HOTARAREA
Nr. 167
privind aprobarea metodologiei
de emitere a actelor pentru autorizarea constructiilor
Consiliul Local al municipului Ploiesti:
vazand Expunerea de motive a
domnului primar Emil Calota si Raportul de specialitate al Directiei Generale
de Dezvoltare Urbana prin care se
propune spre aprobare metodologia de emitere a actelor pentru autorizarea
constructiilor, simplificata conform Ordonantei de urgenta nr. 27/2003;
in temeiul Ordonantei de
urgenta a Guvernului Romaniei nr. 27/2003 privind procedura aprobarii tacite;
in baza prevederilor Legii nr. 453 pentru modificarea
si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de
constructii si unele masuri pentru realizarea locuintelor;
in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1943/2001 al
ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei pentru aprobarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea
executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare;
in temeiul Legii nr. 215/2001
privind administratia publica locala,
H O T A R
A S T E:
Art. 1 |
Aproba metodologia de emitere
a actelor pentru autorizarea constructiilor, simplificata conform Anexelor
nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 si 8 ce fac parte integranta din prezenta hotarare. |
Art. 2 |
Directia Generala de Dezvoltare Urbana va aduce la indeplinire prezenta
hotarare. |
Art. 3 |
Directia Administratie Publica Juridic Contencios va aduce la cunostinta publica, data de la
care intra in vigoare prevederile prezentei hotarari. |
Data in Ploiesti, astazi,
30 iulie 2003 Presedinte de sedinta, Augustin Mitu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa 1
METODOLOGIA
DE EMITERE A ACTELOR PENTRU autorizaREA CONSTRUCTIILOR, SIMPLIFICATA CONFORM oRDONANTEI DE URGENTA NR.27/2003
PRIVIND
PROCEDURA APROBARII TACITE
Elementele importante prevazute de Ordonanta de
urgenta nr.27/2003 privind procedura aprobarii tacite sunt urmatoarele :
I.
Simplificarea
procedurii de autorizare
II.
Respectarea
termenelor impuse de legile specifice domeniului de autorizare
III.
Afisarea
tuturor informatiilor conexe procesului de autorizare la sediul emitentului
si/sau pe website.
I.
Procedura de autorizare este
un procedeu complex reglementat prin Legea 453/2001 pentru modificarea
si completarea Legii 50/1991 privind
autorizarea executarii constructiilor si unele masuri pentru realizarea
locuintelor si a Ordinului 1943/2001 al ministrului MLPTL de aprobare a
Normelor metodologice de aplicare a Legii 50/1991.
Etapele pe care le parcurge o documentatie fie la faza certificat
de urbanism fie la faza de autorizatie de construire sunt multiple si definesc
activitatea atat a inspectorilor din
cadrul Directiei Generale de Dezvoltare Urbana si ai structurilor specializate (Serviciul
Avize din cadrul O.P.P.)
cat si a altor factori implicati in
procedura de autorizare (membrii Comisiei de Acorduri Unice-avizatorii, membrii
Comisiei 4 de urbanism).
Aceste etape prezentate in
Anexa 2 (Certificat Urbanism) si Anexa 3 (Autorizatie de
construire/desfiintare) presupun anumite termene de realizare a fiecarui act
din procesul de autorizare.
Documentele ce stau la baza intocmirii unei documentatii complete
si corecte de certificat de urbanism sau autorizatie de construire/desfiintare/reautorizare
sunt complexe si de natura juridica (Acte proprietate, declaratii notariale),
tehnica (proiectul pentru autorizare intocmit potrivit Anexei 1 la Legea
453/2001, expertize tehnice, studii geo), fiscala (dovada achitarii taxelor de
autorizare, acord unic, certificat urbanism,certificat fiscal, contravaloare
avize, etc).
Articolul 5 din Ordonanta de urgenta
nr.27/2003 obliga autoritatile
administratiei publice sa efectueze o analiza a tuturor conditiilor cerute pentru emiterea
autorizatiiilor si sa identifice acele conditii care nu sunt absolut necesare,
in vederea eliminarii sau inlocuirii acestora cu declaratii pe proprie
raspundere.
In urma analizei efectuate
s-a constatat ca anumite conditii sau elemente atat din procedura cat si din documentatia
de autorizare pot fi simplificate sau chiar detasate din circuitul de
autorizare
Astfel, intr-o prima faza
de analiza, pana la publicarea modificarilor ce vor fi aduse Legii 453/2001 se
vor aplica urmatoarele proceduri
simplificate de autorizare :
a) Declaratie notariala
Acordul notarial al vecinilor, atunci cand acesta
este solicitat prin certificatul de urbanism pentru lucrarile de construire ce
se executa pe limita de proprietate sau in imediata apropiere a acesteia, poate
fi inlocuit cu o declaratie notariala a solicitantului autorizatiei prin care
acesta precizeaza ca, prin constructia pe care o va edifica, nu va afecta in
nici un fel constructiile invecinate (prezentand documentatia cu aceste detalieri)
si ca orice prejudicii aduse constructiilor invecinate ca urmare a executarii
lucrarilor supuse autorizarii vor fi preluate in sarcina investitorului pe
propria sa cheltuiala.
Declaratia pe proprie raspundere nu poate inlocui
acordul notarial al vecinilor in urmatoarele cazuri:
-
in situatia in care se solicita autorizatie pentru construirea unui imobil cu alta functiune decat cea de locuit;
-
in
situatia in care din documentatia tehnica reiese ca nu se respecta prevederile
Codului Civil;
-
in
situatia in care din documentatia tehnica nu reiese ca s-au luat toate masurile
pentru protectia si mentinerea in stare de siguranta a constructiilor
invecinate.
b) Plan de situatie pe suport topografic
1. Planul de situatie pe suport
topografic vizat de OJCGC
se accepta a fi inlocuit cu
planul de la inscrierea la Cartea funciara atat la faza de certificat de urbanism cat si la faza de autorizatie de construire , pentru urmatoarele lucrari:
-
bransamente;
-
schimbari de destinatie;
-
amplasare firme
pe constructii existente;
-
recompartimentari interioare;
-
supraetajari;
-
consolidari;
-
inchideri de balcoane la etaj;
2. Pentru eliberarea autorizatiilor de
desfiintare se va accepta acelasi plan de inscriere la Biroul de Carte
Funciara.
c) Schimbari de destinatie
In vederea schimbarii destinatiei unor
spatii existente fara realizarea de
lucrari de constructii se va emite numai a certificatul de urbanism,
nefiind necesara emiterea autorizatiei de construire.
d) Studiu geotehnic
Nu se va solicita studiu geotehnic pentru autorizarea urmatoarelor
ucrari:
-
construire garaje;
-
construire chioscuri;
-
amplasare panouri
publicitare;
-
plantari de stalpi;
-
construire
anexe gospodaresti (magazii, bucatarii de vara);
-
inchideri de balcoane si construire
de balcoane la parterul blocurilor de locuinte;
-
recompartimentari interioare;
-
lucrari de reparatii care nu afecteaza structura de rezistenta
-
imprejmuiri
Pentru lucrarile de extinderi ale constructiilor existente si
consolidari se poate accepta prezentarea documentatiei fara studiu geotehnic in
cazul in care proiectantul structurii de rezistenta mentioneaza in mod expres in proiect ca nu
este necesar acest studiu.
e) Acord unic
1.
Pentru autorizarea urmatoarelor lucrari de construire nu se va mai
solicita Acord unic:
- bransament electric aerian;
-
schimbari de destinatie;
-
amplasare firma pe constructii existente;
-
recompartimentari interioare;
-
balcoane la etaj;
-
consolidari si reparatii la constructii existente;
2.
Acordul unic se va
elibera intr-o procedura anterioara solicitarii autorizatiei de construire
astfel:
-
se
inregistreaza cererea de eliberare a Acordului unic (in baza cererii- formular
tipizat si a documentatiei ce contine toate avizele)
-
se
supune aprobarii in Comisia de Acorduri Unice (CAU) documentatia de eliberare a
Acordului unic
-
se elibereaza Acordul unic;
Nota : termenul de emitere
a autorizatiei de construire
curge de la data emiterii Acordului Unic in conditiile in care cererea de solicitare a autorizatiei de construire/desfiintare se depune pana la data emiterii Acordului unic.
Cererea pentru emiterera Acordului Unic este prezentata in Anexa 8.
f) Returnarea documentatiilor
In cazul unor documentatii
incomplete la faza de certificat de urbanism sau autorizatie de construire,
acestea se vor returna in baza unei Notificari - formular tipizat prezentat
in Anexa 7.
II.
Respectarea termenelor
Etapele de emitere a certificatului de urbanism, a autorizatiei
de construire si a Acordului unic sunt prezentate
in Anexa 4, Anexa 5, respectiv Anexa 6 la prezenta metodologie.
In vederea incadrarii in termenele prevazute de lege in emiterea actelor pentru autorizarea constructiilor se impune
respectarea urmatoarelor conditii :
1. Circuitul intern al documentelor se va realiza in
urmatoarele conditii:
-
la registratura Directiei nu se primesc decat documentatii
complete (din punct de vedere
al continutului cadru)
-
repartizarea
documentatiilor se realizeaza de catre seful serviciului autorizatii pe fiecare
inspector /consilier
-
fiecare
documentatie va fi insotita de Fisa de urmarire, care in momentul de fata
exista ca procedura de lucru in sistemul informatic implementat;
-
fisa
de urmarire va prezenta acceptul sau respingerea documentatiei la nivelul conducerii D.G.D.U.
-
certificatul
de urbanism/ autorizatia de construire
va fi datata
in momentul semnarii de catre conducerea Directiei Generale de Dezvoltare
2. Asigurarea
semnarii certificatelor de
urbanism si a autorizatiilor
de construire/desfiintare de catre
secretar si primar in termen de maxim 7 zile ;
3. Anuntarea solicitantului de emitere a certificatului de urbanism si/sau
a autorizatiei de construire/desfiintare prin invitatie scrisa.
4. Eliberarea
certificatului de urbanism si/sau
a autorizatiei de construire/desfiintare la sediul
D.G.D.U.
Anexa 4
Etapele de emitere a certificatului
de urbanism
Nr.crt. |
ETAPE |
TERMEN |
RESPONSABIL |
1. |
Inregistrare |
1 zi |
Inspector registratura |
2. |
Repartizare |
1 zi |
Sef Serviciu
Autorizatii |
3. |
Verificare dosar |
1 zi |
Inspector |
4. |
Stabilire avize |
5 zile |
Inspector + CAU |
5. |
Redactare C.U. |
1 zile |
Inspector/dactilo |
6. |
Semnare C.U. -
sef serviciu - director adj. - arhitect-sef - secretar - primar |
1 zi 1 zi 1 zi 3 zile 4 zile |
|
7. |
Inaintare C.U catre solicitant |
1 zi |
Inspector registratura |
|
total |
20 zile |
|
Nr.crt. |
ETAPE |
TERMEN |
RESPONSABIL |
1. |
Inregistrare |
1 zi |
Inspector registratura |
2. |
Repartizare |
1 zi |
Sef Serviciu
Autorizatii |
3. |
Verificare dosar |
2 zile |
Inspector |
4. |
Notificare de returnare |
1 zi |
Inspector + CAU |
5. |
Semnare notificare |
1 zi |
Dir.adj/Arhiect-sef |
|
TOTAL |
6 zile |
|
Anexa 5
etapele de emitere a AUTORIZATIEI
DE CONSTRUIRE/DESFIINTARE
Nr.crt. |
ETAPE |
TERMEN |
RESPONSABIL |
1. |
Inregistrare |
1 zi |
Inspector registratura |
2. |
Repartizare |
1 zi |
Sef Serviciu
Autorizatii |
3. |
Verificare dosar - documente juridice - proiect tehnic |
3 zile 4 zile |
Inspector |
4. |
Redactare a.c. |
2 zile |
Inspector/dactilo |
5. |
Semnare A.C. -
sef serviciu - director adj. - arhitect-sef - secretar - primar |
1 zi 1 zi 1 zi 2 zile 5 zile |
|
6. |
Inaintare A.C.catre solicitant |
1 zi |
Inspector registratura |
|
total |
23 zile |
|
Nr.crt. |
ETAPE |
TERMEN |
RESPONSABIL |
1. |
Inregistrare |
1 zi |
Inspector registratura |
2. |
Repartizare |
1 zi |
Sef Serviciu
Autorizatii |
3. |
Verificare dosar |
5 zile |
Inspector |
4. |
Notificare de returnare |
1 zi |
Inspector + CAU |
5. |
Semnare notificare |
1 zi |
Dir.adj / Arhiect-sef |
|
TOTAL |
8 zile |
|
Nr.
crt. |
Etape
|
Termen
|
Responsabil
O.P.P. |
Responsabili Avizatori |
1. |
Solicitare avize
|
1 zi |
Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
|
2. |
Verificare documentatie
|
1 zi |
Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
|
3. |
-Incheiere contract a)
anexa 1 b)
anexa 2 -
Intocmire facturi fiscale a)
taxe avize b)
tarife prestari
servicii |
1 zi |
- Inspector Serviciu Acorduri , Avize - Inspector Serviciu Contabilitate |
|
4. |
Virare contavaloare
taxe avize la OPP - Virare contravaloare
taxe prestari servicii la OPP. |
1 zi |
- Inspector Serviciu Contabilitate |
|
5. |
Depunere documentatii
la avizatori |
1zi |
- Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
-
Registratura avizator |
Nr.
crt. |
Etape
|
Termen
|
Responsabil
O.P.P. |
Responsabili Avizatori |
6. |
Verificare dosare
de catre avizatori |
5 zile |
-
Simona Miritescu
-
Mihaela Constantin
-
Steluta Danila
-
Roxana Gheorghe -
Simona Miritescu -
Simona Miritescu -
Steluta Danila
-
Tamara Iacobescu -
Mihaela Constantin |
-
S.C. APA NOVA S.R.L. - d-nul Petre Dumitru -
S.C. ELECTRICA S.A. d -nul
Trifon -
S.C. Distrigaz
Sud S.A d - nul Ion Statescu
(d-nul Stoica Cornel ) -
R.A.T.P. d-nul Bibic -
R.A.T.S.P. d-na Ionescu Mihaela -
Directia
de Telecomunicatii Prahova d-na Victoria Serban -
Grup de Pompieri Serban Cantacuzino d-nul Visan -
Inspectoratul de Protectie a Mediului Munteanu Gabriela -
Inspectoratul de Protectie Civila Municipiu d-nul Ion Stroilescu |
|
|
|
-
Roxana Gheorghe -
Tamara Iacobescu -
Tamara Iacobescu -
Roxana Gheorghe -
Tamara Iacobescu -
Mihaela Constantin
-
Simona Miritescu
-
Simona Miritescu |
-
Inspectoratul de Protectie Civila Judet d-nul Udrea -
Directia de Sanatate Publica Prahova d-na Zielinschi Daniela -
S.C. Conpet S.A. d-nul Tinca -
S.C. Petrotrans S.A. d-nul Adrian Vasile -
S.C. Transgaz S.A. d-nul Purcaru -
Inspectoratul de Stat in Constructii
d-ra Moise -
Administratia Domeniului Public si
Privat - d na Mihaela
Iamandi -
Politia Rutiera
Municipiu |
7. |
Completari solicitate
de avizatori |
2 zile |
- Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
- Avizatori |
8. |
Ridicare avize |
1 zi |
- Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
- Registratura avizatori |
9. |
Intocmire documentatie
Acord unic |
1 zi |
- Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
- |
10. |
Convocare sedinta
CAU |
1 zi |
- Inspector Serviciu Acorduri , Avize |
- |
|
TOTAL : |
15 ZILE |
|
|
Anexa 7
Primaria Municipiului
Directia Generala de
Dezvoltare
Nr._________/_______________
Catre,
____________________________
____________________________
____________________________
Va restituim alaturat documentatia prezentata in vederea obtinerii certificatului de urbanism/ autorizatie
de construire/ autorizatie
de desfiintare
privind realizarea: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Str. ____________ nr._____________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Documentatia tehnica
poate fi ridicata de la Registratura
D.G.D.U., luni si miercuri intre orele 11,00 15,00, marti si joi intre
orele 8,30 13,30, si vineri intre orele
8,30 12,30.
Pentru relatii,
va puteti adresa Serviciului Autorizari Constructii in zilele de luni si miercuri intre
orele 8,30 11,00 si 15
16,30, str. St. Greceanu
nr.9, bl. K8.
Arhitect-sef,
Simona Munteanu
Anexa 8
Domnule
Arhitect-Sef,
Str. ______________________,
nr.______, bl._______, sc._______, ap.______, legitimat cu BI/CI seria___________, nr._______, CNP_________________, eliberat de
________________, telefon_________________, va rog sa
aprobati emiterea Acordului unic, conform Legii 453/2001 in baza certificatului de urbanism si a avizelor obtinute pentru obiectivul:
_________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
amplasat
in ___________, str. _________________, nr.___ bl.___, sc.___,ap.__
Acte anexate:
· Certificat de urbanism
nr.____________/________________;
· Dovada titlului asupra terenului si/sau constructiilor;
· Plan de situatie
pe suport topografic;
·
Proiect tehnic;
·
Avize:________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
·
Alte acte:
- dovada achitarii taxei de Acord unic.:
chitanta nr.............. din............
Data Semnatura