Consiliul Local al municipiului Ploiesti:
vazand raportul de specialitate al Administratiei Halelor Centrale Ploiesti
prin care se arata oportunitatea aprobarii regulamentului privind procedura de
organizare si desfasurare a licitatiilor pentru inchirierea de spatii
comerciale, depozite si spatii cu alta destinatie (decat cea de locuinta) si
adjudecarea acestor spatii situate in imobilul Halele Centrale Ploiesti;
in conformitate cu H.C.L. nr. 154/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare, privind cadrul general de organizare si functionare a activitatii
comerciale in incinta Halelor Centrale;
in baza Legii nr. 69/1991, republicata in anul 1996, privind administratia
publica locala,
H O T A
R A S T E:
Art. 1
|
Se
aproba Regulamentul privind procedura de organizare si desfasurare a
licitatiilor pentru inchirierea de spatii comerciale, depozite si spatii cu
alta destinatie (decat cea de locuinta) si adjudecarea acestor spatii situate
in imobilul Halelor Centrale Ploiesti, care constituie anexa la prezenta
hotatare. |
Art. 2
|
Administratia
Halelor Centrale Ploiesti va duce la indeplinire prevederile prezentei
hotarari. |
Data
in Ploiesti, astazi, 19 martie 2001, Presedinte
de sedinta, Ion Iancu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria Magdalena Mazalu
|
Anexa
R E G U L A M E N T
privind procedura de organizare si desfasurare a
licitatiilor pentru inchirierea de spatii comerciale, depozite si spatii cu
alta destinatie (decat cea de locuinta) si adjudecarea acestor spatii situate
in imobilul Halele Centrale Ploiesti
Art. 1.1.
Scopul regulamentului este de a crea cadrul organizatoric si de a asigura
metodologia unitara de desfasurare a licitatiilor pentru inchirierea de spatii
comerciale si cu alta destinatie (decat cea de locuinta) si adjudecarea acestor
spatii situate in imobilul Halele Centrale Ploiesti.
Art. 1.2. Prin
sistemul de licitare ofertare adjudecare se creeaza ofertantilor conditii
egale de inchiriere a spatiilor si asigura comisiei de licitatie posibilitatea
de a alege oferta cea mai mare.
Organizarea procedurii de licitatie
Art. 2.1.
Pentru organizarea, conducerea si desfasurarea corespunzatoare a activitatii de
licitatie, conducerea organizatorului, prin directorul Administratiei Halelor
Centrale Ploiesti, numeste, la inceputul anului, pentru anul in curs, prin
decizie, o comisie de licitatie a carei componenta este propusa de directorul
economic al institutiei si aprobata de viceprimarul Primariei municipiului
Ploiesti.
Art. 2.2.
Comisia de licitatie este compusa din minimum 5 (cinci) membri, dar intotdeauna
numar impar, de regula persoane cu experienta profesionala in domeniul
licitatiilor si cu probitate morala, si va cuprinde:
-
2 3 membri desemnati din cadrul Consiliului Local al
municipiului Ploiesti (consilieri in calitate de presedinti de comisii), dintre
care se stabileste presedintele comisiei, si / sau salariati ai organizatorului
(Administratia Halelor Centrale Ploiesti) ;
-
2 3 membri desemnati din cadrul executivului (Primaria
municipiului Ploiesti).
Membrii comisiei
de licitatie nu pot fi actionari, asociati, administratori sau cenzori la
societatile comerciale care se inscriu in vederea participarii la licitatie si
isi prezinta ofertele, soti sau rude ori afini pana la gradul al patrulea,
inclusiv, ai acestora.
Art. 2.3.
Comisia de licitatie, pentru fiecare licitatie in parte la care participa,
raspunde de activitatea de examinare si clarificare a documentelor depuse de
ofertanti in vederea participarii, de respectarea procedurii desfasurarii
acesteia, in conformitate cu prevederile prezentului regulament, stabilind
castigatorul licitatiei.
Art. 2.4.
Caietul de sarcini al licitatiei va fi intocmit de Administratia Halelor
Centrale Ploiesti, prin Biroul Licitatii Urmarire Contracte si Oficiul Juridic,
si va fi aprobat si avizat de conducerea institutiei organizatoare si de
membrii comisiei de licitatie.
Art. 3.1.
Pentru inchirierea de spatii comerciale si cu alta destinatie (decat cea de
locuinta) in imobilul Halele Centrale Ploiesti se va utiliza licitatia publica
deschisa fara preselectie, cu strigare, cu adjudecare la cel mai bun pret oferit.
Art. 3.2.
Licitatia publica deschisa fara preselectie se organizeaza intr-o singura etapa
la care poate participa un numar nelimitat de ofertanti care indeplinesc
conditiile de calificare impuse de organizator, stabilite prin prezentul
regulement precum si in caietul de sarcini al licitatiei.
Numarul
de participanti la licitatia publica deschisa fara preselectie, care
indeplinesc conditiile de calificare, trebuie sa fie de minim 2 (doi).
In
cursul sedintei de licitatie ofertantii au dreptul sa anunte, prin strigare, un
pret egal sau mai mare decat pretul anuntat de presedintele comisiei de
licitatie, respectand pasul de licitatie.
Licitatia
se desfasoara dupa regula « licitatiei competitive », respectiv
la un pret in urcare, in functie de raportul dintre cerere si oferta. Astfel,
daca se ofera pretul de pornire al licitatiei, presedintele comisiei de
licitatie va creste pretul cu cate un pas de licitare, pana cand unul dintre
ofertanti accepta pretul astfel majorat si nimeni nu ofera un pret mai mare.
Art. 3.3.
Licitatia cu un singur ofertant (INCHIRIEREA DIRECTA) este admisa in situatia
in care la doua licitatii consecutive nu s-a prezentat decat un singur ofertant
care prezinta documentele de participare la licitatie corespunzatoare si
corespunde criteriilor si conditiilor de calificare a ofertantilor.
In cazul in care la o licitatie se prezinta
un singur participant ofertant care indeplineste conditiile de calificare,
licitatia se va amana pentru o data ulterioara, in termen de cel putin 10 (zece)
zile, situatie care se va consemna in procesul verbal incheiat de catre comisia
de licitatie, termen acordat in vederea efectuarii anuntului publicitar pentru
o noua licitatie. In aceasta situatie actele depuse de ofertantul participant
la prima licitatie, daca sunt corespunzatoare conditiilor de calificare a
participantilor la licitatie si daca acesta intentioneaza sa participe in
continuare, vor ramane valabile pentru licitatia urmatoare cu conditia
achitarii achitarii taxei de participare pentru noua licitatie organizata.
In
cazul in care si la a doua licitatie publica deschisa fara preselectie,
organizata in conditiile prezentate anterior, se prezinta un singur participant
cu o oferta corespunzatoare, comisia de licitatie va consemna aceasta situatie in
procesul verbal al licitatiei si va recurge la procedura de inchiriere directa.
In
situatia in care se utilizeaza metoda inchirierii directe, la dosarul
licitatiei se va include o nota justificativa aprobata de conducatorul
institutiei organizatoare privind circumstantele care au stat la baza alegerii
respectivei metode de licitatie.
Art. 4.1.
Organizatorul licitatiei face anunturi publicitare pentru licitatiile cu
privire la inchirierea de spatii in imobilul pe care il administreaza in
presa, in 2 (doua) publicatii cotidiene din care cel putin unul local, si la
sediul acestuia (unde se va afisa odata cu publicarea anuntului in presa).
Publicarea
anuntului se face cu cel putin 15 zile inainte de data limita stabilita pentru
depunerea documentatiei in vederea participarii la licitatie a celor
interesati, de la data punerii in vanzare a caietului de sarcini al licitatiei,
interval in care se poate procura caietul de sarcini.
Continutul
minim al anuntului licitatiei este:
-
numele organizatorului licitatiei si sediul acestuia
(Consiliul Local al municipiului Ploiesti Administratia Halelor Centrale,
str. Emile Zola nr.8);
-
obiectul licitatiei (spatiile si profilul sau destinatia
spatiilor care se scot la licitatie in vederea inchirierii);
-
locul de unde se pot obtine documentele licitatiei,
respectiv caietul de sarcini, si alte informatii (adresa, telefon, fax etc.);
-
data de la care se pune in vanzare caietul de sarcini al
licitatiei;
-
data si ora limita de depunere a documentatiei in vederea
participariil la licitatie a ofertantilor, insotita de cererea de participare,
precum si data, ora si locul desfasurarii licitatiei.
Caietul
de sarcini al licitatiei
Art. 5.1. In
vederea organizarii licitatiei pentru inchirierea de spatii in imobilul Halele
Centrale
Ploiesti, organizatorul
licitatiei are obligatia de a elabora caietul de sarcini al licitatiei,
anterior publicarii anuntului, care se pune la dispozitia celor interesati sa
participe la licitatie, pentru intocmirea dosarului ce va cuprinde documentele
de participare.
Art. 5.2. Caietul de sarcini al
licitatiei va cuprinde:
-
anuntul publicitar;
-
informatii generale despre spatiul scos la licitatie in
vederea inchirierii;
-
documentele necesare participarii la licitatie;
-
instructiuni pentru ofertanti;
-
conditiile de calificare pe care trebuie sa le
indeplineasca participantii la licitatie;
-
forma licitatiei (licitatie publica deschisa, fara
preselectie, cu strigare, cu adjudecare la cel mai bun pret oferit);
-
pasul de licitatie;
-
conditii generale de contractare;
-
piesele desenate schita spatiului scos la licitatie si
a locului de amplasare al acestuia;
-
formularul de contract;
-
alte conditii sau precizari pe care organizatorul le
considera necesare, dupa caz.
Art. 5.3. Caietul
de sarcini al licitatiei se pune la dispozitia celor interesati (ofertantilor),
contra cost, de catre organizatorul licitatiei.
Pretul de vanzare
al caietului de sarcini al licitatiei nu poate depasi costul editarii si
multiplicarii acestuia.
Art. 5.4.
Modificarea continutului caietului de sarcini al licitatiei, dupa vanzarea lui,
poate fi facuta numai de catre organizatorul licitatiei in situatii deosebite
si numai inainte de termenul prevazut pentru depunerea documentelor in vederea
participarii la licitatie.
Art. 5.5.
Notificarea modificarii caietului de sarcini al licitatiei se face de catre
organizatorul licitatiei inainte de termenul de depunere a documentelor si
obligatoriu tuturor celor care au cumparat caietul de sarcini al licitatiei.
Art. 5.6. In
cazul in care, ca urmare a modificarii caietului de sarcini al licitatiei, este
necesar sa se prelungeasca termenul de depunere a documentelor pentru
participare la licitatie, noul termen se va comunica de catre organizatorul
licitatiei tuturor celor care au cumparat caietul de sarcini al licitatiei,
odata cu notificarea modificarii.
Art. 6.1.
Instructiunile pentru ofertanti fac parte din caietul de sarcini al licitatiei
si cuprind date si informatii asupra organizarii si desfasurarii licitatiei,
precum si precizari asupra modului de structurare si prezentare a documentatiei
necesare participarii la licitatie.
Art. 6.2.
Aceste instructiuni au caracter obligatoriu, iar nerespectarea lor de catre
ofertanti atrage dupa sine descalificarea automata de la licitatie.
Art. 6.3.
Instructiunile pentru ofertanti cuprind:
-
lista (borderoul) documentelor necesare intocmirii
dosarului de participare la licitatie;
-
informatii generale (se vor inscrie informatii generale
privind obiectul licitatiei);
-
criteriile si conditiile de calificare si eligibilitate
pentru ofertanti (conform cap. 7);
-
precizari privind prezentarea certificatelor fiscale, a
autorizatiilor de functionare,
inregistrare etc.;
-
precizari referitoare la modul de organizare a licitatiei
cu strigare si de prezentare a ofertei de pret in timpul sedintei de licitatie,
respectiv pasul de licitatie;
-
forma de prezentare a garantiei de participare la
licitatie si a garantiei de buna derulare a contractului de inchiriere a
spatiului scos la licitatie (aceasta din urma va fi specificata in contractul
de inchiriere care face parte integranta din caietul de sarcini), precum si
valorile (exprimate in lei) si durata de valabilitate a acestora;
-
specificatii referitoare la modul de prezentare, de
transmitere si depunere a dosarului cuprinzand documentele necesare in vederea
participarii la licitatie;
-
data si ora limita a depunerii dosarului de participare
la licitatie insotit de cererea de participare precum si modul lor de
inregistrare;
-
precizari privind termenul si modul de completare si
semnare a contractului de inchiriere pentru spatiul scos la licitatie;
-
conditii privind retragerea dosarului de participare la
licitatie;
-
semnaturile si parafele necesare pe documentele
prezentate;
-
precizari privind procedura de organizare a licitatiei,
ziua, ora, locul si conditiile de reprezentare ale participantilor la
licitatie;
-
mentionarea dreptului comisiei de licitatie de a respinge
orice dosar, si deci de a descalifica ofertantul respectiv, in situatiile in
care documentele depuse nu corespund cu cerintele prevazute in caietul de
sarcini al licitatiei, lipsesc ori sunt incomplete;
-
precizarea modului de notificare de catre organizatorul
licitatiei catre ofertanti privind adjudecarea acesteia sau oricare alta
situatie (atat pentru castigator cat si pentru necastigatori);
-
precizarea termenului de depunere a contestatiilor precum
si a modalitatii de solutionare a acestora;
-
alte informatii si precizari pe care organizatorul
licitatiei le considera necesare.
Criterii
si conditii de calificare a ofertantilor
Art. 7.1.
Ofertantul este admis sa participe la licitatie in conditiile in care este
declarat calificat de catre comisia de licitatie dupa analizarea documentelor
din dosarul de participare la licitatie.
Inchirierea
de spatii in imobilul Halele Centrale Ploiesti se face numai de catre persoane
juridice, romane sau straine.
Art. 7.2.
Criteriile de stabilire a calificarii ofertantilor sunt:
a) calitatea
de agent economic autorizat si inregistrat in domeniul de activitate care il
presupune profilul spatiului scos la licitatie (statutul societatii si / sau
contractul de societate sau alte documente, in functie de forma de organizare
etc.);
b) informatii
generale despre ofertant (sediul, capitalul social, principalele activitati din
domeniul respectiv etc.); performantele anterioare in domeniul de activitate pe
care o va desfasura ulterior in spatiul inchiriat conform profilului prevazut
in caietul de sarcini eventual alte locuri de desfasurare a activitatii (toate
acestea vor fi prezentate intr-un memoriu de activitate);
c) lipsa
sanctiunilor penale sau alte situatii in care s-ar putea afla ofertantul
(faliment, fals, concurenta neloiala etc.) criteriu eliminatoriu;
d) ofertantul
sa nu fie insolvabil, in blocaj financiar etc. criteriu eliminatoriu;
e) ofertantul
sa nu aiba debite si / sau actiuni in instanta cu organizatorul licitatiei sau
cu oricare din institutiile subordonate Consiliului Local al municipiului
Ploiesti sau Primaria municipiului Ploiesti; de asemenea sa nu faca obiectul
unei anchete legale pentru una din faptele mai sus mentionate;
f)
posibilitatea dotarii tehnice a spatiului inchiriat,
acolo unde este cazul, cu mobilier, utilaje, echipamente si agregate noi, competitive
si agreate ca model si parametri tehnici de organizatorul licitatiei, dotari
care sunt necesare unei bune desfasurari a activitatii in spatiul inchiriat (
in caietul de sarcini se specifica obligativitatea chiriasului de a dota
spatiul cu astfel de echipamente, acolo unde este cazul);
g) situatia
financiara pe baza datelor din ultimul bilant si ultima balanta incheiata la
termenele legale;
h) situatia
achitarii impozitelor, taxelor, a contributiei pentru asigurari sociale si a
celorlalte obligatii care reprezinta surse (venituri) la bugetul local si la
bugetul de stat;
i)
nu sunt admise la licitatie societatile comerciale
participante la licitatiile organizate anterior care nu si-au indeplinit
obligatiile asumate la adjudecarea acestora, cum ar fi nesemnarea contractelor
de inchiriere, neconstituirea garantiei de buna derulare a contractului sau
neplata la termen a chiriei stabilite in contract in mod sistematic.
Art. 7.3. In
vederea participarii la licitatie este de datoria ofertantilor sa informeze
daca sunt eligibili sau nu.
Art. 7.4.
Comisia de licitatie, la solicitarea oricarui contractant, trebuie sa raspunda
asupra aprecierii daca acesta este calificat sau nu si daca nu, sa precizeze in
procesul verbal al licitatiei motivele descalificarii.
Art. 7.5.
Ofertant eligibil nu inseamna si ofertant selectionat.
Oferta
Art. 8.1.
Oferta, in cazul licitatiei cu strigare, reprezinta suma oferita in timpul
sedintei de licitatie si pe care ofertantul o anunta prin strigare, in
conformitate cu procedura de organizare a licitatiei cu strigare si cu cele
prevazute in caietul de sarcini al licitatie, respectiv cu pretul de pornire si
cu pasul licitatiei.
Art. 8.2.
Modul de structurare a documentatiei si
modalitatea de ofertare vor respecta intocmai prevederile caietului de sarcini.
Art. 8.3.
Oferta trebuie sa fie o manifestare de vointa reala, serioasa, pragmatica,
constienta, ferma, neechivoca, urmarind totodata scopul castigarii licitatiei
si impunerea unei competitii reale si loiale intre competitori, dar care
trebuie facuta si cu intentia ofertantului de a se angaja din punct de vedere
juridic, respectiv cu manifestarea vointei acestuia de a desfasura o activitate
in conformitate cu cele specificate in caietul de sarcini al licitatiei si, in
final, de a semna contractul de inchiriere pentru spatiul supus licitarii.
Art. 8.4. Atat
dosarul de participare la licitatie cat si oferta propriu-zisa sunt supuse
clauzelor juridice si financiare inscrise in documentele care le alcatuiesc.
Art. 8.5.
Comisia de licitatie are drepul de a descalifica orice ofertant care nu
indeplineste prin documentele prezentate una sau mai multe cerinte din caietul
de sarcini al licitatiei, din instructiunile pentru ofertanti si din criteriile
si conditiile de calificare.
Art. 8.6.
Participarea la licitatie, prezentarea documentelor necesare in conformitate cu
prevederile caietului de sarcini si licitarea, respectiv oferta propriu-zisa,
reprezinta manifestarea vointei ofertantului de a inchiria spatiul si de a
semna contractul de inchiriere.
Art. 8.7. Adjudecarea ofertei la cel mai bun prκt oferit
reprezinta manifestarea vointei organizatorului de a inchiria spatiul si de a
semna contractul de inchiriere cu persoana juridica castigatoare, realizand
astfel valorificarea in cele mai bune conditii a spatiilor din imobilul Halele
Centrale, institutie de interes public in subordinea Consiliului Local al
municipiului Ploiesti.
Art. 8.8.
Revocarea ofertei de catre ofertant, dupa anuntarea prin strigare a unei sume
(deci a ofertei sale) si inainte de adjudecare, atrage dupa sine pierderea
garantiei de participare la licitatie.
Art. 8.9.
Revocarea ofertei de catre ofertantul castigator dupa adjudecare atrage de
asemenea pierderea garantiei de participare la licitatie.
Art. 8.10.
Ofertantii care sunt dovediti ca detin informatii despre modalitatea de
ofertare a celorlalti competitori care participa la licitatie sau au stabilit
cu acestia intelegeri pentru falsificarea sau denaturarea rezultatului
licitatiei, spre a obtine preturi mai mici, vor fi exclusi automat de la
licitatie si vor fi sanctionati prin pierderea garantiei de participare la
licitatie.
Art. 8.11. Data
si ora limita pana la care pot fi depuse documentele de participare la
licitatie (conform caietului de sarcini) sunt denumite termenul limita de
depunere a dosarului de licitatie. Documentele depuse dupa termenul de
inchidere sunt automat excluse de la licitatie si se restituie ofertanilor
respectivi.
Art. 8.12. De
regula perioada de timp necesara intocmirii dosarului de licitatie (de la data
punerii in vanzare a caietului de sarcini al licitatiei si pana la data
depunerii documentelor de participare), si care se stabileste de catre
organizatorul licitatiei, este de 15 zile.
Art. 8.13.
Ofertantul va numerota, va semna si stampila fiecare fila cuprinsa in dosarul
de participare la licitatie si va inscrie pe ultima fila numarul acestora, de
asemenea sub semnatura si stampila proprie. Daca acest fapt nu este indeplinit,
organizatorul licitatiei nu va purta nici o raspundere pentru eventualele
consecinte ce vor decurge de aici si care vor fi stabilite de catre comisia de
liciatie.
Art. 8.14.
Ofertantul va suporta toate cheltuielile aferente intocmirii si prezentarii
dosarului de participare la licitatie. Organizatorul licitatiei nu va fi, in
nici un caz, raspunzator pentru aceste
costuri, indiferent de derularea licitatiei sau rezultatul obtinut la
adjudecarea ofertei.
Art. 9.1.
Documentele de participare la licitatie, depuse de ofertanti pana la data si
ora precizate pentru depunere, vor fi centralizate si analizate de membrii
comisiei de licitatie, pana la data si ora stabilite pentru desfasurarea
licitatiei, urmand ca in timpul sedintei de licitatie cele constatate sa fie comunicate reprezentantilor societatilor
comerciale ofertante, iar solutiile stabilite in urma analizelor sa fie
consemnate in procesul verbal al licitatiei (centralizatorul documentelor de
participare la licitatie va reprezenta anexa la procesul verbal al licitatiei
facand parte integranta din acesta).
Art. 9.2. La
data, ora si locul anuntate pentru desfasurarea licitatiei vor fi prezenti membrii
comisiei de licitatie, reprezentantii ofertantilor care vor prezenta si
documentele de imputernicire si, dupa caz, alti specialisti invitati.
Neparticiparea
la licitatie a ofertantilor care au depus documentele de participare in
termenul stabilit atrage dupa sine pierderea garantiei de participare la
licitatie (exceptie fac cazurile de forta majora invocate in scris in termenul
legal).
Toti
cei prezenti vor semna de participare, respectiv procesul verbal al licitatiei.
Art. 9.3. La
deschiderea licitatiei, presedintele comisiei (sau un membru desemnat de
acesta) va prezenta membrii comisiei de licitatie si va anunta numele
ofertantilor si societatile pe care acestia le reprezinta.
In
continuare va prezenta clar: scopul licitatiei; toate documentele depuse de
ofertanti; modul de desfasurare al licitatiei; pretul de pornire al licitatiei;
pasul de licitatie; eventualele notificari in scris referitoare la modificarile
si / sau retragerile unor ofertanti (daca acestea exista); existenta garantiei
(dovada constituirii acesteia) si a taxei de participare la licitatie precum si
dovada platii caietului de sarcini al licitatiei; orice alte detalii pe care
comisia le considera necesare.
Art. 9.4. Dupa
deschiderea licitatiei si anuntarea ofertantilor, conform art.9.3., pentru
propriile sale evidente dar si ca dovada pentru desemnarea ofertei
castigatoare, comisia de licitatie va intocmi un proces verbal care se va citi
in prezenta participantilor si in care vor fi mentionate:
-
denumirea si sediile ofertantilor;
-
numele, prenumele si calitatea reprezentantilor
ofertantilor;
-
lista documentelor depuse de catre fiecare ofertant in
parte;
-
notificarile in scris referitoare la eventualele
modificari si / sau retrageri de oferte;
-
existenta (dovada constituirii) garantiei si a taxei de
participare la licitatie pentru fiecare ofertant in parte precum si dovada
achitarii caietului de sarcini al licitatiei;
-
lista ofertantilor respinsi (daca este cazul) si motivul
respingerii lor;
-
eventualele discutii aparute in cadrul sedintei de
licitatie precum si alte informatii dezvaluite;
-
denumirea ofertantului castigator si a ofertei cu care
acesta a castigat licitatia pentru inchirierea spatiului scos la licitatie.
Procesul verbal
va fi semnat obligatoriu de membrii comisiei de licitatie, de reprezentantii
ofertantilor (care in acest mod iau act de rezultatul licitatiei si de oferta
castigatoare) si, dupa caz, de invitati; se consemneaza, de asemenea, refuzul
semnarii procesului verbal de catre unul dintre participanti.
Art. 9.5.
Documentele apartinand ofertantilor care au transmis notificari de retragere,
documentele intarziate sau cele care nu prezinta garantia de participare la
licitatie, conform caietului de sarcini si instructiunilor pentru ofertanti, se
vor inapoia ofertantilor respectivi.
Art. 9.6. Dupa
sedinta de licitatie toate documentele se vor arhiva la sediul organizatorului
licitatiei.
Art. 9.7.
Orice incercare a unui ofertant sau actiunile corelate ale acestora care au
drept scop perturbarea sedintei de licitatie sau influentarea membrilor
comisiei de licitatie in timpul desfasurarii sedintei de licitatie in procesul
de examinare a ofertelor si in luarea deciziilor cu privire la incheierea
contractului de inchiriere poate avea ca rezultat respingerea si descalificarea
ofertantilor respectivi.
Art. 9.8.
Intr-o alta anexa la procesul verbal al licitatiei vor fi consemnati pasii de
licitatie, asa cum au fost ei anuntati, prin strigare in cadrul sedintei de
licitatie de catre ofertanti, in conformitate cu caietul de sarcini al
licitatiei, incepand de la pretul de pornire al licitatiei.
Art. 9.9. Se
interzice factorilor care participa la activitatea de licitatie aducerea la
cunostinta ofertantilor sau a altor persoane fizice si juridice a unor
informatii suplimentare despre licitatie, in afara informatiilor rezultate cu
ocazia licitatiei si a anuntului final transmis in favoarea castigatorului
licitatiei.
Adjudecarea,
informarea si semnarea contractului
Art. 10.1.
Procesul verbal al licitatiei, impreuna cu anexele sale, reprezinta totodata si
documentul pe baza caruia este stabilit rezultatul liciatiei publice deschise,
fara preselectie, cu strigare, cu adjudecare la cel mai bun pret. Acesta se va
intocmi in mai multe exemplare, respectiv cate unul pentru fiecare parte
participanta la licitatie si anume:
-
1 (un) exemplar (originalul) la organizatorul licitatiei;
-
1 (un) exemplar ramane pentru evidenta la dispozitia
comisiei de licitatie;
-
cate un exemplar ofertantilor participanti la licitatie.
Art. 10.2. In procesul
verbal al licitatiei se vor consemna:
-
nominalizarea ofertantului a carui oferta de pret a fost
declarata castigatoare si cu care s-a clasat pe primul loc, respectiv cu
tariful cel mai mare licitat pentru chiria pe m2 / luna pentru
inchirierea spatiului precum si nivelul chiriei cu care acesta a castigat
licitatia;
-
nominalizarea ofertantului clasat pe locul al doilea si
valoarea tarifului pentru chirie licitat de acesta;
-
mentiunea ca rezultatele raman definitive doar la
momentul solutionarii eventualelor contestatii;
-
semnaturile tuturor membrilor comisiei de licitatie, a
reprezentantilor ofertantilor si a celorlalti participanti.
Art. 10.3.
Rezultatul licitatiei va fi afisat imediat dupa inchiderea sedintei de
licitatie (in termen maxim 24 de ore) la sediul organizatorului acesteia.
De
asemenea organizatorul licitatiei va anunta atat ofertantul castigator, cat si
ofertantii necastigatori in termen de 3 (trei) zile lucratoare de la data
solutionarii contestatiilor sau dupa trecerea termenului de depunere a
contestatiilor, in cazul in care nu se inregistreaza contestatii informare
care se va face in scris prin telefax, precum si printr-o scrisoare recomandata
cu confirmare de primire, semnata de conducerea institutiei organizatoare.
Dupa
ramanerea definitiva a rezultatului licitatiei, odata cu transmiterea
rezultatului licitatiei, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare, organizatorul
il invita pe castigatorul acesteia pentru incheierea contractului de inchiriere
a spatiului adjudecat si constituirea garantiei de buna derulare a
contractului, precizand totodata data, ora si locul semnarii acestuia.
Comunicarea
va cuprinde:
-
notificarea referitoare la acceptarea ofertei stabilita
in urma licitatiei;
-
valoarea ofertei licitate si acceptate reprezentand tariful
pentru chiria pe m2 / luna;
-
notificarea incredintarii contractului de inchiriere a
spatiului catre ofertantul clasat pe primul loc;
-
invitatia catre ofertantul castigator ca acesta sa
constituie garantia pentru buna derulare a contractului de inchiriere si de
semnare a cestuia si valoarea acestei garantii.
Art. 10.4.
Eventualele contestatii ale licitantilor se pot depune, in scris, la sediul
organizatorului licitatiei in termen de 24 de ore de la incheierea licitatiei,
ora de incheiere fiind specificata in procesul verbal intocit de comisia de
licitatie.
Contestatiile
vor fi solutionate in termen de 3 (trei) zile lucratoare de la depunerea lor de
catre institutia organizatoare impreuna cu comisia de licitatie.
Art. 10.5. Dupa
ramanerea definitiva a rezultatului licitatiei se procedeaza la semnarea
contractului de inchiriere, ale carui clauze erau cunoscute de ofertantul
castigator odata cu cumpararea caietului de sarcini al licitatiei contractul
de inchirire facand parte integranta din acesta moment in care se va prezenta
si dovada constituirii garantiei de buna derulare a contractului de inchiriere,
si la restituirea garantiei de participare la licitatie, conform prevederilor
din caietul de sarcini al licitatiei.
Semnarea
contractului de inchiriere se face la sediul Administratiei Halelor Centrale
Ploiesti, ocazie cu care partile vor prezenta si documentele de imputernicire
in vederea semnarii, daca este cazul.
Art. 10.6. In
situatia in care ofertantul desemnat castigator al licitatiei nu se prezinta in
termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la anuntarea rezultatului in vederea
incheierii contractului de inchiriere, castigator al licitatiei este desemnat
al doilea ofertant licitator, clasat pe acest loc in conformitate cu procesul
verbal al licitatiei.
Art. 10.7. Daca
ofertantul castigator, dupa ce a primit scrisoarea de acceptare conform
art.10.3., nu se prezinta, in termenul
transmis prin aceasta, sau nu semneaza contractul de inchiriere a spatiului si
nu constituie garantia de buna derulare a contractului, unul din aceste doua
refuzuri constituie un motiv de anulare a incredintarii contractului si de
pierdere a garantiei de participare la licitatie precum si a dreptului de a
participa la o noua licitatie organizata pentru inchirierea de spatii in
imobilul Halele Centrale Ploiesti. In acest caz, comisia de licitatie poate
inchiria spatiul supus licitatiei contractantului clasat pe locul al doilea, in
conformitate cu procesul verbal al licitatiei.
Art. 11.1. De
regula nu se permite anularea licitatiei.
In mod
exceptional anularea licitatiei se face:
-
in cazul unor abateri sesizate ca urmare a unor
contestatii intemeiate privind organizarea si desfasurarea licitatiei prin
incalcarea prevederilor prezentei hotarari si a regulamentului aprobat prin
aceasta, care au afectat loialitatea concurentei, nu au asigurat transparenta
procedurilor de licitatie sau au produs discriminari intre ofertanti;
-
in alte cazuri specificate in mod expres prin caietul de
sarcini al licitatiei.
Amanarea
licitatiei se poate face in cazurile in care caietul de sarcini al licitatiei
este incomplet sau nu respecta prevederile prezentului regulament.
Decizia
de anulare sau de amanare a licitatiei va fi luata de conducerea institutiei
organizatoare a licitatiei impreuna cu comisia de licitatie.
Art. 11.2. In
cazul anularii licitatiei, organizatorul comunica hotararea de anulare, in
scris, tuturor ofertantilor participanti si se inapoiaza garantiile de
participare la licitatie integral.
Daca
este cazul, se organizeaza o noua licitatie in conformitate cu prezentul
regulament.
Art. 12.1. In
vederea participarii la licitatie, ofertantul este obligat sa constituie in
favoarea organizatorului licitatiei garantia de participare la licitatie,
pentru ca organizatorul licitatiei sa fie asigurat, in cazul adjudecarii
ofertei in favoarea unui ofertant, si de semnarea contractului de inchiriere de
catre acesta. Modalitatea de constituirea a acestei garantii va fi specificata
si detaliata in caietul de sarcini al licitatiei.
Art. 12.2.
Ofertantilor necastigatori ai licitatiei li se restituie garantia de
participare la licitatie, fara nici un fel de retineri, pe baza unei cereri de
restituire semnate de acestia, dupa solutionarea contestatiilor sau dupa
trecerea termenului de depunerea a contestatiilor, in cazul in care nu se
inregistreaza contestatii, intr-un termen stabilit prin caietul de sarcini al
licitatiei.
Art. 12.3.
Garantia de participare la licitatie se pierde in urmatoarele cazuri:
-
daca ofertantul isi retrage (revoca) oferta dupa
adjudecare;
-
in cazul ofertantului castigator al licitatiei, daca
acesta, dupa adjudecare, nu semneaza sau nu se prezinta pentru semnarea
contractului de inchiriere sau, dupa caz, nu depune garantia de buna derulare a
contractului de inchiriere;
-
daca ofertantul a depus dosarul cuprinzand documentele
necesare inscrierii la licitatie, dar acesta nu participa la licitatie
(exceptie facand cazurile de forta majora invocate in scris in termenul legal),
acesta considerandu-se un act de rea vointa;
-
daca ofertantii sunt dovediti ca detin informatii despre
modalitatea de ofertare a celorlalti competitori care participa la licitatie
sau au stabilit cu acestia intelegeri pentru falsificarea sau denaturarea
rezultatului licitatiei, spre a obtine preturi mai mici;
-
in alte situatii prevazute in caietul de sarcini al
licitatiei.
Art. 12.4.
Ofertantul caruia i s-a adjudecat inchirierea spatiului este obligat sa
constituie, in favoarea locatorului, o
garantie de buna derulare a contractului de inchiriere in scopul asiguararii
locatorului de eventualele prejudicii aduse pe toata durata derularii
contractului.
Art. 12.5.
Modul de restituire a garantiei de buna derulare a contractului de inchiriere
pentru spatiul adjudecat in urma licitatiei se precizeaza prin conditiile
contractuale, respectiv in contractul de inchiriere.
Art. 12.6.
Cuantumul garantiilor si termenul de valabilitate al acestora se stabilesc de
catre organizatorul licitatiei, respectiv locatorul spatiului, astfel:
-
garantia de participare la licitatie reprezinta
contravaloarea chiriei pe o luna, in lei, inclusiv T.V.A.19%, in functie de
suprafata spatiului scos la licitatie, calculata in conformitate cu tariful
maxim practicat pentru spatii cu destinatie similara (sau profil asemanator)
inchiriate in imobilul Halele Centrale Ploiesti; termenul de valabilitate este
de cel putin o luna ;
-
garantia de buna derulare a contractului de inchiriere
pentru spatiul adjudecat in urma licitatiei reprezinta contravaloarea chiriei
pe doua luni, in lei, inclusiv T.V.A. 19%, in functie de suprafata spatiului
adjudecat la valoarea pe m2 licitata; termenul de valabilitate este pe intreaga perioada de
derulare a contractului.
Art. 12.7. - Formele de constituire a garantiilor pot fi:
-
virament prin ordin
de plata in contul de virament al organizatorului licitatiei, respectiv al
locatorului, al carui numar si banca la care acesta este deschis sunt
prezentate in caietul de sarcini al licitatiei si in contractul de inchiriere
al spatiului;
-
scrisoare de garantie bancara avizata de catre o banca in
favoarea organizatorului licitatiei, respectiv a locatorului, pe o perioada
stabilita prin caietul de sarcini al licitatiei, respectiv prin contractul de
inchiriere al spatiului adjudecat ;
-
prin numerar la casieria organizatorului licitatiei sau
prin alte forme precizate in caietul de sarcini al licitatiei si/sau in
contractul de inchiriere.
Art. 12.8.
Garantia de participare la licitatie se restituie licitantilor declarati
necastigatori dupa solutionarea contestatiilor sau dupa trecerea termenului de
depunere a contestatiilor, in cazul in care nu se inregistreaza contestatii.
Se
retin garantiile de participare la licitatie, inclusiv TVA 19% aferenta,
constituite de ofertantii licitatori clasati pe primele doua locuri, conform
procesului verbal al licitatiei, pana in momentul incheiereii contractului de
inchiriere pentru spatiul adjudecat in urma licitatiei.
In
aceste conditii garantia de participare la licitatie se va restitui astfel:
-
pentru ofertantul desemnat castigator si clasat pe primul
loc, garantia de participare se restituie numai dupa semnarea de catre acesta a
contractului de inchiriere si constituirea garantiei de buna derulare a
contractului (moment in care se va restitui si garantia celui de-al doilea
clasat); in caz contrar garantia acestuia nu se mai restituie;
-
pentru ofertantul clasat al doilea, garantia de
participare se restituie numai dupa semnarea contractului de inchiriere cu
castigatorul licitatiei (primul clasat) sau, in caz contrar, numai dupa
semnarea contractului de catre al doilea clasat. Daca nici ofertantul clasat pe
locul al doilea nu se prezinta pentru semnarea contractului in termenul
prescris sau nu semneaza contractul de inchiere si nu constituie garantia de
buna derulare a contractului va pierde si acesta garantia de participare la
licitatie.
Art. 12.9.
Garantia de buna derulare a contractului de inchiriere pentru spatiul adjudecat
la licitatie se restituie chiriasului, dupa deducerea sumelor datorate de catre
acesta (daca este cazul), intr-un
anumit termen de la incetarea locatiunii sau de la reziliere, precizat in
contract.
Dispozitii
finale
Art. 13.1.
Pentru rezolvarea aspectelor sau situatiilor neprevazute prin prezentul
regulament si care ar putea sa apara cu ocazia desfasurarii licitatiilor
organizate pentru inchirieri de spatii, comisia de licitatie este imputernicita
de a lua decizii in limitele competentei stabilite si in conformitate cu
reglementarile legale in vigoare, decizii care vor fi consemnate in procesul
verbal al licitatiei si notificate in mod corespunzator participantilor la
licitatie.