R O M A N I A
JUDETUL PRAHOVA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI
P R O C
E S -
V E R B A L
al sedintei ordinare a Consiliului
Local al Municipiului Ploiesti din data de 30 iunie 2006
Din
totalul de 27 de consilieri in functie, la sedinta au participat 21, absenti
motivat fiind 6 si anume: doamna Manea Antoaneta, doamna Dosaru Iuliana, domnul
Avramescu Teodor, domnul Mitu Augustin, domnul Popescu Catalin si domnul Palas
Paul.
* * *
La
sedinta au mai participat:
-
dl Emil Calota - Primar
-
dl Radu Socoleanu -
Viceprimar
-
d-na Luminita Gaborfi -
Director Directia Administratie Publica, Juridic – Contencios
* * *
Sedinta a fost condusa
de domnul consilier Savu Daniel.
* * *
Dl Savu Daniel
Buna ziua si bine ati venit la
sedinta Consiliului Local al Municipiului Ploiesti de astazi.
Avem
cvorumul necesar pentru a incepe sedinta.
Pentru inceput, dau cuvantul
domnului consilier Mateescu Radu.
Dl
Mateescu Radu
Vreau sa va fac cunoscut ca am
demisionat din cadrul Partidului Conservator si am trecut la Partidul Democrat.
*
Dl Savu Daniel
In
ceea ce priveste proiectul ordinii de zi, toata lumea il aveti in mape, din
informatiile pe care le-am primit, initiatorii solicita retragerea proiectului
de la punctul 4 si a proiectului de la punctul 10 pentru o mai buna
fundamentare.
Retragerea
acestor puncte fiind solicitata chiar de initiatori, nu mai este necesar sa
supunem la vot propunerea.
Mai sunt
alte modificari?
D-na Trican Elena
Solicit
ca proiectul de la punctul 7 sa fie retras cu acordul initiatorului, sa il
regandim si sa il avem luna viitoare pe ordinea de zi a sedintei.
Multumesc!
Dl Savu Daniel
Acest
proiect de hotarare are aviz favorabil de la trei comisii.
Initiatorul
doreste mentinerea pe ordinea de zi a sedintei a acestui punct, in concluzie,
supunem la vot propunerea doamnei Trican de retragere:
Cine
este pentru ? 1 vot
Cine
este impotriva ? 19 voturi
Daca
se abtine cineva ? 1 abtinere
Cu un
vot pentru, acela al doamnei Trican Elena, 19 voturi impotriva si o abtinere,
aceea a domnului Lungu Razvan, aceasta propunere a fost respinsa.
*
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii,
supunem la vot ordinea de zi in ansamblu:
Cine este pentru ? 21 voturi
Cine
este impotriva ? -
Daca
se abtine cineva ? -
In
unanimitate de voturi, ordinea de zi a sedintei a fost aprobata.
* * *
Dl Savu Daniel
Primul
punct de pe ordinea de zi a sedintei – „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei
extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 9 mai
2006.”
Daca
nu sunt interventii, supunem la vot acest proces – verbal:
Cine este
pentru ? 21 voturi
Cine
este impotriva ? -
Daca
se abtine cineva ? -
In
unanimitate de voturi, procesul – verbal a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Urmatorul
punct de pe ordinea de zi – „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei ordinare a
Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 26 mai 2006.”
Daca
nu sunt interventii, supunem la vot acest proces – verbal:
Cine este
pentru ? 21 voturi
Cine
este impotriva ? -
Daca
se abtine cineva ? -
In
unanimitate de voturi, procesul – verbal a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem
la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Intrebari
si interpelari.”
Cine
se inscrie la cuvant?
D-na
Trican Elena
In primul rand, vreau sa aduc la
cunostinta Consiliului Local niste lucruri.
Este vorba de marcajele din Malu
Rosu – unele nu sunt vizibile. Am mai sesizat acest lucru inainte de Pasti si
mi s-a spus ca nu sunt fonduri pentru asta.
In al doilea rand, as vrea sa stiu
care este stadiul derularii contractului cu Hipodromul. Am sesizat ca nu s-a
facut nimic pana acum. Ar trebui sa se analizeze situatia si cine se face
vinovat sa se supuna consecintelor.
O alta problema, problema familiei Mandalac. As vrea sa se
respecte drepturile tuturor cetatenilor din Municipiul Ploiesti, sa se respecte
legea pentru toti.
Domnul primar a fost in zona, a vazut
despre ce este vorba si le-a promis ca se va rezolva. Dumnealor nu au mai putut
ajunge la domnul Primar, au venit la mine si eu i-am invitat in sedinta
Consiliului Local de astazi pentru a primi un raspuns cand se va rezolva
problema respectiva. Dumnealor si-au achizitionat materialele si vor sa-si
finalizeze case pe dinafara, ca atare, trebuie rezolvata aceasta problema.
Oricum, la momentul respectiv, legiuitorul a stabilit o anumita suprafata cu o
anumita latime, tocmai pentru acest lucru, sa aiba acces cu o masina la
domiciliul dumnealor.
O alta problema este aceea a salii
de sport de la Liceul Mihai Viteazul. Sala de sport de aici arata deplorabil,
in primul rand este plina de mucegai, vopseaua se curata de pe pereti pe
hainele copiilor, podeaua este sub orice critica.
Cei care au semnat la darea in
primire, trebuie sa rezolve problema intr-un fel sau altul.
Va multumesc !
Dl Savu Daniel
Am sa iau si eu cuvantul, vreau sa
leg interpelarea mea de cea a doamnei Trican, privind Hipodromul Ploiesti,
sustin si interpelarea legata de sala de sport de la Colegiul „Mihai Viteazul”,
am fost elev al acestui liceu si ma simt dator sa spun ca nu este in regula cu ceea
ce se intampla cu aceasta sala, dar cea mai grava problema semnalata si de
doamna Trican si pe care si eu doream sa o semnalez, este problema
Hipodromului. Va rog sa ma credeti, chiar astazi am mai facut un drum acolo,
este un dezastru ce se intampla la Hipodrom, timp de aproape un an de zile nu
s-a facut absolut nimic, nu s-a batut un cui, nu s-a adus o roaba de nisip pe
pista, nu s-a facut nimic. Intrucat astazi expira termenul prevazut in contract
– in 30 iunie avea un termen acolo sa aduca niste utilaje, au adus ieri niste
utilaje vopsite de pe la Salub pe care probabil vor sa ni le prezinte drept
investitii noi, au adus niste cisterne de apa, niste utilaje vechi, vopsite,
luate de pe la Salub. Eu cred si il rog pe domnul viceprimar Socoleanu, a si
semnat acest contract, il are si in atentie, este clar ca de la previziunile pe
care le-am avut si chiar dansul a spus, am aici toate articolele din presa,
dansul spunea ca o sa facem un Hipodrom de valoare internationala acolo,
previziunile nu sunt astea.
Vestitul Sergio Pilleri care va este
cunoscut dumneavoastra din presa, nu stiu clanul, mafia italiana - nu stiu, el
este cel delegat acolo de catre Gaetano Papalia sa faca, sa taie si sa
spanzure. Sergio Pilleri nu a facut nimic, ba mai mult, ignorand contractul, si
asta este cel mai grav, am in fata contractul si prevederea cea mai importanta
a acestui contract de concesiune este ca aceasta firma se obliga sa organizeze
activitati hipice si sa mentina activitatea de baza, iar articolul 8.2.11 este
mult mai ferm, spune: „concesionarul este obligat sa asigure exploatarea
eficace in regim de continuitate a activitatilor care fac obiectul
concesiunii”. Nu s-a intamplat acest lucru, ba mai mult, proprietarii de cai au
primit o adresa zilele trecute prin care li se interzice sa mai organizeze
curse, spunandu-se in acea adresa, culmea penibilului, ca nu cumva sa se
accidenteze caii si ca ei nu raspund de treaba asta. Pai cine sa raspunda de
treaba aceasta, cine sa raspunda de gropile de pe pista, nimeni?
Deci acest contract este un
dezastru, eu cred ca avem obligatia sa sustinem prin reprezentantii juridici
rezilierea lui, daca s-a intors, noi am facut atac la Curtea Suprema de
Justitie, s-a intors contractul, va trebui sa reziliem acest contract. Foarte
ferm spun, nu asa se face, nu a dat dovada timp de un an de zile de minima
bunavointa ca ar vrea sa faca ceva acolo. S-au furat gardurile si alea care
erau puse de noi, de Administratia Domeniului Public si Privat, balariile sunt
mai inalte decat pista, nu se mai vede nimic, deci este acolo un dezastru si
acest Sergio Pilleri cu cine o mai fi el acolo dovedeste rea intentie. Daca
s-ar fi dorit sa se faca ceva, pana astazi trebuia sa fie acolo utilaje, sa fie
orice, un an de zile nimic nu s-a facut si este in pericol un obiectiv foarte
important pentru Ploiesti si poate si pentru Romania – este singurul hipodrom
din tara.
Rog sa luam toate masurile, sa ne
faca o informare domnul viceprimar Socoleanu despre stadiul derularii asa cum a
cerut si doamna Trican, dar va spun ca nu s-a facut nimic cu certitudine si
pacaleala asta cu utilajele, este un alt lucru care ii acuza, nu ii exonereaza
de raspundere – in ultima zi sa aduci niste utilaje, doar asa ca sa respecti ceva.
Va rog domnule viceprimar sa ne
informati si rog compartimentul juridic, daca este cazul pe domnul Primar, sa
ia masurile sanctionaratorii pentru cei care nu s-au facut atenti de derularea
acestui contract.
Va
multumesc!
Dl
Sicoie Florin
Am trei interpelari, prima, o
revenire – in sedinta trecuta am intrebat daca chioscul Editurii Prahova din
spatele Magazinului Omnia se afla pe un
amplasament aprobat de Primarie.
La aceasta intrebare simpla am
primit un raspuns stufos, confuz in care mi se povestea istoria chioscului de
la Calliope, poveste care nu ma intereseaza, dar repet intrebarea – Chioscul
Editurii Prahova se afla pe un amplasament aprobat de Primaria Municipiului
Ploiesti ?
Am primit de la Domnul Bratosin
atunci, o reamplasare a celor 3 chioscuri din zona, ABC, Prahova si Calliope in
zona Winmarkt si Galeriile Comerciale. Intreb de ce cele 3 chioscuri s-au
deplasat din zona respectiva sau de ce ele sunt in continuare pe amplasamente
neaprobate.
A doua problema se adreseaza domnului
viceprimar Socoleanu si repet intrebarea mea din sedinta trecuta legata de
largirea strazii Marasesti. Am intrebat atunci daca exista autorizatie de
construire pentru largirea strazii. Vreau sa aflu raspunsul pentru ca mi s-a
semnalat de catre locuitorii din zona ca trotuarele au ramas foarte inguste.
Dupa parerea mea, a fost o interventie nefericita care a dus la niste trotuare
pe care numai o delegatie de chinezi , ca sa fac o gluma, ar putea pasi, pentru
ca au ramas doar niste potecute pe langa gard, nu mai spun ca lumea parcheaza
in continuare masinile pe acele trotuare si ca pietonii nu au pe unde circula.
As vrea sa vad cine este in spatele
acestei initiative nereusite de largire a unei strazi care nu se poate dubla
sau tripla.
A treia problema, care si ea repeta
o interpelare mai veche, este vorba de nefericitul lant de semafoare dintre
Piata Saracilor si Hotelul Prahova. In fiecare zi trec pe acolo, deci nu
vorbesc teoretic si stau 15 – 20 de minute
de 3 – 4 ori sa prind un semafor. Cred ca suntem orasul cu cele mai
multe semafoare/km . Chiar i-as sugera domnului Socoleanu, daca nu cumva s-ar
putea face semafoare si la urmatoarele 4 strazi, pana la Directia de Urbanism.
Astept raspuns in aceasta sedinta
daca se poate.
Dl
Savu Daniel
A
mai aparut unul nou la Alex Color.
D-na Trican Elena
Data
trecuta am avut o interpelare cu wc-urile ecologice. As vrea sa stiu si eu
stadiul derularii acestui contract de asociere si ce cauta firma Calliope aici.
Nici pana
la acest moment nu am primit un raspuns. Domnul director de la Administratia
Domeniului Public si Privat Ploiesti mi-a spus ca nu este incheiat nici un
contract cu firma Calliope. Vreau sa stiu si eu care este stadiul derularii
contractului de asociere si cer sa mi se dea un raspuns la ceea ce spun in Consiliul
Local.
Dl Rusu Ioan
Referitor
la programul de asfaltari, suntem la data de 30 iunie - 1 iulie si asteptarea
in Ploiesti este destul de mare in zona respectarii programului de asfaltari.
Cred
ca ar fi destul de util si pentru cetateni si pentru noi consilierii sa avem o
informare lunara de acum inainte cu stadiu acestor asfaltari. Suntem in 1 iulie
deja, urmeaza august, septembrie si in octombrie deja nu nai putem discuta de
asfaltari.
Eu
v-as ruga ca la sedinta urmatoare sa primim in scris un raport privind stadiul
asfaltarilor din Ploiesti, conform programului . Bani au fost si trebuie sa
urmarim totusi realizarea programului.
A doua interpelare - in orasul
Ploiesti, printr-o tranzactie privata care este absolut legala, ne-am ales cu
un monopol pe retelele de cablu TV. Tranzactiile sunt libere, dar noi trebuie
totusi sa incurajam concurenta. Am avut doua firme, cetatenii aveau de unde sa
aleaga, acum am ramas cu o singura firma. Prin concurenta puteam spera la
preturi mai scazute, insa in acest caz, cu un monopol, nu putem decat sa
acceptam pretul impus.
Domnule primar, poate avem o
discutie cu Oficiul Concurentei sa vedem cum de am ramas conform legilor in
vigoare doar cu un operator, care ar fi modalitatile sa putem incuraja acest
segment pentru ca numai incurajand concurenta putem spera la preturi mai
scazute si calitate.
Dl Primar
Am sa incerc sa raspund punctual la
chestiunile ridicate si las placerea domnului Socoleanu sa raspunda la cateva
dintre chestiunile aflate in competenta dansului.
Pentru doamna consilier Trican
Elena, referitor la interpelarea dumnevoastra – wc-urile ecologice se gasesc
intr-un contract novat, firma care le-a avut initial in proprietate si care
avea obligatia de a le tine in functiune 24 ore/zi, a renuntat in favoarea
firmei Calliope. Dupa cunostinta mea, si domnul Director Sandulescu se afla
aici, contractul trebuia anulat. In acest moment, noul operator, proprietar si
operator al acestor toalete ecologice este firma Calliope. Am primit si eu
numeroase reclamatii de la cetateni in ceea ce priveste programul de
functionare, in special in zona centrala a Ploiestiului. In discutiile pe care
le-am avut cu reprezentantii firmei, mi s-a spus ca sunt vandalizari, costurile
de reparatie au devenit deja mult prea mari fata de gradul de utilizare al acestor
echipamente. Pe de alta parte, se intelege rostul ramanerii acestora pe
domeniul public, acela de a deservi nevoile firesti ale cetatenilor din zonele
respective. O sa primiti o nota, oricum domnul director va convoca pe
reprezentantii autorizati ai firmei respective pentru a stabili clar un program
de functionare si mai ales respectarea acestuia. In caz contrar, o sa venim in
fata Consiliului Local al Municipiului Ploiesti cu propunerea de reziliere a
acestui contract.
Cu privire la sala de sport de la
Liceul Mihai Viteazul, as vrea sa va rog sa ne gandim si la alte sali de sport mai
periferice. De pilda, doamna consilier Trican, poate mergeti cu mine la Liceul Teleajen,
sa vedem cum arata sala de sport de acolo. Din nefericire, trebuie sa recunosc
public, avem multe sali de sport care nu corespund nici ca stare de igiena,
nici ca dotare. Avem in pregatire un program de dezvoltare atat a terenurilor
de sport pentru tineri, cat si a salilor de sport. Contez pe faptul ca executia
bugetara pe acest an ne va permite punerea la punct a acestui program pentru ca
el sa fie realizat in 2007. Cu ocazia asta, rog public si pe dumneavoastra sa ne
ajutati sa completam resursele de venituri de la bugetul local, pentru ca, de
pilda, Societatea Nationala a Carbunelui, acolo unde cu drag lucrati, inregistreaza
fata de bugetul local un debit de 357 mil lei. Eu v-am mai rugat si cu alte
prilejuri, de a rezolva problemele municipalitatii vizavi de terenul din strada
Soarelui, intre timp, vreau sa va spun doamna consilier Trican, Societatea
Nationala a Carbunelui are debite la Directia Finantelor Publice de 302
miliarde, iar constructia neinceputa de pe strada Traian, impreuna cu terenul
aferent, sunt in acest moment proprietatea Ministerului Finantelor Publice. Am
rugamintea catre dumneavoastra sa ne ajutati sa rezolvam aceasta problema a
municipalitatii.
Pentru familia Mandalac - va anunt
ca sunt aici si doamna si domnul Mandalac - problema este de vecinatate, o
problema a carei rezolvare nu depinde de o decizie administrativa. Cunosc
foarte bine situatia, am fost nu numai o singura data acolo, vecinul familiei
Mandalac a depasit cu circa 30 cm prin construirea si deservirea unui beci,
limita de separare, limita de proprietate fata de familia Mandalac. Ar trebui
ca respectivul sa-si darame constructia, sa-si darame casa pentru ca accesul in
curtea familiei Mandalac sa se faca in siguranta, pentru o masina care eventual
se parcheaza cu spatele. In acelasi timp, vreau sa va spun ca terenul pe care
dumneavoastra il folositi, este pe domeniul public. In sala este prezenta si
soamna Rita Neagu, noi vom face o noua fotografiere a suprafetei respective. In
acest moment se impune respectarea
regulilor pentru toata lumea, inclusiv punerea in circuitul public a curtii exterioare
si a curtii interioare pe care in acest moment o folositi in exclusivitate, Doamna
Neagu Rita va veni cu oamenii de la Cadastru si de la Control, va face
fotografierea si va va comunica solutia pe care o vom gasi intr-o dispozitie
administrativa. Eu am incercat sa va invit pe dumneavoastra si pe vecinii
dumneavoastra la o discutie amiabila, o discutie intre oameni care sunt vecini
de 12 – 20 de ani si de a gasi o formula prin care si dumneavoastra va puteti
rezolva confortul cu parcatul masinii si ceilalti sa nu-si darame casa. Daca pe
cale amiabila nu se poate, atunci vom rezolva pe cale administrativa un conflict privat intre vecini, cu riscurile
aferente, va trebui sa urmarim daramarea unei constructii intr-o parte, in
cazul dumneavoastra va trebui sa mutati gardul si sa va rezumati la utilizarea
domeniului public numai pentru acces.
Dl Mandalac
Solicit sa iau cuvantul.
Dl Savu Daniel
Nu putem face discutii in cadrul
unei sedinte a Consiliului Local, mergeti in audienta. Noi nu putem face aceste
discutii decat cu avizul Consiliului Local, aviz pe care nu il avem in momentul
de fata.
Dl Primar
Eu v-am dat elemente destule,
ramaneti dupa sedinta pentru a primi lamuriri. Doamna Director de la Urbanism
se va ocupa personal de acest caz, luni dimineata.
Pentru marcajul din malu Rosu, cu
ocazia asta am sa raspund si domnului consilier Rusu Ioan, exista un program pe
care am sa vi-l pun la dispozitie tuturor membrilor Consiliului Local, un
program in care sunt cuprinse toate investitiile, chiar daca multe dintre
aceste investitii se gasesc in faza de proiectare, de licitare sau de oferte de
pregatire a contractelor. Toate aceste termene vor fi comunicate si opiniei
publice, vi-l vom comunica si dumneavoastra pentru ca pe baza lui noi vom face
comandamentele saptamanale cu constructorii pentru a urmari respectarea
termenelor angajate prin contract.
Pentru chioscul din spatele
magazinului Omnia, domnule consilier, suntem din nefericire intr-o situatie
conflictuala intre doi agenti economici, si ca de obicei, incercam da dam
dreptate tuturor. Asteptam termenul de 15 septembrie cand lucrarile de
amenajare a parcarii supraterane din
spatele magazinului Omnia ar trebui sa se termine si ca vom relua odata
cu accesele, si ocuparea domeniului public in zona, inclusiv functionarea
cofetariei din apropiere si cu pasajele din zona. In acel moment cred ca vom
avea toate elementele pentru ca amplasamentele sa nu mai fie preovizorii si
pentru a nu mai forta agentii economici sa apeleze la solutii de 2 – 3 luni de
zile. In jurul datei de 15 septembrie si comisia de urbanism va fi extrem de
implicata, pentruca odata terminata parcarea, stabilim accesele, domeniul
public, acela care mai ramane disponibil va fi supus atentiei comisiei de
urbanism pentrui ocuparea cu chioscuri de presa.
Semaforizarea de la Hotel Prahova,
este o chestiune de care m-am ocupat personal, am rugat comisia de circulatie
sa o rezolve. Ultima discutie am avut-o cu reprezentantul firmei care opereaza
sistemul de semaforizare si am primit promisiunea ca in 2 – 3 zile se va
rezolva aceasta problema.
Pentru ultima interpelare, am sa il
rog pe domnul viceprimar Socoleanu sa va raspunda.
Dl Socoleanu Radu
Pentru doamna consilier Trican,
strada Malu Rosu cu trecerea de pietoni pe care ati invocat-o se afla prinsa
intr-un contract cu firma care a castigat licitatia in vederea investitiei. De
saptamana viitoare se intra in investie
pe strada si tocmai din acest motiv nu am mai cheltuit banii publici pentru
realizarea unei lucrari ce ulterior trebuia deteriorata.
Pentru domnul Sicoie – exista
autorizatie de construire si v-o putem pune la dispozitie oricand. Important
este ca unii se lupta pentru statui si altii se lupta pentru drumuri. Sa cautam
solutii domnule Sicoie, aici este vorba de a oferi cetatenilor Municipiului
Ploiesti alternative de viitor prin realizarea proiectelor de investitii din
Municipiul Ploiesti.
Aceasta lucrare din intersectia Cioceanu,
lucrare de mare anvergura pentru a oferi alternative in momentul in care vom intra
pe strada Cantacuzino si traseele celelalte pe care le avem in programul de
investitii, va pot pune oricand doriti la dispozitie fotografii si modul in
care a fost analizat intr-o perioada de 8 luni de zile studiul de circulatie
din zona si modul cum acele trotuare erau ocupate intotdeauna de autoturisme. Am
cautat solutii de a oferi 2 benzi de iesire si una de intrare, tocmai pentru a
fluidiza traficul in zona respectiva. Cred ca ploiestenii care circula in acea
zona, pot sa confirme acest lucru.
Pentru domnul Rusu, programul de
asfaltari il vom prezenta Consiliului Local. La sedinta urmatioare il veti avea
in mape cu ce s-a realizat in perioada anterioara sedintei.
As vrea sa raspund doamnei Trican si
domnului Savu, in acest moment, contractul cu Hipodromul se afla in termen.
Astazi expira la 30 iunie primul termen privind dotarea cu utilaje conform
contractului. Am primit o informare din partea Hipodromulu, acele utilaje nu
sunt ale Salub-ului, sunt marci de import, au certificate vamale, importate si
asa mai departe.
Dl Savu Daniel
Dar de obligativitatea de a asigura
continuitatea functionarii Hipodromului pe toata aceasta perioada,
continuitatea activitatii de baza? Nu s-a facut nimic
La articolul 1 din contract se prevede
pastrarea obiectului de activitate al Hipodromului.
Mentinerea activitatii de baza pe toata durata
concesiunii – este foarte clar.
Dl Socoleanu Radu
Ca sa fim mai concreti, domnule
consilier, pentru ca astazi este 30, nu s-a terminat ziua, in sedinta
urmatoare, poate chiar in extraordinara daca va exista, dupa cate stim vom avea
si o extraordinara, vom prezenta o informare asa cum exista la 30.06.2006. Din
pacate mai sunt utilaje de venit, avem dovada ca in Ungaria de doua saptamani
nu se poate circula cu autovehicole grele, deci este o problema tehnica. La
sedinta urmatoare am sa va prezint impreuna cu colegii mei o informare despre
stadiul derularii contractului.
Dl Savu Daniel
Eu spun ca este un
dezastru in continuare, pentru ca a fost aici un stimat avocat care ne-a amenintat atunci si am fost obligati sa
incheiem acest contract printr-o hotarare de instanta, ca vom plati daune
cominatorii – nu cred ca era cazul, bine ca am continuat caile de atac si poate
vom reusi sa reziliem acest contract, sa
il dam unor oameni seriosi. Nu pot sa cred ca cineva este serios daca respecta
un contract in ultima zi, folosind o chichita, aducand niste utilaje, nefacand
absolut nimic un an de zile de cand este acolo, absolut nimic.
Dl
Sicoie Florin
Referitor la statuie vreau sa vorbesc, genul
acesta de atacuri, pentru mine sunt usor de demontat.
In
cadrul activitatii unei comisii formate din specialisti, pentru ca acolo n-am fost ca si consilier municipal ci ca
Director al Muzeului de Arta. Alaturi de mine a fost un mare critic de arta,
Paul Suseanu, un scriitor important si Directorul Directiei de Cultura, iar
efectul a fost ca orasul Ploiesti are, (cred ca va deveni un punct interesant
al orasului), o superba statuie a unui mare sculptor, elevul lui Paciurea, Ion
Irimescu, intr-o zona foarte frumoasa cu un soclu impecabil. Daca compari
soclul statuii pe care spuneti dumneavoastra ca eu am pus-o, cu trotuarul pe
care l-ati edificat dumneavoastra acolo, sa stiti ca pierdeti pe toata linia.
Dar eu va spun un singur lucru. Exista o lege care fixeaza latimea minima a
trotuarelor la 75 de centimetri. Intamplator, cineva m-a sunat astazi si mi-a
spus ca sunt cel putin cateva locuri in care sunt sub 75.
Va
multumesc!
* * *
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte intrebari si interpelari, trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea tarifului
pentru formare profesionala a agentilor comunitari de catre Politia Comunitara
- initiat de domnul primar.”
Am inteles ca sunt niste modificari propuse.
D-na
Gaborfi Luminita
Se introduce un nou articol, articolul numarul doi care va avea urmatorul continut:
„Tariful va fi actualizat anual cu aprobarea Comisiei de Buget –
Finante si a Comisiei de Ordine Publica.”
Restul articolelor se vor renumerota.
Dl
Teodorescu Iulian
Tarifele sunt stabilite in hotararea Consiliului Local, ma indoiesc ca ar fi legal sa fie actualizat numai cu acordul unor comisii.
Dl
Savu Daniel
Propuneti cu acordul Consiliului Local?
“Tariful va fi actualizat anual cu aprobarea Consiliului Local.”
Supun la vot aceasta modificare:
Cine este pentru? 19 voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? 1 abtinere
Fac mentiunea ca doamna Cont Adriana nu este in acest moment in sala.
Cu 19 voturi pentru si cu o abtinere, aceea a doamnei Trican Elena, aceasta modificare a fost aprobata.
D-na
Trican Elena
In primul rand vreau sa cred ca acest tarif este pe agent comunitar pentru ca nu se specifica nicaieri. In al doilea rand, m-am uitat pe structura tarifului si, la primul punct – cheltuieli cu salariul brut pe cadru formator al personalului politiei comunitare am vazut ca salariul brut orar este de doua sute de mii lei. Doua sute de mii inseamna salariul brut al unui formator de treizeci si patru de milioane. Aici pot fi cheltuieli cu munca vie pe agent comunitar. Eu asa cred ca trebuie procedat. In al doilea rand eu am consultat Codul Muncii - acesti formatori sunt din cadrul institutiei si, Codul Muncii spune asa: “formarea profesionala, articolul 203, la nivelul angajatorului se face de catre un formator. Formatorul este numit de angajator dintre salariatii calificati, cu experienta profesionala de cel putin doi ani din domeniul in care urmeaza sa se realizeze formarea profesionala. Un formator poate asigura formarea in acelasi timp pentru cel mult trei salariati. Exercitarea activitatii de formare profesionala se include in programul normal de lucru al formatorului.” Vreau sa inteleg ca acest tarif este pentru cei care nu respecta acest contract angajament care se semneaza la angajare de fiecare agent comunitar. Dupa aceea ma uit la cheltuieli materiale - nu spune nimic de cheltuieli materiale. Eu, pur si simplu, nu am priceput absolut nimic din ceea ce s-a fundamentat aici si nu este legal nici pe departe. Fundamentarea se face in functie de salariul brut al formatorului si in functie de cheltuielile materiale. Nu treci aici laptop, treci amortizarea laptop-ului, nu-mi treci nu stiu ce, treci cheltuiala aferenta, ca laptop-ul ala nu se foloseste numai pentru o formare profesionala. Legea spune cum se stabilesc acesti formatori. Ei vor sa creada: domnule, noi le aducem in Consiliul Local, daca trece de Consiliul Local, noi suntem liberi sa facem ce vrem. Cu doua sute de mii de lei ora, formatorul cu treizeci si patru milioane de lei pe luna, salariul mediu brut, salariul brut, zicem. Eu vreau sa cred ca este salariul mediu brut. Atat are la politia comunitara? Eu stiu ca nu.
Pentru asta solicit prorogarea acestui proiect de hotarare pentru a fi analizat si pentru a veni cu un tarif bine fundamentat si un tarif pentru cei care pleaca din politia comunitara, care nu respecta acel angajament care se semneaza la angajare. Nu, pe langa salariul propriu-zis, trebuie sa mai ia si banii acestia. Se include in programul normal de lucru.
Multumesc!
Dl
Savu Daniel
Multumesc doamna Trican.
Exista o nota de fundamentare pe care am primit-o, o aveti si dumneavoastra si toti consilierii ar trebui sa o aiba, referitoare la calculul tarifului de formare profesionala a agentilor comunitari.
Va rog, daca mai sunt interventii pe acest subiect?
Comisia de Buget – Finante a dat aviz favorabil, comisia 2 la fel, comisia 5 la fel.
D-na
Trican Elena
Cand a dat Comisia de Buget – Finante, aviz favorabil, ca eu cel putin nu am participat la sedinta aceasta? Daca vreti sa aducem in Consiliul Local proiecte din acestea ca sa-i salveze pe unii, sa-si umple buzunarele, le aducem domnule si le aproba cine crede de cuviinta.
Dl Primar
Domnule presedinte, doamna consilier, va rog eu pastrati-va calmul si afirmatiile acestea face-ti-le in cercul mic al dumneavoastra pentru ca faceti afirmatii nefondate. As putea sa vin cu informatii suplimentare. Singura precizare pe care o fac este ca in comisia de ordine publica in care au fost mai multi, inclusiv consilieri, membrii desemnati in comisie, s-au cerut elemente comparative cu institutii care in momentul acesta fac instruire pentru agentii comunitari, instruire prevazuta in lege. Si calculul simplu pe care l-am facut atunci si pe care sper sa-l retineti si dumneavoastra este ca decat sa platim catre instructori si institutii straine o suma dubla, mai bine sa incercam sa desemnam un tarif prin care sa ne constituim un venit propriu pentru instruirea agentilor comunitari, altii decat salariatii propriei noastre politii.
Punctul 2 – profesorul formator nu este salariat al politiei comunitare, sunt experti care vin din afara institutiei. Si poate ca pretul, costul care s-a luat acolo in calcul se poate discuta.
Toate elementele acestea sunt elemente pe care daca dumneavoastra nu le stiati le aflati si poate va mai pondereaza interventiile si tot felul de acuze, ca isi baga cineva banii in buzunar, dumneavoastra aveti o preocupare cu bagatul banilor in buzunar, probabil ca v-ati gresit cariera. Nu puteti sa jigniti 450 de oameni dintr-odata, oameni care stau in strada, care isi expun intr-un fel sanatatea si integritatea actionand ca politisti comunitari. Nu mai dati cu pietre.
D-na
Trican Elena
Domnule Primar, as vrea sa stiu si eu cu ce am gresit in interpelarea mea.
Dl
Primar
Ati facut acuze jignitoare.
D-na Trican Elena
Nu poti veni cu o asemenea structura de tarif in Consiliul Local.
Dl
Primar
Doamna Trican, nu uitati ca se stenografiaza ceea ce vorbim. Ati gresit cand ati spus ca instructorii sunt salariati ai politiei comunitare.
D-na
Trican
Sunt salariati asa cum spune legea.
Dl Primar
Nu, nu sunt salariati, sunt profesori, experti, specialisti din afara institutiei pe care i-am contactat.
Dl
Sicoie Florin
Sunt obligat sa iau cuvantul ca beneficiar al politiei comunitare, pentru ca atat la Muzeul de Arta din Ploiesti, cat si la Muzeul Grigorescu din Campina, cladiri importante din patrimoniul municipiului, noi folosim politia comunitara inclusiv pentru partea de monitorizare si pentru asta gasesc absolut firesc pentru valorile care sunt, dar este firesc ca acesti agenti ai politiei comunitare sa se scoleasca, sa profite de toate informatiile, de toate aducerile la zi ale legislatiei si de tot ce inseamna paza si ordine cu atat mai mult cu cat ei lucreaza intr-o lume in care exista foarte multe firme de paza, deci exista concurenta. Vizavi de plata unor experti, aici, iertatat imi fie, dar suma nu mi se pare nici pe departe mare. Am lucrat adesea cu fundatii din Bucuresti la seminarii si pentru cateva zile am fost platit foarte bine si e firesc cand ai nevoie de cineva sa platesti suma respectiva. Si, in afara de asta, exista un cadru legislativ foarte riguros in materie de plata colaborarilor si de felul in care se fac contracte, in asa fel incat nimeni nu poate da orice suma oricui asa cum vrea el.
Multumesc!
Dl
Savu Daniel
Daca nu mai sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? 1 vot
Daca se abtine cineva? -
Cu 20 de voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei Trican Elena, acest proiect a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:
„Proiect de hotarare privind modificarea Hotararii Consiliului Local nr. 192/2005 - initiat de domnul primar.”
Aici sunt propuse niste modificari.
D-na Luminita Gaborfi
Deja modificarea propusa este afisata, la articolul nr. 1, la propunerea comisiei nr. 2 si va avea urmatorul continut:
„Aprobă modificarea articolului nr.1 din Hotararea Consiliului
Local nr. 192/2005, in sensul ca tariful pentru prestări servicii
monitorizare – interventie in colaborare cu tertii va fi in procent de 50% din valoarea tarifelor
contractate de tertii prestatori incepand cu data de 01.07.2006.”
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii, supun la vot modificarea afisata pe ecran:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, aceasta modificare a fost aprobata.
*
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii, supun la vot proiectul de hotarare in ansamblu:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, proiectul de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:
„Proiect de hotarare privind stabilirea criteriilor de acordare a unor ajutoare de urgenta - initiat de domnul primar.”
Si aici este o modificare. Este facuta deja modificarea pe ecran.
D-na Luminita Gaborfi
Proiectul
de hotarare va avea urmatorul titlu: „privind
stabilirea cazurilor in care se acorda unele ajutoare de urgenta”.
Dl Savu Daniel
Atunci, daca nu sunt interventii, supun la vot proiectul de hotarare in ansamblu cu aceasta modificare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, proiectul de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului privind masurile de protectie a populatiei impotriva epidemiilor si epizootiilor - initiat de domnul primar.”
Dl Primar
Permiteti, domnule presedinte, doamnelor si domnilor consilieri, o precizare. Nu stiu daca ea a fost regasita in text. Este o prima forma, ea se adreseaza cu prioritate epidemiilor si epizootiilor provocate de pasari urmand ca intr-o etapa viitoare sa putem propune consiliului un regulament si pentru celelalte specii de animale care pot fi crescute pe raza Municipiului Ploiesti.
D-na Luminita Gaborfi
Chiar in titlul hotararii se introduce sintagma – „epidemiilor si epizootiilor provocate de pasari”, aceasta este modificare. De asemenea trebuie sa aprobam termenul la care va intra in vigoare. In raportul de specialitate am introdus un penultim alineat, exact ce a spus domnul Primar mai devreme – „Prezentul regulament constituie o prima masura privind protectia populatiei, urmand ca intr-o etapa viitoare sa se supuna Consiliului Local un regulament privind cresterea si detinerea animalelor domestice pe raza Municipiului Ploiesti”, iar in regulament am introdus un nou punct la capitolul 5, 5.6, in sensul de a se interzice cresterea pasarilor in zonele adiacente blocurilor de locuinte.
La contraventii, se modifica astfel: „prevederile 5.1 - 5.6 vor fi….”
Urmeaza ca dumneavoastra sa propuneti termenul la care va intra in vigoare hotararea.
Dl Savu Daniel
Termenul de 15 zile de la data publicarii ca sa aiba timp populatia sa se informeze. De la 1 august atunci.
Dl Sicoie Florin
In regulament la capitolul I notiuni generale 1.1. din respect pentru limba romana rog sa se elimine de la punctul CONTAMINARE – paranteza - (lat. contaminare – a pune în contact, a pângării, a mânjii, a amesteca).
Dl Oprea Nicolae
Era vorba despre termenul intrarii in vigoare. In sedinta precedenta de consiliu am discutat mult pe aceasta tema. Imi pare rau ca nu este colegul Popescu Catalin aici pentru ca intrebarea dansului a fost clara – de ce o aprobam din moment ce urmeaza un regulament? Raspunsul a fost – pentru a avea 30 de zile de aducere la cunostiinta a populatiei, ceea ce cred ca s-a facut si atunci nu trebuie sa mai asteptam 30 de zile pentru a intra in vigoare acest regulament, intrucat avem o hotarare anterioara care indica restrictiile si pe care am adus-o la cunostinta populatiei. Cred, din acest punct de vedere ca aceasta hotarare poate intra in vigoare imediat ce ajunge la cunostinta populatiei. Adica la data comunicarii. Deci nu va trebui sa mai asteptam pentru ca am adoptat-o pe cealalta.
Dl Savu Daniel
Domnul Oprea propune intrarea in vigoare de la data publicarii. Sunteti de acord cu acest termen?
Supunem la vot aceasta propunere:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.
Reprezentant Directia de
Sanatate Publica
Ordinul nostru de baza de habitat este Ordinul Ministerului Sanatatii nr.536/1997 si noi nu avem reglementate distante fata de vecinatati in legatura cu adaposturile de pasari. De animale, da dar de pasari, nu.
Dl Savu Daniel
Scrie la articolul 4 “prevederile prezentei hotarari se aplica cu concursul…….”. O sa primiti un ordin.
Reprezentant Directia de
Sanatate Publica
Oricum, acest ordin este vechi, am inteles ca se va modifica.
Dl Savu Daniel
Cred ca va fi incheiat un protocol, nu numai cu dumneavoastra, ci si cu celelalte institutii implicate.
Daca nu mai sunt interventii, supun aprobarii dumneavoastra proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 19 voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
Fac mentiunea ca in acest moment din sala lipseste domnul Teodorescu si domnul Toma.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind identificarea
factorilor de risc ce pot afecta viata, integritatea si sanatatea cetatenilor
municipiului Ploiesti si masurile ce se impun pentru eliminarea sau diminuarea
acestora - initiat de domnii consilieri Andrei Banu, Simona Schnelbach, Carmen
Dumitru, Marcian Popa, Razvan Lungu si Dan Ionita.”
Cine se inscrie la cuvant?
D-na Schnelbach Simona
Am un amendament: dupa articolul 5 “comisia nominalizata care a identificat si centralizat factorii de risc potentiali isi continua activitatea pe diferite zone ale orasului pentru a sesiza organele abilitate si a evalua notiunile de remediere, colaborand in acest sens cu executivul.” Noi consideram ca ar trebui sa evaluam totusi la nivelul acestei comisii, nu atat modul cum ar fi nominalizate si rezolvate de politia comunitara ci efectiv, faptul ca o parte din factorii de risc nu sunt centralizati. In afara de asta, noi ne-am propus sa luam anumite zone ale orasului si sa ne autosesizam, sa informam politia comunitara in legatura cu acesti factori de risc pentru ca, daca vedeti listele pe care le-am strans monitorizandu-i si incercand sa-i grupam si sa-i identificam, intradevar, ei sunt foarte multi si deranjeaza locuitorii orasului.
Dl Banu Andrei
In hotararea pe care ati dat-o cu privire la constituirea acestei comisii exista conditii privind activitatea politiei? Scrie in hotarare ca are mandat limitat?
Dl Savu Daniel
Nu scrie in hotarare ca are mandat limitat, poate sa se autosesizeze.
Dl Banu Andrei
Prin hotararea de consiliu anterior s-a decis ca aceasta comisie, in termen de 45 de zile sa identifice acesti factori si sa propuna in sedinta actuala masurile respective. Noi ne-am permis(5 membrii ai comisiei) sa va supunem atentiei sa introducem acest amendament, in sensul ca aceasta comisie, cu toate ca si-a incheiat misiunea, dupa 45 de zile sa avem un rol activ si, impreuna cu executivul totusi sa ne continuam aceasta activitate avand in vedere faptul ca avem o baza de date foarte, foarte buna si, esalonat, pe mod de actiune si pe directii.
Dl Savu Daniel
La articolul 6 se va spune: “Comisia nominalizata prin Hotararea Consiliului Local nr.86/22 martie 2006 care a identificat si centralizat factorii de risc potentiali isi continua activitatea pe diferite zone ale orasului pentru a sesiza organele abilitate si a evalua masurile de remediere, colaborand in acest sens cu executivul” ca sa fie clar la ce ne referim.
Supun la vot propunerea doamnei Schnelbach asa cum este ea formulata:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, aceasta propunere a fost aprobata.
Dl Savu Daniel
Mai sunt alte propuneri?
Dna Trican Elena
La
anexa 2, punctul 2: “intocmeste zilnic un buletin informativ ce va fi perzentat pe cale
ierarhica conducerii executive a Municipiului”.
Dl Oprea Nicolae
La punctul 3 din anexa 2, fara „mass media”.
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii, supun la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind completarea Hotararii
Consiliului Local nr. 89/2006 privind organizarea de licitatii publice in
vederea inchirierii unor spatii excedentare apartinand unitatilor de invatamant
preuniversitar - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind transmiterea in folosinta gratuita Centrului Judetean de Resurse
si de Asistenta Educationala, a corpului de cladire anexa a Scolii nr. 1 „Radu Stanian” - initiat de domnul
primar.
Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea numarului de angajati, asistenti personali ai persoanelor cu handicap grav pentru anul 2006 - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului Amenajare
centrala termica Scoala nr. 22 - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si a
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului Asigurarea refunctionalitatii integrale a Spitalului Municipal Schuller
(pavilion A) - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice a
obiectivului de investitii Reabilitare
termica Bloc M10, str. Erou Arhip Nicolae nr. 3D, Ploiesti - initiat de
domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas, Simona
Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie.”
Cine
se inscrie la cuvant?
Dl
Teodorescu Iulian
Nu am inteles daca exista acordul proprietarilor cu privire la instituirea aceastei hotarari. De unde rezulta, domnule Primar ca nu avem nimic.
Dl
Primar
Din nefericire, pentru alte asociatii din oras, sunt numai cateva blocuri care beneficiaza de finantare totala din partea Ministerului Economiei si oamenii sunt chiar fericiti ca li se va pune la punct blocul fara niciun fel de cheltuiala.
Dl
Teodorescu Iulian
Problema e urmatoarea: sunt 700 de milioane. Lumea se gandeste ca vor depasi costurile si multi nu au de unde suporta sumele pe care vor fi nevoiti sa le suporte din buzunare.
Dl
Primar
Proiectele acestea sunt finantate integral cu fonduri guvernamentale.
Dl
Teodorescu Iulian
O sa citesc aici: din bugetul de stat – 69915 ron, din bugetul local 69915 ron, fondul de reparatii al asociatiilor de proprietari 69915.
Dl
Primar
O sa verificam pentru ca este o modificare de ultima ora vizavi de finantarea proiectelor de administrare termica. De dimineata am avut o discutie… proiectele acestea pilot erau initial finantate integral de Guvern. Inteleg ca acum au acelasi tip de finantare in trei – Guvern, bugetul local si bugetul asociatiei. Ideea de baza este ca daca intarziem cu hotararea putem pierde adoptarea ei totala.
Dl
Teodorescu Iulian
Domnule Primar, haideti s-o lasam pentru sedinta extraordinara cand o sa avem certitudinea ca oamenii aceia sunt de acord, in calitatea lor de proprietari, sa faca aceasta lucrare.
Dl
Savu Daniel
Domnule Teodorescu, dati-mi voie, noi aprobam doar documentatia tehnico- economica, noi nu obligam pe nimeni. S-a intocmit o documentatie de realizare si este de obligatia noastra sa o aprobam. Asta aprobam acum documentatia, nu obligam pe nimeni, in momentul de fata nu e o hotarare.
Dl
Primar
Precizarea este corecta pentru ca aplicatia de aprobare a acestui proiect presupune aprobarea documentatiei si a indicatorilor economici dupa care vine aprobarea proiectului in sine. Daca, prin absurd, asociatia, care trebuie sa voteze jumatate plus 1 - nu mai e nevoie de unanimitate pentru a accepta reabilitarea termica a blocului, daca refuza, atunci ne vom adresa altor blocuri. Sunt foarte multe cereri in oras, chiar am primit de la asociatii o plangere, intr-un fel, ca de ce doar anumite blocuri au fost selectionate de catre minister.
Dl
Savu Daniel
Este vorba de aprobarea unei documentatii tehnico – economice intocmita in vederea obiectivului de investitii.
Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 19 voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? 2 abtineri.
Cu 19 voturi pentru si doua abtineri, aceea ale doamnei Schnelbach Simona si aceea a domnului Teodorescu Iulian, proiectul de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice a
obiectivului de investitii Reabilitare
termica Bloc B2, str. Cuza Voda nr. 2, Ploiesti - initiat de domnul primar
si de domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu
si Florin Sicoie.”
Dat fiind ca discutiile au fost la un loc cu celelalte puncte, supun la vot
acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 19 voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? 2 voturi
Cu 19 voturi pentru si doua abtineri, cea a doamnei Schnelbach Simona si cea a domnului Teodorescu Iulian, proiectul de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind solutionarea cererii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului de acordare inlesniri la plata obligatiilor bugetare restante datorate de S.C. UZTEL S.A. Ploiesti catre bugetul local al municipiului Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Trican Elena, Rusu Ioan, Mateescu Radu, Iancu Ion, Mitu Augustin, Vasilescu Evelinne si Oprea Nicolae.
Cine se inscrie la cuvant?
D-na
Trican Elena
Din raportul de specialitate reiese ca la 16-16-2005, cand s-a facut o executare silita, unitatea avea niste obligatii de plata cu termen scadent. Urmare a recuperarii silite s-a recuperat o suma de 14 miliarde 356073800. Prin diferenta, rezulta o obligatie de 210.765 milioane. Aceasta suma recuperata contine inclusiv penalitatile si dobanzile de intarziere. Legea spune ca, in situatia in care ai facut o executare silita si ai recuperat sume care puteau face obiectul Ordonantei 26/2004, acestea nu se vor compensa cu sume ulterioare. Adica nu poti sa spui – iti iau activele pentru sumele aferente la 31.12.2003 reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere si nu mai platesti obligatiile curente. Eu nu sunt initiator al acestui proiect de hotarare, nu m-a intrebat nimeni daca vreau sa fiu initiator sau nu, si il votez cu o singura conditie: in proiectul de hotarare, la articolul 3 sa fie prins articolul – “inlesnirile la plata prevazute la articolul 2 isi pierd valabilitatea in situatia in care S.C. Uztel S.A. nu-si achita obligatiile bugetare cu termene scadente incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.”
Este vorba de articolul 26, punctul 9 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2004 in baza carora se acorda aceste facilitati. Deci articolul 3 sa se inlocuiasca cu ce am zis eu.
Dl
Oprea Nicolae
In textul initial scrie: sa se achite in 30 de zile. Dumneaei spune sa se achite imediat. Eu propun sa se mentina textul din proiectul de hotarare.
Dl
Savu Daniel
Supun la vot amendamentul doamnei Trican.
Cine este pentru? 1 vot
Cine este impotriva? 19 voturi
Daca se abtine cineva? -
Cu un vot pentru, acela al doamnei Trican Elena si 19 voturi impotriva, se respinge amendamentul propus de doamna Trican.
*
Dl Savu Daniel
Supun votului intreg proiectul de hotarare in ansamblu:
Cine este pentru? 19 voturi
Cine este impotriva? 1 vot
Daca se abtine cineva? -
Cu 19 voturi pentru si un vot impotriva, acela al doamnei Trican Elena, proiectul de hotarare a fost aprobat.
Fac mentiunea ca din sala lipseste doamna Schnelbach Simona.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -
Construire Show Room, birouri, hala asamblare tamplarie, club si terenuri de
tenis, Tarlaua 38, Parcela 560, Ploiesti - initiat de domnul primar si de
domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si
Paul Palas.”
Va anunt ca in sala trebuie sa fie 18 consilieri pentru a avea doua treimi. Sunt.
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea
Planului Urbanistic de Detaliu – Construire spalatorie auto, strada Bobalna,
nr. 32, Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel
Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
”Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -
Extindere si supraetajare locuinta S+P existenta cu mansarda, desfiintare anexa
si construire garaj, str. Varatec nr. 13 Ploiesti - initiat de domnul primar si
de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie
si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -
Construire Spatiu Comercial, str. Marasesti nr. 292B, Ploiesti - initiat de
domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona
Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -
Construire Birouri, anexa si bransamente utilitati, str. Fagului nr. 11, Ploiesti
- initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona
Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire
magazin si birou notarial, str. Ion Maiorescu nr. 16, Bl. 33, N1, parter, Ploiesti
- initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona
Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire hala
montaj parbrize, birouri, depozit, spatii servicii, str. Gh. Gr. Cantacuzino
nr. 133A, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel
Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Locuinta P+1E, str. Olteni nr. 7, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire Locuinta P+1E, garaj si bransamente utilitati,
str. Ghighiului nr. 18, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii
consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul
Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 21 de voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Construire spatiu
comercial - parter, str. Mihai Eminescu nr. 4-6, Ploiesti - initiat de domnul
primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach,
Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru? 20
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva? 1
abtinere
Cu 20 de voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei Trican, proiectul de
hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Cu aceasta ocazie am epuizat ordinea de zi a sedintei.
La capitolul diverse, daca doreste cineva sa intervina?
Pentru a fi pe ordinea de zi a Consiliului Local trebuia sa va inscrieti la
inceputul sedintei pentru a aproba consiliul intrarea dumneavoastra in sedinta.
Este vorba de capitolul diverse pentru Consiliul Local. Dumneavoastra, daca doreati
sa interveniti in Consiliul Local trebuia sa supuneti introducerea pe ordinea
de zi a dumneavoastra la inceputul sedintei. Nu a fost cazul. Mai avem un punct
si pe urma o sa cer aprobarea Consiliului Local.
Astazi eu imi inchei mandatul, va multumesc pentru intelegere, va cer scuze
daca unele proiecte le-am discutat prea mult, altele, prea putin.
Va rog sa faceti propuneri pentru presedinte de sedinta.
A fost propus domnul Rusu Ioan.
Supunem la vot aceasta propunere:
Cine este pentru? 20 de
voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva?
Cu mentiunea ca domnul Rusu Ioan nu participa la vot, aceasta propunere a
fost aprobata.
* * *
Dl Savu Daniel
Va anunt ca pe 10 iulie va avea loc sedinta extraordinara a Consiliului
Local. La ce ora doriti sa o programam? Luni, 10 iulie, ora 16.
Doriti sa-i dam cuvantul domnului Garlea? Va rog sa veniti la microfon si
sa spuneti problema pe care doriti s-o adresati Consiliului Local, dupa care
inchidem sedinta.
Dl Garlea Gheorghe
In primul rand, ma numesc Garlea Gheorghe. Vreau sa stiu precis daca in
orasul Ploiesti se mai pot creste pasari si animale.
A doua intrebare: este bine ca sa dam bani sa fie frumoasa masa sau praful
pe care-l inghitim noi? Este vorba de praful de pe strada Cornatel. Se spala
asfaltul pe strada Apelor si inghit locatarii de pe strada Cornatel si de pe
strada Apelor. Protectia este pentru asfalt sau pentru om?
Dl Savu Daniel
Va multumesc, se pot creste pasari conform regulamentului pe care il avem.
Problema cu apa o discutam intr-o audienta pentru ca acum nu va poate raspunde
nimeni.
Declar inchisa sedinta Consiliului Local.
Va multumesc pentru participare!
* * *
Epuizandu-se problemele de la
ordinea de zi, sedinta a luat sfarsit, drept pentru care s-a incheiat prezentul
proces – verbal intr-un singur exemplar.
Presedinte de sedintă, Cătălin Popescu
|
Secretar, Maria Magdalena Mazâlu
|