HOTÃRÂREA
Nr. 109
Administratia Parcului Memorial „Constantin
Stere” Ploiesti
Consiliul
Local al municipiului Ploiesti:
vãzând Expunerea de motive a Primarului
municipiului Ploiesti si raportul comun al serviciilor de specialitate ale
Primariei municipiului Ploiesti prin care se propune infiintarea Serviciului
public de interes local denumit Administratia Parcului Memorial „Constantin
Stere” Ploiesti;
in baza Legii nr. 189/1990 privind
finantele publice locale si a Legii nr. 213/1998 privind proprietatea
publicã si regimul juridic al acesteia;
in conformitate cu prevederile
Hotararii de Guvern nr. 1359/2001, privind atestarea domeniului public al
judetului Prahova, precum si al municipiilor, oraselor si comunelor din judetul
Prahova;
in temeiul Legii nr. 215/2001 privind administratia
publicã localã,
H O T A R A S T E:
Art. 1 |
Aprobã infiintarea Serviciului public de interes
local denumit Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” Ploiesti,
incepând cu data de 1 iulie 2002, cu urmatorul obiect de activitate: Obiectul principal de activitate – administrarea
si gestionarea bunurilor transmise ce apartin domeniului public al
municipiului Ploiesti. Obiectul secundar de activitate cuprinde
urmatoarele activitati: Ø
productia
de legume in sera si camp; Ø
productia de
plante si flori
ornamentale in pepiniera, sera si
camp; Ø
produse cerealiere; Ø
servicii de
plantare si insamantare
a zonelor verzi, zone de agrement; Ø lucrari de
intretinere, curatire si amenajare a
spatiilor verzi, locuri de joaca , WC-uri, parcari, fantani arteziene; Ø servicii de
administrare si intretinere
a zonelor verzi
si de agrement, lucrari de
intretinere a gradinii
zoologice; Ø
servicii recreative; Ø
lucrari de
intretinere si reparatii
a masinilor si
utilajelor din dotare; Ø
confectii metalice ( garduri, banci, mobilier de
parc, etc) Ø producerea de
recipienti (cosuri pentru deseuri
stradale, etc) |
Art. 2 |
Aprobã Regulamentul de organizare si
functionare al serviciului public de interes local denumit Administratia Parcului Memorial „Constantin
Stere” Ploiesti, conform anexei nr.1 ce face parte integrantã din
prezenta hotãrâre. |
Art. 3 |
Aprobã organigrama, statul de functii,
numãrul de personal si fisele de evaluare pentru serviciul public de
interes local denumit Administratia
Parcului Memorial „Constantin Stere” Ploiesti, potrivit Anexelor 2, 3 si 4 ce
fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. |
Art. 4 |
Stabileste ca bunurile cuprinse in Anexa nr. 5
fac parte din patrimoniul privat al serviciului public de interes local
denumit Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” Ploiesti. Bunurile
cuprinse in respectiva anexã vor fi evaluate pânã la data de 30.09.2002
si inregistrate corespunzãtor. |
Art. 5 |
Aprobã transmiterea in administrarea
serviciului public de interes local denumit
Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” Ploiesti, bunurilor
cuprinse in anexa nr. 6 ce apartin domeniului public al municipiului Ploiesti
si a terenului in suprafatã de 101 ha ce apartine domeniului public al
municipiului Ploiesti, pe bazã de protocol, identificat potrivit
planului ce reprezintã Anexa nr. 7, ce face parte din prezenta
hotãrâre. |
Art. 6 |
Serviciul public de interes local denumit
Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” Ploiesti va prelua toate
contractele cu furnizorii si clientii si dupa caz, litigiile aflate pe rolul
instantelor de judecata ale Administratiei Domeniului public Ploiesti
referitoare la Parcul Memorial „Constantin Stere” Ploiesti, substituindu-se
in drepturile si obligatiile acesteia, cu exceptia celor a caror competenta
revin Consiliului Local. |
Art. 7 |
Numeste pe dl. Dibu Lucian in functia de
Director al serviciului public de interes local Administratia Parcului
Memorial „Constantin Stere” Ploiesti. |
Art. 8 |
Administratia Domeniului public si Privat
Ploiesti, Directia Economica, Directia Administrarea Patrimoniului si
Serviciul public nou infiintat, vor aduce la indeplinire prevederile
prezentei hotarari. |
Art. 9 |
Directia Administratie publicã, Juridic
si Contencios va aduce la cunostinta publica
prevederile prezentei hotãrâri. |
Data in Ploiesti, astazi, 28 iunie 2002 Presedinte de sedinta, Lungulescu Nicu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa nr. 1
la H.C.L. nr 109/2002
de organizare si functionare a
serviciului public de interes local denumit
Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” Bucov ca serviciu
public de interes local aflat sub autoritatea Consiliului Local
Art.
1 Serviciului public de interes local denumit Administratia Parcului Memorial
„Constantin Stere” Bucov este infiintat prin Hotãrârea Consiliului Local
nr. 109 din 28 iunie 2002.
Art. 2 Serviciul public Administratia Parcului Memorial
„Constantin Stere” Bucov este unitate bugetarã cu personalitate
juridicã, care isi
desfãsoarã activitatea in
conformitate cu legile române
si cu prezentul
regulament de organizare
si functionare ,sub autoritatea Consiliului Local al municipiului
Ploiesti, având ca obiect de activitate
administrarea bunurilor
apartinând parcului municipiului.
Art. 3 Sediul este
in Bucov, Str. Parcului nr. 7.
Art. 4 Administratia Parcului Memorial „Constantin
Stere” este organizat in Centre de
gestiune si Compartimente functionale .
Constituirea centrelor de gestiune Serviciul
productie si spatii verzi Serviciul Zoo
si Serviciul Agrement are ca scop autofinantarea treptata a
respectivelor activitati. Compartimentele functionale asigurând deservirea centrelor de gestiune .
Art. 5
Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” isi desfãsoara
activitatea pe baza de buget de venituri si cheltuieli propriu, aprobat anual
de Consiliul Local , organizeaza si conduce evidenta contabila conform punctelor nr.160 si 168 din Regulamentul
privind aplicarea legii contabilitatii nr. 82/1991, aprobat prin
Hotãrârea Guvernului nr. 704/1993.
Art. 6 Finantarea
cheltuielilor curente si de capital ale Administratia Parcului Memorial
„Constantin Stere” se asigura diferentiat pe domeniu si obiectele de activitate, prevazute la art.12
din urmatoarele surse :
a) Venituri proprii rezultate din :
-
valorificarea
prin comercializarea la terti a productiei de plante floricole, legumicole si
material dendrologic si alte produse obtinute din activitatea proprie sau atrase
din alte surse;
-
prestari de servicii
si executie de lucrari pentru persoane fizice si juridice, pentru care incaseaza tarife si taxe
stabilite legal ;
-
servicii de administrare
si intretinere a
zonelor verzi si
de agrement din
Parcul Memorial „Constantin
Stere” Bucov, lucrari de intretinere
a gradinei zoologice;
-
servicii recreative
oferite in Parcul Memorial „Constantin
Stere” Bucov ;
b) Alocatii si subventii de la bugetul Consiliului Local
al municipiului Ploiesti in
conformitate cu prevederile legale, dupa
cum urmeaza:
Alocatiile si subventiile se acorda pe baza
bugetului de venituri si cheltuieli, pentru activitatile ce fac
obiectul de activitate, in sume reprezentând diferenta
dintre necesarul de cheltuieli curente si de capital , aprobate de Consiliul
Local , pe baza unui Program de activitate anual si a veniturilor proprii
aferente activitatilor respective.
Programul de activitate se aproba de catre
Consiliul Local si Consiliul Local odata cu aprobarea bugetului de venituri si
cheltuieli al Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere” si reprezinta
un document de fundamentare a cheltuielilor si veniturilor aferente
activitatilor Administratiei Domeniului public.
Alocatiile si subventiile se acorda lunar, la
cererea Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere” pe baza
justificarii executiei programului de lucru .
In executia bugetara este permis sa se utilizeze ,
pentru cheltuieli curente, sume din
alocatiile si subventiile
aferente unei activitati
pentru o alta
activitate cu conditia
ca in final, la inchiderea exercutiului
bugetar sa se respecte modul
de alocare initial.
Pentru efectuarea si controlul operatiunilor
financiare Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” are cont propriu
deschis la Trezoreria Ploiesti in lei si
la B.C.R Ploiesti in valuta.
Art. 7 Finantarea cheltuielilor de capital se asigura astfel :
-
pentru
investitiile care conduc la dezvoltarea si/sau modernizarea obiectelor
apartinând domeniului public al municipiului Ploiesti de la fonduri alocate din
bugetul propriu al Consiliului Local;
-
pentru
investitii necesare dezvoltarii si functionarii Administratiei Parcului
Memorial „Constantin Stere” fondurile se asigura din veniturile proprii si in
completare de la bugetul propriu al Consiliului Local al municipiului Ploiesti.
Art. 8 Contabilitatea patrimoniului Administratiei
Parcului memorial „Constantin Stere”, a veniturilor si cheltuielilor acesteia,
organizata si condusa pâna la nivel de dare de seama inclusiv, este parte
componenta a contabilitatii generale a Consiliului Local al municipiului
Ploiesti.
Corespunzator celor de mai
sus, Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” intocmeste si preda
Serviciului Buget-Contabilitate :
-
lunar,
balanta de verificare a conturilor sintetice;
-
trimestrial,
cumulat de la inceputul anului si anual,
contul de executie cu anexele prevazute de normele aprobate de Ministerul
Finantelor pentru institutiile publice finantate din bugetul local si din
venituri extrabugetare.
Art. 9 Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere” este
condusa de un director numit prin hotarârea Consiliului Local la propunerea
primarului. In aceasta calitate, pe lânga atributiile, sarcinile si
competentele prevazute in prezentul regulament, directorul Administratiei
Parcului Memorial „Constantin Stere” va asigura inventarierea generala anuala a
Administratia Parcului Memorial „Constantin Stere”, in baza dispozitiei emisa
de Primar in conformitate cu prevederile articolului 8 din Legea nr.82/1991 si
capitolul VI din regulamentul privind aplicarea legii respective.
Art. 10 Patrimoniul Administratiei Parcului Memorial
„Constantin Stere” este compus din patrimoniul existent in evidenta contabila a
acestuia la data de 31.03.1996 si partea de patrimoniu a municipiului transmisa
spre administrare catre aceasta prin Hotarâri ale Consililui Local ulterioare.
Instrainarea, darea in
concesiune sau in chirie la terti a imobilizarilor corporale ( terenuri si
mijloace fixe) aflate in administrarea Administratiei Parcului Memorial
„Constantin Stere” nu se poate face decât cu respectarea legii si numai cu
aprobarea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti.
CAPITOLUL II
OBIECTUL DE ACTIVITATE AL
ADMINISTRATIEI DOMENIULUI PUBLIC PLOIESTI
Art. 11 Obiectul de activitate al Administratiei Parcului
Memorial „Constantin Stere” public cuprinde urmatoarele :
0115 - productia
de legume in
sera si camp;
0116 - productia
de plante si
flori ornamentale in
pepiniera ,sera si camp;
0111 - produse
cerealiere;
0141 - servicii
de plantare si
insamantare a zonelor
verzi,zone de agrement
9000
- lucrari de intretinere ,
curatire si amenajare a spatiilor
verzi, locuri de joaca ,
WC-uri, parcari, fantani arteziene;
9253
- servicii de administrare
si intretinere a
zonelor verzi si
de agrement ,lucrari
de intretinere a
gradinii zoologice;
9272
-
servicii recreative ;
5021
- lucrari
de intretinere si
reparatii a masinilor
si utilajelor din dotare;
752
-
confectii metalice ( garduri, banci,mobilier de
parc, etc)
2871
- producerea
de recipienti (cosuri pentru
deseuri stradale,etc )
7414 - servicii
de consultanta tehnica in domeniul
executiei de spatii
verzi;
8520 - servicii
si activitati veterinare;
7020
-
servicii de inchirieri
terenuri si mijloace
fixe;
5122
-
comercializarea produselor floricole
si dendrologice, seminte
catre unitatii proprii si
terti;
5221
-
comercializarea de produse
legumicole;
5248 - comercializare de
animale domestice zoo si
produse ale acestora;
7483
-
alte activitati in
domeniu;
Art. 12 Serviciului public de interes
local denumit Administratia Parcului Memorial ”Constantin Stere” Bucov este condus de un director care,
in exercitarea atributiilor
,sarcinilor si raspunderilor
este ajutat de
director adjunct stabilit conform organigramei.
Art. 13 Directorul Administratiei Parcului Memorial
„Constantin Stere” Bucov reprezinta Administratia Parcului Memorial „Constantin
Stere” in justitie, in relatiile cu alte institutii publice locale, agenti si
alte persoane juridice si fizice. Din punct de vedere administrativ, directorul
este subordonat primarului municipiului Ploiesti si Consiliului Local al
municipiului Ploiesti.
Directorul Administratiei
Parcului Memorial „Constantin Stere” are dreptul sa semneze acte de angajare,
de cheltuieli curente, comenzi, contracte si conventii dispozitii de plata in numerar , precum si documentele, contractele,
actele privind veniturile proprii ale Administratiei Parcului Memorial
„Constantin Stere”. Semnarea de catre director a actelor in cauza va fi facuta
numai daca acestea poarta viza
de control financiar preventiv,
organizat conform legii.
Art. 14 Principalele atributii,
sarcini si raspunderi ale Directorului Administratiei Parcului Memorial
„Constantin Stere” Bucov sunt
urmatoarele:
Ø organizeaza, conduce
si gestioneaza activitatiile unitatii
conform legilor in
vigoare si prezentului regulament.
Ø concepe si
conduce strategii si
politici de conducere
si dezvoltare a unitatii.
Ø selecteaza, angajeaza,sanctioneaza si
concediaza personalul angajat , conf . legii.
Ø semneaza contractele
individuale de munca.
Ø reprezinta si angajeaza unitatea
in relatiile cu
tertii.
Ø desemneaza inlocuitorul pe
perioada de absenta
si stabileste limitele
de competenta si responsabilitatile acestuia.
Ø aproba prin
decizii, componenta
comisiilor de lucru
si regulamentele de functionare
ale acestora,potrivit legii.
Ø aproba planul
anual de audit
intern.
Ø raspunde de
calitatea productiei realizate si a serviciilor prestate, potrivit legii.
Ø emite decizii de
recuperare a pagubelor produse
de salariati.
Ø asigura inventarierea
generala anuala a A.P.M.C.S. in
baza dispozitiei emisa de Primar
, in conformitate cu
prevederile legale.
Ø intocmeste proiectul programului
anual de activitati pe sectoarele prevazute la art.12 si pe ansamblu, in
vederea supunerii lui spre aprobarea Consiliului local de catre Primar.
Ø intocmeste proiectul bugetului de venituri si
cheltuieli propriu corelat cu proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al
municipiului in vederea supunerii lui spre aprobarea Consiliului local de catre
Primar;
Ø coordoneaza defalcarea programului de activitati
si bugetul aferent pe trimestre pentru fiecare activitate in parte si
stabileste masurile necesare indeplinirii acestora, transmitandu-le ca sarcini
conducatorilor de servicii,
compartimente functionale si directorului adjunct.
Ø stabileste sarcinile necesare asigurarii
integritatii bunurilor materiale administrate, inclusiv in domeniul prevenirii
si stingerii incendiilor, controleaza modul in care acestea sunt indeplinite si
ia masurile ce se impun potrivit legii, impotriva personalului subordonat aflat
in culpa.
Ø aproba graficele de activitate lunare ale
serviciilor productive si asigura aprovizionarea materialelor, pieselor,
obiectelor de inventar, carburantilor, etc.necesare desfasurarii activitatii si
controleaza modul lor de aplicare.
Ø organizeaza desfacerea produselor si predarea
lucrarilor si serviciilor la Consiliul Local si la terti, intocmirea
documentelor legale in vederea incasarii contravalorii acestora si urmareste
zilnic stadiul realizarii veniturilor pe fiecare activitate in parte.
Ø urmareste
si raspunde de respectarea normelor de
protectie si securitate a muncii si stabileste masuri specifice activitatii
proprii de productie si securitate, in conformitate cu
legea protectiei muncii
si normele generale de protectie
a muncii, a normelor ISCIR si PSI.
Ø organizeaza concursuri pentru ocuparea posturilor
vacante, in limita organigramei aprobate.
Ø aproba avansarea
pe grade (trepte) profesionale, premierea personalului in conformitate cu
normele legale.
Ø analizeaza
lunar executia bugetului de venituri si cheltuieli pe baza datelor din
contabilitate si dispune masuri suplimentare in vederea cresterii eficientei
economice a activitatii Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere”,
ridicarea calitatii serviciilor prestate si reducerea cheltuielilor.
Ø organizeaza
receptia si punerea in functiune a mijloacelor fixe noi, primite in dotare din
investitii sau transferuri; asigura existenta instructiunilor tehnice de
folosire si intretinere a utilajelor, instalatiilor si masinilor din dotarea
Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere”, precum si cunoasterea
acestora de catre personalul care le utilizeaza; urmareste intocmirea si
realizarea programului de intretinere si reparatii, al utilajelor si
instalatiilor sub presiune.
Ø organizeaza
receptia si raspunde de depozitarea in conditii de siguranta si
eliberarea pentru consum, pe baza de documente legale, a materiilor prime,
materialelor, pieselor de schimb si altor bunuri necesare activitatii
Administratiei Parcului Memorial
„Constantin Stere” ; urmreste constituirea garantiilor personalului cu
functii gestionare ,potrivit legii,
Ø organizeaza
paza incintelor si al celorlalte
imobilizari corporale ale A.P.M.C.S. cu
personal propriu instruit sau cu unitati
specializate, aproba instructiuni de
ordine interioara prin care se
reglementeaza intrarea si iesirea personalului din schimb, interzicerea accesului
persoanelor aflate in stare de ebrietate, conditiilor de acces a persoanelor
straine de unitate ,indatoririle
salariatiilor.
Ø ia masuri
pentru limitarea pagubelor provocate de calamitati naturale, avarii ale instalatiilor
precum si pentru eliminarea fara intârziere a defectiunilor tehnice ivite in
timpul proceselor de productie.
Ø colaboreaza
cu serviciile de specialitate
ale Consiliului Local in realizarea efectiva a investitiilor destinate
A.P.M.C.S., inclusiv in lista anexa la bugetul local aprobat de Consiliul
Local.
Ø verifica
documentatia legala privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe uzate
fizic si/sau moral, pe care o preda primarului pentru a fi supusa aprobarii de
catre Consiliul Local in conformitate cu dispozitiile legale; organizeaza
casarea, respectiv dezmembrarea mijloacelor fixe scoase din functiune si
valorificarea prin vanzare sau utilizare ca materiale a subansamblelor,
pieselor si materialelor rezultate .
Ø asigura
difuzarea dispozitiilor legale specifice sarcinilor de serviciu si obligatiilor
legale ale angajatilor cuprinse in fisa postului pentru cunoasterea si
respectarea lor de catre cei in cauza, precum si a drepturilor acestora.
Ø intocmeste
si prezinta primarului, pentru aprobarea de catre Consiliul Local, propuneri fundamentate privind modificarea
structurii organizatorice si/sau a numarului de personal angajat permanent al
A.P.M.C.S.
Ø intocmeste
si prezinta trimestrial Consiliului Local rapoarte de activitate insotite de
executiile de casa ale bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei
Parcului Memorial „Constantin Stere”
Ø exercita si alte
sarcini stabilite de
cãtre Primarul Municipiului
Ploiesti , pentru domeniul
sau de activitate.
Art. 15
Principalele atributii, sarcini si raspunderi ale Directorului adjunct sunt urmatoarele:
Ø dispune
in regim de maxima
urgenta ,avand latitudinea de a aloca
toate resursele umane specializate pe care
le are in subordine in vederea
remedierii situatiilor deosebite de disfunctionalitati ce
apar in sectoarele
pe care le
coordoneaza.
Ø urmareste
si raspunde de
cresterea performantelor
serviciilor prestate si a
productiei, prin utilizarea eficienta a resurselor existente in
sectii , ateliere, compartimente
functionale.
Ø propune
strategii si programe cu privire
la protectia mediului, protectia animalelor, dezinsectii, deratizari,
igienizari, pregatiri de iarna,
dezvoltari de activitati, masuri organizatorice, tehnice si
sanitare pentru domeniul sau de
activitate.
Ø asigura
relatia cu presa in probleme de sesizari, articole, materiale, pentru promovarea
imaginei A.P.M.C.S. Ploiesti, cu
acordul directorului.
Ø asigura si
raspunde de realizarea
volumului de productie prestatie, stabilirea consumurilor
si valorificarea productiei.
Ø asigura centralizarea lunara a
productiei si serviciilor
realizate, informind directorul
asupra rezultatelor obtinute
si a masurilor necesare
de recuperare a restantelor.
Ø stabileste
masuri tehnice necesare
pentru prevenirea si
limitarea calamitatilor,
catrastofelor si incendiilor .
Ø asigura
elaborarea de grafice lunare, derivate din programul primit de la
directorul A.P.M.C.S., cu sarcini si termene
concrete.
Ø urmareste
si raspunde de modul
in care personalul din subordine cunoaste si respecta
normele de protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor, examineaza
prin sondaj cunostiintele de prevenire
si regulile de protectie in
care se
desfasoara activitatea, paza
bunurilor,normele privind disciplina muncii, potrivit
reglementarilor legale si dispozitiile de
ordine interna.
Ø repartizeaza personalul pe locuri de munca
corespunzator pregatirii profesionale, acorda asistenta tehnica calificata
pentru cresterea gradului de calificare a angajatilor,utilizarea eficienta a
utilajelor, instalatiilor,respectarea instructiunilor de
folosire a acestora,
folosirea timpului de munca.
Ø
controleaza prin sondaj prezenta personalului la locurile de munca,
aducand modificari la pontaj asupra timpului lucrat , personal sau prin subalterni.
Ø
asigura respectarea tehnologiilor adecvate si a normelor de calitate;
Ø
asigura efectuarea lucrarilor de intretinere, revizii si reparatii la
utilaje, instalatii, la termenele prescrise
de normele tehnice.
Ø
vizeaza bonurile de consum de materiale pentru productie,in cazuri
de exceptie, in limita normelor
si verifica utilizarea materialelor exclusiv in scopul pentru care s-a efectuat
aprovizionarea locurilor de munca;
Ø asigura personal sau prin personalul
subordonat, documentele legale privind
produsele si lucrarile executate si receptionate, precum si cele care atesta
expedierea produselor, respectiv predarea lucrarilor la beneficiari, pe care le
semneaza predând compartimentului financiar - contabilitate exemplarele
necesare in vederea emiterii actelor de incasare a pretului.
Ø asigura
introducerea de formulare
tipizate potrivit legii,stabileste
circuitul informational al acestora.
Ø asigura
conditii normale de desfasurare
a inventarierii anuale ,conform deciziilor interne date
in acest scop.
Ø controleaza
si asigura integritatea tuturor
bunurilor primite cu inventar, participand
la receptia si la punerea in
functiune a mijloacelor fixe nou
achizitionate, prilej cu care avizeaza actele specific intocmite.
Ø stabileste
sarcini atributii si
raspunderi pentru personalul din
subordine pentru domeniul sau de
activitate
Ø raspunde
pentru realitatea , regularitatea si legalitatea operatiunilor
inscrise in documentele elaborate
Ø exercita si
alte sarcini stabilite
de conducerea Serviciului public
« Administratia Parcului Memorial ˝”Constantin Stere”˝
Bucov », pentru domeniul sau de activitate.
Art 16 Principalele
atributii, sarcini si raspunderi ale sefului serviciu financiar contabil sunt urmatoarele:
Este subordonat Directorului
adjunct.
Ø
Asigura relizarea in
conformitate cu normele
legale in vigoare a
activitatiilor financiare ale
unitatii privind:
-
dare de seama pe
baza de bilant ( trimestrial)
-
integritatea patrimoniului;
-
veniturile, cheltuielile si rezultatele financiare;
-
balanta de verificare
a conturilor sintetice ( luna)
-
contul de executie bugetara cu anexe conf NMF (trimestrial)
-
plata si evidenta
tuturor drepturilor banesti
cuvenite salariatiilor.
-
organizarea si desfasurarea
Controlului Financiar Preventiv
activitate,
prin care se
verifica legalitatea si regularitatea operatiunilor
efectuate pe seama
fondurilor publice sau a patrimoniului public, inainte de
aprobarea acestora.
Ø Coordoneaza nemijlocit
activitatea compartimentelor functionale:
-
serviciul financiar contabil
-
serviciul aprovizionare, desfacere,
transport.
-
biroul administrativ
STRUCTURA
FUNCTIONALA
Structura organizatorica a
unitatii este aprobata de
C.L.M. Ploiesti. In vederea realizarii
obiectului de activitate, A.P.M.C.S. este
organizat ca centru
de gestiune, in scopul
autofinantarii treptate a
acestuia.
Art. 17 Serviciul zoo
– sarcini , responsabilitati:
Este
subordonat directorului.
Ø indruma si raspunde de activitatea de agrement si
Gradina Zoologica.
Ø intocmeste programul de dezvoltare pentru
activitatea de agrement, pe care il supune spre aprobare conducerii
Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere”.
Ø asigura supravegherea activitatii de intretinere
si dezvoltare a Gradinii Zoologice.
Ø asigura
viza pentru controlul preventiv
pe bonurile de iesire din magazie pentru materialele ridicate necesare
procesului de productie.
Ø intocmeste referate de necesitate pentru
aprovizionarea cu furaje, alimente, materiale si unelte necesare procesului de
productie.
Ø raspunde impreuna cu tehnicienii din subordine de
incadrarea in consumurile de hrana alimente si furaje.
Ø justifica lunar impreuna cu tehnicienii din
subordine, consumul alimentelor si furajelor ridicate de la magazie.
Ø foloseste eficient forta de munca din subordine si
asigura conditii corespunzatoare de munca.
Ø vizeaza bonurile
de iesire din
magazie pentru materialele
ridicate necesare procesului
de productie de catre
personalul din subordine.
Ø stabileste atributii, sarcini, responsabilitati
pentru personalul din subordine.
Ø raspunde de masurile ce trebuiesc luate pe linie
de protectia muncii, de prevenire si stingere a incendiilor, asigura echipamentul de protectie
si de lucru si
de calitatea productiei
si serviciilor.
Ø raspunde
de incadrarea in consumurile specifice,lunar
Ø raspunde
disciplinar,material sau penal, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile legale,
pentru neindeplinirea atributiilor ce-i revin
Ø exercita si
alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de
activitate.
Art. 18 Serviciul
agrement – sarcini ,responsabilitati:
Este subordonat directorului.
Ø indruma si raspunde de activitatea de agrement.
Ø intocmeste programul de dezvoltare pentru
activitatea de agrement, pe care il supune spre aprobare conducerii
Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere”.
Ø asigura supravegherea activitatii de intretinere
si dezvoltare a Parcului Memorial ”Constantin Stere” Bucov.
Ø asigura
viza pentru controlul preventiv
pe bonurile de iesire din magazie pentru materialele ridicate necesare procesului
de productie.
Ø intocmeste referate de necesitate pentru
aprovizionarea cu materiale, piese schimb, echipamente, etc.
Ø raspunde impreuna cu tehnicienii din subordine de
incadrarea in consumurile de hrana alimente si furaje.
Ø justifica lunar impreuna cu tehnicienii din
subordine, consumul alimentelor si furajelor ridicate de la magazie.
Ø foloseste eficient forta de munca din subordine si
asigura conditii corespunzatoare de munca.
Ø vizeaza bonurile
de iesire din
magazie pentru materialele
ridicate necesare procesului
de productie de catre
personalul din subordine.
Ø stabileste atributii, sarcini, responsabilitati
pentru personalul din subordine.
Ø raspunde de masurile ce trebuiesc luate pe linie
de protectia muncii, de prevenire si stingere a incendiilor, asigura echipamentul de protectie
si de lucru si
de calitatea productiei
si serviciilor.
Ø raspunde
de incadrarea in consumurile specifice ,lunar.
Ø raspunde
disciplinar,material sau penal, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile legale,
pentru neindeplinirea atributiilor ce-i revin
Ø exercita si
alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de
activitate.
Art. 19 Serviciul
productie si spatii verzi –atributii , sarcini ,responsabilitati:
Este subordonat directorului.
Ø intocmeste planul de venituri si cheltuieli ale
activitatii proprii pâna la 30 noiembrie a anului anterior celui pentru care se
face planul pentru activitatea de zone verzi.
Ø
prezinta proiectul,planul de productie cat si planul de venituri si
cheltuieli spre avizare conducerii Administratiei Parcului Memorial „Constantin Stere” si spre aprobare conducerii Primariei
Ø
intocmeste planul de productie pentru sera , pepiniera cât si pentru
plantele de apartament pâna la inceputul anului calendaristic.
Ø
indruma si raspunde de producerea materialului dendrofloricol din sera si
pepiniera; in acest scop va exista in permanenta un registru pentru dispozitii
scrise, sub semnatura pentru seful
formatiei productie .
Ø indruma si raspunde de evidentierea lucrarilor pe culturi sau grupe de
culturi cu tehnologie asemanatoare, atât pentru produsele obtinute in sera, cât
si pentru cele obtinute in pepiniera si
câmp, lunar; tine evidenta veniturilor si cheltuielilor pe culturi sau grupe de
culturi.
Ø
vizeaza bonurile de iesire din magazie pentru materialele ridicate,
necesare procesului de productie de catre personalul din subordine.
Ø
raspunde de incadrarea in consumurile specifice si justifica lunar consumul
impreuna cu sefii de formatie din subordine materialelor ridicate de la magazie
pe culturi.
Ø
intocmeste referatele de necesitate pentru aprovizionarea cu materiale,
unelte, etc., necesare proceselor de productie.
Ø raspunde impreuna cu seful Serviciului Aprovizionare, desfacere,transport de
valorificarea productiei obtinute atât prin magazinele proprii, cât si la
terti, astfel incât din aceasta activitate sa nu se inregistreze pierderi.
Ø
intocmeste saptamânal programul de lucru la sera, pepiniera si zone verzi;
urmareste realizarea acestuia.foloseste eficient forta de munca din subordine
si asigura conditii corespunzatoare de munca.
Ø
stabileste atributiuni, sarcini, responsabilitati pentru personalul din
subordine.
Ø raspunde de respectarea instructiunilor de functionare a centralei
termice din cadrul serei incadrându-se in cotele repartizate privind consumul
lunar de gaze naturale;
Ø stabileste impreuna cu sefii de formatie
amplasarea materialului dendrofloricol ce se planteaza, cat si speciile
respective; stabileste de asemenea perioada optima de plantare.
Ø calculeaza manopera, conform normativelor,
centralizeaza situatiile de lucrari si le inainteaza pentru semnatura
conducerii A.P.M.C.S. si serviciului de resort al Primariei, in vederea
decontarii,pe baza de factura.
Ø intocmeste planul estimativ de amenajare –
intretinere spatii verzi si plaja, anual il supune spre aprobare conducerii
Primariei, avizat de conducerea A.P.M.C.S.
Ø intocmeste planul de plantare a materialului
dendrologic pentru spatii verzi , anual
Ø participa alaturi de sefii de formatie la
elaborarea programului de activitate saptamânal, lunar si trimestrial pentru
amenajarea si intretinerea spatiilor verzi, in colaborare cu Primaria.
Ø urmareste si indruma activitatea de spatii verzi pe baza programelor saptamânale
intocmite, astfel incât sa se realizeze normele de lucru.
Ø
intocmeste referate si propune sanctiuni pentru personalul din subordine
care incalca sarcinile de serviciu, sau propune stimulari
Ø asigura asistenta tehnica de specialitate si
urmareste respectarea procesului tehnologic.
Ø depisteaza pe cei care incalca legea degradând
spatiile verzi, aplicând amenzi contraventionale, potrivit legii; aceste
actiuni se desfasoara permanent impreuna cu politia , gardienii publici sau cu inspectorii Primariei
si se refera atât la spatiile verzi amenajate si intretinute de A.P.M.C.S. .
Ø colaboreaza cu sectorul mecanic, confectii si
reparatii diverse pentru executarea diferitelor lucrari de: cosit mecanic ,
taiere de arbori, reparatii la banci, hidranti de apa, amplasare de noi banci
si obiecte de joaca in parc si plaja.
Ø impreuna cu conducerea A.P.M.C.S. repartizeaza zilnic utilajele in functie de necesittai si disponibilitati si
urmareste activitatea acestora, pentru folosirea lor cu randament.
Ø indruma conform planurilor intocmite de
proiectant, lucrari de amenajare si intretinere a noilor spatii verzi,
pepiniere , sere.
Ø propune masuri pentru imbuntatirea activitatii.
Ø intocmeste programe de taieri a arborilor uscati,
programe pe care le urmareste si coordoneaza.
Ø intocmeste anual situatia elementelor constitutive
ale spatiilor verzi.
Ø pentru arborii taiati din spatiile verzi va
respecta Hotarârea nr. 235/1995 a Consiliului Local Ploiesti.
Ø raspunde de modul in care se utilizeaza forta de munca,
utilajele, de calitatea muncii prestate de catre sectoarele spatii verzi in
fata beneficiarului.
Ø
asigura si raspunde de respectarea
legislatiei in vigoare pentru
domeniul sau de
activitate,de calitatea productiei
si prestatiilor.
Ø
informeaza operativ in legatura cu eventualele evenimente care se petrec in
sectorul de activitate .
Ø
raspunde de masurile ce trebuiesc luate pe linie de protectie a muncii, de
prevenire si stingere a incendiilor pentru personalul din subordine,de calitatea
productiei si prestatiilor
Ø
raspunde disciplinar,material sau
penal, dupa caz, in conformitate cu
dispozitiile legale, pentru neindeplinirea atributiilor ce-i revin.
Ø
exercita si alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de activitate.
Art. 20 Serviciul intretinere, confectii si
reparatii-atributii, sarcini, responsabilitati:
Este
subordonat directorului.
Ø coordoneaza si indruma activitatea intregului
personal din cadrul atelierului.
Ø raspunde de intreaga activitate desfasurata de
personalul din subordine.
Ø intocmeste planul de revizii si reparatii al
masinilor, utilajelor, instalatiilor din dotarea A. P.M.C.S., impreuna cu sefii
de servicii si ateliere.
Ø intocmeste anual un plan de aprovizionare si de
câte ori este nevoie, referate de necesitate pentru utilajele din cadrul
serviciului cât si pentru centrala termica si instalatia de incalzire din sera.
Ø receptioneaza lucrarile de reparatii efectuate de
terti la masini, utilaje, instalatii.
Ø preda catre noii angajati si preia de la cei care
pleaca din unitate, masinile, utilajele, instalatiile.
Ø vizeaza bonurile de iesire din magazie pentru
materialele ridicate necesare desfasurarii activitatii din atelier.
Ø
la sfårsitul fiecarei luni se va intocmi situatia justificativa a materialelor
ridicate de la magazie.
Ø
raspunde impreuna cu cei din subordine de buna functionare a tuturor
utilajelor, masinilor si aparatelor
centralei termice din cadrul serei.
Ø
contacteaza când este cazul, furnizorii potentiali de reparatii la utilaje
ti instalatii, solicitând cel putin trei oferte pentru lucrari conform prevederilor legale, si intocmeste referatul
de propunere cu optiunea sa pentru furnizorul care ofera conditiile cele mai avantajoase conducerii unitatii
pentru negociere si
incheierea contractului.
Ø pastreaza cartile tehnice ale
utilajelor si instalatiilor in care opereaza evenimentele si alte informatii in
legatura cu acestea conform normelor legale.;
Ø
participa la receptia calitativa si cantitativa a mijloacelor fixe noi
primite in dotare de A. P.M.C.S., stabileste numarul de inventar sub care se ia
in evidenta si se ingrijeste de inscriptionarea vizibila a acestuia pe obiectul
in cauza.
Ø
intocmeste documentatia necesara,când este cazul,pentru scoaterea din
functiune a mijloacelor fixe uzate in conformitate cu prevederile legale si
asigura,dupa aprobare, casarea fizica a obiectelor in cauza cu executarea
tuturor operatiilor si lucrarilor prevazute de lege.
Ø
asigura inscrierea in circulatie a utilajelor care circula pe caile
publice, realizarea verificarilor si
autorizarilor prevazute de reglementarilele in vigoare .
Ø
raspunde de incadrarea in cotele repartizate privind consumul lunar de gaze
naturale,raspunde de asemeni de buna functionare si intretinere a instalatiei
termice din sera.
Ø
urmaresse activitatea utilajelor in teren, impreuna cu
beneficiarii acestora, asigurind randamentul maxim.
Ø
raspunde de dotarile din spatiile verzi, banci, hidranti de apa in
instalatiile de alimentare cu apa in sensul repararii si intretinerii acestora.
Ø
de asemenea, in functie de necesar, raspunde de confectionarea de noi
banci, obiecte de joaca pentru copii, garduri, porti si asigura amplasarea
acestora, impreuna cu serviciul zone
verzi
Ø
elaboreaza norme
si normative tehnice, instructiuni de functionare
si exploatare a utilajelor, instalatiilor, prescriptii, norme de
manipulare,depozitare si folosirea materialelor,alte norme
specifice activitatii.
Ø
raspunde de
siguranta in functiune a instalatiilor
mecano-energetice si de automatizari.
Ø
elaboreaza planul anual de verificare
metrologica.
Ø
raspunde de
stricta aplicare a
dispozitiilor legale privind instalatiile sub
presiune si a
mijloacelor de ridicare.
Ø
asigura completarea
si actualizare anuala
a inventarului
consumatorilor de energie.
Ø
organizeaza licitatii
si selectii de
oferta pentru prestatii de
servicii si achizitii
de bunuri.
Ø
elaboreza impreuna
cu sefii de
sectii programul de pregatiri
de iarna.
Ø
raspunde de
organizare si functionarea sistemului de
asigurare a calitatii in
unitate, certifica, productia si serviciile
prestate conform standardelor
in vigoare si a
contractelor incheiate,
materii prime, materiale si
piese de schimb, asigura conditii
legale privitoare la
depozitare si transport.
Ø
raspunde de
intreaga activitate de
investitii a unitatii, intocmirea programelor anuale
pentru investitiile noi si cele
aflate in derulare.
Ø
desfasoara activitatea
de informare si instruire
privind cunoasterea si respectarea
regulilor si
mãsurilor de aparare
contra incendiilor.
Ø
verifica modul
de aplicare a normelor de
aparare impotriva incendiilor,verifica
personalul numit cu manipularea
mijloacelor de interventie.
Ø
stabileste restrictii la
utilizarea focului deschis
si efectuarea de lucrari
cu substante inflamabile, pentru a
prevenii producerea de
incendii sau explozii. -
Ø
stabileste sarcini pe fiecare post si instruiestc subalternii cu privire la
sarcinile fiecaruia
Ø
raspunde de buna functionare si conservare a utilajelor din dotare.
Ø
verifica prezenta zilnica, punctualitatea , disciplina la locul de munca a
salariatilor din subordine si ia masuri in consecinta.
Ø
raspunde de modul cum se utilizeaza forta de munca, utilajele, de calitatea
muncii prestate de salariatii din subordine.
Ø
raspunde incadrarea in consumurile
specifice de carburanti si celelalte materiale.
Ø
rezolva corespondenta cu privire la atelierul intretinere, confectii si
reparatii diverse.
Ø
propune masuri pentru imbunatatirea activitatii.
Ø raspunde de aplicarea normelor de tehnica
securitatii muncii si prevenirea si stingerea incendiilor in sectorul de
activitate, de asigurarea echipamentului de protectie
si de lucru.
Ø vizeaza
bonurile de iesire
din magazie pentru
materialele ridicate necesare
procesului de productie de
catre personalul din
subordine.
Ø
colaboreaza cu toate serviciile si
serviciile din cadrul A. P.M.C.S. .
Ø
informeaza operativ in legatura cu eventualele evenimente care se petrec in
sectorul de activitate.
Ø
raspunde disciplinar,material sau
penal, dupa caz, in conformitate cu
dispozitiile legale pentru neindeplinirea atributiunilor de serviciu.
Ø
exercita si alte sarcini
stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru domeniul sau
de activitate.
Art. 21 Biroul
resurse umane si protectia
muncii - atributii, sarcini,
responsabilitati:
Este subordonat directorului.
Ø
intocmeste statul de functii pe baza organigramei aprobate de Consiliul
Local, ori de câte ori apar modificari legale.
Ø
intocmeste contracte individuale de angajare.
Ø
asigura evidenta carnetelor de munca si urmareste completarea lor curenta.
Ø
intocmeste documentele legale pentru incetarea activitatii salariatilor din
diverse motive , documente ce vor fi semnate de directorul A.P.M.C.S. .
Ø
urmareste respectarea nivelelor legale ale salariilor de baza , a
sporurilor si adaosurilor acordate angajatilor,
Ø
prezinta lunar Serviciului Financiar-Contabil un exemplar din statul de
functii cu toate modificarile intervenite in cursul lunii (angajari, desfaceri
de contracte de munca , indexari, modificari sporuri de vechime), cu aceasta
ocazie va prezenta si lista personalului aflat in concediu de odihna, concediu
fara plata,in capacitate temporara
de munca.
Ø
stabileste si propune
spre aprobare necesarul
de personal pe
meserii, functii, specialitati,
si nivele de
pregatire corespunzator cerintelor
rezultate din structura
obiectului de activitate
al unitatii.
Ø
vizeaza certificatele medicale in sensul completarii acestora cu salariul,
indetia de conducere, spor vechime, numar ani vechime in munca.
Ø
asigura intocmirea fiselor
de post si evaluarea
acestora.
Ø
urmareste evidenta personalului sezonier, vizeaza cererile de angajare de
muncitori sezonieri, in functie de numarul de muncitori sezonieri aprobat prin
organigrama.
Ø
intocmeste raportarile statistice specifice activitatii compartimentului.
intocmeste documentele necesare pensionarii personalului A.P.M.C.S., conform prevederilor
legale.
Ø
asigura desfasurarea activitatii
de protectia muncii conform legislatiei in
vigoare, efectueaza instructajul
informativ general.
Ø
intocmeste lista cu
locurile periculoase (
pericol deosebit si pericol
iminent de accidentare ) in conformitate cu normele
metodologice de aplicare a Legii
nr.90/1996.
Ø
elaboreaza liste de
dotare cu echipament de
preotectie si de lucru in
conformitate cu legislatia in
vigoare, precum si a
materialelor igienico-sanitare
Ø
cerceteaza accidentele de
munca care produc incapacitate
temporara de munca de
cel putin trei
zile.
Ø
raspunde disciplinar, material sau
penal, dupa caz, in conformitate cu
dispozitiile legale pentru neindeplinirea atributiunilor de serviciu
Ø
exercita si alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de
activitate.
Art. 22
Oficiul juridic si contencios atributii,sarcini ,responsabilitati:
Este
subordonat directorului.
Ø
urmareste si asigura
respectarea legislatiei in vigoare
de catre toti
salariatii.
Ø
intocmeste actiuni, intâmpinari, raspunsuri, precizari, concluzii, in
dosarele existente pe rol la instantele de judecata.
Ø
asigura consultanta juridica
tuturor compartimentelor
functionale.
Ø
asigura informarea curenta a
factorilor de decizie
cu privire la
actele normative nou
aparute.
Ø
reprezinta A.P.M.C.S. la instantele de judecata de orice grad.
Ø
exercita caile de atac la instantele de judecata.
Ø
verifica legalitatea contractelor,conventiilor, contractelor de locatie
si a altor
documente care implica
unitatea,
Ø
avizeaza lucrarile referitoare
la incheierea ,modificarea
sau incetarea raporturilor de
munca
Ø
exercita si alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de
activitate.
Art. 23 Biroul administrativ
- paza atributii,sarcini
,responsabilitati:
Este subordonat
directorului adjunct .
Ø
asigura organizarea activitatii de paza, precum si contractarea de servicii
de paza,potrivit legii, in cadrul A. P.M.C.S. .
Ø
primeste, inregistreaza si repartizeaza
documentele interne, sesizari, reclamatii,asigura expedierea corespondentei, inclusiv evidenta stampilelor.
Ø
asigura desfasurarea activitatii adminstrative in cadrul unitãtii;
Ø
asigura activitatea de
secretariat a conducerii.
Ø
asigura evidenta, selectionarea,
pastrarea si casarea
documentelor inregistrate si retinute
in arhiva.
Ø
intocmeste nomenclatorul cu
termenele de pastrare a documentelor proprii, precum si a
materialelor preconstituite sau
create in unitate.
Ø
asigura circulatia personalului
unitatii si a persoanelor din afara
, potrivit reglementarilor
proprii ale A.P.M.C.S. ,propune reguli de
acces, raspunde de aplicarea acestora.
Ø
elaboreaza si urmareste realizarea
planului de paza a obiectivelor unitatii, stabilind modul
de efectuare a
acestuia, necesarul de personal,
mijloace tehnice de
paza, pe care il supune avizului
de specialitate al organelor
`n drept.
Ø
asigura instalarea , la
toate punctele de
lucru, a firmei unitatii.
Ø
stabileste sarcini pe fiecare post si instruieste subalternii cu privire la
sarcinile fiecaruia.
Ø
exercita si alte sarcini
stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru domeniul sau
de activitate.
Art. 24 Biroul financiar,
contabilitate - atributii,sarcini
,responsabilitati:
Este
subordonat directorului adjunct..
Organizeaza si conduce evidenta contabila in conformitate cu prevederile Legii
82 / 1991 si normele specifice M.F. pentru care asigurã
urmãtoarele activitãti:
Ø
darea de seama pe baza de bilant ,trimestrial.
Ø
intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli impreuna cu
directorul A.P.M.C.S. si participarea personala a celorlalti conducatori de
compartimente, cu fundamentarea corespunzatoare
veniturilor si cheltuielilor pentru fiecare activitate in parte.
Ø
exercita controlul financiar preventiv in conformitate cu normele legale;
este in drept sa respinga la viza actele al caror obiect si forma nu sunt in
concordanta cu prevederile legii; ia masuri ca actele reprezentând cheltuieli
efectuate fara viza de control preventiv sa nu se inregistreze pe costurile
A.P.M.C.S. si sa sesizeze in scris pe directorul unitatii pentru efectuarea
cercetarilor si stabilirea persoanelor raspunzatoar de producerea prejudiciului
, in vederea intocmirii actelor de imputare si recuperare.
Ø
propune directorului tarife si
preturi pentru produsele
si servicile prestate.
Ø
organizeaza evidenta contabila a creantelor (clienti si debitori), emiterea
documentelor legale pentru incasarea la termenele prevazute in actele care au
generat creantele in cauza si urmarirea incasarii acestora, inclusiv majorarile
legale de intârziere.
Ø
asigura participarea personalului contabil la efectuarea inventarierii
anuale a patrimoniului si stabilirea diferentelor (plusuri si minusuri)
rezultate in urma acesteia; verifica si avizeaza cu privire la legalitatea
propunerilor comisiei de inventariere in legatura cu modul de suportare a
minusurilor de inventar si opereaza in contabilitate inregistrarile de
regularizare a diferentelor.
Ø
asigura intocmirea statelor de plata a salariilor si alte drepturi legale cuverite
salariatilor in cadrul A.P.M.C.S., pe baza listelor de pontaj si a statelor de
functiuni din care se preiau elementele componente privind incadrarea si
salarizarea salariatilor; semneaza statele de plata pentru control preventiv.
Ø
intocmeste lunar deconturile privind costurile efective , aferente
lucrarilor si serviciilor prestate de A. P.M.C.S. Consiliului Local al
municipiului Ploiesti
Ø
intocmeste lunar balanta de verificare a conturilor contabile si sintetice
si executia de casa a bugetului A.P.M.C.S. pe perioada cumulata de la inceputul
anului curent, iar trimestrial darea de seama
contabila privind veniturile si cheltuielile.
Ø
prezinta situatiile si documentele la controlul Curtii de
Conturi.stabileste sarcini pe fiecare post si instruieste subalternii cu
privire la sarcinile fiecaruia.
Ø
raspunde disciplinar, material sau
penal, dupa caz, in conformitate cu
dispozitiile legale pentru neindeplinirea atributiunilor de serviciu.urmareste si
raporteaza lunar,prin
consilierul existent la centrul
de gestiune veniturile
si cheltuielile acestora, pe
baza de balanta si
intocmeste executia bugetara.
*
* * Exercita
si alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de
activitate. Art.25-Serviciul aprovizionare, desfacere,
transport - atributii,sarcini
,responsabilitati: Este subordonat
directorului.
Ø
asigura achizitionarea materiilor prime, materialelor, pieselor de schimb
si altor materiale consumabile necesare activitatii de productie din cadrul
A.M.C.S.P.
Ø
organizeaza receptia si gestionarea in magazii a bunurilor aprovizionate,
precum si eliberarea acestora pentru consum pe baza de bonuri intocmite si
semnate de persoanele imputernicite in acest scop.
Ø
asigura evidenta operativa a miscarii
stocurilor , preda zilnic la contabilitate documentele de receptie si de
consum , participa la inventarierea anuala a stocurilor.
Ø
asigura aprivizionarea si desfacerea productiei proprii realizate si
atrase din alte
surse, tine evidenta operativa a activitatilor specifice.
Ø
intocmeste necesarul de materiale , echipament de protectie
si de lucru, materiale igienico-sanitare pe baza propunerilor sefilor
de servicii.
Ø
urmareste valorificarea deseurilor
ca urmare a
efectuarii casarilor.stabileste
sarcini pe fiecare post si instruieste subalternii cu privire la sarcinile
fiecaruia.
Ø raspunde disciplinar,
material sau penal, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile legale
pentru neindeplinirea atributiunilor de serviciu.
Ø Exercita si alte
sarcini stabilite de conducerea
A.P.M.C.S., pentru domeniul sau de
activitate.
Art. 26
Compartiment Control Financiar Intern
- atributii, sarcini ,
responsabilitati:
Este subordonat directorului. C.F.I. este
organizat sub forma de compartiment cu
personal specializat, denumit
in continuare auditor
intern, neimplicat in vreun fel
in indeplinire activitatilor pe
care le auditeaza, exercitandu-si atributiile in mod obiectiv, independent, cu profesionalism si
integritate, conform normelor specifice
activitatii de audit.Compartimentul C.F.I. trebuie sa exercite, fara a se limita la
acestea, urmatoarele atributii:
Ø
certificarea lunara si trimestriala a conturilor
de executie bugetara , balanta de verficare a
conturilor sintetice, a actelor financiare de
gestiune si a evidentelor
contabile, orice document justificativ care sta
la baza inregistrarilor contabile, prin verificarea legalitatii, realitatii si exactitatii
datelor.
Ø
examinarea legalitatii,
regularitatii si conformitatii operatiilor, identificarea erorilor risipei, gestiunii defectoase si
a fraudelor si, pe aceste
baze propune masuri
si solutii pentru recuperarea
pagubelor si sanctionarea celor
vinovati, dupa caz.
Ø
supravegherea regularitatii sistemelor
de fundamentare a deciziilor, planificare , coordonare,
urmarire si control al
indeplinirii
deciziilor.evaluarea
economicitatii, eficacitatii si
eficientei cu care conducerea
unitatii utilizeaza resursele
financiare, umane, materiale
pentru indeplinirea si
obtinerea rezultatelor economice
stabilite.
Ø
intocmeste planul anual
de audit intern, insotit de
referatul de justificare a modului
in care
au fost selectate obiectivele, activitatile sau operatiunile
cuprinse in plan, pe
care il supune aprobarii
directorului unitatii.
Ø
propune modificarea planului de audit
aprobat ori de
cite ori apar
indicii sau circumstante care semnifica
aparitia de noi
riscuri.
Ø
sesizeaza directorul din
sistemul controlului
fianciar preventiv cu
privire la efectuarea
de operatiuni pe
propria raspundere a conducerii
unitatii , fara
viza de control
financiar preventiv.
Ø
identificarea unor slabiciuni ale sistemului
de conducere, a unor
programe sau operatiuni si, propunerea
de masuri pentru corectarea
acestora si diminuarea riscurilor.
Ø
in realizarea atributiilor
sale seful compartimentului de audit
intern sau, dupa caz, persoana
care exercita atributiile
de audit intern se
subordoneaza si raporteaza direct directorului
unitatii.
Ø
are obligatia sa respecte
prevederile normelor si
procedurilor specifice activitatii
de audit, prevederile codului
de etica, norme si instructiuni
specifice elaborate de Ministerul Finantelor.
Ø
asigura circulatia legala
a documentelor primare,a
documentelor tehnico-operative si contabile.
Ø
efectueaza tematici si anchete
dispuse de director.
Ø
controlul se efectueaza
in totalitate sau in sondaj in raport cu
volumul, valoarea si natura
bunurilor, a posibilitatilor de
sustragere, conditii de pastrare si
gestionare,frecventa abaterilor
constatate anterilor cuprinzind un
numar reprezentativ de repere
si documente care sa
permira tragerea unor
concluzii.
Ø
constatarile efectuate se vor
trece in procese- verbale sau alte
note de constatare cu indicarea
prevederilor legale incalcate si
stabilirea exacta a si consecintelor economice, financiare,patrimoniale a persoanelor
vinovate,propune conducerii
masuri pentru eliminarea
deficientelor constatate. *
* * Exercita
si alte sarcini stabilite de conducerea A.P.M.C.S., pentru
domeniul sau de
activitate.
Art. 27 Serviciul
marketing, programare, dezvoltare - atributii, sarcini, responsabilitati
Indatoririle personalului
de executie
a) urmareste respectarea
contractelor cu clientii si furnizorii
b) sa cunoasca regulile necesare
executarii lucrarilor specifice postului si sa se autoinstruiasca pentru
cresterea calitatii lucrarilor;
c) sa foloseasca echipamentul de
lucru si de protectie exclusiv in timpul cât este prezent la serviciu;
d) sa execute intocmai sarcinile
de serviciu primite de la seful direct si sa nu paraseasca locul de munca fara
aprobarea data de cei in drept;
e) sa respecte ordinea si
disciplina la locul de munca, precum si normele de conduita in relatiile cu
ceilalti membri ai colectivului, sa dea dovada de cinste si corectitudine, precum
si de respect fata de superiori;
f) sa se supuna controlului
efectuat de catre organele si persoanele imputernicite sa-l faca si sa aiba
fata de cei in cauza o atitudine corespunzatoare, civilizata;
g) sa nu se prezinte la serviciu
aflat sub influenta alcoolului;
h) in caz de imbolnavire, sa
anunte prin orice mijloace pe seful compartimentului, pentru inregistrarea
corespunzatoare in pontaj, iar la revenirea la serviciu sa prezinte
certificatul medical de scutire, eliberat de unitatea sanitara imputernicita
sa-l emita, pentru a putea beneficia de indemnizatia prevazuta de lege;
i) sa aduca la cunostinta
Biroului resurse umane protectia muncii
toate modificarile din viata personala si a familiei sale privind schimbarea
actului de identitate, starea civila, situatia militara, nasteri sau decese in
familie, schimbarea domiciliului,persoane
intretimute etc.
j) urmãreste mentinerea
unei relatii favorabile cu sponsorii A.P.M.C.S. Bucov si atragerea de noi
sponsori si investitori.
k)stabileste un plan de
dezvoltare al A.P.M.C.S. care sa asigure cresterea veniturilor realizate.
l)mentine relatia cu Serviciul
Informatica din Primaria Ploiesti si se ingrijeste de actualizarea prezentarii
A.P.M.C.S. pe internet si alte suporturi media; intocmeste alte prezentari,
pliante care sa asigure o mai buna cunoastere a A.P.M.C.S.
CAPITOLUL V
Art. 28 Personalul de executie – ingineri, tehnicieni, personal
de specialitate, functionari, muncitori calificati si necalificati, indiferent
de durata angajarii, au urmatoarele indatoriri principale:
-
sa se prezinte la lucru la ora prevazuta in programul de lucru, in deplina
capacitate de munca pentru a putea executa in conditii bune sarcinile postului;
-
sa utilizeze timpul de lucru exclusiv pentru realizarea lucrarilor
programate si sa nu inceteze lucrul inainte de ora prevazuta in programul
aprobat.
-
sa cunoasca procesele, procedurile si regulile necesare executarii
lucrarilor specifice postului si sa se autoinstruiasca pentru cresterea
calitatii lucrarilor;
CAPITOLUI VI
SANCTIUNI DISCIPLINARE
Art. 29 Incalcarea cu vinovatie de
oricare angajat, indiferent de functia sau postul pe care il ocupa, a
obligatiilor sale, inclusiv a normelor de completare, constituie abatere si se
sanctioneaza disciplinar sau administrativ, dupa caz, conform art.100, alin.1,
din Codul Muncii cu :
Ø
mustrare;
Ø
avertisment;
Ø
retragerea uneia sau mai multor gradatii de salarizare pe operioada de 1-3 luni,
iar in cazul celor incadrati cu salariul la nivelul de baza, diminuarea
acestuia cu 5-10% pe aceiasi perioada;
Ø
reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere pe o durata de 1-3
luni cu 5-10% pe aceiasi perioada;
Ø
retrogradarea in functie sau in gradatie in cadrul aceleiasi profesii pe o
durata de 1-3 luni;
Ø
desfacerea disciplinara a contractului de munca.
Pentru abaterile
care intrunesc conditiile unei infractiuni vor fi sesizate organele de
cercetare penala in conformitate cu dispozitiile legale.
Art. 30 Litigiile de orice fel cu terte
persoane juridice sau fizice in care A.P.M.C.S. este parte, vor fi preluate
spre solutionare de Oficiul Juridic din cadrul A.P.M.C.S.Bucov.
Art. 31 Prezentul Regulament de
Organizare si Functionare al Administratie Parcului Memorial „Constantin Stere”
a fost aprobat cu Hotarârea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti nr 109
din data de 28 iunie 2002 si intra in vigoare la aceasta data, de la care
inceteaza aplicarea Regulamentului anterior aprobat de Consiliul Local cu
Hotarârea nr.173/18.12.1998 cu
modificarile ulterioare
Art. 32 Prezentul Regulament poate fi
modificat ori de câte ori necesitatile legale de organizare si functionare o impun.
Art. 33
Prezentul Regulament se completeaza cu celelalte reglementari legale.