R E G U L A M E N T U L

de organizare si functionare a Politiei Comunitare a Municipiului Ploiesti

 

CAPITOLUL I - Dispozitii generale

 

Art. 1

In conformitate cu prevederile Legii nr. 371 din 20 septembrie 2004, privind infiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, ale Hotararii Guvernului Romaniei nr. 2.295/09.12.2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a Politiei Comunitare, prin Hotararea nr. 222/29.12.2004, Consiliul Local al Municipiului Ploiesti a infiintat, incepand cu data de 01.01.2005, Politia Comunitara, serviciu public local, specializat, cu personalitate juridica, in subordinea Consiliului Local al Municipiului Ploiesti.

Art. 2

Sediul Politiei Comunitare a Municipiului Ploiesti a fost stabilit in Ploiesti, str. Titeica nr. 4.

Art. 3

(1) Personalul Politiei Comunitare se compune din functionari publici si personal contractual.

(2) Functionarul public din Politia Comunitara este inarmat, poarta uniforma in timpul serviciului si exercita atributiile specifice stabilite prin lege.

Art. 4

(1) Functionarul public din Politia Comunitara este investit cu exercitiul autoritatii publice, pe timpul si in legatura cu indeplinirea atributiilor si indatoririlor de serviciu, in limitele competentelor stabilite prin lege.

(2) Autoritatea functiei nu poate fi exercitata in interes personal.

Art. 5

Functionarul public din Politia Comunitara isi desfasoara activitatea profesionala in interesul comunitatii locale, pentru asigurarea ordinii si linistii publice, pazei si protectiei obiectivelor de interes public, local si privat de pe raza de competenta, actioneaza in sprijinul institutiilor statului si executa orice alte activitati date in competenta, exclusiv pe baza si in executarea legii, cu respectarea principiilor impartialitatii, nediscriminarii, proportionalitatii si gradualitatii.

Art. 6

(1) Functionarul public din Politia Comunitara este obligat sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale omului, Constitutia si legile tarii, juramantul, angajamentul de serviciu, prevederile normelor interne si sa indeplineasca dispozitiile legale ale superiorilor ierarhici privind activitatea sa profesionala.

(2) Functionarul public din Politia Comunitara raspunde, in conditiile legii, pentru modul in care isi executa atributiile de serviciu.

(3) Prevederile prezentului articol se aplica corespunzator si personalului contractual.

Art. 7

Functionarii publici de conducere din cadrul Politiei Comunitare raspund pentru legalitatea dispozitiilor date subalternilor si sunt obligati sa verifice daca acestea au fost transmise si intelese corect si sa controleze modul de indeplinire a acestora.

Art. 8

Calitatea de functionar public din Politia Comunitara se dobandeste si se pierde in conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare.

CAPITOLUL II - Structura organizatorica si categorii de functionari publici din cadrul Politiei Comunitare

 

Art. 9

Politia Comunitara a municipiului Ploiesti isi desfasoara activitatea pe urmatoarele  domenii de activitate:

  1. Ordine publica;
  2. Paza obiective, bunuri si valori;
  3. Transport valori;
  4. Monitorizari si interventii.

Structura organizatorica este urmatoarea:

1.  Director executiv, director executiv adjunct;

  1. Serviciul de ordine publica, paza obiective, transport valori, monitorizare si interventie;

        Biroul de ordine publica, monitorizare si interventie;

        Biroul paza obiective, transport valori;

  1. Biroul dispecerat;
  2. Serviciul financiar – contabiliate;
  3. Biroul juridic-contencios, marketing, dezvoltare;
  4. Serviciul Resurse umane;
  5. Compartiment comunicare;
  6. Control financiar intern;
  7. Biroul asigurare tehnico-materiala

      Politia Comunitara poate infiinta si un centru de pregatire a agentilor comunitari unde, pe langa agentii proprii, pot fi pregatiti si agenti comunitari din alte localitati, in baza unor contracte ferme.

Art. 10

(1) Functiile publice din Politia Comunitara se clasifica dupa cum urmeaza:

        clasa I cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent;

        clasa a II-a cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii superioare de scurta durata, absolvite cu diploma;

        clasa a III-a cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii medii liceale, absolvite cu diploma

(2) Functionarii publici din Politia Comunitara numiti in functiile publice prevazute pentru clasele a II-a si a III-a, pot ocupa numai functii publice de executie.

Art. 11

(1) Dupa nivelul atributiilor, functionarii publici din cadrul Politiei Comunitare pot fi functionari publici de conducere sau functionari publici de executie.

(2) Functionarii publici de conducere din cadrul Politiei Comunitare sunt numiti in una dintre urmatoarele cuprind urmatoarele functii publice:

a)      director executiv;

b)      director executiv adjunct;

c)      sef serviciu;

d)      sef birou (compartiment);

Art. 12

(1) Functionarii publici de executie din cadrul Politiei Comunitare sunt numiti in functia publica specifica de agent comunitar.

(2) Functia publica de executie de agent comunitar este structurata pe grade profesionale, astfel:

a)      superior, ca nivel maxim;

b)      principal;

c)      asistent;

d)      debutant.

Art. 13

(1) Functionarii publici din Politia Comunitara pot fi numiti debutanti sau definitivi, in conditiile legii.

(2) La terminarea perioadei de stagiu, activitatea functionarilor publici debutanti din Politia Comunitara se evalueaza in conformitate cu procedura de evaluare a activitatii functionarilor publici debutanti.

 

CAPITOLUL III

 

SECTIUNEA I - Selectionarea, pregatirea si incadrarea functionarilor publici din cadrul Politiei Comunitare

Art. 14

Statutul de functionar public in cadrul Politiei Comunitare se dobandeste in conditiile legii.

Art. 15

(1) La infiintarea Politiei Comunitare, personalul acesteia va fi angajat cu precadere din randul gardienilor publici care vor fi testati din punct de vedere psihologic si examinati medical de catre institutii specializate, iar profesional de catre o comisie stabilita prin hotarare a consiliului local municipal, la propunerea primarului.

(2) La testari pot participa toti gardienii publici care indeplinesc conditiile prevazute in prezentul Regulament.

(3) In vederea participarii la testari, solicitantii intocmesc o cerere adresata primarului sau persoanei desemnata de acesta, dupa caz.

(4) Testarea profesionala se realizeaza in scris, pe baza tematicii stabilite si aduse la cunostinta publica prin afisare sau publicare in massmedia locala, in conditiile legii.

(5) Pentru persoanele declarate „admise” de comisia imputernicita in evaluarea rezultatelor la testarea profesionala, primarul emite dispozitii de numire in functia publica, respectiv de incadrare a personalului, in termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor testarii si de solutionare a acestora.

Art. 16

Pentru functiile neocupate in conditiile art. 15, se organizeaza concurs conform prevederilor prezentului Regulament.

Art. 17

Persoana care se inscrie la concurs si urmeaza sa fie numita pe o functie publica in cadrul Politiei Comunitare, indiferent de rasa, nationalitate, sex, religie, avere sau origine sociala, trebuie sa indeplineasca conditiile generale legale prevazute pentru functionarii publici, si conditiile specifice de ocupare a postului scos la concurs.

Art. 18

(1) Functiile publice vacante din Politia Comunitara se ocupa prin promovare, transfer, redistribuire sau concurs, in conditiile legii.

(2) Conditiile de organizare si desfasurare a concursului sau examenului se stabilesc prin hotarare a consiliului local, cu respectarea prevederilor legale.

Art. 19

(1) Concursul va cuprinde trei etape, astfel:

a)      selectarea dosarelor de inscriere

b)      lucrare scrisa/teste grila, pentru verificarea cunostintelor necesare indeplinirii atributiilor functiei sau postului

c)      interviu

(2) Conditiile generale, conditiile specifice, precum si bibiografia concursului se stabilesc in conformitate cu dispozitiile legale referitoare la organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea functiilor publice.

Art. 20

Ocuparea postului de catre personalul contractual se face prin sustinerea unei probe practice si a interviului, in raport de cerintele stabilite prin fisa postului, conform prevederilor legale aplicabile personalului contractual.

Art. 21

(1) Dosarele candidatilor se intocmesc, in conditiile legii, diferentiat pentru functionarii publici sau personalul contractual, dupa caz.

(2) Documentele privind organizarea si desfasurarea concursului, lucrarile candidatilor la probele sustinute si procesul verbal cuprinzand punctajul obtinut se indosariaza separat, pentru fiecare concurent.

Art. 22

(1) Dosarele intocmite conform prevederilor art. 21, in cazul candidatilor admisi, se completeaza cu copia procesului-verbal cuprinzand punctajul obtinut.

(2) Dosarele candidatilor respinsi se restituie acestora, la cerere, pe baza de semnatura.

Art. 23

(1) Candidatii declarati admisi au obligatia sa se prezinte in vederea numirii in functia publica in termen de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut de lege pentru solutionarea contestatiilor.

(2) Dosarele candidatilor admisi se prezinta primarului, de catre comisia de concurs, insotite de propunerea de numire. Primarul emite dispozitia de numire in functia publica in termen de 15 zile lucratoare de la data la care candidatii au fost declarati admisi.

(3) Neprezentarea candidatilor declarati admisi la concurs in vederea numirii atrage decaderea din dreptul de a fi numiti in functiile publice pentru care au candidat. In acest caz, este notificat urmatorul candidat din lista cuprinzand punctajul final ale concursului, cu conditia ca acesta sa fi obtinut punctajul final minim necesar promovarii concursului.

Art. 24

(1) Dupa prezentarea in vederea numirii, functionarii publici din Politia Comunitara urmeza un curs de formare, cu durata de 3 luni, organizat in centrele proprii ale Politiei Comunitare sau in institutiile de invatamant ale Ministerului Administratiei si Internelor, conform planificarii.

(2) La terminarea cursurilor, functionarii publici din Politia Comunitara obtin certificate de absolvire.

(3) Contravaloarea cursurilor de formare se suporta din bugetul local al primariei.

 

SECTIUNEA a 2-a - Activitatea de pregatire a personalului Politiei Comunitare

 

Art. 25

Personalul Politiei Comunitare este obligat, in conformitate cu prevederile legale, sa-si imbunatateasca permanent cunostintele profesionale de specialitate si de cultura generala. Aceasta activitate se va realiza, in principal prin studiu individual, dar si prin pregatirea continua la locul de munca:

        cursuri de 3 luni organizate in centrele proprii ale Politiei Comunitare sau in institutiile de invatamant ale Ministerului Administratiei si Internelor;

        convocari lunare de pregatire la locul de munca, pe baza unei tematici de pregatire propusa de conducatorul compartimentului pregatire, instruire si aprobata de directorul executiv, conform planului anual;

        sedinte de tragere cu armamentul din dotare care se vor desfasura lunar;

        pregatire fizica saptamanala bazata pe exercitii de mentinere a conditiei fizice de rezistenta si exercitii de autoaparare;

 

SECTIUNEA a 3-a – Numirea in functii a functionarilor publici din Politia Comunitara

 

Art. 25

(1) La numirea in functia publica, functionarii publici din Politia Comunitara depun juramantul de credinta in fata sefului Politiei Comunitare, in prezenta superiorului ierarhic si a unui coleg.

(2) Juramantul are urmatorul continut: Jur sa respect Constitutia, drepturile si libertatile fundamentale ale omului, sa aplic in mod corect si fara partinire legile tarii, sa indeplinesc constiincios indatoririle ce imi revin potrivit functiei, sa respect normele de conduita profesionala si civica si sa pastrez secretul professional.. Asa sa-mi ajute Dumnezeu”. Formula de incheiere va respecta libertatea convingerilor religioase.

(3) Refuzul depunerii juramantului prevazut la alin (2) atrage revocarea actului administrativ de numire in functie.

(4) Juramantul de credinta este semnat de catre functionarul public din Politia Comunitara, de seful Politiei Comunitare, superiorul ierarhic, precum si de catre colegul asistent.

(5) Juramantul de credinta este contrasemnat de primar, se pastreaza la dosarul personal al functionarului public din Politia Comunitara, iar o copie se inmaneaza acestuia.

(6) Prevederile alin. (1) – (5) se aplica si functionarilor publici din Politia Comunitara proveniti din randul gardienilor publici.

Art. 27

(1) Functionarii publici din Politia Comunitara nou-incadrati sunt obligati sa incheie angajamente de serviciu pentru o perioada de 3 ani.

(2) Angajamentul se incheie in forma scrisa si cuprinde clauze pentru ambele parti referitoare la drepturi si obligatii, conditiile de pregatire si perioada pentru care functionarul public se obliga sa desfasoare activitati in cadrul Politiei Comunitare (Anexa nr.3).

(3) Dupa semnare, angajamentul va fi inclus in dosarul personal al fiecarui functionar public din Politia Comunitara.

(4) Prevederile alin.(1) – (3) se aplica si pentru functionarii publici din Politia Comunitara proveniti din randul gardienilor publici.

Art. 28

Daca functionarului public din Politia Comunitara numit in functia publica ii inceteaza raporturile de serviciu din motive imputabile acestuia, inaintea expirarii perioadei prevazuta in angajamentul de serviciu, acesta este obligat sa restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea sa, proportional cu perioada ramasa neefectuata pana la expirarea termenului prevazut de art. 27 alin. (1).

Art. 29

(1) Functionarii publici din Politia Comunitara au dreptul la uniforma de serviciu si echipament de protectie specific locului si conditiilor de desfasurare a serviciului, care se acorda gratuit, din fondurile primariei.

(2) Articolele din care se compune uniforma si durata maxima de uzura sunt prevazute in anexa nr. 2.

(3) Descrierea uniformei de serviciu, legitimatiei de serviciu si a insemnelor distinctive de ierarhizare ale personalului Politiei Comunitare, sunt prevazute in anexa 1 a prezentului regulament.

(4) Uniforma si insemnele distinctive se poarta numai in timpul executarii serviciului.

 

SECTIUNEA a 4-a – Angajarea personalului contractual

 

Art. 30

Personalul contractual din cadrul Politiei Comunitare este angajat cu contract individual de munca, pe perioada nedeterminata, in conditiile prevazute de Codul Muncii (art.5, alin 2), aprobat prin Legea nr. 53/2003

           

CAPITOLUL IV

 

SECTIUNEA 1 – Atributiile personalului Politiei Comunitare

 

Art. 31

In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin Politiei Comunitare, personalul de conducere, de coordonare, de paza si ordine raspunde de organizarea si functionarea pazei unitatilor stabilite prin hotarare a Consiliului local sau preluate pe baza de contract de prestari servicii, participa la asigurarea climatului de ordine si liniste publica, a sigurantei persoanelor, integritatii corporale, vietii sau bunurilor cetatenilor ori ale domeniului public, urmaresc respectarea regulilor de comert stradal si a curateniei localitatilor, conform competentelor stabilite prin legi, hotarari ale consiliului local sau dispozitii ale primarului.

Art. 32

(1) Directorul executiv isi indeplineste atributiile in mod nemijlocit sub autoritatea si controlul primarului, este sef al intregului personal din subordine si are urmatoarele atributii:

a)      organizeaza, planifica si conduce intreaga activitate a Politiei Comunitare;

b)      intreprinde masurile necesare pentru incadrarea cu personal corespunzator;

c)      asigura cunoasterea si aplicarea intocmai, de catre intregul personal, a prevederilor legale;

d)      raspunde de pregatirea profesionala a personalului din subordine;

e)      coordoneaza activitatea de preluare a obiectivelor in paza si urmareste indeplinirea intocmai a clauzelor prevazute in contractele de prestari servicii incheiate;

f)        aproba planurile de paza intocmite pentru obiectivele preluate pe baza de contract de prestari servicii;

g)      studiaza si propune unitatilor beneficiare de paza introducerea amenajarilor tehnice si a sistemelor de alarmare impotriva efractiei;

h)      analizeaza trimestrial activitatea Politiei Comunitare si indicatorii de performanta stabiliti de consiliul local;

i)        asigura informarea operativa a consiliului local, precum si a politiei locale despre evenimentele deosebite ce au avut loc in cadrul activitatii Politiei Comunitare;

j)        colaboreaza cu alte organe ale statului cu atributii privind asigurarea climatului de ordine si liniste publica, siguranta persoanelor, integritatea corporala, viata, bunurile acestora ori ale domeniului public, curatenia si combaterea comertului stradal neautorizat;

k)      asigura ordinea interioara si disciplina in randul efectivelor, avand dreptul sa propuna acordarea de recompense si aplicarea de sanctiuni in conditiile legii;

l)        studiaza si propune consiliului local, adoptarea de masuri, in cadrul obiectului de activitate, menite sa asigure realizarea de beneficii suplimentare, cum ar fi: intretinerea si repararea mijloacelor tehnice de paza si a sistemelor de alarmare impotriva efractiei, asigurarea pazei transporturilor de valori importante, infiintarea si deservirea dispeceratelor de zona pentru semnalarea patrunderilor prin efractie si altele asemenea;

m)    propune spre aprobare consiliului local, tarifele la care se vor executa prestarile de servicii pentru beneficiari;

n)      indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege.

(2) In exercitarea atributiilor ce-i revin, seful Politiei Comunitare emite decizii, cu caracter obligatoriu pentru intreg personalul din subordine.

Art. 33

(1) Directorul executiv adjunct se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele atributii principale:

a)      coordoneaza activitatea de aprovizionare, repartizare, intretinere si pastrare, in conditii de siguranta, a armamentului si munitiei din dotare;

b)      urmareste modul de echipare a personalului cu uniforme si insemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea si utilizarea corespunzatoare a acestora;

c)      intreprinde masuri de aprovizionare si mentinere in stare de functionare a aparaturii de paza si alarmare, radio-comunicatii si a celorlalte amenajari destinate serviciului de paza si ordine;

d)      mentine legatura permanenta cu beneficiarii privind modul in care se desfasoara activitatea de paza, semnaleaza neregulile referitoare la indeplinirea obligatiilor contractuale si propune masurile necesare pentru cresterea eficientei pazei;

e)      analizeaza contributia functionarilor publici din Politia Comunitara la apararea ordinii si linistii publice, la constatarea contraventiilor in domeniile prevazute de lege si ia masuri de imbunatatire a acesteia;

f)        organizeaza si executa controale tematice si inopinate asupra modului cum sunt indeplinite atributiile de serviciu de catre functionarii publici din Politia Comunitara;

g)      organizeaza sistemul de alarmare a personalului in cazuri deosebite;

h)      organizeaza activitatile de protectia muncii, de prevenire si stingere a incendiilor.

(2) In lipsa directorului executiv, directorul executiv adjunct exercita prerogativele acestuia.

Art. 34

Seful serviciului ordine publica, paza obiective, transport valori, monitorizare si interventie se subordoneaza directorului executiv si directorului executiv adjunct, avand in subordinea directa seful biroului de ordine publica, monitorizare si interventie si seful biroului paza obiective, transport valori, avand impreuna urmatoarele atributii specifice, in functie de responsabilitatile incredintate:

a)      primesc, analizeaza, transmit, prelucreaza si asigura executarea dispozitiilor conducerii;

b)      organizeaza, planifica, conduc si controleaza activitatea personalului Politiei Comunitare privind asigurarea pazei bunurilor, participarea la apararea ordinii si linistii publice, a vietii si integritatii persoanelor;

c)      participa, la solicitare, la incheierea contractelor de prestari de servicii cu beneficiarii din zona de competenta, intocmesc planurile de paza, asigura cunoasterea prevederilor acestora si punerea lor in practica, mentin legatura permanenta cu beneficiarii, urmarind modul de desfasurare a activitatilor specifice si iau masuri de remediere a neregulilor constatate;

d)      urmaresc ca in planurile de paza sa se prevada toate punctele vulnerabile patrunderii in obiectiv, amenajarile tehnice necesare, sistemele de alarmare impotriva efractiei, obligativitatea cu privire la mentinerea lor in stare de functionare si raspunderea concreta in cazul nerealizarii lor;

e)      asigura cunoasterea si aplicarea intocmai de catre functionarii publici din Politia Comunitara din subordine a prevederilor legale ce reglementeaza activitatea de paza, asigurarea ordinii si linistii publice, regulile de convietuire sociala, integritatea corporala a persoanelor, curatenia si comertul stradal si a normelor de protectie a muncii ;

f)        constata contraventiile date in competenta, aplica sanctiunile potrivit legii si tine evidenta acestora;

g)      conduc pregatirea de specialitate a personalului din subordine, in conformitate cu tematica stabilita;

h)      stabilesc reguli cu privire la predarea-primirea armamentului si munitiei, portul si folosirea acestora in timpul serviciului, precum si intretinerea si asigurarea deplinei lor securitati cand nu se afla asupra personalului;

i)        informeaza, de indata, conducerea Politiei Comunitare despre toate evenimentele deosebite inregistrate in activitatea de paza si aparare a ordinii publice si tin evidenta acestora;

j)        analizeaza, lunar, activitatea personalului din subordine;

k)      intreprind masuri eficiente pentru ca intregul personal sa execute corespunzator sarcinile ce-i revin, sa aiba o comportare civilizata, sa respecte regulile disciplinare stabilite, propunand recompense si sanctiuni corespunzatoare.

l)        sesizeaza, de indata, sefii ierarhici si structurile Inspectoratului General al Politiei Romane competente, potrivit legii, despre cazurile de pierdere, deteriorare, distrugere sau folosire a armamentului din dotare sau pierderea documentelor de legitimare ;

m)    organizeaza si conduc intreaga activitate a birourilor in scopul indeplinirii ireprosabile a obligatiilor asumate prin contracte;

n)      raspunde de starea de operativitate a personalului din subordine si materialelor din dotare;

o)      asigura operativitatea, securitatea, conspirativitatea transportului unor valori monetare;

p)      asigura pastrarea secretului sumelor transportate;

q)      organizeaza, planifica si controleaza modul de executare a serviciului de catre personalul din subordine;

r)       executa recunoasteri asupra traseelor de deplasare, punctelor initiale si finale ale activitatii de transport valori;

s)       organizeaza si conduce procesul de pregatire profesionala a subordonatilor in scopul indeplinirii cu profesionalism a sarcinilor de serviciu;

t)        participa efectiv la executarea unor transporturi importante si verifica zilnic modul cum se indeplinesc misiunile de paza a transportului, precum si cele de insotire, iar, la nevoie, cele de interventie, in caz de atac asupra autovehicului blindat, la incarcare/descarcare sau pe timpul deplasarii;

u)      repartizeaza si analizeaza indeplinirea sarcinilor profesionale de catre personalul din subordine;

v)      executa, zilnic sau ori de cate ori este nevoie, instruirea sefilor de echipe (dupa caz a intregului personal) asupra misiunilor ce urmeaza a fi indeplinite ;

Art. 35

Seful Biroului dispecerat  se subordoneaza directorului executiv si directorului executiv adjunct, avand urmatoarele atributii generale:

a)      organizeaza activitatile necesare pentru realizarea unei legaturi eficiente intre structurile Politiei Comunitare, precum si cu celelalte institutii cu atributii pe linie de ordine publica sau alte domenii de interes local, asigurand transmiterea operatva a datelor si informatiilor;

b)      colecteaza toate date operative furnizate de institutiile mentionate si de agentii din teren si intocmeste zilnic sinteza cu situatia operativa de pe raza municipiului Ploiesti pe care o va prezenta, la prima ora, directorului executiv pentru informarea primarului;

c)      sa cunoasca, in permanenta, situatia obiectivelor, a posturilor de paza si a celorlalte date referitoare la modul de repartizare a efectivelor; si sa asigure dirijarea echipajelor si patrulelor la locurile in care s-au produs anumite evenimente de competenta Politiei Comunitare;

d)      sa tina legatura cu personalul politiei ce se afla in serviciu, sa noteze problemele pe care le ridica acesta si sa raporteze pe cale ierarhica pentru a se dispune masurile corespunzatoare;

e)      informeaza directorul executiv, la sosirea acestuia in institutie, cu problemele ivite pe timpul absentei;

f)        executa activitati specifice pentru alarmarea efectivelor la primirea dispozitiei;

g)      urmareste buna functionare a mijloacelor tehnice din dotare si a aparaturii de monitorizare luand masuri de anuntare pentru remedierea defectiunilor aparute;

h)      tine legatura permanenta cu Politia Municipiului Ploiesti si Jandarmeria Prahova pentru cooperarea in vederea mentinerii si restabilirii ordinii publice;

i)        executa alte sarcini stabilite prin fisa postului sau primite de la directorul executiv

 

Art. 36

Seful Serviciului Financiar -Contabilitate este subordonat directorului executiv si are urmatoarele atributii principale:

a)      intocmeste bugetul de venituri si cheltuieli pe care il supune spre avizare directorului executiv si spre aprobare Consiliului Local.

b)      informeaza lunar conducerea Politiei Comunitare cu privire la situatie economico-financiara inregistrata.

c)      intocmeste balanta lunara de verificare, darea de seama contabila trimestriala si contul anual de executie cu anexele prevazute normele Ministerului Finantelor Publice.

d)      organizeaza evidenta contabila a creantelor (clienti si debitori), emiterea documentelor legale de incasare la termenele prevazute in actele care au generat creantele in cauza si urmarirea incasarii acestora, inclusive majorarile  si penalitatile legale de intarziere, raspunzand solidar cu personalul vinovat de neincasarea acestora conform prevederilor legale in vigoare;

e)      informeaza conducerea Politiei Comunitare cu privire la situatia economico-financiara;

f)        exercita controlul financiar preventiv propriu pentru documente in conformitate cu prevederile legale;

g)      ia masuri ca actele reprezentand cheltuieli fara viza de control preventiv sa nu se inregistreze in contabilitatea Politiei Comunitare;

h)      asigura participarea personalului la efectuarea inventarierii patrimoniului si stabilirea diferentelor (plusuri si minusuri), rezultate in urma acesteia;

i)        asigura inregistrarea in contabilitate a diferentelor inregistrate in urma inventarierii si ia masurile de regularizare a evidentelor;

j)        asigura intocmirea statelor de plata a salariilor si a altor drepturi cuvenite salariatilor din cadrul Politiei Comunitare;

k)      asigura intocmirea listelor de pontaj si a statelor de functiuni, impreuna cu inspectorul de personal, din care se preiau elementele componente privind incadrarea si salarizarea angajatilor;

l)        intocmeste lunar deconturile privind costurile effective aferente serviciilor prestate de Politia Comunitara;

m)    intocmeste balanta lunara de verificare si darea de seama trimestriala;

n)      participa si raspunde solicitarilor organelor de control pe timpul efectuarii controlului economico-financiar si de gestiune;

o)      organizeaza, coordoneaza si asigura desfasurarea in bune conditii a activitatii de incasare a veniturilor si organizarea activitatii prin casierie.

Art. 37

Seful Biroului Juridic-Contencios, Marketing, Dezvoltare se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele atributii:

a)      informeaza permanent conducerea Politiei Comunitare cu privire la aparitia unor acte normative de interes in realizarea obiectului de activitate;

b)      tine evidenta dosarelor, termenelor;

c)      asigura reprezentarea Politiei Comunitare in fata instantelor judecatoresti;

d)      asigura asistenta juridica tuturor compartimentelor din cadrul Politiei Comunitare;

e)      intocmeste actiuni, intampinari, raspunsuri, precizari in dosarele existente pe rol la instantele judecatoresti, verifica proiectele de contracte;

f)        verifica legalitatea contractelor intocmite si semneaza in acest sens;

g)      redacteaza raspunsuri pe linie de contencios administrative;

h)      prospecteaza piata si propune masuri pentru dezvoltarea serviciilor prestate de Politia Comunitara;

indeplineste si alte sarcini dispuse de conducere sau de Consiliul Local.

a)       

Art. 38

(1) Seful Serviciului Management Resurse Umane este subordonat directorului executiv si are urmatoarele atributii:

a)      asigura aplicarea reglementarilor legale privind salarizarea personalului din Politia Comunitara;

b)      intocmeste proiectul de hotarare pentru aprobarea de catre Consiliul Local al municipiului Ploiesti a organigramei, statelor de functii si de personal, impreuna cu anexele legale;

c)      in colaborare cu Serviciul Financiar-Contabilitate stabileste necesarul fondului de salarii si alte drepturi de personal, in vederea inscrierii in proiectul de buget si urmareste folosirea eficienta si in conformitate cu prevederile legale a acestuia;

d)      efectueaza lucrarile privind evidenta si miscarea personalului din Politia Comunitara;

e)      intocmeste proiectele de dispozitii si celelalte lucrari privind incadrarea si promovarea in munca si de verificare a indeplinirii de catre solicitanti a conditiilor prevazute de lege.

f)        efectueaza lucrarile legate de incadrarea, pensionarea si incetarea contractului de munca, pentru personalul contractual din cadrul Politiei Comunitare;

g)      efectueaza lucrarile legate de incadrarea, suspendarea, transferarea, pensionarea si incetarea raportului de munca, pentru functionarii publici din cadrul Politiei Comunitare;

h)      asigura intocmirea, completarea si pastrarea carnetelor de munca ale salariatilor din Politia Comunitara;

i)        se ocupa de inregistrarea si pastrarea fiselor de evaluare a performantelor profesionale ale personalul contractual, a rapoartelor de evaluare ale functionarilor publici si a fiselor posturilor;

j)        organizeaza in luna decembrie pentru anul urmator, programarea concediilor de odihna ale salariatilor si urmareste efectuarea acestora;

k)      tine evidenta zilelor de concediu medical, concediu de odihna, concediului de studii si a concediului fara plata pentru salariatii Politiei Comunitare si verifica foile de pontaj intocmite de sefii de compartimente;

l)        intocmeste note de concediu privind concediul de odihna, concediul medical, concediul fara plata si concediul acordat pentru studiile salariatiilor Serviciului Financiar;

m)    elibereaza adeverinte solicitate de personalul din cadrul Politiei Comunitare privind incadrarea, veniturile realizate, popriri, imprumuturi C.A.R, giranti, etc.

n)      elibereaza si tine evidenta legitimatiilor de serviciu a salariatilor;

o)      organizeaza concursuri si examene in vederea ocuparii posturilor vacante;

p)      raspunde de organizarea si functionarea, potrivit legii, a comisiei de incadrare; asigura secretariatul acestei comisii;

q)      intocmeste si tine evidenta salariatelor care sunt in concediu pentru ingrijirea copiilor pana la 2 ani;

r)       intocmeste contractele de munca si urmareste respectarea lor legala;

s)       intocmeste si tine evidenta Registrului general de evidenta a salariatilor privind evidenta personalului contractual al Politiei Comunitare;

t)        asigura intocmirea, completarea si pastrarea dosarelor profesionale si personale ale functionarilor publici ai Politiei Comunitare;

u)      tine evidenta declaratiilor de avere;

v)      intocmeste si tine evidenta Listei pentru avansare si promovare a functinarilor publici;

w)    elibereaza la cerere copii dupa carnetele de munca solicitate de salariati;

x)      intocmeste si tine evidenta ecusoanelor salariatilor;

y)      intocmeste Registrul pentru evidenta datelor personale ale salariatilor;

z)       exercita si alte atributii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotarari ale Consiliului local sau dispozitii ale primarului si directorului executive;

 (2) In cadrul acestui serviciu functioneaza si personal cu atributii de pregatire- instruire, cu urmatoarele atributii :

a)      intocmeste planul de pregatire profesionala a personalului, coordoneaza activitatea de elaborare a temelor, urmareste modul de desfasurare a pregatirii si tine evidenta rezultatelor obtinute ;

b)      asigura cunoasterea armamentului din dotare, conditiile de pastrare si intretinere ale acestuia si instruieste personalul dotat cu armament, cu privire la modul de folosire ;

c)      asigura cunoasterea legislatiei referitoare la drepturile si obligatiile politistilor comunitari in domeniile de activitate in care isi exercita atributiile, si executa, periodic, verificari si testari cu privire la modul de cunoastere si aplicare a acestora.

Art. 39

Peronalul compartimentului Comunicare se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele atributii:

a)      asigura legatura permanenta cu publicul si asigura primirea  si inregistrarea sesizarilor primite;

b)      organizeaza audientele sustinute de directorul executiv si adjunctul acestuia;

c)      transmite compartimentelor din cadrul Politiei Comunitare problemele ce au facut obiectul audientelor;

d)      solicita compartimentelor informatii cu privire la solutionarea cererilor celor care au fost in audienta si comunica petentilor raspunsul primit;

e)      stabilirea de contacte si realizarea unei comunicari eficiente cu reprezentantii Mass- Media;

f)        redactarea si transmiterea comunicatelor si stirilor de presa, prin fax sau telefon;

Art. 40

Functionarul public cu atributii de Control Financiar Intern se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele atributii:

a)      executa verificari gestionare de fond, in totalitate sau prin sondaj la toate compartimentele Politiei Comunitare;

b)      in cadrul verificarilor gestionare efectuate in totalitate sau prin sondaj se vor cuprinde obiectivele prevazute in cadrul orientativ aprobat de conducere;

c)      dupa verificare se vor incheia acte de control, respectand metodologia in vigoare, in care se vor consemna deficientele constatate, masurile luate in timpul controlului si cele ce se vor lua in urma controlului. Actele de control vor fi inregistrate la registratura politiei comunitare si vor fi inaintate directorului executiv pentru valorificare;

d)      va respecta prevederile legislatiei in vigoare privind activitatea de control si pastrarea secretului de serviciu;

e)      va studia temeinic legislatia curenta aparuta in legatura cu specificul activitatii desfasurate in scopul insusirii si interpretarii corecte a acesteia;

f)        indeplineste si alte sarcini dispuse de directorul executiv.

Art. 41

Seful Biroului Asigurare Tehnico-Materiala se subordoneaza directorului executiv adjunct, avand urmatoarele atributii:

a)      asigura echiparea si dotarea personalului Politiei Comunitare conform normelor metodologice;

b)      asigura functionarea aparaturii tehnice de transmisiuni si tehnicii de calcul,  necesare desfasurarii activitatii;

c)      ia masurile necesare pentru exploatarea eficienta a parcului auto;

d)      stabileste masurile pentru folosirea rationala a utilitatilor si incadrarea in normele de consumuri;

e)      asigura exploatarea corecta a spatiilor destinate, a mijloacelor fixe si mobile;

f)        organizeaza activitatea de gestiune a patrimoniului Politiei Comunitare;

g)      executa alte sarcini necesare unei bune dotari a institutiei;

      Personalul cu atributii in domeniul protectiei muncii si prevenirii incendiilor va avea urmatoarele atributii principale:

a)      asigura cunoasterea si aplicarea de catre toti salariatii a masurilor tehnice si organizatorice stabilite, precum si a prevederilor legale in domeniul protectiei muncii si prevenirii incendiilor;

a)      executa instruirea personalului Politiei Comunitare;

b)      organizeaza evidenta documentelor si urmareste actualizarea si completarea permanenta a acestora;

c)      identifica si analizeaza situatia factorilor de risc specifici fiecarui obiectiv, domeniu de activitate, etc. si propune masuri pentru eliminarea acestora, asigurand in acest sens si instruirea corespunzatoare a personalului;

d)      mentinerea unei legaturi permanente cu Inspectoratul Teritorial de Protectia Muncii pentru documentare, procurarea legislatiei in vigoare, sesizarea unor evenimente negative si efectuarea de cercetari;

e)      executa alte sarcini stabilite de conducerea Politiei Comunitare

Art. 42

Functionarii publici de executie din Politia Comunitara au urmatoarele atributii specifice:

a)      sa se prezinte la serviciu in conditii corespunzatoare pentru indeplinirea indatoririlor ce le revin, sa nu consume bauturi alcoolice pe timpul executarii sarcinilor de serviciu sau alte activitati incompatibile calitatii si functiei sale;

b)      la intrarea in serviciu sa verifice locurile si punctele vulnerabile, existenta si starea incuietorilor, a amenajarilor tehnice si a sistemelor de paza si alarmare si sa ia, in caz de nevoie, masurile care se impun;

c)      sa cunoasca prevederile legale privind accesul in obiective si regulile stabilite in planurile de paza;

d)      sa supravegheze ca persoanele carora li s-a permis accesul in incinta obiectivului pazit, pe baza documentelor stabilite, si sa se deplaseze numai in locurile pentru care au primit permisiunea de acces;

e)      sa nu paraseasca postul incredintat decat in situatiile si conditiile prevazute in consemnul postului;

f)        sa verifice obiectivul incredintat spre paza, cu privire la existenta unor surse care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. In cazul cand acestea s-au produs, sa ia primele masuri de salvare a persoanelor si a bunurilor, precum si pentru limitarea consecintelor acestor evenimente si sa sesizeze organele competente;

g)      in cazul savarsirii unei infractiuni flagrante ia masuri de conducere si predare a faptuitorului structurilor abilitate competente potrivit legii. Daca faptuitorul a disparut, asigura paza bunurilor, nu permite patrunderea in campul infractional a altor persoane si anunta unitatea de politie competenta, intocmind totodata proces-verbal cu cele constatate;

h)      sa constate contraventiile date in competenta si sa aplice sanctiunile potrivit legii;

i)        sa faca uz de armamentul din dotare numai cu respectarea stricta a prevederilor legale.

Art. 43

Pe timpul patrularii pe raza municipiului Ploiesti, politistii comunitari pot folosi autovehicule inscriptionate cu insemnul distinctiv – POLITIA COMUNITARĂ.

Art. 44

Pe timpul executarii serviciului, functionarului public din Politia Comunitara ii este interzis:

a)      sa incredinteze arma altei persoane;

b)      sa intreprinda actiuni care nu au legatura cu indeplinirea indatoririlor de serviciu;

c)      sa incredinteze fara aprobarea superiorului ierarhic paza postului unei alte persoane;

d)      sa paraseasca postul inainte de ora stabilita prin consemn sau inainte de a fi schimbat, atunci cand serviciul de paza se executa pe mai multe schimburi;

e)      sa intre in unitatile de alimentatie publica, cu exceptia situatiilor in care este necesara interventia pentru restabilirea ordinii publice sau indeplinirea altor sarcini de serviciu.

Art. 45

Modul de actiune  in caz de forta majora, incendii, calamitati, inundatii, explozii, atac terorist, etc., vor fi cuprinse in regulamentul de ordine interioara si planul de paza si ordine intocmite de directorul executiv al Politiei Comunitare care se aproba de Primarul Municipiului Ploiesti.

Art. 46

Atributiile personalului incadrat pe functii tehnico-economice si in alte specialitati administrative se stabilesc de catre directorul economic .

 

CAPITOLUL V – Gestiunea economico-financiara si asigurarea tehnico-materiala

a Politiei Comunitare

 

Art. 47

Politia Comunitara isi desfasoara activitatea pe baza de buget propriu de venituri si cheltuieli, aprobat de Consiliul Local. Organizarea si conducerea evidentei contabile, atat a veniturilor, cat si a cheltuielilor se face pe domenii si categorii de activitate, iar in cazul acestora pe articole si alineate in clasificatia functionala si economica, potrivit bugetului aprobat in conformitate cu prevederile punctelor 160 si 168 din Regulamentul privind aplicarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 48

Finantarea cheltuielilor Politiei Comunitare se asigura din urmatoarele surse:

a)      venituri proprii;

b)      venituri din donatii si sponsorizari;

c)      subventiile acordate de la bugetul local in conditiile in care cheltuielile curente si de capital depasesc veniturile realizate de Politia Comunitara.

Pentru efectuarea controlului operatiunilor de incasari si plati, Politia Comunitara are cont propriu de venituri, cheltuieli si disponibilitati, deschis la Trezoreria Municipiului Ploiesti.

Art. 49

(1) Finantarea cheltuielilor de capital se asigura din fondul propriu sau subventii din bugetul local, conform programelor de investitii aprobate ca anexa la bugetul de venituri si cheltuieli.

(2) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Politiei Comunitare se face conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 45/2003, privind finantele publice locale si a Legii bugetului de stat.

(3) Excedentele rezultate din executia bugetului Politiei Comunitare se regularizeaza cu bugetul local, la sfarsitul anului.

(4) Executia de casa a bugetului Politiei Comunitare se efectueaza prin unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului (Trezoreria Ploiesti).

(5) In cazul in care finantarea cheltuielilor curente si de capital s-a asigurat integral  din veniturile proprii, excedentele anuale rezultate din executia bugetului Politiei Comunitare raman la dispozitia acesteia, urmand a fi folosite cu aceeasi destinatie, raportandu-se in anul urmator.

(6) In cursul exercitiului bugetar se pot face rectificari ale bugetului de venituri si cheltuieli.

Art. 50

Contabilitatea Politiei Comunitare este organizata si condusa de catre aceasta pana la nivel de dare de seama inclusiv si este parte componenta a contabilitatii generale a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti.

Corespunzator celor de mai sus, Politia Comunitara intocmeste lunar balanta de verificare a conturilor sintetice, trimestrial darea de seama contabila si anual contul de executie cu anexele prevazute de normele aprobate de Ministerul Finantelor Publice pentru investitiile publice finantate de la bugetul local si din veniturile extrabugetare; situatiile intocmite vor fi predate Directiei Economice din cadrul Primariei Municipiului Ploiesti.

Art. 51

(1) Patrimoniul Serviciului Public specializat Politia Comunitara se constituie din bunurile apartinand Corpului Gardineilor Publici , repartizate de Consiliul Judetean Prahova prin protocol .

(2) Bunurile preluate potrivit alin. 1 fac parte, dupa caz, din patrimoniul public si privat al Municipiului Ploiesti si sunt transmise Serviciului Public Politia Comunitara.

(3) Patrimoniul  Serviciului Public Politia Comunitara se poate completa cu bunuri dobandite sau transmise de catre Consiliul Local, corespunzator activitatii desfasurate.

(4) Protocolul va cuprinde inclusiv drepturile si obligatiile ce decurg din contractele incheiate de Corpul Gardienilor Publici pana la data de 31.03.2005

Art. 52

Asigurarea tehnico-materiala a Politiei Comunitare la nivelul municipiului Ploiesti se va realiza conform reglementarilor proprii, aprobate prin hotarare a consiliului local.

Art. 53

Politia Comunitara a municipiului este autorizata sa procure, sa detina si sa foloseasca arme letale si arme neletale, precum si munitia corespunzatoare, pentru inarmarea personalului propriu, in conditiile prevazute de lege.

 

CAPITOLUL VII – Dispozitii finale

 

Art. 54

(1) Prevederile Legii nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare si ale altor acte normative referitoare la functionarii publici se aplica in mod corespunzator functionarilor publici din Politia Comunitara, in masura in care prin legea de organizare si functionare a acesteia nu se dispune altfel.

(2)Personalului contractual ii sunt aplicabile prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii.

Art. 55

(1) Personalul Politiei Comunitare isi indeplineste atributile in mod nemijlocit sub autoritatea si controlul primarului si nu poate primi insarcinari din partea altor persoane.

(2) Primarul poate delega prerogativele ce-i revin unei persoane desemnate prin dispozitie.

Art. 56

Personalul Politiei Comunitare poate infiinta si se poate asocia in organizatii sindicale sau in alte organizatii, in conditiile legii.

Art. 57

Personalul Politiei Comunitare beneficiaza de salarizarea functionarilor publici sau a personalului contractual, in functie de categoria din care face parte, potrivit legii.

Art. 58

Pana la definitivarea preluarii de catre Politia Comunitara a patrimoniului, a drepturilor si, dupa caz, a obligatiilor nascute din contractele incheiate de Corpul Gardienilor Publici, in termenul prevazut de lege, vor fi mentinute normele actuale referitoare la salarizare, raporturile financiar-contabile cu institutiile administratiei centrale si locale si personalul de conducere si executie existent.

Art. 59

Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul regulament.

 


Anexa 1

 

Descrierea uniformei de serviciu, a legitimatiei de serviciu,

a insemnelor distinctive si a mijloacelor din dotare

 

 

I. Echipamentul politistilor comunitari se compune din uniforma de serviciu si uniforma de interventie.

 

A. Uniforma de serviciu

Uniforma de serviciu pentru personalul Politiei Comunitare este confectionata in varianta vara-iarna si se compune din:

 

1. Haina - se confectioneaza din tergal pentru varianta de vara, iar pentru varianta de iarna, din stofa, ambele fiind de culoare neagra.

Croiala este dreapta, putin cambrata in talie (pentru a acoperi in intregime bazinul) si se incheie la un rand de nasturi.

Spatele hainei se confectioneaza din doua bucati, avand cusatura pe mijloc, fara slit.

Are in partea inferioara, lateral, la nivelul mijlocului dintre cei doi nasturi, doua buzunare ascunse, prevazute cu clapa. In partea superioara, stanga sus, are revazuta o bentita, cusuta in partea exterioara, iar sub guler este prinsa cu un nasture, pe care se pun tresele pentru ierarhizare.

Haina se poarta cu camasa de culoare bleu si cravata de culoare neagra.

 

2. Pantalonul - in varianta vara-iarna, se confectioneaza din aceleasi materiale ca haina, fiind de culoare gri-inchis, cu vipusca de culoare neagra inclusa in cusatura. Are croiala dreapta, fara manseta, lungimea poate ajunge pana la partea superioara a tocului incaltamintei, iar largimea ei este intre 210-250 mm, in raport cu talia. Pantalonul este prevazut cu doua buzunare laterale si un buzunar la spate, inchis cu clapa si nasture. Pantalonul se confectioneaza cu betelie obisnuita si este prevazut cu patru gaici lungi de 70 mm si late de 20 mm, prinse in partea superioara prin cusatura beteliei, iar in partea inferioara prinse cu nasture de format mic, astfel incat pantalonul sa permita portul centurii a carei latime este de 50 mm.

 

3. Fusta se confectioneaza, in locul pantalonului, numai la costumul de vara al femeilor. Croiala este dreapta, largimea stabilindu-se in raport cu talia, iar lungimea este de 50 mm sub rotula genunchiului.

 

4. Camasa-bluza - se confectioneaza din poplin sau tercot de culoare bleu, inchisa la gat si incheiata cu cinci nasturi; maneca este scurta, in partea superioara avand doua buzunare cu burduf si clape care se incheie cu cate un nasture de format mic. Pe clapa buzunarului din partea stanga se aplica o bentita lata de 30 mm, cusuta in partea exterioara si prinsa cu un nasture spre interior, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.

Camasa-bluza se poarta deschisa la gat (sau cu cravata), cu partea inferioara introdusa in pantaloni sau in fusta. Poate fi purtata si sub haina, cu cravata.

 

5. Camasa se confectioneaza din panza, poplin sau tercot de culoare bleu. Se poarta cu cravata sub veston sau scurta de vant.

 

6. Scurta de vant - se confectioneaza din tercot impermeabilizat de culoare neagra. Se poarta deschisa la gat, putand fi purtata si inchisa datorita croiului cu revere rasfrante; se incheie cu fermoar pe interior si la patru nasturi pe exterior.

In partea de jos si la maneci este prevazuta cu elastic.

Scurta de vant este prevazuta cu doua buzunare oblice ascunse, care se incheie cu fermoar. Pe interior, in partea dreapta, este prevazuta cu un buzunar care se incheie cu un nasture.

Pe cusatura de deasupra buzunarului oblic, din partea stanga, se aplica o bentita din acelasi material, lata de 30 mm, cusuta in exterior si prinsa cu nasture in interior, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.

Spatele este confectionat din trei parti, una in partea de sus si doua in partea de jos, prevazute cu pense. Lungimea trebuie sa depaseasca talia cu 100-120 mm.

 

7. Pelerina de ploaie - are croiala tip raglan si este deschisa la gat, cu posibilitatea de a fi purtata si inchisa. Se incheie in fata la un rand cu patru nasturi ascunsi, iar ajustarea in talie se face cu ajutorul unui cordon cu doua catarame din metal sau inlocuitori.

Maneca are croiala raglan. Pelerina este prevazuta cu doua buzunare asezate oblic (ascunse) cu nasturi (de 170-180 mm lungime si de 40 mm latime) sub guler si se prinde cu trei nasturi mici.

Gluga este confectionata din acelasi material.

Pelerina de ploaie este de culoare neagra si se confectioneaza dintr-un materia1 impermeabi1.

In partea stanga sus are o bentita cusuta in exterior (lunga de 100 mm si lata de 30 mm) si prinsa cu un nasture sub rever, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.

 

8. Scurta imblanita - se confectioneaza din tercot impermeabilizat de culoare neagra, usor matlasata, cu mesada detasabila, de culoare asortata cu fata scurtei.

Modelul este tip sport, se incheie cu fermoar in interior si cu butoni in exterior, are guler pe gat, prevazut cu snur ascuns.

In talie si in partea de jos, pentru ajustare pe corp, este prevazuta tot cu snur ascuns. Lateral (stanga-dreapta), in partea de jos, sunt dispuse doua buzunare aplicate, drepte, cu clape care se incheie cu nasturi. In partea de sus (stanga-dreapta) va fi prevazuta cu buzunare drepte cu clape care se inchid cu nasturi. Pe clapa buzunarului de sus din partea stanga este prevazuta o bentita (100 mm lungime si 30 mm latime) cusuta in partea dinspre umar si prinsa cu un nasture in partea interioara, pe care se aplica tresele de ierarhizare. Largimea scurtei imblanite se stabileste in raport cu talia, acoperind in intregime bazinul.

 

9. Sapca - se confectioneaza din acelasi material cu costumul de vara sau de iarna, dupa caz.

Calota sepcii este de forma ovala, cu distanta de 20 mm intre diametrul latimii si diametrul lungimii, este intinsa cu ajutorul unei sarme din otel, pentru a-si mentine forma.

Banda are diametrul ce rezulta din marimea sepcii si se confectioneaza din carton tare. Pe partea exterioara a benzii se aplica o tesatura din lana (lata de 40 mm) de culoare neagra, cu romburi de culoare bleu.

Sapca este captusita cu tesatura de culoare asortata calotei.

Cozorocul este de culoare neagra, de forma ovalizata, si se fixeaza la sapca, inclinat.

Sapca este prevazuta deasupra cozorocului cu un snur dublu de culoare neagra.

Capetele snurului sunt prinse pe linia colturilor cozorocului cu cate un buton de culoare galbena. Sapca are aplicata, in fata - la centru - pe banda, emblema.

Cozorocul de la sapca sefului Politiei comunitare si a adjunctului (adjunctilor) acestuia este prevazut cu trei randuri de frunze de stejar, pentru sefii de servicii cu doua randuri de frunze de stejar, pentru sefii de birouri si compartimente cu un rand de frunze de stejar, iar pentru functionarii publici de executie acesta este simplu.

Frunzele de stejar se confectioneaza din metal de culoare galbena.

 

10. Sepcuta cu cozoroc - se confectioneaza din tercot de culoare gri petrol.

Calota se confectioneaza in clini si are inscriptionat pe mijlocul ei POLITIA COMUNITARĂ.

La spate este prevazuta cu un sistem reglabil de strangere. In fata sub inscriptia POLITIA COMUNITARĂ este aplicata emblema pentru coifura.

 

11. Bascul - se confectioneaza din stofa postav, este de culoare neagra, iar in lateral pe partea stanga se aplica emblema.

 

12. Caciula - este de culoare neagra, confectionata din postav, prevazuta cu doua clape din blana naturala de ovine. Clapa din fata este rotunjita, iar cea din spate formeaza doua urechi laterale, prevazute cu doi nasturi si o bentita pentru incheierea acestora deasupra capului sau sub barbie.

La mijlocul clapei din fata se aplica emblema.

Caciula este captusita cu tesatura din celofibra in amestec cu fibre poliamidice sau poliesterice, asortata la culoarea calotei.

Pentru seful Politiei comunitare si adjunctul (adjunctii) acestuia, blana de la caciula este din astrahan (caracul).

 

13. Bocancii sau ghetele sunt din piele de culoare neagra, prevazuti cu bombeuri, au talpa si tocuri din cauciuc si se incheie cu sireturi sau cu fermoar.

 

14. Pantofii sunt din piele de culoare neagra, prevazuti cu bombeuri, fara ornamentatie si se incheie cu sireturi.

Pentru sezonul de vara se pot confectiona pantofi perforati, iar pentru femei, acestia pot avea decupaj.

 

15. Centura - este de culoare neagra, fara diagonala, are latimea de 50 mm si se incheie cu o catarama din metal de culoare galbena.

 

16. Emblema - se aplica pe sapca si pe caciula de catre personalul Politiei comunitare cu drept de uniforma. Se confectioneaza din metal de culoare galbena, in forma de rozeta circulara, cu diametru de 40 mm, incadrata cu un rand de frunze de stejar.

Pentru seful Politiei comunitare, adjunctul (adjunctii) si sefii de servicii emblema este incadrata cu trei randuri de frunze de stejar, este bombata, avand in centrul sau un triunghi echilateral cu colturile rotunjite si latura de 35 mm, emailat in culorile drapelului de stat al Romaniei, si are imprimata in relief, in partea superioara, inscriptia de culoare alba "ROMANIA", iar in partea inferioara, initialele "P.C.".

 

17. Cravata - se confectioneaza din tesatura poliesterica tip matase, este de culoare neagra, cu un medalion cu inscriptia P.C. pe fond de culoare albastra si cu tricolorul in diagonala.

 

18. Fularul se confectioneaza din fibre P.N.A. tip lana, de culoare neagra.

 

19. Pulover - se confectioneaza din fire tip lana de culoare gri petrol cu anchior cu sau fara maneci.

Puloverul este prevazut pe umeri cu platca si epoleti de culoare bleu. Pe spatele manecii sunt prevazute cotiere din acelasi material. Pe pieptul stang este prevazuta o banda velcro pentru fixarea insemnului de grad. La 3 centimetri de umeri se aplica ecusonul cu Politia Comunitara.

 

20. Ecusonul pentru maneca - se confectioneaza din fibre poliesterice pe fond de culoare bleu, avand in partea superioara inscriptia "POLITIA COMUNITARĂ", la mijloc culorile drapelului de stat al Romaniei, asezate in pozitie verticala, iar in partea inferioara se inscrie denumirea orasului. Se poarta pe bratul stang de catre intreg personalul cu drept de uniforma si se aplica la 5 cm de cusatura umarului.

 

21. Numarul matricol - se confectioneaza din metal in forma de octogon, pe fond de culoare galbena, in care se inscrie o rozeta circulara reprezentand culorile drapelului de stat al Romaniei si inscriptia " POLITIA COMUNITARĂ", iar la mijloc, un cerc de culoare bleu, unde este trecut numarul matricol al personalului cu drept de uniforma si abrevierea denumirii orasului. Se poarta pe partea dreapta, deasupra buzunarului.

 

22. Port-carnetul - se confectioneaza din piele sau din inlocuitori de culoare neagra si se compune din doua fete prinse printr-un burduf. Partea din spate se rabateaza sub forma de capac si se incheie in fata printr-un buton sau tic-tuc. Se poarta fixat pe centura prin doua gaici.

 

23. Palaria pentru femei se confectioneaza din fetru de culoare neagra; deasupra borului se monteaza o banda la fel ca la sapca.

 

II.Mijloace din dotare

 Pentru realizarea sarcinilor de servicu si autoaparare, politistii comunitari au in dotare:

        arme de foc:

§         pistoale;

§         pistoale mitraliera – pentru cei care executa transporturi de valori monetare;

        bastoane de cauciuc sau tomfe;

        pulverizatoare iritant – lacrimogene;

        catuse;

        mijloace de comunicare ( statii emisie-receptie, telefoane mobile);

        alte mijloace autorizate: (scut, casca, veste antiglont, veste multifunctionale, bastoane cu electrosoc, etc.)

        autovehicule:

§         autoturisme pentru patrulare si executarea controlului;

§         autospeciale pentru transport valori monetare;

Pe autovehicule, in partile laterale si pe capota din fata se va aplica emblema politiei comunitare.

 

III. Insemnele distinctive de ierarhizare

In raport cu functiile indeplinite, insemnele distinctive de ierarhizare au urmatoarele forme si marimi:

a)      seful politiei comunitare - trei stele tip octogon metalice, de culoare galbena, asezate pe banda de culoare bleu din tesatura de lana, cu latimea de 15 mm, la o distanta de 5 mm intre ele;

b)      adjunctul sefului - doua stele tip octogon metalice, de culoare galbena, asezate pe banda de culoare bleu din tesatura de lana, cu latimea de 15 mm, la o distanta de 5 mm intre ele;

c)      seful de serviciu - o stea tip octogon metalica, de culoare galbena, asezata pe banda de culoare bleu din tesatura de lana, cu latimea de 15 mm, prinsa la jumatatea bentitei;

d)      seful de birou sau compartiment - trei trese din metal, de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate paralel pe banda de culoare bleu din tesatura de lana cu latimea de 15 mm, avand intre ele o distanta de 5 mm;

e)      functionarul public superior - doua trese din metal, de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate paralel pe banda de culoare bleu din tesatura de lana cu latimea de 15 mm, avand intre ele o distanta de 5 mm;

f)        functionarul public principal - o tresa din metal, de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate pe banda de culoare bleu din tesatura de lana cu latimea de 15 mm, prinsa la jumatatea bentitei;

g)      funtionarul public - o tresa din poliester de culoare albastra, cu lungimea de 15 mm, avand inscriptia "P.C."

 

IV. Legitimatia de serviciu

Legitimatia de serviciu – se confectioneaza din imitatie de piele (ecologica), cu dimensiunile de 200 x 80 mm, cu deschidere pe verticala, cuprinzand urmatoarele mentiuni: in partea superioara tricolorul, iar sub acesta inscriptia „ROMÂNIA”; sub acestea se inscrie in partea stanga consiliul local care a eliberat-o, mentiunea „POLITIA COMUNITARĂ”, numarul legitimatiei, iar in partea dreapta va fi aplicata fotografia detinatorului; dupa aceasta se inscriu numele si prenumele functionarului public din Politia Comunitara, codul numeric personal, numarul matricol, data emiterii legitimatiei, semnatura sefului Politiei Comunitare din care face parte detinatorul si stampila structurii.

In partea inferioara a legitimatiei se introduce emblema politiei comunitare, dupa care se aloca 6 spatii suprapuse pentru aplicarea vizelor anuale care se semneaza de seful Politiei Comunitare.


Anexa 2

 

ARTICOLELE

din care se compune uniforma si durata maxima de uzura

 

Nr. crt.

Denumirea articolului

Durata maxima de uzura

- ani -

1

Sapca pentru costum de vara

2

2

Sapca pentru costum de iarna

3

3

Basca

2

4

Sepcuta cu cozoroc

2

5

Palarie (femei)

2

6

Caciula

3

7

Cravata

1

8

Fular P.N.A.

3

9

Camasa

1/2

10

Camasa - bluza

1

11

Costum de vara

2

12

Costum de iarna

3

13

Scurta de vant

2

14

Pulover

2

15

Costum de interventii de vara

2

16

Costum de interventii de iarna

2

17

Pelerina de ploaie

3

18

Scurta imblanita

3

19

Manusi din piele

3

20

Pantofi de vara de culoare neagra

1

21

Pantofi de iarna de culoare neagra

2

22

Ghete piele de culoare neagra

2

23

Centura piele

6

24

Curea piele

6

25

Port-carnet piele

6

26

Port-baston piele

6

27

Emblema pentru sapca, basc, caciula, palarie si sepcuta

1

28

Insemne distinctive

1

29

Port-catuse din piele

3

 

NOTĂ:

  1. Insemnele distinctive se asigura pentru fiecare articol de echipament (haina, camasa bluza, scurta de vant, scurta imblanita, pulover, pelerina de ploaie).
  2. La solicitari personale se pot confectiona, contra cost, haine piele tip geaca de culoare neagra.
  3. Dupa expirarea duratei de uzura sau dupa incetarea raporturilor de munca, articolele de uniforma nu pot fi instrainate; srticolele se pot transforma in echipament cu croiala civila, eliminandu-se in mod obligatoriu accesoriile, insemnele si vipusca.

 

Anexa 3

 

ANGAJAMENT DE SERVICIU

 

(pentru personalul contractual)

 

 

Subsemnatul ______________________, fiul lui ______________ si al ___________________, nascut la data de _______________, in localitatea, __________________, judetul ______________, domiciliat in _____________, str. _______________, nr. ___, bloc _______, sc. ___, et. ____, ap. ____, posesorul actului de identitate seria ______, nr. ____________, eliberat de _____________________ la data ____________, CNP ___________________, cu ocazia angajarii in cadrul Politiei Comunitare a municipiului Ploiesti, am luat cunostinta de drepturile si obligatiile ce-mi revin (prevazute mai jos), si ma oblig sa-mi desfasor activitatea in cadrul Politiei Comunitare pe o perioada de 3 (trei ) ani.

In cazul in care, din cauze imputabile mie, mi se va desface contractul de munca, ma oblig sa achit contravaloarea cheltuielilor facute cu pregatirea mea, in raport cu timpul ramas pana la concurenta celor 3 ani.

           

1.Drepturile principale ale salariatului:

-         dreptul la salarizare pentru munca depusa;

-         dreptul la repaus zilnic si saptamanal;

-         dreptul la concediu de odihna anual;

-         dreptul la egalitate de sanse si de tratament;

-         dreptul la demnitate in munca;

-         dreptul la securitate si sanatate in munca;

-         dreptul la acces la formarea profesionala;

-         dreptul la informare si consultare;

-         dreptul de a lua parte la determinarea si ameliorarea conditiilor de munca si a mediului de munca;

-         dreptul la protectie in caz de concediere;

-         dreptul la negociere colectiva si individuala;

-         dreptul de a participa la actiuni colective;

-         dreptul de a constitui sau de a adera la un sindicat.

 

2.Obligatii principale ale salariatului:

-         obligatia de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin conform fisei postului;

-         obligatia de a respecta disciplina muncii;

-         obligatia de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, in contractul colectiv de munca aplicabil, precum si in contractul individual de munca;

-         obligatia de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;

-         obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate;

-         obligatia de a respecta secretul de serviciu.

 

3.Drepturile principale ale angajatorului:

-         sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii;

-         sa stabileasca atributiile corespunzatoare pentru fiecare salariat, in conditiile legii;

-         sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;

-         sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu;

-         sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si regulamentului intern.

 

4.Obligatiile principale ale angajatorului:

a)      sa informeze salariatii asupra conditiilor de munca si asupra elementelor care privesc desfasurarea relatiilor de munca;

b)      sa asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca si conditiile corespunzatoare de munca;

c)      sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;

d)      sa comunice periodic salariatilor situatia economica si financiara a unitatii;

e)      sa se consulte cu sindicatul sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor in privinta deciziilor susceptibile sa afecteze substantial drepturile si interesele acestora;

f)        sa plateasca toate contributiile si impozitele aflate in sarcina sa, precum si sa retina si sa vireze contributiile si impozitele datorate de salariati, in conditiile legii;

g)      sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor si sa opereze inregistrarile prevazute de lege;

h)      sa elibereze, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului;

i)        sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.

 

 

 

       Data                                                                               Semnatura

___________                                                            ___________________

 

 


ANGAJAMENT DE SERVICIU

 

(pentru functionarii publici)

 

 

Subsemnatul ______________________, fiul lui ______________ si al ___________________, nascut la data de _______________, in localitatea, __________________, judetul ______________, domiciliat in _____________, str. _______________, nr. ___, bloc _______, sc. ___, et. ____, ap. ____, posesorul actului de identitate seria ______, nr. ____________, eliberat de _____________________ la data ____________, CNP ___________________, cu ocazia numirii in functia publica in cadrul Politiei Comunitare a municipiului Ploiesti, am luat cunostinta de drepturile si obligatiile ce-mi revin (prevazute mai jos), si ma oblig sa-mi desfasor activitatea in cadrul Politiei Comunitare pe o perioada de 3 (trei ) ani.

In cazul in care, din cauze imputabile mie, va inceta raporturile de serviciu, ma oblig sa achit contravaloarea cheltuielilor facute cu pregatirea mea, in raport cu timpul ramas pana la implinirea celor 3 ani.

 

    Drepturile functionarilor publici:

 

1.      Dreptul la opinie al functionarilor publici este garantat.

Este interzisa orice discriminare intre functionarii publici pe criterii politice, de apartenenta sindicala, convingeri religioase, etnice, de sex, orientare sexuala, stare materiala, origine sociala sau de orice alta asemenea natura.

2.      Functionarul public are dreptul de a fi informat cu privire la deciziile care se iau in aplicarea prezentului statut si care il vizeaza in mod direct;

3.      Dreptul de asociere sindicala este garantat functionarilor publici, cu exceptia celor care sunt numiti in categoria inaltilor functionari publici, functionarilor publici de conducere si altor categorii de functionari publici carora le este interzis acest drept prin statute speciale.

Functionarii publici, pot, in mod liber, sa infiinteze organizatii sindicale, sa adere la ele si sa exercite orice mandat in cadrul acestora.

Functionarii publici se pot asocia in organizatii profesionale sau in alte organizatii avand ca scop reprezentarea intereselor proprii, promovarea pregatirii profesionale si protejarea statutului lor.

4.      Functionarilor publici le este recunoscut dreptul la greva, in conditiile legii, cu respectarea principiului continuitatii si celeritatii serviciului public;

5.      Pentru activitatea desfasurata functionarii publici au dreptul la un salariu compus din:

                       salariul de baza;

                       sporul pentru vechime in munca;

                       suplimentul postului;

                       suplimentul gradului.

 Functionarii publici beneficiaza de prime si alte drepturi salariale, in conditiile legii.

 Salarizarea functionarilor publici se face in conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici.

6.      Functionarii publici care, potrivit legii, sunt obligati sa poarte uniforma in timpul serviciului o primesc gratuit.

7.      Functionarii publici au dreptul de a-si perfectiona in mod continuu pregatirea profesionala;

Pe perioada in care functionarii publici urmeaza forme de perfectionare profesionala, beneficiaza de drepturile salariale cuvenite, in situatia in care acestea sunt:

       organizate la initiativa sau in interesul autoritatii sau institutiei publice;

       urmate la initiativa functionarului public, cu acordul conducatorului autoritatii sau institutiei publice;

       organizate de Institutul National de Administratie, de centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala, in conditiile legii, sau de alte institutii specializate din tara sau strainatate;

Pentru acoperirea cheltuielilor programelor de formare si perfectionare profesionala a functionarilor publici autoritatile si institutiile publice au obligatia sa prevada in bugetul anual propriu sumele necesare pentru cheltuielile respective.

8.      Durata normala a timpului de lucru pentru functionarii publici este de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana;

Pentru orele lucrate din dispozitia conducatorului autoritatii sau institutiei publice peste durata normala a timpului de lucru sau in zilele de sarbatori legale ori declarate zile nelucratoare functionarii publici de executie au dreptul la recuperare sau la plata majorata cu un spor de 100% din salariul de baza. Numarul orelor platite cu sporul de 100% nu poate depasi 360 intr-un an.

9.      Functionarii publici au dreptul, in conditiile legii, la concediu de odihna, la concedii medicale si la alte concedii;

10.  Functionarul public are dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul de baza din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat.

11.  In perioada concediilor de boala, a concediilor de maternitate si a celor pentru cresterea si ingrijirea copiilor, raporturile de serviciu nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa functionarului public in cauza.

 

Indatoririle functionarilor publici :

1.      Functionarii publici au obligatia sa isi indeplineasca cu profesionalism, impartialitate si in conformitate cu legea, indatoririle de serviciu si sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului corpului functionarilor publici;

2.      Functionarii publici de conducere sunt obligati sa sprijine propunerile si initiativele motivate ale personalului din subordine, in vederea imbunatatirii activitatii autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea, precum si a calitatii serviciilor publice oferite cetatenilor;

3.      Functionarii publici au indatorirea de a respecta normele de conduita profesionala si civica prevazute de lege.

4.      Functionarii publici au obligatia ca, in exercitatea atributiilor ce le revin, sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea publica a convingerilor si preferintelor lor politice, sa nu favorizeze vreun partid politic si sa nu participe la activitati politice in timpul programului de lucru;

5.      Functionarilor publici le este interzis sa faca parte din organele de conducere ale partidelor politice;

6.      Functionarii publici raspund, potrivit legii, de indeplinirea atributiilor ce le revin din functia publica pe care o detin, precum si a atributiilor ce le sunt delegate;

7.      Functionarul public este obligat sa se conformeze dispozitiilor primite de la superiorii ierarhici;

8.      Functionarul public are dreptul sa refuze, in scris si motivat, indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic, daca le considera ilegale. Daca cel care a emis dispozitia o formuleaza in scris, functionarul public este obligat sa o execute, cu exceptia cazului in care aceasta este vadit ilegala. Functionarul public are indatorirea sa aduca la cunostinta superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispozitia, astfel de situatii;

9.      Functionarii publici au obligatia sa pastreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum si confidentialitatea in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea functiei publice, in conditiile legii, cu exceptia informatiilor de interes public;

10.  Functionarilor publici le este interzis sa solicite sau sa accepte, direct sau indirect, pentru ei sau pentru altii, in considerarea functiei lor publice, daruri sau alte avantaje;

11.  La numirea intr-o functie publica, precum si la incetarea raportului de serviciu, functionarii publici sunt obligati sa prezinte, in conditiile legii, conducatorului autoritatii sau institutiei publice, declaratia de avere. Declaratia de avere se actualizeaza anual, potrivit legii.

12.  Functionarii publici au obligatia de a rezolva, in termenele stabilite de catre superiorii ierarhici, lucrarile repartizate;

13.  Functionarilor publici le este interzis sa primeasca direct cereri a caror rezolvare intra in competenta lor sau sa discute direct cu petentii, cu exceptia celor carora le sunt stabilite asemenea atributii, precum si sa intervina pentru solutionarea acestor cereri;

14.  Functionarii publici sunt obligati sa urmeze forme de perfectionare profesionala, organizate de Institutul National de Administratie sau alte institutii abilitate potrivit legii, a caror durata cumulata este de minimum 7 zile pe an;

15.  Functionarii publici care urmeaza programe de formare specializata in administratia publica, cu o durata mai mare de 90 de zile, organizate de Institutul National de Administratie sau de alte institutii similare din strainatate, finantate din bugetul de stat sau local, sunt obligati sa se angajeze in scris ca vor lucra in administratia publica, cel putin 3 ani de la terminarea programelor;

16.  In cazul nerespectarii angajamentului, functionarii publici sunt obligati sa restituie institutiei sau autoritatii publice contravaloarea cheltuielilor efectuate pentru perfectionare, calculate in conditiile legii.

17.  Prevederile de mai sus se aplica si in cazul in care persoanele care au urmat o forma de perfectionare, nu au absolvit-o din vina lor. In acest caz functionarii publici sunt obligati sa restituie drepturile salariale primite pe aceasta perioada.

18.  Functionarii publici au obligatia sa respecte intocmai regimul juridic al conflictului de interese si al incompatibilitatilor, stabilite potrivit legii.

 

Oblig. Institutiei :

1.      Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa asigure functionarilor publici conditii normale de munca si igiena, de natura sa le ocroteasca sanatatea si integritatea fizica si psihica.

Functionarilor publici li se poate aproba, in mod exceptional, pentru motive de sanatate, schimbarea compartimentului in care isi desfasoara activitatea. Schimbarea se poate face pe o functie publica corespunzatoare, daca functionarul public in cauza este apt profesional sa indeplineasca noile atributii care ii revin.

2.      Functionarii publici beneficiaza de asistenta medicala, proteze si medicamente, in conditiile legii.

3.      Functionarii publici beneficiaza de pensii, precum si de celelalte drepturi de asigurari sociale de stat, potrivit legii;

4.      In caz de deces al functionarului public, membrii familiei, care au, potrivit legii, dreptul la pensie de urmas, primesc pe o perioada de 3 luni echivalentul salariului de baza din ultima luna de activitate a functionarului public decedat.

In cazul in care decizia pentru pensia de urmas nu a fost emisa din vina autoritatii sau a institutiei publice in termen de 3 luni de la data decesului, aceasta va achita in continuare drepturile prevazute, pana la emiterea deciziei pentru pensia de urmas.

5.      Functionarii publici beneficiaza in exercitarea atributiilor lor de protectia legii.

6.      Autoritatea sau institutia publica este obligata sa asigure protectia functionarului public impotriva amenintarilor, violentelor, faptelor de ultraj carora le-ar putea fi victima in exercitarea functiei publice sau in legatura cu aceasta. Pentru garantarea acestui drept, autoritatea sau institutia publica va solicita sprijinul organelor abilitate, potrivit legii;

7.      Autoritatea sau institutia publica este obligata sa il despagubeasca pe functionarul public in situatia in care acesta a suferit, din culpa autoritatii sau a institutiei publice, un prejudiciu material in timpul indeplinirii atributiilor de serviciu.

 

            Data                                                                           Semnatura

______________                                                      ___________________