HOTARAREA Nr. 148
privind aprobarea Regulamentul Serviciului de alimentare
cu apa potabila in municipiului Ploiesti
Consiliul
Local al municipiului Ploiesti:
vazand Expunerea de motive
a domnilor consilieri Eparu Ion si Stan
Ion si Raportul de specialitate al R.A.T.S.P Ploiesti, prin care se propune
aprobarea Regulamentului Serviciului de alimentare cu apa in municipiul
Ploiesti;
avand in vedere prevederile
Legii nr. 107 /1996 Legea apelor;
avand in
vedere prevederile Legii mediului nr. 137/1996, republicata in 2000, modificata
prin O.G. nr. 91/2002;
in conformitate cu
prevederile Legii nr. 326/2001, legea serviciilor publice de gospodarie comunala;
avand in vedere prevederile
O.G. nr. 32/2002, privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare
cu apa si de canalizare, aprobata prin Legea nr. 634/2002;
avand
in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 188/2002 de aprobare a normelor
privind conditiile de descarcare in mediul acvatic a apelor uzate;
avand
in vedere prevederile H.G. nr. 1591/2002 privind aprobarea Regulamentului cadru
de organizare si functionare a serviciilor publice de alimentare cu apa si de
canalizare;
avand
in vedere ca s-au respectat prevederile Legii nr. 52/2003 in sensul ca
Regulamentul serviciului de alimentare cu apa potabila in municipiul Ploiesti a
fost afisat la sediul institutiei;
in
temeiul Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala,
H O T A R A S T E:
Art. 1 |
Aproba
Regulamentul Serviciului de alimentare cu apa potabila in municipiul
Ploiesti, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. |
Art. 2 |
Prevederile Hotararii Consiliului Local
al municipiului Ploiesti nr. 273/2001
isi inceteaza aplicabilitatea incepand cu data intrarii in vigoare a
prezentei. |
Art. 3 |
Regia Autonoma de Termoficare
si Servicii Publice si S.C. Apa Nova
Ploiesti S.R.L. vor duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari. |
Art. 4 |
Prezenta hotarare intra in vigoare la
data aducerii ei la cunostinta publica. |
Art. 5 |
Directia Administratie Publica, Juridic Contencios
va aduce la cunostinta publica, prevederile prezentei hotarari. |
Data in Ploiesti, astazi, 30 iunie 2003 Presedinte de sedinta, Augustin Mitu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
A SERVICIULUI PUBLIC
DE ALIMENTARE CU APA IN MUNICIPIUL
CAPITOLUL 1 DISPOZITII GENERALE
Art. 1 OBIECTUL REGULAMENTULUI
1.1 Prezentul regulament de organizare si functionare a
serviciului public de alimentare cu apa este elaborat in conformitate cu
prevederile H.G. nr. 1591/2002, pe baza Legii Serviciilor Publice de Gospodarie
Comunala nr. 326/2001 si ale O.G. nr. 32/2001 privind organizarea si functionarea
serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare aprobata prin Legea
nr. 634/2002.
1.3 Prevederile prezentului Regulament se aplica de asemenea la
proiectarea, executarea, receptionarea, exploatarea si intretinerea instalatiilor
din sistemul public de alimentare cu apa.
1.4 In municipiul Ploiesti gestiunea serviciului public de alimentare cu apa
este asigurata in mod exclusiv de un singur operator, stabilit de Consiliul
Local.
1.5 In acest cadru, operatorul se va conforma prevederilor prezentului regulament.
1.6 Serviciul public de
alimentare cu apa din municipiul
·
Continuitate din punct de vedere cantitativ si
calitativ in conditii contractuale;
·
Adaptabilitate la cerintele consumatorilor;
·
Accesibilitate egala la serviciul public in
conditii contractuale;
·
Asigurarea
sanatatii publice si a calitatii vietii;
·
Satisfacerea
cerintelor cantitative si calitative ale utilizatorilor, corespunzator
prevederilor contractuale;
·
Functionarea
optima, in conditii de siguranta, rentabilitate si eficienta economica, a
constructiilor, echipamentelor, instalatiilor si dotarilor, corespunzator
parametrilor tehnologici proiectati;
·
Protejarea
domeniului public si a mediului prin respectarea reglementarilor legale in
domeniul gospodaririi apelor;
·
Informarea
si consultarea cetatenilor in vederea protejarii populatiei care beneficiaza de
aceste servicii.
1.7 Pentru indeplinirea competentelor atribuite de legislatia in vigoare,
Legea nr. 326/2001, O.G. nr. 32/2002 si H.G. nr. 1591/2002, Consiliul Local al municipiului
Ploiesti va proceda la evaluarea starii sistemului de alimentare cu apa, stabilirea
si aprobarea anuala a programelor de reabilitare, extindere si modernizare a
dotarilor existente pe baza documentatiilor prezentate de operator.
Art. 2 SISTEMUL PUBLIC DE
ALIMENTARE CU APA
2.1 Sistemul public de alimentare cu apa
cuprinde serviciul public de alimentare
cu apa potabila care are drept scop asigurarea cu apa potabila pentru toti
utilizatorii de pe teritoriul localitatii.
2.2 Apa potabila este destinata in ordinea
prioritatilor, pentru consumul menajer, consumul spitalelor, scolilor,
serviciul public, precum si pentru
activitati productive si comerciale si de stingere a incendiilor.
2.3 Serviciul public de alimentare cu apa
cuprinde totalitatea lucrarilor si operatiunilor efectuate in scopul captarii,
tratarii apei brute, dezinfectiei, inmagazinarii, pomparii, transportului si
distributiei apei potabile printr-un sistem centralizat.
2.4 Deciziile cu privire la serviciul
public de alimentare cu apa sunt aduse la cunostinta publica de catre Consiliul
Local sau Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala.
2.5 Alimentarea cu apa din alte surse decat reteaua publica este permisa agentilor economici autorizati,
potrivit legii, sa extraga apa din subteran pentru consum propriu si
consumatorilor casnici, doar in baza art.9 (2) din Legea apelor nr. 107/1996. Consumatorii care in prezent
beneficiaza de alte surse decat cele mentionate in art. specificat au obligatia
racordarii la reteaua publica de alimentare cu apa in termen de 2 luni de la
intrarea in vigoare a prezentei hotarari. Acestia au obligatia de a respecta
prevederile Legii nr.107/1996 si O.G. nr. 32/2002.
Capitolul II DREPTURILE SI OBLIGATIILE FURNIZORULUI
SI OPERATORULUI
Art. 3 OBLIGATIILE FURNIZORULUI
Operatorul serviciului public de
alimentare cu apa are urmatoarele obligatii:
3.1 sa furnizeze
apa potabila oricarei persoane care locuieste in aria de prestare a serviciului
public de alimentare cu apa, care a solicitat incheierea unui contract de
furnizare / utilizare a apei potabile, in conditiile prezentului regulament si
a achitat toate obligatiile financiare in legatura cu acesta;
3.2 sa asigure
continuitatea serviciului cu exceptia cazurilor de forta majora sau de imposibilitate
tehnica (prin imposibilitate tehnica, in sensul prezentului articol, se intelege:
dezvoltare presiune > 4,5 atm., lipsa retele de distributie, lipsa surse de
alimentare cu apa);
3.3 sa asigure un tratament egal pentru
toti utilizatorii din aria de acoperire pentru care a fost autorizat, cu
exceptia cazurilor de forta majora, imposibilitate tehnica sau a unor situatii
prevazute in prezentul regulament;
3.4 sa furnizeze apa potabila care sa
prezinte in mod constant calitatile impuse de reglementarile in vigoare privind
apa destinata consumului uman, cu asigurarea valorilor debitelor si a presiunii
de serviciu prevazute in contract, indiferent de pozitia utilizatorului in
schema de functionare;
3.5 sa respecte angajamentele asumate prin
contractele de furnizare incheiate cu utilizatorii;
3.6 sa factureze cantitatile de apa
furnizate la valorile masurate prin intermediul contoarelor sau, in sistem
pausal pentru utilizatorii care nu poseda aparate de masurare a debitului, pana
la montarea acestora;
3.7 sa ia masurile necesare pentru
remedierea operativa a defectiunilor aparute la instalatiile sale, precum si de
inlaturare a consecintelor si pagubelor rezultate;
3.8 sa respecte
indicatorii de performanta stabiliti de Consiliul Local;
3.9 sa intretina si sa repare reteaua
publica de alimentare cu apa, inclusiv bransamentele pana la contor inclusiv
caminul, sa intretina si sa verifice functionarea contoarelor de masurare a
debitelor in conformitate cu prescriptiile metrologice;
3.10 sa constate
defectiunile la reteaua publica de apa si canalizare in maxim 4 ore de la
sesizare si sa demareze lucrarile de remediere in maxim 24 ore de la
constatare;
3.11 sa inregistreze
toate reclamatile si sesizarile utilizatorilor si sa ia masurile care se impun
dupa caz. Sa raspunda la sesizarile scrise in termen de maximum 30 zile de la inregistrarea
acestora si sa informeze in timp util organul de specialitate al Consiliului
Local (RATSP Ploiesti) prin transmiterea lunara a situatiei centralizate a
acestora;
3.12 sa asigure
respectarea reglementarilor specifice din domeniul gospodaririi apelor,
protectiei mediului si a sanatatii, in exercitarea serviciului de apa potabila;
3.13 sa furnizeze
Autoritatilor Administratiei Publice Locale si Autoritatii Nationale de Reglementare
in Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala informatiile solicitate si sa
asigure accesul la informatiile necesare verificarii si evaluarii functionarii
si dezvoltarii serviciului de apa in conformitate cu clauzele contractului de
delegare si cu prevederile legale in vigoare;
3.14 sa monteze
pe cheltuiala proprie cate un contor la bransamentul fiecarui utilizator
casnic, in termenul prevazut de OG nr.32/2002;
3.15 sa asigure
contravaloarea contoarelor de apa montate deja de consumatorii casnici,
inclusiv contravaloarea montajului acestora, atunci cand acestea corespund
cerintelor;
3.16 sa puna in aplicare metode
performante de management, care sa conduca la reducerea costurilor de operare;
3.17 sa asigure accesul utilizatorilor la
informatiile publice privind serviciul de alimentare cu apa prin aducerea
acestora la cunostinta publica.
Art. 4 DREPTURILE FURNIZORULUI
Furnizorul
are urmatoarele drepturi:
4.1 Sa opreasca temporar furnizarea apei,
fara instiintarea prealabila a utilizatorului si fara sa-si asume
raspunderea fata de acesta, in cazul unor avarii grave a caror remediere
nu sufera amanare, accidente sau explozii, defectiuni ale instalatiilor
interioare ale utilizatorului sau care afecteaza buna functionare a sistemului
de alimentare cu apa.
4.2 Sa restrictioneze alimentarea cu apa a
tuturor utilizatorilor pentru o anumita perioada de timp, cu instiintare
prealabila, fara sa-si asume vreo raspundere fata de acestia in cazul aparitiei
unor restrictionari justificate la sursa sau la punerea in functiune a unor noi
capacitati din cadrul sistemului de alimentare cu apa. Restrictionarile se
stabilesc impreuna cu agentia teritoriala a A.N.R.S.C si cu aprobarea
Consiliului Local;
4.3 Sa incaseze contravaloarea serviciilor
furnizate si sa aplice penalitati legale. Facturile emise de operator vor avea
la baza tariful legal aprobat de Autoritatea de Reglementare, iar cantitatile
vor fi stabilite pe baza citirilor lunare efectuate de operator. Pentru
neachitarea in termen a serviciilor prestate, operatorul este in drept sa
perceapa penalizari conform reglementarilor legale in vigoare.
4.4 Sa intrerupa sau sa sisteze furnizarea
apei, in conditiile legii, cu notificare prealabila, la utilizatorii rau
platnici sau care nu-si respecta clauzele contractuale. In cazul utilizatorilor
clandestini care nu au indeplinit conditiile impuse de operator pentru intrarea
in legalitate, se poate desfiinta si bransamentul.
Art. 5 UTILIZATORII SERVICIULUI DE
APA
5.1
Utilizator al serviciului de apa
poate fi orice persoana fizica
sau juridica, proprietara sau cu imputernicire data de proprietarul unui
imobil, avand bransament propriu de apa potabila si care beneficiaza pe baza de
contract, de serviciile operatorului.
5.2 Principalele
categorii de utilizatori pot fi:
- agenti
economici;
- institutii
publice;
- utilizatori casnici: persoane fizice
proprietare ale unui imobil sau asociatii de proprietari/ locatari.
5.3 Fiecare utilizator trebuie sa aiba
propriul bransament.
5.4 Pe perioada stabilita de legislatia in
vigoare (OG nr.32/2002 si HG nr. 1591/2002) utilizatori pot fi si persoanele
fizice care au contract, dar nu au bransament de apa potabila.
5.5 Dreptul de acces si utilizare a
serviciului de apa este garantat tuturor utilizatorilor.
5.6 Pentru utilizatorii casnici care
locuiesc in condominiu de tipul bloc de locuinte cu mai multe scari sau
tronsoane, bransamentul va fi individual pentru fiecare scara sau tronson.
5.7 Prin exceptie de la aliniatul
anterior, la blocurile deja construite sau in curs de construire la data
intrarii in vigoare a Regulamentului serviciului de apa, in cazul in care
instalatiile interioare de apa potabila
sunt comune sau au parti comune pentru toate scarile sau tronsoanele
condominiului, bransamentul poate fi comun pentru intregul condominiu.
5.8 In aceasta situatie, se pot
executa bransamente proprii pentru fiecare scara/tronson, la
solicitarea asociatiei de locatari/proprietari numai pe baza achitarii lucrarii
solicitate.
5.9 Agentii economici care au spatii la
parterul blocurilor de locuinte au obligatia de a solicita pe cheltuiala lor,
bransamente proprii sau separatii tehnice.
Art. 6 OBLIGATIILE UTILIZATORULUI
Utilizatorul are urmatoarele
obligatii:
6.1
Sa
respecte clauzele contractului incheiat cu operatorul serviciului public de
alimentare cu apa;
6.2
Sa
utilizeze apa numai pentru folosintele prevazute in contract. In cazul in care
utilizatorul doreste extinderea folosintelor sau instalatiilor proprii, va
instiinta operatorul despre aceasta si daca
noile conditii impun, se vor modifica clauzele contractuale;
6.3
Sa
foloseasca rational si eficient apa preluata din reteaua publica, prin
incadrarea in normele de consum, conform
debitelor prevazute in standardele in vigoare;
6.4
Sa
mentina curatenia si sa intretina in stare corespunzatoare caminul de apometru,
daca acesta se afla pe proprietatea sa.
6.5
Sa
anunte imediat operatorul despre aparitia oricarei deteriorari sau descompletari
aparute la caminul de apometru care il deserveste , in
cazul in care acesta nu se afla pe proprietatea sa.
6.6 Sa permita citirea contorului, daca acesta este amplasat pe
proprietate sa.
6.7 Sa nu utilizeze instalatiile interioare in alte
scopuri, decat cele prevazute in contract.
6.8
Sa intretina si sa execute lucrarile de reparatii
necesare la instalatiile interioare, astfel incat sa nu puna in pericol sanatatea
publica si sa previna pierderile de apa.(Obligatia se
extinde si la rezervoarele, statiile de
hidrofoare sau de pompare care se afla in proprietatea utilizatorului).
6.9
Utilizatorii agenti economici, care folosesc apa
potabila in procesul tehnologic, sunt obligati sa furnizeze operatorului
informatii privind consumurile estimate pentru anul urmator;
6.10
Sa nu execute lucrari clandestine de ocolire a contorului;
6.11
Sa nu execute racordari intre conductele de apa rece
potabila si cele de apa calda menajera, incalzire;
6.12
Sa nu manevreze vanele dinainte de apometru si sa foloseasca
pentru interventii la instalatiile interioare numai robinetul sau vana de dupa apometru , in sensul de curgere a apei.
6.13
Sa pastreze
integritatea apometrului si a sigiliilor;
sa nu influienteze indicatiile acestuia;
6.14
Sa achite contravaloarea serviciilor furnizate de
operator;
6.15
Sa anunte cu 15 zile inainte, mutarea din imobil,
solicitand fie schimbarea titularului de contract, fie desfiintarea bransamentului;
sa anunte operatorului orice schimbari ale datelor inscrise contract.
6.16 Detinatorii
de surse proprii de apa potabila, care au si calitatea de utilizatori ai
serviciului public de alimentare cu apa si de canalizare, au obligatia de a sa
comunica operatorului data punerii in functiune a surselor proprii, de a monta
apometre avand un diametru adaptat debitelor masurate si verificate metrologic si
de a tine la zi un registru de evidenta pe baza caruia sa se poata verifica
debitul surselor proprii si deversarile in canalizarea publica in vederea
facturarii.
Art. 7 DREPTURILE UTILIZATORULUI
Utilizatorul
are urmatoarele drepturi:
7.1 Sa i se furnizeze si sa i se presteze
serviciul de alimentare cu apa potabila la nivelurile stabilite in contract si legislatia in vigoare;
7.2
Sa primeasca raspuns in 30 zile la sesizarile adresate
operatorului privind neindeplinirea unor conditii contractuale;
7.3 Sa conteste facturile cand constata incalcarea
prevederilor contractuale;
7.4
Sa
fie despagubit in cazurile incalcarii de catre operator a clauzelor
contractuale care prevad si cuantifica valorile despagubirilor in functie de
marimea prejudiciului cauzat;
7.5
Sa
fie informat despre modul de functionare a serviciului de alimentare cu apa,
despre deciziile luate de Consiliul Local sau de catre operator, privind
asigurarea acestui serviciu;
7.6
Sa
fie informat cu cel putin 48 ore inainte despre opririle programate sau restrictionarile
in alimentarea cu apa;
7.7
Sa
aiba montat un contor pentru masurarea consumului de apa pe bransamentul propriu. Pentru utilizatorii casnici,
contorul va fi montat pe cheltuiala operatorului, in termenul prevazut de OG
32/2002;
7.8
Garantarea accesului si utilizarii serviciului public de
alimentare cu apa potabila pentru
utilizatori.
Capitolul III calitatea apei
Art. 8 ASIGURAREA CALITATII
APEI
8.1 Sursele
de alimentare cu apa pentru sistemul public de
alimentare cu apa sunt surse de suprafata si subterane
8.2 Apa potabila se va livra utilizatorilor cu caracteristicile fizico-chimice,
biologice si organoleptice prevazute de normativele in vigoare
8.3 Operatorul
urmareste calitatea apei furnizate prin laboratorul propriu de analize
fizico-chimice si bacteriologice si intervine de cate ori este
nevoie, executand lucrari de spalare si dezinfectie a retelelor de distributie si
a instalatiilor aferente.
8.4 Prelevarea probelor pentru urmarirea indicatorilor
de calitate se
efectueaza zilnic pentru zonele stabilite de comun acord cu Directia
de Sanatate Publica si lunar pentru sursele subterane de apa. Operatorul poate preleva,
atunci cand situatia o cere, probe pentru zonele unde exista pericol de
infestare.
8.5 Locul de unde se preleveaza
probele de apa potabila, se numeste sectiune de control; acesta este caminul de
bransament/apometru.
8.6 In vederea asigurarii
calitatii apei, zonele de protectie sanitara instituite pentru surse, aductiuni
si rezervoare de apa potabila sunt obligatorii oriunde ar fi amplasate si
indiferent de proprietar, (conform HG 101/ 1997 pentru aprobarea Normelor
speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara).
8.7 Ocuparea sau
utilizarea abuziva a terenurilor sau utilizarea lor intr-un mod care contravine
masurilor de protectie a terenurilor din zonele de protectie sanitara,
indiferent de scop, constituie contraventie.
CAPITOLUL IV - RETEAUA PUBLICA DE DISTRIBUTIE A APEI
Art. 9 DEFINITIE
9.1 Reteaua publica de alimentare
cu apa reprezinta partea din sistemul de alimentare cu apa, alcatuita din reteaua
de conducte, armaturi si constructii
anexe care asigura distributia apei
potabile la doi sau mai multi utilizatori independenti.
9.2 Partile componente ale unei retele de alimentare cu apa sunt de
regula amplasate pe domeniul public, dar in anumite conditii acestea pot fie
amplasate si pe terenuri private, cu
acordul proprietarului.
9.3 Proprietatea privata a unei
persoane fizice sau juridice, pe care se gasesc amplasate partile componente
ale retelei publice de alimentare cu apa si pentru care nu se poate obtine
acordul proprietarului de mentinere a acestora in conditiile legii, pe
proprietatea sa, va fi trecuta in proprietatea publica a Consiliului Local, cu
respectarea legislatiei in vigoare.
9.4 Nu constituie retele
publice retelele specificate in anexa la OG.nr.32/2002 pct.f
Art. 10 LIMITA
10.1 Punctul de delimitare a
instalatiilor de alimentare cu apa potabila dintre furnizor si utilizator este
locul in care instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea
utilizatorului se racordeaza la instalatiile aflate in proprietatea sau in
administrarea furnizorului.
10.2 Limita retelei publice de
distributie a apei este caminul de bransament. Operatorul raspunde de buna functionare
a retelei, pana la pozitia de contor inclusiv.
Art. 11 FUNCTIONAREA RETELEI DE DISTRIBUTIE A APEI
11.1 Functionarea sistemului public
de alimentare cu apa trebuie sa fie continua.
11.2 Intreruperea alimentarii cu
apa se poate produce in cazuri de forta majora sau in cazul lucrarilor
programate si neprogramate in cadrul sistemului.
11.3 Furnizorul raspunde pentru neindeplinirea serviciului in
conformitate cu clauzele contractuale in cazul intreruperilor alimentarii cu apa,
cu exceptia situatiilor de forta majora. (calamitati, avarii, intreruperea livrarii
energiei electrice, etc.)
11.4 Cand intreruperea
alimentarii cu apa se face pentru realizarea unor lucrari programate,
operatorul va anunta consumatorii, prin mass media sau prin afisare la
utilizator dupa caz, in functie de numarul de utilizatori afectati, cu cel putin
48 ore inaintea inceperii lucrarilor. Pentru reparatii urgente ale retelei in
caz de accident ce necesita o intrerupere imediata, operatorul va comunica
imediat utilizatorilor durata acestei intreruperi.
11.5 In cazul intreruperilor
serviciului public de alimentare cu apa, utilizatorii au obligatia sa asigure
etanseitatea instalatiilor interioare proprii prin inchiderea tuturor vanelor si
robinetelor, pentru evitarea risipei de apa si a inundarii spatiului la
reluarea furnizarii apei si sa ia masuri de protectie impotriva avarierii
aparatajelor si masinilor.
11.6 Distributia apei se poate face cu
intermitente, in cazul asigurarii partiale sau neasigurarii debitelor de apa la
surse (seceta, inghet etc.), dupa un program intocmit de operator si aprobat de
Consiliul Local.
11.7 Acest program va fi adus la
cunostinta utilizatorilor in timp util, prin diverse mijloace (mass media, afisare
la utilizator etc.)
11.8 Operatorul are obligatia
asigurarii unei presiunii de serviciu in
punctul de bransare astfel incat sa se asigure debitul normat de apa la
utilizatorul amplasat in schema de functionare in pozitia cea mai dezavantajoasa
11.9 In cazul in care, desi este asigurata presiunea pe retea, apa nu
ajunge la etajele superioare, este
necesara verificarea si remedierea
eventualelor deficiente ale instalatiilor interioare sau utilizarea de hidrofoare pe cheltuiala utilizatorilor.
11.10 Operatorul are obligatia de a avertiza Consiliul Local printr-un
raport in cazul in care instalatiile de
pompare sau de distributie a apei devin subdimensionate sau inadaptabile unor reglementari legale aparute ulterior
prezentului regulament. Raportul trebuie sa cuprinda elementele pentru
aprecierea situatiei, punand in evidenta originea insuficientei instalatiilor si
specificand modalitatile de remediere.
11.11 Operatorul are obligatia de a asigura intretinerea si repararea retelei
publice de alimentare cu apa, ca si a celorlalte parti componente ale
sistemului public de alimentare cu apa.
11.12 Inlocuirea si modernizarea conductelor si instalatiilor care nu mai
corespund, precum si extinderea surselor si retelelor de distributie se
realizeaza in conditiile stabilite prin Contractul de Concesiune incheiat de
Consiliul Local al municipiului Ploiesti cu operatorul, conform unui program de
lucrari esalonat pe 25 de ani .
11.13 In cazul avarierii conductelor din reteaua de aductiune sau distributie
a apei aflate pe domeniul public ce genereaza pierderi de apa, operatorul are
obligatia ca, in conformitate cu prevederile legale existente, sa execute
remedierea defectiunii, in cel mult 48 de ore, daca conditiile tehnice permit
acest lucru.
11.14 Operatorul are obligatia refacerii, in cel mult 5 zile de la
terminarea lucrarii si la un nivel calitativ corespunzator, a locului unde a
intervenit pentru reparatii sau a executat lucrari noi. Exceptie fac lucrarile
de inlocuiri retele, pentru care vor fi respectate termenul si durata de executie
stabilite in autorizatia de construire, precum si lucrarile efectuate in
perioadele cu temperaturi scazute.
11.15 Nerespectarea acestor termene de catre operator sau refacerea
necorespunzatoare a locului unde a
intervenit constituie contraventie.
11.16 In cazul in care este
necesara intreruperea alimentarii cu apa, ca urmare a efectuarii unor lucrari
solicitate de utilizator, acestea se vor putea executa numai pe baza unui
proiect insusit de operator. Data, perioada de intrerupere a alimentarii cu apa
si cheltuielile ocazionate de manevrele in reteaua publica, vor fi stabilite de
comun acord cu operatorul.
Art. 12 Protectia reTelei si a apei din reTea
12.1 Pe traseul conductelor de
alimentare cu apa este interzisa amplasarea de constructii (provizorii sau
definitive), iar pe caminele de vana, hidranti si alte constructii ale retelei
este interzisa depozitarea de materiale, parcarea sau stationarea mijloacelor
de transport, utilajelor, etc. Eventualele daune produse ca urmare a neeliberarii
traseelor, nu sunt imputabile operatorului.
12.2 Pentru constructiile ce urmeaza
a fi executate in zona de protectie si de siguranta a conductelor retelelor publice
de alimentare cu apa, autorizatia de construire va fi emisa numai dupa obtinerea
avizului operatorului.
12.3 Pentru prevenirea poluarii apei la sursa sau in retea, se interzice
distrugerea constructiilor, imprejmuirilor, portilor, stalpilor de iluminat,
semnelor de avertizare, amplasate in zona de protectie sanitara, care apartin
domeniului public.
12.4 In cazul unor agenti economici cu surse proprii, este interzisa
introducerea apei din aceste surse in instalatiile interioare bransate la reteaua
publica de distributie a apei.
12.5 In cazul avarierii conductelor din vina detinatorilor de incinte acestia nu pot pretinde despagubiri de la operator
pentru eventualele daune produse. Avand in vedere posibilitatea producerii de
avarii, detinatorii incintelor isi vor lua masuri corespunzatoare de protectie.
12.6 Nimeni in afara personalului de specialitate al operatorului nu are
voie sa manevreze sistemul de vane din reteaua publica de distributie a apei.
12.7 De asemenea este interzis accesul la manevrarea armaturilor si
accesoriilor apartinand retelei publice, altor persoane cu exceptia celor
autorizate de operator sau in cazuri speciale, de pompieri. In aceste cazuri
operatorul va lua masuri de siguranta necesare.
12.8 Se interzice utilizarea hidrantilor
de incendiu si cei de gradina in alte scopuri decat cele pentru care au fost
montati.
12.9 Utilizarea acestora in alte scopuri, constituie contraventie.
12.10 In cazul modernizarii unor
strazi prin care se modifica inaltimea acestora fata de nivelul caminelor de
vane, constructorul va asigura modificarea corespunzatoare a nivelului caminelor
din aceleasi fonduri din care se modernizeaza strada.
12.11 Executarea lucrarilor de
orice fel, mai ales a celor de sapatura, de-a lungul traseelor sau la intersectia
cu retelele publice de apa, precum si lucrarile de extindere a retelelor, se
face numai in baza unui proiect autorizat si insusit de operator .
12.12 Predarea amplasamentului se
va face in prezenta delegatului operatorului, pe baza unui proces-verbal de
predare-primire a instalatiilor existente, care va obliga constructorul la
protejarea retelelor publice de apa pe
timpul lucrarilor.
12.13 Avarierea sau distrugerea
totala sau partiala a unor parti din reteaua publica de alimentare cu apa, cu
ocazia efectuarii unor lucrari de constructii, va fi remediata imediat de catre
persoana juridica vinovata de producerea acesteia, pe cheltuiala sa fara ca
prin aceasta sa fie exonerata de plata daunelor produse operatorului din cauza
imposibilitatii acestuia de a asigura serviciul. Lucrarile se vor efectua in
termenul impus de operator.
12.14 Operatorul va asigura
protectia calitatii apei in retelele de apa, prin respectarea timpilor maximi
de stagnare a apei in rezervoarele de inmagazinare si o va certifica prin
buletine de analiza a apei, zilnic, la sursa si in retelele in sectiunea de masura
(dupa spalarea acestora) ori de cate ori intervin lucrari de intretinere
sau de inlaturare a avariilor.
12.15 Inaintea repunerii in functiune
a alimentarii cu apa potabila, operatorul va afisa la fiecare utilizator care a
avut intrerupta furnizarea apei, timpul necesar evacuarii la canalizare a apei
din reteaua interioara de apa potabila pentru asigurarea conditiilor de
potabilitate a apei.
Art. 13 EXTINDERILE DE RETEA
13.1 Executarea lucrarilor de
extindere pentru alimentari cu apa, inclusiv a bransamentelor de apa se va face
dupa obtinerea autorizatiei eliberate de Primaria municipiului Ploiesti- Directia
Generala de Dezvoltare Urbana, care va avea la baza avizul definitiv al
operatorului .
13.2 Operatorul poate realiza
lucrari de extindere a retelei publice in afara celor prevazute in programul de
investitii, la cerere si cu plata anticipata a lucrarii de catre solicitant.
13.3 Costul lucrarilor este evaluat
conform devizelor estimative .
13.4 Operatorul are dreptul de a
controla, prin responsabilul tehnic atestat MLPTL, toate lucrarile de extindere
a caror executie nu intra in sarcina sa.
Acest drept implica accesul delegatului operatorului la proiectele de executie,
precum si accesul pe santiere, pentru urmarirea executarii lucrarilor, in
prezenta dirigintelui de santier si participarea in comisiile de receptie a
lucrarilor.
13.5 Operatorul poate refuza
preluarea in administrare a lucrarilor care nu corespund exigentelor de ordin
calitativ sau a caror conectare pericliteaza functionarea sistemului public de
alimentare cu apa sau sanatatea consumatorilor.
CAPITOLUL V RETEAUA INTERIOARA DE ALIMENTARE CU APA
Art. 14 DefiniTie
14.1 Prin retea interioara de
alimentare cu apa se intelege: totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea
sau administrarea utilizatorului, amplasate dupa apometru / contor de bransament, in sensul de curgere a apei sau daca bransamentul
nu este contorizat, dupa punctul de delimitare dintre reteaua publica si
instalatia interioara de utilizare a apei si care asigura transportul apei
potabile preluate din reteaua publica, la punctele de consum si/sau la instalatiile
de utilizare.
14.2 Instalatia interioara de
alimentare cuprinde ansamblul tehnico-sanitar, de la robinetul de dupa apometru
(punctul de delimitare), in sensul de curgere a apei, pana la armatura de
utilizare.
14.3 Reteaua interioara de
alimentare cu apa apartine, ca obligatie de intretinere si reparatie,
utilizatorului.
Art. 15 Proiectare si execuTie
15.1 Sunt interzise legaturile intre
instalatiile interioare prin care se distribuie apa cu destinatii diferite
(populatie, agenti economici, etc.).
15.2 Orice comunicare intre
conductele de apa potabila si cele de apa nepotabila este interzisa.
15.3 Sunt interzise legaturile
dintre conductele de apa potabila rece si
cele de apa cu alta destinatie ( apa calda menajera, incalzire).
15.4 Detinatorul instalatiei interioare raspunde de toate
consecintele ce decurg ca urmare a legaturilor intre conductele de apa potabila
si cele de apa nepotabila sau pentru ca nu s-au marcat si inscriptionat instalatiile
de apa potabila.
15.5 Unitatile care au in dotare
instalatii interioare ce folosesc apa din alte surse decat sistemul public de
alimentare cu apa, nu vor executa legaturi la reteaua publica de distributie a
apei.
15.6 In cazul in care lucrarile
de realizare a instalatiilor interioare conduc la modificarea conditiilor initiale
de contractare, acestea se vor efectua dupa obtinerea acordului operatorului.
Utilizatorul va suporta contravaloarea probelor de presiune si dezinfectie
necesare
.
15.7 Se interzice legatura directa
intre conductele de aspiratie ale pompelor si bransament.
Art. 16 Dispozitive speciale
16.1 Reteaua
interioara de alimentare cu apa va fi prevazuta, prin grija detinatorilor cu
dispozitive speciale care sa impiedice accesul apei din instalatiile interioare
in reteaua de distributie a apei, atunci cand aceasta ramane fara presiune (de
exemplu: in timpul opririi accidentale a pomparii sau in timpul interventiilor
pentru inlaturarea avariilor, cand conducta retelei se goleste, cand se reduce
presiunea in retea, conform programului, etc.).
16.2 Orice aparat conectat la instalatiile interioare, care
poate constitui un impediment pentru distributia apei sau un pericol pentru
bransament, in special prin soc hidraulic (lovituri de berbec), trebuie sa fie
imediat inlocuit; in caz contrar utilizatorul riscand inchiderea bransamentului
sau. Operatorul serviciului poate impune instalarea unui dispozitiv contra
loviturilor de berbec.
16.3 In special, robinetele trebuie sa aiba inchiderea
suficient de lenta pentru a se evita socul hidraulic. In caz contrar,
prestatorul serviciului poate impune instalarea unui dispozitiv contra
loviturilor de berbec.
16.4 Instalatiile interioare de apa nu trebuie sa fie
susceptibile, prin conceptie sau realizare, de a permite, cu ocazia fenomenelor
de retur al apei, poluarea retelei publice de apa potabila cu materii
reziduale, ape nocive sau orice alte substante neadmise de normativele de
calitate in vigoare.
16.5 Orice utilizator care dispune in interiorul
proprietatii sale de alte instalatii de alimentare cu apa care nu provin din
sistemul public de distributie a apei, trebuie sa notifice operatorului despre
acest fapt.
16.6 Este interzisa utilizarea instalatiilor interioare
sau a bransamentului ca dispozitive de punere la pamant a instalatiilor
electrice.
16.7 Prestatorul sau alta entitate autorizata de acesta
are dreptul sa verifice instalatiile interioare, in legatura cu efectele daunatoare
pe care acestea le-ar putea avea asupra sistemului de distributie a apei sau in
legatura cu conformitatea lor.
16.8 Operatorul poate sa refuze
deschiderea unui bransament daca instalatiile interioare sunt susceptibile de a dauna functionarii
normale a retelei publice de distributie.
16.9 Nerespectarea prevederilor
acestui articol antreneaza raspunderea utilizatorului si inchiderea bransamentului.
Art. 17 LucrArile de IntreTinere Si
reparaTii
17.1 Detinatorul
retelei interioare de alimentare cu apa are obligatia sa asigure functionarea
normala a acesteia, in care sens va executa toate lucrarile de exploatare, intretinere
si reparatii ce se impun.
17.2 Instalatiile interioare de
apa care deservesc doi sau mai multi proprietari dintr-un condominiu, inclusiv
teul de derivatie, apartin partilor comune ale condominiului si intra ca obligatie
de intretinere in sarcina tuturor proprietarilor.
17.3 Instalatiile interioare din
cadrul condominiului care deservesc un
singur proprietar, apartin acestuia si intra in obligatiile sale de intretinere.
17.4 Orice echipament aflat in
proprietatea utilizatorului, care poate constitui un pericol pentru bransament,
in special pentru presiune, trebuie sa fie inlocuit sau proprietarul va lua masurile
de siguranta care se impun. In caz contrar, operatorul poate inchide bransamentul
utilizatorului.
17.5 Detinatorul retelei este
obligat sa permita accesul lucratorilor operatorului pentru controlul starii
tehnice a instalatiilor, etanseitatii lor si a modului de utilizare a apei.
CAPITOLUL VI BRANSAMENTE
Art. 18
DefiniTie
18.1 Bransamentul este partea din
reteaua publica de distributie care face legatura intre reteaua publica si reteaua
interioara a unei incinte sau cladiri apartinand utilizatorului.
18.2 Bransamentul deserveste un singur utilizator.
18.3 Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de bransament si
contorul, apartine retelei publice de distributie a apei indiferent de modul de
finantare a realizarii acestuia.
18.4 Prin intermediul bransamentului se asigura furnizarea apei la
utilizatori.
18.5 Bransamentul se compune din:
- caminul de bransament.
- priza de apa reprezentand punctul de racordare
la reteaua publica de apa;
- conducta de bransament care se leaga la reteaua
publica de distributie a apei;
- robinet (vana) de concesie amplasat inainte de contor;
- contor/apometru care asigura masurarea debitului
de apa furnizata;
- armatura (vana) de inchidere - care apartine retelei
interioare.
18.6 Delimitarea dintre reteaua publica de distributie si instalatie
interioara a utilizatorului se face prin apometru, care este ultima componenta
a retelei publice de distributie.
18.7 Este interzisa preluarea apei direct din conducte sau prin intermediul
hidrantilor, instalatiilor de golire, aerisire, etc., in lipsa bransamentului.
Art. 19 OBLIGATIVITATEA REALIZARII BRANSAMENTELOR
19.1 Proprietarii imobilelor care au acces la reteaua de distributie a apei
potabile au obligatia de a solicita bransarea acestora, in termen de 6 luni
pentru retelele noi, incepand cu punerea in functiune a retelei respective.
Art. 20 Numarul branSamentelor
20.1 Un utilizator trebuie sa aiba de regula un singur bransament; mai
multe bransamente admitandu-se in cazuri speciale cu aprobarea Consiliului
Local al municipiului Ploiesti, pe baza avizului operatorului.
20.2 Un imobil nu poate avea decat un singur bransament.
20.3 Prin imobil se intelege orice cladire sau
teren cu destinatie social-culturala, administrativa, de productie industriala,
comerciala, de prestari servicii sau de locuinta inclusiv teren aferent, cu
regim juridic dovedit. In cazul blocurilor de locuinte la care terenul aferent
nu este delimitat, se considera imobile toate acele blocuri care au adrese
distincte.
20.4 Agentii economici care folosesc spatiile cu destinatie de locuinta in
scopuri comerciale au obligatia de a solicita si realiza executarea unui bransament
propriu sau a unei separatii tehnice. Daca din punct de vedere tehnic,
separarea nu este posibila, se poate incheia si contract cu un subconsumator
numai cu acordul operatorului, al beneficiarului si a subbeneficiarului.
20.5 Pentru agentii economici nou infiintati, termenul este de 60 zile de
la data obtinerii autorizatiei de functionare.
20.6 Operatorul are obligatia de a sesiza autoritatea publica asupra cazurilor
constatate in care agentii economici nu
respecta prevederile art.20.4.
Art. 21 CondiTii de executare
21.1 Utilizatorul care solicita executia unui bransament, va depune la
operator urmatoarele documente:
- cerere de bransare si utilizare a apei potabile
din reteaua de distributie a sistemului
public de alimentare cu apa;
- certificatul de urbanism;
- planul de incadrare in zona scara 1:1500 ;
- actul de proprietate / imputernicire data de
proprietar.
21.2 Bransarea tuturor
utilizatorilor de apa, indiferent in ce scop (casnic, tehnologic), la retelele
publice de alimentare cu apa se face in baza avizului definitiv al ANP,
eliberat pe baza proiectului de executie .
21.3 Eliberarea avizului operatorului se realizeaza in doua etape:
- avizul de bransare de principiu - cuprinde
datele generale privind posibilitatile si
conditiile de bransare care vor sta la baza intocmirii proiectului de catre un
proiectant autorizat;
- avizul de bransare definitiv - prin care
operatorul isi insuseste solutiile
tehnice adoptate de proiectant;
21.4 Documentatia anexata la cererea pentru obtinerea avizului definitiv,
va contine:
- cererea pentru eliberarea avizului definitiv;
- memoriu tehnic privind descrierea solutiilor de
bransare la reteaua publica;
- documentatia economica;
- scheme de montaj ale conductelor;
- detalii de rezolvare in cazul in care retelele
de apa se intersecteaza cu alte retele;
- planul retelelor din incinta.
21.5 Operatorul are obligatia de a elibera avizul definitiv in maximum 30
zile de la depunerea documentatiei;
21.6 In cazul in care documentatia nu este completa, operatorul are obligatia
de a returna in max.10 zile documentatia pentru completare.
21.7 Executia lucrarilor de instalare a bransamentului se face dupa obtinerea
autorizatiei de construire eliberata de Primaria municipiului Ploiesti - Directia
Generala de Urbanism.
21.8 Toate cheltuielile de proiectare, avizare, executie, asistenta tehnica,
consultanta, receptie si punere in functiune, revin in sarcina operatorului, pe
baza unui program aprobat de autoritatea publica, pe ani, in functie de
fondurile disponibilizate din tarif, conform Contractului de Concesiune si
posibilitatilor tehnice de executie.
21.9 Caminul bransamentului se
amplaseaza in terenul aferent imobilului, la 1 - 2 m de la limita proprietatii sau a dreptului de
folosinta in raport cu strada pe care este amplasata reteaua de distributie a
apei.
21.10 Caminul trebuie sa fie drenat si ventilat. Dimensiunile caminului se
vor stabili de catre proiectantul autorizat si vor fi avizate de operator daca
piesele ce trebuie montate nu se pot incadra intr-un camin tipizat.
21.11 Construirea caminului de catre utilizator fara respectarea solutiei
avizate, interventia la contor sau la
robinetul dinaintea contorului sunt interzise si se sanctioneaza.
21.12 Operatorul are urmatoarele obligatii in legatura cu executia bransamentelor:
- executarea lucrarilor in
conformitate cu standardele si prescriptiile tehnice in vigoare
- asigurarea garantiei lucrarii
- executarea lucrarilor in perioada mentionata in
autorizatia de incepere a lucrarilor
-
convocarea comisiei de receptie lucrarilor executate
- prezentarea catre utilizator,
a procesului-verbal de terminare a lucrarilor, semnat de ambele parti
- semnarea
intre operator si utilizator a
contractului de bransare si utilizare a apei potabile
21.13 Diametrul bransamentului se va stabili de catre operator in functie de debitul solicitat.
21.14 Darea in functiune a bransamentului de apa, se face dupa receptia
acestuia si efectuarea probelor de
presiune si de etanseitate.
21.15 Receptia bransamentului se va face de catre o comisie de receptie
constituita din reprezentanti ai Primariei
( Directia Lucrari Publice) si Politiei municipiului Ploiesti, in conformitate
cu dispozitiile legislatiei in vigoare.
21.16 Dupa receptionare, bransamentele se inscriu, in conformitate cu
prevederile legale, in evidenta mijloacelor fixe, ca proprietate a Consiliului
Local, urmand ca exploatarea, intretinerea si repararea sa fie in atributiile
operatorului.
21.17 Punerea in functiune a bransamentului este asigurata de operator si
poate avea loc numai dupa semnarea contractului de bransare utilizare intre
operator si utilizator.
21.18 Furnizarea apei potabile trebuie asigurata de operator intr-un termen
de 8 zile de la data semnarii contractului, in cazul bransamentelor existente si
in termen de 1 luna in cazul bransamentelor noi.
Art. 22 IntreTinerea branSamentelor
22.1 Lucrarile de intretinere, exploatare si reconditionare a bransamentelor
publice sunt executate de operator pe cheltuiala sa.
22.2 Intretinerea cuprinde
operatiile de desfundare si de reparatii in cazul uzurii normale.
22.3 Cheltuielile pentru devierea sau modificarea bransamentelor, cat si
pentru repararea avariilor in caz de neglijenta dovedita a utilizatorului, sunt
in sarcina acestuia.
22.4 Utilizatorul este obligat sa informeze operatorul despre orice pierdere de
apa din bransament, nefunctionarea contorului sau defectiuni la vane in amonte
de contor.
22.5 Pagubele rezultate in urma efectuarii cu intarziere a acestor notificari
sunt suportate de catre utilizator.
22.6 Pagubele rezultate ca urmare a intarzierilor in remedierea avariei de
catre operator, nu pot fi imputate utilizatorului.
22.7 Pagubele rezultate in urma efectuarii cu intarziere a acestor notificari
sunt suportate de catre utilizator.
Art. 23 Bransamente clandestine
23.1 Prin bransament clandestin se intelege acel bransament care s-a
executat fara obtinerea prealabila a avizului operatorului in conformitate cu
prevederile prezentului regulament.
23.2 Indiferent de data cand s-a descoperit bransamentul clandestin, cel
care l-a executat are urmatoarele obligatii:
- sa plateasca o amenda;
- sa plateasca cheltuielile de desfiintare a
bransamentului daca operatorul stabileste ca in
locul si in situatia in cauza nu se poate acorda bransament;
- sa depuna actele necesare,
conform prezentului regulament, in cazul cand operatorul poate si accepta sa
acorde bransament, in vederea incheierii unui contract pentru furnizarea apei;
- sa suporte cheltuielile de autorizare;
- sa execute pe cheltuiala sa
toate lucrarile impuse de operator pentru a aduce bransamentul in situatia de a
corespunde prezentului regulament;
- sa plateasca consumul de apa
stabilit de la executarea acestuia, dar nu mai mult de trei ani anteriori.
23.3 Vor fi de asemenea obligati la plata amenzii, cei care au realizat si
cei care au ordonat executarea bransamentelor.
Art. 24 DESFIINTAREA BRANSAMENTELOR
24.1 Desfiintarea bransamentului se poate face in conditiile prevazute de
lege.
24.2 In cazul bransamentelor executate fara aprobare, operatorul poate
desfiinta, busona sau bloca retele respective, fara ca beneficiarul sau
executantul acestor lucrari sa aiba
drept la despagubire.
CAPITOLUL
VII CONTRACTE DE BRANSARE SI DE UTILIZARE A APEI DIN RETEAUA PUBLICA
Art. 25 Furnizarea si prestarea
serviciului de apa
25.1 Furnizarea si prestarea
serviciului de apa, se va realiza numai pe baza de contract astfel:
- in cazul in care utilizatorii au bransamente, prin contracte incheiate
intre operator si utilizator;
- in cazul utilizatorilor care se
alimenteaza din cismele stradale si nu au bransament propriu, prin contract incheiat
cu fiecare din beneficiarii acestui serviciu; arondarea acestora se face de catre
operator impreuna cu autoritatile administratiei publice locale;
- pentru
consumurile de apa utilizate de pompieri , pe baza contractului incheiat cu
consiliul local, in conformitate cu art.40 din Legea nr.121/1996 privind
organizarea si functionarea Corpului Pompierilor Militari.
Art. 26 Titularii de contract
26.1 Contractele se incheie de catre
operator, cu urmatoarele categorii de
utilizatori in functie de modul de utilizare a apei si de tipul de habitat :
-
agenti economici;
-
institutii publice;
- asociatii de proprietari sau locatari
-
persoane fizice care nu locuiesc in
cadrul unui condominiu.
26.2 Utilizatorii persoane fizice
din zonele unde nu exista bransamente individuale ale cladirilor, dar care se
aprovizioneaza de la cismelele publice au obligatia de a incheia un contract in
conditiile stabilite de Hotararea nr. 37/2001 a Consiliului Local al municipiului
Ploiesti.
26.3 In cazul imobilelor cu mai
multi proprietari, contractul se incheie cu asociatia de proprietari legal
constituita.
26.4 Daca nu exista asociatie de
proprietari, contractul se va incheia cu persoana desemnata de locatarii
imobilului.
26.5 Contractele pot fi incheiate
cu chiriasii imobilelor numai cu acordul
scris al proprietarului (care se constituie garant).
26.6 In cazul imobilelor cu un
singur bransament administrate de asociatii de proprietari/ locatari
, in care exista si spatii cu alta destinatie decat cea de locuinta, pana
la executarea de bransamente / separatii tehnice, se va incheia conventie intre
asociatiile de proprietari / locatari si ceilalti utilizatori ( agenti
economici, institutii publice ).
Art. 27 Limitele
contractului
27.1 Apa
furnizata beneficiarului nu poate fi folosita in alte scopuri decat cele
stipulate in contract .
Art. 28 Intrarea In
vigoare Si durata contractului
28.1 Contractul intra in
vigoare la data semnarii.
28.2 Contractele se incheie pe
durata nedeterminata.
28.3 Prin exceptie, contractele
se pot incheia pe o durata determinata ce nu poate fi mai mica de 6 luni.
28.4 Operatorul poate conditiona
realizarea de bransamente provizorii pentru contractele temporare, de varsarea
unui depozit de garantie, care urmeaza sa fie fixat pentru fiecare caz
particular.
28.5 In cazul in care datorita
caracterului temporar al necesitatilor de apa, amenajarea unei prize de retea
nu este justificata, un utilizator poate fi autorizat sa ia apa de la gurile de
spalare (hidranti), prin intermediul unei prize special amenajate dotate cu
apometru.
28.6 Cheltuielile de instalare a
acestor bransamente sunt in sarcina utilizatorului.
28.7 In momentul incetarii
contractului, bransamentul va fi inchis si contorul va fi ridicat, intocmindu-se
un proces verbal semnat de ambele parti.
Art. 29 incetarea contractului
29.1 Contractul dintre operator si
utilizator poate inceta in urmatoarele cazuri:
- prin acordul scris al partilor;
- prin denuntare
unilaterala de catre utilizator, cu un preaviz de 30 de zile lucratoare, dupa
achitarea taxei de inchidere a bransamentului si a debitelor catre operator;
- prin denuntarea
unilaterala de catre operator, in cazul in care imputernicitii acestuia sunt impiedicati
sa verifice sau sa citeasca contoarele ori sa verifice si sa remedieze defectiunile
la instalatiile din reteaua publica, atunci cand acestea se afla pe
proprietatea utilizatorului.
Art. 30 Transferul contractului
30.1 In cazul cand titularul de
contract instraineaza sub orice forma si indiferent de motiv, imobilul sau
partea de imobil ce a folosit-o sau a avut-o in proprietate, are obligatia de a anunta aceasta
operatorului in termen de 15 zile si sa solicite incetarea contractului sau
transferul acestuia catre noul titular.
Noul titular al imobilului poate obtine transferul contractului, la cererea sa si
in conditiile achitarii la zi a tuturor obligatiilor.
30.2 In cazul schimbarii
titularului de contract, indiferent de cauza, noul utilizator este substituit
celui anterior, in cazul in care se pastreaza conditiile pentru care a fost
eliberat avizul de bransare. El trebuie sa plateasca numai cheltuielile de
redeschidere a bransamentului, daca este cazul.
30.3 Fostul utilizator ramane raspunzator
fata de operator, pentru toate sumele datorate catre operator, pana la data
notificarii intreruperii contractului.
30.4 Daca titularul de contract
este chirias, el nu are dreptul sa ceara bransarea/debransarea imobilului fara
acordul proprietarului.
CAPITOLUL VIII - MASURAREA CONSUMULUI
DE APA
Art. 31 MODALITATEA
DE INREGISTRARE
31.1 Orice utilizator al
serviciului public de alimentare cu apa are dreptul la un aparat de masurare a consumului pe bransamentul
sau, conform dispozitiilor legale.
31.2 Montarea apometrelor se va
face la toti utilizatorii casnici, pe cheltuiala operatorului, pe baza
programului de contorizare stabilit de Consiliul Local. Apometrele sunt instalate si intretinute de catre
operator.
31.3 La cererea unui utilizator casnic, care nu are apometru
pe bransament, operatorul are obligatia de a monta un contor pe bransamentul
acestuia in devans fata de programul de contorizare, in max.6 luni de la data
solicitarii.
31.4 Se admite montarea
contoarelor de apa si in cladiri, in general in subsolurile blocurilor, cu acordul scris al proprietarului, cu conditia asigurarii de catre utilizator a securitatii
acestuia si accesului operatorului.
Art. 32 CondiTii tehnice
32.1 Tipul de contor ce se va
utiliza si diametrul acestuia vor fi stabilite de operator potrivit debitului
de apa necesar sau solicitat.
32.2 In cazul in care consumul
utilizatorului nu mai corespunde prevederilor din avizul definitiv de bransare,
operatorul va inlocui apometrul cu unul corespunzator si daca este necesar va inlocui
si bransamentul.
32.3 Operatorul isi rezerva
dreptul de a schimba tipul si diametrul contoarelor aflate in serviciu, daca
noi reglementari impun acest lucru precum si in cazul in care contorul se
dovedeste a fi supradimensionat fata de consumul obisnuit al utilizatorului.
Cheltuielile vor fi suportate de operator.
Art. 33 INTRETINEREA
CONTOARELOR
33.1 Intretinerea, repararea, inlocuirea
si verificarea metrologica a contoarelor se realizeaza de catre operator, pe
cheltuiala sa. Cheltuielile de reparatii sunt suportate de operator, doar in masura
in care sunt consecinta uzurii.
33.2 Cheltuielile pentru reparatia
sau inlocuirea contoarelor deteriorate datorita neglijentei utilizatorului
(sigilii rupte, neprotejarea in conditii de inghet, incendiu, socuri
exterioare, furt), sunt suportate de abonat, care trebuie ia toate masurile de
protectie necesare, in cazul in care contorul se afla pe proprietatea sa.
33.3 Operatorul are obligatia de
a verifica periodic contoarele, din
punct de vedere metrologic, pe cheltuiala sa. Utilizatorul nu se va putea opune
executarii operatiunilor de verificare, avand in mod reciproc dreptul de a
solicita verificarea contorului atunci cand are dubii privind exactitatea inregistrarii.
33.4 In caz de inlocuire a contorului
de apa, din initiativa sa, operatorul transmite o notificare scrisa
utilizatorului pentru a asista la inlocuire si la inregistrarea indexului vechi
si a celui de pornire al noului contor. In cazul neparticiparii utilizatorului,
operatorul va comunica acestuia in scris aceste date.
33.5 Utilizatorul are dreptul sa
ceara in orice moment verificarea exactitatii contorului de apa. Aceasta
verificare se face numai pe standuri de verificare autorizate, care apartin
unui agent economic autorizat.
33.6 Daca verificarea este
efectuata la cererea utilizatorului si contorul corespunde aprobarii de model si
clasei de precizie a acesteia, atestata prin buletin de verificare metrologica,
cheltuielile de verificare, montare si demontare sunt in sarcina utilizatorului.
In caz contrar cheltuielile sunt suportate de operator, urmand sa se procedeze si
la rectificarea facturii, luand in calcul
media pe ultimile 3 luni cand acesta a functionat corespunzator.
Art. 34 Accesul la contoare
34.1 Utilizatorul
are obligatia sa asigure accesul liber si
neconditionat al salariatilor operatorului la contor pentru citiri, verificari, intretinere, interventii.
34.2 Utilizatorul are obligatia sa
ia toate masurile necesare pentru asigurarea
curateniei, protectiei si integritatii fizice a caminului de apometru, a
contorului si a vanelor de montaj din camin, sa mentina in permanenta calea de
acces la camin libera si sa nu depoziteze materiale pe camin, daca acesta se
afla pe proprietatea sa.
34.3 In caz contrar, aceste masuri
sunt in sarcina operatorului.
34.4 Accesul la contor trebuie sa
se faca in conditii de securitate si igiena.
Art. 35 Citirea contoarelor
35.1 Citirea contoarelor
(apometrelor) se face de catre
reprezentantul operatorului si al utilizatorului, in mod periodic pe
baza unui program convenit de comun acord
intre furnizor si utilizator.
In mod exceptional, citirea poate
fi facuta de utilizatori pe baza formularelor emise de operator si numai cu
acordul operatorului.
35.2 Daca la data citirii nu s-a
asigurat accesul la contor, se va factura o cantitate egala cu media de consum
pe ultimele trei luni, urmand ca la citirea urmatoare sa se regleze cantitatea
facturata.
35.3 Anuntarea datei si orei de
efectuare a urmatoarei citiri va fi facuta de operator prin scrisoare
recomandata cu confirmare de primire, iar daca nici la urmatoarea citire
clientul nu asigura accesul la contor, operatorul poate sa sisteze furnizarea
apei cu o notificare prealabila.
Art. 36 Stabilirea cantitATilor de apA livratA
36.1 De regula, cantitatile
efective de apa furnizata se stabilesc pe baza inregistrarii contorului de bransament, consemnate intr-un
proces verbal incheiat intre operator si utilizator.
Pentru Asociatiile de locatari/proprietari si
agentii economici cu un consum lunar mai mare de 500 mc apa, citirea
contoarelor se efectueaza lunar.
Pentru consumatorii individuali si
agentii economici cu consumuri lunare mai mici de 500 mc, citirea se efectueaza
la 3 luni iar intre 2 citiri se vor utiliza estimarile consumurilor medii
lunare, efectuate automat de catre sistemul informatic al operatorului sau de catre
operatorii sai, sau consumurile transmise telefonic de catre abonatii casnici
sau agentii economici.
36.2 In cazul nefunctionarii
apometrelor, consumul se va calcula pe baza unei citiri anterioare, aceasta fiind permisa numai in
luna constatarii defectiunii urmand ca operatorul sa ia masuri de reparare sau inlocuire
a contorului.
36.3 Pana la generalizarea
contorizarii, stabilirea consumului de apa se va face in regim pausal - diferentiat,
tinand seama de baremurile cuprinse in anexa nr.1
CAPITOLUL
IX- TARIFE, PLATI, FACTURARE
Art. 37 Tariful
apei
37.1 Tariful
apei se stabileste si se modifica in conformitate cu reglementarile legale in
vigoare. La plata facturilor se adauga TVA in
conditiile stabilite de lege.
37.2 Operatorul va asigura mediatizarea nivelelor de tarife practicate,
precum si datele la care acestea sufera modificari.
37.3 Operatorul serviciului de alimentare cu apa va practica tarifele
aprobate .
37.4 Procedura de
stabilire, ajustare si modificare a preturilor si tarifelor pentru serviciul
public de alimentare cu apa in prezent este cea prevazuta in Contractul de
Concesiune , cu mentiunea ca
operatorul va prezenta si anexa 3 din Regulamentul cadru aprobat prin HG 1591 /
18.12.2002 in conformitate cu Normele metodologice privind calculul tarifelor
aplicabile produselor si serviciilor de alimentare
cu apa elaborate de ANRSC.
Art. 38 Valoarea
facturii
38.1 Facturarea se va face in
baza preturilor si tarifelor aprobate si a cantitatilor efective, determinate
potrivit prevederilor legale.
38.2 Valoarea facturii se va
calcula tinand cont de cantitatea de apa consumata in mc. si tariful aprobat in
lei/mc.
Art. 39 Plata facturilor.
39.1 Plata facturilor se face
integral in termen de 30 de zile de la data transmiterii acestora.
Art. 40 ContestaTii
40.1 Utilizatorii au dreptul
de a contesta in scris erorile de calcul sau volumul de apa consumat, in termen
de 30 de zile de la data facturarii.
40.2 Orice diferenta constatata in
dauna utilizatorului se va rambursa sau se va regla la factura urmatoare.
40.3 Erorile de calcul sau de
stabilire a volumului de apa facturat
constituie temei legal de refuz la plata facturii.
Pe perioada in care s-au calculat
eronat facturile sau consumurile de apa se va plati un consum conform
prevederilor art.33.6.
40.4 Nu pot fi contestate tariful sau celelalte taxe
legal aprobate.
CAPITOLUL X LUPTA CONTRA INCENDIILOR
Art. 41
OBLIGATIILE TITULARILOR RETELELOR DE INCENDII
41.1 In caz de incendiu sau de exercitii de lupta contra
incendiilor, abonatii trebuie sa se abtina de la utilizarea bransamentului lor,
cu exceptia cazurilor de forta majora.
41.2 In caz de incendiu si pana la sfarsitul acestuia,
conductele retelei de distributie pot fi inchise fara ca utilizatorii sa poata pretinde nici
un drept de despagubire .
41.3 Manevrarea robinetelor cu cheie si a gurilor de
incendiu se executa de catre
prestatorul serviciului si serviciile de paza contra incendiilor.
41.4 Proprietarii si
administratorii retelelor de incendii au obligatia de a comunica operatorului
orice deficienta in functionarea acestora.
41.5 Proprietarii sau
administratorii retelelor de incendiu au obligatia sa-si asigure rezerva de
incendiu conform normativelor in vigoare. Punerea la dispozitie a debitului de
incendiu prin reteaua publica de distributie se va face doar cu acordul
operatorului, in conditiile stabilite prin conventia speciala incheiata intre parti.
41.6 Instalatiile interioare de
aparare contra incendiilor trebuie concepute astfel incat sa evite orice
incident de functionare a retelei publice.
Art. 42
OBLIGATIILE OPERATORULUI
42.1Intretinerea si repararea
hidrantilor de incendiu ce fac parte din sistemul de alimentare cu apa
administrat de operator se face pe
cheltuiala operatorului , cu personalul acesteia.
42.2 Operatorul livreaza gratuit
apa debitata de la prizele de incendiu daca este folosita pentru stingerea
incendiului sau pentru manevre ale pompierilor.
42.3 Pentru consumurile de apa
utilizata de pompieri pentru instruire si stingerea incendiilor, operatorul va incheia
contract cu Consiliul local, in
conformitate cu art.40 din Legea 121/1996 privind organizarea si functionarea
Corpului Pompierilor Militari.
CAPITOLUL XI INDICATORI DE
PERFORMANTA
Art. 43 Conditiile indicatoriilor de performanta
43.1 Indicatorii de performanta stabiliti pentru serviciile prestate de
operator prin sistemul public de alimentare cu apa in municipiul Ploiesti,
trebuie sa indeplineasca la nivelul utilizatorilor urmatoarele conditii:
a)
continuitatea din punct de vedere cantitativ si
calitativ;
b) adaptarea permanenta la cerintele
utilizatorilor;
c)
excluderea oricarei discriminari prin accesul la
serviciul de alimentare cu apa;
d) respectarea reglementarilor specifice din
domeniul gospodaririi apelor si protejarii mediului;
e) indicatorii de performanta conform cerintelor
acestui regulament se vor stabili pe baza autorizarii operatorului de catre
ANRSC, urmand sa fie preluati din autorizatie. De asemenea, in baza monitorizarii
serviciului de alimentare cu apa pe o perioada de 3 luni, se va prezenta spre
aprobare Consiliului Local, indicatorii de performanta stabiliti pentru
operator.
Art. 44 Specificul activitatiilor
44.1 Indicatorii de performanta care urmeaza sa
fie stabiliti pentru serviciul de alimentare cu apa sunt specifici pentru urmatoarele
activitati:
a) racordarea utilizatorilor la reteaua de
alimentare cu apa;
b) contractarea serviciilor de alimentare cu
apa;
c) masurarea, facturarea si incasarea
contravalorii serviciilor efectuate;
d) indeplinirea prevederilor din contract cu
privire la calitatea serviciilor efectuate;
e) mentinerea unor relatii echitabile intre
operator si utilizator;
f)
solutionarea
reclamatiilor consumatorilor referitoare la serviciul de alimentare cu apa;
g)
prestarea de servicii conexe
serviciului furnizat (informare, consultanta etc.).
Art. 45 OBLIGATIILE
OPERATORULUI
45.1 Operatorul trebuie sa asigure indeplinirea indicatorilor de
performanta pentru serviciul de alimentare cu apa al municipiului Ploiesti
prezentati in Anexa 2 la prezentul Regulament.
45.2 In vederea urmaririi respectarii indicatorilor de performanta operatorul trebuie sa asigure
accesul neingradit al autoritatii Administratiei Publice locale, la
informatiile necesare pentru stabilirea:
a)
modului de respectare si de indeplinire a obligatiilor
contractuale asumate;
b)
calitatii si eficientei
serviciilor furnizate / prestate la nivelul indicatorilor stabiliti in
contractele de delegare de gestiune si in concordanta cu prevederile
Regulamentului cadru aprobat prin HG 1591 / 18.12. 2002;
c)
modul de administrare, exploatare, conservare si mentinere
in functiune, dezvoltare si/sau modernizare a sistemului public din
infrastructura edilitar
d) stadiul de realizare a investitiilor;
e)
respectarii parametrilor ceruti din prescriptiile
tehnice si a normelor metodologice;
f)
modului de formare si stabilire a tarifelor pentru
serviciul de alimentare cu apa;
g) gestiunea serviciului de alimentare cu apa
conform prevederilor contractuale;
h)
evidenta consumatorilor;
i)
inregistrarea
activitatilor privind citirea echipamentelor de masurare, facturarea si incasarea
serviciilor efectuate;
j)
inregistrarea
reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor si solutionarea acestora.
CAPITOLUL XII RASPUNDERI SI
SANCTIUNI
Art. 46
PENALITATI
Neachitarea facturii in termenul
de 30 de zile de la data emiterii atrage majorari de intarziere egale cu cele
utilizate pentru neplata obligatiilor la bugetul de stat, dar fara a depasi
cuantumul debitului. Majorarile de intarziere
constituie venit al operatorului.
Art. 47
DEBRANSARI
47.1 Debransarea poate interveni
la cererea utilizatorului (cu plata cheltuielilor de ridicare a contorului) sau
din cauze imputabile acestuia.
47.2 Neachitarea sumelor
datorate, inclusiv a majorarilor de intarziere in termen de 30 de zile de la
expirarea termenului de plata atrage suspendarea bransamentului.
47.3 Constituie in acelasi timp
cauze de debransare, faptul de a nu permite
accesul personalului ANP la citirea contoarelor si refuzul
utilizatorului de a remedia avariile din reteaua interioara.
47.4 Suspendarea nu poate
fi efectuata decat in urma unui preaviz de 5 zile lucratoare.
47.5 Suspendarea bransamentului
nu scuteste utilizatorul de plata datoriilor ce le are fata de operator.
47.6 Repunerea in functiune a
bransamentului se face in termen de maxim 2 zile lucratoare de la plata sumelor
pentru care utilizatorul a fost debransat si a taxei de rebransare.
Art. 48
CONTRAVENTII SI SANCTIUNI
Constituie contraventie si se
sanctioneaza dupa cum urmeaza:
48.1 - cu amenda de la 500 000- 2 000 000 lei :
a) nedeclararea corecta a numarului
de persoane, puncte de consum, suprafete, gradini, etc.;
b) lasarea deschisa a hidrantilor
si a cismelelor publice, spalarea vehiculelor si a altor obiecte la cismelele
publice;
c) avarierea conductelor sau retelelor
de distributie a apei;
d) amplasarea de constructii sau
de materiale pe traseele conductelor si
retelelor de apa;
e) folosirea apei in alte scopuri
decat cea din contract;
f) folosirea hidrantilor de
incendiu si de gradina in alte scopuri decat cele pentru care au fost montati, manevrarea neautorizata a sistemului de vane
din reteaua de distributie a apei;
g) distrugerea sigiliilor si
orice interventie neautorizata asupra contorului de bransament;
h) neintretinerea corespunzatoare
a caminului si a contorului.
48.2 - cu
amenda de la 2 000 000 10 000 000 lei.
a) ocuparea abuziva a
terenurilor din zonele de protectie sanitara a surselor si retelelor,
indiferent de scop;
b)
preluarea apei
direct din conducte, hidranti,etc.;
c) executia unui bransament
clandestin (sau fara aprobari legale);
d) legatura intre instalatiile
interioare cu destinatii diferite ;
e) modificarea retelei
interioare de alimentare cu apa fara avizul operatorului (daca aceste modificari
pun in pericol siguranta alimentarii cu apa a retelei publice);
f)
extinderea retelelor publice de apa, executate prin
investitii proprii de catre orice persoana fizica sau juridica, fara aprobarea
prealabila a operatorului;
48.3 - cu
amenda de la 10 000 000 - 20 000 000
lei:
Nerespectarea obligatiilor prevazute de
art. 20.4 din prezentul Regulament.
48.4 - cu
amenda de la 10 000 000- 25 000 000 lei:
a)
introducerea apei
din surse proprii in reteaua publica de distributie a acesteia ;
b)
nerespectarea in
mod nejustificat a termenului de 48 de ore stabilit pentru remedierea avariilor la reteaua de apa
potabila;
c) nerefacerea in termen de
5 zile a locului unde operatorul a intervenit pentru o
lucrare;
d) neexecutarea lucrarilor
de bransare conform programului aprobat de Consiliul Local;
e) netransmiterea de catre
operator a notificarilor privind obligativitatea agentilor economici de a-si
executa bransament individual / separatie tehnica;
f)
desfiintarea cismelelor publice fara acordul Consiliului
Local;
g) desfiintarea cismelelor
publice fara asigurarea sursei de apa conform prevederilor legale pentru abonatii
respectivi;
h)
nerespectarea termenului de furnizare a apei prevazut
la art.21.18 din prezentul Regulament;
i)
refuzul
operatorului de a proceda la verificarea metrologica a contorului de bransament,
la solicitarea abonatului si inlocuirea acestuia in cazul in care se constata ca
este defect;
48.5 Toate sanctiunile
aplicate operatorului prevazute in contractul de concesiune fac parte integranta
din prezentul regulament :
a) in cazul intreruperii
generale, nejustificate, a distributiei apei: o penalizare de 1000mc/ora de intrerupere;
b) in cazul intreruperii partiale,
nejustificate care lasa fara apa peste o cincime din abonati timp de peste 48
ore: o penalizare de 2 mc pentru fiecare abonat afectat si pe ora de intrerupere,
fara ca acesta penalizare sa poata depasi pe cea corespunzatoare cazului de intrerupere
generala.
48.6 Contraventiile prevazute
in prezentul Regulament se constata, iar sanctiunea se aplica prin proces
verbal, de catre Primar si imputernicitii acestuia si dupa caz de gardienii
publici si organele de politie.
48.7 Sumele incasate din
constatarea contraventiilor constituie venit in bugetul Consiliului Local al municipiului
Ploiesti.
48.8 Contraventiilor
prevazute in prezentul regulament le sunt aplicabile dispozitiile O.G.nr.2/2001
aprobata prin Legea nr. 180/2002 privind regimul juridic al contraventiilor.
Art. 49 DespAgubiri
49.1 Pagubele cauzate prin incalcarea
prevederilor prezentului regulament obliga la plata despagubirilor.
49.2 Pentru refacerea constructiilor de
alimentare cu apa distruse, refacerea bransamentelor de apa executate fara
aprobare si pentru inlocuirea hidrantilor si capacelor deteriorate, despagubirea
se va calcula pe baza de deviz.
49.3 In situatia de plata se va adauga
costul apei pierdute, precum si cheltuielile de curatire a canalelor colmatate
ca urmare a faptei contraventionale.
49.4 La evaluarea pagubelor se vor avea in
vedere preturile in vigoare la data respectiva.
49.5 Plata despagubirilor nu exclude
amenda contraventionala sau raspunderea penala.
CAPITOLUL XIII - DISPOZITII FINALE SI
TRANZITORII
Art.50 Prezentul Regulament de organizare si functionare a
serviciului public de alimentare cu apa intra in vigoare la data aducerii la
cunostinta publica.
Art.51 Orice reglementare emisa de operatorul
serviciului public de apa si de
canalizare cu efecte in exteriorul sistemului
pe care il gestioneaza este aplicabila numai cu avizul directiilor de
specialitate din ANRSC.
Art.52 In cadrul
contractelor incheiate cu consumatorii se vor indica standardele normative si
tarifele legale la data incheierii acestora.
Art.53 Proprietatea privata
a unei persoane fizice sau juridice pe care se gasesc amplasate partile
componente ale retelelor publice de alimentare cu apa si pentru care nu se
poate obtine acordul proprietarului de mentinere a acestora in conditiile legii
pe proprietatea sa, iar conditiile tehnico-economice rezultate din studii de
specialitate nu justifica sau nu pot permite realizarea de lucrari de
stramutare a acestora pe domeniul public, va fi trecuta in proprietatea publica
a Consiliului Local al municipiului Ploiesti, dupa caz prin:
a) transferarea dreptului de proprietate in conditiile
legii;
b) exproprierea pentru
cauza de utilitate publica conform prevederilor legale.
Art.54 Utilitatea publica se
declara de catre Consiliul Judetean Prahova dupa efectuarea unei cercetari
prealabile si conditionat de inscrierea lucrarii in planurile urbanistice si de
amenajare a teritoriului aprobate conform legii.
Art.55 Agentii economici
care detin foraje proprii si au autorizatie de gospodarire a apelor si care in
prezent alimenteaza cu apa potabila si alti utilizatori casnici care au
posibilitatea racordarii la reteaua publica de alimentare cu apa vor stabili
impreuna cu operatorul serviciului public de alimentare cu apa un program
comun, in termen de 6 luni, de intrerupere a alimentarii cu apa a acestor
utilizatori si de racordare a lor la reteaua publica de alimentare cu apa
potabila.
Art.56 Anexele 1-3 fac parte
integranta din prezentul Regulamentul de Organizare si Functionare a
Serviciului Public de Alimentare cu Apa.
Art.57 Regulamentul
intra in vigoare la data aducerii la cunostinta publica.
Art.58 Operatorul,
independent de autoritatea publica, are obligatia de a tipari, populariza si
difuza acest Regulament.
Art.59 Prezentul
Regulament al serviciului public de alimentare cu apa in municipiului Ploiesti
a fost aprobat prin Hotararea Consiliului Local al municipiului Ploiesti
nr.___________ / ___________
Anexa
nr. 1
L I S T A
baremurilor pentru
determinare in sistem pausal a consumului de apa pe categorii de consumatori
Nr. crt. |
Structura consumatorilor |
Baremul de consum pe unitati de masura si timp |
|
1 |
Pentru imobilele care se alimenteaza cu apa din cismelele |
|
|
|
publice amplasate la o distanta de pina la 500 m.pe strada. |
1,2 mc / pers / luna |
|
2 |
Pentru imobilele bransate si
racordate la reteaua de apa |
|
|
|
si / sau canalizare , cu cismea amplsata in curte . |
2,4 mc / pers / luna
|
|
3 |
Pentru imobilele cu instalatii interioare de apa ,dar fara |
|
|
|
baie (numai cu chiuveta ) |
4,0 mc / pers / luna |
|
4 |
Pentru imbilele cu instalatie interioara de apa si canalizare, |
|
|
|
cu prepararea locala a apei calde
menajera .
|
6,3 mc / pers / luna |
|
5 |
Pentru imobilele cu instalatii
centrale de incalzirea a apei |
|
|
|
( puncte si centrale termice
) in care este inclus si consumul |
|
|
|
de apa calda menajera (blocuri
)
|
8,4 mc / pers / luna |
|
6 |
Pentru posesorii de
autovehicule care folosesc apa din |
|
|
|
conductele de alimentare ale
cladirii in vederea intretinrii |
|
|
|
acestora : |
|
|
|
-
Motocicleta
|
1,0 mc / vehicol /
luna |
|
|
- Autoturism
|
7,5 mc / vehicol /
luna |
|
|
- Autocamion |
15,0 mc / vehicol /
luna |
|
|
- Autoduba , microbuz ,autoutilitara si
altele similare .
|
12,0 mc / vehicol / luna |
|
7 |
Pentru consumul de apa folosita pt.udatul spatiilor verzi , |
|
|
|
al plantatiilor de pomi ,udat gradini de zarzavat si flori |
|
|
|
precum si pentru crestere si ingrijirea animalelor . |
0,250 |
|
|
a) pentru udat spatii verzi,
flori etc.
|
0,250 mc / mp / sezon |
|
|
b) pentrul udatul gradinilor
de legume si zarzavat |
0,3 mc / mp
/ sezon |
|
|
c)pentrul udatul legumelor si
zarzavaturilor din solar |
|
|
|
inclusiv rasaduri
|
0,5 mc /mp /sezon |
|
|
d)pentrul udatul in sere de flori
,legume , zarzavaturi |
1,0 mc / mp / an |
|
|
e)pentru stropitul viilor
,livezilor , gradinilor de legume |
|
|
|
zarzavat si flori
|
0,1 mc / mp / sezon |
|
|
f)pentru cresterea si
ingrijirea animalelor si pasarilor |
|
|
|
consumul este :
|
|
|
|
- boi , cai
, vitei
|
2,0 mc / buc / luna |
|
|
- vaci
|
3,0 mc / buc / luna |
|
|
- porci
|
1,0 mc / buc
/ luna |
|
|
-
purcei ( pina la 3 luni )
|
0,6 mc / buc /luna |
|
|
- ovine
|
0,3 mc / buc / luna |
|
|
- pasari de
curte |
0,2 mc / buc / luna |
|
|
- nutrii ,
nurci
|
6,0 mc / buc / luna |
|
8 |
Pentrul consumul de apa
rece care revine personalului , |
|
|
|
agentilor economici , institutii , publice cu instalatii |
|
|
|
comune cu locuintele :
|
|
|
|
- chiuveta ,
lavoar
|
1,0 mc / pers / luna |
|
|
- wc
|
0,5 mc / pers / luna |
|
|
- dus
|
3,5 mc
/ pers / luna |
|
|
- cada
baie |
3,0 mc / pers / luna |
|
|
- cismea cu
robinet
|
1,0 mc / pers / luna |
|
|
- cismea cu
jet continu |
120 ,0 mc / luna |
|
|
- pisoar cu
spalare continua |
144,0 mc / luna , la 2 m teava |
|
|
- pisoar cu
spalare intermitenta |
30, 0 mc / luna |
|
9 |
Pentru suprafetele locative cu
alta destinatie decit locuinta , |
|
|
|
care nu au montate aparate pentru inregistrarea consumului |
|
|
|
de apa si care sint alimentate
in comun cu locuintele sau |
|
|
|
functioeaza separat : |
|
|
|
- bufet
expres |
400 mc / rob. / luna |
|
|
- bufet ,
bodega , lacto- bar , bar, patiserie |
|
|
|
unitati tip gospodina
|
250 mc / rob. / luna |
|
|
- piata
agroalimentara |
400mc / rob .
/luna |
|
|
-
restaurant
|
200 mc / rob ./ luna |
|
|
-
cantina
|
100 mc / rob ./ luna |
|
|
-
cofetarie
|
150 mc / rob ./ luna |
|
|
- centru de
racoritoare
|
120 mc / rob ./luna |
|
|
- centru de
umplut sifoane |
100 mc / rob ./ luna |
|
|
- mag.pt. desf. legume si fructe |
50 mc / rob / luna |
|
|
- mag.
alimentar |
50mc/rob. /luna |
|
|
- mag.pt. desf. produselor din carne
si pasari |
100 mc / rob /luna |
|
|
- mag.
desfacere piine sau marfuri generale |
|
|
|
( 1- 5 sal. )
|
20 mc /rob/ luna |
|
|
-atelier de
spalatorie manual |
100 mc /rob . luna |
|
|
- atelier de spalatorie cu masina |
200 mc rob /luna |
|
|
- atelier
fotografic |
20 mc /rob. / luna |
|
|
- frizerie
|
10 mc /rob ./ luna |
|
|
-
coafura
|
15 mc / rob . /
luna |
|
|
- farmacie,
cabinet medical |
8 mc / rob. /luna |
|
|
- magazin de
florarie |
20 mc / rob / luna |
|
|
-
policlinica dispensar
|
10 mc / rob . /
luna |
|
|
-
spital |
17 mc / rob. / luna |
|
|
-
cinematograf |
0,5 mc / loc .
/ luna |
|
|
- teatru ,
casa de cultura
|
1,0 mc /loc. / luna |
|
|
- scoala |
1,0 mc / elev / luna |
|
|
- sala de
sport
|
10 ,0 mc rob . /
luna |
|
|
- scoala cu
internat
|
4,0 mc /
elev / luna |
|
|
- gradinita si cresa cu program saptaminal |
3,0 mc / copil / luna |
|
|
- gradinita
cu program normal
|
1,0 mc / copil / luna |
|
|
- club
sindical |
0,3 mc / loc /luna |
|
|
- camin
muncitoresc
|
0,5 mc / loc
/ luna |
|
|
- hotel cu
bai comune
|
5,0 mc / loc / luna |
|
|
- hotel cu
bai in fiecare camera |
20 mc / loc / luna |
|
|
- dozator
racoritoare
|
50 mc / rob / luna |
|
|
- atelier taiat si prelucrat geamuri
si |
|
|
|
oglinzi
|
50 mc / rob . /
luna |
|
|
- atelier prest .serv.div. 1-5 sal.
|
|
|
|
cismarie , croitorie , conf. din lemn rame |
|
|
|
oglinzi ceasornicarie , optica tehnica medicala |
|
|
|
ceramina , rep. ob. uz casnic si
gospodaresc si |
|
|
|
-altele
similare
|
20 mc / rob. / luna |
|
10 |
Pentru agentii
economicii indiferent de forma de propietate a capitalului social si institutiile
publice : |
|
|
|
-nr.
salariati total |
2,5 mc / pers. /luna |
|
|
-
dus |
3,5 mc / pers / luna |
|
|
- cada baie |
3,0 mc / pers / luna |
|
|
-
spalator |
2,0 mc / pers / luna |
|
|
-
consum tehnologic (functie de specific) |
debit negociat |
|
|
-
camin de nefamilisti |
8,4 mc / loc ./ luna |
|
11 |
Pentru agentii economici si institutiile
publice neprevazutii in aceasta lista
, stabilirea consumurilor in sistem
pausal , se va face prin asimilarea cu unitatile cu specific de activitate
asemanator celor care figureaza in
lista , de catre conducerea ANP . |
. |
|
12 |
In cazul in care
agentii economici sau institutii publice folosesc si apa incalzita care nu
trece printr-un aparat de inregistrare , cantitatea
de apa calda va reprezenta 40 % din consumul de apa rece si se va adauga la
acesta . |
|
|
13 |
In cazul intreruperii furnizarii apei calde menajere
pe perioada rweviziilor programate la C.E.T. sau P.T. consumul de apa rece ce
se factureaza in sistemul pausal pentru blocurile de locuinte este de 7 |
5 mc / pers./
luna . |
NOTA: Din consumul total inregistrat
la aparatul de masura al imobilului, se determina mai intii consumul de apa aferent
suprafetelor cu alta destinatie decit cea de locuinta conform baremurilor de mai sus , iar diferenta se repartizeaza pe locatari , proportional cu numarul de persoane . In cazul in care consumul inregistrat de sistemul de masura
este mai mic decit cel determinat in
sistem pausal pentru detinatorii spatiilor cu alta destinatie decit cea
de locuinta , calculul impartirii
pe destinatii se reface , cantitatile fiind stabilite proportional .
DEFINIREA
TERMENILOR UTILIZATI
1. apa potabila apa care indeplineste
indicatorii de potabilitate prevazuti in legislatia in vigoare;
2. autoritate competenta - Autoritatea Nationala de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala;
3. aviz
de bransare - document scris dat de catre furnizorul serviciilor de apa
(ANP) in legatura cu posibilitatile si conditiile de alimentare cu apa din
instalatiile sale, a unui consumator;
4.
bransament partea din reteaua publica de distributie care
face legatura intre reteaua publica si reteaua interioara apartinand
utilizatorului . Bransamentul deserveste un singur utilizator;
Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de
bransament si contorul, apartine
retelei publice de distributie a apei indiferent de modul de finantate a
realizarii acestuia ;
5.
imobil - orice cladire sau teren indiferent de destinatie,
cu regim juridic dovedit ; in cazul blocurilor de locuinte la care terenul
aferent nu este delimitat, se considera imobile toate acele blocuri care au
adrese distincte;
6.
contor de bransament- aparatul de masurare a volumului de apa
consumat de utilizator, care se monteaza pe bransament intre doua
vane/robinete, la limita proprietatii utilizatorului, fiind ultima componenta a
retelei publice in sensul de curgere a apei potabile;
7.
grad de asigurare in furnizare nivel procentual de asigurare a
debitului si presiunii apei necesare consumatorului intr-un interval de timp,
precizat in anexa la contractul de bransare
si utilizare a serviciilor de apa si canalizare ;
8.
instalatii interioare de apa potabila - totalitatea instalatiilor aflate in
proprietatea sau in administrarea utilizatorului, amplasate dupa apometrul/
contorul de bransament in sensul de curgere a apei , sau daca bransamentul nu
este contorizat, dupa punctul de delimitare dintre reteaua publica si instalatia
interioara de utilizare a apei si care asigura transportul apei potabile
preluate din reteaua publica la punctele de consum;
9.
presiune de serviciu- presiunea ce trebuie asigurata de
operator in punctul de bransare, astfel incat sa se asigure debitul normat de
apa la utilizatorul amplasat in pozitia cea mai dezavantajoasa;
10. retea publica de alimentare cu apa- este partea din sistemul public de alimentare cu
apa, alcatuita din reteaua de conducte, armaturi si constructii anexe care
asigura distributia apei la doi sau mai multi utilizatori independenti;
11.
sectiune de control locul de unde se preleveaza probe de apa in
vederea analizelor de laborator; acesta este caminul de bransament;
12.
serviciu public de alimentare cu apa cuprinde in principal activitatile de
captare, de tratare a apei brute, de transport si de distributie a apei
potabile si industriale la utilizator;
13.
serviciu public de alimentare cu apa
potabila cuprinde
activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub
autoritatea administratiei publice locale, care au drept scop asigurarea apei
potabile pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatii;
14.
serviciu public de alimentare cu apa
industriala cuprinde
activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub
autoritatea administratiei publice locale, care au drept scop asigurarea apei
industriale pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatii;
15. sistemul public de alimentare cu apa potabila- ansamblul constructiilor si terenurilor,
instalatiilor tehnologice, echipamentelor functionale si dotarilor specifice,
prin care se realizeaza serviciul public de alimentare cu apa potabila.
Sistemul public de alimentare cu apa cuprinde de regula urmatoarele componente:
captari, aductiuni, statii de tratare a apei brute, statii de pompare cu sau
farp hidrofor, rezervoare pentru inmagazinarea apei potabile, retele de
distributie, bransamente pana la punctul de delimitare;
16. utilizator- orice persoana
fizica sau juridica , proprietara sau cu imputernicire data de proprietarul
unui imobil, avand bransament propriu de apa potabila si/sau industriala si
care beneficiaza pe baza de contract, de serviciile operatorului;
17. operator/furnizor de prestari servicii de apa - persoana juridica careia i se incredinteaza, in
baza unui contract de delegare a gestiunii, dreptul de prestare/furnizare a
serviciilor de apa, precum si exploatarea sistemelor publice de alimentare cu
apa;
18. acces la retea dreptul
utilizatorului serviciului public de alimentare cu apa potabila de a se ra
corda si de a folosi in conditiile legii retelele de distributie;
19. servicii de apa
activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub autoritatea administratiei publice
locale care au drept scop asigurarea apei potabile;
20. camin de bransament/retea - constructie componenta a sistemului de distributie a apei potabile apartinand
sistemului public de alimentare cu apa, care adaposteste contorul de bransament
/retea, cu montajul aferent;
21. contor de retea-
aparatul care masoara consumul de apa potabila la mai multe asociatii de
locatari/ proprietari sau la mai multi utilizatori individuali, ori care
masoara transportul de apa dintr-o zona in alta a retelei publice;
22. indicatori de performanta generali parametrii ai serviciului de furnizare care se
stabilesc pe niveluri minime de calitate urmarite la nivelul furnizorilor si
care sunt conditii de acordare sau de retragere a licentei, dar pentru care nu
sunt prevazute penalizari in contractele de furnizare, in cazul nerealizarii
parametrilor;
23. indicatori de performanta garantati parametrii ai serviciului de furnizare ale caror
niveluri se stabilesc si pentru care
sunt prevazute penalizari in licenta sau in contractele de furnizare, in cazul
nerealizarii lor ;
24. punct de delimitare a instalatiilor de alimentare cu apa dintre utilizator si prestator si utilizator -
locul in care instalatiile aflate
in proprietatea sau in administrarea utilizatorului se racordeaza la
instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea operatorului
furnizor/prestator de servicii