P R O C E S – VE
R B A L
al sedintei ordinare a
Consiliului Local al Municipiului Ploiesti, din data de 28 aprilie 2006
Din totalul de 27 de consilieri în functie, la sedintă
au participat 26 de consilieri, lipsind motivat domnul consilier Oprea Nicolae.
***
La sedintă au mai participat:
- Dna Gratiela Gavrilescu - Viceprimar
- Dl Radu Socoleanu -
Viceprimar
- Dna Maria Magdalena Mazâlu - Secretar
***
Sedinta a fost condusă de domnul consilier Savu Daniel.
***
Dl Savu Daniel
Bună ziua si bine ati
venit la sedinta de astăzi.
Vă anunt că în sală sunt
prezenti un număr de 25 de consilieri din 27, lipsind motivat domnul consilier Oprea
Nicolae si doamna Manea Natalia Antoaneta, care urmează să sosească.
Sedinta este statutară si
putem începe lucrările.
La sedintă participă directori si sefi de servicii
ai structurilor subordonate primăriei si
Consiliului Local si reprezentanti ai mass-mediei locale.
Să începem sedinta în primul rând cu urarea traditională
“Hristos a Inviat!”.
Dacă sunt interventii cu privire la proiectul
ordinii de zi?
Dl Rusu Ioan
Ieri în comisia de
buget-finante am discutat, si dorim să retragem de pe ordinea de zi punctul nr.
19 “privind solutionarea cererilor formulate de S.C.
CONPET S.A. Ploiesti, S.C. BISOCEANU & IDRICEANU S.R.L. si S.C.
ELECTROMECANICA Ploiesti S.A. pentru avizarea in vederea scutirii de la plata impozitului
pe cladiri a constructiilor de natura similara cu cele prevazute la art. 250
alin. 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal” pe motivul fundamentării
ulterioare.
Dl Savu Daniel
Deci initiatorii doresc retragerea punctului nr.
19 de pe ordinea de zi pentru o mai bună fundamentare. Fiind retras de initiatori
nu mai este necesar să-l supunem la vot.
Dacă mai sunt interventii pe proiectul ordinii de
zi, înainte de a vă supune atentiei niste completări la ordinea de zi?
Dna Trican Elena
Sunt două proiecte de hotărâri pe ordinea de zi,
cele referitoare la Dalkia, care conform legii trebuiau să fie afisate pe
site-ul primăriei având în vedere importanta deosebită pe care o au pentru
comunitate, pentru cetăteni, pentru bugetul local, si după aceea să fie
introduse pe ordinea de zi. Solicit retragerea acestor proiecte de hotărâri având
în vedere impactul pe care îl vor avea de la 1 ianuarie asupra buzunarului cetăteanului,
si impactul pe care îl au la acest moment asupra bugetului.
Dl Savu Daniel
Vorbesc acum în calitate de initiator a acestor
proiecte de hotărâri alături de doamna consilier Vasilescu Evelinne, si vă
reamintesc că tot prevederile legale, respectiv Legea nr. 52/2003, spune
referitor la caracterul de urgentă, că atunci când este cazul reglementării
unei situatii care din cauza circumstantelor sale exceptionale impune adoptarea
unei solutii imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse
interesului public, proiectele de acte normative se supun aprobării în această
procedură de urgentă.
Aceste proiecte nu au caracter de noutate. Există
proiectul privind modificarea si promovarea unui act aditional, dar el este în
strânsă legătură cu cel de-al doilea proiect de hotărâre care se referă la
avizarea ajustării preturilor de producere, transport si distributie a energiei
termice, proiecte care se supun atentiei Consiliului Local din 6 în 6 luni, conform
prevederilor contractului. Pe de altă parte ele nu necesită manifestarea
punctului de vedere al populatiei. Ele tin de respectarea unui contract, de care
suntem responsabili noi Consiliul Local. Caracterul de urgentă va fi discutat,
tocmai pentru că si eu ca si dumnevoastră sustin că aceste proiecte sunt de
mare importantă pentru populatia Ploiestiului, si cred că este util să rămână
pe ordinea de zi, să le discutăm, pentru a informa ploiestenii ce se întâmplă în
cazul în care aprobăm sau nu aprobăm aceste proiecte. Este util pentru ploiesteni
să afle din discutiile care au loc în Consiliul Local, utilitatea acestor
proiecte. Eu cred că este bine din toate punctele de vedere, să rămână pe
ordinea de zi.
Vă mai aduc aminte un lucru, a fost o discutie
filozofică la un moment dat, domnul consilier Sicoie cred că a initiat-o,
asupra prezentei pe site a proiectelor pe care le supunem analizei Consiliului
Local. Era prezent în sală la momentul respectiv si presedintele Consiliului
Judetean. Am convenit cu totii că în momentul de fată, nicăieri în România nu
se poate respecta această prevedere legislativă, care ar trebui să facă
obiectul unei modificări a legislatiei, deoarece dinamica activitătilor din
administratia locală nu permite ca întotdeauna un proiect de hotărâre să stea
pe site cu 30 de zile înainte de promovarea lui. Si am convenit cu totii asupra
acestui lucru. Si astăzi sunt unele proiecte de hotărâri care au un caracter de
urgentă si le vom introduce pe ordinea de zi. Această prevedere pe care o
invocati dumneavoastră si care este legală, este la latitudinea noastră să o
apreciem. Si am apreciat-o până acum, sută la sută din cazuri cred eu, lăsând
proiectele pe ordinea de zi. Nu cunosc un alt exemplu în care un proiect de hotărâre
a fost scos de pe ordinea de zi pentru că nu a fost publicat pe site.
Eu vă supun atentiei ca proiectele să rămână pe
ordinea de zi, o să supun la vot propunerea dumneavoastră, dar mi-am sustinut
punctul de vedere ca initiator al proiectului.
Supun la vot propunerea doamnei
consilier Trican Elena, de scoatere de pe ordinea de zi a sedintei a
proiectelor de hotărâri de la punctele nr. 16 si 17, respectiv “Proiect de hotarare privind aprobarea actului
aditional nr. 2 la contractul de delegare prin concesiune al S.C. Dalkia Termo Prahova S.R.L. Ploiesti –
initiat de domnii consilieri Savu Daniel si Vasilescu Evelinne.” si “Proiect de hotarare privind avizarea
ajustarii preturilor de producere, transport si distributie energie termica in
municipiul Ploiesti – initiat de domnii consilieri Savu Daniel si Vasilescu Evelinne.”
Cine este pentru? - 13 voturi
Cine este împotrivă? -
12 voturi
Dacă se abtine cineva? -
Cu 13 voturi “pentru”,
ale domnilor consilieri Ionită Dan, Palas Paul, Teodorescu Iulian, Rusu Ioan,
Cosma Marcian, Toma Marcel, Schnelbach Simona, Popescu Cătălin, Sicoie Florin,
Dosaru Iuliana, Lungu Răzvan, Trican Elena si Mateescu Radu si 12 voturi “împotrivă”
ale domnilor consilieri Moraru Gheorghe, Iancu Ion, Savu Daniel, Eparu Ion, Cont
Adriana, Dumitru Carmen, Chivu Sorin, Mitu Augustin, Avramescu Teodor,
Vasilescu Evelinne, Popa Marcian si Banu Marcel a fost aprobată scoaterea acestor
proiecte de hotărâri de pe ordinea de zi a sedintei.
Conform votului
dumneavoastră, proiectele de hotărâri se scot de pe ordinea de zi. In calitate
de initiator, trebuie să vă atrag totusi atentia asupra consecintelor care
decurg din votul dumneavoastră. In momentul de fată, nu respectăm contractul cu
Dalkia, cu toate consecintele care decurg din această nerespectare, care pot
duce la rezilierea contractului si la consecinte defavorabile pentru cetătenii
municipiului Ploiesti. Ati ales să nu discutăm astăzi în Consiliul Local o
problemă importantă pentru ploiesteni. Poate era cea mai importantă problemă de
pe ordinea de zi. Nu există problemă mai importantă decât încălzirea si poate
furnizarea de apă, care să vizeze atâtia cetăteni în orasul Ploiesti.
Conform Regulamentului, sunt obligat, pentru că acest
vot al dumneavoastră duce la consecinte juridice, să vă solicit justificare
pentru care ati votat scoaterea acestui proiect de hotărâre de pe ordinea de
zi. Trebuie să se consemneze. Conform Regulamentului votul împotriva
introducerii pe ordinea de zi a unui proiect de hotărâre, trebuie să aibe o
justificare. Doamna Trican a expus un lucru care nu s-a aplicat niciodată în
Consiliul Local, mai ales în ceea ce priveste importanta unui asemenea proiect
de hotărâre. Riscăm să avem consecinte pentru populatia Ploiestiului, pe care
nu le putem prevedea în acest moment si care sunt negative.
Dl Palas Paul
Consider că prin votul
meu Consiliul Local nu a încălcat absolut nici o obligatie fată de concesionar.
Prin votul meu nu am făcut altceva decât să îmi exprim intentia de a renegocia
această situatie de fapt, de a aprofunda starea în care ne aflăm. Cred că
aceste două proiecte, asa cum au fost ele prezentate, mai pot fi îmbunătătite asezându-ne
din nou la masa negocierilor împreună cu Dalkia. Dalkia în acest moment nu are
temei juridic să rezilieze contractul.
Dl Ionită Dan
Din câte stiu avem o
comisie de renegociere a Contractului cu Dalkia, numită de 30 de zile. Nu stiu
de ce s-a făcut un act aditional pe care-l vedem cu 5 minute înainte de începerea
sedintei de consiliu. Imi pare rău, dar nu îmi asum responsabilitatea de a vota
ceva ce poate aduce atingere cetătenilor acestui municipiu, văzându-l cu 5
minute înainte. Nici nu ai timp în 5 minute să citesti toată hotărârea cu
raportul de specialitate si expunerea de motive.
Dl Savu Daniel
Domnul Ionită,
proiectele au fost introduse în mapele comisiilor de marti.
Dl Ionită Dan
La comisia 6 acest
proiect nu a fost.
Dl Savu Daniel
Vreau să vă spun că era
mai bine să-l discutăm si să-l respingem decât să nu-l trecem pe ordinea de zi.
Puteam să discutăm proiectele. Este prima dată când respingem un proiect de hotărâre
cu justificarea nepublicării pe site, în conditiile când am argumentat legal
caracterul de urgentă si deci le puteam discuta.
Dna Trican Elena
Domnul consilier,
dumneavoastră ati fost sau sunteti în comisia care a întocmit actul aditional.
Am văzut că este semnat de dumneavoastră
si de doamna Evelinne. Vă rog să spuneti în fata Consiliului Local care sunt
sursele de finantare pentru această modificare a contractului? Vreau să vă spun
că noi avem aproximativ 400 de miliarde datorie la acest moment la Dalkia,
datorie istorică si datoriile din ultimii 2 ani, plus faptul că nu stiu de ce
se modifică contractul în dezavantajul cetătenilor. Se stie foarte bine că de
la 1 ianuarie 2007 nu mai avem subventie.
Dl Savu Daniel
Doamna Trican, faceti niste
afirmatii în necunostintă de cauză. Contractul nu era în dezavantajul cetătenilor.
Nu are nici o legătură cu proiectele ceea ce spuneti dumneavoastră acum.
Modificarea viza un avantaj al ploiestenilor.
Eu o să-l rog pe domnul
director Fâcă, pentru că este o problemă importantă chiar dacă ati votat amânarea,
să explice putin, pentru că ati făcut o afirmatie si as vrea să se înteleagă de
ce s-a introdus acest proiect pe ordinea de zi în regim de urgentă.
Dl Teodorescu
Iulian
Este o încălcare a
Regulementului Consiliului Local. Vă rog să urmati cursul firesc al acestui
regulament, de a supune la vot ordinea de zi. Se completează ordinea de zi si
la “Diverse” dacă este cazul discutăm pe aceste subiecte. Vă rog să intrăm în
ordinea de zi.
Dl Savu Daniel
Domnul Teodorescu,
conform regulamentului, în calitate de presedinte de sedintă, pot da cuvântul
pentru lămuriri suplimentare unui director invitat aici, pentru că s-au făcut
nistea afirmatii de către doamna Trican, care nu sunt reale.
Dl Teodorescu
Iulian
Supuneti la vot această
luare de cuvânt.
Dl Savu Daniel
Vă supun la vot
acordarea cuvântului domnului director Fâcă, pentru a lămuri niste aspecte
legate de promovarea acestor proiecte pe ordinea de zi. Ele nu sunt promovate
de consilierii Savu si Vasilescu, decât ca reprezentanti ai dumneavoastră în
comitetul de coordonare. In mod normal trebuia să fim cu totii initiatori la
aceste proiecte, pentru a respecta un contract.
Vă rog să votati dacă
sunteti de accord ca domnul Director Fâcă să explice ploiestenilor utilitatea
introducerii pe ordinea de zi a acestor proiecte si care sunt consecintele
neintroducerii lor:
Cine este pentru? - 14 voturi
Cine este împotrivă? - 2 voturi
Dacă se abtine cineva? - 9 voturi
Cu 14 voturi “pentru”, 2
voturi “împotrivă” si 9 “abtineri”, s-a aprobat acordarea cuvântului domnul
Director Fâcă.
Dl Fâcă Mihail
Vreau să aduc niste lămuriri
stricte. Consiliul Local are un contract cu operatorul Dalkia, prin care se
prevede ca de două ori pe an, la 1 mai si 1 noiembrie, să se facă ajustări de
tarif. Tariful aprobat fiind de fapt avizat de Consiliul Local, cuprinde întotdeauna
două componente: o componentă generată de o formulă cuprinsă în contract, care
să spunem că este tariful de bază, si o componentă care cuprinde pierderile
acumulate din diverse motive de operator, pe perioada de 6 luni dintre cele două
avizări de tarife.
Aceste pierderi se
repartizează pentru fiecare gigacalorie prin împărtirea la gigacaloriile
produse în acest fel. Făcând calculele astăzi, dat fiind că ne apropiem de 1
mai, termenul legal de ajustare de tarif prevăzut de contract, se ajunge la
concluzia că operatorul ar trebui de la un tarif de 134 RON cât are în prezent,
să ajungă la un tarif de 267 RON, din care 157,5 reprezintă tariful de bază
generat de formula din contract si 109,44 RON îl reprezintă pierderile generate
de cresterile pretului combustibilului din ultimul timp.
Cele două hotărâri
modifică prevederea contractuală prin care pierderile sunt repartizate pe următoarele
6 luni din momentul ajustării tarifului, pentru că în următoarele 6 luni, fiind
luni de vară, numărul gigacaloriilor produse va fi foarte mic. Si atunci,
operatorul Dalkia a acceptat ca aceste pierderi produse de cresterea
combustibilului, să fie repartizate pe 12 luni începând cu 1 noiembrie 2006. In
acest fel, în loc să se adauge la fiecare gigacalorie 109,44 RON, se vor adăuga
doar 13,35 RON. Pierderea rămâne aceeasi cantitativ, dar se împarte la un număr
mult mai mare de gigacalorii.
Dacă aplicăm contractul
asa cum este el astăzi, obligatoriu trebuie să aprobăm un tarif de 267 RON. Dacă
se renegociază contractul sau se aplică cele două hotărâri de consiliu propuse
astăzi, se va ajunge la tariful de 157,5 RON până la 1 noiembrie si după 1
noiembrie un tarif pe care îl apreciem noi la cca 182 RON, două treimi din
tariful care ar fi trebuit aprobat conform contractului existent astăzi.
Această actiune are un
grad de urgentă, pentru că tariful nu poate fi aplicat fără aprobarea Autoritătii
Nationale de Reglementare. Autoritatea Natională de Reglementare, a spus foarte
clar, că în cadrul contractului pe care îl avem astăzi cu Dalkia poate aproba
tariful fie la 1 mai, fie la 1 noiembrie. 1 noiembrie înseamnă o nouă crestere
a pretului gazelor la data de 1 iulie, care nu stim exact cât va fi, si nu stim
ce se va întâmpla mai departe. Cam asta ar fi solutia. Mă opresc aici cu lămuririle.
Trebuie să fie clar,
aplicarea strictă a contractului astăzi înseamnă 27 RON gigacaloria, aplicarea
celor două hotărâri de consiliu înseamnă 157,5 RON gigacaloria până la 1
noiembrie, si 182 RON de la 1 noiembrie. Acestea sunt strict datele tehnice.
Dl Teodorescu
Iulian
Vreau să facem o
precizare. Dalkia reprezintă vointa a trei părti care sunt asociate în această
societate. Este vorba de Consiliul Judetean, Consiliul Local, respectiv Dalkia.
Ca atare, existând o
comisie de negociere alcătuită din reprezentanti ai celor trei entităti,
consider că nu putem să procedăm astăzi la o modificare a contractului, asa cum
prevăd cele două proiecte de hotărâri, până ce nu există măcar avizul acestei
comisii de negociere. Este interesant punctul de vedere si al Consiliului Judetean,
si insist ca aceste hotărâri să fie puse în discutie doar după ce comisia de
negociere îsi va exprima punctul de vedere.
Dl Palas Paul
Ati făcut afirmatia domnule
presedinte, că era necesar să discutăm acest proiect si eventual să îl
respingem dacă va fi cazul. Consider că atunci am fi fost noi în culpă,
deoarece am fi invitat atunci Dalkia să rezilieze contractul. In situatia de fată,
noi nu am făcut altceva decât să reinvităm Dalkia la masa negocierilor, să
vedem dacă lucrurile sunt sau nu sunt asa cum se prezintă în proiectele de hotărâri.
In plus, fată de cele spuse de domnul
director Fâcă, nu vreau să spun decât că îmi întăreste convingerea că am
procedat bine că am amânat aceste proiecte, deoarece mai sunt două măriri de
tarife la gaze, în iunie si în septembrie, si abia atunci ne putem da seama într-adevăr
unde ne situăm, raportat la valoarea gigacaloriei. A discuta acum această
chestiune, după care să revenim asupra ei, nu stiu dacă este cel mai bine. Cred
că am procedat bine că am respins acest proiect, că am reinvitat Dalkia la masa
negocierilor, astfel încât Dalkia să înteleagă faptul că Ploiestiul nu este un
sat fără câini unde poate să impună ceea ce doreste.
Vă reamintesc faptul că în
cosul zilnic gigacaloria, încălzirea pe
timp de iarnă, reprezintă o sumă foarte importantă pentru cetăteni, si
chiar nu ne putem juca cu tariful la gigacalorie.
Vă multumesc!
Dl Savu Daniel
Domnul Palas, sunt
obligat să răspund în calitate de initiator al acestui proiect de hotărâre. Din
punct de vedere tehnic aveti dreptate într-un singur sens. Este posibil ca prin
amânarea discutiei acestui proiect de hotărâre, răspunderea juridică care ar
putea să decurgă dintr-un eventual proces cu Dalkia, să nu poată fi acuzati, de
aceea vă dau cuvântul să argumentati, pentru că putem avea această surpriză.
Dalkia poate face acest lucru. Dar nu pot fi de acord cu dumneavoastră atunci când
afirmati că interesul cetătenilor este protejat prin scoaterea de pe ordinea de
zi a acestor proiecte. Domnul Director Fâcă a explicat foarte clar, dar eu
vreau să vă spun un lucru. Dalkia în momentul de fată si de când a fost initiat
acest contract, si nu mă puteti contrazice pentru că stiti cu totii, produce
cea mai ieftină gigacalorie din tară. Eu cred că votul de astăzi poate fi un
vot negativ împotriva acestui operator Dalkia, care a reusit prin resurse
financiare proprii să asigure acest serviciu cetătenilor Ploiestiului în iarna
care a trecut.
Este cel mai important
proiect de pe ordinea de zi.
Eu sunt consilier local,
nu numai presedinte de sedintă, sunt initiatorul acestui proiect si trebuie să-mi
sustin punctul de vedere, pentru că asa cum văd că decurg lucrurile, pot fi două
variante, se doreste ca Dalkia să plece din acest oras si s-ar putea să fie
interesul unor firme care doresc să preia producerea de energie termică pentru
ploiesteni, si asta este o aventură în conditiile orasului Ploiesti, sau dorim
să avantajăm firmele care vând centrale de bloc.
Dl Sicoie Florin
As vrea să-mi justific
votul pentru scoaterea de pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâri, si în
acelasi timp, pentru că mi-a fost pomenit numele vizavi de folosirea pentru
prima dată în acest consiliu a legii transparentei, as vrea să vă spun că în
România, dacă pornim de la premisa că există legi care nu se pot aplica, mâine
o să hotărăsc că nu mai plătesc impozit, pentru că este o lege care nu-mi
place.
Legea
există, a fost votată în 2003, dădea foarte bine la autoritătile europene, că
ea nu se poate aplica este gresit spus. Se poate aplica până la un punct. Eu
pot să vă dau exemple de proiecte de hotărâri care puteau sta linistite pe site
cu două luni înainte de sedintă, si totusin nu au stat. Există astfel de
precedente. Să nu pornim de la premisa că o lege nu se poate aplica.
Dl Savu Daniel
Intervenetia era doar
pentru a vă atrage atentia că este prima oară când aplicăm în cadrul unui
proiect de hotărâre această lege. Atât am vrut. Legea se poate aplica, dar
numai în anumite situatii. Nu în dinamica actuală a tuturor proiectelor care
vizează administratia.
Dl Sicoie Florin
Mai am o problemă, as fi
vrut să văd, ca să pot accepta prezenta acestor proiecte pe ordinea de zi, un
raport al comisiei de negociere. Pentru că dacă tot avem o comisie de
negociere, ea a prestat o activitate, a făcut o evaluare a situatiei si pentru
ca noi consilierii care nu suntem de acele specialităti să putem întelege ar fi
fost necesar acel raport.
Dl Savu Daniel
Comisia de renegociere încă
nu a intrat în functiune, nu a avut nici o sedintă de renegociere, iar prezenta
articolului referitor la modificarea contractului era strict legată de
ajustarea tarifului. Nu făcea parte din proiectele renegocierii în ansamblul său.
Dl Popescu Cătălin
Sunt două proiecte de
hotărâri. Primul este de modificare de contract. In conditiile în care ne aflăm
cu trei părti în acest contract el nu are caracter de urgentă pentru că,
Consiliul Judetean nu l-a luat în discutie, poate îl va lua luna viitoare, si fără
aprobarea Consiliului Judetean proiectul nostru nu făcea să se modifice contractul,
iar celălalt proiect, conform ordonantelor care reglementează preturile la
energie, noi am mai avut o hotărâre, hotărârea nr. 28 de la 1 februarie, care
putea fi aplicată din punct de vedere al ajustării pretului cu formula pe care
o stim, si în textul legal spune că A.N.R.E. atunci când aprobă, poate să aibă
documentatia împreună cu avizul administratiei locale, sau poate si să se
autosesizeze. Deci această mărire a valorii de productie, transport si distributie
a gigacaloriei conform formulei, poate să fie obtinută si prin autosesizarea
A.N.R.E.
Am înteles de ce nu s-a
aplicat hotărârea din noiembrie, si foarte bine că nu s-a aplicat, dar nu am înteles
de ce nu s-a aplicat hotărârea din februarie.
Dl Savu Daniel
O să-l rog pe domnul
director Fâcă, pentru că noi am discutat această problemă într-o sedintă
operativă, să reia, pentru că este bine să stie toată lumea de ce nu s-a
aplicat.
Dl Popescu Cătălin
Iar acum există aceste
două probleme. Această majorare cu 20% de la 1 iunie, este o chestie care am
considerat că trebuie discutată cu Dalkia pe toate capitolele din contract. Eu
cunosc contractul si stiu că există un capitol de investitii unde Dalkia stă
foarte prost, si atunci poate si cifra constituind pierderea pe care au înregistrat-o
între mai 2005 si aprilie 2006, poate fi redusă. Dacă, comisia de renegociere îsi
face treaba, peste o lună de zile putem să luăm hotărâri poate mai avantajoase
pentru cetăteni.
Acesta este punctul meu
de vedere în cunostintă de cauză, pentru că stiu ce reprezintă fiecare cifră
din cele prezentate. Este bine că măcar nu am ajuns la modificarea formulei,
dar rămân la părerea că timp de o lună de zile comisia de negociere trebuie să-si
facă datoria, pentru că de asta am numit-o, si să ajungem la o situatie
suportabilă pentru cetăteni.
Mai am de spus un lucru,
s-a amintit aici de dezastrul de a fi 2.600.000 lei gigacaloria în timpul
verii, si mai bine să fie 1.800.000 lei în timpul iernii. Aici matematic, cred
că este o greseală. Gigacaloria foarte scumpă în timpul verii nu va fi resimtită.
In schimb, recuperarea acestei pierderi de 71 miliarde în timpul iernii, va
afecta mult mai mult cetătenii.
Dl Savu Daniel
Este subventionată
domnul consilier.
Dl Popescu Cătălin
In proiectul de hotărâre
spune că pierderea va fi recuperată în perioada noiembrie 2006 - noiembrie
2007. Cea mai mare parte în anul 2007, când nu stim în ce fel va mai putea fi
subventionată. In nici un caz de către stat. Acest time-aut este după părerea
mea cea mai bună solutie.
Dl Savu Daniel
O să-i dau cuvântul
domnului Fâcă, pentru că ati pus o întrebare si trebuie să vi se răspundă la
ea. Răspunsul s-a mai dat, dar este bine să-l cunoasteti de la domnul director.
Dde ce nu s-a aplicat hotărârea din februarie?
Dl Fâcă Mihail
Tariful calculat în luna
februarie si avizat de Consiliul Local atunci, nu a fost calculat conform
contractului. Stiti că la vremea respectivă o parte din pierderi au fost omise,
în ideea că vor fi trecute la următoarea recalculare de tarif. A.N.R.E. care
verifică strict litera contractului, a refuzat aprobarea acestui tarif, din
acest motiv. Acesta este si motivul pentru care s-a propus de urgentă un act
aditional la contract.
In ceea ce priveste
suportabilitatea vara si iarna, sigur că lucrurile sunt discutabile. Dacă dicutăm
de suportabilitate în această vară, discutăm de o suportabilitate pe bugetul
local, pentru că cetătenii plătesc pretul national de referintă până la 1
ianuarie 2007, iar după, într-adevăr nu stim ce se va întâmpla. Va mai exista
probabil o subventie la nivel local. Nu stim ce se întâmplă cu subventia venită
din partea guvernului. Plata pierderilor conform contractului vara aceasta, ar
fi mărit sarcina bugetului local cu 71 miliarde. Trecerea ei pe 12 luni începând
cu 1 noiembrie 2006 si terminând cu 1 noiembrie 2007, nu diminuează cantitatea
de 71 miliarde, ci numai o diluează. Cantitatea rămâne evident aceeasi. Aplicarea
acestei scheme propuse de lucru, ar fi crescut bugetul local pentru încălzire de
la 290 miliarde cât avem astăzi, până la 308 miliarde. Neaplicarea ei merge de
la 290 miliarde, plus 71 miliarde. Discutăm deci de 361 miliarde, în cazul în
care aplicăm strict contractul.
Singurul motiv pentru
care nu s-a aplicat pretul în februarie, este pentru că într-adevăr el
rezultase în urma unor mici negocieri cu operatorul. Era un pret mai mic decât
cel real prevăzut de contract, iar A.N.R.E. a refuzat acest lucru, a spus că ei nu vor
aproba decât preturi generate de contract, nu generate de întelegeri între părti.
Dl Savu Daniel
In plus, impactul asupra
populatiei a unei gigacalorii în lunile de vară, de 2.600.000 lei, este negativ
din mai multe puncte de vedere. Mărimea aceasta care este generată de pierderi
care se recuperează vara, duce la debransarea foarte multor cetăteni si a celor
care au posibilităti, speriati de această crestere a gigacaloriei pe timp de
vară.
Acest lucru duce la
dezavantajarea celor care nu se pot debransa, scade numărul de clienti ai
Dalkia, si este posbil ca ceilalti să plătească un pret mai mare. Aceasta era
una dintre actiunile pentru care cu totii ar trebui să fim de acord să ducem
pierderile iarna.
Dna Trican Elena
Vreau să fac referire la
comisia de renegociere a contractului. Vreau să vă spun că până la acest moment
nu am fost solicitati să ne întâlnim să începem treaba. Data viitoare se va
spune “dumneavoastră nu ati venit la renegocierea contractului”.
Trebuia să ne întâlnim să
discutăm această problemă, pentru că era comisia de renegociere a contractului,
dar pentru că nu am fost invitati, bineînteles că nu am venit.
In al doilea rând, vreau
să vă spun că înainte de a clarifica această problemă cu tariful, trebuie să
clarificăm problema cu împrumutul BERD. Stiti foarte bine care sunt sursele de
finantare ale împrumutului BERD. Faptul că se face referire în raportul de
specialitate că se va suporta de Consiliul Local, este înteles total gresit,
pentru că prin adresa de la Ministerul Finantelor se spune că nu se suportă din
alocatiile bugetare, ci din sursele din acordul de împrumut. Peste tot în
raport se spune că din acest moment vor fi preluate de Consiliul Local. Este
vorba de 10 milioane USD care vor fi plătiti până în 2011.
Dl Savu Daniel
Mai sunt interventii
pentru a vă justifica votul? Regulamentul prevede că suntem obligati să-l
jusitificăm.
Dl Teodorescu
Iulian
A fost un vot pe o
propunere a doamnei consilier Trican.
Dl Savu Daniel
Această propunere generează
consecinte juridice.
Aceste două proiecte ar
putea avea consecinte de neimaginat în iarna viitoare asupra cetătenilor orasului
Ploiesti.Este vointa dumneavoastră.
Se mai propun pentru a
fi introduse pe ordinea de zi patru proiecte de hotărâri, fără a fi publicate
pe site.
O să vă supun la vot
introducerea pe ordinea de zi a acestor proiecte de hotărâri:
Supunem la vot
introducerea pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre privind “aprobarea studiului de fezabilitate si a
indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului Consolidare Spital Municipal nr.1 Schuller (corp A) - initiat de
domnul primar si de domnii consilieri Carmen Dumitru, Dan Ionită, Teodor
Avramescu, Marcian Popa si Gabriel Lungu.”
Cine este pentru? - 26 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi a fost
aprobată introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre.
Vă anunt că în sală sunt prezenti 26
de consilieri, prin venirea doamnei consilier Manea Natalia.
*
Supunem la vot introducerea
pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre privind “asocierea dintre Consiliul Local al municipiului
Ploiesti si Registrul Auto Român în vederea realizării unui obiectiv de interes
public - initiat de domnul primar.”
Dl Eparu Ion
Care este diferenta între ce s-a discutat până
acum si acest proiect?
De o oră discutăm pe motivatii legate de
respingerea introducerii pe ordinea de zi din considerente de prezentare la
timp pe site-ul primăriei. Acesta este un proiect de asociere a Primăriei pe 1
ha de pământ. Credeti că nu este nevoie să fie pe site?
Dl Savu Daniel
Eu v-am supus aprobării introducerea pe ordinea de
zi.
O să vă rog să se numere exact voturile.
Cine este pentru introducerea pe ordinea de zi a
acestui proiect de hotărâre? - 21 voturi
Cine este împotrivă? - 2 voturi
Dacă se abtine cineva? - 3 voturi
Cu 21 voturi “pentru”, 2 voturi “împotrivă” ale
domnilor consilieri Eparu Ion si Iancu Ion si 3 “abtineri” ale doamnelor
consilieri Trican Elena, Manea Natalia si Dumitru Carmen, a fost aprobată
includerea pe ordinea de zi a sedintei a acestui proiect de hotărâre.
*
Supunem la vot
introducerea pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre privind “aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -
construire spălătorie auto cu cafeterie, P+1 si schimbare de destinatie din
locuintă în vestiar, str. Strandului nr. 3-5, Ploiesti - initiat de domnul
primar si domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin
Chivu si Florin Sicoie.”
Cine este pentru? - 26 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi a fost
aprobată introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre.
*
Supunem la vot
introducerea pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre privind “aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu – service auto si birouri P + 1,
str. Veronica Micle nr. 23, Ploiesti –
initiat de domnul primar si domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona
Schnelbach , Florin Sicoie si Paul Palas.” Vă atrag atentia că acest proiect de
hotărâre a mai fost pe ordinea de zi a unei sedinte anterioare si a fost
respins pentru că nu a avut avizul comisiei de circulatie. Intre timp a obtinut
acest aviz si s-a solicitat reintroducerea pe ordinea de zi.
Cine este pentru? - 26 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi a fost
aprobată introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre.
*
Supunem la vot proiectul ordinii de zi cu modificările
aprobate până acum:
Cine este pentru? - 26 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi ordinea de zi a fost
aprobată.
***
Dl Savu Daniel
Inainte de a trece la primul punct de pe ordinea
de zi, vă anunt că domnul Primar Emil Calotă, pentru că s-ar putea să puneti întrebări
si interpelări care să-l vizeze, a participat la cea de a 64-a Sesiune a Consiliilor
Locale de la Bruxelles. A fost însărcinat de către Guvernul României să facă
parte dintre cei 16 observatori pe care îi avem acolo. Dânsul s-a întors în tară
probabil în acest moment.
Incepem cu primul punct de pe
ordinea de zi “Aprobarea Procesului-verbal
al sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de
22 martie 2006.”
Dacă nu sunt observatii, supunem la vot aprobarea
procesului-verbal:
Cine este pentru? - 26 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi, procesul - verbal a fost
aprobat.
***
Dl Savu Daniel
Trecem la punctul următor de pe ordinea de zi “Intrebări
si interpelări”.
Vă rog, înscrieri la cuvânt.
Dna Trican Elena
Am două probleme. Una este în legătură cu pietele
din municipiul Ploiesti. In ultima săptămână, ca orice cetătean am mers în piată
să cumpăr verdeturi. Preturile nu erau afisate si predominau speculantii. As
avea rugămintea ca Politia comunitară împreună cu salariatii pietelor, să-si
facă datoria. Să meargă în piete si să verifice ceea ce trebuie să verifice în
piete. Eu am mai făcut această
interpelare.
Dl Savu Daniel
O interpelare se referă la un fapt cunoscut,
doamna consilier Trican.
Dna Trican Elena
O altă interventie este legată de WC-urile
ecologice. Noi avem un contract de asociere. Nu stiu dacă se urmăreste
derularea acestuia, dar foarte multi oameni se plâng că de fapt aceste WC-uri
nu functionează. In schimbul amenajării si întretinerii acestor WC-uri, le-am
dat o suprafată de teren pe care o folosesc în scopurile pe care le stiti
dumneavoastră. Firma respectivă să fie atentionată să întretină aceste WC-uri si
să asigure functionarea lor.
Dl Rusu Ioan
Vreau să mă refer la ultima interpelare din sedinta
trecută, în care am solicitat să se înceapă lucrările de curătenie si marcaje
stradale. Tin să apreciez că orasul începe să se vadă altfel, si as ruga-o pe
doamna viceprimar să publicati un program si pentru luna mai.
Dl Banu Andrei
Am două întrebări referitoare la modul cum este
folosit domeniul public si privat al municipiului.
Prima se referă la modul cum se foloseste acel
teren de acces la poarta 2 a stadionului “Petrolul” din Mihai Bravu. Este un
agent economic lângă el si altii în jur, care folosesc acest teren pentru
parcarea masinilor, spălat si alte activităti auxiliare. Doresc să stiu dacă se
plăteste chirie printr-un contract si care este situatia.
In al doilea rând, pe strada Mihail Kogălniceanu
nr. 40 - 42 în fata Hotelului Prahova, unde este clădirea aceea de patrimoniu,
se execută reparatii si o firmă constructoare a întins o plasă de protectie de aproximativ 20 m.p.,
folosită mascat pentru publicitate. Doresc să stiu dacă este impozitată. Nu
este plasă de protectie, este o publicitate mascată.
Dl Sicoie Florin
Am făcut mai multe interpelări în ultimele luni
legate de semnele de circulatie din oras. Am primit azi un răspuns de la
Administratia Domeniului Public si Privat, care mă satisface doar în parte si
nu blamez A.D.P.P.-ul care se ocupă de instalarea semnelor de circulatie doar
din octombrie 2005.
Zona la care m-am referit adesea este zona mărginasă
a orasului, nu zona centrală, zonă în care sunt plantate sute de semne de oprire
interzisă, absolut inutile. As cere ca pe viitor să aflăm ce zone ale orasului
au beneficiat de această asanare de semne de circulatie inutile. Pot să dau un
exemplu foarte concret, zona Piata Mihai Viteazul, care nu este o zonă nici mărginasă,
nici centrală, unde cetătenii care locuiesc în acele blocuri sunt amendati
periodic pentru faptul că îsi parchează masinile în fata blocurilor unde locuiesc
de 20 - 25 de ani. Cel care mi-a semnalat acest lucru a fost amendat de 7, 8
ori pentru că a oprit voluntar în zona de actiune a indicatorului “oprirea
interzisă”. După stiinta mea există o plătcută pe care scrie “cu exceptia
riveranilor” si cred că primăria nu este atât de săracă încât să nu poată pune
aceste plăcute. Să ne gândim ce înseamnă pentru un om să fie expus zilnic unei
amenzi continue, vreme de ani de zile.
O altă interpelare se referă la un stop minunat
care a apărut în zona muzeului Paul Constantinescu. Probabil suntem orasul
stopurilor. Plecând de la Tribunal, sunt trei stopuri până la parcarea de pe
Str. Armoniei. Mă interesează cum a fost amplasat acel stop, dacă are avizul
comisiei de circulatie, si dacă s-a făcut o analiză a traficului?
A treia problemă se leagă de parcarea de la 7
Etaje. Ea se situează la mai putin de 100 de metri de clădirea monument de
valoare natională Catedrala “Sf, Ioan”, si mă interesează dacă există avizul
Comisiei de Apărare a Monumentelor, pentru că sunt deja luni bune de când
această parcare este functională, si după stiinta mea avizele nu se pot obtine
ulterior. Cred că nu trebuie să neglijăm aprobările care privesc zonele de
monument ale orasului.
Dl Savu Daniel
Si eu doream să ridic această problemă. Cred că
trebuie regândită situatia semafoarelor nu numai de lângă Muzeul Paul
Constantinescu, dar si de pe strada Postei, pentru că ele nu sunt corelate. La
orele de trafic maxim se ajunge cu circulatia dincolo de Scoala 21, pentru că
cele două semafoare care duc către linia de tramvai, fac să blocheze circulatia
minute în sir. Chiar dacă este verde la semafor este ocupată toată linia de
tramvai. Inainte era fluentă acolo. Probabil au fost câteva accidente si
acestea au fost ratiunile pentru care s-au montat. Dar cred că trebuie regândit,
pentru că în momentul de fată s-a blocat tot traficul de pe str. Postei.
Dl Cosma Marcian
Vreau să mă refer la o situatie similară întâlnită
pe strada Gh. Gr. Cantacuzino, la un supermarket, dincolo de intersectia cu
biserica. Si acolo se creează greutăti în trafic. Sesizările au venit din
partea cetătenilor. Semaforul de acolo nu este corelat cu semaforul de la
intersectia cu Soseaua Vestului. Vreau să stiu cum si cine a dat aprobările
pentru montarea acelui semafor?
Dl Ionită Dan
Am o problemă care cred că ne priveste pe toti
membrii Consiliului Local. As vrea să stiu de ce nu se aplică hotărârea cu
privire la reparatiile de străzi după interventiile la retelele subterane, asa
cum am votat-o si după normele si tot ceea ce am stabilit noi în Consiliul
Local? De ce operatorii retelelor subterane continuă să facă asfaltări cum se făceau
pe vremuri, prost sau foarte prost, si nu aplică hotărârea de consiliu local.
A doua problemă se referă tot la intersectia Soseaua
Vestului cu Str. Gh. Gr. Cantacuzino, si priveste supermarketul Kaufland. Pe Soseaua
Vestului, spre benzinăria Petrom, toată banda de circulatie până la linia de
tramvai este ocupată de tirurile care asteaptă să intre să aprovizioneze
magazinul Kaufland. Vreau să stiu de ce ocupăm o arteră de circulatie pentru a
descărca marfa unui supermarket privat si toti ploiestenii care trec prin zonă
au greutăti din acest punct de vedere?
O altă problemă, avem la mapă o informare cu
concursurile directorilor de scoli. La concursuri trebuiau să participe cu
caracter consultativ si membrii ai Consiliului Local, pentru că la urma urmei
clădirile si terenurile sunt în proprietatea Consiliului Local. Nu înteleg de
ce directorii care se vor ocupa de banii Consiliului Local, deci de banii ploiestenilor,
participă la un concurs, si contrar Ordinului Ministrului Invătământului,
consilierii locali nu sunt invitati să facă parte din acea comisie, chiar si cu
caracter consultativ. Acesti oameni gestionează banii ploiestenilor.
Dl Savu Daniel
Domnul Ionită, o să vă rog să discutăm această
problemă la punctul “Diverse”, pentru că avem informarea în mapă si o să si hotărâm
ce avem de făcut.
Răspunsurile la întrebări si interpelări, le putem
primi pe loc dacă sunt, dacă nu, o să rog să vă fie communicate în scris.
Dna Gratiela Gavrilescu
Domnul
Banu, referitor la firma de pe Mihail Kogălniceanu, ei au într-adevăr
autorizatie de construire, dar o să verificăm dacă au si autorizatie de
publicitate, pentru că din câte cunoastem nu cred că au.
Referitor la întrebarea domnului Ionită vizavi de
informarea pe care o aveti în mapă, cred că ar trebui ca întreg Consiliul Local
să-si spună astăzi punctul de vedere, pentru că, chiar dacă este un vot
consultativ, sunt banii Consiliului Local, sunt banii ploiestenilor, iar directorii
de scoli trebuie să stie totusi că si noi avem un drept acolo, si este normal să-l
avem. Cred că ar trebui să hotărâm astăzi dacă dăm un accept pozitiv sau
negativ, pentru ca data viitoare să stim să initiem o hotărâre de consiliu.
Dl Radu Socoleanu
O să fiu telegrafic, si o să încerc să vă răspund si
în scris la toate interpelările.
Pentru domnul consilier Rusu, referitor la
programul de marcaje stradale, începând de marti se va anunta acest program, si
eventual îl vom putea pune pe site-ul primăriei. Profit de ocazie pentru a ne
cere scuze fată de ploiesteni pentru situatia creată săptămâna trecută când
s-au realizat marcaje în timpul zilei, dar tin să precizez că este necesar ca
temperatura să fie peste 100 si
orasul necesita acest efort de a realiza marcajele rutiere.
De saptamana viitoare vom intra într-un program în
care în timpul zilei se vor realiza marcaje transversale.
Pentru domnul consilier Sicoie, aveti dreptate,
intersectia Armoniei este o intersectie extraordinar de grea, se fac în
continuare studii practice. Există o solicitare de câtiva ani din partea Politiei
Rutiere de solutionare a traficului din zona respectivă, împreună cu cel care
gestionează sistemul de semaforizare. Lucrăm de aproximativ un an si jumătate
la acest proiect care necesită si în acest moment ajustări. Incă mai lucrăm la
el. El se va realiza si prin anumite marcaje rutiere în zonă. Discomfortul care
s-a creat în perioada anterioară va fi rezolvat prin deshiderea celuilalt
obiect, intersesctia cu Dobrogeanu Gherea. Este un proiect foarte mare de care
Ploiestiul avea nevoie la un anumit moment, realizarea unui nou flux de circulatie
pe zona respectivă. Incă se mai analizează si sperăm ca în maxim 2 săptămâni să-l
facem.
Referitor la semne si indicatoare, si aici în
maxim două săptămâni se va realiza harta digitală a întregului municipiu Ploiesti
în ceea ce priveste semnele si marcajele, unde mai sunt sau nu utile. Ele sunt
montate înainte de ’90 si sunt multe care nu mai sunt utile. După ce realizăm
această hartă o vom prezenta în comisia de circulatie împreună cu Politia
Rutieră. Să nu utiăm că avem obligativitatea ca această hartă privind semne,
marcaje, sensuri unice, să o prezentăm în mod oficial Ministerului Administratiei
si Internelor privind monitorizarea prin GPS a localitătilor, în care este
inclus si municipiul Ploiesti.
Dacă mai sunt nelămuriri vi le pot prezenta si în
scris si vă stau la dispozitie oricând.
Dl Sicoie Florin
Eu stiu că poate fi o hartă digitală extraordinară.
Dar eu mă refer la situatia în care oamenii care locuiesc în acele blocuri, să
nu mai fie amendati zilnic pentru simplul fapt că îsi parchează masina acolo.
Dacă problema nu se va rezolva, eu îmi iau angajamentul să fac un proiect de
hotărâre prin care voi cere încetarea ridicărilor de masini în toată zona, până
la reglementarea problemei.
Dl Radu Socoleanu
In acest moment domnul consilier, nu facem noi
ridicări de autovehicule, o face Politia rutieră.
Dl Sicoie Florin
Eu mă refer la faptul că nu digitalizarea semnelor
de circulatie este problema, ci pur si simplu scoaterea semnelor inutile, o dată,
si în al doilea rând există acel anunt “cu exceptia riveranilor”, foarte simplu
de pus.
Dl Radu Socoleanu
As dori să-l mai completez pe domnul consilier
Cosma referitor la intersectia de la Kaufland. Noi nu am luat-o în primire în
municipiul Ploiesti. Este realizată pe sistem privat de acel supermarket, dar
am sesizat operatorul nostru, firma care se ocupă de semaforizare, să ia măsurile
de rigoare pentru a crea acea undă verde. Nu a trecut în administrarea Primăriei
municipiului Ploiesti.
Dl Sicoie Florin
Referitor la Parcarea de la Catedrală, am întrebat
dacă există avizul si dacă doamna director Simona Munteanu îmi poate răspunde.
Dna Simona Munteanu
Nu există aviz.
Dl Sicoie Florin
Cer luarea de măsuri în consecintă.
Dl Savu Daniel
Dau cuvântul domnului director Săndulescu, pentru
a lămuri situatia.
Dl Săndulescu Cristian
Domnul viceprimar v-a lămurit în legătură cu
marcajele. Puteti veni la A.D.P.P. si vă putem lămuri si în legătură cu semnele
de circulatie. Această hartă digitală nu se face doar pentru a o prezenta
undeva pe un calculator. Ea are două scopuri si anume, miile de semne de
circulatie care s-au pus înainte de ’89 si în continuare de către fiecare
dintre cei care au participat la această activitate. Nu se stie câte semne sunt.
Existând această hartă pe care o să o
avem în două săptămâni, o comisie împreună cu Politia îsi vor spune punctul de
vedere, inclusiv în legătură cu parcările.
Referitor la parcarea de la 7 Etaje, trebuie să
facem precizarea că acea parcare a existat. Nici un consilier până acum nu a găsit
de cuviintă să spună că este ilegală. Acelei parcări nu i s-a făcut altceva,
decât i s-a pus un asfalt si s-a extins cu 5 m, cu acordul expres al
locatarilor blocului 7 Etaje. In momentul când s-a eliberat autorizatia de
construire nu s-a cerut prin certificat aprobarea de la monumente. Nu vreau să
vă contrazic, dar ca să nu picăm în exces, vreau să ne aducem aminte de
parcarea de pe Armoniei, care nici în momentul de fată nu beneficiază de strat
de uzură, si vreau să vă reamintesc că acea parcare acum functionează, nu creează
nici o problemă acelei zone, si stiti foarte bine că am fost amânati câteva
luni pentru simplul motiv că am asanat o zonă absolut insalubră. Imi cer scuze
dacă exagerez, dar acea parcare de la 7 Etaje este utilă si este putin mai mare
decât cea care a existat înainte de ’89.
Dl Sicoie Florin
Eu nu cred că era o problemă să se ceară acel
aviz.
Dl Savu Daniel
Directia Generală de Dezvoltare Urbană o să vă răspundă
în scris.
***
Dl Savu Danilel
Să trecem la punctul nr. 3 de pe
ordinea de zi a sedintei “Proiect de
hotărâre privind modificarea statului de functii al Teatrului Toma Caragiu Ploiesti – initiat de
domnul primar”.
Dacă nu sunt observatii, supunem la
vot proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că la momentul votului
domnul consilier Cosma Marcian nu se afla în sală.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 4 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind aprobarea bilantului contabil si
contului de profit si pierdere pe anul 2005 al Regiei Autonome de Termoficare
si Servicii Publice Ploiesti – initiat de domnul Primar”.
Dacă sunt observatii?
Dna
Trican Elena
In primul rând, de la acest proiect
de hotărâre lipseste raportul de activitate al Consiliului de Administratie.
Acum câteva luni noi am aprobat un Regulament cadru de organizare si functionare
al Consiliilor de Administratie pentru regii. Fiecare regie trebuia să-si facă
propriul regulament de organizare si functionare, să-l aducă în consiliul de
administratie si să-l aprobăm. Bineînteles că a rămas la stadiul în care l-am
aprobat, după care nu s-a mai făcut nimic. In acel regulament cadru se stipula
că fiecare regie, o dată cu prezentarea bilantului va prezenta si raportul de
activitate al Consiliului de Administratie. Aici lipseste.
In al doilea rând, nu sunt de acord
cu precizarea din raportul de gestiune, că pierderea netă rezultată la finele
anului 2005 se încadrează în prevederea bugetară aferentă anului 2005. Eu îmi
aduc aminte perfect că ultimul buget pentru Regia Autonomă de Termoficare si Servicii
Publice l-am aprobat echilibrat. Veniturile erau egale cu cheltuielile.
Dna
Carmen Diaconu - director economic R.A.T.S.P.
In 2006 într-adevăr veniturile sunt
egale cu cheltuielile. In 2005 s-a aprobat cu pierdere.
Dna Trican Elena
Eu stiu că nu am aprobat cu pierdere, dar dacă s-a
aprobat cu pierdere se încadrează în prevederea bugetară. Prin aceasta, noi
Consiliul Local am încălcat principiile de bază ale contabilitătii, să aprobăm
un buget la o regie subventionată 100% din bugetul local, cu pierdere 15
miliarde.
In al treilea rând, nu sunt de acord cu precizarea
din raportul de specialitate sau din raportul de gestiune, că noi preluăm
datoria BERD. Trebuie să întelegem că nu avem surse de finantare pentru datoria
BERD. Principala sursă de finantare era amortizarea investitiei. Eu nu cunosc
dacă la acest moment amortizarea se pregăteste în tarif sau a fost exclusă din
tarif si nu se mai calculează de nimeni.
Dna
Carmen Diaconu - director economic R.A.T.S.P.
Este domeniu public si nu se amortizează.
Dna Trican Elena
Uitati-vă în Legea nr. 571 la art. 24, titlul 2.
Dl Savu Daniel
Imi cer scuze, dar vă întrerup pentru a atrage
atentia consilierilor că în timpul dezbaterii unui proiect de hotărâre este
interzisă părăsirea sălii. Se poate face acest lucru cu permisiunea presedintelui,
între puncte, si cu anuntul presedintelui pentru a se sti că nu participati la
vot. In momentul de fată suntem în plină dezbatere a unui proiect. Rog consilierii
să poftească înapoi în sală, si să părăsească sala dacă sunt cazuri
jusitificate, între proiectele de hotărâri.
Dna Trican Elena
Asa cum am spus, nu sunt de acord cu precizarea
din raportul de gestiune, că datoria la tert va fi preluată de Consiliul Local.
Vreau să precizez că la acest moment, Consiliul Local nu are surse de finantare
pentru acest împrumut care să se încadreze în prevederile contractului de împrumut.
Acolo principala sursă de finantare este tocmai amortizarea mijloacelor fixe.
La acest moment eu nu stiu dacă amortizarea se calculează si este inclusă în
tarif, si dacă este inclusă în tarif atunci trebuie să aloce această sumă din
tarif pentru împrumutul BERD sau a fost
exclusă definitiv la momentul la care s-a negociat contractul. Oricum, noi nu
avem surse de finantare a acestui împrumut BERD, asa cum sunt precizate în
acordul de împrumut.
In al treilea rând, vreau să stiu si eu cum a
crescut fondul de salarii cu 5 milioane în medie pe salariat pe anul 2005? Am comparat
fondul de salarii din bilantul anului anterior cu fondul de salarii din
bilantul acesta. Poate s-a redus numărul de personal, dar eu stiu că nu s-a făcut nici o reducere a numărului de personal.
Vreau să mi se răspundă cum a crescut fondul de salarii?
Dl Savu Daniel
O să primiti răspunsul în scris. Aveti vreo
propunere referitor la proiectul de hotărâre?
Dna Trican Elena
Nu o să votez proiectul de hotărâre în forma
anexată la ordinea de zi.
O singură precizare, salariul mediu în anul
anterior, în 2004 a fost de 10 milioane, în 2005 este de 15 milioane.
Dl Popescu Cătălin
Vreau să-l întreb pe domnul director, care este
stadiul aplicării hotărârilor pe care le-am luat la începutul anului, de înfiintare
a unor servicii noi de vidanjare, de reparatii, si dacă acest bilant negativ cu
pierdere, împiedică să obtină sumele necesare pornirii acestor activităti?
Pentru că noi le-am hotărât, ele nu s-au
pus pe picioare, si după stiinta mea, întrucât se fac pe cheltuielile proprii
ale regiei, a obtine un credit atunci când
esti pe pierdere, este imposibil. Poate că era bine să salvăm Regia Autonomă de
Termoficare si Servicii Publice de la acest bilant negativ, care este o problemă
matematică, fiind un tampon între Consiliul Local si operatorii de servicii. Ceea ce stiu sigur este că activitătile care
le-am aprobat în ianuarie nu s-au pus pe picioare.
Dl Fâcă Mihail
Intr-adevăr pierderea este o pierdere financiară
generată de acest credit BERD rămas fără sursă de rambursare.
Consiliul Local în 2004 a luat o hotărâre prin
care preia sarcina creditului, si într-adevăr, printr-un dialog cu Ministerul
Finantelor Publice care nu s-a încheiat nici până azi, lucrurile au rămas într-un
status quo. Creditul a rămas în sarcina regiei si returnarea fără sursă. El a
generat pierdere datorită variatiei cursului valutar pe anul 2005. Domnul Cătălin
Popescu are perfectă dreptate, dacă ne gândim la investitii în leasing si
credite bancare, datorită acestui bilant usile ne sunt închise peste tot. Din
acest motiv noi nu am mai putut continua cu actiunile respective, decât cu una
singură care nu necesită investitii foarte mari si ne-am putea descurca
singuri, si anume ideea repartizării costurilor la gaze si la energie termică,
actiune care a început si sperăm să o derulăm din ce în ce mai bine.
In ceea ce priveste partea de vidanjare, utilajele
sunt scumpe si nu le mai putem aborda pe o linie de leasing sau printr-un
credit.
Vizavi de acea crestere de cinci milioane pe salariu
mediu a regiei, sincer să fiu, eu cel putin nu am remarcat-o în salariul meu care
a rămas acelasi. Are o crestere generată de coeficientul de crestere din primărie.
O să verific si îi vom răspunde doamnei Trican în scris.
Dl Savu Daniel
Dacă nu mai sunt alte interventii, supunem la vot
proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 23 voturi
Cine este împotrivă? - 1 vot
Dacă se abtine cineva? -
Cu 23 de voturi “pentru” si un vot “împotrivă”
al doamnei consilier Trican Elena,
proiectul de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că la momentul votului
domnul consilier Mitu Augustin nu se afla în sală iar domnul consilier Toma
Marcel s-a retras de la lucrările sedintei, anuntând acest lucru înainte de sedintă.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 5 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind
organizarea de licitatii publice in vederea inchirierii unor spatii excedentare
apartinand unitatilor de invatamant preuniversitar – initiat de domnul primar.”
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că la momentul votului
domnul consilier Mitu Augustin nu se afla în sală.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 6 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotărâre privind
repartizarea de locuinte pentru tinerii sub 35 de ani – initiat de domnul
primar si de domnii consilieri Cont Adriana, Moraru Gheorghe, Manea
Natalia Antoaneta,Teodorescu Iulian Liviu si Dosaru Elena Iuliana”.
Dl Eparu Ion
Din
raportul de specialitate am văzut că doamna căreia i se propune repartizarea
era pe locul 4 si nu am găsit nici o justificare cu privire la primii 3 de pe
listă.
Dl Savu Daniel
Le-au
fost deja repartizate locuinte.
Dacă
nu mai sunt alte observatii, supunem la vot proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că la momentul votului
domnul consilier Mitu Augustin nu se afla în sală.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 7 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind
transmiterea în administrarea Administratiei Nationale a Imbunătătirilor
Funciare a două corpuri de clădire si a terenului aferent acestora din imobilul
situat în strada Cosminelor nr. 18B
- initiat de domnul Primar”. Acest proiect de hotărâre a suferit niste
modificări si o rog pe doamna secretar Mazâlu să ni le prezinte.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Aceste modificări apar pe ecran. Fată de ce ati
avut dumneavoastră în mape, la art. 1, Hotărârea nr. 186/2005 nu se mai revocă,
se modifică „in sensul atribuirii in folosinta gratuita a Pavilionului F2 in
suprafata construita de 256 mp., identificat potrivit Anexei 1, situat în
strada Cosminelor nr. 18 B către Liga pentru apărarea drepturilor persoanelor
cu handicap din România”, iar Administratiei Nationale a Imbunătătirilor
Funciare i se repartiează pavilioanele F3 si G1. Suplimentar am trecut toate
suprafetele pentru concretizare.
Dl Savu Daniel
Aceasta este modificarea proiectului care l-ati
avut în mape, sub forma afisată pe ecran. Dacă sunt interventii?
Dl Ionită Dan
Vreau să îmi comunicati ce a realizat Liga pentru
apărarea drepturilor omului în spatiul pe care l-au avut până acum?
Dna Căpuz Doina
Deocamdată nimic.
Dl Eparu Ion
Vreau să îmi exprim nemultumirea pentru modul în
care luăm niste hotărâri. Am citit în raportul de specialitate că se renuntă
complet la alocarea de spatii către ligă.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Modificările sunt implicite.
Dl Eparu Ion
Doamna secretar, vreau doar să atrag atentia
asupra usurintei cu care sunt tratate lucrurile acestea în momentul în care ni
se prezintă niste proiecte de hotărâri. Acum câteva luni de zile ne-ati
argumentat că trebuie să dăm pentru o asociatie nonguvernamentală niste spatii,
si noi consilierii am fost de acord. La câteva luni de zile veniti si ne spuneti
că nu au făcut nimic, le luăm spatiile si le dăm altei organizatii, iar în sedinta
de consiliu veniti si ne spuneti că le mai dăm o bucată de spatiu.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Cred că nu este neserios modul de prezentare.
Trebuie să acordăm credit si acestor organizatii nonguvernamentale care îsi
procură foarte greu fondurile, foarte greu se pot organiza dacă nu au sprijin
suplimentar, si pentru că există totusi un contract, a trebuit să le dăm credit
si să îi mai asteptăm. Importanta acestui asezământ vizează niste persoane
bolnave. Noi nu avem asa ceva în municipiu si poate până la urmă vom reusi
realizarea acestora. Dat fiind că s-a modificat proiectul de hotărâre, implicit
se vor modifica si argumentele din raportul de specialitate si expunerea de
motive.
Dl Eparu Ion
Poate nu am fost înteles. Dacă mie la mapă mi s-a
prezentat într-un fel hotărârea, înseamnă că cineva a gândit-o, înseamnă că asa
s-a cerut, asa a fost nevoie „revocă Hotărârea”, iar acum în sedintă ni se spune
că nu se mai revocă în întregime hotărârea, se revocă numai jumătate din ea.
Dl Savu Daniel
In calitate de presedinte de sedintă eu am
participat la aceste discutii si am sesizat acest lucru. Revocam o hotărâre de
consiliu fără să avem un act din partea acelei ligii că renuntă la acest
contract. Am înteles că sunt niste probleme legate de negocierea contractului între
ligă si primărie. Nu s-a încheiat încă contractul, acesta se negociază, si
fiind niste probleme legate de persoane cu handicap am fost de acord cu totii să
modificăm hotărârea în acest sens si să venim astăzi cu acest proiect de hotărâre.
Acesta este secretul modificării.
Dacă nu mai sunt interventii, supun la vot acest
proiect de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 8 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind transmiterea unor imobile apartinând
domeniului public al municipiului Ploiesti în administrarea unor institutii publice de interes
local – initiat de domnul Primar.”
Dl Ionită Dan
Când Oficiul Public Proiect s-a mutat din Soseaua
Vestului în actuala locatie, de ce nu a fost nevoie de un astfel de proiect de
hotărâre?
Dl Bratosin Gheorghe
In sedinta Consiliului Local de luna trecută, s-a
aprobat hotărârea prin care au fost reglate toate aceste treceri în
administrarea serviciilor publice descentralizate ale Consiliului Local a spatiilor
în care functionează.
Dl Savu Daniel
Dacă nu mai sunt alte observatii, supunem la vot
proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier
Teodorescu Iulian nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 9 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind închirierea prin licitatie publică a
spatiului cu altă destinatie, situat în Cartierul Mitică Apostol – initiat de
domnii consilieri Dan Ionită, Carmen Dumitru, Popa Marcian, Cosma Marcian si
Toma Marcel”.
Dna Trican Elena
O singură întrebare, dacă este notificat pe Legea
nr. 10/2001 ce rost mai are acest proiect de hotărâre? Mai ales că se stipulează
că închirierea se face pe o perioadă de 5 ani cu drept de prelungire.
Dl Bratosin Gheorghe
Notificare există pentru terenul din zona acestui magazin.
Constructia a intrat în patrimoniul municipiului Ploiesti, fiind cedată de către
cetătenii municipiului, care au realizat-o prin efort propriu. Această
solicitare cu privire la atribuirea directă a fost deja rezolvată.
Dl Banu Andrei
Ca să nu se nască o confuzie, trebuie localizată
prin stradă si număr, pentru că în Cartierul Mitică Apostol sunt străzi.
Dl Savu Daniel
Vă rog să fiti de acord ca proiectul de hotărăre să
fie completat ulterior cu solicitarea domnului consilier Banu.
Dacă nu mai sunt alte observatii, supunem la vot
proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 23 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? - 1 vot
Cu 23 de voturi “pentru” si o “abtinere” a
domnului consilier Palas Paul, proiectul de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier
Teodorescu Iulian nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 10 de
pe ordinea de zi “Proiect de hotarare privind repartizarea in vederea
inchirierii unor spatii destinate creatiei artistice – initiat de domnii
consilieri Dan Ionită, Carmen Dumitru, Toma Marcel, Cosma Marcian si Popa
Marcian”.
Dacă nu sunt observatii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier
Teodorescu Iulian nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 11 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind
transmiterea in administrarea Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti a
unui teren pentru amenajare parcare autobuze, situat in Ploiesti Str. Gh. Gr.
Cantacuzino nr. 283 – initiat de domnul Primar”.
Dacă nu sunt observatii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier
Teodorescu Iulian nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 12 de pe ordinea de
zi “Proiect de hotarare privind transmiterea in
folosinta gratuita Ministerului Administratiei si Internelor a corpului de
cladire anexa a Scolii nr. 17 Ioan
Grigorescu, in scopul stabilirii sediului Agentiei Nationale Antidrog
- Centrul de prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Prahova – initiat de domnul Primar”.
Dl Banu Andrei
Noi am analizat proiectul în
comisia 2 si este o inadvertentă. Se cere închiriere iar noi aici aprobăm
folosintă gratuită. Să clarifică acesti termeni pentru a-i pune de acord.
Dl Ionită Dan
Avizul Inspectoratului Scolar
este un aviz vizavi de scoaterea din procesul de învătământ a spatiilor
excedentare. Clădirea este proprietatea Consiliului Local si numai noi putem
hotărî ce facem cu ea.
Dl Banu Andrei
Nu rezultă din avizul
inspectoratului.
Dna
Gratiela Gavrilescu
Clădirea fiind a noastră, noi avem
posibilitatea să spunem dacă cerem chirie, dacă dăm cu titlu gratuit, etc.
Dl
Savu Daniel
Dacă nu mai sunt observatii, supunem la vot
proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier
Teodorescu Iulian nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 13 de
pe ordinea de zi “Proiect de hotarare privind
trecerea din domeniul public in domeniul privat in vederea demolarii, a
cladirilor situate in Ploiesti, strada Maramures nr. 58, aferente Grupului
Scolar Industrial Toma Socolescu si Liceului Al. I. Cuza – initiat de domnul Primar”.
Dl Mitu Augustin
Este
vorba de strada Mărăsesti nu Maramures. Rog să se modifice.
Dna Schnelbach Simona
La
nivelul comisiei de urbanism avem o problemă, proiectele de hotărâri privind
avizarea unui spatiu, a unor clădiri, cum este acesta, nu sunt însotite întotdeauna
de specificarea dacă face sau nu obiectul Legii nr. 10/2001.
Dl Savu Daniel
Il
rog pe domnul director Bratosin să ne răspundă dacă au fost revendicate clădirile?
Dl Bratosin Gheorghe
In
raportul de specialitate este specificat
faptul că nu face obiectul retrocedărilor si nu există nici un litigiu pe rol. Avem
si avizul celor două servicii de specialitate, Biroul Juridic si Legislatie
Specială si Serviciul Juridic.
Dna Schnelbach Simona
Cu
această ocazie, eu as dori să vă rog ca atunci când proiectele ajung în comisia
de urbanism să fie însotite de această specificatie vizavi de Legea nr.
10/2001.
Dl Savu Daniel
Dacă
nu mai sunt alte interventii referitor la acest proiect de hotărâre, îl supunem
la vot:
Cine este pentru? - 23 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnii consilieri
Teodorescu Iulian si Lugu Răzvan nu se aflau în sală la momentul votului.
Dl
Palas Paul
Rog secretariatul să consemneze în
procesul - verbal mentiunea făcută de domnul director Bratosin, că există două
avize date în acest sens.
Dl
Savu Daniel
In procesul - verbal va fi trecut răspunsul
pe care l-a primit doamna consilier Schnelbach de la domnul Bratosin.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 14 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind predarea
autoturismului Dacia break 1310 nr. PH-50-PMP, aflat in administrarea Oficiului
Public Proiect catre Primaria municipiului Ploiesti – initiat de domnul
Primar”.
Dl Eparu Ion
Am o nedumerire legată de
motivatia invocată, datorită cresterii activitătii Oficiului Public Proiect s-a
cumpărat un autoturism nou si îl dăm pe cel vechi. Inteleg că dacă a crescut
volumul de muncă era nevoie de mai multe autoturisme.
Dl Savu Daniel
Dacă nu mai sunt observatii, supunem la vot
proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier Lungu
Răzvan nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 15 de
pe ordinea de zi “Proiect de hotarare
privind desemnarea unui reprezentant al municipiului Ploiesti in Adunarea
Generala a Actionarilor a Societatii Comerciale INFRAINVEST PRAHOVA S.A. –
initiat de domnul Primar”.
Este
un post neplătit.
Vă
rog să faceti propuneri.
Dl Teodorescu Iulian
Propun pe domnul consilier
Sicoie Florin.
Dl Moraru Gheorghe
Propun pe domnul Iancu Ion
Dl Savu Daniel
Imi fac datoria să-i întreb
pe cei doi dacă acceptă aceste propuneri?
Dl Sicoie Florin
Da.
Dl Iancu Ion
Nu accept.
Dl Savu Daniel
In această situatie, existând
o singură propunere, vă cer permisiunea de a proceda la vot deschis:
Cine este pentru? - 23 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi a fost
acceptată propunerea de a se proceda la
vot deschis.
*
Supun la vot numirea
domnului consilier Sicoie Florin ca reprezentant al Municipiului Ploiesti în Adunarea Generală a Actionarilor
la Societatea Comercială INFRAINVEST PRAHOVA S.A:
Cine este pentru? -
23 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva -
In unanimitate de voturi s-a aprobat
această propunere.
Mentionăm că potrivit art. 47 (1)
din Legea nr. 215/2001, domnul consilier Sicoie Florin nu a participat la vot.
*
Supunem la vot proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? -
24 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnul consilier Lungu
Răzvan nu se afla în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 18 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotarare privind stabilirea
plafonului creantelor fiscale care pot fi anulate – initiat de domnul Primar”.
Dacă nu sunt interventii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 20 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu Construire Cladire Administrativa
(Birouri si locuinte de serviciu) P+1+M, Strada Crisan nr. 1A, Ploiesti -
initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas,
Simona Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie”.
Fac precizarea că toate Planurile
Urbanistice de Detaliu au avizul comisiei de urbanism si au fost discutate în
Comisia Tehnică de Urbanism si Amenajarea Teritoriului cu aviz favorabil.
Dacă nu sunt interventii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 21 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu Construire Birouri si Parcari D+P+1, Strada Trei Ierarhi
nr. 9 -11, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri
Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie”.
Dacă nu sunt interventii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 22 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu Construire Spalatorie Auto,
Parter si Imprejmuire, Strada Marasesti
nr. 296, Ploiesti - initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel
Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie”.
Dacă nu sunt interventii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul nr. 23 de pe
ordinea de zi “Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu Construire locuintă individuala
P+1, Strada Varatec nr. 1- 3, Ploiesti - initiat de domnul primar si de
domnii consilieri Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu si
Florin Sicoie”.
Dacă nu sunt interventii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la proiectele de hotărâri introduse
suplimentar pe ordinea de zi:
“Proiect de
hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului Consolidare
Spital Municipal nr.1 Schuller (corp A) - initiat de domnul primar si de
domnii consilieri Carmen Dumitru, Dan Ionită, Teodor Avramescu, Marcian Popa si
Gabriel Lungu”.
Dna Dumitru Carmen
As dori să multumesc tuturor
consilierilor care au acceptat introducerea de urgentă a acestui proiect de hotărâre
pe ordinea de zi. O să vă explic si de ce a fost nevoie de acest demers. Stiti
cu totii că în 2003 s-a câstigat o licitatie, un proiect cu Banca Mondială prin
care se dădeau 1086 mii EURO cu scopul de a reconstrui o clădire în care era
amplasată sectia de morfologie si neurologie. S-au făcut demersurile necesare,
s-au deblocat aceste fonduri acum după 2 ani, si surpriza noastră a fost că între
timp sectia de neurologie fusese transferată Spitalului Judetean si pierdeam
acesti bani. Motiv pentru care, în proiectul prezentat la mapă spuneam că
Ministerul Sănătătii a dat aviz pentru modificarea structurii spitalului. Astăzi
a venit această hotărâre, si vă confirm că există, prin care, în locul spatiului
acordat neurologiei acum se va face, si există avizul ministerului, o sectie de
chirurgie oncologică,
radioterapie, ATI si spitalizare de zi. Dacă în acest
moment nu se trata în judetul nostru decât cancerul de gradul IV, în viitorul
apropiat un bolnav canceros va fi tratat de la stadiul I până la stadiul IV.
Dna Schnelbach Simona
Am o întrebare. Noi am
solicitat chirurgie oncologică?
Dna Dumitru Carmen
Da. Si asa este si avizul.
Dna Schnelbach Simona
In mod normal, ca să îndeplinim
criterii pentru situatii de urgentă în cazuri de calamităti, am avea nevoie într-adevăr
de o sectie de chirurgie. Va fi sectie de chirurgie sau numai chirurgie?
Dna Dumitru Carmen
Chirurgie oncologică în
caz de normalitate si chirurgie generală în caz de calamitate.
Dna Schnelbach Simona
Aici nu era specificat.
Dl Ionită Dan
Vreau să-i multumesc
doamnei doctor Dumitru în calitatea dumneaiei de director al Spitalului
Municipal, si poate organizează cursuri cu directorii de spitale din Judetul
Prahova.
Dl Savu Daniel
Dacă nu mai sunt observatii, supunem la vot
proiectul de hotărâre:
Cine este pentru? - 25 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem
la punctul următor “Proiect de hotărâre privind asocierea dintre Consiliul
Local al municipiului Ploiesti si Registrul Auto Român în vederea realizării
unui obiectiv de interes public - initiat de domnul primar.”
Dl Iancu Ion
Imi exprim nedumerirea si în
acelasi timp surprinderea. Este unul dintre cele mai ciudate proiecte de
asociere pe care le-am văzut de când sunt consilier. Pe lângă faptul că dăm un
teren de aproximativ 1 ha în municipiul Ploiesti, materialul mai contine si o
serie de neconcordante.
In primul rând, asocierea
este una singură, în participatiune. Asocierea în participatiune presupune ca
profitul realizat de cel care gestionează această asociere să fie distribuit între
cele două părti, conform contributiei fiecăruia. Predăm un teren de 1 ha
evaluat la aproximativ 6,5 miliarde, pe 5 camere în Mihai Bravu cărora eu nu le
văd utilitatea. La acest moment noi avem la serviciul înmatriculări două
persoane la schimb, care încasează taxa mijloace de transport si taxa de înmatriculare,
si nicidecum ce se spune în material. Pentru acele activităti pe care Serviciul
Public Finante Locale le desfăsoară pe lângă Serviciul înmatriculări, ar fi
necesare maxim două camere, si putem cumpăra un apartament cu două camere, dacă
chiar este nevoie să detasăm acolo, cu 30.000 EURO.
La art. 2 spune “Aprobă asocierea dintre Municipiului Ploiesti si
Registrul Auto Român în vederea construirii, amenajării si exploatării în comun
a unui imobil în care îsi vor desfăsura activitatea reprezentanta Prahova a
Registrului Auto Român si serviciile specifice ale autoritatii administratiei
publice locale”. Eu nu stiu care sunt acele servicii specifice, dar mă duc la
art. 4 din contract, care spune “Asociatul se obliga sa transmita in proprietatea
Consiliului Local la data finalizarii investitiei a unui numar de 5 incaperi in
suprafata construita de cel putin 75 mp., in care isi vor desfasura activitatea
serviciile specifice inmatricularii si radierii vehiculelor rutiere ».
Vreau să vă reamintesc că, Consiliul Local nu se ocupă de înmatriculări si
radieri vehicule rutiere.
Mai departe, în Expunerea de motive, printre
altele spune : « se simplifică sistemul birocratic si pierderea de
timp prin concentrarea serviciilor si activitătilor specifice înmatriculării si
radierii vehiculelor rutiere într-o singură locatie”. Eu as zice că noi am avea
alte priorităti în care să eliminăm birocratia si pierderea de timp în
interiorul unor servicii care sunt direct ale noastre.
Spune “se îmbogăteste patrimoniul municipiului
prin transmiterea în proprietate a cinci încăperi în suprafată construită de 75
mp.”, halal îmbogătire pe 1 ha de teren pe care îl dăm degeaba.
In Raportul de Specialitate spune “se realizează
accesul rutier pentru întreaga zonă pe cheltuiala Registrului Auto Român” iar în
contract la obligatiile asociatului spune “sa execute, din fondurile proprii,
lucrarile necesare de racordare la retelele tehnico-edilitare din zona si de
realizare a accesului carosabil”. O altă dezinformare si o altă extrapolare. Ca
să nu mai zic de pretul raportului de evaluare care este de 182.328 euro,
aproximativ 6,5 miliarde pe 50 de ani, si luăm un apartament cu trei camere. Eu
stiu că la toate asocierile, inclusiv ultima care s-a discutat luna trecută,
s-a stabilit o sumă pe care asociatul o plăteste Consiliului Local lunar, si se
face o regularizare anuală în functie de profitul realizat de acesta. Dacă până
acum dădeam suprafete mai mici, acum am început să dăm cu hectarele.
Nu văd legătura între aceste articole si eficienta
acestei asocieri pentru primărie.
Mai mult, articolul 7 punctul “n” din contract spune că asociatul
este obligat să plătească TVA. Nu eu sunt cel care îi stabilesc lui să plătească
TVA. TVA-ul se plăteste după niste legi de către cel care spune legea.
In final nu văd rostul de a acorda Registrului
Auto Român suprafata de 1 ha. Actual Registrul Auto Român functionează pe o
suprafată de maxim 500 m.p. Stiu si eu cu ce se ocupă R.A.R.-ul. De ce are nevoie de 1 ha din patrimoniul
municipiului Ploiesti, pe degeaba?
Dl Savu Daniel
Propuneti ceva?
Dl Iancu Ion
O să vedem la vot.
Dl Savu Daniel
Mărturisesc că eu am fost de acord ca proiectul de
hotărâre să intre pe ordinea de zi, pentru a dovedi transparentă si a-l discuta
împreună, desi nu l-am văzut.
Il rog pe domnul viceprimar să facă câteva precizări.
Dl Radu Socoleanu
Tin să salut prezenta în
sală a domnului director general al Registrului Auto Român Prahova.
In primul rând, acest
obiectiv cred că este în interesul ploiestenilor si al prahovenilor. In acest
moment Registrul Auto Român îsi desfăsoară activitatea impropriu. Una din trei
familii din Ploiesti are autoturism si sunt foarte rare cazuri în care n-au
trecut prin RAR si nu stiu ce înseamnă. Este un proiect national în care conducerea
R.A.R.-ului la nivel national a solicitat, asa cum alte trei municipii au pus
la dispozitie, terenuri pentru constructie. Este în primul rând în interesul
ploiestenilor să beneficieze de un serviciu modern în care autovehiculul va
intra pe o poartă si pe partea cealaltă va iesi înmatriculat. Eu cred că în
acest moment, oricine beneficiază de aceste servicii, este complet deranjat de
modul în care îsi plăteste impozitele sau taxele respective în câteva locatii.
Finantarea apartine Registrului Auto Român,
Pentru detalii tehnice
l-am invitat personal pe domnul Director. Dacă există întrebări punctuale pe ce
înseamnă acest nou sediu R.A.R. realizabil în câteva luni de zile, în care în
discutiile pe care le-am avut personal cu directorul general al R.A.R.-ului,
finantarea de câteva milioane de Euro o fac personal si ploiestenii si
prahovenii vor beneficia de un nou sistem modern, facil.
O asemenea suprafată este
necesară pentru că procedeul tehnic spune că autovehiculul trebuie să intre pe
o parte si să iasă pe cealaltă parte. Sunt detalii tehnice.
Dl Chivu Sorin
As vrea să sustin acest
proiect de hotărâre, dar mai putin contractul. Vin cu propunerea, ori aprobăm asocierea
fără contract, ori prorogăm proiectul de hotărâre si umblăm putin la contract.
Am senzatia că la contract, cu toate scuzele fată de domnul director cu care am
vorbit initial, sunt niste scăpări.
Sunt pentru asociere si
supun atentiei colegilor acest proiect de hotărâre, în sensul că oriunde în
Europa, spre care tindem cu totii, se înmatriculează o masină nouă în 40 de
minute. La noi astăzi, durează 3 zile. Ceea ce aprobăm noi acum este cu sigurantă
în avantajul cetăteanului. Această suprafată de teren cred că este bună, în
sensul că R.A.R.-ul nu lucrează numai pentru autoturisme. Să nu uităm că avem
mijloace de transport cu lungime maximă. Dumnealor acum lucrează în niste conditii
restrânse, ca entitate, dar dacă mergem în apropierea R.A.R.-ului observăm că
ocupă domeniul public pe două străzi. Acesta este motivul pentru care solicită această
suprafată. Dar contractul eu cred că trebuie să-l reanalizăm. Si vin cu
propunerea de a proroga proiectul de hotărâre, pentru că este păcat să-l
respingem, si îl vom reface.
Dl Radu Socoleanu
Am de făcut o singură
precizare, este vorba despre o finantare a Registrului Auto Român. Sunt de
acord cu discutii pe contract, dar se pierde o finantare. Acesti bani se pot
distribui către o altă localitate si ar fi păcat ca Ploiestiul să piardă o
astfel de oportunitate.
Dna Trican Elena
Propun prorogarea acestui
proiect de hotărâre si atentionarea celor care semnează acest documente,
rapoarte de specialitate, care aduc în fata noastră asemenea proiecte de hotărâri.
Nu este singurul proiect de hotărâre care se prezintă în acest mod. Probabil că
aceasta este atitudinea executivului fată de consilieri.
Dl Iancu Ion
Domnul presedinte, vreau să
retină toti colegii că eu sunt de acord că trebuie să fluidizăm si acest
segment si că trebuie să creem niste conditii corespunzătoare, dar vă rog să retineti
că acest serviciu nu este un serviciu public al Consiliului Local ca să putem
acorda în comodat sau gratuit o astfel de suprafată pe care să o poată
exploata. Vă rog să retineti că S.C. “Hale si Piete” la care noi Consiliul
Local suntem unic asociat plăteste redeventă pe acel teren. Serviciul de
circulatie este al prefecturii. Noi nu trebuie să dăm acest teren gratuit
pentru o entitate care nu este a Consiliului Local.
Dl Palas Paul
Simt nevoia să fac o
precizare. Domnul consilier Iancu, duceti discutia într-o anumită zonă care nu
este conformă cu realitatea. Această investitie, această hotărâre, este necesară
pentru că se adresează interesului ploiestenilor, asa cum bine a specificat mai
devreme domnul viceprimar. Acolo vor merge si oamenii din acest municipiu care
acum sunt pusi să astepte în niste conditii improprii. Noi în Consiliul Local
nu suntem agentie imobiliară. Noi trebuie să vedem lucrurile mult mai complex.
Dl Mitu Augustin
Domnul Palas, nimeni nu
contestă oportunitatea, însă pentru o mai bună fundamentare este mai bine să
prorogăm acest proiect de hotărâre.
Dl
Savu Daniel
As fi
făcut si eu o propunere la art. 3 “Imputerniceste Primarul municipiului Ploiesti
să negocieze si să semneze contractul de asociere”.
Dar
o să supun la vot propunerea domnului consilier Chivu de prorogare a
proiectului de hotărâre:
Cine este pentru? -
13 voturi
Cine este împotrivă? - 1 vot
Dacă se abtine cineva? - 9 voturi
Cu 13 voturi “pentru”, 1 vot “împotrivă”
si 1 “abtinere”, proiectul de hotărâre a fost prorogat.
Mentionăm că domnul consilier Popescu Cătălin si
doamna consilier Cont Adriana nu se aflau în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul următor “Proiect
de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - construire spălătorie
auto cu cafeterie, P+1 si schimbare de destinatie din locuintă în vestiar, str.
Strandului nr. 3-5, Ploiesti - initiat de domnul primar si domnii consilieri
Daniel Savu, Paul Palas, Simona Schnelbach, Sorin Chivu si Florin Sicoie”.
Dacă nu sunt observatii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 22 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnii consilieri
Popescu Cătălin si Sicoie Florin si doamna consilier Cont Adriana nu se aflau în
sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la punctul următor “Proiect de hotarare
privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – service auto si birouri P + 1, str.
Veronica Micle nr. 23, Ploiesti –
initiat de domnul primar si domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona
Schnelbach , Florin Sicoie si Paul Palas”.
Dacă nu sunt observatii, supunem la vot proiectul
de hotărâre:
Cine este pentru? - 23 voturi
Cine este împotrivă? -
Dacă se abtine cineva? -
In unanimitate de voturi proiectul
de hotărare a fost aprobat.
Mentionăm că domnii consilieri
Popescu Cătălin si Sicoie Florin nu se aflau în sală la momentul votului.
***
Dl
Savu Daniel
Trecem la ultimul punct de pe
ordinea de zi “Diverse”.
Dl
Teodorescu Iulian
Conform adresei doamnei director
Carmen Musat, pentru desemnarea unei persoane care să facă parte din comisia locală
de ordine publică, am desemnat pe domnul Bratu Copelea din partea grupului PNL.
Dl Savu Daniel
Am înteles, dar vom face un proiect de hotărâre.
Dna Dosaru Iuliana
Hotărârea există.
Dl Savu Daniel
Nu o avem pe ordinea de zi.
Dna Dosaru Iuliana
Nu o avem pe ordinea de zi pentru că există aprobată acea hotărâre.
Dl Teodorescu Iulian
Este vorba despre o adresă din 20 aprilie, si eu răspund
la această adresă.
Dl Eparu Ion
Există pentru fiecare grup această adresă?
Dl Teodorescu Iulian
Da.
Dl Savu Daniel
Această adresă a fost introdusă în mapă înainte de
a începe sedinta de consiliu. Nici nu am parcurs-o.
Doamna Secretar Mazâlu propune să facem un proiect
de hotărâre pentru numire.
Dna Dosaru Iuliana
Această hotărâre este aprobată. Comisia de ordine
publică functionează, dar a rămas fără acesti trei reprezentanti ai societătii
civile. Fiecare grup politic îsi poate desemna câte un reprezentant. Noi l-am
ales pe domnul Bratu Copelea.
Dna Trican Elena
Asta va face obiectul unui proiect de hotărâre
pentru data viitoare.
Dl Savu Daniel
Doamna Trican are dreptate. Este adevărat că există
hotărâre, dar o să o completăm printr-o altă hotărâre data viitoare.
Să amânăm această discutie si la sedinta de luna
viitoare vom pregăti un proiect de hotărâre
pentru completare.
O rugăm pe doamna secretar Mazâlu să ne prezinte
informarea pe care o avem la mape si să hotărâm ce avem de făcut.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Dumneavoastră aveti informarea în mape. Problema
se poate vedea sub aspectul că Inspectoratul scolar, potrivit legii avea obligatia
să anunte în timp util, respectiv să solicite Consiliului Local câte un delegat
vizavi de fiecare comisie de organizare a concursului pentru ocuparea unor posturi de directori si
directori adjuncti. Cu cel putin 48 de ore înaintea concursului trebuia să facă
si invitatia respectivă. Dat fiind că adresa Inspectoratului Scolar am primit-o
exact în ziua în care începuseră concursurile, am considerat necesar să le
facem un răspuns de urgentă să-i rugăm să intre în legalitate. Acest aviz
consultativ pe care Consiliul Local urmează să-l dea, am considerat că nu vă este
indiferent, dat fiind că acesti conducători de scoli vor fi ordonatori
secundari sau tertiari de credite si vor administra o parte din patrimoniul
municipiului si o parte din veniturile bugetului local. Au dreptul să
supervizeze consumurile, reparatiile, dotările, etc. Sub acest aspect am
considerat că trebuia să fie asigurată prezenta domnilor consilieri,
suplimentar prevederii legii.
De asemenea, trebuie să cunoasteti că toti sunteti
membrii în consiliile de administratie ale unor unităti scolare, si în această
calitate trebuie să vă exprimati avizul cu privire la numirea acestor conducători
de unităti scolare.
In această situatie, răspunsul Inspectoratului Scolar
a fost, chiar dacă la limită ne-au transmis invitatia, sau ne-au făcut
cunoscut, consideră că dumneavoastră trebuie să dati acest aviz si ne-au
comunicat persoanele admise la aceste concursuri. Le aveti în acest material.
Dat fiind că, indiferent dacă dumneavoastră vă
exprimati avizul consultativ pozitiv sau negativ, acesta nu poate fi luat decât
printr-un act de autoritate, respectiv o hotărâre, hotărâre care nu am avut
timp să o redactăm si să v-o prezentăm, pentru sedinta din luna mai
dumneavoastră urmează să spuneti ce veti dori. Să facem o revenire
Inspectoratului Scolar prin care să-i rugăm să intre în legalitate sau veti
accepta introducerea pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre, privind
acordarea sau neacordarea avizului consultativ.
Dl Savu Daniel
Cred că această informare se va transforma după o
analiză în comisii în această lună într-un proiect de hotărâre care să
materializeze dacă avizăm sau nu avizăm. Este vorba de un aviz care se dă prin
vot.
Dl Eparu Ion
Vreau să cer o lămurire suplimentară de la doamna
secretar. In nota pe care o citesc si eu acum, Inspectoratul Scolar spune asa:
“Reiterăm faptul că Judetul Prahova nu este desemnat prin Hotărâre de Guvern ca
făcând parte dintre judetele pilot, judete în care există o altă
Metodologie de concurs. Pentru celelalte
judete, avizul consiliului local este unul consultative, iar neprezentarea
observatorilor nu afectează legalitatea desfăsurării concursului.” Cu alte cuvinte, indiferent ce spunem noi,
inspectoratul consideră că acele concursuri care au fost date sunt valabile.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Avizul consultativ este conform, este obligatoriu
prin norme. Prahova nu face parte din judetul pilot, iar noi ne-am permis să ne
adresăm inspectoratului cu legislatia care stabileste ceea ce v-am spus până
acum.
Dl Savu Daniel
Proiectul de hotărâre este simplu. Se va supune la
vot dacă noi suntem de acord sau nu cu respectarea legii.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Erau obligati să anunte că se tin aceste
concursuri.
Dl Eparu Ion
Ce măsuri putem lua noi?
Dl Savu Daniel
Să nu acordăm aviz.
Dna Maria Magdalena Mazâlu
Să nu dati aviz si să solicitati reorganizarea
concursului.
***
Dl Savu Daniel
Multumindu-va pentru
participare, declar sedinta de astazi a Consiliului Local al Municipiului Ploiesti închisa.
***
Epuizându-se problemele de la ordinea de zi, sedinta a luat sfârsit,
drept pentru care s-a încheiat prezentul proces – verbal într-un singur exemplar.
Presedinte de sedintă, Daniel Savu
|
Secretar, Maria Magdalena Mazâlu
|