R E G U L A M E N T U L
de
organizare si functionare a Politiei Comunitare a Municipiului Ploiesti
Art. 1 |
In conformitate cu prevederile
Legii nr. 371 din 20 septembrie 2004, privind infiintarea, organizarea si
functionarea Politiei Comunitare, ale Hotararii Guvernului Romaniei nr.
2.295/09.12.2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare
a Politiei Comunitare, prin Hotararea nr. 222/29.12.2004, Consiliul Local al Municipiului Ploiesti
a infiintat, incepand cu data de 01.01.2005, Politia Comunitara, serviciu
public local, specializat, cu personalitate juridica, in subordinea
Consiliului Local al Municipiului Ploiesti. |
Art. 2 |
Sediul Politiei Comunitare a Municipiului Ploiesti a fost stabilit in Ploiesti, str. Titeica nr. 4. |
Art. 3 |
(1) Personalul
Politiei Comunitare se compune din functionari publici si personal
contractual. (2) Functionarul
public din Politia Comunitara este inarmat, poarta uniforma in timpul
serviciului si exercita atributiile specifice stabilite prin lege. |
Art. 4 |
(1) Functionarul public din Politia
Comunitara este investit cu exercitiul autoritatii publice, pe timpul si in
legatura cu indeplinirea atributiilor si indatoririlor de serviciu, in
limitele competentelor stabilite prin lege. (2) Autoritatea functiei nu poate fi
exercitata in interes personal. |
Art. 5 |
Functionarul public din Politia
Comunitara isi desfasoara activitatea profesionala in interesul comunitatii
locale, pentru asigurarea ordinii si linistii publice, pazei si protectiei
obiectivelor de interes public, local si privat de pe raza de competenta, actioneaza
in sprijinul institutiilor statului si executa orice alte activitati date in
competenta, exclusiv pe baza si in executarea legii, cu respectarea
principiilor impartialitatii, nediscriminarii, proportionalitatii si
gradualitatii. |
Art. 6 |
(1) Functionarul public din Politia Comunitara
este obligat sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale omului,
Constitutia si legile tarii, juramantul, angajamentul de serviciu,
prevederile normelor interne si sa indeplineasca dispozitiile legale ale
superiorilor ierarhici privind activitatea sa profesionala. (2) Functionarul public din Politia
Comunitara raspunde, in conditiile legii, pentru modul in care isi executa atributiile
de serviciu. (3)
Prevederile prezentului articol se aplica corespunzator si personalului
contractual. |
Art. 7 |
Functionarii publici de conducere din
cadrul Politiei Comunitare raspund pentru legalitatea dispozitiilor date
subalternilor si sunt obligati sa verifice daca acestea au fost transmise si intelese
corect si sa controleze modul de indeplinire a acestora. |
Art. 8 |
Calitatea de functionar public din Politia
Comunitara se dobandeste si se pierde in conditiile prevazute de Legea nr.
188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile
ulterioare. |
CAPITOLUL II - Structura organizatorica si
categorii de functionari publici din cadrul Politiei Comunitare
Art. 9 |
Politia
Comunitara a municipiului Ploiesti isi desfasoara activitatea pe urmatoarele domenii de activitate:
Structura organizatorica
este urmatoarea: 1. Director executiv, director executiv
adjunct;
–
Biroul
de ordine publica, monitorizare si interventie; –
Biroul
paza obiective, transport valori;
Politia Comunitara poate infiinta si un
centru de pregatire a agentilor comunitari unde, pe langa agentii proprii,
pot fi pregatiti si agenti comunitari din alte localitati, in baza unor
contracte ferme. |
Art. 10 |
(1) Functiile publice din Politia
Comunitara se clasifica dupa cum urmeaza: –
clasa
I cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii
superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent; –
clasa
a II-a cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii
superioare de scurta durata, absolvite cu diploma; –
clasa
a III-a cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare
studii medii liceale, absolvite cu diploma (2) Functionarii publici din Politia
Comunitara numiti in functiile publice prevazute pentru clasele a II-a si a
III-a, pot ocupa numai functii publice de executie. |
Art. 11 |
(1) Dupa nivelul atributiilor, functionarii
publici din cadrul Politiei Comunitare pot fi functionari publici de
conducere sau functionari publici de executie. (2) Functionarii publici de conducere
din cadrul Politiei Comunitare sunt numiti in una dintre urmatoarele cuprind
urmatoarele functii publice: a)
director
executiv; b)
director
executiv adjunct; c)
sef
serviciu; d)
sef
birou (compartiment); |
Art. 12 |
(1) Functionarii publici de executie din
cadrul Politiei Comunitare sunt numiti in functia publica specifica de agent
comunitar. (2) Functia publica de executie de agent
comunitar este structurata pe grade profesionale, astfel: a)
superior,
ca nivel maxim; b)
principal; c)
asistent; d)
debutant. |
Art. 13 |
(1) Functionarii publici din Politia
Comunitara pot fi numiti debutanti sau definitivi, in conditiile legii. (2) La terminarea perioadei de stagiu,
activitatea functionarilor publici debutanti din Politia Comunitara se
evalueaza in conformitate cu procedura de evaluare a activitatii functionarilor
publici debutanti. |
CAPITOLUL III
SECTIUNEA I - Selectionarea, pregatirea si
incadrarea functionarilor publici din cadrul Politiei Comunitare
Art. 14 |
Statutul de functionar public in cadrul
Politiei Comunitare se dobandeste in conditiile legii. |
Art. 15 |
(1) La infiintarea Politiei Comunitare,
personalul acesteia va fi angajat cu precadere din randul gardienilor publici
care vor fi testati din punct de vedere psihologic si examinati medical de catre
institutii specializate, iar profesional de catre o comisie stabilita prin
hotarare a consiliului local municipal, la propunerea primarului. (2) La testari pot participa toti
gardienii publici care indeplinesc conditiile prevazute in prezentul
Regulament. (3) In vederea participarii la testari,
solicitantii intocmesc o cerere adresata primarului sau persoanei desemnata
de acesta, dupa caz. (4) Testarea profesionala se realizeaza in
scris, pe baza tematicii stabilite si aduse la cunostinta publica prin afisare
sau publicare in massmedia locala, in conditiile legii. (5) Pentru persoanele
declarate „admise” de comisia imputernicita in evaluarea rezultatelor la
testarea profesionala, primarul emite dispozitii de numire in functia
publica, respectiv de incadrare a personalului, in termen de cel mult 15 zile
de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor testarii si de solutionare
a acestora. |
Art. 16 |
Pentru functiile neocupate in conditiile
art. 15, se organizeaza concurs conform prevederilor prezentului Regulament. |
Art. 17 |
Persoana care se inscrie la concurs si
urmeaza sa fie numita pe o functie publica in cadrul Politiei Comunitare,
indiferent de rasa, nationalitate, sex, religie, avere sau origine sociala,
trebuie sa indeplineasca conditiile generale legale prevazute pentru functionarii
publici, si conditiile specifice de ocupare a postului scos la concurs. |
Art. 18 |
(1) Functiile publice vacante din Politia
Comunitara se ocupa prin promovare, transfer, redistribuire sau concurs, in
conditiile legii. (2) Conditiile de organizare si desfasurare
a concursului sau examenului se stabilesc prin hotarare a consiliului local,
cu respectarea prevederilor legale. |
Art. 19 |
(1) Concursul va cuprinde trei etape,
astfel: a)
selectarea
dosarelor de inscriere b)
lucrare
scrisa/teste grila, pentru verificarea cunostintelor necesare indeplinirii
atributiilor functiei sau postului c)
interviu (2) Conditiile generale, conditiile
specifice, precum si bibiografia concursului se stabilesc in conformitate cu
dispozitiile legale referitoare la organizarea si desfasurarea concursurilor
pentru ocuparea functiilor publice. |
Art. 20 |
Ocuparea postului de catre personalul
contractual se face prin sustinerea unei probe practice si a interviului, in
raport de cerintele stabilite prin fisa postului, conform prevederilor legale
aplicabile personalului contractual. |
Art. 21 |
(1) Dosarele candidatilor se intocmesc, in conditiile legii, diferentiat
pentru functionarii publici sau personalul contractual, dupa caz. (2) Documentele privind organizarea si
desfasurarea concursului, lucrarile candidatilor la probele sustinute si
procesul verbal cuprinzand punctajul obtinut se indosariaza separat, pentru
fiecare concurent. |
Art. 22 |
(1)
Dosarele intocmite conform prevederilor art. 21, in cazul candidatilor admisi,
se completeaza cu copia procesului-verbal cuprinzand punctajul obtinut. (2)
Dosarele candidatilor respinsi se restituie acestora, la cerere, pe baza de
semnatura. |
Art. 23 |
(1) Candidatii
declarati admisi au obligatia sa se prezinte in vederea numirii in functia
publica in termen de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut de
lege pentru solutionarea contestatiilor. (2)
Dosarele candidatilor admisi se prezinta primarului, de catre comisia de
concurs, insotite de propunerea de numire. Primarul emite dispozitia de
numire in functia publica in termen de 15 zile lucratoare de la data la care
candidatii au fost declarati admisi. (3)
Neprezentarea candidatilor declarati admisi la concurs in vederea numirii
atrage decaderea din dreptul de a fi numiti in functiile publice pentru care
au candidat. In acest caz, este notificat urmatorul candidat din lista
cuprinzand punctajul final ale concursului, cu conditia ca acesta sa fi obtinut
punctajul final minim necesar promovarii concursului. |
Art. 24 |
(1) Dupa
prezentarea in vederea numirii, functionarii publici din Politia Comunitara
urmeza un curs de formare, cu durata de 3 luni, organizat in centrele proprii
ale Politiei Comunitare sau in institutiile de invatamant ale Ministerului
Administratiei si Internelor, conform planificarii. (2) La
terminarea cursurilor, functionarii publici din Politia Comunitara obtin
certificate de absolvire. (3) Contravaloarea cursurilor de formare se suporta din bugetul local al
primariei. |
SECTIUNEA a 2-a -
Activitatea de pregatire a personalului Politiei Comunitare
Art. 25 |
Personalul Politiei Comunitare
este obligat, in conformitate cu prevederile legale, sa-si imbunatateasca
permanent cunostintele profesionale de specialitate si de cultura generala.
Aceasta activitate se va realiza, in principal prin studiu individual, dar si
prin pregatirea continua la locul de munca: –
cursuri de 3 luni organizate in centrele proprii ale
Politiei Comunitare sau in institutiile de invatamant ale Ministerului
Administratiei si Internelor; –
convocari lunare de pregatire la locul de munca, pe
baza unei tematici de pregatire propusa de conducatorul compartimentului pregatire,
instruire si aprobata de directorul executiv, conform planului anual; –
sedinte de tragere cu armamentul din dotare care se vor
desfasura lunar; –
pregatire fizica saptamanala bazata pe exercitii de mentinere
a conditiei fizice de rezistenta si exercitii de autoaparare; |
Art. 25 |
(1) La
numirea in functia publica, functionarii publici din Politia Comunitara depun
juramantul de credinta in fata sefului Politiei Comunitare, in prezenta
superiorului ierarhic si a unui coleg. (2) Juramantul
are urmatorul continut: „Jur sa respect Constitutia, drepturile si
libertatile fundamentale ale omului, sa aplic in mod corect si fara partinire
legile tarii, sa indeplinesc constiincios indatoririle ce imi revin potrivit
functiei, sa respect normele de conduita profesionala si civica si sa pastrez
secretul professional.. Asa sa-mi ajute Dumnezeu”. Formula de incheiere
va respecta libertatea convingerilor religioase. (3) Refuzul depunerii
juramantului prevazut la alin (2) atrage revocarea actului administrativ de
numire in functie. (4) Juramantul
de credinta este semnat de catre functionarul public din Politia Comunitara,
de seful Politiei Comunitare, superiorul ierarhic, precum si de catre colegul
asistent. (5) Juramantul
de credinta este contrasemnat de primar, se pastreaza la dosarul personal al
functionarului public din Politia Comunitara, iar o copie se inmaneaza
acestuia. (6) Prevederile alin. (1) – (5)
se aplica si functionarilor publici din Politia Comunitara proveniti din randul
gardienilor publici. |
Art. 27 |
(1) Functionarii
publici din Politia Comunitara nou-incadrati sunt obligati sa incheie
angajamente de serviciu pentru o perioada de 3 ani. (2) Angajamentul se incheie
in forma scrisa si cuprinde clauze pentru ambele parti referitoare la
drepturi si obligatii, conditiile de pregatire si perioada pentru care functionarul
public se obliga sa desfasoare activitati in cadrul Politiei Comunitare
(Anexa nr.3). (3) Dupa
semnare, angajamentul va fi inclus in dosarul personal al fiecarui functionar
public din Politia Comunitara. (4) Prevederile
alin.(1) – (3) se aplica si pentru functionarii publici din Politia Comunitara
proveniti din randul gardienilor publici. |
Art. 28 |
Daca
functionarului public din Politia Comunitara numit in functia publica ii inceteaza
raporturile de serviciu din motive imputabile acestuia, inaintea expirarii
perioadei prevazuta in angajamentul de serviciu, acesta este obligat sa
restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea sa, proportional
cu perioada ramasa neefectuata pana la expirarea termenului prevazut de art.
27 alin. (1). |
Art. 29 |
(1) Functionarii
publici din Politia Comunitara au dreptul la uniforma de serviciu si
echipament de protectie specific locului si conditiilor de desfasurare a
serviciului, care se acorda gratuit, din fondurile primariei. (2)
Articolele din care se compune uniforma si durata maxima de uzura sunt prevazute
in anexa nr. 2. (3)
Descrierea uniformei de serviciu, legitimatiei de serviciu si a insemnelor
distinctive de ierarhizare ale personalului Politiei Comunitare, sunt prevazute
in anexa 1 a prezentului regulament. (4)
Uniforma si insemnele distinctive se poarta numai in timpul executarii
serviciului. |
Art. 30 |
Personalul
contractual din cadrul Politiei Comunitare este angajat cu contract
individual de munca, pe perioada nedeterminata, in conditiile prevazute de
Codul Muncii (art.5, alin 2), aprobat prin Legea nr. 53/2003 |
CAPITOLUL IV
SECTIUNEA
1 – Atributiile personalului Politiei Comunitare
Art. 31 |
In
vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin Politiei Comunitare, personalul
de conducere, de coordonare, de paza si ordine raspunde de organizarea si
functionarea pazei unitatilor stabilite prin hotarare a Consiliului local sau
preluate pe baza de contract de prestari servicii, participa la asigurarea
climatului de ordine si liniste publica, a sigurantei persoanelor, integritatii
corporale, vietii sau bunurilor cetatenilor ori ale domeniului public, urmaresc
respectarea regulilor de comert stradal si a curateniei localitatilor,
conform competentelor stabilite prin legi, hotarari ale consiliului local sau
dispozitii ale primarului. |
Art. 32 |
(1)
Directorul executiv isi indeplineste atributiile in mod nemijlocit sub
autoritatea si controlul primarului, este sef al intregului personal din
subordine si are urmatoarele atributii: a) organizeaza, planifica si conduce intreaga
activitate a Politiei Comunitare; b) intreprinde masurile necesare pentru incadrarea
cu personal corespunzator; c) asigura cunoasterea si aplicarea intocmai,
de catre intregul personal, a prevederilor legale; d)
raspunde
de pregatirea profesionala a personalului din subordine; e) coordoneaza activitatea de preluare a
obiectivelor in paza si urmareste indeplinirea intocmai a clauzelor prevazute
in contractele de prestari servicii incheiate; f)
aproba
planurile de paza intocmite pentru obiectivele preluate pe baza de contract
de prestari servicii; g) studiaza si propune unitatilor
beneficiare de paza introducerea amenajarilor tehnice si a sistemelor de
alarmare impotriva efractiei; h) analizeaza trimestrial activitatea Politiei
Comunitare si indicatorii de performanta stabiliti de consiliul local; i)
asigura
informarea operativa a consiliului local, precum si a politiei locale despre
evenimentele deosebite ce au avut loc in cadrul activitatii Politiei
Comunitare; j)
colaboreaza
cu alte organe ale statului cu atributii privind asigurarea climatului de
ordine si liniste publica, siguranta persoanelor, integritatea corporala, viata,
bunurile acestora ori ale domeniului public, curatenia si combaterea comertului
stradal neautorizat; k) asigura ordinea interioara si disciplina
in randul efectivelor, avand dreptul sa propuna acordarea de recompense si
aplicarea de sanctiuni in conditiile legii; l)
studiaza
si propune consiliului local, adoptarea de masuri, in cadrul obiectului de
activitate, menite sa asigure realizarea de beneficii suplimentare, cum ar
fi: intretinerea si repararea mijloacelor tehnice de paza si a sistemelor de
alarmare impotriva efractiei, asigurarea pazei transporturilor de valori
importante, infiintarea si deservirea dispeceratelor de zona pentru
semnalarea patrunderilor prin efractie si altele asemenea; m) propune spre aprobare consiliului local,
tarifele la care se vor executa prestarile de servicii pentru beneficiari; n) indeplineste orice alte atributii
stabilite prin lege. (2) In
exercitarea atributiilor ce-i revin, seful Politiei Comunitare emite decizii,
cu caracter obligatoriu pentru intreg personalul din subordine. |
Art. 33 |
(1)
Directorul executiv adjunct se subordoneaza directorului executiv si are
urmatoarele atributii principale: a) coordoneaza activitatea de
aprovizionare, repartizare, intretinere si pastrare, in conditii de siguranta,
a armamentului si munitiei din dotare; b)
urmareste
modul de echipare a personalului cu uniforme si insemnele distinctive de
ierarhizare, repartizarea si utilizarea corespunzatoare a acestora; c) intreprinde masuri de aprovizionare si
mentinere in stare de functionare a aparaturii de paza si alarmare,
radio-comunicatii si a celorlalte amenajari destinate serviciului de paza si
ordine; d) mentine legatura permanenta cu
beneficiarii privind modul in care se desfasoara activitatea de paza, semnaleaza
neregulile referitoare la indeplinirea obligatiilor contractuale si propune masurile
necesare pentru cresterea eficientei pazei; e) analizeaza contributia functionarilor
publici din Politia Comunitara la apararea ordinii si linistii publice, la
constatarea contraventiilor in domeniile prevazute de lege si ia masuri de imbunatatire
a acesteia; f)
organizeaza
si executa controale tematice si inopinate asupra modului cum sunt indeplinite
atributiile de serviciu de catre functionarii publici din Politia Comunitara; g) organizeaza sistemul de alarmare a
personalului in cazuri deosebite; h) organizeaza activitatile de protectia
muncii, de prevenire si stingere a incendiilor. (2) In
lipsa directorului executiv, directorul executiv adjunct exercita
prerogativele acestuia. |
Art. 34 |
Seful
serviciului ordine publica, paza obiective, transport valori, monitorizare si
interventie se
subordoneaza directorului executiv si directorului executiv adjunct, avand in
subordinea directa seful biroului de
ordine publica, monitorizare si interventie si seful biroului paza obiective, transport valori, avand impreuna
urmatoarele atributii specifice, in functie de responsabilitatile incredintate: a)
primesc, analizeaza, transmit, prelucreaza si asigura
executarea dispozitiilor conducerii; b) organizeaza, planifica, conduc si
controleaza activitatea personalului Politiei Comunitare privind asigurarea
pazei bunurilor, participarea la apararea ordinii si linistii publice, a vietii
si integritatii persoanelor; c) participa, la solicitare, la incheierea
contractelor de prestari de servicii cu beneficiarii din zona de competenta, intocmesc
planurile de paza, asigura cunoasterea prevederilor acestora si punerea lor in
practica, mentin legatura permanenta cu beneficiarii, urmarind modul de desfasurare
a activitatilor specifice si iau masuri de remediere a neregulilor
constatate; d) urmaresc ca in planurile de paza sa se
prevada toate punctele vulnerabile patrunderii in obiectiv, amenajarile
tehnice necesare, sistemele de alarmare impotriva efractiei, obligativitatea
cu privire la mentinerea lor in stare de functionare si raspunderea concreta in
cazul nerealizarii lor; e) asigura cunoasterea si aplicarea intocmai
de catre functionarii publici din Politia Comunitara din subordine a
prevederilor legale ce reglementeaza activitatea de paza, asigurarea ordinii si
linistii publice, regulile de convietuire sociala, integritatea corporala a
persoanelor, curatenia si comertul stradal si a normelor de protectie a
muncii ; f)
constata
contraventiile date in competenta, aplica sanctiunile potrivit legii si tine
evidenta acestora; g) conduc pregatirea de specialitate a
personalului din subordine, in conformitate cu tematica stabilita; h) stabilesc reguli cu privire la
predarea-primirea armamentului si munitiei, portul si folosirea acestora in
timpul serviciului, precum si intretinerea si asigurarea deplinei lor securitati
cand nu se afla asupra personalului; i)
informeaza,
de indata, conducerea Politiei Comunitare despre toate evenimentele deosebite
inregistrate in activitatea de paza si aparare a ordinii publice si tin
evidenta acestora; j)
analizeaza,
lunar, activitatea personalului din subordine; k) intreprind masuri eficiente pentru ca intregul
personal sa execute corespunzator sarcinile ce-i revin, sa aiba o comportare
civilizata, sa respecte regulile disciplinare stabilite, propunand recompense
si sanctiuni corespunzatoare. l)
sesizeaza,
de indata, sefii ierarhici si structurile Inspectoratului General al Politiei
Romane competente, potrivit legii, despre cazurile de pierdere, deteriorare,
distrugere sau folosire a armamentului din dotare sau pierderea documentelor
de legitimare ; m) organizeaza si conduc intreaga
activitate a birourilor in scopul indeplinirii ireprosabile a obligatiilor
asumate prin contracte; n)
raspunde de starea de operativitate a personalului din
subordine si materialelor din dotare; o)
asigura operativitatea, securitatea, conspirativitatea
transportului unor valori monetare; p)
asigura pastrarea secretului sumelor transportate; q)
organizeaza, planifica si controleaza modul de
executare a serviciului de catre personalul din subordine; r)
executa recunoasteri asupra traseelor de deplasare,
punctelor initiale si finale ale activitatii de transport valori; s)
organizeaza si conduce procesul de pregatire
profesionala a subordonatilor in scopul indeplinirii cu profesionalism a
sarcinilor de serviciu; t)
participa efectiv la executarea unor transporturi
importante si verifica zilnic modul cum se indeplinesc misiunile de paza a
transportului, precum si cele de insotire, iar, la nevoie, cele de interventie,
in caz de atac asupra autovehicului blindat, la incarcare/descarcare sau pe
timpul deplasarii; u)
repartizeaza si analizeaza indeplinirea sarcinilor
profesionale de catre personalul din subordine; v) executa, zilnic sau ori de cate ori este
nevoie, instruirea sefilor de echipe (dupa caz a intregului personal) asupra
misiunilor ce urmeaza a fi indeplinite ; |
Art. 35 |
Seful Biroului dispecerat se
subordoneaza directorului executiv si directorului executiv adjunct, avand
urmatoarele atributii generale: a)
organizeaza
activitatile necesare pentru realizarea unei legaturi eficiente intre
structurile Politiei Comunitare, precum si cu celelalte institutii cu atributii
pe linie de ordine publica sau alte domenii de interes local, asigurand
transmiterea operatva a datelor si informatiilor; b)
colecteaza toate
date operative furnizate de institutiile mentionate si de agentii din teren si
intocmeste zilnic sinteza cu situatia operativa de pe raza municipiului Ploiesti
pe care o va prezenta, la prima ora, directorului executiv pentru informarea
primarului; c)
sa cunoasca, in
permanenta, situatia obiectivelor, a posturilor de paza si a celorlalte date
referitoare la modul de repartizare a efectivelor; si sa asigure dirijarea
echipajelor si patrulelor la locurile in care s-au produs anumite evenimente
de competenta Politiei Comunitare; d)
sa tina legatura
cu personalul politiei ce se afla in serviciu, sa noteze problemele pe care
le ridica acesta si sa raporteze pe cale ierarhica pentru a se dispune masurile
corespunzatoare; e)
informeaza
directorul executiv, la sosirea acestuia in institutie, cu problemele ivite
pe timpul absentei; f)
executa activitati
specifice pentru alarmarea efectivelor la primirea dispozitiei; g)
urmareste buna
functionare a mijloacelor tehnice din dotare si a aparaturii de monitorizare
luand masuri de anuntare pentru remedierea defectiunilor aparute; h)
tine legatura
permanenta cu Politia Municipiului Ploiesti si Jandarmeria Prahova pentru
cooperarea in vederea mentinerii si restabilirii ordinii publice; i)
executa alte sarcini stabilite prin fisa postului sau primite de la
directorul executiv |
Art. 36 |
Seful Serviciului Financiar -Contabilitate
este subordonat directorului executiv si are urmatoarele atributii
principale: a)
intocmeste
bugetul de venituri si cheltuieli pe care il supune spre avizare directorului
executiv si spre aprobare Consiliului Local. b)
informeaza lunar conducerea Politiei
Comunitare cu privire la situatie economico-financiara inregistrata. c)
intocmeste balanta lunara de verificare, darea
de seama contabila trimestriala si contul anual de executie cu anexele
prevazute normele Ministerului Finantelor Publice. d) organizeaza evidenta
contabila a creantelor (clienti si debitori), emiterea documentelor legale de
incasare la termenele prevazute in actele care au generat creantele in cauza si
urmarirea incasarii acestora, inclusive majorarile si penalitatile legale de intarziere, raspunzand
solidar cu personalul vinovat de neincasarea acestora conform prevederilor
legale in vigoare; e) informeaza conducerea Politiei
Comunitare cu privire la situatia economico-financiara; f)
exercita
controlul financiar preventiv propriu pentru documente in conformitate cu
prevederile legale; g) ia masuri ca actele reprezentand
cheltuieli fara viza de control preventiv sa nu se inregistreze in
contabilitatea Politiei Comunitare; h) asigura participarea personalului la
efectuarea inventarierii patrimoniului si stabilirea diferentelor (plusuri si
minusuri), rezultate in urma acesteia; i)
asigura
inregistrarea in contabilitate a diferentelor inregistrate in urma
inventarierii si ia masurile de regularizare a evidentelor; j)
asigura
intocmirea statelor de plata a salariilor si a altor drepturi cuvenite
salariatilor din cadrul Politiei Comunitare; k) asigura intocmirea listelor de pontaj si
a statelor de functiuni, impreuna cu inspectorul de personal, din care se
preiau elementele componente privind incadrarea si salarizarea angajatilor; l)
intocmeste
lunar deconturile privind costurile effective aferente serviciilor prestate
de Politia Comunitara; m) intocmeste balanta lunara de verificare si
darea de seama trimestriala; n) participa si raspunde solicitarilor
organelor de control pe timpul efectuarii controlului economico-financiar si
de gestiune; o) organizeaza, coordoneaza si asigura desfasurarea
in bune conditii a activitatii de incasare a veniturilor si organizarea
activitatii prin casierie. |
Art. 37 |
Seful
Biroului Juridic-Contencios, Marketing, Dezvoltare se subordoneaza directorului executiv si
are urmatoarele atributii: a)
informeaza permanent conducerea Politiei Comunitare cu
privire la aparitia unor acte normative de interes in realizarea obiectului
de activitate; b) tine evidenta dosarelor, termenelor; c) asigura reprezentarea Politiei
Comunitare in fata instantelor judecatoresti; d) asigura asistenta juridica tuturor
compartimentelor din cadrul Politiei Comunitare; e) intocmeste actiuni, intampinari, raspunsuri,
precizari in dosarele existente pe rol la instantele judecatoresti, verifica
proiectele de contracte; f)
verifica
legalitatea contractelor intocmite si semneaza in acest sens; g) redacteaza raspunsuri pe linie de
contencios administrative; h) prospecteaza piata si propune masuri
pentru dezvoltarea serviciilor prestate de Politia Comunitara; indeplineste
si alte sarcini dispuse de conducere sau de Consiliul Local. a)
|
Art. 38 |
(1) Seful
Serviciului Management Resurse Umane este subordonat directorului executiv si are urmatoarele
atributii: a) asigura aplicarea reglementarilor legale
privind salarizarea personalului din Politia Comunitara; b) intocmeste proiectul de hotarare pentru
aprobarea de catre Consiliul Local al municipiului Ploiesti a organigramei,
statelor de functii si de personal, impreuna cu anexele legale; c)
in
colaborare cu Serviciul Financiar-Contabilitate stabileste necesarul fondului
de salarii si alte drepturi de personal, in vederea inscrierii in proiectul
de buget si urmareste folosirea eficienta si in conformitate cu prevederile
legale a acestuia; d)
efectueaza
lucrarile privind evidenta si miscarea personalului din Politia Comunitara; e)
intocmeste
proiectele de dispozitii si celelalte lucrari privind incadrarea si
promovarea in munca si de verificare a indeplinirii de catre solicitanti a
conditiilor prevazute de lege. f)
efectueaza
lucrarile legate de incadrarea, pensionarea si incetarea contractului de munca,
pentru personalul contractual din cadrul Politiei Comunitare; g)
efectueaza
lucrarile legate de incadrarea, suspendarea, transferarea, pensionarea si incetarea
raportului de munca, pentru functionarii publici din cadrul Politiei
Comunitare; h)
asigura
intocmirea, completarea si pastrarea carnetelor de munca ale salariatilor din
Politia Comunitara; i)
se
ocupa de inregistrarea si pastrarea fiselor de evaluare a performantelor
profesionale ale personalul contractual, a rapoartelor de evaluare ale functionarilor
publici si a fiselor posturilor; j)
organizeaza
in luna decembrie pentru anul urmator, programarea concediilor de odihna ale
salariatilor si urmareste efectuarea acestora; k)
tine
evidenta zilelor de concediu medical, concediu de odihna, concediului de
studii si a concediului fara plata pentru salariatii Politiei Comunitare si
verifica foile de pontaj intocmite de sefii de compartimente; l)
intocmeste
note de concediu privind concediul de odihna, concediul medical, concediul fara
plata si concediul acordat pentru studiile salariatiilor Serviciului
Financiar; m)
elibereaza
adeverinte solicitate de personalul din cadrul Politiei Comunitare privind incadrarea,
veniturile realizate, popriri, imprumuturi C.A.R, giranti, etc. n)
elibereaza
si tine evidenta legitimatiilor de serviciu a salariatilor; o)
organizeaza
concursuri si examene in vederea ocuparii posturilor vacante; p)
raspunde
de organizarea si functionarea, potrivit legii, a comisiei de incadrare;
asigura secretariatul acestei comisii; q)
intocmeste
si tine evidenta salariatelor care sunt in concediu pentru ingrijirea
copiilor pana la 2 ani; r)
intocmeste
contractele de munca si urmareste respectarea lor legala; s)
intocmeste
si tine evidenta Registrului general de evidenta a salariatilor privind
evidenta personalului contractual al Politiei Comunitare; t)
asigura
intocmirea, completarea si pastrarea dosarelor profesionale si personale ale
functionarilor publici ai Politiei Comunitare; u)
tine
evidenta declaratiilor de avere; v)
intocmeste
si tine evidenta Listei pentru avansare si promovare a functinarilor publici; w)
elibereaza
la cerere copii dupa carnetele de munca solicitate de salariati; x)
intocmeste
si tine evidenta ecusoanelor salariatilor; y)
intocmeste
Registrul pentru evidenta datelor personale ale salariatilor; z)
exercita
si alte atributii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotarari
ale Consiliului local sau dispozitii ale primarului si directorului
executive; (2) In cadrul acestui serviciu functioneaza si
personal cu atributii de pregatire- instruire, cu urmatoarele atributii : a)
intocmeste
planul de pregatire profesionala a personalului, coordoneaza activitatea de
elaborare a temelor, urmareste modul de desfasurare a pregatirii si tine
evidenta rezultatelor obtinute ; b)
asigura
cunoasterea armamentului din dotare, conditiile de pastrare si intretinere
ale acestuia si instruieste personalul dotat cu armament, cu privire la modul
de folosire ; c)
asigura cunoasterea
legislatiei referitoare la drepturile si obligatiile politistilor comunitari in
domeniile de activitate in care isi exercita atributiile, si executa,
periodic, verificari si testari cu privire la modul de cunoastere si aplicare
a acestora. |
Art. 39 |
Peronalul
compartimentului Comunicare se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele atributii: a)
asigura
legatura permanenta cu publicul si asigura primirea si inregistrarea sesizarilor primite; b)
organizeaza
audientele sustinute de directorul executiv si adjunctul acestuia; c)
transmite
compartimentelor din cadrul Politiei Comunitare problemele ce au facut
obiectul audientelor; d)
solicita
compartimentelor informatii cu privire la solutionarea cererilor celor care
au fost in audienta si comunica petentilor raspunsul primit; e)
stabilirea
de contacte si realizarea unei comunicari eficiente cu reprezentantii Mass-
Media; f)
redactarea
si transmiterea comunicatelor si stirilor de presa, prin fax sau telefon; |
Art. 40 |
Functionarul
public cu atributii de Control Financiar Intern se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele
atributii: a) executa verificari gestionare de fond, in
totalitate sau prin sondaj la toate compartimentele Politiei Comunitare; b) in cadrul verificarilor gestionare
efectuate in totalitate sau prin sondaj se vor cuprinde obiectivele prevazute
in cadrul orientativ aprobat de conducere; c) dupa verificare se vor incheia acte de
control, respectand metodologia in vigoare, in care se vor consemna deficientele
constatate, masurile luate in timpul controlului si cele ce se vor lua in
urma controlului. Actele de control vor fi inregistrate la registratura politiei
comunitare si vor fi inaintate directorului executiv pentru valorificare; d) va respecta prevederile legislatiei in
vigoare privind activitatea de control si pastrarea secretului de serviciu; e) va studia temeinic legislatia curenta aparuta
in legatura cu specificul activitatii desfasurate in scopul insusirii si
interpretarii corecte a acesteia; f)
indeplineste
si alte sarcini dispuse de directorul executiv. |
Art. 41 |
Seful
Biroului Asigurare Tehnico-Materiala se subordoneaza directorului executiv adjunct,
avand urmatoarele atributii: a)
asigura echiparea si dotarea personalului Politiei
Comunitare conform normelor metodologice; b)
asigura functionarea aparaturii tehnice de transmisiuni
si tehnicii de calcul, necesare desfasurarii
activitatii; c) ia masurile necesare pentru exploatarea
eficienta a parcului auto; d) stabileste masurile pentru
folosirea rationala a utilitatilor si incadrarea in normele de consumuri; e) asigura exploatarea corecta a
spatiilor destinate, a mijloacelor fixe si mobile; f)
organizeaza activitatea de gestiune a patrimoniului Politiei
Comunitare; g) executa alte sarcini necesare
unei bune dotari a institutiei;
Personalul cu atributii in domeniul protectiei muncii si prevenirii
incendiilor va avea urmatoarele atributii principale: a) asigura cunoasterea si aplicarea de catre
toti salariatii a masurilor tehnice si organizatorice stabilite, precum si a
prevederilor legale in domeniul protectiei muncii si prevenirii incendiilor; a) executa instruirea personalului Politiei
Comunitare; b) organizeaza evidenta documentelor si urmareste
actualizarea si completarea permanenta a acestora; c) identifica si analizeaza situatia
factorilor de risc specifici fiecarui obiectiv, domeniu de activitate, etc. si
propune masuri pentru eliminarea acestora, asigurand in acest sens si
instruirea corespunzatoare a personalului; d) mentinerea unei legaturi permanente cu
Inspectoratul Teritorial de Protectia Muncii pentru documentare, procurarea
legislatiei in vigoare, sesizarea unor evenimente negative si efectuarea de
cercetari; e) executa alte sarcini stabilite de
conducerea Politiei Comunitare |
Art. 42 |
Functionarii
publici de executie din
Politia Comunitara au urmatoarele atributii specifice: a) sa se prezinte la serviciu in conditii
corespunzatoare pentru indeplinirea indatoririlor ce le revin, sa nu consume
bauturi alcoolice pe timpul executarii sarcinilor de serviciu sau alte
activitati incompatibile calitatii si functiei sale; b) la intrarea in serviciu sa verifice
locurile si punctele vulnerabile, existenta si starea incuietorilor, a amenajarilor
tehnice si a sistemelor de paza si alarmare si sa ia, in caz de nevoie, masurile
care se impun; c) sa cunoasca prevederile legale privind
accesul in obiective si regulile stabilite in planurile de paza; d)
sa
supravegheze ca persoanele carora li s-a permis accesul in incinta
obiectivului pazit, pe baza documentelor stabilite, si sa se deplaseze numai in
locurile pentru care au primit permisiunea de acces; e) sa nu paraseasca postul incredintat decat
in situatiile si conditiile prevazute in consemnul postului; f)
sa
verifice obiectivul incredintat spre paza, cu privire la existenta unor surse
care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. In cazul
cand acestea s-au produs, sa ia primele masuri de salvare a persoanelor si a
bunurilor, precum si pentru limitarea consecintelor acestor evenimente si sa
sesizeze organele competente; g) in cazul savarsirii unei infractiuni
flagrante ia masuri de conducere si predare a faptuitorului structurilor
abilitate competente potrivit legii. Daca faptuitorul a disparut, asigura
paza bunurilor, nu permite patrunderea in campul infractional a altor
persoane si anunta unitatea de politie competenta, intocmind totodata
proces-verbal cu cele constatate; h) sa constate contraventiile date in
competenta si sa aplice sanctiunile potrivit legii; i)
sa
faca uz de armamentul din dotare numai cu respectarea stricta a prevederilor
legale. |
Art. 43 |
Pe
timpul patrularii pe raza municipiului Ploiesti, politistii comunitari pot
folosi autovehicule inscriptionate cu insemnul distinctiv – POLITIA COMUNITARĂ. |
Art. 44 |
Pe
timpul executarii serviciului, functionarului public din Politia Comunitara ii
este interzis: a) sa incredinteze arma altei persoane; b) sa intreprinda actiuni care nu au legatura
cu indeplinirea indatoririlor de serviciu; c) sa incredinteze fara aprobarea
superiorului ierarhic paza postului unei alte persoane; d) sa paraseasca postul inainte de ora
stabilita prin consemn sau inainte de a fi schimbat, atunci cand serviciul de
paza se executa pe mai multe schimburi; e) sa intre in unitatile de alimentatie
publica, cu exceptia situatiilor in care este necesara interventia pentru
restabilirea ordinii publice sau indeplinirea altor sarcini de serviciu. |
Art. 45 |
Modul de actiune
in caz de forta majora, incendii, calamitati, inundatii, explozii, atac
terorist, etc., vor fi cuprinse in regulamentul de ordine interioara si
planul de paza si ordine intocmite de directorul executiv al Politiei
Comunitare care se aproba de Primarul Municipiului Ploiesti. |
Art. 46 |
Atributiile
personalului incadrat pe functii tehnico-economice si in alte specialitati
administrative se stabilesc de catre directorul economic . |
CAPITOLUL V – Gestiunea economico-financiara si
asigurarea tehnico-materiala
a Politiei Comunitare
Art. 47 |
Politia
Comunitara isi desfasoara activitatea pe baza de buget propriu de venituri si
cheltuieli, aprobat de Consiliul Local. Organizarea si conducerea evidentei
contabile, atat a veniturilor, cat si a cheltuielilor se face pe domenii si
categorii de activitate, iar in cazul acestora pe articole si alineate in
clasificatia functionala si economica, potrivit bugetului aprobat in
conformitate cu prevederile punctelor 160 si 168 din Regulamentul privind
aplicarea Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile
ulterioare. |
Art. 48 |
Finantarea cheltuielilor Politiei
Comunitare se asigura din urmatoarele surse: a) venituri proprii; b) venituri din donatii si
sponsorizari; c)
subventiile
acordate de la bugetul local in conditiile in care cheltuielile curente si de
capital depasesc veniturile realizate de Politia Comunitara. Pentru
efectuarea controlului operatiunilor de incasari si plati, Politia Comunitara
are cont propriu de venituri, cheltuieli si disponibilitati, deschis la
Trezoreria Municipiului Ploiesti. |
Art. 49 |
(1) Finantarea
cheltuielilor de capital se asigura din fondul propriu sau subventii din
bugetul local, conform programelor de investitii aprobate ca anexa la bugetul
de venituri si cheltuieli. (2) Finantarea cheltuielilor
curente si de capital ale Politiei Comunitare se face conform prevederilor
Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 45/2003, privind finantele publice
locale si a Legii bugetului de stat. (3) Excedentele rezultate din executia bugetului Politiei Comunitare
se regularizeaza cu bugetul local, la sfarsitul anului. (4) Executia de casa a
bugetului Politiei Comunitare se efectueaza prin unitatea teritoriala a
Trezoreriei Statului (Trezoreria Ploiesti). (5) In cazul in care finantarea cheltuielilor curente si de capital
s-a asigurat integral din veniturile
proprii, excedentele anuale rezultate din executia bugetului Politiei
Comunitare raman la dispozitia acesteia, urmand a fi folosite cu aceeasi
destinatie, raportandu-se in anul urmator. (6) In cursul exercitiului
bugetar se pot face rectificari ale bugetului de venituri si cheltuieli. |
Art. 50 |
Contabilitatea Politiei
Comunitare este organizata si condusa de catre aceasta pana la nivel de dare
de seama inclusiv si este parte componenta a contabilitatii generale a
Consiliului Local al Municipiului Ploiesti. Corespunzator celor de mai sus,
Politia Comunitara intocmeste lunar balanta de verificare a conturilor
sintetice, trimestrial darea de seama contabila si anual contul de executie
cu anexele prevazute de normele aprobate de Ministerul Finantelor Publice
pentru investitiile publice finantate de la bugetul local si din veniturile
extrabugetare; situatiile intocmite vor fi predate Directiei Economice din
cadrul Primariei Municipiului Ploiesti. |
Art. 51 |
(1) Patrimoniul Serviciului Public specializat
Politia Comunitara se constituie din bunurile apartinand Corpului Gardineilor
Publici , repartizate de Consiliul Judetean Prahova prin protocol . (2) Bunurile preluate potrivit alin. 1 fac
parte, dupa caz, din patrimoniul public si privat al Municipiului Ploiesti si
sunt transmise Serviciului Public Politia Comunitara. (3) Patrimoniul Serviciului Public Politia Comunitara se
poate completa cu bunuri dobandite sau transmise de catre Consiliul Local,
corespunzator activitatii desfasurate. (4) Protocolul va cuprinde inclusiv drepturile si obligatiile ce
decurg din contractele incheiate de Corpul Gardienilor Publici pana la data
de 31.03.2005 |
Art. 52 |
Asigurarea
tehnico-materiala a Politiei Comunitare la nivelul municipiului Ploiesti se
va realiza conform reglementarilor proprii, aprobate prin hotarare a
consiliului local. |
Art. 53 |
Politia
Comunitara a municipiului este autorizata sa procure, sa detina si sa
foloseasca arme letale si arme neletale, precum si munitia corespunzatoare,
pentru inarmarea personalului propriu, in conditiile prevazute de lege. |
Art. 54 |
(1)
Prevederile Legii nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, cu
modificarile si completarile ulterioare si ale altor acte normative
referitoare la functionarii publici se aplica in mod corespunzator functionarilor
publici din Politia Comunitara, in masura in care prin legea de organizare si
functionare a acesteia nu se dispune altfel. (2)Personalului contractual ii sunt aplicabile
prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii. |
Art. 55 |
(1)
Personalul Politiei Comunitare isi indeplineste atributile in mod nemijlocit
sub autoritatea si controlul primarului si nu poate primi insarcinari din
partea altor persoane. (2)
Primarul poate delega prerogativele ce-i revin unei persoane desemnate prin
dispozitie. |
Art. 56 |
Personalul
Politiei Comunitare poate infiinta si se poate asocia in organizatii
sindicale sau in alte organizatii, in conditiile legii. |
Art. 57 |
Personalul
Politiei Comunitare beneficiaza de salarizarea functionarilor publici sau a
personalului contractual, in functie de categoria din care face parte,
potrivit legii. |
Art. 58 |
Pana la
definitivarea preluarii de catre Politia Comunitara a patrimoniului, a
drepturilor si, dupa
caz, a obligatiilor nascute din contractele incheiate de Corpul
Gardienilor Publici, in termenul prevazut de lege, vor fi mentinute normele
actuale referitoare la salarizare, raporturile financiar-contabile cu institutiile
administratiei centrale si locale si personalul de conducere si executie
existent. |
Art. 59 |
Anexele
nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul regulament. |
Anexa 1
Descrierea uniformei de
serviciu, a legitimatiei
de serviciu,
a insemnelor distinctive si a
mijloacelor din dotare
I.
Echipamentul politistilor comunitari se compune din
uniforma de serviciu si uniforma de
interventie.
A.
Uniforma de serviciu
Uniforma
de serviciu pentru personalul Politiei Comunitare este confectionata in
varianta vara-iarna si se compune din:
1. Haina - se confectioneaza din
tergal pentru varianta de vara, iar pentru varianta de iarna, din stofa, ambele
fiind de culoare neagra.
Croiala este dreapta, putin cambrata in talie (pentru a acoperi in intregime
bazinul) si se incheie la un rand de nasturi.
Spatele
hainei se confectioneaza din doua bucati, avand cusatura pe mijloc, fara slit.
Are in
partea inferioara, lateral, la nivelul mijlocului dintre cei doi nasturi, doua
buzunare ascunse, prevazute cu clapa. In partea superioara, stanga sus, are revazuta
o bentita, cusuta in partea exterioara, iar sub guler este prinsa cu un
nasture, pe care se pun tresele pentru ierarhizare.
Haina se
poarta cu camasa de culoare bleu si cravata de culoare neagra.
2.
Pantalonul - in varianta
vara-iarna, se confectioneaza din aceleasi materiale ca haina, fiind de culoare
gri-inchis, cu vipusca de culoare neagra inclusa in cusatura. Are croiala
dreapta, fara manseta, lungimea poate ajunge pana la partea superioara a
tocului incaltamintei, iar largimea ei este intre 210-250 mm, in raport cu
talia. Pantalonul este prevazut cu doua buzunare laterale si un buzunar la
spate, inchis cu clapa si nasture. Pantalonul se confectioneaza cu betelie obisnuita
si este prevazut cu patru gaici lungi de 70 mm si late de 20 mm, prinse in
partea superioara prin cusatura beteliei, iar in partea inferioara prinse cu
nasture de format mic, astfel incat pantalonul sa permita portul centurii a carei
latime este de 50 mm.
3.
Fusta se confectioneaza, in
locul pantalonului, numai la costumul de vara al femeilor. Croiala este dreapta,
largimea stabilindu-se in raport cu talia, iar lungimea este de 50 mm sub
rotula genunchiului.
4. Camasa-bluza - se confectioneaza din poplin sau tercot
de culoare bleu, inchisa la gat si incheiata cu cinci nasturi; maneca este
scurta, in partea superioara avand doua buzunare cu burduf si clape care se incheie
cu cate un nasture de format mic. Pe clapa buzunarului din partea stanga se
aplica o bentita lata de 30 mm, cusuta in partea exterioara si prinsa cu un
nasture spre interior, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.
Camasa-bluza
se poarta deschisa la gat (sau cu cravata), cu partea inferioara introdusa in
pantaloni sau in fusta. Poate fi purtata si sub haina, cu cravata.
5. Camasa se confectioneaza din panza, poplin sau
tercot de culoare bleu. Se poarta cu cravata sub veston sau scurta de vant.
6.
Scurta de vant - se
confectioneaza din tercot impermeabilizat de culoare neagra. Se poarta deschisa
la gat, putand fi purtata si inchisa datorita croiului cu revere rasfrante; se incheie
cu fermoar pe interior si la patru nasturi pe exterior.
In partea
de jos si la maneci este prevazuta cu elastic.
Scurta de
vant este prevazuta cu doua buzunare oblice ascunse, care se incheie cu
fermoar. Pe interior, in partea dreapta, este prevazuta cu un buzunar care se incheie
cu un nasture.
Pe cusatura
de deasupra buzunarului oblic, din partea stanga, se aplica o bentita din acelasi
material, lata de 30 mm, cusuta in exterior si prinsa cu nasture in interior,
pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.
Spatele
este confectionat din trei parti, una in partea de sus si doua in partea de
jos, prevazute cu pense. Lungimea trebuie sa depaseasca talia cu 100-120 mm.
7.
Pelerina de ploaie - are
croiala tip raglan si este deschisa la gat, cu posibilitatea de a fi purtata si
inchisa. Se incheie in fata la un rand cu patru nasturi ascunsi, iar ajustarea in
talie se face cu ajutorul unui cordon cu doua catarame din metal sau inlocuitori.
Maneca are
croiala raglan. Pelerina este prevazuta cu doua buzunare asezate oblic
(ascunse) cu nasturi (de 170-180 mm lungime si de 40 mm latime) sub guler si se
prinde cu trei nasturi mici.
Gluga este
confectionata din acelasi material.
Pelerina
de ploaie este de culoare neagra si se confectioneaza dintr-un materia1
impermeabi1.
In partea
stanga sus are o bentita cusuta in exterior (lunga de 100 mm si lata de 30 mm) si
prinsa cu un nasture sub rever, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.
8.
Scurta imblanita - se
confectioneaza din tercot impermeabilizat de culoare neagra, usor matlasata, cu
mesada detasabila, de culoare asortata cu fata scurtei.
Modelul
este tip sport, se incheie cu fermoar in interior si cu butoni in exterior, are
guler pe gat, prevazut cu snur ascuns.
In talie si
in partea de jos, pentru ajustare pe corp, este prevazuta tot cu snur ascuns.
Lateral (stanga-dreapta), in partea de jos, sunt dispuse doua buzunare
aplicate, drepte, cu clape care se incheie cu nasturi. In partea de sus (stanga-dreapta)
va fi prevazuta cu buzunare drepte cu clape care se inchid cu nasturi. Pe clapa
buzunarului de sus din partea stanga este prevazuta o bentita (100 mm lungime si
30 mm latime) cusuta in partea dinspre umar si prinsa cu un nasture in partea
interioara, pe care se aplica tresele de ierarhizare. Largimea scurtei imblanite
se stabileste in raport cu talia, acoperind in intregime bazinul.
9. Sapca - se confectioneaza din acelasi material
cu costumul de vara sau de iarna, dupa caz.
Calota sepcii
este de forma ovala, cu distanta de 20 mm intre diametrul latimii si diametrul
lungimii, este intinsa cu ajutorul unei sarme din otel, pentru a-si mentine
forma.
Banda are
diametrul ce rezulta din marimea sepcii si se confectioneaza din carton tare.
Pe partea exterioara a benzii se aplica o tesatura din lana (lata de 40 mm) de
culoare neagra, cu romburi de culoare bleu.
Sapca este
captusita cu tesatura de culoare asortata calotei.
Cozorocul
este de culoare neagra, de forma ovalizata, si se fixeaza la sapca, inclinat.
Sapca este
prevazuta deasupra cozorocului cu un snur dublu de culoare neagra.
Capetele snurului
sunt prinse pe linia colturilor cozorocului cu cate un buton de culoare galbena.
Sapca are aplicata, in fata - la centru - pe banda, emblema.
Cozorocul
de la sapca sefului Politiei comunitare si a adjunctului (adjunctilor) acestuia
este prevazut cu trei randuri de frunze de stejar, pentru sefii de servicii cu
doua randuri de frunze de stejar, pentru sefii de birouri si compartimente cu
un rand de frunze de stejar, iar pentru functionarii publici de executie acesta
este simplu.
Frunzele
de stejar se confectioneaza din metal de culoare galbena.
10. Sepcuta
cu cozoroc - se confectioneaza
din tercot de culoare gri petrol.
Calota se
confectioneaza in clini si are inscriptionat pe mijlocul ei POLITIA
COMUNITARĂ.
La spate
este prevazuta cu un sistem reglabil de strangere. In fata sub inscriptia POLITIA
COMUNITARĂ este aplicata emblema pentru coifura.
11.
Bascul - se confectioneaza
din stofa postav, este de culoare neagra, iar in lateral pe partea stanga se
aplica emblema.
12. Caciula - este de culoare neagra, confectionata
din postav, prevazuta cu doua clape din blana naturala de ovine. Clapa din fata
este rotunjita, iar cea din spate formeaza doua urechi laterale, prevazute cu
doi nasturi si o bentita pentru incheierea acestora deasupra capului sau sub barbie.
La
mijlocul clapei din fata se aplica emblema.
Caciula
este captusita cu tesatura din celofibra in amestec cu fibre poliamidice sau
poliesterice, asortata la culoarea calotei.
Pentru seful
Politiei comunitare si adjunctul (adjunctii) acestuia, blana de la caciula este
din astrahan (caracul).
13.
Bocancii sau ghetele sunt
din piele de culoare neagra, prevazuti cu bombeuri, au talpa si tocuri din
cauciuc si se incheie cu sireturi sau cu fermoar.
14.
Pantofii sunt din piele
de culoare neagra, prevazuti cu bombeuri, fara ornamentatie si se incheie cu sireturi.
Pentru
sezonul de vara se pot confectiona pantofi perforati, iar pentru femei, acestia
pot avea decupaj.
15.
Centura - este de culoare
neagra, fara diagonala, are latimea de 50 mm si se incheie cu o catarama din
metal de culoare galbena.
16.
Emblema - se aplica pe sapca
si pe caciula de catre personalul Politiei comunitare cu drept de uniforma. Se
confectioneaza din metal de culoare galbena, in forma de rozeta circulara, cu
diametru de 40 mm, incadrata cu un rand de frunze de stejar.
Pentru seful
Politiei comunitare, adjunctul (adjunctii) si sefii de servicii emblema este incadrata
cu trei randuri de frunze de stejar, este bombata, avand in centrul sau un
triunghi echilateral cu colturile rotunjite si latura de 35 mm, emailat in
culorile drapelului de stat al Romaniei, si are imprimata in relief, in partea
superioara, inscriptia de culoare alba "ROMANIA", iar in partea
inferioara, initialele "P.C.".
17.
Cravata - se confectioneaza
din tesatura poliesterica tip matase, este de culoare neagra, cu un medalion cu
inscriptia P.C. pe fond de culoare albastra si cu tricolorul in diagonala.
18.
Fularul se confectioneaza
din fibre P.N.A. tip lana, de culoare neagra.
19.
Pulover - se confectioneaza
din fire tip lana de culoare gri petrol cu anchior cu sau fara maneci.
Puloverul
este prevazut pe umeri cu platca si epoleti de culoare bleu. Pe spatele manecii
sunt prevazute cotiere din acelasi material. Pe pieptul stang este prevazuta o
banda velcro pentru fixarea insemnului de grad. La 3 centimetri de umeri se
aplica ecusonul cu Politia Comunitara.
20.
Ecusonul pentru maneca -
se confectioneaza din fibre poliesterice pe fond de culoare bleu, avand in
partea superioara inscriptia "POLITIA COMUNITARĂ", la mijloc
culorile drapelului de stat al Romaniei, asezate in pozitie verticala, iar in
partea inferioara se inscrie denumirea orasului. Se poarta pe bratul stang de catre
intreg personalul cu drept de uniforma si se aplica la 5 cm de cusatura
umarului.
21. Numarul
matricol - se confectioneaza
din metal in forma de octogon, pe fond de culoare galbena, in care se inscrie o
rozeta circulara reprezentand culorile drapelului de stat al Romaniei si
inscriptia " POLITIA COMUNITARĂ", iar la mijloc, un cerc de
culoare bleu, unde este trecut numarul matricol al personalului cu drept de
uniforma si abrevierea denumirii orasului. Se poarta pe partea dreapta,
deasupra buzunarului.
22.
Port-carnetul - se confectioneaza
din piele sau din inlocuitori de culoare neagra si se compune din doua fete
prinse printr-un burduf. Partea din spate se rabateaza sub forma de capac si se
incheie in fata printr-un buton sau tic-tuc. Se poarta fixat pe centura prin
doua gaici.
23. Palaria
pentru femei se confectioneaza
din fetru de culoare neagra; deasupra borului se monteaza o banda la fel ca la sapca.
II.Mijloace
din dotare
Pentru realizarea sarcinilor de servicu si
autoaparare, politistii comunitari au in dotare:
–
arme de foc:
§
pistoale;
§
pistoale mitraliera – pentru cei care executa
transporturi de valori monetare;
–
bastoane de cauciuc sau tomfe;
–
pulverizatoare iritant – lacrimogene;
–
catuse;
–
mijloace de comunicare ( statii emisie-receptie,
telefoane mobile);
–
alte mijloace autorizate: (scut, casca, veste antiglont,
veste multifunctionale, bastoane cu electrosoc, etc.)
–
autovehicule:
§
autoturisme pentru patrulare si executarea controlului;
§
autospeciale pentru transport valori monetare;
Pe autovehicule, in partile laterale si pe capota din fata se va aplica
emblema politiei comunitare.
In raport
cu functiile indeplinite, insemnele distinctive de ierarhizare au urmatoarele
forme si marimi:
a)
seful
politiei comunitare -
trei stele tip octogon metalice, de culoare galbena, asezate pe banda de
culoare bleu din tesatura de lana, cu latimea de 15 mm, la o distanta de 5 mm intre
ele;
b)
adjunctul
sefului - doua stele tip
octogon metalice, de culoare galbena, asezate pe banda de culoare bleu din tesatura
de lana, cu latimea de 15 mm, la o distanta de 5 mm intre ele;
c)
seful
de serviciu - o stea tip
octogon metalica, de culoare galbena, asezata pe banda de culoare bleu din tesatura
de lana, cu latimea de 15 mm, prinsa la jumatatea bentitei;
d)
seful
de birou sau compartiment - trei trese din metal, de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate
paralel pe banda de culoare bleu din tesatura de lana cu latimea de 15 mm, avand
intre ele o distanta de 5 mm;
e)
functionarul
public superior - doua
trese din metal, de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate paralel pe
banda de culoare bleu din tesatura de lana cu latimea de 15 mm, avand intre ele
o distanta de 5 mm;
f)
functionarul
public principal - o tresa
din metal, de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate pe banda de culoare
bleu din tesatura de lana cu latimea de 15 mm, prinsa la jumatatea bentitei;
g)
funtionarul
public - o tresa din
poliester de culoare albastra, cu lungimea de 15 mm, avand inscriptia
"P.C."
Legitimatia de serviciu – se confectioneaza din imitatie de piele
(ecologica), cu dimensiunile de 200 x 80 mm, cu deschidere pe verticala,
cuprinzand urmatoarele mentiuni: in partea superioara tricolorul, iar sub
acesta inscriptia „ROMÂNIA”; sub acestea se inscrie in partea stanga consiliul
local care a eliberat-o, mentiunea „POLITIA COMUNITARĂ”, numarul legitimatiei,
iar in partea dreapta va fi aplicata fotografia detinatorului; dupa aceasta se inscriu
numele si prenumele functionarului public din Politia Comunitara, codul numeric
personal, numarul matricol, data emiterii legitimatiei, semnatura sefului Politiei
Comunitare din care face parte detinatorul si stampila structurii.
In partea
inferioara a legitimatiei se introduce emblema politiei comunitare, dupa care
se aloca 6 spatii suprapuse pentru aplicarea vizelor anuale care se semneaza de
seful Politiei Comunitare.
din
care se compune uniforma si durata maxima de uzura
Nr. crt. |
Denumirea articolului
|
Durata
maxima de uzura - ani - |
1 |
Sapca pentru costum de vara |
2 |
2 |
Sapca pentru costum de iarna |
3 |
3 |
Basca |
2 |
4 |
Sepcuta cu cozoroc |
2 |
5 |
Palarie (femei) |
2 |
6 |
Caciula |
3 |
7 |
Cravata |
1 |
8 |
Fular P.N.A. |
3 |
9 |
Camasa |
1/2 |
10 |
Camasa - bluza |
1 |
11 |
Costum de vara |
2 |
12 |
Costum de iarna |
3 |
13 |
Scurta de vant |
2 |
14 |
Pulover |
2 |
15 |
Costum de interventii de vara |
2 |
16 |
Costum de interventii de iarna |
2 |
17 |
Pelerina de ploaie |
3 |
18 |
Scurta imblanita |
3 |
19 |
Manusi din piele |
3 |
20 |
Pantofi de vara de culoare neagra |
1 |
21 |
Pantofi de iarna de culoare neagra |
2 |
22 |
Ghete piele de culoare neagra |
2 |
23 |
Centura piele |
6 |
24 |
Curea piele |
6 |
25 |
Port-carnet piele |
6 |
26 |
Port-baston piele |
6 |
27 |
Emblema pentru sapca, basc, caciula,
palarie si sepcuta |
1 |
28 |
Insemne distinctive |
1 |
29 |
Port-catuse din piele |
3 |
NOTĂ:
Anexa 3
ANGAJAMENT
DE SERVICIU
(pentru
personalul contractual)
Subsemnatul ______________________, fiul lui ______________ si al
___________________, nascut la data de _______________, in localitatea,
__________________, judetul ______________, domiciliat in _____________, str.
_______________, nr. ___, bloc _______, sc. ___, et. ____, ap. ____, posesorul
actului de identitate seria ______, nr. ____________, eliberat de
_____________________ la data ____________, CNP ___________________, cu ocazia
angajarii in cadrul Politiei Comunitare a municipiului Ploiesti, am luat
cunostinta de drepturile si obligatiile ce-mi revin (prevazute mai jos), si ma
oblig sa-mi desfasor activitatea in cadrul Politiei Comunitare pe o perioada de
3 (trei ) ani.
In cazul in care, din cauze imputabile mie, mi se va desface contractul de
munca, ma oblig sa achit contravaloarea cheltuielilor facute cu pregatirea mea,
in raport cu timpul ramas pana la concurenta celor 3 ani.
1.Drepturile principale ale salariatului:
-
dreptul
la salarizare pentru munca depusa;
-
dreptul
la repaus zilnic si saptamanal;
-
dreptul
la concediu de odihna anual;
-
dreptul
la egalitate de sanse si de tratament;
-
dreptul
la demnitate in munca;
-
dreptul
la securitate si sanatate in munca;
-
dreptul
la acces la formarea profesionala;
-
dreptul
la informare si consultare;
-
dreptul
de a lua parte la determinarea si ameliorarea conditiilor de munca si a
mediului de munca;
-
dreptul
la protectie in caz de concediere;
-
dreptul
la negociere colectiva si individuala;
-
dreptul
de a participa la actiuni colective;
-
dreptul
de a constitui sau de a adera la un sindicat.
2.Obligatii principale ale salariatului:
-
obligatia
de a realiza norma de munca sau, dupa caz, de a indeplini atributiile ce ii revin
conform fisei postului;
-
obligatia
de a respecta disciplina muncii;
-
obligatia
de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, in contractul
colectiv de munca aplicabil, precum si in contractul individual de munca;
-
obligatia
de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;
-
obligatia
de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate;
-
obligatia
de a respecta secretul de serviciu.
3.Drepturile principale ale angajatorului:
-
sa
stabileasca organizarea si functionarea unitatii;
-
sa
stabileasca atributiile corespunzatoare pentru fiecare salariat, in conditiile
legii;
-
sa
dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii
lor;
-
sa
exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu;
-
sa
constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile
corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si
regulamentului intern.
4.Obligatiile principale ale angajatorului:
a) sa informeze salariatii asupra conditiilor
de munca si asupra elementelor care privesc desfasurarea relatiilor de munca;
b) sa asigure permanent conditiile tehnice si
organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca si conditiile
corespunzatoare de munca;
c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce
decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele
individuale de munca;
d) sa comunice periodic salariatilor situatia
economica si financiara a unitatii;
e) sa se consulte cu sindicatul sau, dupa caz,
cu reprezentantii salariatilor in privinta deciziilor susceptibile sa afecteze
substantial drepturile si interesele acestora;
f)
sa
plateasca toate contributiile si impozitele aflate in sarcina sa, precum si sa
retina si sa vireze contributiile si impozitele datorate de salariati, in
conditiile legii;
g) sa infiinteze registrul general de
evidenta a salariatilor si sa opereze inregistrarile prevazute de lege;
h) sa elibereze, la cerere, toate documentele
care atesta calitatea de salariat a solicitantului;
i)
sa
asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.
Data Semnatura
___________ ___________________
ANGAJAMENT
DE SERVICIU
(pentru
functionarii publici)
Subsemnatul ______________________, fiul lui ______________ si al
___________________, nascut la data de _______________, in localitatea,
__________________, judetul ______________, domiciliat in _____________, str.
_______________, nr. ___, bloc _______, sc. ___, et. ____, ap. ____, posesorul
actului de identitate seria ______, nr. ____________, eliberat de
_____________________ la data ____________, CNP ___________________, cu ocazia
numirii in functia publica in cadrul Politiei Comunitare a municipiului
Ploiesti, am luat cunostinta de drepturile si obligatiile ce-mi revin
(prevazute mai jos), si ma oblig sa-mi desfasor activitatea in cadrul Politiei
Comunitare pe o perioada de 3 (trei ) ani.
In cazul in care, din cauze imputabile mie, va inceta raporturile de
serviciu, ma oblig sa achit contravaloarea cheltuielilor facute cu pregatirea
mea, in raport cu timpul ramas pana la implinirea celor 3 ani.
Drepturile functionarilor publici:
1.
Dreptul la opinie al functionarilor publici este
garantat.
Este interzisa orice discriminare intre functionarii publici pe criterii
politice, de apartenenta sindicala, convingeri religioase, etnice, de sex,
orientare sexuala, stare materiala, origine sociala sau de orice alta asemenea
natura.
2.
Functionarul public are dreptul de a fi informat cu
privire la deciziile care se iau in aplicarea prezentului statut si care il
vizeaza in mod direct;
3.
Dreptul de asociere sindicala este garantat
functionarilor publici, cu exceptia celor care sunt numiti in categoria
inaltilor functionari publici, functionarilor publici de conducere si altor
categorii de functionari publici carora le este interzis acest drept prin
statute speciale.
Functionarii publici, pot, in mod liber, sa infiinteze organizatii
sindicale, sa adere la ele si sa exercite orice mandat in cadrul acestora.
Functionarii publici se pot asocia in organizatii profesionale sau in alte
organizatii avand ca scop reprezentarea intereselor proprii, promovarea
pregatirii profesionale si protejarea statutului lor.
4.
Functionarilor publici le este recunoscut dreptul la
greva, in conditiile legii, cu respectarea principiului continuitatii si
celeritatii serviciului public;
5.
Pentru activitatea desfasurata functionarii publici au
dreptul la un salariu compus din:
salariul de baza;
sporul pentru vechime in munca;
suplimentul postului;
suplimentul gradului.
Functionarii publici beneficiaza de
prime si alte drepturi salariale, in conditiile legii.
Salarizarea functionarilor publici
se face in conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului
unitar de salarizare pentru functionarii publici.
6.
Functionarii publici care, potrivit legii, sunt obligati
sa poarte uniforma in timpul serviciului o primesc gratuit.
7.
Functionarii publici au dreptul de a-si perfectiona in
mod continuu pregatirea profesionala;
Pe perioada in care functionarii publici urmeaza forme de perfectionare
profesionala, beneficiaza de drepturile salariale cuvenite, in situatia in care
acestea sunt:
–
organizate la initiativa sau in interesul autoritatii sau
institutiei publice;
–
urmate la initiativa functionarului public, cu acordul
conducatorului autoritatii sau institutiei publice;
–
organizate de Institutul National de Administratie, de
centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala, in
conditiile legii, sau de alte institutii specializate din tara sau strainatate;
Pentru acoperirea cheltuielilor programelor de formare si perfectionare
profesionala a functionarilor publici autoritatile si institutiile publice au
obligatia sa prevada in bugetul anual propriu sumele necesare pentru
cheltuielile respective.
8.
Durata normala a timpului de lucru pentru functionarii
publici este de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana;
Pentru orele lucrate din dispozitia conducatorului autoritatii sau
institutiei publice peste durata normala a timpului de lucru sau in zilele de
sarbatori legale ori declarate zile nelucratoare functionarii publici de
executie au dreptul la recuperare sau la plata majorata cu un spor de 100% din
salariul de baza. Numarul orelor platite cu sporul de 100% nu poate depasi 360
intr-un an.
9.
Functionarii publici au dreptul, in conditiile legii, la
concediu de odihna, la concedii medicale si la alte concedii;
10. Functionarul public are
dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul de
baza din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat.
11. In perioada concediilor
de boala, a concediilor de maternitate si a celor pentru cresterea si
ingrijirea copiilor, raporturile de serviciu nu pot inceta si nu pot fi
modificate decat din initiativa functionarului public in cauza.
Indatoririle
functionarilor publici :
1.
Functionarii publici au obligatia sa isi indeplineasca cu
profesionalism, impartialitate si in conformitate cu legea, indatoririle de
serviciu si sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii
persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului corpului functionarilor
publici;
2.
Functionarii publici de conducere sunt obligati sa
sprijine propunerile si initiativele motivate ale personalului din subordine,
in vederea imbunatatirii activitatii autoritatii sau institutiei publice in
care isi desfasoara activitatea, precum si a calitatii serviciilor publice
oferite cetatenilor;
3.
Functionarii publici au indatorirea de a respecta normele
de conduita profesionala si civica prevazute de lege.
4.
Functionarii publici au obligatia ca, in exercitatea
atributiilor ce le revin, sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea
publica a convingerilor si preferintelor lor politice, sa nu favorizeze vreun
partid politic si sa nu participe la activitati politice in timpul programului
de lucru;
5.
Functionarilor publici le este interzis sa faca parte din
organele de conducere ale partidelor politice;
6.
Functionarii publici raspund, potrivit legii, de
indeplinirea atributiilor ce le revin din functia publica pe care o detin,
precum si a atributiilor ce le sunt delegate;
7.
Functionarul public este obligat sa se conformeze
dispozitiilor primite de la superiorii ierarhici;
8.
Functionarul public are dreptul sa refuze, in scris si
motivat, indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic, daca le
considera ilegale. Daca cel care a emis dispozitia o formuleaza in scris,
functionarul public este obligat sa o execute, cu exceptia cazului in care
aceasta este vadit ilegala. Functionarul public are indatorirea sa aduca la
cunostinta superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispozitia, astfel de
situatii;
9.
Functionarii publici au obligatia sa pastreze secretul de
stat, secretul de serviciu, precum si confidentialitatea in legatura cu
faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea
functiei publice, in conditiile legii, cu exceptia informatiilor de interes
public;
10. Functionarilor publici le
este interzis sa solicite sau sa accepte, direct sau indirect, pentru ei sau
pentru altii, in considerarea functiei lor publice, daruri sau alte avantaje;
11. La numirea intr-o functie
publica, precum si la incetarea raportului de serviciu, functionarii publici
sunt obligati sa prezinte, in conditiile legii, conducatorului autoritatii sau
institutiei publice, declaratia de avere. Declaratia de avere se actualizeaza
anual, potrivit legii.
12. Functionarii publici au
obligatia de a rezolva, in termenele stabilite de catre superiorii ierarhici,
lucrarile repartizate;
13. Functionarilor publici le
este interzis sa primeasca direct cereri a caror rezolvare intra in competenta
lor sau sa discute direct cu petentii, cu exceptia celor carora le sunt
stabilite asemenea atributii, precum si sa intervina pentru solutionarea
acestor cereri;
14. Functionarii publici sunt
obligati sa urmeze forme de perfectionare profesionala, organizate de
Institutul National de Administratie sau alte institutii abilitate potrivit
legii, a caror durata cumulata este de minimum 7 zile pe an;
15. Functionarii publici care
urmeaza programe de formare specializata in administratia publica, cu o durata
mai mare de 90 de zile, organizate de Institutul National de Administratie sau
de alte institutii similare din strainatate, finantate din bugetul de stat sau
local, sunt obligati sa se angajeze in scris ca vor lucra in administratia
publica, cel putin 3 ani de la terminarea programelor;
16. In cazul nerespectarii
angajamentului, functionarii publici sunt obligati sa restituie institutiei sau
autoritatii publice contravaloarea cheltuielilor efectuate pentru
perfectionare, calculate in conditiile legii.
17. Prevederile de mai sus se
aplica si in cazul in care persoanele care au urmat o forma de perfectionare,
nu au absolvit-o din vina lor. In acest caz functionarii publici sunt obligati
sa restituie drepturile salariale primite pe aceasta perioada.
18. Functionarii publici au
obligatia sa respecte intocmai regimul juridic al conflictului de interese si
al incompatibilitatilor, stabilite potrivit legii.
Oblig. Institutiei :
1.
Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa
asigure functionarilor publici conditii normale de munca si igiena, de natura
sa le ocroteasca sanatatea si integritatea fizica si psihica.
Functionarilor publici li se poate aproba, in mod exceptional, pentru
motive de sanatate, schimbarea compartimentului in care isi desfasoara
activitatea. Schimbarea se poate face pe o functie publica corespunzatoare,
daca functionarul public in cauza este apt profesional sa indeplineasca noile
atributii care ii revin.
2.
Functionarii publici beneficiaza de asistenta medicala,
proteze si medicamente, in conditiile legii.
3.
Functionarii publici beneficiaza de pensii, precum si de
celelalte drepturi de asigurari sociale de stat, potrivit legii;
4.
In caz de deces al functionarului public, membrii
familiei, care au, potrivit legii, dreptul la pensie de urmas, primesc pe o
perioada de 3 luni echivalentul salariului de baza din ultima luna de
activitate a functionarului public decedat.
In cazul in care decizia pentru pensia de urmas nu a fost emisa din vina
autoritatii sau a institutiei publice in termen de 3 luni de la data decesului,
aceasta va achita in continuare drepturile prevazute, pana la emiterea deciziei
pentru pensia de urmas.
5.
Functionarii publici beneficiaza in exercitarea
atributiilor lor de protectia legii.
6.
Autoritatea sau institutia publica este obligata sa
asigure protectia functionarului public impotriva amenintarilor, violentelor,
faptelor de ultraj carora le-ar putea fi victima in exercitarea functiei
publice sau in legatura cu aceasta. Pentru garantarea acestui drept,
autoritatea sau institutia publica va solicita sprijinul organelor abilitate,
potrivit legii;
7.
Autoritatea sau institutia publica este obligata sa il
despagubeasca pe functionarul public in situatia in care acesta a suferit, din
culpa autoritatii sau a institutiei publice, un prejudiciu material in timpul
indeplinirii atributiilor de serviciu.
Data Semnatura
______________ ___________________