HOTARAREA Nr. 148

privind aprobarea Regulamentul Serviciului de alimentare cu apa potabila in municipiului Ploiesti

 

Consiliul Local al municipiului Ploiesti:

vazand Expunerea de motive a domnilor consilieri  Eparu Ion si Stan Ion si Raportul de specialitate al R.A.T.S.P Ploiesti, prin care se propune aprobarea Regulamentului Serviciului de alimentare cu apa in municipiul Ploiesti;

avand in vedere prevederile Legii nr. 107 /1996 – Legea apelor;

avand in vedere prevederile Legii mediului nr. 137/1996, republicata in 2000, modificata prin O.G. nr. 91/2002;

in conformitate cu prevederile Legii nr. 326/2001, legea serviciilor publice de gospodarie comunala;

avand in vedere prevederile O.G. nr. 32/2002, privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, aprobata prin Legea nr. 634/2002;

avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 188/2002 de aprobare a normelor privind conditiile de descarcare in mediul acvatic a apelor uzate;

avand in vedere prevederile H.G. nr. 1591/2002 privind aprobarea Regulamentului cadru de organizare si functionare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare;

avand in vedere ca s-au respectat prevederile Legii nr. 52/2003 in sensul ca Regulamentul serviciului de alimentare cu apa potabila in municipiul Ploiesti a fost afisat la sediul institutiei;

in temeiul Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala,

 

H O T A R A S T E:

 

Art. 1

Aproba  Regulamentul Serviciului de alimentare cu apa potabila in municipiul Ploiesti, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. 

Art. 2

Prevederile Hotararii Consiliului Local al municipiului Ploiesti nr. 273/2001  isi inceteaza aplicabilitatea incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei.

Art. 3

Regia Autonoma de Termoficare si Servicii Publice si S.C. Apa Nova Ploiesti S.R.L. vor duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.

Art. 4

Prezenta hotarare intra in vigoare la data aducerii ei la cunostinta publica.

Art. 5

Directia Administratie Publica, Juridic Contencios va aduce la cunostinta publica, prevederile prezentei hotarari.

 

Data in Ploiesti, astazi, 30 iunie 2003

 

Presedinte de sedinta,

Augustin Mitu

 

Contrasemneaza,

Secretar,

Maria Magdalena Mazalu

 

Anexa

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A SERVICIULUI PUBLIC

DE ALIMENTARE CU APA IN MUNICIPIUL PLOIESTI

 

CAPITOLUL 1 – DISPOZITII GENERALE

Art. 1 OBIECTUL REGULAMENTULUI

1.1 Prezentul regulament de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu apa este elaborat in conformitate cu prevederile H.G. nr. 1591/2002, pe baza Legii Serviciilor Publice de Gospodarie Comunala nr. 326/2001 si ale O.G. nr. 32/2001 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare aprobata prin Legea nr. 634/2002.

 

1.2 Prevederile prezentului Regulament se aplica serviciului public de alimentare cu apa din municipiul Ploiesti si stabileste cadrul juridic unitar privind organizarea si functionarea serviciului public de alimentare cu apa definind conditiile si modalitatile ce trebuie indeplinite pentru asigurarea acestui serviciu, precum si relatiile dintre Autoritatea Administratiei publice Locale si operator si respectiv relatiile dintre operator si utilizatorii acestui serviciu.

 

1.3 Prevederile prezentului Regulament se aplica de asemenea la proiectarea, executarea, receptionarea, exploatarea si intretinerea instalatiilor din sistemul public de alimentare cu apa.

 

1.4 In municipiul Ploiesti gestiunea serviciului public de alimentare cu apa este asigurata in mod exclusiv de un singur operator, stabilit de Consiliul Local.

 

1.5 In acest cadru, operatorul se va conforma prevederilor prezentului regulament.

 

1.6 Serviciul public de alimentare cu apa din municipiul Ploiesti trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii esentiale:

·        Continuitate din punct de vedere cantitativ si calitativ in conditii contractuale;

·        Adaptabilitate la cerintele consumatorilor;

·        Accesibilitate egala la serviciul public in conditii contractuale;

·        Asigurarea sanatatii publice si a calitatii vietii;

·        Satisfacerea cerintelor cantitative si calitative ale utilizatorilor, corespunzator prevederilor contractuale;

·        Functionarea optima, in conditii de siguranta, rentabilitate si eficienta economica, a constructiilor, echipamentelor, instalatiilor si dotarilor, corespunzator parametrilor tehnologici proiectati;

·        Protejarea domeniului public si a mediului prin respectarea reglementarilor legale in domeniul gospodaririi apelor;

·        Informarea si consultarea cetatenilor in vederea protejarii populatiei care beneficiaza de aceste servicii.

 

1.7 Pentru indeplinirea competentelor atribuite de legislatia in vigoare, Legea nr. 326/2001, O.G. nr. 32/2002 si H.G. nr. 1591/2002, Consiliul Local al municipiului Ploiesti va proceda la evaluarea starii sistemului de alimentare cu apa, stabilirea si aprobarea anuala a programelor de reabilitare, extindere si modernizare a dotarilor existente pe baza documentatiilor prezentate de operator.

 

Art. 2 SISTEMUL PUBLIC DE  ALIMENTARE  CU  APA

 

2.1 Sistemul public de alimentare cu apa cuprinde  serviciul public de alimentare cu apa potabila care are drept scop asigurarea cu apa potabila pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatii.

 

2.2 Apa potabila este destinata in ordinea prioritatilor, pentru consumul menajer, consumul spitalelor, scolilor, serviciul public, precum si pentru  activitati productive si comerciale si de stingere a incendiilor.

 

2.3 Serviciul public de alimentare cu apa cuprinde totalitatea lucrarilor si operatiunilor efectuate in scopul captarii, tratarii apei brute, dezinfectiei, inmagazinarii, pomparii, transportului si distributiei apei potabile printr-un sistem centralizat.

 

2.4 Deciziile cu privire la serviciul public de alimentare cu apa sunt aduse la cunostinta publica de catre Consiliul Local sau Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala.

           

2.5 Alimentarea cu apa din alte surse decat reteaua publica  este permisa agentilor economici autorizati, potrivit legii, sa extraga apa din subteran pentru consum propriu si consumatorilor casnici, doar in baza art.9 (2) din Legea apelor  nr. 107/1996. Consumatorii care in prezent beneficiaza de alte surse decat cele mentionate in art. specificat au obligatia racordarii la reteaua publica de alimentare cu apa in termen de 2 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari. Acestia au obligatia de a respecta prevederile Legii nr.107/1996 si O.G. nr. 32/2002.

 

Capitolul  II – DREPTURILE SI OBLIGATIILE FURNIZORULUI SI OPERATORULUI

 

 

Art. 3 OBLIGATIILE FURNIZORULUI

Operatorul serviciului public de alimentare cu apa are urmatoarele obligatii:

3.1 sa furnizeze apa potabila oricarei persoane care locuieste in aria de prestare a serviciului public de alimentare cu apa, care a solicitat incheierea unui contract de furnizare / utilizare a apei potabile, in conditiile prezentului regulament si a achitat toate obligatiile financiare in legatura cu acesta;

3.2 sa asigure continuitatea serviciului cu exceptia cazurilor de forta majora sau de imposibilitate tehnica (prin imposibilitate tehnica, in sensul prezentului articol, se intelege: dezvoltare presiune > 4,5 atm., lipsa retele de distributie, lipsa surse de alimentare cu apa);

 

3.3 sa asigure un tratament egal pentru toti utilizatorii din aria de acoperire pentru care a fost autorizat, cu exceptia cazurilor de forta majora, imposibilitate tehnica sau a unor situatii prevazute in prezentul regulament;

 

3.4 sa furnizeze apa potabila care sa prezinte in mod constant calitatile impuse de reglementarile in vigoare privind apa destinata consumului uman, cu asigurarea valorilor debitelor si a presiunii de serviciu prevazute in contract, indiferent de pozitia utilizatorului in schema de functionare;

 

3.5 sa respecte angajamentele asumate prin contractele de furnizare incheiate cu utilizatorii;

 

3.6 sa factureze cantitatile de apa furnizate la valorile masurate prin intermediul contoarelor sau, in sistem pausal pentru utilizatorii care nu poseda aparate de masurare a debitului, pana la montarea acestora;

 

3.7 sa ia masurile necesare pentru remedierea operativa a defectiunilor aparute la instalatiile sale, precum si de inlaturare a consecintelor si pagubelor rezultate;

 

3.8 sa respecte indicatorii de performanta stabiliti de Consiliul Local;

 

3.9 sa intretina si sa repare reteaua publica de alimentare cu apa, inclusiv bransamentele pana la contor inclusiv caminul, sa intretina si sa verifice functionarea contoarelor de masurare a debitelor in conformitate cu prescriptiile metrologice;

 

3.10 sa constate defectiunile la reteaua publica de apa si canalizare in maxim 4 ore de la sesizare si sa demareze lucrarile de remediere in maxim 24 ore de la constatare;

 

3.11 sa inregistreze toate reclamatile si sesizarile utilizatorilor si sa ia masurile care se impun dupa caz. Sa raspunda la sesizarile scrise in termen de maximum 30 zile de la inregistrarea acestora si sa informeze in timp util organul de specialitate al Consiliului Local (RATSP Ploiesti) prin transmiterea lunara a situatiei centralizate a acestora;

 

3.12 sa asigure respectarea reglementarilor specifice din domeniul gospodaririi apelor, protectiei mediului si a sanatatii, in exercitarea serviciului de apa potabila;

 

3.13 sa furnizeze Autoritatilor Administratiei Publice Locale si Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala informatiile solicitate si sa asigure accesul la informatiile necesare verificarii si evaluarii functionarii si dezvoltarii serviciului de apa in conformitate cu clauzele contractului de delegare si cu prevederile legale in vigoare;

 

3.14 sa monteze pe cheltuiala proprie cate un contor la bransamentul fiecarui utilizator casnic, in termenul prevazut de OG nr.32/2002;

 

3.15 sa asigure contravaloarea contoarelor de apa montate deja de consumatorii casnici, inclusiv contravaloarea montajului acestora, atunci cand acestea corespund cerintelor;

 

3.16 sa puna in aplicare metode performante de management, care sa conduca la reducerea costurilor de operare;

3.17 sa asigure accesul utilizatorilor la informatiile publice privind serviciul de alimentare cu apa prin aducerea acestora la cunostinta publica.

 

Art. 4 DREPTURILE  FURNIZORULUI

 

Furnizorul are urmatoarele drepturi:

 

4.1 Sa opreasca temporar furnizarea apei, fara instiintarea prealabila a utilizatorului si fara  sa-si asume  raspunderea fata de acesta, in cazul unor avarii grave a caror remediere nu sufera amanare, accidente sau explozii, defectiuni ale instalatiilor interioare ale utilizatorului sau care afecteaza buna functionare a sistemului de alimentare cu apa.

 

4.2 Sa restrictioneze alimentarea cu apa a tuturor utilizatorilor pentru o anumita perioada de timp, cu instiintare prealabila, fara sa-si asume vreo raspundere fata de acestia in cazul aparitiei unor restrictionari justificate la sursa sau la punerea in functiune a unor noi capacitati din cadrul sistemului de alimentare cu apa. Restrictionarile se stabilesc impreuna cu agentia teritoriala a A.N.R.S.C si cu aprobarea Consiliului Local;

 

4.3 Sa incaseze contravaloarea serviciilor furnizate si sa aplice penalitati legale. Facturile emise de operator vor avea la baza tariful legal aprobat de Autoritatea de Reglementare, iar cantitatile vor fi stabilite pe baza citirilor lunare efectuate de operator. Pentru neachitarea in termen a serviciilor prestate, operatorul este in drept sa perceapa penalizari conform reglementarilor legale in vigoare.

 

4.4 Sa intrerupa sau sa sisteze furnizarea apei, in conditiile legii, cu notificare prealabila, la utilizatorii rau platnici sau care nu-si respecta clauzele contractuale. In cazul utilizatorilor clandestini care nu au indeplinit conditiile impuse de operator pentru intrarea in legalitate, se poate desfiinta si bransamentul.

 

Art. 5  UTILIZATORII SERVICIULUI DE APA

 

5.1  Utilizator al serviciului de apa  poate fi  orice persoana fizica sau juridica, proprietara sau cu imputernicire data de proprietarul unui imobil, avand bransament propriu de apa potabila si care beneficiaza pe baza de contract, de serviciile operatorului.

 

5.2  Principalele categorii de utilizatori pot fi:

-  agenti economici;

-  institutii publice;

-  utilizatori casnici: persoane fizice proprietare ale unui imobil sau asociatii de proprietari/ locatari.

 

5.3 Fiecare utilizator trebuie sa aiba propriul bransament.

 

5.4 Pe perioada stabilita de legislatia in vigoare (OG nr.32/2002 si HG nr. 1591/2002) utilizatori pot fi si persoanele fizice care au contract, dar nu au bransament de apa potabila.

 

5.5 Dreptul de acces si utilizare a serviciului de apa este garantat tuturor utilizatorilor.

 

5.6 Pentru utilizatorii casnici care locuiesc in condominiu de tipul bloc de locuinte cu mai multe scari sau tronsoane, bransamentul va fi individual pentru fiecare scara sau tronson.

 

5.7 Prin exceptie de la aliniatul anterior, la blocurile deja construite sau in curs de construire la data intrarii in vigoare a Regulamentului serviciului de apa, in cazul in care instalatiile interioare  de apa potabila sunt comune sau au parti comune pentru toate scarile sau tronsoanele condominiului, bransamentul poate fi comun pentru intregul condominiu.

 

5.8 In aceasta situatie, se pot executa   bransamente  proprii pentru fiecare scara/tronson, la solicitarea asociatiei de locatari/proprietari numai pe baza achitarii lucrarii solicitate.

 

5.9 Agentii economici care au spatii la parterul blocurilor de locuinte au obligatia de a solicita pe cheltuiala lor, bransamente proprii sau separatii tehnice.

 

Art.  6  OBLIGATIILE UTILIZATORULUI

 

Utilizatorul are urmatoarele obligatii:

6.1              Sa respecte clauzele contractului incheiat cu operatorul serviciului public de alimentare cu apa;

 

6.2              Sa utilizeze apa numai pentru folosintele prevazute in contract. In cazul in care utilizatorul doreste extinderea folosintelor sau instalatiilor proprii, va instiinta operatorul despre aceasta si daca  noile conditii impun, se vor modifica clauzele contractuale;

 

6.3              Sa foloseasca rational si eficient apa preluata din reteaua publica, prin incadrarea in normele de consum, conform  debitelor prevazute in standardele in vigoare;

 

6.4         Sa mentina curatenia si sa intretina in stare corespunzatoare caminul de apometru, daca acesta se afla pe proprietatea sa.

 

6.5         Sa anunte imediat operatorul despre aparitia oricarei deteriorari sau descompletari aparute la caminul de apometru care il deserveste , in cazul in care acesta nu se afla pe proprietatea sa.

 

6.6   Sa permita citirea contorului, daca acesta este amplasat pe proprietate sa.

 

6.7   Sa nu utilizeze instalatiile interioare  in alte scopuri, decat cele prevazute in contract.

 

6.8         Sa intretina si sa execute lucrarile de reparatii necesare la instalatiile interioare, astfel incat sa nu puna in pericol sanatatea publica si sa previna pierderile de apa.(Obligatia se extinde si la rezervoarele,  statiile de hidrofoare sau de pompare care se afla in proprietatea utilizatorului).

 

6.9              Utilizatorii agenti economici, care folosesc apa potabila in procesul tehnologic, sunt obligati sa furnizeze operatorului informatii privind consumurile estimate pentru anul urmator;

 

6.10          Sa nu execute lucrari clandestine de ocolire a contorului;

 

6.11          Sa nu execute racordari intre conductele de apa rece potabila si cele de apa calda menajera, incalzire;

 

6.12          Sa nu manevreze vanele dinainte de apometru si sa foloseasca pentru interventii la instalatiile interioare numai robinetul sau vana de dupa apometru , in sensul de curgere a apei.

 

6.13          Sa pastreze integritatea apometrului si a sigiliilor;  sa nu influienteze indicatiile acestuia;

 

6.14          Sa achite contravaloarea serviciilor furnizate de operator;

 

6.15          Sa anunte cu 15 zile inainte, mutarea din imobil, solicitand fie schimbarea titularului de contract, fie desfiintarea bransamentului; sa anunte operatorului orice schimbari ale datelor inscrise  contract.

 

6.16 Detinatorii de surse proprii de apa potabila, care au si calitatea de utilizatori ai serviciului public de alimentare cu apa si de canalizare, au obligatia de a sa comunica operatorului data punerii in functiune a surselor proprii, de a monta apometre avand un diametru adaptat debitelor masurate si verificate metrologic si de a tine la zi un registru de evidenta pe baza caruia sa se poata verifica debitul surselor proprii si deversarile in canalizarea publica in vederea facturarii.   

 

Art. 7 DREPTURILE UTILIZATORULUI

 

Utilizatorul are urmatoarele drepturi:

 

7.1    Sa i se furnizeze si sa i se presteze serviciul de alimentare cu apa potabila la nivelurile stabilite in contract si  legislatia in vigoare;

 

7.2         Sa primeasca raspuns in 30 zile la sesizarile adresate operatorului privind neindeplinirea unor conditii contractuale;

 

7.3     Sa conteste facturile cand constata incalcarea prevederilor contractuale;

 

7.4         Sa fie despagubit in cazurile incalcarii de catre operator a clauzelor contractuale care prevad si cuantifica valorile despagubirilor in functie de marimea prejudiciului cauzat;

 

7.5         Sa fie informat despre modul de functionare a serviciului de alimentare cu apa, despre deciziile luate de Consiliul Local sau de catre operator, privind asigurarea acestui serviciu;

 

7.6         Sa fie informat cu cel putin 48 ore inainte despre opririle programate sau restrictionarile in alimentarea cu apa;

 

7.7         Sa aiba montat un contor pentru masurarea consumului de apa pe bransamentul          propriu. Pentru utilizatorii casnici, contorul va fi montat pe cheltuiala operatorului, in termenul prevazut de OG 32/2002;

 

7.8         Garantarea accesului  si utilizarii serviciului public de alimentare cu apa potabila pentru  utilizatori. 

 

 

Capitolul III – calitatea apei

 

Art. 8 ASIGURAREA CALITATII APEI

         

8.1 Sursele de alimentare cu apa pentru sistemul public de alimentare cu apa sunt surse de suprafata si subterane

8.2 Apa potabila se va livra utilizatorilor  cu caracteristicile fizico-chimice, biologice si organoleptice prevazute de normativele in vigoare

8.3 Operatorul urmareste calitatea apei furnizate prin laboratorul propriu de analize fizico-chimice si bacteriologice si intervine de cate ori este nevoie, executand lucrari de spalare si dezinfectie a retelelor de distributie si a instalatiilor aferente.

8.4 Prelevarea probelor pentru urmarirea indicatorilor de calitate se  efectueaza zilnic pentru zonele stabilite de comun acord cu Directia de Sanatate Publica si lunar pentru sursele subterane de apa. Operatorul poate preleva, atunci cand situatia o cere, probe pentru zonele unde exista pericol de infestare.

           

8.5 Locul de unde se preleveaza probele de apa potabila, se numeste sectiune de control; acesta este caminul de bransament/apometru.

8.6 In vederea asigurarii calitatii apei, zonele de protectie sanitara instituite pentru surse, aductiuni si rezervoare de apa potabila sunt obligatorii oriunde ar fi amplasate si indiferent de proprietar, (conform HG 101/ 1997 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara).

8.7 Ocuparea sau utilizarea abuziva a terenurilor sau utilizarea lor intr-un mod care contravine masurilor de protectie a terenurilor din zonele de protectie sanitara, indiferent de scop, constituie contraventie.

 

CAPITOLUL IV - RETEAUA PUBLICA DE DISTRIBUTIE A APEI

Art. 9 DEFINITIE

9.1 Reteaua publica de alimentare cu apa reprezinta partea din sistemul de alimentare cu apa, alcatuita din reteaua de conducte,  armaturi si constructii anexe care  asigura distributia apei potabile la doi sau mai multi utilizatori independenti.

 

9.2 Partile componente ale  unei retele de alimentare cu apa sunt de regula amplasate pe domeniul public, dar in anumite conditii acestea pot fie amplasate si pe terenuri  private, cu acordul proprietarului.

 

9.3 Proprietatea privata a unei persoane fizice sau juridice, pe care se gasesc amplasate partile componente ale retelei publice de alimentare cu apa si pentru care nu se poate obtine acordul proprietarului de mentinere a acestora in conditiile legii, pe proprietatea sa, va fi trecuta in proprietatea publica a Consiliului Local, cu respectarea legislatiei in vigoare.

 

9.4 Nu constituie retele publice  retelele specificate in  anexa la OG.nr.32/2002 pct.f

 

Art. 10 LIMITA

10.1 Punctul de delimitare a instalatiilor de alimentare cu apa potabila dintre furnizor si utilizator este locul in care instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului se racordeaza la instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea furnizorului.

 

10.2 Limita retelei publice de distributie a apei este caminul de bransament. Operatorul raspunde de buna functionare a retelei, pana la pozitia de contor inclusiv.

Art. 11 FUNCTIONAREA RETELEI DE DISTRIBUTIE A APEI

11.1 Functionarea sistemului public de alimentare cu apa trebuie sa fie continua.

 

11.2 Intreruperea alimentarii cu apa se poate produce in cazuri de forta majora sau in cazul lucrarilor programate si neprogramate in cadrul sistemului.

 

11.3 Furnizorul raspunde  pentru neindeplinirea serviciului in conformitate cu clauzele contractuale in cazul intreruperilor alimentarii cu apa, cu exceptia situatiilor de forta majora. (calamitati, avarii, intreruperea livrarii energiei electrice, etc.)

11.4 Cand intreruperea alimentarii cu apa se face pentru realizarea unor lucrari programate, operatorul va anunta consumatorii, prin mass media sau prin afisare la utilizator dupa caz, in functie de numarul de utilizatori afectati, cu cel putin 48 ore inaintea inceperii lucrarilor. Pentru reparatii urgente ale retelei in caz de accident ce necesita o intrerupere imediata, operatorul va comunica imediat utilizatorilor durata acestei intreruperi.

 

11.5 In cazul intreruperilor serviciului public de alimentare cu apa, utilizatorii au obligatia sa asigure etanseitatea instalatiilor interioare proprii prin inchiderea tuturor vanelor si robinetelor, pentru evitarea risipei de apa si a inundarii spatiului la reluarea furnizarii apei si sa ia masuri de protectie impotriva avarierii aparatajelor si masinilor.

 

 11.6 Distributia apei se poate face cu intermitente, in cazul asigurarii partiale sau neasigurarii debitelor de apa la surse (seceta, inghet etc.), dupa un program intocmit de operator si aprobat de Consiliul Local.

 

11.7 Acest program va fi adus la cunostinta utilizatorilor in timp util, prin diverse mijloace (mass media, afisare la utilizator etc.) 

11.8 Operatorul are obligatia asigurarii  unei presiunii de serviciu in punctul de bransare astfel incat sa se asigure debitul normat de apa la utilizatorul amplasat in schema de functionare in pozitia cea mai dezavantajoasa

 

11.9 In cazul in care, desi este asigurata presiunea pe retea, apa nu ajunge  la etajele superioare, este necesara verificarea  si remedierea eventualelor deficiente ale instalatiilor interioare sau utilizarea  de hidrofoare pe cheltuiala utilizatorilor.

 

11.10 Operatorul are obligatia de a avertiza Consiliul Local printr-un raport in cazul in care  instalatiile de pompare sau de distributie a apei devin subdimensionate sau  inadaptabile unor  reglementari legale aparute ulterior prezentului regulament. Raportul trebuie sa cuprinda elementele pentru aprecierea situatiei, punand in evidenta originea insuficientei instalatiilor si specificand modalitatile de remediere.

11.11 Operatorul are obligatia de a  asigura intretinerea si repararea retelei publice de alimentare cu apa, ca si a celorlalte parti componente ale sistemului public de alimentare cu apa.

11.12 Inlocuirea si modernizarea conductelor si instalatiilor care nu mai corespund, precum si extinderea surselor si retelelor de distributie se realizeaza in conditiile stabilite prin Contractul de Concesiune incheiat de Consiliul Local al municipiului Ploiesti cu operatorul, conform unui program de lucrari esalonat pe 25 de ani .

 

11.13 In cazul avarierii conductelor din reteaua de aductiune sau distributie a apei aflate pe domeniul public ce genereaza pierderi de apa, operatorul are obligatia ca, in conformitate cu prevederile legale existente, sa execute remedierea defectiunii, in cel mult 48 de ore, daca conditiile tehnice permit acest lucru.

11.14 Operatorul are obligatia refacerii, in cel mult 5 zile de la terminarea lucrarii si la un nivel calitativ corespunzator, a locului unde a intervenit pentru reparatii sau a executat lucrari noi. Exceptie fac lucrarile de inlocuiri retele, pentru care vor fi respectate termenul si durata de executie stabilite in autorizatia de construire, precum si lucrarile efectuate in perioadele cu temperaturi scazute.

11.15 Nerespectarea acestor termene de catre operator sau refacerea necorespunzatoare  a locului unde a intervenit constituie contraventie.

           

11.16 In cazul in care este necesara intreruperea alimentarii cu apa, ca urmare a efectuarii unor lucrari solicitate de utilizator, acestea se vor putea executa numai pe baza unui proiect insusit de operator. Data, perioada de intrerupere a alimentarii cu apa si cheltuielile ocazionate de manevrele in reteaua publica, vor fi stabilite de comun acord cu operatorul.

 

Art. 12 Protectia  reTelei si a apei din reTea

 12.1 Pe traseul conductelor de alimentare cu apa este interzisa amplasarea de constructii (provizorii sau definitive), iar pe caminele de vana, hidranti si alte constructii ale retelei este interzisa depozitarea de materiale, parcarea sau stationarea mijloacelor de transport, utilajelor, etc. Eventualele daune produse ca urmare a neeliberarii traseelor, nu sunt imputabile operatorului.

 

12.2  Pentru constructiile ce urmeaza a fi executate in zona de protectie si de siguranta a conductelor retelelor publice de alimentare cu apa, autorizatia de construire va fi emisa numai dupa obtinerea avizului operatorului.

 

12.3 Pentru prevenirea poluarii apei la sursa sau in retea, se interzice distrugerea constructiilor, imprejmuirilor, portilor, stalpilor de iluminat, semnelor de avertizare, amplasate in zona de protectie sanitara, care apartin domeniului public.

                                  

12.4 In cazul unor agenti economici cu surse proprii, este interzisa introducerea apei din aceste surse in instalatiile interioare bransate la reteaua publica de distributie a apei.

12.5 In cazul avarierii conductelor din vina detinatorilor de incinte acestia  nu pot pretinde despagubiri de la operator pentru eventualele daune produse. Avand in vedere posibilitatea producerii de avarii, detinatorii incintelor isi vor lua masuri corespunzatoare de protectie.

12.6 Nimeni in afara personalului de specialitate al operatorului nu are voie sa manevreze sistemul de vane din reteaua publica de distributie a apei.

 

12.7 De asemenea este interzis accesul la manevrarea armaturilor si accesoriilor apartinand retelei publice, altor persoane cu exceptia celor autorizate de operator sau in cazuri speciale, de pompieri. In aceste cazuri operatorul va lua masuri de siguranta necesare.

 

12.8 Se interzice utilizarea  hidrantilor de incendiu si cei de gradina in alte scopuri decat cele pentru care au fost montati.

12.9 Utilizarea acestora in alte scopuri, constituie contraventie.

 

12.10 In cazul modernizarii unor strazi prin care se modifica inaltimea acestora fata de nivelul caminelor de vane, constructorul va asigura modificarea corespunzatoare a nivelului caminelor din aceleasi fonduri din care se modernizeaza strada.

 

12.11 Executarea lucrarilor de orice fel, mai ales a celor de sapatura, de-a lungul traseelor sau la intersectia cu retelele publice de apa, precum si lucrarile de extindere a retelelor, se face numai in baza unui proiect autorizat si insusit de operator .

 

12.12 Predarea amplasamentului se va face in prezenta delegatului operatorului, pe baza unui proces-verbal de predare-primire a instalatiilor existente, care va obliga constructorul la protejarea retelelor publice de apa  pe timpul lucrarilor.

 

12.13 Avarierea sau distrugerea totala sau partiala a unor parti din reteaua publica de alimentare cu apa, cu ocazia efectuarii unor lucrari de constructii, va fi remediata imediat de catre persoana juridica vinovata de producerea acesteia, pe cheltuiala sa fara ca prin aceasta sa fie exonerata de plata daunelor produse operatorului din cauza imposibilitatii acestuia de a asigura serviciul. Lucrarile se vor efectua in termenul impus de operator.

 

12.14 Operatorul va asigura protectia calitatii apei in retelele de apa, prin respectarea timpilor maximi de stagnare a apei in rezervoarele de inmagazinare si o va certifica prin buletine de analiza a apei, zilnic, la sursa si in retelele in sectiunea de masura (dupa spalarea acestora) ori de cate ori intervin lucrari de intretinere sau  de inlaturare a avariilor.

 

12.15 Inaintea repunerii in functiune a alimentarii cu apa potabila, operatorul va afisa la fiecare utilizator care a avut intrerupta furnizarea apei, timpul necesar evacuarii la canalizare a apei din reteaua interioara de apa potabila pentru asigurarea conditiilor de potabilitate a apei.

Art. 13 EXTINDERILE DE RETEA

 

13.1 Executarea lucrarilor de extindere pentru alimentari cu apa, inclusiv a bransamentelor de apa se va face dupa obtinerea autorizatiei eliberate de Primaria municipiului Ploiesti- Directia Generala de Dezvoltare Urbana, care va avea la baza avizul definitiv al operatorului .

13.2 Operatorul poate realiza lucrari de extindere a retelei publice in afara celor prevazute in programul de investitii, la cerere si cu plata anticipata a lucrarii de catre solicitant.

13.3 Costul lucrarilor este evaluat conform devizelor estimative .

 

13.4 Operatorul are dreptul de a controla, prin responsabilul tehnic atestat MLPTL, toate lucrarile de extindere a caror executie nu intra  in sarcina sa. Acest drept implica accesul delegatului operatorului la proiectele de executie, precum si accesul pe santiere, pentru urmarirea executarii lucrarilor, in prezenta dirigintelui de santier si participarea in comisiile de receptie a lucrarilor.

13.5 Operatorul poate refuza preluarea in administrare a lucrarilor care nu corespund exigentelor de ordin calitativ sau a caror conectare pericliteaza functionarea sistemului public de alimentare cu apa sau sanatatea consumatorilor.

 

CAPITOLUL V – RETEAUA INTERIOARA DE ALIMENTARE CU APA

 

Art. 14 DefiniTie

14.1 Prin retea interioara de alimentare cu apa se intelege: totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea sau administrarea utilizatorului, amplasate dupa apometru / contor de bransament,  in sensul de curgere a apei sau daca bransamentul nu este contorizat, dupa punctul de delimitare dintre reteaua publica si instalatia interioara de utilizare a apei si care asigura transportul apei potabile preluate din reteaua publica, la punctele de consum si/sau la instalatiile de utilizare.

14.2 Instalatia interioara de alimentare cuprinde ansamblul tehnico-sanitar, de la robinetul de dupa apometru (punctul de delimitare), in sensul de curgere a apei, pana la armatura de utilizare.

14.3 Reteaua interioara de alimentare cu apa apartine, ca obligatie de intretinere si reparatie, utilizatorului.

 

Art. 15 Proiectare si execuTie

15.1 Sunt interzise legaturile intre instalatiile interioare prin care se distribuie apa cu destinatii diferite (populatie, agenti economici, etc.).

 

15.2 Orice comunicare intre conductele de apa potabila si cele de apa nepotabila este interzisa.

 

15.3 Sunt interzise legaturile dintre conductele de apa  potabila rece si cele de apa cu alta destinatie ( apa calda menajera, incalzire).

15.4 Detinatorul  instalatiei interioare raspunde de toate consecintele ce decurg ca urmare a legaturilor intre conductele de apa potabila si cele de apa nepotabila sau pentru ca nu s-au marcat si inscriptionat instalatiile de apa potabila.

15.5 Unitatile care au in dotare instalatii interioare ce folosesc apa din alte surse decat sistemul public de alimentare cu apa, nu vor executa legaturi la reteaua publica de distributie a apei.

 

15.6 In cazul in care lucrarile de realizare a instalatiilor interioare conduc la modificarea conditiilor initiale de contractare, acestea se vor efectua dupa obtinerea acordului operatorului. Utilizatorul va suporta contravaloarea probelor de presiune si dezinfectie necesare

.  

15.7 Se interzice legatura directa intre conductele de aspiratie ale pompelor si bransament.

Art. 16 Dispozitive speciale

16.1 Reteaua interioara de alimentare cu apa va fi prevazuta, prin grija detinatorilor cu dispozitive speciale care sa impiedice accesul apei din instalatiile interioare in reteaua de distributie a apei, atunci cand aceasta ramane fara presiune (de exemplu: in timpul opririi accidentale a pomparii sau in timpul interventiilor pentru inlaturarea avariilor, cand conducta retelei se goleste, cand se reduce presiunea in retea, conform programului, etc.).

16.2 Orice aparat conectat la instalatiile interioare, care poate constitui un impediment pentru distributia apei sau un pericol pentru bransament, in special prin soc hidraulic (lovituri de berbec), trebuie sa fie imediat inlocuit; in caz contrar utilizatorul riscand inchiderea bransamentului sau. Operatorul serviciului poate impune instalarea unui dispozitiv contra loviturilor de berbec.

           

16.3 In special, robinetele trebuie sa aiba inchiderea suficient de lenta pentru a se evita socul hidraulic. In caz contrar, prestatorul serviciului poate impune instalarea unui dispozitiv contra loviturilor de berbec.

           

16.4 Instalatiile interioare de apa nu trebuie sa fie susceptibile, prin conceptie sau realizare, de a permite, cu ocazia fenomenelor de retur al apei, poluarea retelei publice de apa potabila cu materii reziduale, ape nocive sau orice alte substante neadmise de normativele de calitate in vigoare.

 

16.5 Orice utilizator care dispune in interiorul proprietatii sale de alte instalatii de alimentare cu apa care nu provin din sistemul public de distributie a apei, trebuie sa notifice operatorului despre acest fapt.

 

16.6 Este interzisa utilizarea instalatiilor interioare sau a bransamentului ca dispozitive de punere la pamant a instalatiilor electrice.

           

16.7 Prestatorul sau alta entitate autorizata de acesta are dreptul sa verifice instalatiile interioare, in legatura cu efectele daunatoare pe care acestea le-ar putea avea asupra sistemului de distributie a apei sau in legatura cu conformitatea lor.

 

16.8 Operatorul poate sa refuze deschiderea unui bransament daca instalatiile interioare  sunt susceptibile de a dauna functionarii normale a retelei publice de distributie.

 

16.9 Nerespectarea prevederilor acestui articol antreneaza raspunderea utilizatorului si inchiderea bransamentului.

                       

Art. 17 LucrArile de IntreTinere Si reparaTii

17.1 Detinatorul retelei interioare de alimentare cu apa are obligatia sa asigure functionarea normala a acesteia, in care sens va executa toate lucrarile de exploatare, intretinere si reparatii ce se impun.

17.2 Instalatiile interioare de apa care deservesc doi sau mai multi proprietari dintr-un condominiu, inclusiv teul de derivatie, apartin partilor comune ale condominiului si intra ca obligatie de intretinere in sarcina tuturor proprietarilor.

 

17.3 Instalatiile interioare din cadrul condominiului  care deservesc un singur proprietar, apartin acestuia si intra in obligatiile sale de intretinere.

 

17.4 Orice echipament aflat in proprietatea utilizatorului, care poate constitui un pericol pentru bransament, in special pentru presiune, trebuie sa fie inlocuit sau proprietarul va lua masurile de siguranta care se impun. In caz contrar, operatorul poate inchide bransamentul utilizatorului.

 

17.5 Detinatorul retelei este obligat sa permita accesul lucratorilor operatorului pentru controlul starii tehnice a instalatiilor, etanseitatii lor si a modului de utilizare a apei.

CAPITOLUL VI – BRANSAMENTE

 

Art. 18 DefiniTie

18.1 Bransamentul este partea din reteaua publica de distributie care face legatura intre reteaua publica si reteaua interioara a unei incinte sau cladiri apartinand utilizatorului. 

 

18.2 Bransamentul deserveste un singur utilizator.

 

18.3 Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de bransament si contorul, apartine retelei publice de distributie a apei indiferent de modul de finantare a realizarii acestuia.

18.4 Prin intermediul bransamentului se asigura furnizarea apei la utilizatori.

18.5 Bransamentul se compune din:

- caminul de bransament.

- priza de apa reprezentand punctul de racordare la reteaua publica de apa;

- conducta de bransament care se leaga la reteaua publica de distributie a apei;

- robinet (vana) de concesie – amplasat  inainte de contor;

- contor/apometru care asigura masurarea debitului de apa furnizata;

- armatura (vana) de inchidere - care apartine retelei interioare.

18.6 Delimitarea dintre reteaua publica de distributie si instalatie interioara a utilizatorului se face prin apometru, care este ultima componenta a retelei publice de distributie.

18.7 Este interzisa preluarea apei direct din conducte sau prin intermediul hidrantilor, instalatiilor de golire, aerisire, etc., in lipsa bransamentului.

Art. 19 OBLIGATIVITATEA REALIZARII BRANSAMENTELOR

19.1 Proprietarii imobilelor care au acces la reteaua de distributie a apei potabile au obligatia de a solicita bransarea acestora, in termen de 6 luni pentru retelele noi, incepand cu punerea in functiune a retelei respective.

Art. 20 Numarul branSamentelor

20.1 Un utilizator trebuie sa aiba de regula un singur bransament; mai multe bransamente admitandu-se in cazuri speciale cu aprobarea Consiliului Local al municipiului Ploiesti, pe baza avizului operatorului.

20.2 Un imobil nu poate avea decat un singur bransament.

20.3 Prin imobil se intelege orice cladire sau teren cu destinatie social-culturala, administrativa, de productie industriala, comerciala, de prestari servicii sau de locuinta inclusiv teren aferent, cu regim juridic dovedit. In cazul blocurilor de locuinte la care terenul aferent nu este delimitat, se considera imobile toate acele blocuri care au adrese distincte.

20.4 Agentii economici care folosesc spatiile cu destinatie de locuinta in scopuri comerciale au obligatia de a solicita si realiza executarea unui bransament propriu sau a unei separatii tehnice. Daca din punct de vedere tehnic, separarea nu este posibila, se poate incheia si contract cu un subconsumator numai cu acordul operatorului, al beneficiarului si a subbeneficiarului.

20.5 Pentru agentii economici nou infiintati, termenul este de 60 zile de la data obtinerii autorizatiei de functionare.

20.6 Operatorul are obligatia de a sesiza autoritatea publica asupra cazurilor constatate  in care agentii economici nu respecta prevederile art.20.4.

 

Art. 21 CondiTii de executare

21.1 Utilizatorul care solicita executia unui bransament, va depune la operator urmatoarele documente:

- cerere de bransare si utilizare a apei potabile din reteaua de distributie a  sistemului public de alimentare cu apa;

- certificatul de urbanism;

- planul de incadrare in zona scara  1:1500 ;

- actul de proprietate / imputernicire data de proprietar.

21.2 Bransarea  tuturor utilizatorilor de apa, indiferent in ce scop (casnic, tehnologic), la retelele publice de alimentare cu apa se face in baza avizului definitiv al ANP, eliberat pe baza  proiectului de executie .         

21.3 Eliberarea avizului operatorului se realizeaza in doua etape:

- avizul de bransare de principiu - cuprinde datele generale privind posibilitatile  si conditiile de bransare care vor sta la baza intocmirii proiectului de catre un proiectant autorizat;

- avizul de bransare definitiv - prin care operatorul isi  insuseste solutiile tehnice adoptate de proiectant;

 

21.4 Documentatia anexata la cererea pentru obtinerea avizului definitiv, va contine:

- cererea pentru eliberarea avizului definitiv;

- memoriu tehnic privind descrierea solutiilor de bransare la reteaua publica;

- documentatia economica;

- scheme de montaj ale conductelor;

- detalii de rezolvare in cazul in care retelele de apa se intersecteaza cu alte retele;

- planul retelelor din incinta.

 

21.5 Operatorul are obligatia de a elibera avizul definitiv in maximum 30 zile de la depunerea documentatiei;

21.6 In cazul in care documentatia nu este completa, operatorul are obligatia de a returna in max.10 zile documentatia pentru completare.

21.7 Executia lucrarilor de instalare a bransamentului se face dupa obtinerea autorizatiei de construire eliberata de Primaria municipiului Ploiesti - Directia Generala de Urbanism.

21.8 Toate cheltuielile de proiectare, avizare, executie, asistenta tehnica, consultanta, receptie si punere in functiune, revin in sarcina operatorului, pe baza unui program aprobat de autoritatea publica, pe ani, in functie de fondurile disponibilizate din tarif, conform Contractului de Concesiune si posibilitatilor tehnice de executie.

21.9 Caminul bransamentului  se amplaseaza in terenul aferent imobilului, la 1 - 2 m de   la limita proprietatii sau a dreptului de folosinta in raport cu strada pe care este amplasata reteaua de distributie a apei.

21.10 Caminul trebuie sa fie drenat si ventilat. Dimensiunile caminului se vor stabili de catre proiectantul autorizat si vor fi avizate de operator daca piesele ce trebuie montate nu se pot incadra intr-un camin tipizat.

21.11 Construirea caminului de catre utilizator fara respectarea solutiei avizate,  interventia la contor sau la robinetul dinaintea contorului sunt interzise si se sanctioneaza.

21.12 Operatorul are urmatoarele obligatii in legatura cu executia bransamentelor:

         - executarea lucrarilor in conformitate cu standardele si prescriptiile tehnice in    vigoare

       -   asigurarea garantiei lucrarii

       -  executarea lucrarilor in perioada mentionata in autorizatia de incepere a lucrarilor

-   convocarea comisiei de receptie lucrarilor executate

       -   prezentarea catre utilizator, a procesului-verbal de terminare a lucrarilor, semnat de ambele parti

-   semnarea intre operator si  utilizator a contractului de bransare si utilizare a apei potabile        

21.13 Diametrul bransamentului se va stabili de catre operator  in functie de debitul solicitat.

21.14 Darea in functiune a bransamentului de apa, se face dupa receptia acestuia si efectuarea  probelor de presiune si de etanseitate.

 

21.15 Receptia bransamentului se va face de catre o comisie de receptie constituita din reprezentanti ai  Primariei ( Directia Lucrari Publice) si Politiei municipiului Ploiesti, in conformitate cu dispozitiile legislatiei in vigoare.

 

21.16 Dupa receptionare, bransamentele se inscriu, in conformitate cu prevederile legale, in evidenta mijloacelor fixe, ca proprietate a Consiliului Local, urmand ca exploatarea, intretinerea si repararea sa fie in atributiile operatorului.

21.17 Punerea in functiune a bransamentului este asigurata de operator si poate avea loc numai dupa semnarea contractului de bransare – utilizare intre operator si utilizator.

21.18 Furnizarea apei potabile trebuie asigurata de operator intr-un termen de 8 zile de la data semnarii contractului, in cazul bransamentelor existente si in termen de 1 luna in cazul bransamentelor noi.

 

Art. 22 IntreTinerea branSamentelor

  

22.1 Lucrarile de intretinere, exploatare si reconditionare a bransamentelor publice sunt executate de operator pe cheltuiala sa.

 

22.2 Intretinerea cuprinde operatiile de desfundare si de reparatii in cazul uzurii normale.

      

22.3 Cheltuielile pentru devierea sau modificarea bransamentelor, cat si pentru repararea avariilor in caz de neglijenta dovedita a utilizatorului, sunt in sarcina acestuia.

22.4 Utilizatorul este obligat sa  informeze operatorul despre orice pierdere de apa din bransament, nefunctionarea contorului sau defectiuni la vane in amonte de contor.

22.5 Pagubele rezultate in urma efectuarii cu intarziere a acestor notificari sunt suportate de catre utilizator.

22.6 Pagubele rezultate ca urmare a intarzierilor in remedierea avariei de catre operator, nu pot fi imputate utilizatorului.

22.7 Pagubele rezultate in urma efectuarii cu intarziere a acestor notificari sunt suportate de catre utilizator.

 

Art. 23 Bransamente clandestine

23.1 Prin bransament clandestin se intelege acel bransament care s-a executat fara obtinerea prealabila a avizului operatorului in conformitate cu prevederile prezentului regulament.

23.2 Indiferent de data cand s-a descoperit bransamentul clandestin, cel care l-a executat are urmatoarele obligatii:

       - sa plateasca o amenda;

       - sa plateasca cheltuielile de desfiintare a bransamentului daca operatorul stabileste ca in  locul si in situatia in cauza nu se poate acorda bransament;

       - sa depuna actele necesare, conform prezentului regulament, in cazul cand operatorul poate si accepta sa acorde bransament, in vederea incheierii unui contract pentru furnizarea apei;

       -   sa suporte cheltuielile de autorizare;

       - sa execute pe cheltuiala sa toate lucrarile impuse de operator pentru a aduce bransamentul in situatia de a corespunde prezentului regulament;

       - sa plateasca consumul de apa stabilit de la executarea acestuia, dar nu mai mult de trei ani anteriori.

23.3 Vor fi de asemenea obligati la plata amenzii, cei care au realizat si cei care au ordonat executarea bransamentelor.

 

Art. 24 DESFIINTAREA BRANSAMENTELOR

24.1 Desfiintarea bransamentului se poate face in conditiile prevazute de lege.

24.2 In cazul bransamentelor executate fara aprobare, operatorul poate desfiinta, busona sau bloca retele respective, fara ca beneficiarul sau executantul  acestor lucrari sa aiba drept la despagubire.

 

CAPITOLUL VII – CONTRACTE DE BRANSARE SI DE UTILIZARE A APEI DIN RETEAUA PUBLICA

 

Art. 25 Furnizarea si prestarea serviciului de apa

 

25.1 Furnizarea si prestarea serviciului de apa, se va realiza numai pe baza de contract astfel:

- in cazul in care  utilizatorii au bransamente, prin contracte incheiate intre operator si utilizator;

- in cazul utilizatorilor care se alimenteaza din cismele stradale si nu au bransament propriu, prin contract incheiat cu fiecare din beneficiarii acestui serviciu; arondarea acestora se face de catre operator impreuna cu autoritatile administratiei publice locale;

   - pentru consumurile de apa utilizate de pompieri , pe baza contractului incheiat cu consiliul local, in conformitate cu art.40 din Legea nr.121/1996 privind organizarea si functionarea Corpului Pompierilor Militari.

 

Art. 26 Titularii de contract

                       

26.1 Contractele se incheie de catre operator,  cu urmatoarele categorii de utilizatori in functie de modul de utilizare a apei si de tipul de habitat :

     -   agenti economici;

     -   institutii publice;

-   asociatii de proprietari sau locatari

 -   persoane fizice  care nu locuiesc in cadrul unui condominiu.

 

26.2 Utilizatorii persoane fizice din zonele unde nu exista bransamente individuale ale cladirilor, dar care se aprovizioneaza de la cismelele publice au obligatia de a incheia un contract in conditiile stabilite de Hotararea nr. 37/2001 a Consiliului Local al municipiului Ploiesti.

           

26.3 In cazul imobilelor cu mai multi proprietari, contractul se incheie cu asociatia de proprietari legal constituita.

 

26.4 Daca nu exista asociatie de proprietari, contractul se va incheia cu persoana desemnata de locatarii imobilului.   

           

26.5 Contractele pot fi incheiate cu chiriasii  imobilelor numai cu acordul scris al proprietarului (care se constituie garant).

           

26.6 In cazul imobilelor cu un singur bransament administrate de asociatii de proprietari/ locatari , in care exista si spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta, pana la executarea de bransamente / separatii tehnice, se va incheia conventie intre asociatiile de proprietari / locatari si ceilalti utilizatori ( agenti economici, institutii publice ).

                                  

Art. 27 Limitele contractului

27.1 Apa furnizata beneficiarului nu poate fi folosita in alte scopuri decat cele stipulate in contract .

Art. 28 Intrarea In vigoare Si durata contractului

28.1 Contractul intra in vigoare la data semnarii.

28.2 Contractele se incheie pe durata nedeterminata.

28.3 Prin exceptie, contractele se pot incheia pe o durata determinata ce nu poate fi mai mica de 6 luni.

 

 

28.4 Operatorul poate conditiona realizarea de bransamente provizorii pentru contractele temporare, de varsarea unui depozit de garantie, care urmeaza sa fie fixat pentru fiecare caz particular.

 

28.5 In cazul in care datorita caracterului temporar al necesitatilor de apa, amenajarea unei prize de retea nu este justificata, un utilizator poate fi autorizat sa ia apa de la gurile de spalare (hidranti), prin intermediul unei prize special amenajate dotate cu apometru.

 

28.6 Cheltuielile de instalare a acestor bransamente sunt in sarcina utilizatorului.

28.7 In momentul incetarii contractului, bransamentul va fi inchis si contorul va fi ridicat, intocmindu-se un proces –verbal semnat de ambele parti.

Art. 29 incetarea contractului

           

29.1 Contractul dintre operator si utilizator poate inceta in urmatoarele cazuri:

-  prin acordul scris al partilor;

- prin denuntare unilaterala de catre utilizator, cu un preaviz de 30 de zile lucratoare, dupa achitarea taxei de inchidere a bransamentului si a debitelor catre operator;

- prin denuntarea unilaterala de catre operator, in cazul in care imputernicitii acestuia sunt impiedicati sa verifice sau sa citeasca contoarele ori sa verifice si sa remedieze defectiunile la instalatiile din reteaua publica, atunci cand acestea se afla pe proprietatea utilizatorului.

       

Art. 30 Transferul contractului

 

30.1 In cazul cand titularul de contract instraineaza sub orice forma si indiferent de motiv, imobilul sau partea de imobil ce a folosit-o sau a avut-o in proprietate,  are obligatia de a anunta aceasta operatorului in termen de 15 zile si sa solicite incetarea contractului sau transferul acestuia catre  noul titular. Noul titular al imobilului poate obtine transferul contractului, la cererea sa si in conditiile achitarii la zi a tuturor obligatiilor.

30.2 In cazul schimbarii titularului de contract, indiferent de cauza, noul utilizator este substituit celui anterior, in cazul in care se pastreaza conditiile pentru care a fost eliberat avizul de bransare. El trebuie sa plateasca numai cheltuielile de redeschidere a bransamentului, daca este cazul.

 

30.3 Fostul utilizator ramane raspunzator fata de operator, pentru toate sumele datorate catre operator, pana la data notificarii  intreruperii  contractului.

30.4 Daca titularul de contract este chirias, el nu are dreptul sa ceara bransarea/debransarea imobilului fara acordul proprietarului.

                       

CAPITOLUL VIII - MASURAREA  CONSUMULUI  DE  APA

 

Art. 31 MODALITATEA DE INREGISTRARE

31.1 Orice utilizator al serviciului public de alimentare cu apa are dreptul  la un aparat de masurare a consumului pe bransamentul sau, conform dispozitiilor legale.

 

31.2 Montarea apometrelor se va face la toti utilizatorii casnici, pe cheltuiala operatorului, pe baza programului de contorizare stabilit de Consiliul Local.  Apometrele sunt instalate si intretinute de catre operator.

 

31.3 La cererea  unui utilizator casnic, care nu are apometru pe bransament, operatorul are obligatia de a monta un contor pe bransamentul acestuia in devans fata de programul de contorizare, in max.6 luni de la data solicitarii.

 

31.4 Se admite montarea contoarelor de apa si in cladiri, in general in subsolurile blocurilor,  cu acordul scris al proprietarului, cu conditia  asigurarii de catre utilizator a securitatii acestuia si accesului operatorului.

Art. 32 CondiTii tehnice

32.1 Tipul de contor ce se va utiliza si diametrul acestuia vor fi stabilite de operator potrivit debitului de apa necesar sau solicitat.

 

32.2 In cazul in care consumul utilizatorului nu mai corespunde prevederilor din avizul definitiv de bransare, operatorul va inlocui apometrul cu unul corespunzator si daca este necesar va inlocui si bransamentul.

32.3 Operatorul isi rezerva dreptul de a schimba tipul si diametrul contoarelor aflate in serviciu, daca noi reglementari impun acest lucru precum si in cazul in care contorul se dovedeste a fi supradimensionat fata de consumul obisnuit al utilizatorului. Cheltuielile vor fi suportate de operator.

Art. 33 INTRETINEREA CONTOARELOR

33.1 Intretinerea, repararea, inlocuirea si verificarea metrologica a contoarelor se realizeaza de catre operator, pe cheltuiala sa. Cheltuielile de reparatii sunt suportate de operator, doar in masura in care sunt consecinta uzurii.

 

33.2 Cheltuielile pentru reparatia sau inlocuirea contoarelor deteriorate datorita neglijentei utilizatorului (sigilii rupte, neprotejarea in conditii de inghet, incendiu, socuri exterioare, furt), sunt suportate de abonat, care trebuie ia toate masurile de protectie necesare, in cazul in care contorul se afla pe proprietatea sa.

33.3 Operatorul are obligatia de a verifica  periodic contoarele, din punct de vedere metrologic, pe cheltuiala sa. Utilizatorul nu se va putea opune executarii operatiunilor de verificare, avand in mod reciproc dreptul de a solicita verificarea contorului atunci cand are dubii privind exactitatea inregistrarii.

 

33.4 In caz de inlocuire a contorului de apa, din initiativa sa, operatorul transmite o notificare scrisa utilizatorului pentru a asista la inlocuire si la inregistrarea indexului vechi si a celui de pornire al noului contor. In cazul neparticiparii utilizatorului, operatorul va comunica acestuia in scris aceste date.

 

33.5 Utilizatorul are dreptul sa ceara in orice moment verificarea exactitatii contorului de apa. Aceasta verificare se face numai pe standuri de verificare autorizate, care apartin unui agent economic autorizat.

 

33.6 Daca verificarea este efectuata la cererea utilizatorului si contorul corespunde aprobarii de model si clasei de precizie a acesteia, atestata prin buletin de verificare metrologica, cheltuielile de verificare, montare si demontare sunt in sarcina utilizatorului. In caz contrar cheltuielile sunt suportate de operator, urmand sa se procedeze si la rectificarea facturii, luand in calcul  media pe ultimile 3 luni cand acesta a functionat corespunzator.

Art. 34 Accesul la contoare

34.1 Utilizatorul are obligatia sa asigure accesul  liber si neconditionat al salariatilor operatorului la contor pentru  citiri, verificari, intretinere, interventii.

34.2 Utilizatorul are obligatia sa ia toate masurile necesare pentru asigurarea  curateniei, protectiei si integritatii fizice a caminului de apometru, a contorului si a vanelor de montaj din camin, sa mentina in permanenta calea de acces la camin libera si sa nu depoziteze materiale pe camin, daca acesta se afla pe proprietatea sa.

 

34.3 In caz contrar, aceste masuri sunt in sarcina operatorului.

34.4 Accesul la contor trebuie sa se faca in conditii de securitate si igiena.

Art. 35 Citirea contoarelor

35.1 Citirea contoarelor (apometrelor) se face de catre  reprezentantul operatorului si al utilizatorului, in mod periodic pe baza unui program convenit de comun acord  intre furnizor si utilizator.

In mod exceptional, citirea poate fi facuta de utilizatori pe baza formularelor emise de operator si numai cu acordul operatorului.

35.2 Daca la data citirii nu s-a asigurat accesul la contor, se va factura o cantitate egala cu media de consum pe ultimele trei luni, urmand ca la citirea urmatoare sa se regleze cantitatea facturata.

 

35.3 Anuntarea datei si orei de efectuare a urmatoarei citiri va fi facuta de operator prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, iar daca nici la urmatoarea citire clientul nu asigura accesul la contor, operatorul poate sa sisteze furnizarea apei cu o notificare prealabila.

                                              

Art. 36 Stabilirea cantitATilor de apA livratA

 

36.1 De regula, cantitatile efective de apa furnizata se stabilesc pe baza inregistrarii  contorului de bransament, consemnate intr-un proces verbal incheiat intre operator si utilizator.

 Pentru Asociatiile de locatari/proprietari si agentii economici cu un consum lunar mai mare de 500 mc apa, citirea contoarelor se efectueaza lunar.

Pentru consumatorii individuali si agentii economici cu consumuri lunare mai mici de 500 mc, citirea se efectueaza la 3 luni iar intre 2 citiri se vor utiliza estimarile consumurilor medii lunare, efectuate automat de catre sistemul informatic al operatorului sau de catre operatorii sai, sau consumurile transmise telefonic de catre abonatii casnici sau agentii economici.

 

36.2 In cazul nefunctionarii apometrelor, consumul se va calcula pe baza unei citiri   anterioare, aceasta fiind permisa numai in luna constatarii defectiunii urmand ca operatorul sa ia masuri de reparare sau inlocuire a contorului.

36.3 Pana la generalizarea contorizarii, stabilirea consumului de apa se va face in regim pausal - diferentiat, tinand seama de baremurile cuprinse in anexa nr.1

 

CAPITOLUL IX- TARIFE, PLATI, FACTURARE

Art. 37 Tariful apei

37.1 Tariful apei se stabileste si se modifica in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.  La plata facturilor se adauga TVA  in conditiile stabilite de lege.

 

37.2 Operatorul va asigura mediatizarea nivelelor de tarife practicate, precum si datele la care acestea sufera modificari.

37.3 Operatorul serviciului de alimentare cu apa va practica tarifele aprobate .

 

37.4 Procedura de stabilire, ajustare si modificare a preturilor si tarifelor pentru serviciul public de alimentare cu apa in prezent este cea prevazuta in Contractul de Concesiune , cu mentiunea ca operatorul va prezenta si anexa 3 din Regulamentul cadru aprobat prin HG 1591 / 18.12.2002 in conformitate cu Normele metodologice privind calculul tarifelor aplicabile produselor si serviciilor de alimentare cu apa elaborate de ANRSC.

Art. 38 Valoarea facturii

38.1 Facturarea se va face in baza preturilor si tarifelor aprobate si a cantitatilor efective, determinate potrivit prevederilor legale.

38.2 Valoarea facturii se va calcula tinand cont de cantitatea de apa consumata in mc. si tariful aprobat in lei/mc.

Art. 39 Plata facturilor.

                                  

39.1 Plata facturilor se face integral in termen de 30 de zile de la data transmiterii acestora.

Art. 40 ContestaTii

40.1 Utilizatorii au dreptul de a contesta in scris erorile de calcul sau volumul de apa consumat, in termen de 30 de zile de la data facturarii.

40.2 Orice diferenta constatata in dauna utilizatorului se va rambursa sau se va regla la factura urmatoare.

40.3 Erorile de calcul sau de stabilire a volumului de apa facturat  constituie temei legal de refuz la plata facturii.

Pe perioada in care s-au calculat eronat facturile sau consumurile de apa se va plati un consum conform prevederilor art.33.6.

40.4 Nu  pot fi contestate tariful sau celelalte taxe legal aprobate.

CAPITOLUL X – LUPTA CONTRA INCENDIILOR

Art. 41 OBLIGATIILE TITULARILOR RETELELOR DE INCENDII

41.1 In caz de incendiu sau de exercitii de lupta contra incendiilor, abonatii trebuie sa se abtina de la utilizarea bransamentului lor, cu exceptia cazurilor de forta majora.

41.2 In caz de incendiu si pana la sfarsitul acestuia, conductele retelei de distributie pot fi inchise  fara ca utilizatorii sa poata pretinde nici un drept de despagubire .

 

41.3 Manevrarea robinetelor cu cheie si a gurilor de incendiu se executa de catre   prestatorul serviciului si serviciile de paza contra incendiilor.

41.4 Proprietarii si administratorii retelelor de incendii au obligatia de a comunica operatorului orice deficienta in functionarea acestora.

41.5 Proprietarii sau administratorii retelelor de incendiu au obligatia sa-si asigure rezerva de incendiu conform normativelor in vigoare. Punerea la dispozitie a debitului de incendiu prin reteaua publica de distributie se va face doar cu acordul operatorului, in conditiile stabilite prin conventia speciala incheiata intre parti.

41.6 Instalatiile interioare de aparare contra incendiilor trebuie concepute astfel incat sa evite orice incident de functionare a retelei publice.

Art. 42 OBLIGATIILE OPERATORULUI

42.1Intretinerea si repararea hidrantilor de incendiu ce fac parte din sistemul de alimentare cu apa administrat de operator  se face pe cheltuiala operatorului , cu personalul acesteia.

42.2 Operatorul livreaza gratuit apa debitata de la prizele de incendiu daca este folosita pentru stingerea incendiului sau pentru manevre ale pompierilor.

42.3 Pentru consumurile de apa utilizata de pompieri pentru instruire si stingerea incendiilor, operatorul va incheia contract cu Consiliul local, in conformitate cu art.40 din Legea 121/1996 privind organizarea si functionarea Corpului Pompierilor Militari.

 

CAPITOLUL XI – INDICATORI DE PERFORMANTA

 

Art. 43 Conditiile indicatoriilor de performanta

 

43.1 Indicatorii de performanta stabiliti pentru serviciile prestate de operator prin sistemul public de alimentare cu apa in municipiul Ploiesti, trebuie sa indeplineasca la nivelul utilizatorilor urmatoarele conditii:

a)      continuitatea din punct de vedere cantitativ si calitativ;

b)      adaptarea permanenta la cerintele utilizatorilor;

c)      excluderea oricarei discriminari prin accesul la serviciul de alimentare cu apa;

d)      respectarea reglementarilor specifice din domeniul gospodaririi apelor si protejarii mediului;

e)      indicatorii de performanta conform cerintelor acestui regulament se vor stabili pe baza autorizarii operatorului de catre ANRSC, urmand sa fie preluati din autorizatie. De asemenea, in baza monitorizarii serviciului de alimentare cu apa pe o perioada de 3 luni, se va prezenta spre aprobare Consiliului Local, indicatorii de performanta stabiliti pentru operator.

 

Art. 44 Specificul activitatiilor

 

44.1 Indicatorii de performanta care urmeaza sa fie stabiliti pentru serviciul de alimentare cu apa sunt specifici pentru urmatoarele activitati:

a)      racordarea utilizatorilor la reteaua de alimentare cu apa;

b)      contractarea serviciilor de alimentare cu apa;

c)      masurarea, facturarea si incasarea contravalorii serviciilor efectuate;

d)      indeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea serviciilor efectuate;

e)      mentinerea unor relatii echitabile intre operator si utilizator;

f)        solutionarea reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de alimentare cu apa;

g)      prestarea de servicii conexe serviciului furnizat (informare, consultanta etc.).

 

Art. 45 OBLIGATIILE OPERATORULUI

 

45.1 Operatorul trebuie sa asigure indeplinirea indicatorilor de performanta pentru serviciul de alimentare cu apa al municipiului Ploiesti prezentati in Anexa 2 la prezentul Regulament.

 

45.2 In vederea urmaririi respectarii indicatorilor  de performanta operatorul trebuie sa asigure accesul neingradit al autoritatii Administratiei Publice locale, la informatiile necesare pentru stabilirea:

a)      modului de respectare si de indeplinire a obligatiilor contractuale asumate;

b)      calitatii si eficientei serviciilor furnizate / prestate la nivelul indicatorilor stabiliti in contractele de delegare de gestiune si in concordanta cu prevederile Regulamentului cadru aprobat prin HG 1591 / 18.12. 2002;

c)      modul de administrare, exploatare, conservare si mentinere in functiune, dezvoltare si/sau modernizare a sistemului public din infrastructura edilitar urbana incredintata prin contractul de delegare a gestiunii;

d)      stadiul de realizare a investitiilor;

e)      respectarii parametrilor ceruti din prescriptiile tehnice si a normelor metodologice;

f)        modului de formare si stabilire a tarifelor pentru serviciul de alimentare cu apa;

g)      gestiunea serviciului de alimentare cu apa conform prevederilor contractuale;

h)      evidenta consumatorilor;

i)        inregistrarea activitatilor privind citirea echipamentelor de masurare, facturarea si incasarea serviciilor efectuate;

j)        inregistrarea reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor si solutionarea acestora.

 

CAPITOLUL XII – RASPUNDERI SI SANCTIUNI

       

Art. 46 PENALITATI

Neachitarea facturii in termenul de 30 de zile de la data emiterii atrage majorari de intarziere egale cu cele utilizate pentru neplata obligatiilor la bugetul de stat, dar fara a depasi cuantumul debitului.  Majorarile de intarziere constituie venit al operatorului.

Art. 47 DEBRANSARI

47.1 Debransarea poate interveni la cererea utilizatorului (cu plata cheltuielilor de ridicare a contorului) sau din cauze imputabile acestuia.

 

47.2 Neachitarea sumelor datorate, inclusiv a majorarilor de intarziere in termen de 30 de zile de la expirarea termenului de plata atrage suspendarea bransamentului.

47.3 Constituie in acelasi timp cauze de debransare, faptul de a nu permite  accesul personalului ANP la citirea contoarelor si refuzul utilizatorului de a remedia avariile din reteaua interioara.

47.4 Suspendarea nu poate fi efectuata decat  in urma unui  preaviz de 5 zile lucratoare.

 

47.5 Suspendarea bransamentului nu scuteste utilizatorul de plata datoriilor ce le are fata de operator.

47.6 Repunerea in functiune a bransamentului se face in termen de maxim 2 zile lucratoare de la plata sumelor pentru care utilizatorul a fost debransat si a taxei de rebransare.

Art. 48 CONTRAVENTII SI SANCTIUNI

 

Constituie contraventie si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

48.1 - cu amenda de la 500 000- 2 000 000 lei :

a) nedeclararea corecta a numarului de persoane, puncte de consum, suprafete, gradini, etc.;

b) lasarea deschisa a hidrantilor si a cismelelor publice, spalarea vehiculelor si a altor obiecte la cismelele publice;            

c) avarierea conductelor sau retelelor de distributie a apei;       

d) amplasarea de constructii sau de  materiale pe traseele conductelor si retelelor de apa;

e) folosirea apei in alte scopuri decat cea din contract;

f) folosirea hidrantilor de incendiu si de gradina in alte scopuri decat cele pentru care au fost montati,  manevrarea neautorizata a sistemului de vane din reteaua de distributie a apei;

g) distrugerea sigiliilor si orice interventie neautorizata asupra contorului de bransament;

h) neintretinerea corespunzatoare a caminului si a contorului.

48.2 - cu amenda de la 2 000 000 – 10 000 000 lei.

a)      ocuparea abuziva a terenurilor din zonele de protectie sanitara a surselor si retelelor, indiferent de scop;

b)      preluarea apei direct din conducte, hidranti,etc.;

c)      executia unui bransament clandestin (sau fara aprobari legale);

d)      legatura intre instalatiile interioare cu destinatii diferite ;

e)      modificarea retelei interioare de alimentare cu apa fara avizul operatorului (daca aceste modificari pun in pericol siguranta alimentarii cu apa a retelei publice);

f)        extinderea retelelor publice de apa, executate prin investitii proprii de catre orice persoana fizica sau juridica, fara aprobarea prealabila a operatorului; 

 

48.3 - cu amenda  de la 10 000 000 - 20 000 000 lei: 

       Nerespectarea obligatiilor prevazute de art. 20.4 din prezentul Regulament.

 

48.4 - cu amenda de la 10 000 000- 25 000 000 lei:

a)       introducerea apei din surse proprii in reteaua publica de distributie a acesteia ;

b)       nerespectarea in mod nejustificat a termenului de 48 de ore stabilit pentru   remedierea avariilor la reteaua de apa potabila;

c)       nerefacerea in termen de 5 zile a locului unde operatorul a intervenit pentru  o   lucrare;

d)       neexecutarea lucrarilor de bransare conform programului aprobat de Consiliul Local;

e)       netransmiterea de catre operator a notificarilor privind obligativitatea agentilor economici de a-si executa bransament individual / separatie tehnica;

f)         desfiintarea cismelelor publice fara acordul Consiliului Local;

g)       desfiintarea cismelelor publice fara asigurarea sursei de apa conform prevederilor legale pentru abonatii respectivi;

h)         nerespectarea termenului de furnizare a apei prevazut la art.21.18 din prezentul Regulament;

i)          refuzul operatorului de a proceda la verificarea metrologica a contorului de bransament, la solicitarea abonatului si inlocuirea acestuia in cazul in care se constata ca este defect;

 

48.5 Toate sanctiunile aplicate operatorului prevazute in contractul de concesiune fac parte integranta din prezentul regulament :

a) in cazul intreruperii generale, nejustificate, a distributiei apei: o penalizare de 1000mc/ora de intrerupere;

b) in cazul intreruperii partiale, nejustificate care lasa fara apa peste o cincime din abonati timp de peste 48 ore: o penalizare de 2 mc pentru fiecare abonat afectat si pe ora de intrerupere, fara ca acesta penalizare sa poata depasi pe cea corespunzatoare cazului de intrerupere generala.

 

48.6 Contraventiile prevazute in prezentul Regulament se constata, iar sanctiunea se aplica prin proces verbal, de catre Primar si imputernicitii acestuia si dupa caz de gardienii publici si organele de politie.

 

48.7 Sumele incasate din constatarea contraventiilor constituie venit in bugetul Consiliului Local al municipiului Ploiesti.

 

48.8 Contraventiilor prevazute in prezentul regulament le sunt aplicabile dispozitiile O.G.nr.2/2001 aprobata prin Legea nr. 180/2002 privind regimul juridic al contraventiilor.

                       

Art. 49 DespAgubiri

49.1 Pagubele cauzate prin incalcarea prevederilor prezentului regulament obliga la plata despagubirilor.

49.2 Pentru refacerea constructiilor de alimentare cu apa distruse, refacerea bransamentelor de apa executate fara aprobare si pentru inlocuirea hidrantilor si capacelor deteriorate, despagubirea se va calcula pe baza de deviz.

49.3 In situatia de plata se va adauga costul apei pierdute, precum si cheltuielile de curatire a canalelor colmatate ca urmare a faptei contraventionale.

49.4 La evaluarea pagubelor se vor avea in vedere preturile in vigoare la data respectiva.

49.5 Plata despagubirilor nu exclude amenda contraventionala sau raspunderea penala.

CAPITOLUL XIII - DISPOZITII  FINALE  SI  TRANZITORII

 

Art.50 Prezentul Regulament de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu apa intra in vigoare la data aducerii la cunostinta publica.

 

Art.51 Orice reglementare emisa de operatorul serviciului public de apa  si de canalizare cu efecte in exteriorul sistemului pe care il gestioneaza este aplicabila numai cu avizul directiilor de specialitate din ANRSC.

 

Art.52 In cadrul contractelor incheiate cu consumatorii se vor indica standardele normative si tarifele legale la data incheierii acestora.

 

Art.53 Proprietatea privata a unei persoane fizice sau juridice pe care se gasesc amplasate partile componente ale retelelor publice de alimentare cu apa si pentru care nu se poate obtine acordul proprietarului de mentinere a acestora in conditiile legii pe proprietatea sa, iar conditiile tehnico-economice rezultate din studii de specialitate nu justifica sau nu pot permite realizarea de lucrari de stramutare a acestora pe domeniul public, va fi trecuta in proprietatea publica a Consiliului Local al municipiului Ploiesti, dupa caz prin:

a)      transferarea dreptului de proprietate in conditiile legii;

b)      exproprierea pentru cauza de utilitate publica conform prevederilor legale.

 

Art.54 Utilitatea publica se declara de catre Consiliul Judetean Prahova dupa efectuarea unei cercetari prealabile si conditionat de inscrierea lucrarii in planurile urbanistice si de amenajare a teritoriului aprobate conform legii.

 

Art.55 Agentii economici care detin foraje proprii si au autorizatie de gospodarire a apelor si care in prezent alimenteaza cu apa potabila si alti utilizatori casnici care au posibilitatea racordarii la reteaua publica de alimentare cu apa vor stabili impreuna cu operatorul serviciului public de alimentare cu apa un program comun, in termen de 6 luni, de intrerupere a alimentarii cu apa a acestor utilizatori si de racordare a lor la reteaua publica de alimentare cu apa potabila.

 

Art.56 Anexele 1-3 fac parte integranta din prezentul Regulamentul de Organizare si Functionare a Serviciului Public de Alimentare cu Apa.

                       

Art.57 Regulamentul intra in vigoare la data aducerii la cunostinta publica.

 

Art.58 Operatorul, independent de autoritatea publica, are obligatia de a tipari, populariza si difuza acest Regulament.

Art.59 Prezentul Regulament al serviciului public de alimentare cu apa in municipiului Ploiesti a fost aprobat prin Hotararea Consiliului Local al municipiului Ploiesti nr.___________ / ___________

 

Anexa nr. 1

L I S T A

baremurilor pentru determinare in sistem pausal a consumului de apa pe categorii de consumatori

 

Nr.

crt.

Structura consumatorilor

Baremul de consum pe

unitati de masura si timp

 

1

Pentru imobilele care se alimenteaza cu apa din cismelele

 

 

 

publice amplasate la o distanta de pina la 500 m.pe strada.                           

 1,2 mc / pers / luna

 

2

Pentru imobilele bransate si racordate la reteaua de apa

 

 

 

si / sau canalizare , cu cismea amplsata in curte .                                         

 2,4 mc / pers / luna                                                                                  

 

3

Pentru imobilele cu instalatii interioare de apa ,dar fara

 

 

 

baie (numai cu chiuveta )                                                                                 

 4,0 mc / pers / luna

 

4

Pentru imbilele cu instalatie interioara de apa si canalizare,

 

 

 

cu prepararea locala a apei  calde menajera .                                                  

 6,3 mc / pers / luna

 

5

Pentru imobilele cu instalatii centrale de incalzirea a apei

 

 

 

( puncte si centrale termice )  in care este inclus si consumul

 

 

 

de apa calda menajera  (blocuri )                                                                    

 8,4 mc / pers / luna

 

6

Pentru posesorii de autovehicule care folosesc  apa din

 

 

 

conductele  de alimentare ale cladirii  in vederea intretinrii

 

 

 

acestora :                                                                                         

 

 

 

            -   Motocicleta                                                                                            

 1,0 mc / vehicol  /  luna        

 

 

            -    Autoturism                                                                                           

 7,5 mc / vehicol  /  luna

 

 

            -   Autocamion                                                                                           

15,0 mc / vehicol  /  luna

 

 

            -  Autoduba , microbuz ,autoutilitara si altele similare .                          

12,0 mc / vehicol  / luna

 

7

Pentru consumul de apa folosita pt.udatul spatiilor verzi ,

 

 

 

al plantatiilor  de pomi ,udat gradini de zarzavat si flori

 

 

 

precum si pentru crestere si ingrijirea animalelor .                                       

 0,250

 

 

      a) pentru udat spatii verzi, flori etc.                                                               

 0,250 mc / mp / sezon

 

 

      b) pentrul udatul gradinilor de legume si zarzavat                                        

 0,3    mc / mp  / sezon

 

 

      c)pentrul udatul legumelor si zarzavaturilor din solar

 

 

 

      inclusiv rasaduri                                                                                             

 0,5 mc /mp /sezon

 

 

      d)pentrul udatul in sere de flori ,legume , zarzavaturi                                    

 1,0 mc / mp / an

 

 

      e)pentru stropitul viilor ,livezilor , gradinilor de legume

 

 

 

      zarzavat si flori                                                                                               

 0,1 mc / mp / sezon

 

 

      f)pentru cresterea si ingrijirea animalelor si pasarilor

 

 

 

      consumul este :                                                                                   

 

 

 

- boi , cai , vitei                                                                      

 2,0 mc / buc / luna

 

 

- vaci                                                                                      

 3,0 mc / buc / luna   

 

 

- porci                                                                                    

 1,0 mc / buc  / luna

 

 

- purcei  ( pina la 3 luni )                                                      

 0,6 mc / buc /luna

 

 

- ovine                                                                                    

 0,3 mc / buc / luna

 

 

- pasari de curte                                                                      

 0,2 mc / buc / luna

 

 

- nutrii , nurci                                                                        

 6,0 mc / buc / luna

 

8

Pentrul consumul de apa rece  care revine personalului ,

 

 

 

agentilor  economici , institutii , publice  cu instalatii

 

 

 

comune cu locuintele  :                                                                

 

 

 

- chiuveta , lavoar                                                            

 1,0 mc / pers / luna

 

 

- wc                                                                                 

 0,5 mc / pers / luna

 

 

- dus                                                                                 

 3,5 mc  / pers /  luna

 

 

- cada baie                                                                        

 3,0 mc / pers / luna

 

 

- cismea cu robinet                                                          

  1,0 mc / pers / luna

 

 

- cismea cu jet continu                                                     

 120 ,0 mc / luna

 

 

- pisoar cu spalare continua                                            

 144,0 mc / luna  , la 2 m teava

 

 

- pisoar cu spalare intermitenta                                        

 30, 0 mc / luna

 

9

Pentru suprafetele locative  cu alta destinatie  decit locuinta ,

 

 

 

care nu au montate aparate pentru inregistrarea consumului

 

 

 

de apa si care sint alimentate in comun cu locuintele sau

 

 

 

functioeaza separat :       

 

 

 

- bufet expres                                                                   

 400 mc / rob.  / luna

 

 

- bufet , bodega , lacto- bar , bar, patiserie

 

 

 

   unitati tip gospodina                                                    

 250 mc / rob. / luna

 

 

- piata agroalimentara                                                       

  400mc / rob . /luna

 

 

- restaurant                                                                      

 200 mc / rob ./ luna

 

 

- cantina                                                                          

 100 mc / rob ./ luna

 

 

- cofetarie                                                    

 150 mc / rob ./ luna

 

 

- centru de racoritoare                                 

 120 mc / rob ./luna

 

 

- centru de umplut sifoane                                 

 100 mc / rob ./ luna

 

 

- mag.pt. desf. legume si fructe        

50 mc / rob / luna

 

 

- mag. alimentar                          

50mc/rob. /luna

 

 

- mag.pt. desf. produselor din carne  si pasari  

 100 mc / rob /luna

 

 

- mag. desfacere piine sau marfuri generale

 

 

 

  ( 1- 5 sal. )                                             

 20 mc /rob/ luna

 

 

-atelier de spalatorie manual                    

 100 mc /rob . luna

 

 

- atelier de spalatorie cu masina               

 200 mc rob /luna

 

 

- atelier fotografic                                      

 20 mc /rob. / luna

 

 

-  frizerie                                                    

 10 mc /rob ./ luna

 

 

- coafura                                                      

 15 mc / rob . / luna  

 

 

- farmacie, cabinet medical              

 8 mc /  rob. /luna

 

 

- magazin de florarie                          

 20 mc / rob / luna

 

 

- policlinica dispensar                       

 10 mc / rob . / luna

 

 

- spital                                                 

 17 mc / rob. /  luna

 

 

- cinematograf                                     

 0,5 mc / loc . /  luna  

 

 

- teatru , casa de cultura                        

 1,0 mc /loc. / luna

 

 

-   scoala                                                  

 1,0 mc / elev / luna

 

 

- sala de sport                                         

 10 ,0 mc rob . / luna

 

 

- scoala cu internat                                 

 4,0 mc /  elev / luna

 

 

- gradinita si cresa cu program saptaminal 

 3,0 mc / copil / luna

 

 

- gradinita cu program normal                      

  1,0 mc / copil / luna

 

 

- club sindical                                            

 0,3 mc / loc /luna

 

 

- camin muncitoresc                                  

 0,5 mc / loc  / luna

 

 

- hotel cu bai comune                                

 5,0 mc / loc / luna

 

 

- hotel cu bai in fiecare camera                 

 20 mc / loc / luna

 

 

- dozator racoritoare                                 

 50 mc / rob / luna

 

 

- atelier taiat si prelucrat  geamuri  si

 

 

 

   oglinzi                                                      

 50 mc / rob . / luna

 

 

- atelier prest .serv.div. 1-5 sal.

 

 

 

 cismarie , croitorie , conf. din lemn rame

 

 

 

oglinzi ceasornicarie , optica  tehnica medicala

 

 

 

ceramina , rep. ob. uz casnic si gospodaresc si

 

 

 

-altele similare                                                    

 20 mc / rob. / luna

 

10

Pentru agentii economicii indiferent de forma de propietate a capitalului social si institutiile publice :

 

 

-nr. salariati total

 2,5 mc / pers. /luna

 

- dus

 3,5 mc / pers / luna

 

-  cada baie

 3,0 mc / pers / luna          

 

- spalator

 2,0 mc / pers / luna

 

- consum tehnologic (functie de specific)

 debit negociat    

 

- camin de nefamilisti

 8,4 mc / loc ./ luna

11

Pentru agentii economici si institutiile publice  neprevazutii in aceasta lista , stabilirea consumurilor  in sistem pausal , se va face prin asimilarea cu unitatile cu specific de activitate asemanator celor care figureaza  in lista , de catre conducerea ANP .

.

12

In cazul in care agentii economici sau institutii publice folosesc si apa incalzita care nu trece printr-un aparat de inregistrare , cantitatea de apa calda va reprezenta 40 % din consumul de apa rece si se va adauga la acesta .

 

13

In cazul  intreruperii furnizarii apei calde menajere pe perioada rweviziilor programate la C.E.T. sau P.T. consumul de apa rece ce se factureaza in sistemul pausal pentru blocurile de locuinte este de 7

5 mc / pers./ luna .

 

NOTA:  Din consumul total inregistrat la aparatul de masura al imobilului, se determina  mai intii consumul de apa aferent suprafetelor cu alta destinatie decit cea de locuinta conform baremurilor  de mai sus , iar diferenta se repartizeaza  pe locatari , proportional  cu numarul de persoane . In cazul in care  consumul inregistrat de sistemul de masura este mai mic decit cel determinat  in sistem pausal pentru detinatorii spatiilor cu alta destinatie  decit cea  de locuinta , calculul impartirii  pe destinatii se reface , cantitatile fiind stabilite proportional .

                       

 

DEFINIREA TERMENILOR UTILIZATI

 

1.      apa potabila – apa care indeplineste  indicatorii de potabilitate prevazuti in legislatia in vigoare;

2. autoritate competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala;

3.  aviz de bransare - document scris dat de catre furnizorul serviciilor de apa (ANP) in legatura cu posibilitatile si conditiile de alimentare cu apa din instalatiile sale, a unui consumator;

4.        bransament – partea din reteaua publica de distributie care face legatura intre reteaua publica si reteaua interioara apartinand utilizatorului . Bransamentul deserveste un singur utilizator;

Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de bransament si contorul,     apartine retelei publice de distributie a apei indiferent de modul de finantate a realizarii acestuia ;

5.        imobil - orice cladire sau teren indiferent de destinatie, cu regim juridic dovedit ; in cazul blocurilor de locuinte la care terenul aferent nu este delimitat, se considera imobile toate acele blocuri care au adrese distincte;

6.        contor de bransament- aparatul de masurare a volumului de apa consumat de utilizator, care se monteaza pe bransament intre doua vane/robinete, la limita proprietatii utilizatorului, fiind ultima componenta a retelei publice in sensul de curgere a apei potabile;

7.        grad de asigurare in furnizare – nivel procentual de asigurare a debitului si presiunii apei necesare consumatorului intr-un interval de timp, precizat in anexa la contractul de bransare  si utilizare a serviciilor de apa si canalizare ;

8.        instalatii interioare de apa potabila - totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului, amplasate dupa apometrul/ contorul de bransament in sensul de curgere a apei , sau daca bransamentul nu este contorizat, dupa punctul de delimitare dintre reteaua publica si instalatia interioara de utilizare a apei si care asigura transportul apei potabile preluate din reteaua publica la punctele de consum;

9.        presiune de serviciu- presiunea ce trebuie asigurata de operator in punctul de bransare, astfel incat sa se asigure debitul normat de apa la utilizatorul amplasat in pozitia cea mai dezavantajoasa;

10.    retea publica de alimentare cu apa- este partea din sistemul public de alimentare cu apa, alcatuita din reteaua de conducte, armaturi si constructii anexe care asigura distributia apei la doi sau mai multi utilizatori independenti;

11.    sectiune de control – locul de unde se preleveaza probe de apa in vederea analizelor de laborator; acesta este caminul de bransament;

12.    serviciu public de alimentare cu apa – cuprinde in principal activitatile de captare, de tratare a apei brute, de transport si de distributie a apei potabile si industriale la utilizator;

13.    serviciu public de alimentare cu apa potabila –cuprinde activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub autoritatea administratiei publice locale, care au drept scop asigurarea apei potabile pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatii;

14.    serviciu public de alimentare cu apa industriala – cuprinde activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub autoritatea administratiei publice locale, care au drept scop asigurarea apei industriale pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatii;

15.    sistemul public de alimentare cu apa potabila- ansamblul constructiilor si terenurilor, instalatiilor tehnologice, echipamentelor functionale si dotarilor specifice, prin care se realizeaza serviciul public de alimentare cu apa potabila. Sistemul public de alimentare cu apa cuprinde de regula urmatoarele componente: captari, aductiuni, statii de tratare a apei brute, statii de pompare cu sau farp hidrofor, rezervoare pentru inmagazinarea apei potabile, retele de distributie, bransamente pana la punctul de delimitare;

16.    utilizator- orice persoana fizica sau juridica , proprietara sau cu imputernicire data de proprietarul unui imobil, avand bransament propriu de apa potabila si/sau industriala si care beneficiaza pe baza de contract, de serviciile operatorului;

17.    operator/furnizor de prestari servicii de apa - persoana juridica careia i se incredinteaza, in baza unui contract de delegare a gestiunii, dreptul de prestare/furnizare a serviciilor de apa, precum si exploatarea sistemelor publice de alimentare cu apa;

18.    acces la retea – dreptul utilizatorului serviciului public de alimentare cu apa potabila de a se ra corda si de a folosi in conditiile legii retelele de distributie;

19.    servicii de apa – activitatile de utilitate publica si de interes economic general,  aflate sub autoritatea administratiei publice locale care au drept scop asigurarea apei potabile;

20.    camin de bransament/retea - constructie componenta a sistemului de distributie a apei potabile apartinand sistemului public de alimentare cu apa, care adaposteste contorul de bransament /retea, cu montajul aferent;

21.    contor de retea- aparatul care masoara consumul de apa potabila la mai multe asociatii de locatari/ proprietari sau la mai multi utilizatori individuali, ori care masoara transportul de apa dintr-o zona in alta a retelei publice;

22.    indicatori de performanta generali– parametrii ai serviciului de furnizare care se stabilesc pe niveluri minime de calitate urmarite la nivelul furnizorilor si care sunt conditii de acordare sau de retragere a licentei, dar pentru care nu sunt prevazute penalizari in contractele de furnizare, in cazul nerealizarii parametrilor;

23.    indicatori de performanta garantati – parametrii ai serviciului de furnizare ale caror niveluri  se stabilesc si pentru care sunt prevazute penalizari in licenta sau in contractele de furnizare, in cazul nerealizarii lor ;

24.    punct de delimitare a instalatiilor de alimentare cu apa dintre     utilizator si   prestator si utilizator -  locul  in care instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului se racordeaza la instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea operatorului furnizor/prestator de servicii