Anexa nr.2
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
AL SERVICIULUI PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENTA A
PERSOANELOR
CAPITOLUL I – DISPOZITII GENERALE
Art. 1 |
Serviciul Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor al Municipiului Ploiesti, denumit in continuare
serviciu public, se organizeaza in subordinea Consiliului Local Ploiesti in
temeiul Ordonantei de Guvern nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si
functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 372/2002 cu modificarile si completarile din
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 50/2004 si Legea nr. 520/2004. |
Art. 2 |
(1) Scopul Serviciului Public
Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor al Municipiului Ploiesti este acela
de a exercita competentele ce ii sunt date prin lege pentru punerea in
aplicare a prevederilor actelor normative care reglementeaza activitatea de
evidenta a persoanelor, precum si de eliberare a documentelor. (2) Activitatea Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor se desfasoara in interesul
persoanei si al comunitatii, in sprijinul institutiilor statului, exclusiv pe
baza si in executarea legii. |
Art. 3 |
(1) In vederea indeplinirii
atributiilor, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor este
constituit potrivit prevederilor art. 4 alin. 1 din Ordonanta de Guvern nr.
84/2001, prin reorganizarea compartimentului de stare civila din aparatul
propriu al Consiliului Local al Municipiului Ploiesti si a biroului de evidenta
informatizata a persoanei din localitate, care a facut parte din structura de
evidenta informatizata a persoanei a municipiului. (2) Serviciul Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor este organizat la nivel de serviciu public si
are in componenta servicii si compartimente avand ca principale atributii:
evidenta persoanelor si eliberarea cartilor de identitate si a celor de alegator,
eliberarea pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de
inmatriculare, inregistrarea actelor si eliberarea certificatelor de stare
civila, informatica, analiza-sinteza, secretariat-arhiva si relatii cu
publicul. |
Art. 4 |
Seful Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor este numit sau eliberat din
functie prin hotarare a consiliului local, in conditiile legii, cu avizul
Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor in conformitate cu
prevederile art. 9, alin. 2 din metodologia aprobata prin Hotararea
Guvernului nr. 2104/2004. |
Art. 5 |
In indeplinirea
prerogativelor cu care este investit, Serviciul Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor coopereaza cu celelalte structuri ale Consiliului
local, ale Ministerului Administratiei si Internelor si colaboreaza, pe
probleme de interes comun, potrivit prevederilor actelor normative in
vigoare, cu autoritatile publice, societati, agenti economici, precum si cu
persoane fizice. |
CAPITOLUL II – ORGANIZAREA SERVICIULUI PUBLIC
Art. 6 |
Serviciul Public
Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor are atributii pe linie de: a)
evidenta a persoanelor si
eliberare a actelor de identitate; b)
eliberare a pasapoartelor, a
permiselor de conducere, a certificatelor de inmatriculare si a placilor cu
numere de inmatriculare a vehiculelor; c)
informatica; d)
stare civila; e)
analiza-sinteza,
secretariat-arhiva si relatii publice; |
Art. 7 |
Structura
organizatorica are urmatoarea componenta: -
Directorul executiv al serviciului
public; -
Serviciul Stare Civila; -
Serviciul Evidenta Persoanelor; -
Biroul Financiar – Contabil; -
Compartimentul Juridic, Resurse
Umane, Relatii cu Publicul; -
Compartimentul Administrativ Intretinere; |
Art. 8 |
(1) Serviciul Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor executa atributiile ce ii sunt conferite de
lege pentru solutionarea cererilor cetatenilor care au domiciliul sau resedinta
pe raza de competenta. (2) In vederea atingerii
obiectivelor stabilite, activitatea serviciului are la baza relatii de
autoritate (ierarhice, functionale), de cooperare, de coordonare si de
control, potrivit atributiilor stabilite pentru fiecare structura componenta in
parte. |
Art. 9 |
Relatiile de
autoritate ierarhice se stabilesc intre conducerea Serviciului Public
Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor si structurile subordonate acestuia
in scopul mentinerii, pastrarii si perfectionarii starii de functionalitate a
serviciului. Acelasi tip de relatii se stabilesc intre sefi si personalul
subordonat acestora. |
Art. 10 |
La nivelul Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor, activitatea de control si
coordonare este atributul conducerii si se realizeaza direct, ori prin
intermediul directorului serviciului public si sefului de serviciu. |
Art. 11 |
Serviciul Public
Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor a municipiului Ploiesti primeste si
solutioneaza cererile cetatenilor pe probleme specifice de evidenta a
persoanelor din municipiul Ploiesti. |
Serviciul Public are
in principal urmatoarele atributii:
Art. 12 |
a)
Intocmeste, pastreaza, tine
evidenta si elibereaza certificatele de stare civila, cartile de identitate si
cartile de alegator; b)
Inregistreaza actele si faptele
de stare civila, precum si mentiunile si modificarile intervenite in statutul
civil, in domiciliul si resedinta persoanei, in conditiile legii; c)
Intocmeste si pastreaza
registrele de stare civila, in conditiile legii; d)
Intocmeste, completeaza,
rectifica, anuleaza sau reconstituie actele de stare civila, precum si orice
mentiuni facute pe actele de stare civila si pe actele de identitate, in
conditiile legii; e)
Actualizeaza, utilizeaza si
valorifica Registrul local de evidenta a persoanei, care contine datele de
identificare si adresele cetatenilor care au domiciliul in raza de competenta
teritoriala a serviciului public comunitar respectiv; f)
Furnizeaza in cadrul Sistemului
National Informativ de Evidenta a Populatiei datele necesare pentru actualizarea
Registrului Permanent de Evidenta Populatiei; g)
Furnizeaza in conditiile legii,
la solicitarea autoritatilor si institutiilor publice centrale, judetene si
locale, agentilor economici ori a cetatenilor, datele de identificare si de
adresa ale persoanei; h)
Intocmeste listele electorale
permanente, in colaborare cu structurile teritoriale ale Centrului National
pentru Administrarea Bazelor de Date de Evidenta a Persoanelor; i)
Constata contraventiile si aplica
sanctiuni, in conditiile legii; j)
Primeste cererile si documentele
necesare in vederea eliberarii pasapoartelor simple, permiselor de conducere,
certificatelor de inmatriculare a vehiculelor si le inainteaza serviciilor
publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, respectiv
serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a
vehiculelor, prin intermediul serviciului public comunitar judetean de evidenta
a persoanelor; k)
Primeste de la serviciile
publice comunitare competente pasapoarte simple, permisele de conducere,
certificatele de inmatriculare a vehiculelor si placile cu numere de inmatriculare
a vehiculelor pe care le elibereaza solicitantilor. l)
Tine registrele de evidenta
pentru fiecare categorie de documente eliberate; m)
Indeplineste si alte atributii
stabilite prin reglementari legale. |
DIRECTOR EXECUTIV
Art. 13 |
Conducerea Serviciului Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor este asigurata de directorul serviciului public. |
Art. 14 |
Directorul serviciului
public reprezinta Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor in
relatiile cu directorii din celelalte structuri din cadrul primariei si ai
serviciilor publice din subordinea Consiliului Local, cu comandantii (sefii)
unitatilor din Ministerul Administratiei si Internelor, cu institutiile si
organismele din afara sistemului Ministerului Administratiei si Internelor,
potrivit competentelor legale. |
Art. 15 |
(1)Directorul Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor raspunde in fata Consiliului
Local si a Primarului Municipiului Ploiesti de intreaga activitate pe care o
desfasoara, potrivit prevederilor fisei postului. (2) Personalul Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor raspunde de intreaga
activitate pe care o desfasoara, in fata directorului serviciului public. |
Art.
16 (1) Directorul isi indeplineste
atribuţiile în mod nemijlocit, este şef al întregului personal din
subordine şi are următoarele atribuţii:
a)
organizează,
planifică şi conduce întreaga activitate al Serviciului Public
Comunitar de Evidenta a Populatiei;
b)
asigură
cunoaşterea şi aplicarea întocmai, de către întregul personal, a
prevederilor legale;
c) răspunde de pregătirea
profesională a personalului din subordine;
d)
analizează
trimestrial activitatea Serviciului
Public Comunitar de Evidenta a Populatiei şi indicatorii de performanţă stabiliţi de consiliul
local ;
e)
asigură
ordinea interioară şi disciplina în rândul salariatilor, având
dreptul să propună acordarea de recompense şi aplicarea de
sancţiuni în condiţiile legii;
f)
îndeplineşte orice alte
atribuţii stabilite prin lege;
g)
asigura si raspunde de realizarea
atributiilor serviciului prevazute la art. 12.
(2)
În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul Serviciului Public
Comunitar de Evidenta a Populatiei emite decizii, cu caracter obligatoriu
pentru întreg personalul din subordine.
ATRIBUTIILE SERVICIULUI DE EVIDENTA A PERSOANEI
Art. 17 – Pe linie de evidenta a persoanelor si eliberare a actelor de
identitate, de eliberare a pasapoartelor, a permiselor de conducere, a
certificatelor de inmatriculare si a placilor cu numere de inmatriculare a
vehiculelor, de informatica, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a
Persoanelor are urmatoarele principale atributii :
- pe linie de evidenta a persoanelor si eliberare a
actelor de identitate:
|
a)
Organizeaza activitatea de
eliberare a actelor de identitate si a cartilor de alegator, sens in care
primeste, analizeaza si solutioneaza cererile pentru eliberarea cartilor de
identitate, stabilirea, restabilirea ori schimbarea domiciliului, precum si
acordarea vizei de resedinta, in conformitate cu prevederile legale; b)
Pentru indeplinirea intocmai a
atributiilor si sarcinilor din competenta, raspunde de aplicarea intocmai a
dispozitiilor legale, a ordinelor si instructiunilor care reglementeaza activitatea
pe linia regimului de evidenta a persoanelor; c)
Inregistreaza toate cererile, in
registrele corespunzatoare fiecarei categorii de lucrari, in conformitate cu
prevederile metodologiei de lucru; d)
Raspunde de corectitudinea
datelor preluate din documentele primare si inscrise in formularele necesare
eliberarii actelor de identitate; e)
Colaboreaza cu formatiunile de
politie organizand in comun actiuni si controale la locuri de cazare in
comun, hoteluri, moteluri, campinguri si alte unitati de cazare turistica, in
vederea identificarii persoanelor nepuse in legalitate pe linie de evidenta a
populatiei, precum si a celor urmarite in temeiul legii; f)
Asigura aplicarea mentiunilor
corespunzatoare in actele de identitate ale cetatenilor fata de care s-a luat
masura interdictiei de a se afla in anumite localitati sau de a parasi
localitatea de domiciliu; g)
Identifica pe baza mentiunilor
operative elementele urmarite, cele cu interdictia prezentei in anumite
localitati etc. si anunta unitatile de politie in vederea luarii masurilor
legale ce se impun; h)
Inmaneaza actele de identitate
titularilor care au solicitat eliberarea acestora; i)
Actualizeaza Registrul permanent
de evidenta a populatiei cu informatiile din cererile cetatenilor pentru
eliberarea actului de identitate, precum si din comunicarile autoritatilor
publice prevazute de lege; j)
Desfasoara activitati de
primire, examinare si rezolvare a petitiilor cetatenilor; k)
Asigura colaborarea si schimbul
permanent de informatii cu unitatile operative ale Ministerului Administratiei
si Internelor, in scopul realizarii operative si de calitate a sarcinilor
comune ce le revin, in temeiul legii; l)
Formuleaza propuneri pentru imbunatatirea
muncii, modificarea metodologiilor de lucru etc.; m)
Intocmeste situatiile
statistice, sintezele ce contin activitatile desfasurate lunar, trimestrial si
anual, in cadrul serviciului, precum si procesele-verbale de scadere din
gestiune; n)
Raspunde de activitatile de
selectionare, creare, folosire si pastrare a arhivei specifice; o)
Solutioneaza cererile formatiunilor
operative din M.A.I., S.R.I., S.P.P., Justitie, Parchet, M.Ap.N., persoane
fizice si juridice, privind verficarea si identificarea persoanelor fizice; p)
Organizeaza, asigura conservarea
si utilizeaza, in procesul muncii, evidentele locale; q)
Elibereaza acte de identitate
persoanelor internate in unitati sanitare si de protectie sociala, precum si
celor aflate in arestul unitatilor de politie ori in unitati de detentie din
zona de responsabilitate; r)
Acorda sprijin in vederea
identificarii operative a persoanelor internate in unitati sanitare, ce nu
poseda asupra lor acte de identitate; s)
Asigura securitatea documentelor
de serviciu; t)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de lege sau conducerea serviciului. |
-
pe linie de eliberare a pasapoartelor, a permiselor de conducere, a
certificatelor de inmatriculare si a placilor cu numere de inmatriculare a
vehiculelor
|
a)
Primeste cererile si documentele
necesare in vederea eliberarii si preschimbarii pasapoartelor simple,
includerii minorilor in pasapoartele parintilor, eliberarii si preschimbarii
permiselor de conducere auto, a certificatelor de inmatriculare si a placilor
cu numere de inmatriculare a vehiculelor, pentru cetatenii care domiciliaza in
raza de competenta; b)
Trimite serviciilor publice
comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, respectiv serviciilor
publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor,
cererile si documentele necesare in vederea producerii pasapoartelor simple,
permiselor de conducere, certificatelor de inmatriculare a vehiculelor si placilor
cu numere de inmatriculare a vehiculelor; c)
Preia de la serviciile publice
comunitare competente pasapoartele simple, permisele de conducere,
certificatele de inmatriculare a vehiculelor si placile cu numere de inmatriculare
a vehiculelor in vederea inmanarii lor catre solicitanti; d)
Inmaneaza pasapoartele,
permisele de conducere auto, certificatele de inmatriculare si placile cu
numere de inmatriculare a vehiculelor, titularilor care au solicitat
eliberarea acestora; e)
Raspunde de corectitudinea
datelor preluate din documentele primare si inscrise de cetateni in
formularele utilizate pentru eliberarea pasapoartelor, permiselor de
conducere auto si certificatelor de inmatriculare; f)
Tine registrele de evidenta pentru
fiecare categorie de documente eliberate; g)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de lege sau conducerea serviciului. |
- pe linie de
informatica:
|
a)
Actualizeaza Registrul permanent
de evidenta a populatiei local cu datele privind persoana fizica in baza
comunicarilor inaintate de ministere si alte autoritati ale administratiei
publice centrale si locale, precum si a documentelor prezentate de cetateni
cu ocazia solutionarii cererilor acestora; b)
Preia in Registrul permanent de
evidenta a populatiei datele privind persoana fizica in baza comunicarilor
nominale pentru nascutii vii, cetateni romani, ori cu privire la modificarile
intervenite in statutul civil al persoanelor in varsta de 0 – 14 ani, precum si
actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaratiile din care
rezulta ca persoanele decedate nu au avut acte de identitate; c)
Preia imaginea cetatenilor care
solicita eliberarea actelor de identitate si a pasapoartelor; d)
Actualizeaza datele si pregateste
lotul in vederea producerii cartilor de identitate si a pasapoartelor; e)
Copiaza pe dischete sau CD lotul
cu cererile pentru producerea cartilor de identitate si a pasapoartelor si
completeaza fisa de insotire a locului si celelalte evidente; f)
Opereaza in baza de date locala
data inmanarii cartii de identitate; g)
Executa activitati pentru intretinerea
preventiva a echipamentelor din dotare; h)
Evidentiaza incidentele de
hard-soft si de aplicatie; i)
Clarifica neconcordantele dintre
nomenclatorul arterelor de circulatie si situatia din teren, respectiv din documentele
cetatenilor; j)
Rezolva erorile din baza de date
locala ( constatate cu ocazia unor verificari sau semnalate de alti
utilizatori); k)
Salveaza si arhiveaza pe suport
magnetic, fisierul de imagini pentru loturile de carti de identitate; l)
Furnizeaza, in conditiile legii,
datele de identificare si de adresa ale persoanei catre autoritatile si
institutiile publice centrale, judetene si locale, agentii economici si catre
cetateni, in cazul in care sunt necesare prelucrari de date in sistem
informatic; m)
Intocmeste listele electorale
permanente; n)
Administreaza reteaua si
domeniul sistemului informatic pe probleme de competenta serviciului public
comunitar local; o)
Desfasoara activitati de studiu si
documentare tehnica, in scopul cunoasterii tehnologiilor in domeniul
informatic si a posibilitatilor de implementare a acestora in cadrul
sistemului informatic local; p)
Colaboreaza cu specialistii
structurilor informatice interconectate la bazele de date comune ale
Ministerului Administratiei si Internelor, in vederea asigurarii utilizarii
datelor in conformitate cu prevederile legale; q)
Executa operatii de instalare a
sistemelor de operare software-ului de baza si de aplicatie pe echipamentele
de calcul care compun sistemul informatic local si participa la depanarea si
repunerea in functiune a echipamentelor de calcul, impreuna cu specialistii
firmei care asigura asistenta tehnica in cadrul contractelor de service al
echipamentelor de calcul, de comunicatie si softaware; r)
Asigura protectia datelor si
informatiilor gestionate si ia masuri de prevenire a scurgerii de informatii
clasificate si secrete de serviciu; s)
Executa alte sarcini dispuse de
conducerea serviciului sau prevazute de lege. |
ATRIBUTIILE SERVICIULUI
DE STARE CIVILA
Art. 18 |
Pe linie de stare civila, Serviciul Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor are urmatoarele principale atributii : a) Intocmeste, la cerere sau din oficiu -
potrivit legii, actele de nastere, de casatorie si de deces si elibereaza
certificate doveditoare ; b) Inscrie mentiuni, in conditiile legii si
ale metodologiilor, pe marginea actelor de stare civila aflate in pastrare si
trimite comunicari de mentiuni pentru inscriere in registre, exemplarul I sau
II, dupa caz ; c) Pentru indeplinirea intocmai a atributiilor
si sarcinilor din competenta, raspunde de aplicarea intocmai a dispozitiilor
legale, a ordinelor si instructiunilor care reglementeaza activitatea pe
linia regimului de stare civila ; d) Inregistreaza toate cererile in
registrele corespunzatoare fiecarei categorii de lucrari, in conformitate cu
prevederile metodologiei de lucru; e) Raspunde de corectitudinea datelor
preluate din documentele primare si inscrise in formulare ; f)
Elibereaza
extrase de pe actele de stare civila, la cererea autoritatilor, precum si
dovezi privind inregistrarea unui act de stare civila, la cererea persoanelor
fizice ; g) Trimite structurii informatice din
cadrul directiei, pana la data de 5 a lunii urmatoare inregistrarii, comunicarile
nominale pentru nascutii vii, cetateni romani, ori cu privire la modificarile
intervenite in statutul civil al persoanelor in varsta de 0-14 ani, precum si
actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaratiile din care
rezulta ca persoanele decedate nu au avut acte de identitate ; h) Trimite centrelor militare, pana la data
de 5 a lunii urmatoare inregistrarii decesului, livretul militar sau adeverinta
de recrutare a persoanei supuse obligatiilor militare ; i)
Intocmeste
buletine statistice de nastere, de casatorie si de deces, in conformitate cu
normele Institutului National de Statistica pe care le
trimite, lunar, Directiei Judetene de Statistica ; j)
Ia
masuri de pastrare in conditii corespunzatoare a registrelor si
certificatelor de stare civila pentru a evita deteriorarea sau disparitia
acestora ; k) Atribuie codul numeric personal, pe baza
listelor de coduri precalculate, pe care le arhiveaza si le pastreaza in
conditii depline de securitate ; l)
Propune
anual, necesarul de registre, certificate de stare civila, formulare,
imprimate auxiliare si cerneala speciala, pentru anul urmator, si il comunica
Serviciului Public Comunitar Judetean de evidenta a persoanelor ; m) Se ingrijeste de reconstituirea prin
copiere a registrelor de stare civila pierdute ori distruse - partial sau
total - dupa exemplarul existent, certificand exactitatea datelor inscrise ; n) Ia masuri de reconstituire sau intocmire
ulterioara a actelor de stare civila, in cazurile prevazute de lege ; o) Inainteaza serviciului public comunitar
judetean de evidenta a persoanelor exemplarul II al registrelor de stare
civila, in termen de 30 de zile de la data cand toate filele din registru au
fost completate, dupa ce au fost operate toate mentiunile din exemplarul
I ; p) Sesizeaza imediat serviciul judetean de
specialitate, in cazul disparitiei unor documente de stare civila cu regim
special ; q) Primeste cererile si efectueaza verificari
cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativa si transcrierea
certificatelor de stare civila procurate din strainatate ; r) La solicitarea instantelor, efectueaza
verificari cu privire la anularea, completarea, rectificarea ori modificarea
actelor de stare civila, declararea disparitiei sau a mortii pe cale judecatoreasca
si inregistrarea tardiva a nasterii ; s) Desfasoara activitati de primire,
examinare, evidenta si rezolvare a petitiilor cetatenilor ; t)
Asigura
colaborarea si schimbul permanent de informatii cu unitatile operative ale
M.A.I., in scopul realizarii operative si de calitate a sarcinilor comune
ce-i revin in temeiul legii ; u) Formuleaza propuneri pentru imbunatatirea
muncii, modificarea metodologiilor de lucru etc. ; v) Intocmeste situatiile statistice,
sintezele ce contin activitatile desfasurate lunar, trimestrial si anual, in
cadrul directiei, precum si procesele-verbale de scadere din gestiune ; w) Raspunde de activitatile de selectionare,
creare, folosire si pastrare a arhivei ; x) Executa actiuni si controale cu
personalul propriu sau in colaborare cu formatiunile de ordine publica, in
unitatile sanitare si de protectie sociala, in vederea depistarii persoanelor
a caror nastere nu a fost inregistrata in registrele de stare civila si a
persoanelor cu identitate necunoscuta ; y) Colaboreaza cu formatiunile de politie
pentru identificarea unor cadavre si persoane cu identitate necunoscuta,
precum si a parintilor copiilor abandonati ; z) Indeplineste orice alte atributii stabilite
de lege sau conducerea serviciului. |
Atributiile biroului financiar-contabil
Art. 19 - Pe linie de
financiar-contabil, Serviciul Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor are
urmatoarele principale atributii :
a)
Intocmeste bugetul de venituri si cheltuieli pe care il supune spre
avizare directorului executiv si spre aprobare Consiliului Local.
b) Informeaza lunar
conducerea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta
a Persoanelor cu privire
la situatie economico-financiara inregistrata.
c)
Intocmeste balanta lunara de
verificare, darea de seama contabila trimestriala si contul anual de executie
cu anexele prevazute normele Ministerului Finantelor Publice.
d)
Organizează evidenţa
contabilă a creanţelor (clienţi şi debitori), emiterea
documentelor legale de încasare la termenele prevăzute în actele care au
generat creanţele în cauză şi urmărirea încasării
acestora, inclusive majorările
şi penalităţile legale de întârziere, răspunzând
solidar cu personalul vinovat de neîncasarea acestora conform prevederilor
legale în vigoare;
e)
Informează conducerea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor cu privire la situaţia economico-financiară;
f)
Exercită
controlul financiar preventiv propriu pentru documente în conformitate cu
prevederile legale;
g)
Ia
măsuri ca actele reprezentând cheltuieli fără viza de control
preventiv să nu se înregistreze în contabilitatea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor;
h)
Asigură
participarea personalului la efectuarea inventarierii patrimoniului şi
stabilirea diferenţelor (plusuri şi minusuri), rezultate în urma
acesteia;
i)
Asigură
înregistrarea în contabilitate a diferenţelor înregistrate în urma
inventarierii şi ia măsurile de regularizare a evidenţelor;
j)
Asigură
întocmirea statelor de plată a salariilor şi a altor drepturi
cuvenite salariaţilor din cadrul Serviciului Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor;
k)
Asigură
întocmirea listelor de pontaj şi a statelor de funcţiuni,
împreună cu inspectorul de personal, din care se preiau elementele
componente privind încadrarea şi salarizarea angajaţilor;
l)
Intocmeşte
lunar deconturile privind costurile efective aferente serviciilor prestate de Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor;
m)
Intocmeşte
balanţa lunară de verificare şi darea de seamă
trimestrială;
n)
Participă
şi răspunde solicitărilor organelor de control pe timpul
efectuării controlului economico-financiar şi de gestiune;
o)
Organizează,
coordonează şi asigură desfăşurarea în bune
condiţii a activităţii de încasare a veniturilor şi
organizarea activităţii prin casierie;
p)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de lege sau conducerea serviciului.
ATRIBUTIILE
COMPARTIMENTULUI JURIDIC,
RESURSE UMANE, RELATII CU
PUBLICUL
Art. 20 - Pe linie de
juridic, resurse umane, relatii cu publicul, Serviciul
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor are urmatoarele principale atributii :
-
pe linie de juridic:
a) Informează
permanent conducerea Serviciului Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor cu
privire la apariţia unor acte normative de interes în realizarea
obiectului de activitate;
b)
Tine evidenţa dosarelor,
termenelor;
c)
Asigură reprezentarea Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor în faţa instanţelor
judecătoreşti;
d)
Asigură asistenţa juridică tuturor
compartimentelor din cadrul Serviciului Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor;
e)
Intocmeşte
acţiuni, întâmpinări, răspunsuri, precizări în dosarele
existente pe rol la instanţele judecătoreşti, verifică
proiectele de contracte;
f)
Verifică
legalitatea contractelor întocmite şi semnează în acest sens;
g)
Redactează
răspunsuri pe linie de contencios administrativ;
h)
Indeplineşte
şi alte sarcini dispuse de conducere sau de Consiliul Local ;
i)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de conducerea serviciului sau prevazute de lege.
-
pe linie de resurse umane
a)
Asigura
aplicarea reglementarilor legale privind salarizarea personalului din Serviciul
Public Comunitar de Evidenta a Populatiei;
b)
Intocmeşte
proiectul de hotarâre pentru aprobarea de către Consiliul Local al
municipiului Ploieşti a organigramei, statelor de funcţii şi de
personal, împreună cu anexele legale;
c)
In
colaborare cu Serviciul Financiar-Contabilitate stabileşte necesarul
fondului de salarii şi alte drepturi de personal, în vederea înscrierii în
proiectul de buget si urmăreşte folosirea eficientă şi în
conformitate cu prevederile legale a acestuia;
d)
Efectuează
lucrările privind evidenţa şi mişcarea personalului din
Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Populatiei;
e)
Intocmeşte
proiectele de dispoziţii şi celelalte lucrări privind încadrarea
şi promovarea în muncă şi de verificare a îndeplinirii de
către solicitanţi a condiţiilor prevăzute de lege.
f)
Efectuează
lucrările legate de încadrarea, pensionarea şi încetarea contractului
de muncă, pentru personalul contractual din cadrul Serviciul Public
Comunitar de Evidenta a Populatiei;
g)
Efectuează
lucrările legate de încadrarea, suspendarea, transferarea, pensionarea
şi încetarea raportului de muncă, pentru funcţionarii publici
din cadrul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Populatiei;
h)
Asigură
întocmirea, completarea şi păstrarea carnetelor de muncă ale
salariaţilor din Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Populatiei
i)
Se
ocupă de înregistrarea şi păstrarea fişelor de evaluare a
performanţelor profesionale ale personalul contractual, a rapoartelor de
evaluare ale funcţionarilor publici şi a fişelor posturilor;
j)
Organizează
în luna decembrie pentru anul următor, programarea concediilor de odihna
ale salariaţilor şi urmăreşte efectuarea acestora;
k)
Tine
evidenţa zilelor de concediu medical, concediu de odihnă, concediului
de studii şi a concediului fără plată pentru
salariaţii Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Populatiei şi
verifică foile de pontaj întocmite de şefii de compartimente;
l)
Intocmeşte
note de concediu privind concediul de odihnă, concediul medical, concediul
fără plată şi concediul acordat pentru studiile
salariaţiilor Serviciului Financiar;
m)
Eliberează
adeverinţe solicitate de personalul din cadrul Serviciului Public
Comunitar de Evidenta a Populatiei privind încadrarea, veniturile realizate,
popriri, împrumuturi C.A.R, giranti, etc.
n)
Elibereaza
si tine evidenta legitimatiilor de serviciu a salariatilor;
o)
Organizeaza
concursuri si examene în vederea ocuparii posturilor vacante;
p)
Raspunde
de organizarea si functionarea, potrivit legii, a comisiei de încadrare;
asigura secretariatul acestei comisii;
q)
Intocmeste
si tine evidenta salariatelor care sunt în concediu pentru îngrijirea copiilor
pâna la 2 ani;
r)
Intocmeste
contractele de munca si urmareste respectarea lor legala;
s)
Intocmeste
si tine evidenta Registrului general de evidenta a salariatilor privind
evidenta personalului contractual al Serviciului Public Comunitar de Evidenta a
Populatiei;
t)
Asigura
intocmirea, completarea si pastrarea dosarelor profesionale si personale ale
functionarilor publici ai Serviciului Public Comunitar de Evidenta a
Populatiei;
u)
Tine
evidenta declaratiilor de avere;
v)
Intocmeste
si tine evidenta Listei pentru avansare si promovare a functinarilor publici;
w)
Elibereaza
la cerere copii dupa carnetele de munca solicitate de salariati;
x)
Intocmeste
si tine evidenta ecusoanelor salariatilor;
y)
Intocmeste
Registrul pentru evidenta datelor personale ale salariatilor;
z)
Exercita si alte atributii stabilite prin
lege sau alte acte normative, prin hotarâri ale Consiliului local sau
dispozitii ale primarului şi directorului executiv;
aa)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de lege sau conducerea serviciului.
- pe linie de Secretariat, Relatii cu Publicul
a)
Primeste, inregistreaza si tine evidenta ordinelor, dispozitiilor,
instructiunilor, regulamentelor, stampilelor si sigiliilor, asigurand repartizarea
lor in cadrul serviciului;
b)
Verifica modul in care se aplica
dispozitiile legale cu privire la apararea secretului de stat si de serviciu,
modul de manipulare si de pastrare a documentelor secrete;
c)
Asigura inregistrarea intrarii/iesirii
tuturor documentelor si clasarea acestora in vederea arhivarii acestora ;
d)
Repartizeaza corespondenta, o preda
dupa executarea operatiunilor de inregistrare in registrele special destinate;
e)
Expediaza corespondenta;
f)
Asigura primirea si inregistrarea
petitiilor si urmareste rezolvarea acestora in termenul legal;
g)
Organizeaza si desfasoara
activitatea de primire in audienta a cetatenilor de catre conducerea
serviciului sau lucratorul desemnat;
h)
Centralizeaza principalii
indicatori realizati, verifica modul de indeplinire a sarcinilor propuse si intocmeste
sintezele, situatiile comparative si analizele activitatilor desfasurate
periodic ;
i)
Transmite serviciului public
comunitar de evidenta a persoanelor, judetean, sintezele si analizele intocmite;
j)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de conducerea serviciului sau prevazute de lege..
Atributiile compartimentului
administrativ-intretinere
Art. 21 - Pe linie de
administrativ-intretinere, Serviciul Public Comunitar
Local de Evidenta a Persoanelor are urmatoarele principale atributii :
a) Gestioneaza resursele materiale si de
dotare necesare activitatii proprii;
b) Asigura pastrarea si conservarea
patrimoniului imobiliar al serviciului prin mentinerea durabilitatii,
functionalitatii si sigurantei in exploatare a contructiilor ;
c) Asigura mentinerea curateniei si ordinii
in cladiri si celelalte suprafete aflate in administrarea serviciului ;
d) Intocmeste necesarul de echipament
(inclusiv de protectie) pentru personalul serviciului si raspunde de
distribuirea acestuia ;
e) Coordoneaza, indruma si controleaza
incadrarea in prevederile legale a modului de folosire a mijloacelor de
transport din dotare, incadrarea conducatorilor auto si a personalului care
conduce mijloacele auto din inzestrare, in normele alocate, precum si
efectuarea testarii periodice in domeniu ;
f)
Executa
controlul operativ curent pentru asigurarea materiala si godpodarirea
judicioasa a mijloacelor materiale si financiare;
g) Asigura efectuarea inventarierii generale
si periodice a bunurilor materiale aflate in dotarea serviciului, stabilirea
vinovatilor pentru eventualele lipsuri constatate si luarea masurilor legale
pentru recuperarea pagubelor;
h) Raspunde de intocmirea documentelor
privind scoaterea din functiune, transmiterea fara plata, valorificarea sau
casarea bunurilor materiale din dotare;
i)
Asigura
constituirea fondului arhivistic neoperativ al biroului, din documentele
rezultate din activitatea de profil ;
j)
Indeplineste
orice alte atributii stabilite de lege sau conducerea serviciului.
CAPITOLUL III – Gestiunea
economico-financiară şi asigurarea tehnico-materială a ServiciulUI Public Comunitar Local de EvidenTA
a Persoanelor
Art. 22 |
Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta
a Persoanelor îşi desfăşoară activitatea pe bază de
buget propriu de venituri şi cheltuieli, aprobat de Consiliul Local. Organizarea
şi conducerea evidenţei contabile, atât a veniturilor, cât şi
a cheltuielilor se face pe domenii şi categorii de activitate, iar în
cazul acestora pe articole şi alineate în clasificaţia
funcţională şi economică, potrivit bugetului aprobat în
conformitate cu prevederile punctelor 160 şi 168 din Regulamentul
privind aplicarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, cu
modificările şi completările ulterioare. |
Art. 23 |
Finanţarea cheltuielilor Serviciului Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor se asigură din următoarele surse: a) venituri proprii; b)
subventii de la bugetul de stat; c)
subvenţii
de la bugetul local. Pentru
efectuarea controlului operaţiunilor de încasări şi
plăţi, Serviciul Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor are cont propriu de venituri, cheltuieli
şi disponibilităţi, deschis la Trezoreria Municipiului
Ploieşti. |
Art. 24 |
(1) Veniturile
proprii provin din sumele incasate din activitatea de eliberare a
documentelor prin valorificarea documentelor utilizate si prin furnizarea
informatiilor si datelor stabilite prin lege. (2) Finanţarea cheltuielilor
curente şi de capital ale Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta
a Persoanelor se face conform prevederilor Ordonanţei de
Urgenţă a Guvernului nr. 45/2003, privind finanţele publice
locale şi a Legii bugetului de stat. (3) Excedentele rezultate din
execuţia bugetului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a
Persoanelor se
regularizează cu bugetul local, la sfârşitul anului. (4) Execuţia de casă a
bugetului Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor se efectuează
prin unitatea teritorială a Trezoreriei Statului (Trezoreria
Ploieşti). (5) In cazul în care
finanţarea cheltuielilor curente si de capital s-a asigurat
integral din veniturile proprii,
excedentele anuale rezultate din execuţia bugetului Serviciului Public
Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor rămân la dispoziţia acesteia, urmând a fi folosite cu
aceeaşi destinaţie, raportându-se în anul următor. (6) In cursul exerciţiului
bugetar se pot face rectificări ale bugetului de venituri şi
cheltuieli. |
Art. 25 |
Contabilitatea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a
Persoanelor este organizată şi condusă de către aceasta
până la nivel de dare de seamă inclusiv şi este parte
componentă a contabilităţii generale a Consiliului Local al
Municipiului Ploieşti. Corespunzător celor de mai sus, Serviciul Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor întocmeşte lunar balanţa de verificare a
conturilor sintetice, trimestrial darea de seamă contabilă şi
anual contul de execuţie cu anexele prevăzute de normele aprobate
de Ministerul Finanţelor Publice pentru investiţiile publice
finanţate de la bugetul local şi din veniturile extrabugetare;
situaţiile întocmite vor fi predate Direcţiei Economice din cadrul
Primăriei Municipiului Ploieşti. |
CAPITOLUL V – DISPOZITII
FINALE
Art. 26 |
Atributiile functionarilor publici si a personalului contractual din
cadrul serviciului public vor fi prevazute in fisele postului. |
Art. 27 |
Personalul Serviciului Public Comunitar Local de
Evidenta a Persoanelor este
obligat sa cunoasca si sa aplice intocmai, prevederile prezentului
regulament. |