HOTARAREA
Nr. 328
privind
aprobarea Regulamentului de organizare si
desfasurare a activitatii de transport in regim taxi
pe raza
administrativa a municipiului Ploiesti
Consiliul Local al municipiului
Ploiesti:
avand in vedere Expunerea de motive a
domnului consilier Nicolae Nan si Raportul de specialitate al Regiei Autonome
de Transport Public Ploiesti si al Directiei Administratie Publica, Juridic –
Contencios prin care se propune aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a activitatii
de transport in regim de taxi pe raza municipiului Ploiesti;
avand in vedere prevederile:
–
Legii
nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere,
modificata si completata prin Ordonanta nr. 93/24.12.2003;
–
Ordinului
ministrului administratiei publice nr. 275/2003, modificat prin Ordinul nr.
547/2003, privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 38/2003;
–
Ordinului
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1170/2003 pentru aplicarea
Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 38/2003 – Metodologia de licentiere
a transporturilor rutiere publice de persoane sau bunuri in regim de taxi, a transporturilor
publice de persoane in regim de inchiriere, conditiile privind agrearea si inspectia
tehnica periodica a autovehiculelor care efectueaza transport in regim de taxi,
inclusiv metodologia de eliberare a certificatelor de atestare a pregatirii profesionale
a taximetistilor;
avand in vedere prevederile Legii nr. 507/2002 privind organizarea si
desfasurarea unor activitati economice de catre persoane fizice;
in conformitate cu Hotararea Consiliului Local nr. 115/2002 cu privire la
aprobarea completarii obiectului de activitate in mod corespunzator organigramei
Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti;
in baza Ordonantei Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contraventiilor aprobata prin Legea nr. 180/2002;
in temeiul Legii administratiei publice
locale nr. 215/2001,
Data in Ploiesti, astazi, 23 decembrie 2003 Presedinte de sedinta, Ioan Dinu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa
nr. 1
R E G U L A M E N T
privind organizarea si desfasurarea
transportului de persoane sau bunuri in regim taxi
pe raza administrativa a municipiului Ploiesti
CAP. I – DISPOZITII GENERALE
Art. 1 Prevederile
prezentului regulament stabilesc modul de organizare, desfasurare si control al
transportului de persoane sau bunuri in regim de taxi pe teritoriul
municipiului Ploiesti.
Transportul de persoane in regim de taxi face parte din categoria
serviciilor publice catre populatie si se afla sub coordonarea si autorizarea Primariei municipiului Ploiesti, prin R.A.T.P. Ploiesti.
Art. 2
Supravegherea si verificarea modului de respectare a legalitatii transportului in
regim de taxi se face de catre R.A.T.P. Ploiesti, de R.A.R. Prahova, A.R.R. Prahova,
precum si de alte intitutii abilitate prin lege.
Art. 3 Transportul de persoane in
regim de taxi se realizeaza contra cost, pe baza de bon client, de catre
persoane juridice sau fizice, autorizate.
Art. 4
Serviciul public de transport in regim de taxi, poate fi efectuat de catre
operatorul de transport cu autovehicule, detinute cu orice titlu, cu exceptia
contractului de comodat, sau de catre orice taximetrist independent autorizat,
care utilizeaza in acest scop un singur autovehicul aflat in proprietate.
Art. 5 Costul
transportului de persoane in regim de taxi se determina prin insumarea
tarifelor pe distanta parcursa si/sau timpul de stationare masurate la un
aparat de taxat ( taximetru ) aflat in dotarea autovehiculului.
Art. 6 In sensul prezentului regulament
se definesc urmatorii termeni:
a) Afisaj client - indicator alfanumeric al aparatului de taxat care are rolul de a afisa
pentru client costul prestatiei efectuate si tariful aplicat.
b) Aparat de taxat - aparat de marcat electronic, fiscal , montat la loc vizibil, care
include un taximetru, calculeaza automat si indica sumele datorate de client,
pentru care la sfarsitul cursei emite un bon client. Aparatul de taxat va fi
dotat cu memorie fiscala.
c) Bon client - bonul fiscal emis numai de aparatul de taxat cu ocazia finalizarii
cursei si care constituie singurul document justificativ pe baza caruia
clientul executa plata prestaţiei
d) Cheie electronica - cheie dotata cu memorie, folosita pentru identificarea conducatorului
auto, colectarea datelor si programarea tarifelor.
e) Client -
persoana care a angajat direct sau prin dispecerat, efectuarea transportului.
f)
Dispecerat TAXI – activitate conexa transportului in
regim de TAXI, prin care se preia telefonic si transmite comenzile clientului
prin statie de emisie-receptie.
g) Indicator marcat – element de identificare a taxiului plasat pe portierele din spate care contine
precizari despre localitatea de autorizare, numarul autorizatiei, data
expirarii autorizatiei.
h) Lampa TAXI - caseta luminata, montata pe cupola taxiului, perpendicular pe axa
longitudinala , omologata de catre R.A.R.
i)
Loc de asteptare a clientilor – spatiu special amenajat si
semnalizat de catre autoritatea administratiei publice locale, cu numarul de
locuri prestabilit, pentru stationarea taxiurilor in pozitia Liber.
j)
Statia TAXI – loc special amenajat pentru oprirea
temporara a unui singur taximetru in scopul imbarcarii sau debarcarii
clientului si care este semnalizat corespunzator si dotat cu telefon public;
k) Memoria electronica fiscala - componenta a aparatului de taxat, care poate inmagazina, pe baza de
program date privind activitatea taxiului continute in bonul client;
l)
Operator de transport taxi – persoana juridica romana care
detine un parc de autovehicule din categoria celor prevazute pentru activitatea
de taximetrie, dotate specific pentru efectuarea transporturilor de persoane
sau bunuri in regim de taxi si , dupa caz, si autorizat;
m) Raportul taximetristului – raport de control nefiscal, continand date corespunzatoare activitatii
unui taximetrist din raportul fiscal de inchidere zilnica, in conditiile in
care in perioada de 24 de ore a unei zile au activat pe taxi si alti
taximetristi;
n) Sigiliu fiscal – sigiliu aplicat pe carcasa aparatului de taxat si pe memoria fiscala in
scopul de a nu permite, fara desigilare, accesul la memoria electronica fiscala;
o) Sigiliu de protectie - sigiliu aplicat la loc vizibil pentru protectia cablajului de conectare
a aparatului de taxat, protectie ce nu poate fi inlaturata fara desigilare;
p) Sigiliu metrologic – sigiliu aplicat pe taximetru in scopul de a nu permite, fara desigilare,
accesul la operatiuni privilegiate;
q) Taxi – autovehicul
din categoria autoturisme pentru transportul de persoane sau de pana la 3,5
tone capacitate maxima totala autorizata pentru transportul de bunuri, care, pe
baza licentei de executie pe vehicul, poate executa transporturi in regim de
taxi;
r) Taximetru – componenta a aparatului de taxat prin intermediul careia se masoara
timpul si distanta parcursa si care calculeaza automat sumele datorate de
client;
s) Taximetrist – conducatorul auto atestat profesional sa efectueze transport in regim de
taxi;
t)
Taximetrist independent – persoana fizica autorizata
conform legii, care desfasoara transport de persoane sau bunuri in regim de
taxi cu un singur autovehicul aflat in proprietatea sa. In conditiile prezentei
legi, taximetristul independent va fi supus aceluiasi tratament ca si
operatorul de transport in regim de taxi, cu privire la sanctionarea si
respectarea reglementarilor in vigoare, dupa caz. Prin derogare de la
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare,
taximetristul independent va primi licenta taxi eliberata de Autoritatea
Rutiera Romana, cu respectarea conditiilor prevazute de prezenta lege;
u) Taximetrist sezonier – taximetrist persoana fizica care isi desfasoara activitatea intr-un
singur sezon stabilit prin hotararea Consiliului Local si care nu poate depasi
3 luni consecutive pe an;
v) Tarif incarcare/descarcare – tarif al activitatii prestate de taximetrist sau de alti angajati ai
operatorului de transport pentru incarcarea, descarcarea si manipularea
bunurilor (manual sau mecanizat) in cazul transporturilor de bunuri;
w) Tarif de pornire – tarif unic, exprimat in lei, inregistrat automat de aparatul de taxat la
inceputul cursei, care apare pe afisaj client o data cu activarea
dispozitivului de control din pozitia de operare Liber in pozitia de operare Ocupat;
x) Tarif de stationare – tarif exprimat in lei/ora, aplicat automat de aparatul de taxat pentru
perioada cat taxiul a stationat la dispozitia clientului, la cererea acestuia,
precum si pentru perioadele in care taxiul, aflat in cursa, s-a deplasat sub
limita vitezei de comutare.
CAP. II – DESFASURAREA SI EXECUTAREA TRANSPORTURILOR IN REGIM DE TAXI
Art. 7 Pe raza
administrativa a municipiului Ploiesti – prestarea serviciului de taximetrie se
poate executa numai in baza autorizatiei pentru transport persoane in regim de
taxi si a autorizatiei taxi pentru autovehicul emise de R.A.T.P. Ploiesti.
Art. 8
Cuantumul taxelor pentru eliberarea autorizatiilor de taximetrie este stabilit prin
hotarare a Consiliului Local al municipiului Ploiesti.
Art. 9 Autorizatiile pentru
transport public in regim taxi se elibereaza conform Regulamentului privind atribuirea autorizatiilor in regim taxide catre R.A.T.P. Ploiesti.
1. Autorizatia pentru transport in regim taxi are valabilitate de 5 ani si se
vizeaza anual.
2. Autorizatia taxi pe vehicul are valabilitate de 5 ani si se vizeaza
semestrial in primele 10 zile lucratoare ale semestrului urmator.
3. Autorizatiile sunt netransmisibile.
Art. 10 Operatorul de transport sau taximetristul independent autorizat poate
executa transportul in regim de taxi in urmatoarele situatii:
a. de regula, in interiorul
municipiului Ploiesti, in trafic local;
b. ocazional, intre municipiul
Ploiesti si alte localitati sau puncte de interes, in trafic interurban, numai
la cererea expresa a clientului, cu acordul taximetristului;
Art. 11 (1) Transportul in regim de taxi
se executa la solicitarea clientului pe orice traseu deschis circulatiei
publice.
(2) Este interzis transportul persoanelor
in regim de taxi pe trasee fixe, prestabilite de taximetrist.
(3) Un
taximetrist nu poate deservi permanent un traseu prestabilit care depaseste
localitatea de autorizare. Prezenta taximetristului cu taxiul intr-o
localitate, alta decat localitatea de autorizare, nu poate fi justificata decat
ca urmare a executarii unei comenzi ocazionale.
Art. 12 (1)
Prin hotarare a Consiliului Local Ploiesti, cu avizul Politiei Rutiere, se
stabilesc pe raza administrativ-teritoriala a localitatii locurile de asteptare
pentru taxiurile autorizate.
(2) Taxiurile au acces in
conditii egale si nediscriminatorii in locurile de asteptare a clientilor, in
limita locurilor vacante.
(3) Fiecare
loc de asteptare va fi amenajat pentru un numar prestabilit de taxiuri si
semnalizat in acest sens.
(4) In
locurile de asteptare, taxiurile vor accesa in ordinea venirii, iar angajarea
serviciului de catre client se face, de regula, in ordinea in care acestea au
ocupat locurile de asteptare.
(5) In
lipsa locurilor de asteptare a clientilor, taxiurile pot stationa numai in
locurile permise prin lege si indicatoare pentru autovehicule in general.
Art. 13 (1) Consiliul
Local al municipiului Ploiesti poate amenaja statii taxi, cu avizul Politiei
Rutiere.
(2) Statiile taxi astfel infiintate trebuie sa
asigure un singur loc pentru un taxi oprit temporar pentru imbarcare sau
debarcare clienti si sa fie semnalizate corespunzator si dotate cu telefon
public, tablou cu numerele de telefon ale tuturor dispeceratelor taxi si
indicator care, la comanda clientului, semnalizeaza luminos taximetristului
aflat in miscare prezenta clientului in statie.
(3)
Publicitatea unui numar de apel al unui dispecer taxi neautorizat prin licenta
de executie este interzisa.
Art. 14 Orice persoana are acces egal si
nediscriminatoriu in angajarea serviciilor unui taxi.
Art. 15 Un autovehicul taxi aflat in pozitia Liber, avand lampa verde aprinsa (indiferent
daca se afla stationat sau in miscare) este obligat sa accepte comanda explicita
a primului client, indiferent de traseul si destinatia solicitata de acesta,
daca nu se afla deja in deplasare pentru preluarea unui
client indicat de catre dispecerat.
Art. 16 (1) Solicitarea
clientului trebuie sa fie explicita, realizata direct, verbal sau prin semnal
cu mana ridicata, ori indirect, prin comanda la un dispecerat taxi.
(2) Angajarea serviciului
unui taxi aflat in miscare in pozitia Liber
poate fi realizata de catre client in urmatoarele moduri:
–
semnalizand cu mana de pe marginea trotuarului sau a
drumului, dintr-un loc unde nu este interzisa oprirea taxiului;
–
semnalizand cu mana sau prin alte mijloace aflate la dispozitie
dintr-o statie taxi.
(3)
Pentru angajarea sau realizarea transportului persoanelor cu handicap
locomotor, cu copii sub doi ani, al persoanelor bolnave sau aflate in
imposibilitatea de a se deplasa, taxiul poate opri si circula in regim special in
zone unde circulatia este restrictionata, fara a afecta siguranta celorlalti
participanti la trafic.
Art. 17 (1) Un
taxi poate transporta la o cursa maximum 4 persoane, dintre care, de regula,
numai una este client, respectiv persoana care emite explicit comanda si
realizeaza plata integrala a costului serviciului, conform datelor inscrise in
bonul client. Clientul decide traseul si destinatia si este responsabil de
plata corespunzatoare a serviciului.
(2) In
cazuri justificate, taximetristul poate transporta si un alt client in aceeasi
cursa, dar cu acceptul primului client in ceea ce priveste traseul modul de
defalcare a sumei de plata, stabilita conform bonului client.
(3)
Deplasarea taxiului de la locul in care taximetristul primeste comanda prin
dispecer sau telefon si pana la locul preluarii clientului, precum si
deplasarea fara client in timpul programului se fac in pozitia Liber.
Art. 18 (1) Timpul in care se desfasoara o cursa este cel cuprins intre momentul
inceperii cursei si momentul finalizarii acesteia.
(2) Momentul inceperii cursei este acela in
care intre client si taximetrist s-a convenit executarea acesteia si coincide
cu momentul trecerii de la pozitia Liber la pozitia Ocupat.
(3)
Momentul finalizarii cursei taxiului este acela al eliberarii sale la destinatie
de catre client, care coincide cu trecerea de la pozitia Ocupat la pozitia
Liber, dupa emiterea bonului client de catre aparatul de taxat in pozitia Plata.
(4) Daca
taxiul nu incepe deplasarea de la trecerea aparatului de taxat in pozitia
Ocupat, acesta va trebui sa inceapa inregistrarea in regim de stationare la
dispozitia clientului, dupa afisarea tarifului de pornire.
(5) In
cazul angajarii taxiului printr-un dispecer, locul si momentul inceperii cursei
sunt locul si momentul preluarii clientului.
CAP.
III – AUTOVEHICULELE TAXI
A. Certificatul de agreare pentru autovehicule, inspectia
tehnica periodica a autovehiculelor de transport in regim taxi si dotarile
specifice
Art. 19 (1) Eliberarea certificatului de
agreare pentru autovehiculele destinate transportului de persoane sau bunuri in
regim de taxi se face de catre R.A.R. Prahova.
(2) Certificatului de agreare a unui
autoturism, pentru transportul de persoane in regim de taxi, se elibereaza
la cerere cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
a.
autoturismul are inspectia tehnica periodica in termenul
de valabilitate, conform prevederilor legale ;
b.
autoturismul corespunde constructiv categoriei de folosinta,
conform prevederilor legale;
c.
autoturismul are dotarile stabilite, conform legii, in
stare de functionare, respectiv:
–
este dotat cu aparat de taxat, detinut legal, pentru care
se face dovada ca distribuitorul, autorizat de Ministerul Finantelor Publice,
are aprobare de model din partea Biroului Roman de Metrologie Legala care
atesta ca aparatul corespunde prevederilor Legii nr. 38/2003 si normelor in
vigoare;
–
este dotat cu statie radio de emisie-receptie, pe baza
unui act de detinere legal;in cazul in care solicitantul declara ca
autoturismul va fi utilizat ca taxi numai in perioada sezoniera, dotarea cu statie
radio este optionala, situatie care se va mentiona in certificatul de agreare,
dupa caz;
–
este dotat cu un dispozitiv de alarma la dispozitia soferului,
pentru protectia sa. Dispozitivul trebuie sa poata transmite, prin actionare
discreta, semnale de alarma prin sistem de radio sau GPS; dispozitivul de
alarmare poate fi incorporat in statia radio de emisie-receptie;
–
este dotat cu lampa taxi de culoare galbena, omologata/certificata de R.A.R., a
carei lampi suplimentare de culoare verde si rosu functioneaza in concordanta
cu pozitiile de operare in care lucreaza aparatul de taxat, respectiv Liber si Ocupat;
–
pozitiile de lucru ale lampii taxi, Liber si Ocupat, trebuie
sa aiba corespondent vizibil in afisajul client al aparatului de taxat;
d.
autoturismul are aplicata pe partile laterale pe linia
mediana orizontala a caroseriei banda dubla de carouri tip sah, cu latura de
3x3 cm, pentru autovehiculele vopsite in culoare galbena si pe o lungime egala
cel putin cu latimea portierelor, sub nivelul geamurilor acestora pentru
autovehiculele care respecta conditia minimala de la punctul f;
e.
autoturismul are inscrisurile stabilite conform legii:
–
are inscrisul "TAXI" pe suprafetele partii
galbene a lampii taxi, dupa caz;
–
are pe portierele din fata valoarea tarifelor pe
kilometru si pe ora si tariful de pornire, astfel incat acestea sa fie vizibile
de la 5 metri ;
–
are pe portierele din spate aplicate cele doua
indicatoare marcate care contin localitatea de autorizare, numarul de autorizatie
si numarul de autorizatie,astfel incat sa fie vizibile de la o distanta de 100
m ;
f.
are elementele de caroserie de culoare GALBEN stabilita
prin H.C.L. 74- 2003, care va fi aplicata cel putin pe stalpii si pe cupola
caroseriei, de la nivelul benzii in sus.
In
cazul in care solicitantul declara ca autoturismul va fi utilizat ca taxi numai
in perioada sezoniera, culoarea stabilita este optionala. Aceasta situatie se
va mentiona in certificatul de agreare, dupa caz;
g.
autoturismul dispune de un spatiu destinat exclusiv
bagajelor, cu un volum de minimum 100 dmc, excluzand eventualul volum ocupat de
o instalatie de alimentare GPL.
(3) Certificatul de agreare a
unui autovehicul, pentru transportul de bunuri in regim de taxi, se face la
cerere cu indeplinirea urmatoarelor conditii :
a.
autovehiculul are inspectia tehnica periodica in termenul
de valabilitate, conform prevederilor legale;
b.
autovehiculul corespunde constructiv categoriei de
folosinta, conform omologarii;
c.
autovehiculul are dotarile stabilite conform legii, in
stare de functionare, respectiv:
–
este dotat cu aparat de taxat, detinut legal, pentru care
se face dovada ca distribuitorul, autorizat de Ministerul Finantelor Publice,
are aprobare de model din partea Biroului Roman de Metrologie Legala, conform careia
aparatul corespunde prevederilor Legii nr. 38/2003 si normelor in vigoare;
–
este dotat cu lampa taxi de culoare galbena, omologata/certificata de R.A.R., a
carei lampi suplimentare de culoare verde si rosu functioneaza in concordanta
cu pozitiile de operare in care lucreaza aparatul de taxat, respectiv
"Liber" si "Ocupat";
–
pozitiile de lucru ale lampii taxi, Liber si Ocupat, trebuie
sa aiba corespondent vizibil in afisajul client al aparatului de taxat;
d.
are insemnele stabilite conform legii:
–
are aplicata pe partile laterale si in fata, daca este
posibil, banda dubla de carouri tip sah, cu laturile 5x5 cm, plasata imediat
sub nivelul geamurilor portierelor si parbrizului cabinei;
e.
are inscrisuri stabilite conform legii:
–
are inscrisul "TAXI" pe fata si spatele partii
galbene a lampii taxi, dupa caz;
–
-are pe portiere aplicate cele doua indicatoare marcate
care contin localitatea de autorizare,numarul de autorizatie si numarul de
autorizatie,astfel incat sa fie vizibile de la o distanta de 100 m;
–
are pe portierele valoarea tarifelor pe kilometru si pe
ora si tariful de pornire, astfel incat acestea sa fie vizibile de la 5 metri ;
f.
are elementele de caroserie de culoarea GALBEN stabilita
prin H.C.L. nr.74/2003, aceasta va fi aplicata cel putin pe stalpii si pe
cupola caroseriei, de la nivelul benzii in sus.
In cazul in care
solicitantul declara ca autovehiculul va fi utilizat ca taxi numai in perioada
sezoniera, culoarea stabilita este optionala. Aceasta situatie se va mentiona in
certificatul de agreare, dupa caz.
Orice inscrisuri
sau simboluri aplicate pe partea exterioara a taxiului, care reprezinta
publicitate pentru terti, nu se pot mentine sau realiza fara avizul administratiei
publice locale si nu vor fi admise daca afecteaza inscrisurile si insemnele de
pe taxi prevazute de lege
Art.
20 Planul de operatii privind desfasurarea procedurii de agreare, procedura de
omologare/certificare a lampilor taxi, planul de operatii privind inspectia
tehnica periodica pentru autovehiculele taxi, precum si modelul certificatului
de agreare se stabilesc de R.A.R..
Art. 21 Pozitiile
de operare autorizate ale taxiului sunt urmatoarele:
a. pozitia Liber - este aprinsa permanent lampa de culoare verde din lampa
taxi. In aceasta pozitie vor fi sterse si resetate la zero toate indicatiile de
pret ale ultimei calatorii de pe afisajul client;
b. pozitia Ocupat - este aprinsa permanent lampa de culoare rosie din lampa
taxi;
c. pozitia Plata - la trecerea in aceasta pozitie se stinge lampa rosie, se
aprinde lampa verde, iar afisajul client indica suma finala ce trebuie platita
de client. Din pozitia Plata nu se poate trece in pozitia Ocupat sau Liber decat
dupa emiterea bonului client de aparatul de taxat;
d. pozitia Masurare - se aplica in sistemul dublu de tarifare distanta-timp, in
care cantitatile masurate parcurse se afiseaza.
Art. 22 In
cazul in care taxiul este folosit de operatorul de transport sau de taximetrist
in alte scopuri decat transportul in regim de taxi, se instituie pozitia de
operare Privat, caz in care aparatul de taxat este scos din functiune. In pozitia
Privat lampa taxi va fi scoasa de pe
cupola.
Art. 23 (1) Un
taxi poate avea ca dotare, pe langa statia radio de emisie-receptie, un
dispozitiv GPS de monitorizare si apel.
(2) Un taxi poate avea dotari optionale,
cum ar fi: dispozitivul de inregistrare a precizarilor facute de client, perete
despartitor intre conducatorul auto si clienti, climatizator, cititor de
carduri, precum si altele.
B. Aparatul de taxat - taximetru
Art. 24
Aparatul de taxat trebuie sa indeplineasca toate conditiile si functiile prevazute
de normele legale in vigoare.
Art. 25 Bonul
client furnizat de aparatul de taxat trebuie sa contina elementele precizate in
normele legale in vigoare, precum si urmatoarele elemente:
–
numarul de telefon si fax al
operatorului de transport;
–
numarul bonului client, data si ora;
–
codul fiscal al operatorului de
transport;
–
numarul cursei;
–
numele taximetristului;
–
numarul de inmatriculare a
autovehiculului taxi si numarul autorizatiei taxi;
–
numarul aprobarii metrologice de model
al aparatului de taxat;
–
tariful de pornire;
–
tariful pe kilometru parcurs;
–
distanta parcursa si valoarea;
–
tariful pe ora/minut de stationare;
–
durata stationarii si valoarea;
–
tariful orar pentru incarcare/descarcare,
daca este cazul;
–
durata prestatiei pentru incarcare/descarcare,
daca este cazul;
–
costul total al serviciului;
–
valoarea si cota T.V.A. aferente.
Art. 26 In
situatia functionarii taxiului cu mai multi soferi alternativ, in cadrul unui
program zilnic de lucru, fiecare sofer incepe activitatea prin accesarea
identitatii sale in programul aparatului de taxat, prin introducerea unei chei
electronice, prin intermediul careia se poate executa si controlul asupra
activitatii depuse de acesta.
C. Tarife privind
transportul in regim taxi
Art. 27
Evaluarea costului transportului in regim de taxi poate fi realizata in una
dintre urmatoarele modalitati:
a. in functie de distanta parcursa;
b. in functie de timpul cronometrat consumat;
c. in functie de distanta si timpul realizate pe cursa in cazul unor
transporturi de bunuri.
Art. 28 Costul
total al unui transport in regim de taxi se compune, de regula, din urmatoarele
elemente:
1. In cazul transportului de persoane:
a. tariful de pornire;
b. costul total privind distanta parcursa, calculat automat in functie de
tariful pe kilometru programat;
c. costul total privind timpul consumat in stationari la dispozitia
clientului, la care se adauga timpul consumat in parcurgerea unor distante cu
viteza sub viteza de comutare de 10 km/ora, calculat automat in functie de
tariful pe timp programat.
2. In cazul transportului de bunuri sunt posibile doua variante:
a. aplicabila, de regula, la toate taxiurile respective, la care costul total
calculat la pct. 1 se suplimenteaza, daca este cazul, cu costul privind prestatia
efectuata de taximetrist, manual sau mecanizat, in activitatea de incarcare/descarcare
a bunurilor transportate. Acest cost suplimentar se introduce de catre
taximetristi prin tastarea numerica programabila existenta, in functie de
tariful pentru incarcare/descarcare stabilit, si se adauga prin actionarea
tastaturii respective;
b. aplicabila optional pentru taxiuri a caror capacitate de transport totala
maxima autorizata depaseste o tona, pentru care se poate folosi tariful dublu,
distanta-timp, simultan. Costul total se suplimenteaza cu costul privind prestatia
efectuata de taximetrist in activitatea de incarcare/descarcare.
Art. 29
Regulile generale privind modul de stabilire a tarifelor sunt urmatoarele:
a) tariful pe distanta, lei/km, si tariful pe timp, lei/ora, se stabilesc in
functie de caracteristicile tehnice si de capacitatea de transport maxima
autorizata ale autovehiculelor respective. In cazul taxiurilor pentru
transportul persoanelor se va tine seama si de nivelul confortului oferit;
b) costul transportului nu este conditionat de numarul persoanelor sau de
cantitatea de bunuri transportate, atata timp cat acestea nu depasesc
capacitatea de transport autorizata a taxiului;
c) nivelul minim si maxim al tarifelor este stabilit prin hotarare a Consiliului
Local ;
d) pentru circulatia in afara localitatii autorizate, tariful pe distanta
poate fi cu maximum 80% mai mare decat tariful aplicat in localitate, daca
clientul nu utilizeaza taxiul pe parcursul de intoarcere;
e) in stabilirea tarifului pe distanta si tarifului pe timp pentru fiecare
taxi se va tine cont de urmatoarea relatie: raportul dintre tariful pe timp,
exprimat in lei/h, si tariful pe distanta, exprimat in lei/km, trebuie sa fie
egal cu 10, care este valoarea limita a vitezei de comutare, exprimata in km/h;
f)
in cazul evaluarii pe afisajul client a
costului calatoriei in functie de distanta, pentru toate categoriile de tarife,
dupa trecerea in pozitia Ocupat afisarea tarifului de pornire este prima
modificare a indicatorului, urmatoarea avand loc dupa parcurgerea unei distante
initiale de 400 de metri. Modificarile ulterioare ale indicatorului trebuie sa
aiba loc din 200 in 200 de metri, interval definit ca distanta ulterioara;
g) in cazul evaluarii pe afisajul client a costului calatoriei in functie de
timp, pentru toate categoriile de tarife, dupa trecerea in pozitia Ocupat afisarea
tarifului de pornire este prima modificare a indicatorului care are loc dupa o
perioada initiala insumand 72 de secunde stationare sau circulatie sub viteza
de comutare. Modificarile ulterioare ale indicatorului trebuie sa aiba loc din
36 in 36 de secunde, interval definit ca timp ulterior;
h) in stabilirea distantelor si timpilor prevazuti la lit. g) si h) trebuie
respectata urmatoarea relatie: raportul dintre distanta initiala si distanta
ulterioara trebuie sa fie egal cu raportul dintre timpul initial si timpul
ulterior;
i)
in cazul tarifarii duble simultane, in
pozitia Masurare, aplicand tariful pe ora si tariful pe kilometru in cadrul
transportului de bunuri in regim de taxi, costul prestatiei creste simultan pe
baza distantei parcurse si a timpului consumat. In acest caz tariful aplicat
este tarif unic pe intreaga cursa, din momentul trecerii taximetrului din pozitia
de operare Liber in pozitia Ocupat si pana in momentul revenirii in pozitia initiala
Liber. Tarifarea dubla se poate aplica, de regula, pentru
autovehicule cu capacitate de transport mai mare, la care timpul in stationare
la dispozitia clientului este cel putin de doua ori mai mare decat timpul in
circulatie;
j)
tariful de pornire nu poate depasi
valoric tariful pe kilometru aplicat;
k) tariful pentru incarcare/descarcare poate fi compus din tariful pentru
operatiunile de incarcare/descarcare, mecanice sau manuale, si operatiunile de
manipulare a bunurilor de catre taximetristi sau de catre manipulanti, angajati
ai operatorului de transport. Lucrarile mecanizate de incarcare/descarcare
trebuie sa aiba un tarif prestabilit pe operatiune, iar tariful pentru operatiunile
manuale se convine inainte de executare cu clientul, pe baza unui tarif orar
prestabilit. Intregul cost al incarcarii/descarcarii si manipularii bunurilor,
daca acestea sunt executate de catre angajatii operatorului de transport, se
regaseste in bonul client pe care acesta il plateste la inchiderea prestatiei;
l)
comutarea inregistrarii costului pe
distanta in inregistrarea costului pe timp sau invers se realizeaza la trecerea
de la viteza de circulatie la valori sub limita vitezei de comutare ori la oprire,
respectiv de la starea de oprire sau de la viteza sub limita vitezei de
comutare la viteza de circulatie, dupa caz.
Art. 30 Daca in
derularea cursei, conform indicatiilor afisajului client, se constata incetarea
inregistrarii valorilor in modulul fiscal, taximetristul va solicita clientului
plata serviciului in limita valorii afisate de aparatul de taxat.
Art. 31
Corectarea indicatiilor ceasului electronic se poate realiza in limita a
maximum 3 minute, cumulat la nivelul unei luni.
CAP. IV – CONTROLUL ACTIVITATII DE
TRANSPORT IN REGIM TAXI
Art. 32 (1) Pe
toata durata activitatii taxiurile pot fi supuse controlului in ceea ce priveste
respectarea actelor normative incidente de catre reprezentantii organelor de
control autorizate, respectiv:
a) administratia publica locala si alte organe imputernicite ;
b) organele fiscale locale si judetene;
c) organele de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, precum si din
unitatile sale teritoriale;
d) Autoritatea Rutiera Romana;
e) Biroul Roman de Metrologie Legala;
f)
structurile politiei rutiere din cadrul
Inspectoratului General al Politiei Romane;
g) Registrul Auto Roman;
h) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
(2) In traficul rutier controlul
autovehiculelor se va efectua de catre reprezentantii autoritatilor mentionate
la alin. (1), numai impreuna cu politia rutiera.
Art. 33 Principalele
obiective ale controlului efectuat asupra taxiurilor sunt cele stabilite de reglementarile
specifice, emise de organismele prevazute la alin. (1), precum si urmatoarele:
a) controlul existentei si valabilitatii exemplarului de serviciu al autorizatiei
la bordul taxiului;
b) controlul functionarii aparatului de taxat si al integritatii sigiliilor;
c) controlul corespondentei dintre indicatiile furnizate in exterior de lampa
taxi si indicatiile si inregistrarile aparatului de taxat;
d) controlul respectarii prevederilor privind aplicarea tarifelor si a
nivelului acestora;
e) cand a fost descarcat in memorie ultimul raport fiscal de inchidere zilnica
sau ultimul bon client;
f)
daca clientii primesc bonul client si
daca continutul acestuia este conform cu prevederile legii;
g) preluarea spre analiza si control a datelor din memoria fiscala.
(4) Controlul efectuat in conditiile
alin. (1), in timpul deplasarii taxiului in pozitia Ocupat, se efectueaza, de
regula, in cazul de flagrant.
Art. 34 (1)
Controalele aplicate asupra activitatii taximetristilor se pot executa in urmatoarele
conditii:
a. controale pe traseu, executate de echipaje mixte, din care trebuie sa faca
parte un reprezentant al Politiei Rutiere. Aceste controale se executa
planificat sau la cererea expresa a unui organ de control autorizat;
b. controlul privind activitatea taxiurilor, pe perioada cat acestea stationeaza
in locurile de asteptare. Pentru efectuarea acestor controale nu este
obligatorie prezenta politistului rutier;
c. controlul taxiurilor pe perioada cat acestea stationeaza la sediul firmei.
Pentru efectuarea acestor controale nu este necesara prezenta politistului
rutier.
(2) Fiecare organ de control
autorizat va efectua controlul numai in domeniul in care are atributii in ceea
ce priveste desfasurarea activitatii de taximetrie.
CAP. V – OBLIGATIILE OPERATORULUI DE TRANSPORT, ALE TAXIMETRISTULUI, ALE DETINATORULUI DE LICENTA PENTRU ACTIVITATEA DE
DISPECERAT TAXI SI ALE CLIENTULUI CU PRIVIRE LA DESFASURAREA OPERATIUNII DE
TRANSPORT IN REGIM DE TAXI
Art.
35 Operatorul de transport taxi are obligatia de a respecta reglementarile si
normativele legale in vigoare.
(1) Obligatiile
operatorului de transport :
a.
sa asigure executarea serviciilor de transport in regim
de taxi in conditii de legalitate, siguranta si calitate;
b.
sa nu execute alte categorii de transporturi publice decat
in regim de taxi, cu taxiuri autorizate si avand insemnele de identificare
proprii;
c.
sa angajeze ca taximetristi numai conducatori auto care
detin certificate de atestare a pregatirii profesional ;
d.
sa asigure dispecerizarea activitatii si posibilitatea
monitorizarii pozitiei taxiurilor in activitate;
e.
sa asigure clientului si celorlalte persoane beneficiul
asigurarii lor sau a bunurilor acestora pe toata durata transportului, chiar
daca taximetristul nu a eliberat bonul client;
f.
sa asigure posibilitatea ca taximetristul sa poata transmite
la societate orice informatie referitoare la intreruperea efectuarii unei curse
sau alte evenimente referitoare la siguranta transportului sau a sa personala;
g.
sa anunte autoritatea de politie, fiscala, de metrologie si
agentia service de care depinde, in caz de furt sau disparitie, in orice mod, a
aparatului de taxat sau a statiei radio de emisie-receptie de pe taxi;
h.
sa instiinteze in scris asociatia din care face parte
taximetristul in legatura cu intreruperea contractului individual de munca sau
cu sanctiunile aplicate acestuia pentru abateri disciplinare;
i.
sa prezinte in termen autovehiculul la inspectia tehnica
periodica ( ITP) si aparatul de taxat la verificarea metrologica periodica ;
j.
sa obtina si sa vizeze in termen autorizatiile aferente
activitatii de taximetrie.
k.
sa nu aplice inscrisuri sau simboluri pe partea exterioara
a taxiului care reprezinta publicitate pentru terti fara avizul Primariei
Municipiului Ploiesti.
l.
executarea transportului in regim de taxi de catre un operator
care detine autoturismul cu contract de inchiriere se poate face cu conditia existentei
autorizatiilor eliberate de R.A.T.P. Ploiesti.
m.
sa comunice in scris, in termen de 10 zile lucratoare,
R.A.T.P. Ploiesti care a eliberat autorizatiile
aferente activitatii de taximetrie pierderea, sustragerea sau deteriorarea acestora;
Administratorul
operatorului de transport taxi impreuna cu persoana desemnata sa conduca
permanent si efectiv activitatea de transport rutier in regim de taxi raspund
de asigurarea starii tehnice corespunzatoare a vehiculelor aflate in
administrarea societatii.
Persoana desemnata sa
conduca permanent si efectiv activitatea de transport rutier in regim de taxi raspunde
de instruirea personalului in vederea efectuarii operatiunilor de transport
rutier in regim de taxi, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu
caietul de sarcini specific.
Operatorul de transport
taxi care isi schimba sediul in alta localitate va depune autorizatiile de
transport rutier in regim de taxi si autorizatiile taxi la R.A.T.P. Ploiesti.
La solicitarea organelor
de control abilitate, personalul operatorului de transport taxi - administrator
sau persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitatea de transport
rutier in regim de taxi etc. - este obligat sa puna la dispozitia acestora
toate documentele care atesta dreptul de a desfasura activitatea de transport
rutier in regim de taxi, documentele prevazute in prezentul caiet de sarcini
sau in alte reglementari in vigoare, precum si actele de identitate personale.
(2) Documentele pe care
operatorul de transport taxi este obligat sa le detina la sediu sau la sediul
filialei sunt:
–
documentele din care sa rezulte calitatea de angajat a
conducatorilor auto si a persoanei desemnate sa conduca permanent si efectiv
activitatea de transport rutier in regim de taxi;
–
fisele cu instruirea personalului privind protectia
muncii si PSI (in original);
–
evidenta examenelor medicale si psihologice ale conducatorilor
auto;
–
evidenta privind instruirea personalului pe linia sigurantei
rutiere;
–
evidenta accidentelor grave de circulatie si modul de
tratare a acestora;
–
documente din care sa rezulte ca detine vehiculele din
administrare in proprietate, in leasing sau cu chirie (in copie);
–
cartile de identitate ale vehiculelor;
–
talonul-anexa la certificatul de inmatriculare cu viza
inspectiei tehnice periodice pentru fiecare vehicul (in copie);
–
licentele de executie pentru vehiculele din administrare
sau documentul-tip care atesta valabilitatea cartelei magnetice (in copie) ;
–
autorizatiile aferente activitatii de taximetrie,
eliberate de Primaria municipiului Ploiesti si R.A.T.P. Ploiesti (in copie);
–
documente din care sa rezulte provenienta legala a
aparatelor de taxat aprobate si verificate de catre Biroul Roman de Metrologie
Legala;
–
documente din care sa rezulte provenienta legala a statiilor
radio de emisie-receptie;
–
polita de asigurare a calatorilor si bagajelor acestora
pentru riscurile care cad in sarcina operatorilor de transport taxi (in copie);
–
documente din care sa rezulte ca are asigurata
activitatea de dispecerat (licenta de executie pentru activitatea de dispecerat
sau contract de prestari de servicii cu detinatorii de licenta de executie
pentru activitatea de dispecerat).
(3) Documentele valabile
care trebuie sa se gaseasca la bordul autovehiculelor care efectueaza transport
rutier in regim de taxi sunt:
–
licenta de executie pentru vehicul (in original);
–
autorizatiile taxi (in copie);
–
certificatul de inmatriculare al vehiculului si
talonul-anexa cu inspectia tehnica periodica efectuata la termen (in original);
–
asigurarea de raspundere civila auto RCA (in copie);
–
permisul de conducere al conducatorului auto;
–
atestatul profesional al conducatorului auto cu viza
valabila;
–
buletinul metrologic pentru aparatul de taxat (in
original);
–
legitimatie – ecuson a taximetristului afisata in
interior, la loc vizibil .
(4) Obligatiile
operatorului de transport taxi privind conducatorii auto:
–
sa utilizeze numai conducatori auto apti din punct de
vedere medical si psihologic;
–
sa utilizeze numai conducatori auto detinatori ai
atestatului profesional valabil ;
–
sa asigure instruirea conducatorilor auto pe linia
respectarii normelor de protectia muncii si PSI, precum si pe linia sigurantei
rutiere;
–
sa asigure instruirea conducatorilor auto in privinta
obligatiilor ce le revin la efectuarea transportului rutier in regim de taxi.
Art.
36 (1) Obligatiile taximetristului independent:
a)
sa respecte reglementarile si normativele legale in
vigoare.
b)
sa asigure starea tehnica corespunzatoare a vehiculului
propriu si efectuarea la termen a I.T.P.
c)
sa se instruiasca in vederea efectuarii operatiunilor de
transport rutier in regim de taxi, in conformitate cu prevederile legale in
vigoare si cu caietul de sarcini specific.
d)
sa comunice R.A.T.P. Ploiesti care a eliberat autorizatiile
aferente activitatii de taximetrie orice modificare fata de documentele care au
stat la baza atribuirii autorizatiilor, in termen de 5 zile lucratoare de la
aparitia acesteia;
e)
sa comunice in scris, in termen de 10 zile lucratoare, R.A.T.P. Ploiesti care
a eliberat autorizatiile aferente activitatii de taximetrie incetarea activitatii
din initiativa acestuia;
f)
sa comunice in scris, in termen de 10 zile lucratoare,
R.A.T.P. Ploiesti care a eliberat autorizatiile aferente activitatii de taximetrie
pierderea, sustragerea sau deteriorarea acestora;
g)
sa reinnoiasca autorizatiile la expirarea perioadei de
valabilitate si sa solicite cu cel putin 10 zile inainte aplicarea vizelor
anuale sau semestriale
h)
sa prezinte in termen aparatul de taxat la verificarea metrologica
periodica.
i)
sa nu aplice inscrisuri sau simboluri pe partea exterioara
a taxiului care reprezinta publicitate pentru terti fara avizul Primariei
Municipiului Ploiesti.
j)
sa nu execute alte categorii de transporturi publice decat
in regim de taxi, cu taxiuri autorizate avand insemnele de identificare proprii.
k)
sa asigure executarea serviciilor de transport in regim
de taxi in conditii de legalitate, siguranta si calitate;
l)
sa asigure clientului si celorlalte persoane beneficiul
asigurarii lor sau a bunurilor acestora pe toata durata transportului, chiar
daca taximetristul nu a eliberat bonul client.
(2) La solicitarea
organelor de control abilitate, taximetristul independent este obligat sa puna
la dispozitia acestora toate documentele care atesta dreptul de a desfasura
activitatea de transport rutier in regim de taxi, documentele prevazute in caietul
de sarcini sau in alte reglementari in vigoare, precum si actele de identitate
personale.
(3) Documentele pe care
taximetristul independent trebuie sa le detina la domiciliu sunt:
–
fisa de instruire privind protectia muncii si PSI (in
original);
–
evidenta examenului medical si psihologic al acestuia;
–
evidenta instruirii pe linia sigurantei rutiere;
–
documente din care sa rezulte ca detine vehiculul in
proprietate (in copie);
–
cartea de identitate a autovehiculului;
–
talonul-anexa la certificatul de inmatriculare cu viza
inspectiei tehnice periodice pentru vehicul (in copie);
–
licenta de executie pentru vehiculul din administrare sau
documentul-tip care atesta valabilitatea cartelei magnetice (in copie);
–
autorizatiile aferente activitatii de taximetrie
eliberate de Primaria municipiului Ploiesti si de R.A.T.P. Ploiesti, in
original;
–
documente din care sa rezulte provenienta legala a
aparatului de taxat aprobat si verificat de catre Biroul Roman de Metrologie
Legala;
–
documente din care sa rezulte provenienta legala a statiei
radio de emisie-receptie;
–
polita de asigurare a calatorilor si bagajelor acestora
pentru riscurile care cad in sarcina acestuia (in copie);
–
documente din care sa rezulte ca are asigurata
activitatea de dispecerat (contract de prestari de servicii cu detinatorii de
licenta de executie pentru activitatea de dispecerat).
(4) Documentele valabile
care trebuie sa se gaseasca la bordul autovehiculului care efectueaza transport
rutier in regim de taxi sunt:
–
licenta de executie pentru vehicul (in original);
–
autorizatiile taxi (in copie);
–
certificatul de inmatriculare al vehiculului si
talonul-anexa cu inspectia tehnica periodica efectuata la termen (in original);
–
asigurarea de raspundere civila auto RCA (in copie);
–
- permisul de conducere al conducatorului auto;
–
atestatul profesional al conducatorului auto, cu viza
valabila;
–
legitimatia-ecuson cuprinzand numele si fotografia
proprie;
–
buletinul metrologic pentru aparatul de taxat (in
original).
Art. 37 Taximetristul mai are si urmatoarele
obligatii :
a.
sa aiba un comportament civilizat si preventiv in relatia
cu clientul, respectand conduita de buna practica ;
b.
sa respecte solicitarile legale ale clientului;
c.
sa opreasca pe traseu, la semnul clientului, cand se afla
in pozitia de operare Liber, cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un
client la comanda dispecerului sau conditiile de trafic nu permit aceasta
manevra;
d.
sa elibereze bonuri client la finalul cursei, pe baza carora
va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;
e.
sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat
suma prevazuta pe bonul client;
f.
sa nu implice taxiul in mod deliberat, direct sau
indirect, in activitati cu caracter infractional sau alte acte antisociale;
g.
sa anunte organele de politie in cel mai scurt timp si cu
prioritate despre orice eveniment grav la care a participat sau a fost martor;
h.
sa asigure protectie clientului cat timp acesta se gaseste
in taxi;
i.
sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau
pe traseul solicitat de acesta;
j.
sa nu incarce
taxiul peste capacitatea sau gabaritul de transport autorizat;
k.
in cazul transportului de persoane, sa transporte
bagajele clientilor in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara
perceperea de tarife suplimentare;
l.
sa prezinte informatiile cerute sau sa faciliteze accesul
organelor de control imputernicite la aparatul de taxat, pentru verificare;
m.
sa nu transporte bagaje sau bunuri care sa nu permita inchiderea
portbagajului, portierelor si a geamurilor;
n.
sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare
avansata de ebrietate sau aflat in stare de a dezvolta o situatie conflictuala;
o.
sa nu execute activitatea de transport in regim de taxi fara
a avea sigiliile corespunzatoare la aparatul de taxat;
p.
sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in
cazul cand pe bancheta din spate nu mai este loc;
q.
sa nu execute activitate de transport in regim de taxi fara
a avea aparatul de taxat si lampa taxi in functiune pentru pozitia de operare
respectiva;
r.
sa poata prezenta la control, in timpul activitatii, urmatoarele
documente:
§
permisul de conducere;
§
certificatul de atestare a pregatirii profesionale;
§
autorizatia taxi;
§
licenta de executie pentru vehicul;
§
certificatul de inmatriculare cu inspectia periodica
valabila;
§
asigurarea
pentru persoane si bagajul acestora;
s. sa afiseze la vedere in interiorul
taxiului legitimatia-ecuson
t.
sa
treaca pe pozitia Privat a aparatului de taxat si sa demonteze sau sa acopere
lampa TAXI in cazul utilizarii taxiului in alte scopuri decat transportul in
regim de taxi ;
u. sa nu circule cu taxiul fara a avea
afisate pe portierele din fata valoarea tarifelor vizibile de la 5 m iar pe
portierele din spate indicatorul marcat vizibil de la 100 m ;
v. sa nu transporte
cu taxiul persoane pe trasee fixe, prestabilite.
Art.
38 (1)Obligatiile detinatorului de licenta pentru activitatea
de dispecerat taxi sunt urmatoarele:
a. sa desfasoare activitatea pentru care
a fost autorizat cu respectarea prevederilor legale in vigoare ;
b.
sa respecte obligatiile contractuale ale tuturor
beneficiarilor serviciului de dispecerizare;
c.
sa tina la zi evidentele solicitate de reglementarile in
vigoare;
d.
sa angajeze in functia de dispecer numai personal atestat
conform legii ;
e.
sa asigure instruirea personalului asupra obligatiilor
ce-i revin in desfasurarea activitatii ;
f.
sa nu impuna tarife si publicitate beneficiarilor
serviciului de dispecerat.
(2) Documentele pe care
detinatorul de licenta pentru activitatea de dispecerat este obligat sa le pastreze
la sediu :
–
licenta de executie pentru activitatea de dispecerat
taxi;
–
documente din care sa reiasa ca detine in proprietate sau
cu chirie spatiul in care isi desfasoara activitatea;
–
documente din care sa reiasa ca detine in folosinta reteaua
de comunicatii independente, eliberate de Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei, sau dovada accesului la reteaua de comunicatii
printr-o persoana juridica autorizata;
–
lista
statiilor radio din dotarea taxiurilor pe care le deserveste;
–
contractele
cu operatorii de transport taxi sau cu taximetristii independenti pe care ii
deserveste.
Art. 39
Obligatiile clientului:
a) sa solicite, sa preia si sa pastreze
bonul client la coborarea din taxi;
b) sa nu plateasca serviciile pe care i
le-a realizat taximetristul, decat in limita sumei totale prevazute in bonul
client;
c) sa nu provoace sau sa nu dezvolte stari
conflictuale cu taximetristul in timpul desfasurarii cursei respective;
d) sa nu oblige sau sa nu impuna, sub
orice modalitate, taximetristului sa execute transporturi prevazute la Art.37
f);
e) sa acorde sprijin taximetristului in
cazul agresarii acestuia in timpul efectuarii transportului si sa anunte
imediat organele de politie in legatura cu aceste evenimente;
f)
sa
sesizeze Primaria municipiului Ploiesti si filiala judeteana a Oficiului de
Protectie a Consumatorilor, dupa caz, in legatura cu practici neconforme ale
taximetristului sau care au creat prejudicii ori rabat de la calitatea
serviciilor;
g) sa nu ocupe scaunul de langa
taximetrist daca exista loc disponibil pe bancheta din spate.
CAP. VI – SANCTIUNI SI
CONTRAVENTII
Art. 40 Constituie contraventii urmatoarele
fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii
penale, sa fie considerate infractiuni:
A.
Sanctiuni stabilite prin lege.
–
Nerespectarea obligatiilor prevazute de :
-
art.
35, literele : i) si k).
-
art.
36, literele : h) si i).
-
art.
37, literele : a), c), e), g), h), j), l), m), n), p), s), si u).
se va
sanctiona potrivit prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de
taxi si in regim de inchiriere, cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei.
–
Nerespectarea obligatiilor prevazute de :
-
art.
35, literele : b) si c).
-
art.
36, litera : j).
-
art.
37, literele : o) si r).
se va sanctiona potrivit prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul
in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu amenda de la 5.000.000 lei la
10.000.000 lei.
–
Nerespectarea obligatiilor prevazute de :
-
art.
29.
-
art.
35, literele : a), e) si l).
-
art.
36, litera : l).
-
art.
37, litera f).
-
art.
38, litera c).
se va sanctiona potrivit prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul
in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu amenda de la 10.000.000 lei la
50.000.000 lei.
–
Nerespectarea obligatiilor prevazute de :
-
art.
7.
-
art.
38, litera a) si d).
se va sanctiona potrivit prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul
in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu amenda de la 50.000.000 lei la
250.000.000 lei.
B. Sanctiuni stabilite pentru nerespectarea
prevederilor regulamentului.
–
Nerespectarea
obligatiilor prevazute de:
-
art.
35, literele: f), g), h), j) si m).
-
art.
36, literele: b), c), d), f) si g).
-
art.
37, literele: b), d), i), k), t), v) si x).
-
art.
38, literele: b) si c).
se va sanctiona cu amenda de la 1.000.000lei la 5.000.000 lei.
–
Nerespectarea
obligatiilor prevazute de:
-
art.
36, litera e) se va sanctiona cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei.
–
Nerespectarea
obligatiilor prevazute de art. 36, litera k) se va sanctiona cu amenda de la
10.000.000 lei la 25.000.000 lei.
Art. 41 (1) Pe
langa sanctiunile prevazute la art. 40 se poate dispune si suspendarea sau anularea
autorizatiilor taxi.
(2) Cazurile de suspendare sau anulare a autorizatiilor
taxi sunt prevazute in Regulamentul privind procedura de atribuire a autorizatiilor
taxi pe raza municipiului Ploiesti.
(3) In caz de suspendare sau anulare a autorizatiilor
taxi, persoana desemnata din R.A.T.P. Ploiesti va demonta indicatorul marcat detasabil
de pe autovehiculul taxi.
Art. 42 Dispozitiile prezentului capitol se completeaza
cu prevederile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor astfel
cum a fost aprobata si modificata de Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
CAP. VII – DISPOZITII
FINALE
Art. 43 (1) Timpul de lucru al unui
taximetrist nu poate depasi 48 de ore saptamanal sau 12 ore la nivelul unei
zile, astfel incat taximetristului sa i se asigure minimum 8 ore de odihna neintrerupta.
(2)
Timpul de lucru zilnic se defineste ca intervalul cuprins intre momentul inceperii
primei curse si momentul finalizarii ultimei curse, dupa cum rezulta din
raportul de inchidere zilnica, furnizat de aparatul de taxat.
(3) Nu vor fi
considerati timpi de lucru pauzele mai mari de 15 minute intre doua curse
consecutive, pauze in care autovehiculul taxi a stationat.
Art.
44 Raspunderea operatorilor de transport in regim taxi sau a taximetristilor independenti
pentru daune produse clientilor in timpul transportului din vina sa este integrala
si se acopera pe baza asigurarilor de raspundere civila.
Art.
45 Pana la 01 ianuarie 2004 toti operatorii de transport in regim taxi si taximetristii
independenti vor finaliza dotarile taxiurilor si pregatirea in vederea autorizarii.
Art.
46 Avand in vedere intarzierea in omologarea
aparatului de taxat fiscal si a casetei taxi, fapt care atrage dupa sine imposibilitatea
dotarii tuturor autovehiculelor taxi conform conditiilor de agreere, se vor putea
elibera autorizatii temporare in baza licentei de executie temporare eliberata de
A.R.R., respectiv certificatului de agreere temporar eliberat de R.A.R.
Celelalte conditii de agreere
sunt obligatorii si pentru agreerea temporara.
Dupa finalizarea dotarii si pregatirii taxiurilor, conform legii, pana la
data de 30.06.2004 prin montarea aparatelor de taxat fiscale si a lampilor taxi,
ambele omologate conform legii, se va putea obtine licenta permanenta de executie taxi, respectiv a autorizatiilor
permanente.
Anexa nr.2
Nr. Crt. |
Locul amplasarii statiei |
Nr. locuri |
1 |
Str. Mihail Kogalniceanu (Dealu Mare) |
24 |
2 |
Bd. Republicii – in fata magazin OMNIA |
10 |
3 |
Bd. Republicii – in spate magazin OMNIA (str. I.L. Caragiale) |
8 |
4 |
Str. Grivita (Palatul Culturii) |
15 |
5 |
Str. Mihail Kogalniceanu – (Hotel Prahova) |
9 |
6 |
G-ral Vasile Milea – Piata |
15 |
7 |
Gara de Sud |
29 |
8 |
Bd. Petrolului – Liceul 1 MAI |
8 |
9 |
Bd. Bucuresti – TIMKEN |
7 |
10 |
Malu Rosu (Restaurant Muntenia) |
15 |
11 |
G-ral Eremia Grigorescu – Gh. Gr. Cantacuzino |
8 |
12 |
Complexul Lamaita (cofetarie) |
15 |
13 |
Gara de Vest |
18 |
14 |
Mihai Bravu – Maternitate |
8 |
15 |
Mihai Bravu – Piata |
10 |
16 |
Gageni ( Spitalul Judetean ) |
15 |
17 |
Complex Nord (intersectia cu Cameliei) |
10 |
18 |
Constantin Brezeanu (fosta Gloriei) |
10 |
19 |
Complexul Mestesugaresc (Sos. Nordului) |
12 |
20 |
Complex Paltinis (str. Enachita Vacarescu) |
8 |
21 |
Democratiei (intersectia cu str. Muzicanti) |
8 |
22 |
Gara de Nord |
15 |
23 |
Toma Ionescu (Mol) |
15 |
24 |
Gh. Lazar (Muzeul de Istorie) |
10 |
25 |
Piata Mihai Viteazul (magazin ROOL) |
12 |
26 |
Intersectia Marasesti – Domnisori |
8 |
27 |
Complex Cina |
10 |
28 |
Bd. Republicii – 8 Martie |
5 |
29 |
Şoseaua Vestului |
5 |
30 |
Depozitelor – intersectia cu Soseaua Vestului (Hotel Nord) |
5 |
31 |
Aleea Vitioarei – str. Domnisori |
5 |
32 |
Emile Zolla – vis-a-vis de statia R.A.T.P Coreco |
10 |
TOTAL |
362 |