HOTARAREA
Nr. 4
privind
aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare
a
Administratiei Serviciilor Sociale Comunitare Ploiesti
avand in vedere Hotararea Consiliului Local al municipiului
Ploiesti nr. 307 din 19 decembrie 2002 privind infiintarea Administratiei
Serviciilor Sociale Comunitare;
in conformitate cu prevederile art. 38, lit. e si i din Legea nr. 215/2001 privind
administratia publica locala;
in temeiul art. 46 din Legea nr. 215/2001 privind
administratia publica locala,
Art. 1 |
Aproba Regulamentul de
Organizare si Functionare a Administratiei Serviciilor Sociale Comunitare,
conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. |
Art. 2 |
Regulamentul prevazut la art.1
intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2003 si va fi adus la cunostinta
publica. |
Art. 3 |
Aducerea la indeplinire a
prevederilor prezentei hotarari se va face de catre A.S.S.C. Ploiesti. |
Data in Presedinte de sedinta, Nicolae Nan
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
A ADMINISTRATIEI
SERVICIILOR SOCIALE COMUNITARE
ca serviciu
public cu personalitate juridica in subordinea Consiliului Local al municipiului
Art. 1 |
A.S.S.C. a fost infiintata
potrivit Hotararii Consiliului Local al municipiului Ploiesti nr. 307/19
decembrie 2002. Este serviciu public, cu personalitate juridica, in
subordinea Consiliului Local al municipiului Ploiesti si isi desfasoara
activitatea in conformitate cu legislatia in domeniu si cu prezentul
Regulament de Organizare si Functionare. |
Art. 2 |
Sediul A.S.S.C. este in
Ploiesti, str. Gheorghe Grigore Cantacuzino nr. 44-46. Imobilul in care
functioneaza A.S.S.C. face parte din patrimoniul privat al municipiului
Ploiesti si este transmis in folosinta gratuita acesteia, in scopul
desfasurarii activitatii pentru care a fost infiintata. |
Art. 3 |
A.S.S.C. are ca obiect
principal de activitate asigurarea serviciilor sociale care se desfasoara la
nivelul municipiului Ploiesti si care vor fi nominalizate in prezentul
Regulament de Organizare si Functionare. |
Art. 4 |
Finantarea
cheltuielilor curente si de capital ale serviciului public se face din
bugetul local, bugetul de stat si se asigura dupa caz din venituri proprii. Sponsorizarile si
donatiile in bani si natura, facute de persoanele fizice si juridice, romane
si straine, pot fi folosite numai in scopul dezvoltarii si imbunatatirii
calitatii serviciilor pe care le presteaza A.S.S.C. |
Art. 5 |
Contabilitatea
patrimoniului A.S.S.C., a veniturilor si cheltuielilor acesteia, organizata
si condusa pana la nivelul de dare de seama inclusiv, este parte componenta a
contabilitatii generale a Consiliului Local al municipiului Ploiesti. Corespunzator celor de
mai sus, A.S.S.C. intocmeste si preda serviciului buget-contabilitate: –
lunar, balanta de verificare a conturilor sintetice –
trimestrial, cumulat de la inceputul anului si anual,
contul de executie, cu anexele prevazute de normele aprobate de Ministerul
Finantelor pentru institutiile publice finantate din bugetul local si din
bugetul de stat |
Art. 6 |
A.S.S.C. este condusa
de un director numit prin hotararea Consiliului Local al municipiului
Ploiesti la propunerea primarului. |
Art. 7 |
Statul de functii
cuprinde functiile pe categorii de personal in limita numarului de personal
aprobat de consiliul local si a organigramei aprobate prin hotarare a consiliului
local. Personalul se preia
prin transfer in interesul serviciului, de la Cantina de Ajutor Social,
Directia Protectiei Sociale si celelalte structuri ale consiliului local. Angajarea, demiterea si
transferul de personal se face de catre directorul A.S.S.C cu respectarea
legislatiei in vigoare. Angajarea si promovarea
se fac numai pe baza de concurs potrivit legii. In acest sens se va constitui
o comisie de angajare si promovare a personalului. |
Art. 8 |
Patrimoniul A.S.S.C.
este compus din bunurile materiale, obiectele de inventar si mijloacele fixe
necesare functionarii serviciului public, existente la data de 31 decembrie
2002 in dotarea Cantinei de Ajutor Social si Directiei Protectiei Sociala din
cadrul Primariei municipiului Ploiesti. A.S.S.C. dispune si de bunurile
ce fac parte din domeniul public si privat al municipiului Ploiesti ce ii
sunt transmise in administrare. Preluarea se va face prin protocol. |
CAPITOLUL
II – OBIECTUL DE ACTIVITATE AL
ADMINISTRATIEI
SERVICIILOR SOCIALE COMUNITARE
Art. 9 |
Obiectul de activitate
al A.S.S.C. consta in principal in asigurarea de servicii si activitati de
protectie sociala: –
acordarea ajutorului social conform Legii nr. 416/2001; –
protectia persoanelor cu handicap si a persoanelor varstnice; –
activitatea autoritatii tutelare; –
protectia persoanelor aflate in dificultate prin
servirea a doua mese zilnic, pregatirea si servirea hranei si transport
gratuit la domiciliu pentru persoanele care nu se pot deplasa; –
acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei
potrivit Ordonantei Guvernului nr. 121/2002; –
intocmirea anchetelor in vederea repartizarii si
administrarii locuintelor sociale; –
servicii de ingrijire copii prescolari; –
administrarea locuintelor sociale; –
servicii de pregatire si distribuire hrana pentru
terti, la cerere; –
servicii de inchiriere bunuri pentru terti la cerere; –
distribuire lapte praf persoanelor indreptatite conform
legii; –
alte activitati in domeniu. |
CAPITOLUL III – STRUCTURA ORGANIZATORICA, SARCINILE, ATRIBUTIILE
SI RASPUNDERILE CONDUCATORILOR SI SERVICIILOR
Art. 10 |
Structura
organizatorica a A.S.C.C. prezentata in organigrama cuprinde compartimentele
functionale cu legaturile de subordonare. |
Art. 11 |
Directorul A.S.S.C.
organizeaza, gestioneaza si conduce activitatea curenta si reprezinta acest
serviciu public in relatii cu alte institutii publice locale, agenti
economici si alte persoane juridice si fizice. Din punct de vedere
administrativ directorul este subordonat direct Primarului municipiului
Ploiesti, coordonarea activitatii fiind asigurata de secretar. |
Art. 12 |
Principalele atributii si raspunderi ale Directorului
A.S.S.C. sunt urmatoarele: a) Organizeaza si asigura
buna desfasurarea a activitatii din toate compartimentele; b) In calitate de
ordonator tertiar de credite, utilizeaza creditele bugetare care au fost
repartizate, numai pentru nevoile unitatii, potrivit prevederilor din bugetul
aprobat si in conditiile stabilite prin dispozitiile legale. Poate delega
directorilor adjuncti dreptul de a folosi creditele bugetare; c) Gestioneaza mijloacele
fixe si obiectele de inventar din dotare si se preocupa in permanenta de
pastrarea lor in stare de functionare; d) Selecteaza, angajeaza
sau desface contractul de munca al personalului conform legii; e)
Semneaza
contractele de munca; f)
Elaboreaza si
propune strategii si masuri de reducere a fondurilor alocate din bugetul de
stat; g) Asigura inventarierea
anuala a bunurilor; h) Aproba trecerea
personalului angajat in clase si categorii superioare conform legislatiei; i)
Organizeaza concursuri pentru ocuparea posturilor
vacante, in limita organigramei aprobate si a reglementarilor in vigoare; j)
Sanctioneaza personalul A.S.S.C. pentru abateri si
nerespectarea sarcinilor, etc; k)
Concepe si
contribuie la crearea programelor sociale si le aplica; l)
Inainteaza spre aprobare Consiliului Local al municipiului
Ploiesti Regulamentul de organizare si functionare al A.S.S.C.; m) Prezinta la termenul
stabilit proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al A.S.S.C. spre a fi
supus aprobarii consiliului local municipal; n) Desemneaza inlocuitorul
pentru perioada de absenta si stabileste limitele de competenta si
responsabilitatile acestuia; o) Asigura aducerea la cunostinta
a dispozitiilor legale specifice activitatii serviciului public, personalului
din subordine si respectarea lor de catre cei in cauza; p) Ia masuri pentru
perfectionarea pregatirii profesionale a personalului; q) Prezinta primarului municipiului
Ploiesti si consiliului local rapoarte de activitate al A.S.S.C. si face
propuneri pentru buna desfasurare a activitatii; r) Executa si alte
atributii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotarari ale
Consiliului Local al municipiului Ploiesti sau dispozitii ale primarului; s)
Emite decizii
potrivit competentei, in conditiile legii; t)
Colaboreaza cu comisiile de specialitate din cadrul
Consiliului Local al municipiului Ploiesti si cu alte servicii publice,
pentru realizarea atributiilor de serviciu; u) Raspunde de intocmirea
Regulamentului de ordine interioara si verifica respectarea acestuia; v)
Ia masuri
pentru buna functionare a Centrului de Zi pentru Copii Prescolari; w)
In executarea
atributiilor A.S.S.C., directorul este ajutat de directorii adjuncti, care au
stabilite principalele atributii si raspunderi prin prezentul R.O.F.; |
Art. 13 |
Principalele atributii, sarcini si raspunderi ale
directorului adjunct care coordoneaza compartimentele de protectie sociala si
este subordonat directorului A.S.S.C.: a) Coordoneaza activitatile
privind: acordarea ajutorului social, protectia persoanelor cu handicap si a
persoanelor varstnice, precum si cele legate de autoritatea tutelara; b) Urmareste si raspunde
de cresterea performantelor serviciilor pe care le coordoneaza, prin utilizarea
eficienta a resurselor umane si materiale, existente in compartimentele din
subordine; c)
Propune
strategii si programe cu privire la protectia sociala; d) Adopta masuri
organizatorice pentru domeniul sau de activitati; e)
Stabileste
sarcini, atributii si raspunderi pentru personalul din subordine; f)
Intocmeste anual fisele de apreciere pentru sefii
serviciilor pe care le coordoneaza; g) Raspunde pentru
realitatea, regularitatea si legalitatea operatiilor inscrise in documentele
elaborate; h)
Raspunde de
aplicarea legislatiei in vigoare pentru domeniul sau de activitati; i)
Coordoneaza
activitatea Centrului de Zi pentru Copii Prescolari; j)
Organizeaza si
participa la actiuni ale A.S.S.C.; k) Urmareste efectuarea
muncii in folosul comunitatii; l)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 14 |
Prinipalele
atributii ale directorului adjunct care coordoneaza compartimentele
serviciilor publice locale, care se subordoneaza directorului A.S.S.C. a) Coordoneaza activitatile privind: locuintele
sociale, anchetele sociale, ajutoare pentru incalzirea locuintei, prepare si
distribuire hrana si distribuire lapte praf. Asigura realizarea conditiilor
legale pentru achizitii publice, coordoneaza serviciul administrativ,
protectia muncii si PSI, registratura si arhiva; b) Prezinta lunar (in
prima decada) cheltuielile efectuate pentru hrana pe luna care a trecut
(respectiv contul de executie) si necesarul privind cheltuielile pentru luna
in curs; c) Urmareste si raspunde
de cresterea performantelor serviciilor pe care le coordoneaza, prin
utilizarea eficienta a resurselor umane si materiale, existente in
compartimentele din subordine; d) Adopta masuri
organizatorice pentru domeniul sau de activitati; e)
Stabileste
sarcini, atributii si raspunderi pentru personalul din subordine; f)
Intocmeste anual fisele de apreciere pentru sefii
serviciilor pe care le coordoneaza; g) Raspunde pentru
realitatea, regularitatea si legalitatea operatiilor inscrise in documentele
elaborate; h)
Raspunde de
aplicarea legislatiei in vigoare pentru domeniul sau de activitati; i)
Organizeaza si
participa la actiuni ale A.S.S.C.; j)
Gestioneaza mijloacele fixe si obiectele de inventar
din dotare si se preocupa in permanenta de pastrarea lor in stare de
functionare; k) Indeplineste orice alte
sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 15 |
Atributii si raspunderi ale Serviciului Ajutor Social Serviciul Ajutor Social
isi desfasoara activitatea pe baza Legii nr. 416/2001 si se subordoneaza
directorului adjunct pe probleme de protectie sociala. Are urmatoarele
atributii:: a)
Inregistreaza/actualizeaza datele semnificative din
cererea pentru acordarea ajutorului social (solicitant, membrii familiei, date personale, domiciliul etc); b)
Inregistreaza/actualizeaza
informatiile din declaratia privind veniturile realizate de familie pe tipuri
de venit (permanente, anuale), pe surse de venit (salarii, pensii,
indemnizatii permanente, burse, alte drepturi de asigurari sociale), pe
categorii de venit (contract de munca, conventie civila de prestari servicii,
indemnizatie de somaj, pensie pentru limita de varsta, pensie IOVR,
indemnizatie pentru cresterea copilului, burse pentru elevi si studenti etc).; c) Tine evidenta lunara a
zilelor de munca efectuate in folosul comunitatii pentru
acordarea/neacordarea ajutorului social cuvenit pe luna respectiva; d) Intocmeste evidenta
lunara a beneficiarilor ajutorului social care sunt inscrisi la Cantina de
ajutor social (dosar, titular, numar de portii zilnice, numar de zile din
luna) pentru calculul ajutorului social cuvenit pentru luna respectiva; e) Efectueaza calculul
lunar al ajutorului social cuvenit fiecarui beneficiar functie de numarul de
membrii din familie si de veniturile nete realizate; f)
Gestioneaza informatiile privind ajutoarele pentru
incalzirea locuintei beneficiarilor de ajutor social; g) Gestioneaza
informatiile privind ajutoarele de urgenta, inregistrand solicitarile,
evalueaza ajutorul conform Legii nr. 416/2001 si il acorda in cuantumul
aprobat; h) Inregistreaza si
actualizeaza solicitarile privind ajutoarele de deces acordate beneficiarilor
de ajutor social (numar dosar, solicitant, copie, certificat de deces, act de
identitate al solicitantului, valoare ajutor etc).; i)
Actualizeaza nomenclatoarele specifice cum sunt: grila
venitului minim garantat (conform art. 4 din Legea nr. 416/2001), grila taxe
postale, grila numarului de zile munca in folosul comunitatii functie de
cuantumul ajutorului social, categorii de venituri pe tipuri si surse de
venit, relatii de rudenie, ocupatii, tipuri de locuinte si de incalzire etc. j)
Intocmeste pe baza datelor existente in baza de date,
rapoartele specifice: dispozitii pentru acordarea / neacordarea /
modificarea/ suspendarea / revenirea din suspendare / incetarea ajutorului
social, dispozitii pentru acordarea ajutorului de urgenta si a ajutorului de
deces, state de plata, reglari borderou posta, fise de calcul ajutor pentru
incalzirea locuintei, lista zilelor de munca obligatorii, lista dosare in
plata, suspendate, in asteptare etc, situatia persoanelor adulte din
familiile beneficiare de ajutor social pentru care plata CASS se asigura de
la bugetul de stat, lista persoanelor beneficiare de ajutor social pentru
DISTRIGAZ si pentru Magazinele Economat, raport statistic lunar privind
venitul minim garantat; k) Efectueaza anchete
sociale privind aplicarea Legii 416/2001; l)
Tine evidenta si da raspunsuri in termenele legale la
cereri, reclamatii si sesizari; m) Asigura consilierea
tuturor persoanelor care solicita informatii; n)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 16 |
Atributii
si raspunderi ale Serviciului Protectia Persoanelor cu Handicap Serviciul Protectia
Persoanelor cu Handicap isi desfasoara activitatea in baza O.U.G. nr.
102/1999 si se subordoneaza directorului adjunct. Are urmatoarele atributii: a) Efectueaza anchete
sociale pentru comisiile de expertiza medicala, necesare incadrarii
persoanelor intr-un grad de handicap; b) Efectueaza anchete
pentru I.S.T.H. in vederea acordarii drepturilor ce se cuvin persoanelor
conform O.U.G. nr. 112/1999; c) Efectueaza anchete
sociale pentru internare in camin spital si camin de neuropsihici ; d) Efectueaza anchete si
reinnoieste dosarele pentru persoanele care beneficiaza de hrana la Cantina Nini Macelaru. e) Intocmeste lunar
listele cu beneficiarii portiilor de hrana pentru Cantina Nini Macelaru; f)
Intocmeste
listele de abonamente pentru asistentii personali; g) Elibereaza abonamentele
R.A.T.P. pentru persoanele cu handicap si asistentii personali ai acestora; h) Intocmeste actele
necesare inhumarii cadavrelor identificate sau neidentificate care se afla la
Serviciul de Medicina Legala; i)
Efectueaza anchete pentru persoanele fara adapost in
vederea identificarii familiilor acestora si a posibilitatilor de reintegrare
socio-familiala; j)
Tine evidenta si da raspunsuri in termenele legale la
cereri, reclamatii si sesizari; k) Asigura consilierea
tuturor persoanelor care solicita informatii; l)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 17 |
Atributii
si raspunderi ale Serviciului Autoritate Tutelara, care se subordoneaza directorului adjunct: a)
Efectueaza
anchete sociale ca urmare a proceselor in vederea incredintarii minorilor,
spre crestere si educare, unuia dintre parinti; b) Intocmeste dispozitii
de tutela si curatela privind minorii ca urmare a decesului unuia dintre
parinti; vanzarea si cumpararea de catre minori si interzisi a unor bunuri
mobile sau imobile; reprezentarea si asistarea minorilor si interzisilor in
fata unor autoritati; c) Efectueaza anchete
sociale pentru minorii care au savarsit fapte cu caracter penal, in vederea
luarii unei masuri educative sau a stabilirii raspunderii penale ; d)
Efectueaza
anchete sociale solicitate de instantele de judecata pentru intreruperea
executarii pedepselor privative de libertate din motive familiale; e)
Verifica modul
in care tutorii isi indeplinesc obligatiile prevazute de lege; f)
Asista
persoanele varstnice (la cererea acestora sau din oficiu) la incheierea
actelor juridice pentru instrainare cu titlu oneros sau gratuit a unor bunuri
ce le apartin; g) Tine evidenta si da
raspunsuri in termenele legale la cereri, reclamatii si sesizari; h) Asigura consilierea
tuturor persoanelor care solicita informatii; i)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 18 |
Atributii si raspunderi ale Serviciului Protectie
Persoane Varstnice. Serviciul Protectie Persoane Varsnice isi desfasoara
activitatea conform Legii nr. 17/2000 privind asistenta sociala a persoanelor
varstnice si se subordoneaza directorului adjunct. a)
Asigura
informatiile necesare publicului cu privire la intocmirea dosarului privind
ingrijirea la domiciliu; b) Inregistreaza datele
semnificative din cererile petentilor; c) Tine evidenta
anchetelor sociale si a dosarelor potentialilor ingrijitori la domiciliu, si
rezolva conform actelor normative in vigoare solicitarile acestora; d) Inregistreaza si tine
evidenta persoanelor varstnice care solicita ingrijire la domiciliu.,
realizand un dosar cu privire la aceste persoane; e) Efectueaza anchetele
sociale pentru angajarea ingrijitorilor la domiciliu; f)
Efectueaza anchetele sociale pentru persoanele
varstnice care necesita ingrijire permanenta la domiciliu; g)
Efectueaza
deplasari in teren la solicitarile primite si intocmeste anchetele sociale; h) Urmareste respectarea
clauzelor contractuale de catre ingrijitorii la domiciliu, efectuand
controale sistematice in teren; i)
Intocmeste pontajul lunar si raportul de activitate al
ingrijitorilor la domiciliu; j)
Tine evidenta si da raspunsuri la termenele legale la
cereri, reclamatii, sesizari; k) Inregistreaza,
actualizeaza si consulta listele cu persoanele fara loc de munca si face
demersurile oficiale catre organele abilitate pentru incadrarea lor in munca
conform programului Nici o familie fara
un salariat; l)
Asigura consilierea tuturor persoanelor care solicita
informatii si sprijin; m)
Monitorizeaza
persoanele varsnice cu posibilitati materiale care pot contribui n)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 19 |
Atributii Sectie
preparare, distributie hrana si lapte praf, care se subordoneaza directorului adjunct, care coordoneaza activitatea serviciilor publice:
a) Indruma activitatea
zilnica a blocului alimentar si raspunde de aplicarea si respectarea
regulilor sanitare si antiepidemice; b) Intocmeste meniul
zilnic pe baza calculului caloric; c) Face parte din comisia
de receptie, prin reprezentantul sau numit, verificand din punct de vedere
calitativ toate alimentele care sosesc de la furnizori, organoleptic-avand
grija ca acestea sa corespunda, intrunind parametrii calitativi, gust, miros,
aspect, specifice produselor respective, care trebuie insotite in mod
obligatoriu de certificate de calitate sau avize sanitar-veterinare; d)
Intocmeste
zilnic lista de alimente conform meniurilor stabilite, in functie de numarul
de asistati si sumele allocate; e) Intocmeste saptamanal
lista cu meniurile orientative, diversificand pe cat posibil gama meniurilor
fara a pierde din vedere suma alocata , pentru a nu depasi cheltuielile; f)
Intocmeste
necesarul de alimente, saptamanal sau ori de cate ori este nevoie, cu
cantitati de materii prime necesare meniurilor; g)
Indruma
activitatea de productie si intervine ori de cate ori este necesar; h) Urmareste functionarea
instalatiilor frigorifice si inscrie zilnic temperatura acestora in grafic; i)
Solicita conducerii unitatii, prin referate, necesarul
de ustensile de lucru, utilaje si mijloace fixe, in vederea dotarii
sectorului de productie; j)
Realizeaza legatura cu Directia de Sanatate Publica
pentru aprovizionarea cu lapte praf si asigura distribuirea conform
graficelor stabilite; k)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 20 |
Atributii Serviciul locuinte sociale, anchete sociale,
ajutoare pentru incalzirea locuintei care se subordoneaza
directorului adjunct, care coordoneaza activitatea serviciilor publice. a) Inregistreaza si
actualizeaza dosarele de acordare a hranei la cantina de ajutor social
conform Legii nr. 208/1997; b) Efectueaza anchete
sociale pentru: solicitantii de hrana la cantina de ajutor social,
solicitantii de ajutor social conform Legii nr. 416/2001, solicitantii de
locuinte sociale; c) Inregistreaza si
actualizeaza dosarele de acordare a locuintelor sociale, monitorizeaza
solicitarile, asigura intocmirea listei de prioritati; d) Incheie contracte de
inchiriere pentru locuintele sociale, urmareste derularea acestora, asigura
administrarea locuintelor sociale; e) Inregistreaza
solicitarile privind acordarea ajutoarelor pentru incalzirea locuintei, prin
crearea bazei de date informatizata, pe tipuri de agent de incalzire,
intocmeste borderourile de plata; f)
Tine evidenta si da raspunsuri la termenele legale la
cereri, reclamatii si sesizari; g) Asigura consilierea
tuturor persoanelor care solicita informatii; h) Efectueaza anchete
sociale, la solicitarea serviciilor de specialitate din cadrul Administratiei
Domeniului Public si Privat Ploiesti, pentru cazurile deosebite, in vederea
repartizarii si/sau evacuarilor din spatii cu destinatia de locuinta. i)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 21 |
Atributiile Serviciului administrativ, achizitii
publice, secretariat-arhiva, protectia muncii si P.S.I. subordonat directorului
adjunct. a) Asigura ordinea,
curatenia, iluminatul, conditiile igienico-sanitare; b) Asigura arhivarea si
pastrarea inregistrarilor pe o perioada stabilita prin lege; c) Raspunde de evidenta,
selectionarea, pastrarea si casarea documentelor intocmite si detinute in
arhiva unitatii; d) Face propuneri pentru
reparatii generale si capitale, pentru imobile si instalatii, precum si
pentru celelalte mijloace fixe necesare administratiei A.S.C.C.; e) Raspunde de utilizarea
rationala a retelei de comunicatii; f)
Prezinta
listele de oferte prinvind produsele si serviciile ce urmeaza a fi selectionate in vederea
achizitionarii; g)
Urmareste
derularea contractelor incheiate cu furnizorii de materii prime, materiale si
utilitati; h)
Intocmeste
caietul de sarcini in vederea incheierii de contracte pentru achizitii
publice de lucrari, servicii si produse; i)
Verifica prin
sondaj operatiunile pe care le executa gestionarii, in sensul de a inregistra
corect si la timp intrarile si iesirile de alimente si alte materiale,
inclusiv ajutoare provenite din sponsorizari; j)
Verifica
permanent lucrarile executate de personalul din subordine; k) Asigura conditiile de
protectia muncii, de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor
profesionale, precum si P.S.I. la nivelul A.S.S.C.; l)
Solicita Inspectoratului de Stat Teritorial pentru
Protectia Muncii, autorizarea functionarii unitatii din punct de vedere al P.M.
si grupului de pompieri militari, autorizarea functionarii unitatii din punct
de vedere al P.S.I. si al Directiei de Sanatate Publica, avand obligatia sa
mentina conditiile initiale in care a fost emisa; m) Stabileste pentru
salariatii proprii atributiile si raspunderea ce le revin in domeniul P.M. si
P.S.I., corespunzator functiilor exercitate; n) Intocmeste si prezinta
documentele, da relatii solicitate de organele de control; o) Asigura realizarea
masurilor stabilite de inspectorii P.M. si P.S.I. cu prilejul controalelor; p) Anunta imediat,
conducerea unitatii despre existenta unor imprejurari de natura sa provoace
incendii sau accidente de munca; q)
Nominalizeaza
personalul ce lucreaza in conditii grele; r) Intocmeste necesarul de
echipament de protectie si de lucru si urmareste procurarea acestuia;
controleaza modul de folosire si intretinere; s) Controleaza modul de
tinere a evidentei intregului personal cu privire la participarea la
instructajele periodice N.T.S. si P.S.I. si daca sunt corect intocmite fisele
de instructaj; t)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 22 |
Atributii ale
Serviciului juridic-contencios, resurse umane care gestioneaza
problemele de personal ale angajatilor proprii si a asistentilor personali ai
persoanelor cu handicap (900) si ingrijitorilor la domiciliu ai persoanelor
varstnice (200), subordonat directorului A.S.S.C.: a)
Urmareste si
asigura respectarea legislatiei in vigoare de catre toti salariatii A.S.S.C.; b) Intocmeste
actiuni, intampinari, raspunsuri, precizari, concluzii in dosarele existente
pe rol la instantele de judecata;
c) Asigura
consultanta juridica tuturor compartimentelor functionale ale A.S.S.C.;
d) Asigura
informarea curenta a factorilor de decizie cu privire la actele normative nou
aparute;
e) Reprezinta
A.S.S.C. la instantele de judecata de orice grad;
f)
Exercita caile de atac la instantele de judecata;
g) Avizeaza
legalitatea contractelor, conventiilor, contractelor de locatie si a altor
documente care implica unitatea;
h) Avizeaza
lucrarile referitoare la incheierea, modificarea sau incetarea raporturilor
de munca;
i)
Intocmeste, completeaza si pastreaza
carnetele de munca pentru personalul contractual al A.S.S.C. in termen de 15
zile de la data la care intervine orice modificare care trebuie consemnata in
carnetele de munca;
j)
Intocmeste si tine evidenta contractelor de munca ale
asistentilor personali si raspunde de respectarea datelor de depunere la
A.J.O.F.M. Prahova; k) Elibereaza lunar
adeverinte, copii carnete munca pentru personalul contractual al A.S.S.C.; l)
Intocmeste si tine evidenta contractelor de garantie
a salariatilor A.S.S.C. si le
reactualizeaza conform prevederilor legale; m) Intocmeste si tine
evidenta conncediilor de odihna, medicale si concediilor fara plata; n) Verifica lunar
pontajele nominale de prezenta vederea acordarii drepturilor salariale; o) Modifica lunar statul
de personal pentru acordarea sporului de vechime, a indexarilor, majorarilor
de salarii acordate prin acte normative; p) Actualizeaza si
completeaza dosarele angajatilor A.S.S.C.; q) Intocmeste, tine
evidenta si actualizeaza lista de avansare a functionarilor publici; r) Elibereaza si tine
evidenta legitimatiilor de serviciu; s)
Intocmeste
decizii, atat de angajare cat si de incetare a activitati; t)
Tine legatura cu D.J.M.S.S. Prahova, in vederea
intocmirii dosarelor de pensionare. u) Tine legatura lunar cu
A.J.O.F.M. Prahova pentru depunerea in termen a documentatiei privind obtinerea
sumelor de bani necesare pentru plata salariilor ingrijitorilor la domiciliu
ce fac parte din conventiile incheiate intre A.S.S.C. si A.J.O.F.M. (stat de
plata, pontaje, cerere finantare, raport de activitate-documente ce vor fi
intocmite de serviciile de resort); v)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 23 |
Atributii ale Serviciului Programe sociale, Organizare,
Relatii cu mass-media, O.N.G.-uri si culte, subordonat directorului
A.S.S.C.: a)
Elaboreaza
programe si strategii destinate imbunatatirii performantelor in activitatea
de protectie sociala; b)
Identifica
surse de finantare pentru sustinerea programelor; c) Asigura implementarea
programelor de asistenta sociala, proprii si a celor venite de la terti; d)
Evalueaza modul
in care se materializeaza programele aflate in derulare; e)
Centralizeaza
toate informatiile privind activitatea A.S.S.C., elaborand periodic rapoarte; f)
Elaboreaza materialele referitoare la functionarea,
organizarea si desfasurarea activitatii A.S.S.C.; g) Organizeaza actiuni
destinate: strangerii de fonduri pentru sustinerea activitatii de protectie
sociala la nivelul A.S.S.C., a sarbatorilor traditionale si a evenimentelor
care marcheaza viata categoriilor sociale asistate etc.; h)
Organizeaza
schimburi de experienta cu alte institutii de profil in scopul perfectionarii
activitati; i)
Colaboreaza cu O.N.G.-urile din domeniul de activitate
al A.S.S.C. in vederea diversificarii serviciilor sociale oferite comunitatii; j)
Colaboreaza cu alte institutii si O.N.G.-uri in
elaborarea, aplicarea si evaluarea programelor; k) Urmareste modul de
aplicare a contractelor de colaborare cu O.N.G.-urile; l)
Colaboreaza cu Serviciul Comunicare din cadrul
Primariei municipiului Ploiesti; m) Prezinta informatiile
in sistem centralizat privind activitatea A.S.S.C. in relatia cu mass-media
si prin communicate de presa; n) Raspunde la cereri,
reclamatii si sesizari venite din partea altor institutii; o)
Urmareste
aplicarea prevederilor H.G. 430 din 16 mai 2001 privind Strategia Guvernului
Romaniei de imbunatatire a situatiei rromilor; p) Coordoneaza activitatea
expertului local pe probleme de rromi; q)
Indeplineste
orice alte sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 24 |
Atributii ale Serviciului Financiar-Contabilitate, subordonat
directorului A.S.S.C., care organizeaza si conduce evidenta contabila in
conformitate cu prevederile Legii nr. 82/1991 si normele specifice Ministerului
de Finante: a) Intocmeste proiectul
bugetului de venituri si cheltuieli impreuna cu directorul A.S.S.C. pe luni,
trimestre si an, cu participarea celorlalti conducatorii de servicii cu
fundamentarea corespunzatoare veniturilor si cheltuielilor pentru fiecare
activitate in parte; b) Exercita controlul
financiar preventiv prin conducatorul serviciului sau prin inlocuitorul
acestuia pentru anumite gestiuni pentru care acesta a fost delegat; c)
Organizeaza si
stabileste care sunt documentele care se supun controlului financiar
preventiv propiu; d) Organizeaza
inventarierea patrimoniului unitatii lunar, trimestrial, anual sau ori de
cate ori este cazul conform legislatiei in vigoare; e) Intocmeste darea de
seama financiar-contabila cu toate anexele prevazute atat trimestrial cat si
anual; f)
Intocmeste si urmareste lunar executia bugetara astfel
incat toate cheltuielile sa se inscrie pe articole si alineate, precum si in
cadrul capitolelor intocmai cu prevederile bugetare aprobate; g) Intocmeste Nota de
fundamentare si Raportul explicativ in vederea rectificarii bugetului, atunci
cand este cazul; h)
Intocmeste
circuitul documentelor care se supun controlului financiar preventive; i)
Tine la zi registrul operatiunilor care se supun
controlului financiar preventiv propriu, acordand viza sau cand este cazul
refuzand viza; j)
Intocmeste statul de salarii conform statului de
functii si organigramei aprobata de consiliul local si statele de plata
pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap si ingrijitorii la
domiciliu ai persoanelor varstnice, conform situatiei inaintate de servicii
si face raportarile statistice cu privire la salarii si salariati, la
organismele locale care solicita aceaste situatii; k) Intocmeste balanta de
verificare sintetica lunara si balanta analitica pentu toate operatiunile
financiar- contabile si de gestiune din perioada respectiva; l)
Tine la zi cele
trei registre prevazute de Legea contabilitatii: registrul jurnal, registrul
cartea mare si registrul inventar; m)
Tine situatia
furnizorilor la zi, intocmeste ordinele de plata pentru acestia si pentru
utilitati; n)
Intocmeste
dispozitiile de plata prin casierie numai insotite de documentele justificative; o)
Tine in cadrul
compartimentului evidenta regimului special si a garantiilor materiale; p) Intocmeste notele
contabile pentru toate operatiunile de achizitie a mijloacelor fixe, a
obiectelor de inventar, a materialelor, alimentelor, lucrarilor de investitii,
reparatii curente; q)
Lunar puncteaza
situatia analitica din contabilitate cu cea a magaziei centrale sau a altor
locuri de folosinta; r)
Intocmeste ori
de cate ori este cazul scrisori de acordare a dispozitiilor bugetare catre
primarie in conformitate cu cheltuielile aprobate prin buget; s) Acorda viza de control
financiar preventiv propriu statelor de plata emise pentru acordarea
venitului minim garantat, retributia insotitorilor personali ai persoanelor
cu handicap, retributia ingrijitorilor la domiciliu ai persoanelor varstice,
a ajutoarelor financiare aprobate de Guvern si al personalului de la Centrul
de zi. Face plata acestor persoane, respectind regulamentul operatiunilor de
casa si al documentelor justificative; t)
Intocmeste toate ordinele de plata catre bugetul statului a tuturor obligatiilor care reies
din aceste state de plata; u) Pune viza de control
financiar preventiv propriu pe graficul de aprovizionare cu alimente, pe
comenzile emise in acest sens tinand
cont de stocurile zilnice, pe listele de alimente si pe foile de fabricatie,
conform meniului aprobat; v) Acorda avansuri spre
decontare in numerar in urma unor referate de necesitate aprobate de
conducerea A.S.S.C. si urmareste justificarea acestora in termen de 3 zile cu
documente reale si legale; w) Intocmeste CEC-urile de
ridicare in numerar de la Trezorerie, urmarind respectarea plafonului de
casa, cu exceptia zilelor de salariu; x) Depune saptamanal sau
ori de cate ori este nevoie la bugetul local, taxele de masa sau alte sume
incasate din altfel de operatiuni; y) Pune la dispozitia
organelor de control – Curtea de Conturi, auditul intern s.a. – si transmite
in scris acestora masurile luate in vederea remedierii greselilor aparute in
exercitiul financiar-contabil; z) Prin seful serviciului
urmareste realizarea activitatii de arhivare a acelor documente care se supun
arhivarii, impreuna cu persoana care se ocupa in exclusivitate de aceasta
activitate, astfel incat sa existe o situatie clara si reala a tuturor
documentelor specifice celorlalte compartimente din cadrul A.S.S.C.care sunt
supuse unei asemenea activitati; aa) Indeplineste orice alte
sarcini dispuse de primar, secretar si director. |
Art. 25 |
Sarcini si atributii
pentru Centrul de zi pentru copii
prescolari proveniti din familii in dificultate – Ploiesti, subordonat
directorului A.S.S.C. si care functioneaza conform H.C.L. nr. 230/2002. Centrul de zi
functioneaza in colaborare cu Fundatia SERRA, care pe perioada stipulata in contract asigura
plata salariilor celor 8 angajati si are urmatoarele atributii: a) Ofera servicii de
ingrijire si educare pentru cei 24 de copii prescolari constand in: –
asigurarea integritatii fizice si psihice; –
crearea unui mediu de viata securizant si a cadrului de
dezvoltare a copiilor, conform nevoilor specifice varstei; –
observarea permanenta a starii copilului; –
prevenirea imbolnavirilor; –
asigurarea hranei (dimineata, pranz si gustarea de
dupa-amiaza) din fondurile A.S.S.C.. b) Consilierea parintilor
pentru atingerea scopurilor propuse; c) Acordarea de sprijin ori
de cate ori este nevoie; d) Evaluarea si
monitorizarea activitatii desfasurate in vederea imbunatatirii ei; e) Asigura functionarea
prin asigurarea hranei si a utilitatilor; f)
Indeplineste orice alte sarcini dispuse de primar, secretar
si director. |
Art. 26 |
Cunoasterea
prevederilor prezentului Regulament de Organizare si Functionare si aplicarea
acestuia pentru asigurarea bunei desfasurari a activitatii Administratiei
Serviciilor Sociale Comunitare este obligatorie pentru toti salariatii
A.S.S.C.. |
Art. 27 |
Atributiile si
sarcinile de serviciu pentru fiecare salariat se concretizeaza in cadrul
fiecarui compartiment prin fisa postului, care se intocmeste de catre seful
compartimentului, iar dupa aprobare se comunica salariatului. Sarcinile si
atributiile de serviciu vor fi completate sau modificate in raport cu
schimbarile ce survin, fie din cauza reducerii de personal, fie ca urmare a
aparitiei de noi sarcini. |
Art. 28 |
Organigrama aprobata de
Consiliul Local al municipiului Ploiesti sta la baza elaborarii diagramelor
de relatii functionale. |
Art. 29 |
Prezentul Regulament de
Organizare si Functionare al A.S.S.C. poate fi modificat sau completat cu
cadrul legislativ in vigoare. |
Art. 30 |
Prezentul Regulament de
Organizare si Functionare al A.S.S.C. Ploiesti a fost aprobat de Consiliul
Local al municipiului Ploiesti in sedinta din data de 31 ianuarie 2003. |