HOTARAREA
Nr. 171
privind aprobarea
Contractului/Acordului colectiv de munca al
personalului incadrat in aparatul propriu al Consiliului Local si pentru
personalul unor servicii publice de subordonare locala
Consiliul Local al Municipiului Ploiesti:
vazand Expunerea de motive a
Primarului Municipiului Ploiesti si Raportul de specialitate al Directiei
Economice si al Serviciului Resurse Umane, Administrativ, Reglementari prin
care se propune aprobarea Contractului/Acordului colectiv de munca la nivelul Consiliului
Local al Municipiului Ploiesti si a unor servicii publice de subordonare
locala;
in baza dispozitiilor art.
22, alin. 1 din Legea nr. 130/1996, modificata si completata prin Legea nr.
143/1997 – Legea contractelor colective de munca;
luand in considerare Legea
nr. 53/2003 – Codul muncii si H.G. nr. 281/1993 privind drepturile salariatilor
din sectorul bugetar;
in conformitate cu art. 59
din Legea nr. 188/1999 republicata, asa cum a fost modificata prin Legea nr.
161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea
demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea
si sanctionarea coruptiei;
in temeiul art. 46, alin. 1
din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala, cu modificarile
si completarile ulterioare,
H O T A R A S T E:
Art. 1 |
Aproba Contractul/Acordul colectiv de
munca pentru personalul incadrat in aparatul propriu al Consiliului Local si
pentru personalul serviciilor publice de subordonare locala, conform Anexei
nr. 1 ce face parte integranta din prezenta hotarare. Drepturile prevazute, vor fi acordate cu
incadrarea in prevederile bugetelor de venituri si cheltuieli ale fiecarei
institutii si de respectarea clauzelor contractuale referitoare la
obligatiile salariatilor. |
Art. 2 |
Imputerniceste Primarul Municipiului
Ploiesti sa semneze Contractul/Acordul colectiv de munca prevazute la art. 1. |
Art. 3 |
Aplicarea si aducerea la indeplinire a
prevederilor prezentului Contract/Acord colectiv de munca se va face de catre
Primarul Municipiului Ploiesti si ordonatorii tertiari de credite ai
serviciilor publice de subordonare locala nominalizate in Anexa nr. 2, care
face parte integranta din prezenta hotarare. |
Art. 4 |
Prevederile Contractului/Acordului
colectiv de munca aprobat potrivit prezentei se aplica de la data
inregistrarii acestuia la Directia pentru Dialog, Familie si Solidaritate
Sociala Prahova. |
Art. 5 |
Directia Administratie Publica, Juridic
– Contencios va aduce la cunostinta celor interesati prevederile prezentei
hotarari. |
Data in Ploiesti, astazi, 28 octombrie 2004 Presedinte de sedinta, Teodorescu Iulian
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa 1
CONTRACT / ACORD COLECTIV
DE MUNCA
In
baza art. 22 alin (1) din Legea nr. 130/1996 modificata si completata prin
Legea nr. 143/1997, Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii si art. 59 al Legii nr.
188/1999 asa cum a fost modificata prin Legea nr. 161/2003, se incheie
prezentul Contract / Acord colectiv de munca intre cele doua parti
contractante:
a. Sindicatul
Liber si Independent Primaria Ploiesti din Primaria Municipiului Ploiesti, inregistrat
la Judecatoria Ploiesti conform Incheierii nr. 79/25.02.1997 si Sentintei
civile nr. 88/2003 prin Buligescu Gabriela, presedinte al Sindicatului Liber si
Independent;
b. Sindicatul Functionarilor Publici din
Administraţia Publica Locala, inregistrat la Judecatoria Ploiesti conform Incheierii
nr. 5 din 26.07.2004 prin presedinte Marian Popa
OBIECTUL CONTRACTULUI /
ACORDULUI
Prezentul
Contract / Acord de munca are ca scop promovarea unor relatii de munca
echitabile, de natura sa asigure protectia sociala a salariatilor, desfasurarea
corespunzatoare a activitatilor institutiei, eliminarea conflictelor de munca
sau preintampinarea grevelor.
CAPITOLUL I – DISPOZITII
GENERALE
Art. 1 |
Partile contractante recunosc si accepta
pe deplin ca sunt egale si libere in stabilirea Contractului / Acordului
colectiv de munca la nivel de institutie (Primaria Municipiului
Ploieşti) şi pentru serviciile de subordonare locala
(Administraţia Serviciilor Sociale Comunitare, Administraţia
Domeniului Public şi Privat, Serviciul Public Finanţe Locale
şi Administrare Patrimoniu, Oficiul Public
Proiect, Parcul Memorial Constantin
Stere, Administraţia Bazelor Sportive şi de Agrement) si se
obliga sa respecte in totalitate prevederile acestuia. |
Art. 2 |
(1)
Prezentul
Contract / Acord colectiv de munca se incheie pe durata de un an. (2)
Daca
nici una dintre parti nu denunta Contractul / Acordul cu 30 de zile inainte
de expirarea perioadei pentru care a fost incheiat, valabilitatea acestuia se
prelungeste pana la incheierea unui nou contract / acord, dar nu mai mult de
12 luni. |
Art. 3 |
(1) Clauzele Contractului / Acordului pot fi
modificate pe parcursul executiei lui in conditiile legii, ori de cate ori
partile convin acest lucru. (2) Orice solicitare de modificare a
prezentului Contract / Acord va face obiectul unei negocieri. (3) Prevederile prezentului Contract / Acord
pot fi modificate şi completate şi prin apariţia de noi
reglementari în domeniu. (4) Cererea de modificare se aduce la
cunostinta in scris celeilalte parti cu cel putin 30 de zile inainte de data propusa pentru
inceperea negocierilor. (5) Cererile de modificare a Contractului /
Acordului vor fi depuse de catre reprezentantii celor trei sindicate la
Primar, iar de catre reprezentantii angajatorului, la sindicatele libere
parte in acest comtract. (6) Modificarile aduse Contractului /
Acordului produc efecte de la data stabilita de parti si numai pentru viitor. |
Art. 4 |
Suspendarea si incetarea Contractului /
Acordului au loc potrivit legii. |
Art. 5 |
1)
Drepturile
salariatilor prevazute in prezentul Contract / Acord colectiv de munca nu pot
sa reprezinte cauza reducerii altor drepturi colective de munca obtinute la
nivelul Federatiei Nationale a Sindicatelor din Administratia Publica Locala
(F.N.S.A.P.L.) 2)
In
situatia in care, in privinta drepturilor ce decurg din prezentul Contract /
Acord colectiv de munca, intervin reglementari legale mai favorabile
salariatilor, acestea vor completa de drept, Contractul / Acordul colectiv de
munca. 3)
Modificarile
aduse Contractului / Acordului produc efecte de la data inregistrarii sau de
la o data ulterioara convenita intre parti. |
CAPITOLUL II – TIMPUL DE
MUNCA SI REPAUS
Art. 6 |
(1)
Durata
normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi, respectiv de de 40 de ore pe
saptamana pentru salariatii angajatii cu norma intreaga. (2)
La
locul de munca unde, datorita specificului activitatii, nu exista
posibilitatea incadrarii in durata normala a timpului zilnic de lucru, se pot
stabili forme specifice de organizare a timpului de lucru in ture. |
Art. 7 |
(1)
Orele
prestate cu aprobarea scrisa a primarului peste programul de lucru stabilit
in institutie, sunt ore suplimentare. (2)
Salariatii
pot fi chemati sa presteze ore suplimentare, fara a depasi 320 ore anual.
Pentru prevenirea sau inlaturarea efectelor unor calamitati naturale ori in
alte cazuri de forta majora, salariatii au obligatia de a presta munca
suplimentara ceruta de primar. |
Art. 8 |
(1)
In
toate cazurile in care se dovedeste ca este posibil, primarul si sindicatele
vor purta negocieri pentru a stabili un program flexibil de lucru si
modalitati de aplicare a acestuia. (2)
Stabilirea
programului flexibil de lucru nu afecteaza drepturile prevazute in Contractul
/ Acordul colectiv de munca. |
Art. 9 |
(1)
Salariatii
care renunta la concediul legal pentru ingrijirea copilului pana la doi ani,
beneficiaza de reducerea timpului de lucru cu 2 ore pe zi, fara sa fie
afectat salariul de baza si vechimea in munca. (2)
La
cererea lor, salariatii care au in ingrijire copii prescolari si scolari pana
in clasa a IV-a inclusiv, pot solicita un program flexibil, cu alte ore de
incepere si terminare a activitatii. |
MUNCA IN TIMPUL NOPTII
Art. 10 |
(1)
Se
considera munca desfasurata in timpul noptii munca prestata in intervalul
cuprins intre orele 2200 – 600, cu posibilitatea
abaterii, in cazuri justificate, cu o ora in minus fata de aceste limite. (2)
Munca
prestata in timpul noptii se plateste cu un spor de 25 % din salariul cuvenit
pentru perioada lucrata noaptea, daca timpul astfel lucrat depaseste 3 ore
din programul normal de lucru. |
ZILELE DE SARBATOARE SI
REPAUS
Art. 11 |
(1) Se considera sarbatori legale si sunt
zile de repaus, urmatoarele: -
Anul
Nou – 2 zile (1 şi 2 ianuarie) -
prima
şi a doua zi de Sfintele Pasti -
Ziua
Internationala a Muncii (1 Mai) -
Ziua
Nationala a Romaniei (1 decembrie) -
prima
si a doua zi de Craciun (25 şi 26 decembrie) -
zile
saptamanale de repaus – sambata si duminica -
alte
zile stabilite prin lege (2)
Pentru
persoanele care se afla in concediu de odihna, zilele in cauza nu se iau in
calculul concediului de odihna. (3)
Pentru
realizarea unor zile libere, din ajunul sarbatorilor, de comun acord, se
poate hotari recuperarea unor zile lucratoare in zilele de sambata si
duminica premergatoare sarbatorilor, munca respectiva nefiind considerata
munca suplimentara, numai daca exista act normativ in domeniu. |
Art. 12 |
In conformitate cu art. 35 din Legea nr.
54/2003, membrii alesi in organele de conducere ale sindicatului care
lucreaza nemijlocit in unitate in calitate de salariat, au dreptul la
reducerea programului lunar de lucru, fara a afecta drepturile salariale, cu
ocazia participarii la actiunile sindicale, fara a depasi 5 zile lunar. |
CONCEDIUL DE ODIHNA SI
ZILE LIBERE PLATITE
Art. 13 |
(1)
Salariatii
au dreptul, in fiecare an calendaristic, la un concediu de odihna platit, in
conditiile legii. (2)
Salariatii
care au concediu medical sau concediu pentru ingrijirea copilului mai mult de
trei luni intr-un an calendaristic, au dreptul la concediu de odihna
proportional cu perioada lucrata. (3) Concediul de odihna se acorda in functie
de vechimea in munca, dupa cum urmeaza: -
21 zile
lucratoare – pâna la 10 ani vechime -
25
zile lucratoare – peste 10 ani vechime (4)
Concediu
de odihna poate fi efectuat in mai multe transe, din care una este de minimum
15 zile. (5)
Concediul
de odihna poate fi intrerupt si/sau reprogramat in conditiile legii. (6)
Salariatul
poate fi rechemat, in scris, din concediul de odihna, in conditiile legii. (7)
In
cazul in care ambii soti lucreaza in sistem, acestia au dreptul la
programarea concediului de odihna in aceeasi perioada. (8) In afara concediului de odihna,
salariatii au dreptul la zile libere platite pentru evenimente familiale
deosebite, dupa cum urmeaza: -
casatoria
salariatului – 5 zile -
casatoria
unui copil al salariatului – 3 zile -
nasterea
unui copil – 3 zile -
chemari
la Centrul Militar (pe baza de acte) – 1 zi (9)
In
caz de deces al sotului / sotiei, afini sau rude pana la gradul III,
salariatul are dreptul la 3 zile calendaristice platite. (10)Salariatii care isi continua studiile vor
beneficia de concedii de studii platite de pana la 30 de zile lucratoare pe
an, daca se considera ca studiile prezinta interes pentru activitatea
institutiei. |
CONCEDIUL FARA PLATA
Art. 14 |
Intr-un an calendaristic, salariatii pot
beneficia de concediu fara plata pana la 90 de zile lucratoare, la cerere
motivata si cu aprobarea prealabila a ordonatorului de credite. |
INVOIRI
Art. 15 |
La cererea salariatului, se acorda ore de invoire, pana la o zi, fara
plata sau cu posibilitatea de recuperare, in urmatoarele situatii: –
efectuarea
unor analize sau tratamente medicale –
citatii
in fata organelor de cercetare penala sau la instantele judecatoresti –
alte
situatii cand salariatul solicita si activitatea institutiei permite In caz de nerecuperare, salariul este
platit pentru timpul efectiv lucrat. |
CAPITOLUL III –
SALARIZARE, DREPTURI, FACILITATI, INDEMNIZATII SI SPORURI
Art. 16 |
(1)
Pentru
munca prestata, salariatii au dreptul la un salariu sau indemnizatie in lei,
corespunzatoare gradului sau functiei pe care o ocupa, in conformitate cu
legislatia in vigoare. (2)
La
salariul sau indemnizatia stabilita, se vor aplica toate indexarile si
compensarile stabilite de lege. (3)
Salariatii
cu functii de conducere vor beneficia de indemnizatie de conducere, conform
legii. (4) Salariatii vor beneficia de sporuri de
vechime, in functie de vechimea in munca, dupa cum urmeaza: -
de la
3 la 5 ani – 5 % -
de
la 5 la 10 ani – 10 % -
de
la 10 la 15 ani – 15 % -
de
la 15 la 20 ani – 20 % -
peste
20 de ani – 25 % (5) Pe langa sporurile de baza, salariatii
vor beneficia si de alte sporuri, dupa cum urmeaza: a) un spor de 25 % pentru orele lucrate in timpul
noptii, in conditiile art. 10 b) sporul prevazut de lege pentru orele
suplimentare, prestate de personalul de executie peste durata normala a
timpului de lucru, precum si in zilele de repaus sau sarbatori legale c) spor de pana la 15 % personalului care lucreaza
in conditii periculoase din cimitire d) spor de pana la 10 % pentru personalul
care lucreaza in gradinile zoologice e) spor de pana la 15 % pentru personalul
care lucreaza la reparatii carosabil f)
spor
de pana la 10 % pentru personalul care efectueaza lucrari la spatii verzi, pe
artere de circulatie cu zgomot si gaze nocive g) spor de pana la 7 % pentru personalul
care efectueaza sudura electrica si autogena, cu exceptia sudurii electrice
prin puncte, daca se efectueaza in spatii inchise h) spor de pana la 5 % personalului care
lucreaza la aparatele de multiplicat i)
spor
de pana la 10 % personalului care lucreaza in sere j)
spor
de pana la 15 % care lucreaza efectiv cu tehnica de calcul, centrale
telefonice si arhiva k) spor de pana la 10% de fidelitate
diferentiat astfel: (1) 5 – 10 ani in institutie 5 % (2) 10 – 15 ani in institutie 7 % (3) peste 15 ani in institutie 10 % l)
spor
de stres si suprasolicitare neuropsihica de pana la 20 % personalului
stabilit de primar prin dispozitie, la propunerea sefilor de compartimente,
conducatorilor de institutii publice m)
spor
de pana la 15 % personalului care desfasoara lucru sistematic cu publicul
„sporul de zambet”, in functie de ponderea timpului efectiv prestat in
relatia directa cu publicul (6)
Salariatii
care au munca de teren, de control au dreptul la legitimatie de calatorie
gratuita, cu avizul ordonatorului principal de credite (7)
Sporurile
ce se pot acorda potrivit legii si prezentului Contract / Acord nu pot depasi
50 % din salariul de baza, cu exceptia sporului ce se acorda in functie de
vechimea in munca a fiecarui salariat |
Art. 17 |
(1)
Institutia
este obligata, in conditiile legii, sa despagubeasca salariatul in cazul in
care acesta, din vina institutiei a suferit vreun prejudiciu material in
timpul indeplinirii indatoririlor de serviciu. (2)
Institutia
va asigura participarea angajatilor la cursuri de perfectionare a pregatirii
profesionale. |
CAPITOLUL IV – OBLIGATIILE
PARTILOR
Sectiunea I – Obligatiile
salariatilor
Art. 18 |
Salariatii au obligatia sa respecte
angajamentul de loialitate si fidelitate si sunt datori sa-si consacre
activitatea profesionala indeplinirii atributiilor ce le revin potrivit
functiei incredintate, in vederea realizarii obiectivelor institutiei si
rezolvarii problemelor locuitorilor din municipiul Ploiesti. |
Art. 19 |
Salariatii sunt obligati sa-si
indeplineasca cu corectitudine si in mod constiincios indatoririle de
serviciu prevazute de legi si regulamente si sa se abtina de la orice fapte
care ar putea sa aduca prejudicii institutiei. |
Art. 20 |
Salariatii au obligatia ca în cadrul
serviciului sa dea dovada de rezerva in manifestarea opiniilor politice, care
nu trebuie sa influenteze in nici un mod impartialitatea lor in exercitarea
atributiilor ce le revin. |
Art. 21 |
(1)
Orice
salariat, indiferent de functia pe care o ocupa, raspunde de ducerea la
indeplinire a sarcinilor ce-i sunt incredintate. El este obligat sa se
conformeze ordinelor si instructiunilor sefilor ierarhici, cu exceptia
cazurilor cand acestea sunt vadit ilegale, ori de natura sa prejudicieze un
interes public sau sa lezeze drepturile si libertatile fundamentale ale unei
persoane. In aceasta situatie, salariatul are obligatia de a face cunoscut,
in scris, conducerii institutiei, motivul refuzului sau de a duce la
indeplinire ordinul sau instructiunea primita. (2)
Personalul
cu functie de conducere raspunde pentru ordinele pe care le da angajatilor
din subordine. |
Art. 22 |
Salariatii trebuie sa dea dovada de
discretie profesionala in legatura cu faptele, informatiile sau documentele
de care iau cunosţinta in exercitarea functiilor lor. |
Art. 23 |
Salariatii au datoria sa furnizeze
publicului, in timpul serviciului, informatiile cerute, in conditiile legii. |
Art. 24 |
Salariatii sunt obligati sa colaboreze
pentru ducerea la indeplinire a indatoririlor de serviciu si sa suplineasca in
serviciu, in caz de absenta, in cadrul specialitatii lor, potrivit
dispozitiilor sefului ierarhic. |
Art. 25 |
Prin intregul lor comportament si prin
tinuta, salariatii sunt obligati sa se arate demni de consideratia si
increderea pe care o impune pozitia lor oficiala si sa se abtina de la orice
acte de natura sa compromita prestigiul functiei pe care o detin si a
institutiei. |
Art. 26 |
Este interzis salariatilor ca, direct
sau indirect, sa solicite sau sa faca, sau sa li se promita, pentru ei sau
pentru altii, in considerarea pozitiei lor, daruri sau alte avantaje. |
Sectiunea a II-a –
Obligatiile angajatorului
Art. 27 |
Angajatorul are, in principal, urmatoarele obligatii: a) sa informeze salariatii asupra
conditiilor de munca si a elementelor care privesc relatiile de munca; b) sa asigure conditiile tehnice si
organizatorice necesare indeplinirii atributiilor de serviciu; c) sa propuna in proiectele de buget
(inclusiv in rectificarile de buget) sumele necesare respectarii prevederii
Contractului/Acordului colectiv de munca; d) sa acorde salariatilor toate drepturile
care decurg din lege, din contractul individual de munca / actul
administrativ de numire şi din Contractul/Acordul colectiv de munca, in
limita incadrarii in prevederile bugetare aprobate; e) sa consulte sindicatele in probleme
susceptibile sa afecteze drepturile si interesele acestora; f)
sa
retina si sa vireze contributia si impozitele datorate de salariati si aflate
in sarcina institutiei, in conditiile legii; g) sa asigure realizarea evidentei nominale
a salariatilor si sa elibereze, la solicitarea salariatilor, documente care
sa ateste calitatea de salariat, pentru a-si putea valorifica drepturile ce
decurg din aceasta; h) sa prevada in bugetul local sumele
necesare pentru realizarea programelor de perfectionare a salariatilor, in
conformitate cu prevederile legale, care reglementeaza pregatirea si formarea
profesionala; i)
sa
asigure programe de reconversie profesionala pentru acei salariati care s-au
imbolnavit si nu-si mai pot continua activitatea (conform recomandarii
medicului de medicina a muncii); j)
sa
asigure conditii de munca specifice, conform legii, pentru femeile gravide si
pentru femeile care alapteaza; |
CAPITOLUL V – CONDITIILE
DE MUNCA, PROTECTIA MUNCII ŞI PROTECTIA SOCIALA
Art. 28 |
Partile se obliga sa depuna orice efort
care este necesar pentru institutionalizarea unui sistem organizat, avand
drept scop ameliorarea conditiilor de munca. |
Art. 29 |
(1)
Angajatorul
are obligatia, prin sefii de birouri / servicii si directii, sa asigure o
organizare rationala a activitatii in functie de specific si atributii. (2)
In
functie de numarul de personal stabilit si de structura acestuia, angajatorul
are obligatia sa asigure dotarile (mobilier, birotica, aparatura etc.) si
conditiile necesare pentru buna desfasurare a activitatii, in limita
fondurilor alocate. |
PROTECTIA MUNCII
Art. 30 |
(1)
Prevederile
legale in materie de Protectia Muncii si P.S.I. sunt opozabile angajatorului
si salariatilor. |
Art. 31 |
(2)
Angajatorul
are obligatia, conform normelor de protectie a muncii in vigoare, sa asigure
prin bugetul local sumele necesare pentru conditiile optime de munca, dotari
si echipamente de protectia muncii. (3) Pentru protectia si securitatea
salariatilor in procesul muncii, angajatorul are obligatia de a asigura
urmatoarele: a) efectuarea instructajelor de protectie
si securitate a muncii la angajare cat si la schimbarea locului de munca; b) verificarea periodica a instalatiilor
electrice, de incalzire si a aparatelor din birouri; c) verificarea periodica a instalatiilor de
gaze naturale si a sobelor precum si curatarea acestora in scopul evitarii
accidentelor; d) portarii, paznicii, electricienii,
soferii, instalatorii, femeile de serviciu si alt personal de deservire
beneficiaza de echipament de protectia muncii atunci când este necesar, atat
pentru sezonul rece cat si pentru perioada de vara; e) salariatii beneficiaza de vaccinare
anuala impotriva epidemiilor si a epizotiilor, in cazul in care acestea sunt
declarate oficial; f)
salariatii
beneficiaza gratuit de serviciile medicale ale unui cabinet de medicina a
muncii si de toate drepturile prevazute in normele generale si speciale de
protectia muncii, conform legii (4) Salariatii au urmatoarele obligatii: a) sa cunoasca si sa respecte regulile si
instructiunile de protectia muncii specifice activitatii prestate; b) sa se prezinte la serviciu in deplina
capacitate de munca, astfel incat sa nu se expuna la pericol de accidentare
sau sa deranjeze activitatea colegilor; c) sa utilizeze mijloace de protectia
muncii individuale din dotare corespunzatoare scopului pentru care au fost
acordate si sa le intretina intr-o perfecta stare de utilizare; d) sa anunte, in cel mai scurt timp, Biroul
Administrativ sau ofiterul de serviciu cand observa o defectiune la
instalatia electrica, gaze sau orice alte defectiuni sau cauze care ar duce
la accidente sau incendii. Sub acest aspect, Corpul Gardienilor Publici are
obligatia de a lua toate masurile necesare pentru a nu permite introducerea
in cladirea primariei de substante toxice, inflamabile sau explozive; e)
sa
utilizeze (cei care sunt fumatori) locurile speciale pentru fumat amenajate
in incinta primariei |
Art. 32 |
(1)
Angajatorul
va proceda la schimbarea locului de munca, pe o perioada limitata sau
nelimitata de timp, salariatilor afectati de boala sau accidente, la
recomandarea expresa a medicului, in functie de posibilitatile institutiei,
la propunerea sindicatului. (2)
Salariatul
care a fost pensionat pentru incapacitate temporara de munca, dupa perioada
de recuperare, va fi reintegrat, daca este posibil, in functia avuta la data
pierderii capacitatii de munca sau in una echivalenta. (3)
Salariatii
şi membrii familiilor lor beneficiaza de bilete de odihna recuperatorie
si tratament in statiunile balneoclimaterice si turistice, prin sindicat,
contracost. Procurarea si repartizarea biletelor pentru salariati revine
conducerii sindicatelor. (4)
Salariatii
beneficiaza de o indemnizatie pentru refacerea capacitatii de munca,
echivalenta cu un salariu de baza avut la data plecarii in concediu, care va
fi impozitat conform prevederilor legale. Plata acesteia se va face o singura
data la data efectuarii celei mai mari transe din concediu. (5)
Salariatii
beneficiaza de cate un ajutor de sarbatori pentru Craciun şi Paste, care
va fi echivalentul a cate un salariu mediu brut pe institutie / sarbatoare. (6)
In
situatia unor decese in familia salariatului (sot, sotie, rude si afini de
gradul I), poate beneficia de o indemnizatie de inmormantare egala cu un
salariu de baza aferent lunii producerii evenimentului. (7)
In
vederea obtinerii unui randament cat mai ridicat la locul de munca,
angajatorul, in functie de prevederile bugetare poate asigura in fiecare zi
lucratoare, pentru fiecare salariat prezent, o masa calda servita in incinta
institutiei, in cuantumul aprobat prin hotarare de Guvern pentru tichetele de
masa. In masura in care aceasta obligatie nu va putea fi indeplinita in
natura, angajatorul, odată cu a doua chenzina, va plati fiecarui angajat
pentru fiecare zi lucrata in cursul lunii anterioare, suma de 65.000 lei,
suma neta, suportata din cheltuieli materiale. Contravaloarea mesei calde
asigurate pentru fiecare zi lucratoare tuturor salariatilor, va fi indexata
trimestrial cu indicele de devalorizare a monedei nationale in raport cu
moneda unica europeana. Indemnizatia de hrana se acorda corespunzator
numarului de zile efectiv lucrate. (8)
Pentru
o tinuta decenta a salariatilor, angajatorul poate aloca fonduri in vederea
procurarii a doua tinute pe an pentru fiecare salariat, in echivalentul a
cate un salariu mediu brut pe institutie pentru fiecare tinuta. (9)
Angajatorul
are obligatia sa asigure protectia salariatilor impotriva amenintarilor,
calomniilor si violentelor carora ar putea fi victime in exercitarea functiei
sau in legatura cu aceasta, prin organele de paza si ordine publica,
institutia gardienilor publici precum si prin asistenta juridica asigurata de
catre consilierii juridici ai institutiei, gratuit. (10)La pensionare, beneficiaza de 1 – 3
salarii medii brute pe economie, in functie de vechimea in institutie, dupa
cum urmeaza: -
pana
la 10 ani – 1 salariu -
intre
10 – 20 ani – 2 salarii -
peste
20 ani – 3 salarii |
CAPITOLUL VI – MUNCA SI
PROTECTIA FEMEILOR
Art. 33 |
Femeile au dreptul, conform conventiilor
internationale, la tratament egal cu barbatii in situatii egale sau
comparabile, fiind interzisa orice discriminare. |
Art. 34 |
(1)
La
angajare, femeile au dreptul la tratament nediscriminatoriu. (2)
Incadrarea
pe post si salariul se vor stabili in functie de pregatire si competenta.
Criteriul sexului nu poate fi o piedica la promovare. |
Art. 35 |
(1)
Femeile
gravide, incepand cu a V-a luna de sarcina, nu vor fi trimise in deplasare in
alte localitati. (2)
Femeile
care au in ingrijire copii de varsta prescolara nu pot fi trimise in alte
localitati pentru o durata mai mare de o zi, decat cu acordul lor. |
Art. 36 |
In anumite situatii, prevazute de
legislatia in vigoare, femeile au dreptul la prestarea muncii cu fractiune de
norma de 6 sau 4 ore pe zi, care se va considera ca activitate cu norma
intreaga la calcularea vechimii in munca. |
Art. 37 |
Pentru femeile gravide, incepand cu a
V-a luna de sarcina, munca in timpul noptii este interzisa in cadrul institutiei. |
Art. 38 |
Femeile au dreptul la concediu prenatal
sau postnatal platit, concedii pentru ingrijirea copiilor bolnavi, precum si
pentru cresterea copiilor, in conditiile legii. |
Art. 39 |
(1)
Incadrarea
femeilor dupa incetarea perioadei de intrerupere pentru cresterea copilului
se va face pe acelasi post. (2)
Angajatorul,
impreuna cu conducerea sindicatelor hotarasc dupa caz programul sarbatoririi
zilei de 8 Martie – Ziua Internationala
a Femeii. |
Art. 40 |
(1)
Este
interzisa concedierea, desfacerea contractului individual de munca /
raportului de serviciu salariatilor in perioada cat se afla in plata
asigurarilor sociale sau in incapacitate temporara de munca. (2)
Femeile
cu copii in intretinere precum si cele cu probleme sociale deosebite vor fi
protejate in cazul in care se propune reducere de personal. (3)
Femeile
salariate beneficiaza de toate drepturile prevazute de O.U.G. nr. 96/2003
privind protectia maternitatii la locul de munca. |
CAPITOLUL VII – INCHEIEREA,
EXECUTAREA, MODIFICAREA SI INCETAREA CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA /
RAPORTULUI DE SERVICIU
Art. 41 |
(1)
In
vederea stabilirii concrete a drepturilor si obligatiilor salariatilor,
angajarea se face prin incheierea contractului individual de munca /
raportului de serviciu. (2)
Contractul
individual de munca / actul administrativ de numire se incheie in conditiile
legii cu respectarea prevederilor Contractului / Acordului colectiv de munca. (3)
Nu
vor fi incluse in contracte individuale / raporturi de serviciu prevederi mai
putin avantajoase pentru salariati decât cele cuprinse in Contractul /
Acordul colectiv de munca. (4) Contractul individual de munca/actul
administrativ de numire va cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele: –
drepturile
si obligatiile partilor, felul muncii si atributiile postului; –
datele
de identificare ale partilor; –
durata
contractului individual/raportului de serviciu; –
data
de la care isi produce efectul; –
semnaturile
de acceptare a celor doua parti. (5)
Contractul
individual de munca / actul administrativ de numire se incheie in scris, câte un exemplar pentru fiecare
parte, prin grija celui care angajeaza, pe o durata nedeterminata. Poate fi
incheiat si pe o perioada determinata in cazurile si modalitatile prevazute
de lege. |
Art. 42 |
Angajarea si incadrarea personalului (1)
Incheierea
contractului individual de munca / actului administrativ de numire se face cu
respectarea drepturilor fundamentale ale cetateanului, numai pe criteriul
aptitudinilor si competentei profesionale, fara discriminari pe criterii de
nationalitate, sex, convingeri politice, religioase, de orientare sexuala
etc., pe baza de concurs in conditiile legii. (2) Poate fi salariat in structurile
Administratiei Publice a Municipiului Ploiesti persoana care indeplineste
cumulativ urmatoarele conditii: a)
are
numai cetatenia româna si cunoaste limba româna, scris si citit; b)
are
capacitatea deplina de exercitiu, confirmata si prin testare psihologica; c)
este
apt din punct de vedere medical pentru postul pe care urmeaza sa-l ocupe.
Acest lucru se va atesta in urma unui riguros examen medical, care se va
repeta periodic, cel putin o data pe an, la medicul de familie; d)
nu
a fost condamnat pentru o infractiune intentionata contra vietii, contra
avutului particular sau public, contra autoritatilor, pentru o infractiune de
serviciu sau in legatura cu serviciul, precum si pentru orice alta
infractiune savârsita cu intentie, care ar face-o incompatibila cu postul pe
care urmeaza sa il ocupe, precum si cele prevazute expres in Legea nr.
161/2003. (3)
Din
comisia de concurs vor face parte, in mod obligatoriu, liderul de sindicat
sau un membru al comitetului sindicatelor, numit de acesta. |
Art. 43 |
Modificarea si incetarea contractului
individual de munca / raportului de serviciu se face in conformitate cu
legea. |
Art. 44 |
Selectarea salariatilor, numirea in
functii si in functii de conducere, evaluarea si avansarea lor, se va face
conform legislatiei in vigoare. |
CAPITOLUL VIII –
EVALUAREA PERFORMANTELOR PROFESIONALE INDIVIDUALE
Art. 45 |
(1)
Evaluarea
performantelor profesionale individuale se face pentru fiecare salariat, in
raport cu realizarea obiectivelor individuale in baza atributiilor stabilite
in fisa postului. (2)
Perioada
de evaluare este cuprinsa intre 1 ianuarie si 31 decembrie. (3)
Evaluarea
performantelor profesionale individuale ale salariatilor care ocupa functii
de executie se realizeaza de catre conducatorii compartimentelor de munca in
care acestia isi desfasoara activitatea, iar evaluarea performantelor
profesionale individuale ale salariatilor care ocupa functii de conducere se
va face de catre conducatorul ierarhic superior. |
Art. 46 |
Evaluarea performantelor profesionale
individuale se realizeaza prin raportarea criteriilor de performanta,
stabilite conform legii, la gradul de indeplinire a obiectivelor individuale
prevazute pentru perioada evaluata, prin notarea criteriilor si stabilirea
calificativului. |
Art. 47 |
Rezultatul evaluarii performantelor
profesionale individuale, precum si unele concluzii se aduc la cunostinta
salariatului evaluat de catre cel care realizeaza evaluarea, acesta având
obligatia de a consemna in fisa de evaluare punctul de vedere al celui
evaluat (in cazul in care intre evaluator si evaluat exista diferente de
opinie pe care evaluatorul nu si le insuseste). |
Art. 48 |
Calificativul acordat (de catre
evaluator) poate fi modificat conform deciziei conducatorului ierarhic
superior, atunci când diferentele de opinie dintre evaluator si evaluat nu au
putut fi solutionate de comun acord si in acest caz rezultatul evaluarii i se
aduce la cunostinta evaluatorului. |
Art. 49 |
Compartimentul Resurse Umane va conduce
si monitoriza procesul de evaluare a performantelor profesionale individuale. |
Art. 50 |
(1)
Contestatiile
referitoare la calificativele acordate cu ocazia evaluarii performantelor
profesionale individuale se formuleaza in termen de cinci zile de la luarea
la cunostinta de catre salariatul evaluat. (2)
Contestatiile
se adreseaza primarului sau, daca este cazul, la instanta de contencios
administrativ. (3)
Primarul
va solutiona contestatiile in 15 zile calendaristice, comunicând rezultatul
contestatiei in cinci zile de la solutionare. (4)
Primarul
consulta comisia paritara. (5)
Salariatul
nemultumit de modul de solutionare a contestatiei formulate se poate adresa
instantei de contencios administrativ, in conditiile legii. |
CAPITOLUL IX –
RASPUNDEREA JURIDICA
Art. 51 |
Angajatorul asigura informarea fiecarui
salariat cu privire la continutul Regulamentului intern, prin afisare la
sediul institutiei. |
Art. 52 |
Sanctiunile disciplinare care se aplica
in cazul in care salariatul a savârsit o abatere disciplinara sunt cele
prevazute de lege, cu respectarea procedurilor legale. |
Art. 53 |
(1)
Partile
contractante raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor
raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse reciproc
din vina si in legatura cu munca lor. (2)
Modul
de stabilire a pagubei, dimensiunea raspunderii patrimoniale, modul si
termenele de recuperare a pagubelor sau a daunelor stabilite in sarcina
partilor (contractante) sunt cele prevazute de lege. |
Art. 54 |
(1)
Conflictele
de munca cu privire la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si
incetarea contractului individual de munca/ raportului de serviciu sau
contractului/acordului colectiv de munca vor fi solutionate de instantele
competente conform Codului de procedura civila. (2)
Cererile
referitoare la cauzele conflictelor de munca dintre angajator si sindicate se
adreseaza de catre reclamant Tribunalului Prahova. |
Art. 55 |
Se considera abateri (greseli grave) comise de catre personalul
contractual, urmatoarele fapte : –
refuzul
de a raspunde in scris, intrebarilor concrete privind realizarea / nerealizarea atributiilor de serviciu,
precum si a dispozitiilor date de catre seful ierarhic – sub rezerva
legalitatii acestora; –
absente
nemotivate, doua sau mai multe zile la rând sau cel putin trei zile cumulate
intr-un an calendaristic; –
intârzieri
repetate la serviciu; –
incalcarea
cu bunastiinta a prevederilor legale. |
Art. 56 |
Pentru savarsirea abaterilor definite la art. 55 se pot aplica
urmatoarele masuri disciplinare personalului contractual: a) avertismentul scris; b) suspendarea contractului individual de
munca pentru o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare; c) retrogradarea din functie, cu acordarea
salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o
durata ce nu poate depasi 60 de zile; d) reducerea salariului de baza pe o durata
de 1-3 luni cu 5-10 %; e) reducerea salariului de baza si/sau,
dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10
%; f)
retragerea
salariului de merit g)
desfacerea
disciplinara a contractului individual de munca |
Art. 57 |
In cazul functionarilor publici, constituie abateri disciplinare,
urmatoarele fapte: a) intarzierea sistematica in efectuarea
lucrarilor; b) neglijenta repetata in rezolvarea
lucrarilor; c) absente nemotivate de la serviciu; d) nerespectarea in mod repetat a
programului de lucru; e) interventiile sau staruintele pentru
solutionarea unor cereri in afara cadrului legal; f)
nerespectarea
secretului profesional sau a confidentialitatii lucrarilor cu acest caracter; g) manifestari care aduc atingere
prestigiului autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara
activitatea; h) desfasurarea in timpul programului de
lucru a unor activitati cu caracter politic; i)
refuzul
de a indeplini atributiile de serviciu; j)
incalcarea
prevederilor legale referitoare la indatoriri, incompatibilitati, conflicte
de interese si interdictii stabilite prin lege pentru functionarii publici; k)
stabilirea
de catre functionarii publici de executie de relatii directe cu petentii in
vederea solutionarii cererilor acestora. |
Art. 58 |
Sanctiunile disciplinare pentru functionarii publici sunt urmatoarele: a) mustrare scrisa; b) diminuarea drepturilor salariale cu 5 –
20 % pe o perioada de pana la 3 luni; c) retragerea salariului de merit d) suspendarea dreptului de avansare in
gradele de salarizare sau, dupa caz, de promovare in functia publica pe o
perioada de la 1 la 3 ani; e) trecerea intr-o functie publica
inferioara pe o perioada de pana la un an, cu diminuarea corespunzatoare a
salariului; f)
destituirea
din functia publica |
CAPITOLUL X – COMISIA
PARITARA. COMISIA DE DISCIPLINA
Art. 57 |
Comisia paritara participa la stabilirea masurilor privind conditiile de
munca, sanatate si securitatea muncii, formuland propuneri care
privesc : a) organizarea eficienta a timpului de
munca al salariatilor ; b) formarea profesionala; c) masuri de protectia muncii; d) masuri de eficientizare a activitatii
salariatilor; e)
masuri
organizatorice. |
Art. 58 |
Comisia paritara acorda aviz in
problemele in care este consultata in scris si motivat. Avizul comisiei
paritare are caracter consultativ. |
Art. 59 |
Comisia de disciplina, constituita la
nivelul institutiei, cerceteaza abaterile disciplinare pentru care a fost
sesizata, intocmind rapoarte cu privire la cauzele pentru care a fost
sesizata si le inainteaza angajatorului cu propunerile sale (fie sanctiune
aplicabila, fie clasarea cauzei). |
Art. 60 |
Angajatorul emite dispozitia de
sanctionare a salariatului, pe baza propunerii cuprinse in raportul comisiei
de disciplina, pe baza propunerii cuprinse in raportul comisiei de
disciplina, neputand aplica o sanctiune mai grava decât cea propusa de
comisia de disciplina. |
CAPITOLUL XI – DISPOZITII
FINALE
Art. 61 |
(1)
Salariatii
au dreptul la asociere sindicala, la intruniri in sedinte si la organizarea
de manifestari culturale, cu ocazia sarbatorilor traditionale religioase sau
a evenimentelor istorice si comemorative. (2)
Intrunirile
(adunarile generale) se vor face dupa program, cât si in timpul de repaus, in
functie de data acestora, fara a se considera ore suplimentare. (3)
Participarea
la aceste manifestari este obligatorie dupa programn iar in timpul de repaus
sau sarbatori este benevola, daca anagajatorul impreuna cu conducerea
Sindicatului nu stabilesc altfel. |
Art. 62 |
Sumele necesare respectarii prevederilor
prezentului Contract / Acord colectiv de munca se propun de catre ordonatorul
de credite in bugetul de venituri si cheltuieli si se aproba de catre
Consiliul Local al municipiului Ploiesti, prin hotarâre. |
Art. 64 |
(1)
Presedintele
de sindicat poate participa la sedintele de conducere ca invitat, pentru
documentare si consultanta. (2)
La
sedintele in care se discuta problemele salariatilor institutiei cu privire
la stabilirea numarului de personal, organizare, salarizare, conditii de
munca, angajare si regulamentul de ordine interioara, presedintele de
sindicat va participa in mod obligatoriu. |
Art. 65 |
Prezentul Contract / Acord colectiv de
munca intra in vigoare de la data inregistrarii la Directia pentru Dialog,
Familie si Solidaritate Sociala a Judetului Prahova, si produce efecte pentru
toti salariatii apartînand aparatului propriu de specialitate al Consiliului
Local al Municipiului Ploiesti cat si ai
serviciilor de subordonare locala (Administraţia Serviciilor
Sociale Comunitare, Administraţia Domeniului Public şi Privat,
Serviciul Public Finanţe Locale şi Administrare Patrimoniu, Oficiul
Public Proiect, Parcul Memorial Constantin Stere, Administraţia
Bazelor Sportive şi de Agrement), pentru primar si viceprimari numai
drepturile prevazute la srt. 32 alin. 4, 5 şi 6, indiferent de data
angajarii, de afilierea la sindicat sau de natura raporturilor juridice
dintre angajator si salariati, exceptie facând asistentii sociali personali
angajati conform O.U.G. nr. 102/1999. |
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI PLOIESTI PRIMAR, Emil Calota |
SINDICATUL LIBER SI INDEPENDENT PRIMARIA MUNICIPIULUI PLOIESTI PRESEDINTE, Gabriela Buligescu |
|
SINDICATUL FUNCTIONARILOR PUBLICI DIN ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA, PRESEDINTE, Marian Popa |
|
SINDICATUL ADMINISTRAŢIEI DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT
PLOIEŞTI PRESEDINTE, Gabriel Petcu |
Anexa nr. 2
-
Aparatul
Propriu al Consiliului Local al Municipiului Ploiesti
-
Administratia
Serviciilor Sociale Comunitare
-
Administratia
Domeniului Public si Privat
-
Oficiul
Public Proiect
-
Serviciul
Public Finante Locale si Administrarea Patrimoniului
-
Administratia
Bazelor Sportive si de Agrement
-
Administratia
Parcului Memorial Constantin Stere