat astazi si mi-a spus ca sunt cel putin cateva locuri in care sunt sub 75.

            Va multumesc!

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

            Daca nu mai sunt alte intrebari si interpelari, trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea tarifului pentru formare profesionala a agentilor comunitari de catre Politia Comunitara - initiat de domnul primar.”

Am inteles ca sunt niste modificari propuse.

 

            D-na Gaborfi Luminita

            Se introduce un nou articol, articolul numarul doi care va avea urmatorul continut:

„Tariful va fi actualizat anual cu aprobarea Comisiei de Buget – Finante si a Comisiei de Ordine Publica.”

            Restul articolelor se vor renumerota.

 

            Dl Teodorescu Iulian

            Tarifele sunt stabilite in hotararea Consiliului Local, ma indoiesc ca ar fi legal sa fie actualizat numai cu acordul unor comisii.

 

            Dl Savu  Daniel

            Propuneti cu acordul Consiliului Local?

“Tariful va fi actualizat anual cu aprobarea Consiliului Local.”

            Supun la vot aceasta modificare:

            Cine este pentru?                 19 voturi

            Cine este impotriva?            -

            Daca se abtine cineva?         1 abtinere

            Fac mentiunea ca doamna Cont Adriana nu este in acest moment in sala.

Cu 19 voturi pentru si cu o abtinere, aceea a doamnei Trican Elena, aceasta modificare a fost aprobata.

 

            D-na Trican Elena

            In primul rand vreau sa cred ca acest tarif este pe agent comunitar pentru ca nu se specifica nicaieri. In al doilea rand, m-am uitat pe structura tarifului si, la primul punct – cheltuieli cu salariul brut pe cadru formator al personalului politiei comunitare am vazut ca salariul brut orar este de doua sute de mii lei. Doua sute de mii inseamna salariul brut al unui formator de treizeci si patru de milioane. Aici pot fi cheltuieli cu munca vie pe agent comunitar. Eu asa cred ca trebuie procedat. In al doilea rand eu am consultat Codul Muncii - acesti formatori sunt din cadrul institutiei si, Codul Muncii spune asa: “formarea profesionala, articolul 203, la nivelul angajatorului se face de catre un formator. Formatorul este numit de angajator dintre salariatii calificati, cu experienta profesionala de cel putin doi ani din domeniul in care urmeaza sa se realizeze formarea profesionala. Un formator poate asigura formarea in acelasi timp pentru cel mult trei salariati. Exercitarea activitatii de formare profesionala se include in programul normal de lucru al formatorului.” Vreau sa inteleg ca acest tarif este pentru cei care nu respecta acest contract angajament care se semneaza la angajare de fiecare agent comunitar. Dupa aceea ma uit la cheltuieli materiale - nu spune nimic de cheltuieli materiale. Eu, pur si simplu, nu am priceput absolut nimic din ceea ce s-a fundamentat aici si nu este legal nici pe departe. Fundamentarea se face in functie de salariul brut al formatorului si in functie de cheltuielile materiale. Nu treci aici laptop, treci amortizarea laptop-ului, nu-mi treci nu stiu ce, treci cheltuiala aferenta, ca laptop-ul ala nu se foloseste numai pentru o formare profesionala. Legea spune cum se stabilesc acesti formatori. Ei vor sa creada: domnule, noi le aducem in Consiliul Local, daca trece de Consiliul Local, noi suntem liberi sa facem ce vrem. Cu doua sute de mii de lei ora, formatorul cu treizeci si patru milioane de lei pe luna, salariul mediu brut, salariul brut, zicem. Eu vreau sa cred ca este salariul mediu brut. Atat are la politia comunitara? Eu stiu ca nu.

Pentru asta solicit prorogarea acestui proiect de hotarare pentru a fi analizat si pentru a veni cu un tarif bine fundamentat si un tarif pentru cei care pleaca din politia comunitara, care nu respecta acel angajament care se semneaza la angajare. Nu, pe langa salariul propriu-zis, trebuie sa mai ia si banii acestia. Se include in programul normal de lucru.

Multumesc!

 

            Dl Savu Daniel

            Multumesc doamna Trican.

Exista o nota de fundamentare pe care am primit-o, o aveti si dumneavoastra si toti consilierii ar trebui sa o aiba, referitoare la calculul tarifului de formare profesionala a agentilor comunitari.

Va rog, daca mai sunt interventii pe acest subiect?

Comisia de Buget – Finante a dat aviz favorabil, comisia 2 la fel, comisia 5 la fel.

 

            D-na Trican Elena

Cand a dat Comisia de Buget – Finante, aviz favorabil, ca eu cel putin nu am participat la sedinta aceasta? Daca vreti sa aducem in Consiliul Local proiecte din acestea ca sa-i salveze pe unii, sa-si umple buzunarele, le aducem domnule si le aproba cine crede de cuviinta.

 

            Dl Primar

            Domnule presedinte, doamna consilier, va rog eu pastrati-va calmul si afirmatiile acestea face-ti-le in cercul mic al dumneavoastra pentru ca faceti afirmatii nefondate. As putea sa vin cu informatii suplimentare. Singura precizare pe care o fac este ca in comisia de ordine publica in care au fost mai multi, inclusiv consilieri, membrii desemnati in comisie, s-au cerut elemente comparative cu institutii care in momentul acesta fac instruire pentru agentii comunitari, instruire prevazuta in lege. Si calculul simplu pe care l-am facut atunci si pe care sper sa-l retineti si dumneavoastra este ca decat sa platim catre instructori si institutii straine o suma dubla, mai bine sa incercam sa desemnam un tarif prin care sa ne constituim un venit propriu pentru instruirea agentilor comunitari, altii decat salariatii propriei noastre politii.

            Punctul 2 – profesorul formator nu este salariat al politiei comunitare, sunt experti care vin din afara institutiei. Si poate ca pretul, costul care s-a luat acolo in calcul se poate discuta.

            Toate elementele acestea sunt elemente pe care daca dumneavoastra nu le stiati le aflati si poate va mai pondereaza interventiile si tot felul de acuze, ca isi baga cineva banii in buzunar, dumneavoastra aveti o preocupare cu bagatul banilor in buzunar, probabil ca v-ati gresit cariera. Nu puteti sa jigniti 450 de oameni dintr-odata, oameni care stau in strada, care isi expun intr-un fel sanatatea si integritatea actionand ca politisti comunitari. Nu mai dati cu pietre.

 

            D-na Trican Elena

            Domnule Primar, as vrea sa stiu si eu cu ce am gresit in interpelarea mea.

 

            Dl  Primar

            Ati facut acuze jignitoare.

 

            D-na Trican Elena

            Nu poti veni cu o asemenea structura de tarif in Consiliul Local.

 

            Dl Primar

            Doamna Trican, nu uitati ca se stenografiaza ceea ce vorbim. Ati gresit cand ati spus ca instructorii sunt salariati ai politiei comunitare.

 

            D-na Trican

            Sunt salariati asa cum spune legea.

 

            Dl Primar

            Nu, nu sunt salariati, sunt profesori, experti, specialisti din afara institutiei pe care i-am contactat.

 

            Dl Sicoie Florin

            Sunt obligat sa iau cuvantul ca beneficiar al politiei comunitare, pentru ca atat la Muzeul de Arta din Ploiesti, cat si la Muzeul Grigorescu din Campina, cladiri importante din patrimoniul municipiului, noi folosim politia comunitara inclusiv pentru partea de monitorizare si pentru asta gasesc absolut firesc pentru valorile care sunt, dar este firesc ca acesti agenti ai politiei comunitare sa se scoleasca, sa profite de toate informatiile, de toate aducerile la zi ale legislatiei si de tot ce inseamna paza si ordine cu atat mai mult cu cat ei lucreaza intr-o lume in care exista foarte multe firme de paza, deci exista concurenta. Vizavi de plata unor experti, aici, iertatat imi fie, dar suma nu mi se pare nici pe departe mare. Am lucrat adesea cu fundatii din Bucuresti la seminarii si pentru cateva zile am fost platit foarte bine si e firesc cand ai nevoie de cineva sa platesti suma respectiva. Si, in afara de asta, exista un cadru legislativ foarte riguros in materie de plata colaborarilor si de felul in care se fac contracte, in asa fel incat nimeni nu poate da orice suma oricui asa cum vrea el.

Multumesc!

 

            Dl Savu Daniel

            Daca nu mai sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

Cine este pentru?                 20 de voturi

Cine este impotriva?            1 vot

Daca se abtine cineva?         -

Cu 20 de voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei Trican Elena, acest proiect a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:

„Proiect de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local nr. 192/2005 - initiat de domnul primar.”

Aici sunt propuse niste modificari.

 

D-na Luminita Gaborfi

Deja modificarea propusa este afisata, la articolul nr. 1, la propunerea comisiei nr. 2 si va avea urmatorul continut:

„Aprobă modificarea articolului nr.1 din Hotararea Consiliului Local nr. 192/2005, in sensul ca tariful pentru prestări servicii monitorizare – interventie in colaborare cu tertii va fi  in procent de 50% din valoarea tarifelor contractate de tertii prestatori incepand cu data de 01.07.2006.”

 

Dl Savu Daniel

Daca nu mai sunt alte interventii, supun la vot modificarea afisata pe ecran:

Cine este pentru?               20 de voturi

Cine este impotriva           -

Daca se abtine cineva?      -

In unanimitate de voturi, aceasta modificare a fost aprobata.

 

*

 

Dl Savu Daniel

Daca nu mai sunt alte interventii, supun la vot proiectul de hotarare in ansamblu:

Cine este pentru?              20 de voturi

Cine este impotriva?        -

Daca se abtine cineva?     -

In unanimitate de voturi, proiectul de hotarare a fost aprobat.

 

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:

Proiect de hotarare privind stabilirea criteriilor de acordare a unor ajutoare de urgenta - initiat de domnul primar.”

Si aici este o modificare. Este facuta deja modificarea pe ecran.

 

D-na Luminita Gaborfi

Proiectul de hotarare va avea urmatorul titlu: privind  stabilirea cazurilor in care se acorda unele ajutoare de urgenta”.

 

Dl Savu Daniel

Atunci, daca nu sunt interventii, supun la vot proiectul de hotarare in ansamblu cu aceasta modificare:

Cine este pentru?             20 de voturi

Cine este impotriva?        -

Daca se abtine cineva?    -

In unanimitate de voturi, proiectul de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului privind masurile de protectie a populatiei impotriva epidemiilor si epizootiilor - initiat de domnul primar.”

 

Dl Primar

Permiteti, domnule presedinte, doamnelor si domnilor consilieri, o precizare. Nu stiu daca ea a fost regasita in text. Este o prima forma, ea se adreseaza  cu prioritate epidemiilor si epizootiilor provocate de pasari urmand ca intr-o etapa viitoare sa putem propune consiliului un regulament si pentru celelalte specii de animale care pot fi crescute pe raza Municipiului Ploiesti.

 

D-na Luminita Gaborfi

Chiar in titlul hotararii se introduce sintagma – „epidemiilor si epizootiilor provocate de pasari”, aceasta este modificare. De asemenea trebuie sa aprobam termenul la care va intra in vigoare. In raportul de specialitate am introdus un penultim alineat, exact ce a spus domnul Primar mai devreme – „Prezentul regulament constituie o prima masura privind protectia populatiei, urmand ca intr-o etapa viitoare sa se supuna Consiliului Local un regulament privind cresterea si detinerea animalelor domestice pe raza Municipiului Ploiesti”, iar in regulament am introdus un nou punct la capitolul 5, 5.6, in sensul de a se interzice cresterea pasarilor in zonele adiacente blocurilor de locuinte.

La contraventii, se modifica astfel:  prevederile 5.1 - 5.6 vor fi….”

Urmeaza ca dumneavoastra sa propuneti termenul la care va intra in vigoare hotararea.

 

Dl Savu Daniel

Termenul de 15 zile de la data publicarii ca sa aiba timp populatia sa se informeze. De la 1 august atunci.

 

Dl Sicoie Florin

In regulament la capitolul I notiuni generale 1.1. din respect pentru limba romana rog sa se elimine de la punctul CONTAMINARE – paranteza - (lat. contaminare – a pune în contact, a pângării, a mânjii, a amesteca).

 

Dl Oprea Nicolae

Era vorba despre termenul intrarii in vigoare. In sedinta precedenta de consiliu am discutat mult pe aceasta tema. Imi pare rau ca nu este colegul Popescu Catalin aici pentru ca intrebarea dansului a fost clara – de ce o aprobam din moment ce urmeaza un regulament? Raspunsul a fost – pentru a avea 30 de zile de aducere la cunostiinta a populatiei, ceea ce cred ca s-a facut si atunci nu trebuie sa mai asteptam 30 de zile pentru a intra in vigoare acest regulament, intrucat avem o hotarare anterioara care indica restrictiile si pe care am adus-o la cunostinta populatiei. Cred, din acest punct de vedere ca aceasta hotarare poate intra in vigoare imediat ce ajunge la cunostinta populatiei. Adica la data comunicarii. Deci nu va trebui sa mai asteptam pentru ca am adoptat-o pe cealalta.

 

Dl Savu Daniel

Domnul Oprea propune intrarea in vigoare de la data publicarii. Sunteti de acord cu acest termen?

Supunem la vot aceasta propunere:

Cine este pentru?               21 de voturi

Cine este impotriva?         -

Daca se abtine cineva?     -

In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.

 

Reprezentant Directia de Sanatate Publica

Ordinul nostru de baza de habitat este Ordinul Ministerului Sanatatii nr.536/1997 si noi nu avem reglementate distante fata de vecinatati in legatura cu adaposturile de pasari. De animale, da dar de pasari, nu.

 

Dl Savu Daniel

Scrie la articolul 4 “prevederile prezentei hotarari se aplica cu concursul…….”. O sa primiti un ordin.

 

Reprezentant Directia de Sanatate Publica

Oricum, acest ordin este vechi, am inteles ca se va modifica.

 

Dl Savu Daniel

Cred ca va fi incheiat un protocol, nu numai cu dumneavoastra, ci si cu celelalte institutii implicate.

Daca nu mai sunt interventii, supun aprobarii dumneavoastra proiectul de hotarare:

Cine este pentru?            19 voturi

Cine este impotriva?       -

Daca se abtine cineva?   -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

Fac mentiunea ca in acest moment din sala lipseste domnul Teodorescu si domnul Toma.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind identificarea factorilor de risc ce pot afecta viata, integritatea si sanatatea cetatenilor municipiului Ploiesti si masurile ce se impun pentru eliminarea sau diminuarea acestora - initiat de domnii consilieri Andrei Banu, Simona Schnelbach, Carmen Dumitru, Marcian Popa, Razvan Lungu si Dan Ionita.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

D-na Schnelbach Simona

Am un amendament: dupa articolul 5 “comisia nominalizata care a identificat si centralizat factorii de risc potentiali isi continua activitatea pe diferite zone ale orasului pentru a sesiza organele abilitate si a evalua notiunile de remediere, colaborand in acest sens cu executivul.” Noi consideram ca ar trebui sa evaluam totusi la nivelul acestei comisii, nu atat modul cum ar fi nominalizate si rezolvate de politia comunitara ci efectiv, faptul ca o parte din factorii de risc nu sunt centralizati. In afara de asta, noi ne-am propus sa luam anumite zone ale orasului si sa ne autosesizam, sa informam politia comunitara in legatura cu acesti factori de risc pentru ca, daca vedeti listele pe care le-am strans monitorizandu-i si incercand sa-i grupam si sa-i identificam, intradevar, ei sunt foarte multi si deranjeaza locuitorii orasului.

 

Dl Banu Andrei

In hotararea pe care ati dat-o cu privire la constituirea acestei comisii exista conditii privind activitatea politiei? Scrie in hotarare ca are mandat limitat?

 

Dl Savu Daniel

Nu scrie in hotarare ca are mandat limitat, poate sa se autosesizeze.

 

Dl Banu Andrei

Prin hotararea de consiliu anterior s-a decis ca aceasta comisie, in termen de 45 de zile sa identifice acesti factori si sa propuna in sedinta actuala masurile respective. Noi ne-am permis(5 membrii ai comisiei) sa va supunem atentiei sa introducem acest amendament, in sensul ca aceasta comisie, cu toate ca si-a incheiat misiunea, dupa 45 de zile sa avem un rol activ si, impreuna cu executivul totusi sa ne continuam aceasta activitate avand in vedere faptul ca avem o baza de date foarte, foarte buna si, esalonat, pe mod de actiune si pe directii.

 

Dl Savu Daniel

La articolul 6 se va spune: “Comisia nominalizata prin Hotararea Consiliului Local nr.86/22 martie 2006 care a identificat si centralizat factorii de risc potentiali isi continua activitatea pe diferite zone ale orasului pentru a sesiza organele abilitate si a evalua masurile de remediere, colaborand in acest sens cu executivul” ca sa fie clar la ce ne referim.

Supun la vot propunerea doamnei Schnelbach asa cum este ea formulata:

Cine este pentru?            21 de voturi

Cine este impotriva?       -

Daca se abtine cineva?   -

In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.

 

Dl Savu Daniel

Mai sunt alte propuneri?

 

Dna Trican Elena

La anexa 2, punctul 2: “intocmeste zilnic un buletin informativ ce va fi perzentat pe cale ierarhica conducerii executive a Municipiului”.

 

Dl Oprea Nicolae

La punctul 3 din anexa 2, fara „mass media”.

 

Dl Savu Daniel

            Daca nu mai sunt alte interventii, supun la vot proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?                20 de voturi

            Cine este impotriva?           -

            Daca se abtine cineva?       -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind  completarea Hotararii Consiliului Local nr. 89/2006 privind organizarea de licitatii publice in vederea inchirierii unor spatii excedentare apartinand unitatilor de invatamant preuniversitar - initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?            21 de voturi

            Cine este impotriva?       -

            Daca se abtine cineva?    -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind transmiterea in folosinta gratuita Centrului Judetean de Resurse si de Asistenta Educationala, a corpului de cladire anexa a Scolii nr. 1 „Radu Stanian” - initiat de domnul primar.

Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?            21 de voturi

            Cine este impotriva?       -

            Daca se abtine cineva?    -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

     „Proiect de hotarare privind aprobarea numarului de angajati, asistenti personali ai persoanelor cu handicap grav pentru anul 2006 - initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?                 21 de voturi

            Cine este impotriva?            -

            Daca se abtine cineva?        -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului Amenajare centrala termica Scoala nr. 22 - initiat de domnul primar.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?                   21 de voturi

            Cine este impotriva?              -

            Daca se abtine cineva?          -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului Asigurarea refunctionalitatii integrale a Spitalului Municipal Schuller (pavilion A) - initiat de domnul primar.”

 Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:

            Cine este pentru?                   21 de voturi

            Cine este impotriva?              -

            Daca se abtine cineva?          -

In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice a obiectivului de investitii Reabilitare termica Bloc M10, str. Erou Arhip Nicolae nr. 3D, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie.”

Cine se inscrie la cuvant?

 

            Dl Teodorescu Iulian

            Nu am inteles daca exista acordul proprietarilor cu privire la instituirea aceastei hotarari. De unde rezulta, domnule Primar ca nu avem nimic.

 

            Dl Primar

            Din nefericire, pentru alte asociatii din oras, sunt numai cateva blocuri care beneficiaza de finantare totala din partea Ministerului Economiei si oamenii sunt chiar fericiti ca li se va pune la punct blocul fara niciun fel de cheltuiala.

 

            Dl Teodorescu Iulian

            Problema e urmatoarea: sunt 700 de milioane. Lumea se gandeste ca vor depasi costurile si multi nu au de unde suporta sumele pe care vor fi nevoiti sa le suporte din buzunare.

 

            Dl Primar

            Proiectele acestea sunt finantate integral cu fonduri guvernamentale.

 

            Dl Teodorescu Iulian

            O sa citesc aici: din bugetul de stat – 69915 ron, din bugetul local 69915 ron, fondul de reparatii al asociatiilor de proprietari 69915.

 

            Dl Primar

            O sa verificam pentru ca este o modificare de ultima ora vizavi de finantarea proiectelor de administrare termica. De dimineata am avut o discutie… proiectele acestea pilot erau initial finantate integral de Guvern. Inteleg ca acum au acelasi tip de finantare in trei – Guvern, bugetul local si bugetul asociatiei. Ideea de baza este ca daca intarziem cu hotararea putem pierde adoptarea ei totala.

 

            Dl Teodorescu Iulian

            Domnule Primar, haideti s-o lasam pentru sedinta extraordinara cand o sa avem certitudinea ca oamenii aceia sunt de acord, in calitatea lor de proprietari, sa faca aceasta lucrare.

 

            Dl Savu Daniel

            Domnule Teodorescu, dati-mi voie, noi aprobam doar documentatia tehnico- economica, noi nu obligam pe nimeni. S-a intocmit o documentatie de realizare si este de obligatia noastra sa o aprobam. Asta aprobam acum documentatia, nu obligam pe nimeni, in momentul de fata nu e o hotarare.

 

            Dl Primar

            Precizarea este corecta pentru ca aplicatia de aprobare a acestui proiect presupune aprobarea documentatiei si a indicatorilor economici dupa care vine aprobarea proiectului in sine. Daca, prin absurd, asociatia, care trebuie sa voteze jumatate plus 1 - nu mai e nevoie de unanimitate pentru a accepta reabilitarea termica a blocului, daca refuza, atunci ne vom adresa altor blocuri. Sunt foarte multe cereri in oras, chiar am primit de la asociatii o plangere, intr-un fel, ca de ce doar anumite blocuri au fost selectionate de catre minister.

 

            Dl Savu Daniel

            Este vorba de aprobarea unei documentatii tehnico – economice intocmita in vederea obiectivului de investitii.

Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?                                  19 voturi

            Cine este impotriva?                             -

            Daca se abtine cineva?                         2 abtineri.

            Cu 19 voturi pentru si doua abtineri, aceea ale doamnei Schnelbach Simona si aceea a domnului Teodorescu Iulian, proiectul de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

            Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice a obiectivului de investitii Reabilitare termica Bloc B2, str. Cuza Voda nr. 2, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie.”

Dat fiind ca discutiile au fost la un loc cu celelalte puncte, supun la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?               19 voturi

            Cine este impotriva?          -

            Daca se abtine cineva?      2 voturi

            Cu 19 voturi pentru si doua abtineri, cea a doamnei Schnelbach Simona si cea a domnului Teodorescu Iulian, proiectul de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind solutionarea cererii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului de acordare inlesniri la plata obligatiilor bugetare restante datorate de S.C. UZTEL S.A. Ploiesti catre bugetul local al municipiului Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Trican Elena, Rusu Ioan, Mateescu Radu, Iancu Ion, Mitu Augustin, Vasilescu Evelinne si Oprea Nicolae.

            Cine se inscrie la cuvant?

 

            D-na Trican Elena

Din raportul de specialitate reiese ca la 16-16-2005, cand s-a facut o executare silita, unitatea avea niste obligatii de plata cu termen scadent. Urmare a recuperarii silite s-a recuperat o suma de 14 miliarde 356073800. Prin diferenta, rezulta o obligatie de 210.765 milioane. Aceasta suma recuperata contine inclusiv penalitatile si dobanzile de intarziere. Legea spune ca, in situatia in care ai facut o executare silita si ai recuperat sume care puteau face obiectul Ordonantei 26/2004, acestea nu se vor compensa cu sume ulterioare. Adica nu poti sa spui – iti iau activele pentru sumele aferente la 31.12.2003 reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si nu mai platesti obligatiile curente. Eu nu sunt initiator al acestui proiect de hotarare, nu m-a intrebat nimeni daca vreau sa fiu initiator sau nu, si il votez cu o singura conditie: in proiectul de hotarare, la articolul 3 sa fie prins articolul – “inlesnirile la plata prevazute la articolul 2 isi pierd valabilitatea in situatia in care S.C. Uztel S.A. nu-si achita obligatiile bugetare cu termene scadente incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.”

Este vorba de articolul 26, punctul 9 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2004 in baza carora se acorda aceste facilitati. Deci articolul 3 sa se inlocuiasca cu ce am zis eu.

 

            Dl Oprea Nicolae

            In textul initial scrie: sa se achite in 30 de zile. Dumneaei spune sa se achite imediat. Eu propun sa se mentina textul din proiectul de hotarare.

 

            Dl Savu Daniel

            Supun la vot amendamentul doamnei Trican.

            Cine este pentru?                   1 vot

            Cine este impotriva?             19 voturi

            Daca se abtine cineva?          -

            Cu un vot pentru, acela al doamnei Trican Elena si 19 voturi impotriva, se respinge amendamentul propus de doamna Trican.

*

 

Dl Savu Daniel

            Supun votului intreg proiectul de hotarare in ansamblu:

            Cine este pentru?                    19 voturi

            Cine este impotriva?               1 vot

            Daca se abtine cineva?            -

            Cu 19 voturi pentru si un vot impotriva, acela al doamnei Trican Elena, proiectul de hotarare a fost aprobat.

Fac mentiunea ca din sala lipseste doamna Schnelbach Simona.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

            Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Show Room, birouri, hala asamblare tamplarie, club si terenuri de tenis, Tarlaua 38, Parcela 560, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

            Va anunt ca in sala trebuie sa fie 18 consilieri pentru a avea doua treimi. Sunt.

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?              20 de voturi

            Cine este impotriva?         -

            Daca se abtine cineva?     -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – Construire spalatorie auto, strada Bobalna, nr. 32, Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?              20 de voturi

            Cine este impotriva?         -

            Daca se abtine cineva?     -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Extindere si supraetajare locuinta S+P existenta cu mansarda, desfiintare anexa si construire garaj, str. Varatec nr. 13 Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?              20 de voturi

            Cine este impotriva?        -

            Daca se abtine cineva?     -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Spatiu Comercial, str. Marasesti nr. 292B, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?              20 de voturi

            Cine este impotriva?        -

            Daca se abtine cineva?     -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Birouri, anexa si bransamente utilitati, str. Fagului nr. 11, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?              20 de voturi

            Cine este impotriva?        -

            Daca se abtine cineva?     -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire magazin si birou notarial, str. Ion Maiorescu nr. 16, Bl. 33, N1, parter, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru?               20 de voturi

            Cine este impotriva?         -

            Daca se abtine cineva?      -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire hala montaj parbrize, birouri, depozit, spatii servicii, str. Gh. Gr. Cantacuzino nr. 133A, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?                                  21 de voturi

            Cine este impotriva?                              -

            Daca se abtine cineva?                           -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Locuinta P+1E, str. Olteni nr. 7, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?                                  21 de voturi

            Cine este impotriva?                              -

            Daca se abtine cineva?                           -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire  Locuinta P+1E, garaj si bransamente utilitati, str. Ghighiului nr. 18, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

            Cine este pentru?                                  21 de voturi

            Cine este impotriva?                              -

            Daca se abtine cineva?                           -

            In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:

„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire spatiu comercial - parter, str. Mihai Eminescu nr. 4-6, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”

Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:

Cine este pentru?                20

Cine este impotriva?           -

Daca se abtine cineva?       1 abtinere

Cu 20 de voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei Trican, proiectul de hotarare a fost aprobat.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Cu aceasta ocazie am epuizat ordinea de zi a sedintei.

La capitolul diverse, daca doreste cineva sa intervina?

Pentru a fi pe ordinea de zi a Consiliului Local trebuia sa va inscrieti la inceputul sedintei pentru a aproba consiliul intrarea dumneavoastra in sedinta. Este vorba de capitolul diverse pentru Consiliul Local. Dumneavoastra, daca doreati sa interveniti in Consiliul Local trebuia sa supuneti introducerea pe ordinea de zi a dumneavoastra la inceputul sedintei. Nu a fost cazul. Mai avem un punct si pe urma o sa cer aprobarea Consiliului Local.

Astazi eu imi inchei mandatul, va multumesc pentru intelegere, va cer scuze daca unele proiecte le-am discutat prea mult, altele, prea putin.

Va rog sa faceti propuneri pentru presedinte de sedinta.

A fost propus domnul Rusu Ioan.

Supunem la vot aceasta propunere:

Cine este pentru?            20 de voturi

Cine este impotriva?       -

Daca se abtine cineva?   

Cu mentiunea ca domnul Rusu Ioan nu participa la vot, aceasta propunere a fost aprobata.

 

* * *

 

Dl Savu Daniel

Va anunt ca pe 10 iulie va avea loc sedinta extraordinara a Consiliului Local. La ce ora doriti sa o programam? Luni, 10 iulie, ora 16.

Doriti sa-i dam cuvantul domnului Garlea? Va rog sa veniti la microfon si sa spuneti problema pe care doriti s-o adresati Consiliului Local, dupa care inchidem sedinta.

 

Dl Garlea Gheorghe

In primul rand, ma numesc Garlea Gheorghe. Vreau sa stiu precis daca in orasul Ploiesti se mai pot creste pasari si animale.

A doua intrebare: este bine ca sa dam bani sa fie frumoasa masa sau praful pe care-l inghitim noi? Este vorba de praful de pe strada Cornatel. Se spala asfaltul pe strada Apelor si inghit locatarii de pe strada Cornatel si de pe strada Apelor. Protectia este pentru asfalt sau pentru om?

 

Dl Savu Daniel

Va multumesc, se pot creste pasari conform regulamentului pe care il avem. Problema cu apa o discutam intr-o audienta pentru ca acum nu va poate raspunde nimeni.

Declar inchisa sedinta Consiliului Local.

Va multumesc pentru participare!

 

* * *

 

            Epuizandu-se problemele de la ordinea de zi, sedinta a luat sfarsit, drept pentru care s-a incheiat prezentul proces – verbal intr-un singur exemplar.

 

 

Presedinte de sedintă,

Cătălin Popescu

 

Secretar,

Maria Magdalena Mazâlu