privind metodologia
de constituire si utilizare a fondului destinat stimularii personalului din cadrul Directiei Impozite si Taxe Locale,
Directiei Economice, Serviciului Auditare Interna si conducerii Primariei Municipiului Ploiesti
vazand Expunerea de
motive a primarului municipiului Ploiesti si raportul de specialitate al
Directiei Impozite si Taxe Locale, Directiei Economice si al Serviciului
Auditare Interna prin care se propune aprobarea metodologiei privind
constituirea si utilizarea fondului destinat stimularii personalului acestora;
avand
in vedere prevederile HGR nr. 154 / 1997 pentru aprobarea Normelor metodologice
privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului
din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate
acestuia;
in
conformitate cu prevederile HGR nr. 333 / 1999 privind aprobarea Protocolului –
cadru si a actiunilor de predare –
preluare a exercitarii de catre consiliile locale a atributiilor prevazute de
Legea nr. 189 / 1998 privind finantele publice locale;
avand
in vedere prevederile OG nr. 11 / 1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobata prin Legea nr. 108 / 1996, modificata si completata de OG nr. 53 /
1997, OUG nr. 113 / 1999 si OG nr. 26 / 2001;
in
conformitate cu prevederile Legii nr. 189 / 1998 privind finantele publice
locale, modificata si completata prin
OUG nr. 61 / 1998;
in temeiul art. 38
din Legea nr. 215 / 2001 privind
administratia publica locala,
H O T A R A S T E:
Art. 1 |
Aproba metodologia privind constituirea si utilizarea
fondului destinat stimularii personalului din cadrul Directiei Impozite si
Taxe Locale, Directiei Economice, a Serviciului Auditare Interna, precum si a
conducerii executive a Primariei Municipiului Ploiesti, ce face parte
integranta din prezenta hotarare. |
Art. 2 |
Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu data de
1.10.2001. Cu aceeasi data isi inceteaza aplicabilitatea prevederile
Hotararii Consiliului Local nr. 190 / 2000. |
Art. 3 |
Directia Impozite si Taxe Locale si Directia Economica
vor aduce la indeplinire prevederile prezentei hotarari. |
Data in
Presedinte de sedinta, Constantin Nemes
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena
Mazalu
|
Anexa
de constituire si
utilizare a fondului pentru acordarea de stimulente personalului din cadrul
Directiei Impozite si Taxe Locale, Directiei Ecomomice, Serviciului Auditare
Interna si
conducerii
Primariei Municipiului Ploiesti
I.
CONSTITUIREA FONDULUI DE
STIMULARE
1. Fondul pentru acordarea de stimulente personalului din
aparatul propriu al Directiei Impozite si Taxe Locale, Directiei Economice,
Serviciului Auditare Interna si conducerii Primariei Municipiului Ploiesti se
constituie prin:
-
retinerea unei cote de 3% din sumele incasate la bugetul local prin
executare silita, potrivit prevederilor O.G. 11 / 1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108 / 1996, cu
modificarile si completarile ulterioare;
-
prin aplicarea cotei de 15% asupra penalitatilor calculate si incasate;
- prin aplicarea cotei de 15% la
sumele identificate suplimentar in timpul controlului, peste obligatiile de
plata cu care este inregistrat contribuabilul.
1.1. Se considera incasate la bugetul local prin
executare silita acele sume asupra carora a fost inceputa procedura de
executare silita prin comunicarea somatiei in conditiile legii, insotita de
copia de pe titlul executoriu, pentru obligatii reprezentand impozite, taxe,
diferente de impozite si taxe, sau alte venituri ale bugetului local, de la:
-
debitor;
-
unitatea bancara unde debitorul isi pastreaza disponibilitatile banesti;
- orice
tert, persoana fizica sau juridica, care isi asuma obligatia potrivit legii,
printr-un angajament de plata sau printr-un act de garantie incheiat sub forma
autentica, sa achite in numele debitorului sau, ori alaturi de acesta, debitul
pentru care s-a inceput excutarea silita.
1.2. In categoria penalitatilor
se includ:
-
penalitatile legale calculate pentru depunerea cu intarziere a
declaratiilor de impunere si alte penalitati calculate in baza actelor
normative care reglementeaza impozite, taxe si alte venituri ale bugetului
local;
-
majorarile de intarziere calculate pentru sumele identificate suplimentar
in timpul controlului peste obligatiile de plata declarate constand in
impozite, taxe si alte obligatii legale catre bugetul local;
-
majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere calculate si
incasate pentru nerespectarea termenelor prevazute de lege de achitare a
obligatiilor catre bugetul local;
-
majorarile calculate si incasate pentru debitele esalonate la plata prin
hotarari ale consiliului local;
-
majorarile de intarziere calculate si incasate pentru nerespectarea
obligatiei de plata stabilite prin contractele de locatiune, inchiriere si concesiune a bunurilor si imobilelor
proprietate publica sau privataale consiliului local;
-
majorarile de intarziere si despagubirile reprezentand obligatii catre
bugetul local stabilite de instantele judecatoresti sau alte organe cu
activitate jurisdictionala ale caror hotarari pronuntate constituie titlu
executoriu potrivit legii;
-
alte sume definite de lege ca penalitati, majorari de intarziere,
penalitati de intarziere sau amenzi care constituie venituri ale bugetului
local.
II. UTILIZAREA FONDULUI DE STIMULARE
2.1. Criterii de repartizare pe
salariati a stimulentelor
2.1.1. Contributia efectiva in
activitatea de stabilire si incasare a debitelor care se constituie in surse
ale fondului de stimulare;
2.1.2.
Contributia efectiva in activitatea de identificare a debitorilor, de urmarire
si incasare prin executare silita a debitelor restante si de atragere de
venituri la bugetul local;
2.1.3.
Contributia personala la introducerea si aplicarea corecta a procedurilor de
executare silita;
2.1.4.
Frecventa, valoarea si dificultatea incasarii debitelor prin executare silita,
gradul de lichidare a debitelor primite spre incasare prin executare silita;
2.1.5.
Valorificarea in timp cat mai scurt a bunurilor supuse sechestrului;
2.1.6.
Indeplinirea corecta si la timp a activitatii programate, calitatea serviciilor
prestate, conducerea corecta si la zi a evidentelor;
2.1.7.
Contributia la buna organizare si functionare a activitatilor proprii din
cadrul Directiei Impozite si Taxe Locale, Directiei Economice si a
Serviciului Auditare Interna;
2.1.8.
Competenta profesionala dovedita si disponibilitatea la sarcini in indeplinirea
atributiilor.
2.2. Cuantumul
lunar al stimulentelor individuale
2.2.1.Cuantumul lunar al
stimulentelor individuale poate fi:
- cel mult doua
salarii de baza pentru personalul din aparatul propriu al Directiei Impozite si
Taxe Locale, cu contributie directa in stabilirea si incasarea surselor
mentionate mai sus, pentru directorul Directiei Impozite si Taxe Locale,
directorul Directiei Economice si seful Serviciului Auditare Interna, inclusiv
pentru conducerea executiva a Primariei Municipiului Ploiesti;
-
cel mult un salariu de baza pentru celalalt personal al Directiei
Impozite si Taxe Locale, pentru aparatul propriu al Directiei Economice si
Serviciului Auditare Interna;
2.2.2.
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale pentru personalul din aparatul
propriu va fi stabilit de catre directorul Directiei Impozite si Taxe Locale,
directorul Directiei Economice si seful Serviciului Auditare Interna, cu
aprobarea viceprimarului municipiului Ploiesti care raspunde de activitatea
acestor directii;
2.2.4.
Cuantumul lunar al stimulentelor individuale pentru directorul Directiei
Impozite si Taxe Locale, directorul Directiei Economice si seful Serviciului
Auditare Interna va fi stabilit de catre viceprimar, cu aprobarea primarului
municipiului Ploiesti;
2.2.5.
Cuantumul lunar al stimulentelor pentru conducerea Primariei Municipiului
Ploiesti va fi stabilit de catre primar.
III. DISPOZITII
FINALE
3.1.
Plata stimulentelor aprobate se face in cursul fiecarei luni pentru luna
expirata.
3.2.
Fondul de stimulente constituit in conformitate cu prevederile din prezenta
metodologie ramas neutilizat la sfarsitul anului se repartizeaza si se
foloseste in anul urmator cu aceeasi destinatie.
3.3.
Stimulentele atribuite sunt supuse impozitarii potrivit prevederilor legale.
3.4.
Evidentierea in contabilitate a fondului de stimulare se efectueaza potrivit
normelor stabilite de Ministerul Finantelor.
3.5.
Personalul insarcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul
Primariei Ploiesti are obligatia de a verifica si corecta constituirea si
utilizarea fondului de stimulare si de a nu permite constituirea si, dupa caz,
plata sumelor care nu se incadreaza in prezenta metodologie, informand despre
aceasta pe primarul municipiului Ploiesti.
3.6.
Sursele de constituire a fondului de stimulare, precum si cotele procentuale
stabilite prin acte normative ulterioare se adapteaza corespunzator ori de cate
ori intervin astfel de modificari sau completari.