R O M A N I A
JUDETUL PRAHOVA
CONSILIUL LOCAL AL
MUNICIPIULUI PLOIESTI
PROCES
–VERBAL
al sedintei ordinare a
Consiliului Local al Municipiului Ploiesti din data de 26 mai 2006
Din totalul de 27 consilieri in functie, la sedinta au
participat 25 de consilieri, absenti fiind 2 si anume: doamna Cont Adriana si
doamna Manea Antoaneta.
* * *
La sedinta au mai participat:
- Dl Emil Calota - Primar
- D-na Gratiela Gavrilescu -
Viceprimar
- Dl Radu Socoleanu -
Viceprimar
- D-na Maria Magdalena Mazalu - Secretar
* * *
Sedinta a
fost condusa de domnul consilier Savu Daniel.
* * *
Dl Savu Daniel
Buna ziua si bine ati venit la sedinta Consiliului
Local al Municipiului Ploiesti de astazi.
In acest moment, in sala sunt prezenti 24 din 27
de consilieri, lipsesc, sunt pe drum doamna Manea Antoaneta, doamna Adriana
Cont si domnul Catalin Popescu.
Alaturi de invitatii pe care ii stiti in mod
obisnuit, il avem in sala pe domnul Prefect al Judetului Prahova – domnul
Popescu Corneliu, pe domnul director adjunct al Directiei Sanitar Veterinare –
domnul doctor Tudose.
Inainte sa incepem lucrarile acestei sedinte, va
rog sa-mi permiteti sa-i uram atat sin partea mea, cat si a dumneavoastra, „La multi ani!” doamnei doctor Dumitru Carmen
care astazi implineste o frumoasa varsta.
Pentru proiectul ordinii de zi, am sa va rog, daca
sunt interventii, intai am sa va prezint proiectele care urmeaza a fi propuse
pe ordinea de zi, si am sa va cer permisiunea sa introducem chiar la inceputul
ordinii de zi un proiect extrem de important pentru orasul nostru, anume acela „
privind instituirea masurilor pentru protejarea sanatatii populatiei si pentru
prevenirea si combaterea epizootiilor si epidemiilor cauzate de animale si
pasari pe teritoriul Municipiului Ploiesti”, si acest proiect, cu permisiunea
dumneavoastra, pentru ca domnul Prefect se afla aici, si domnul director
Tudose, si ar putea fi convocati din minut in minut, sa profitam de prezenta
dumnealor aici, sa il introducem primul pe ordinea de zi.
De asemeni, pe actualul proiect al ordinii de zi
mai sunt propuse pentru a fi introduse urmatoarele proiecte:
- Proiect de hotarare privind asocierea municipiului Ploiesti cu alte autoritati ale administratiei publice locale in vederea extinderii servicului de transport public – initiat de domnii consilieri Dan Ioniţă si Iulian Teodorescu.
Alte proiecte pe care dorim sa le introducem pe ordinea de zi si care au avizul comisiei de specialitate si nu au putut fi intoduse pe ordinea de zi, pentru ca nu fusese redactate, sunt niste planuri urbanistice de detaliu pe terenuri private, si anume:
- Proiect de hotarare privind aprobarea Planului urbanistic de
detaliu – Construire depozit medicamente si accesorii de uz veterinar P+1E,
Bulevardul Bucuresti T39, P A 562/16,
Ploieşti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel
Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.
- Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu – CONSTRUIRE LOCUINTA SI
BRANSAMENTE UTILITATI, Strada Marasesti
nr. 145, Ploiesti – initiat de domnul
primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach,
Florin Sicoie si Paul Palas.
- Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu – EXTINDERE LOCUINTA
PARTER PRIN DESFIINTARE ANEXE,Strada Valeni nr. 122,
Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu,
Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.
- Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de
Detaliu – CONSTRUIRE LOCUINTA P+M , Strada Mihai Bravu nr. 258
B, Ploiesti – initiat de domnul primar
si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin
Sicoie si Paul Palas.
- Proiect de hotarare Privind aprobarea Planului
Urbanistic de Detaliu – CONSTRUIRE HALA MONTAJ PARBRIZE, BIROURI, DEPOZIT,
SPATII SERVICII, Strada Gheorghe Grigore
Cantacuzino nr.133 A, Ploiesti – initiat
de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach
, Florin Sicoie si Paul Palas.
- Proiect de hotarare privind aprobarea Planului
Urbanistic de Detaliu – CONSTRUIRE
SPATIU COMERCIAL - PARTER, Strada Mihai Eminescu nr. 4-6,
Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu,
Sorin Chivu, Simona Schnelbach , Florin Sicoie si Paul Palas.
Alte interventii mai sunt la proiectul ordinii de
zi ?
Dl Sicoie Florin
As solicita initiatorilor retragerea proiectului
de hotarare de la punctul 9, privins acordarea avizului necesar numirii in
functia de director si director adjunct. Din ce cauza?
Am discutat cu domnul inspector general Matei si
am in fata acest fax din 4 aprilie, am studiat si acel ordin al Ministrului.
Dl Savu Daniel
Cu tot respectul care vi-l port, cred ca tot ceea
ce spuneti acum poate fi spus la momentul proiectului.
Dumneavoastra ati solicitat initiatorului sa
retraga acest proiect de hotarare, nu stiu daca initiatorii doresc sa il
retraga, daca nu, cand ii vine randul,
il vom discuta.
Mai aveti alte propuneri ?
D-na Trican Elena
Propun scoaterea de pe ordinea de zi a sedintei a
proiectului nr. 13, privind solutionarea cererilor formulate de SC. Conpet
S.A., S.C. Bisoceanu
& Idriceanu S.R.L. si S.C. Electromecanica Ploiesti S.A., pentru o
mai buna fundamentare.
Noi suntem initiatorii si noi propunem
scoaterea de pe ordinea de zi a acestui punct si sa-l prindem in urmatoarea
sedinta.
Toti initiatorii sunt de acord cu
retragerea acestui punct.
Dl Savu Daniel
Deci, proiectul nr. 16, la propunerea
initiatorilor, se scoate de pe ordinea de zi a sedintei.
A venit si domnul consilier Popescu
Catalin, deci suntem 25 de consilieri prezenti.
Daca nu mai sunt alte interventii la
proiectul ordinii de zi, va supun la vot introducerea acelor puncte
suplimentare care au fost propuse :
Cine este pentru ? 25 voturi
Cine este impotrtiva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de voturi, s-a aprobat
introducerea acestor proiecte de hotarare pe ordinea de zi.
*
Dl Savu Daniel
Domnul Sicoie a facut o propunere
initiatorilor acestui proiect de hotarare pentru retragerea acestuia de pe
ordinea de zi, dar acestia au dorit sa ramana pe ordinea de zi.
Daca nu mai sunt alte interventii, supunem
la vot proiectul ordinii de zi in integralitate:
Cine este pentru ? 25
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de voturi, ordinea de
zi a sedintei a fost aprobata.
* * *
Dl Savu Daniel
Primul punct de pe ordinea de zi a
sedintei – „Aprobarea Procesului-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local al
Municipiului Ploiesti din data de 28 aprilie 2006.”
Daca nu sunt
interventii, supunem spre aprobare acest proces verbal:
Cine este pentru ? 25 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
Un unanimitate de
voturi, acest proces – verbal a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Inainte de „Intrebari si
interpelari”, eu as propune sa discutam proiectul nr. 1 introdus suplimentar pe
ordinea de zi, si anume: „Proiect de hotarare privind instituirea masurilor pentru protejarea sanatatii
populatiei si pentru prevenirea si combaterea epizootiilor si epidemiilor
cauzate de animale si pasari pe teritoriul Municipiului Ploiesti – initiat de
domnul primar si de domnii consilieri Carmen Dumitru, Marcian Popa, Teodor
Avramescu, Dan Ionita si Razvan Lungu.”
Poate ca multe din intrebarile si interpelarile
dumneavoastra se regasesc in acest proiect de hotarare.
Este cel mai important proiect pe care il discutam
astazi, dupa cum ati observat, in mape avem si o informare legat de acest
lucru, am sa dau cuvantul domnului Primar pentru a face o prezentare.
Dl Primar
Buna ziua tuturor, sunt in mape documente scrise
care ne informeaza asupra stadiului actual de aplicare a masurilor prin care
comandamentul local antiepizootic incearca sa combata si sa indeparteze starea
de risc, starea de alerta de pe teritoriul Municipiului Ploiesti datorita
gripei aviare, exista o informare care actualizeaza datele de actiune pana la
momentul acestei dimineti, exista de asemenea informarea pe care unul dintre
colegii nostri implicat direct in prima zona carantinata, cea de pe strada
Jupiter, doamna doctor Schnelbach completeaza niste date legate de sanatatea
umana, il avem aici pe responsabilul din partea Directiei Sanitar Veterinare
pentru comandamentul local Ploiesti, domnul doctor Tudose, inainte insa de a
puncta cateva din chestiunile pe care le consideram cu totul si cu totul
deosebite in activitatea inceputa din ziua de 20 mai pe strada Jupiter, as dori
totusi sa fim cu totii informati, sa avem cu totii dimensiunea fenomenului la
nivelul judetului Prahova, cu atat mai mult cu cat domnul Prefect, in calitate
de sef al comandamentului judetean antiepizootic primeste date si poate oricand
sa fie solicitat pentru o noua interventie de urgenta, chiar acum, inainte de
intrearea in sedinta, spunea de confirmarea unui focar in orasul Comarnic.
Dimensiunea pe care aceasta epizootie o are la
nivelul orasului Ploiesti, la nivelul judetului Prahova, este apreciata de
catre specialisti ca exceptionala.
L-ar ruga pe domnul Prefect sa ne spuna cateva
cuvinte, sa ne prezinte situatia din judet, ca apoi, dupa opinia noastra, dupa
opinia specialistilor, sa prevenim.
Multumesc!
Dl Corneliu Popescu
Buna ziua tuturor, sunt foarte multe lucruri de
spus, eu as vrea sa ma rezum la esential, pentru ca daca incepem sa facem o
istorie de vinerea trecuta cand am intrat in stare de alerta si pana astazi, o
sa vedeti ca am vreo 28 de dosare, pe fiecare localitate in parte si actele cu
tot ce s-a facut.
As lua-o cu o prezentare generala, astazi suntem
in urmatoarea situatie in judetul Prahova: avem 13 localitati cu izolare de virus care au
intrat in carantina epizootica, retineti – localitati. Focare in cadrul unei
localitati, sunt mai multe, in sesnul in care o sa revin la Ploiesti, o sa
vedeti ca sunt 6, la Banesti 2, la Poiana Campina 2 si la Campina 4. Celelalte
localitati la care s-a confirmat izolarea de virus, sunt: Predeal Sarari,
Poiana Campina, Tinosu, Boldesti Saieni, Valcanesti, Puchenii Mari, Filipestii
de Targ, Provita de Sus, Campina, Blejoi, Bucov.
Pentru toate aceste localitati s-au luat masurile
pentru izolare, determinarea sau conturarea unui perimetru cu gospodariile la
care se face eutanasierea pasarilor, dezinfectia, sigur, procese verbale pentru
pasarile eutanasiate ca sa poata fi platite in urmatoarele zile, urmarirea
zonei de catre specialistii de la Directia Sanitar Veterinara, si desigur, masurile de protectie la intrarea
si iesirea din zona focarului sau din perimetrele pe care le-am conturat, cu
substanta dezinfectanta, cu atomizoare, cu posturi de paza si restrictionarea
circulatiei persoanelor si a vehiculelor. In primele doua zile, atat in
Ploiesti, zona Jupiter, cat si in Banesti, satul Urleta, a fost instituita si o
carantina umana conform procedurilor realizate anul trecut in toamna in toata
zona Tulcea, Dobrogea, anul acesta la
cernavoda si mai recent, in zona Codlea – Brasov.
Ca urmare a fenomenului care se dezvolta in localitatile judetului Prahova am propus
comandamentului central, chiar daca initial s-a opus si domnilor ministri care
au fost si in sedinta de Guvern, au fost si la comandamentul central, ca
aceasta carantinare umana sa fie eliminata, considerand ca nu este necesara in
aceasta etapa, lucru care s-a realizat printr-o adresa a Ministerului Sanatatii
transmisa ieri dupaamiaza.
Pentru celelalte localitati pana la 28, la care
testul este pozitiv, un test realizat de un institut din Bucuresti, si care ni
se spune ca aproape in proportie de 98% se va confirma, localitatile sunt:
Colceag, Brazi, Sotriile, Aricestii Rahtivani, Lipanesti, Breaza, Cornu,
Telega, Valea Doftanei, Ciorani, Brebu,Scorteni, Dumbravesti, Barcanesti si
acum, de o jumatate de ora si Comarnic.
Pentru Ploiesti, initial a existat un singur
focar, sau primul focar – strada Jupiter, dupa care au aparut pe rand focarele
din Timisoarei, Bujorilor, Gageni, Malu Rosu si Cometului. Pentru toate aceste
focare au fost luate masuri conform normelor sanitar veterinare si normelor
sanitare imane. Un lucru care a fost facut in avans, daca vreti, si este
valabil si pentru o zona din Ploiesti, strada Munteniei din Ploiesti unde avem
numai testul preliminar pozitiv, deci nu avem confirmarea virusului, incepand
cu data de ieri, am luat hotararea in comandamentul judetean antiepizootic, sa
trecem la masurile din ultima etapa, chiar daca nu avem in continuare
acoperirea legala. Care ar fi singura deficienta, ca fara acest buletin de confirmare
a virusului, de izolare a virusului, nu se face plata pasarilor. Mi-am asumat
raspunderea, pasarile le voi plati eu.
Este tot o propunere pe care am facut-o ieri a doi
ministri care am inteles ca au prezentat-o atat in comandamentul antiepizootic
central cat si in Guvern, sper ca vor veni si documente oficiale pentru
scurtarea termenelor, scurtarea fazelor si intrarea in focar sau in perimetrul
focarului imediat dupa ce acesta este stabilit de catre Directia Sanitar
Veterinara.
Sigur ca au fost si multe discutii, probleme
legate intre unitatile sau institutiile
care au trebuit sa colaboreze, cert este ca sarcina principala, si aici
eu consider ca atat conducerea Primariei, dar si celelelalte servicii ale
Primariei, cu sprijinul Politiei Comunitare, cu sprijinul Politiei municipale,
a Directiei de Sanatate Veterinare, a Directiei de Sanatate Publica, au intrat
in unele din obiective, inainte de a primi avizul de confirmare a virusului si
sa speram ca aceasta epidemie care nu stim in momentul de fata cum a aparut,
sunt foarte multe supozitii, dar cu siguranta se va afla la un moment dat, sa
nu se mai repete in perioadele de toamna/primavara si spun acest lucru pentru
ca, daca va amintiti, in toamna trecuta au existat focare in anumite judete ale
Romaniei, in aceasta primavara au aparut focare in zona Codlea - Brasov si s-au
raspandit, s-au extins, sau au fost transmise, va trebui sa vedem care a fost
cauza, in multe alte judete ale Romaniei, este interesant de aflat si va fi
foarte important sa aflam de ce sunt foarte multe focare in Prahova, noi am
sesizat pe anumite trasee sau drumuri judetene unde probabil au fost vanduti
pui vii de la Codlea, sau alte lucruri pe care in viitor va trebui sa le
depistam, sa le stabilim in asa fel incat in toamna si in primavara, in cele
doua anotimpuri in care poate exploda iar aceasta gripa aviara, sa nu mai avem
aceasta probelma.
Eu ma opresc aici, cu toate ca sunt foarte multe
elemente pe fiecare focar in parte, cred ca este mult mai important sa se intre
pe materialul pe care dumneavoastra va trebui sa hotarati daca il aprobati sau
nu, fiind o idee de reducere a numarului
de animale si sigur, nu numai pasari, in zonele populate, in zonele
urbane intens populate, mai ales in zona blocurilor, ramanand ca in afara
localitatilor, cartierele cu curti mai mari, cartierele care nu sunt dens
populate, sa poata sa-si creasca in continuare pasari asa cum doresc.
Ma opresc aici, daca aveti intrebari, va stau la
dispozitie.
Dl Primar
Multumesc domnule Prefect, situatia la zi in acest
moment, repet, le multumesc colegilor care au intervenit in cele 7 zone ale
orasului, Politiei Comunitare, Administratiei Domeniului Public si Privat care
a avut echipe de interventie, Regiei de Tremoficare si Servicii Publice, Regiei
de Transport Public, oamenii de la apararea civila, dar si ceilalti colegi de
la Administratia Serviciilor Sociale Comunitare care au fost, repet foarte
implicati si asta arata cat de important este sa ai resurse locale suficiente
pentru a putea interveni intr-o astfel de situatie.
Pentru zona Jupiter, dezinfectia finala a fost
amanata astazi pentru ca echipa medicala de urgenta a fost dusa de catre Directia
Sanitar Veterinara in judet, maine cu ocazia dezinfectiei finale, dupa aceea circulatia
va fi reluata cu masini prin filtre dezinfectante, s-a terminat interventia de
eutanasiere pe toate celelalte zone, zonele Gageni, Bujorului si Malu Rosu, in
acest moment zona Munteniei se afla in plina activitate, speram ca in doua trei
ore sa se incheie si in aceasta zona. Cetatenii din zonele Jupiter, Cometului
si Bujorului au primit si banii de despagubire pentru pasarile care au fost
eutanasiate.
Serviciile publice enumerate, actualizeaza
masurile, dar incurajator pentru aceasta situatie, pentru, repet, activitatea
comandamentului este ca ultimele informatii, evaluari si analizede risc facute
la nivelul Directiei Sanitar Veterinare, arata ca in Ploiesti nu se mai
prefigureaza focare noi, dar repet, starea latenta a acestui virus H5N1, ramane
in continuare un pericol pentru sanatatea umana.
Ca urmare, pe baza consultarilor avute cu Directia
de Sanatate Publica, cu Directia Sanitar Veterinara, cu specialistii din
urbanism, cu specialistii de la nivelul Ministerului Sanatatii Publice, s-a
propus si in discutiile pe care le-am avut atat cu cetatenii, dar mai ales cu
reprezentantii autorizati ai serviciilor de sanatate publica si veterinara, o
parte din membrii consiliului i-am consultat asupra formei in care sa incercam
sa eliminam de pe raza Municipiului Ploiesti pericolul unei epidemii, repet, a
unei epidemii, suntem acum in cadrul unei epizootii, pe care, cel putin la
nivelul Directiei Sanitar Veterinare si Directiei de Sanatate Publica, aceasta
epidemie, daca nu se intervine ferm, daca nu se intervine prin masurile pe care
le propunem prin continutul acestei hotarari, epidemia poate da aiba sanse
reale de producere.
Ca urmare, suntem acum intr-un moment destul de
important, pentru ca acest proiect de hotarare nu interzice, dar stabileste,
invocandu-se acte normative in vigoare, incearca sa reglementeze o activitate
traditionala pentru romani, o activitate care insa, in comunitatile urbane
aglomerate, trebuie sa fie din ce in ce
mai bine organizata, controlata si acolo unde este cazul, oprita.
Cu multi dintre dumneavoastra am apucat sa
discutam continutul acestui proiect de hotarare, dimineata chiar am avut o
discutie cu reprezentantii mass- media, au venit anumite observatii pe o
anumita zona care nu creaza in acest moment prioritate si urgenta din partea noastra – animalele de companie,
singura modificare fata de forma proiectului care a fost afisat pe site aseara,
este ca paragraful referitor la animalele de companie a fost scos din
continutul proiectului.
Impreuna cu comisia de specialitate am acceptat sa
facem aceasta modificare.
Domnul doctor Tudose este la dispozitia celor
prezenti pentru intrebari suplimentare, ceea ce vreau sa va spun, este ca am
avut doi colegi de-ai nostri direct implicati in fenomen, doamna doctor
Schnelbach a fost unul din medici implicati in prima zona carantinata, de aici,
propria experienta si nota pe care ne-o pune la dispoztie, cred eu ca
subliniaza pericolul pe care il reprezinta acest virus pentru sanatatea umana,
doamna doctor Dumitru – directorul Spitalului Municipal nr. 1, a avut semnale
si m-a rugat sa continuam chiar si dupa terminarea starii de alerta de la
nivelul Municipiului Ploiesti, un program destinat, dedicat sanatatii umane,
care cel putin doua consulturi sa le
contina obligatoriu. In colaborare cu Directia de Sanatate Publica si
Ministerul Sanatatii pentru campania de vaccinare umana si a doua masura, de
asemenea foarte importanta, sa incercam intr-un termen relativ rezonabil, sa ne
organizam resursele pe care le avem local, impreuna cu specialistii veterinari
si specialistii de la Directia Agricola, cred eu ca pot sa ajute ca focarele
latente descoperite, sa poata fi cat mai repede neutralizate. Vorbesc de cotete
si incinte improvizate in care conditiile de igiena lipsesc cu desavarsire si
in care, repet, poate oricand sa se
depisteze pe analiza unui cadavru de pasare, existenta acestui virus.
Sunt multe de spus, oricum, in aceste zile starea de ingrijorare si de panica a populatiei fost mare, sper ca
acest proiect de hotarare sa mobilizeze si mai mult populatia, astfel incat
efortul comun sa conduca la o stare, la o normalizare a activitatii, repet,
traditionale de detinere si crestere a pasarilor.
Va multumesc!
Dl Savu Daniel
Si noi va multumim.
Asupra proiectului de hotarare afisat pe ecran,
aveti interventii?
D-na Dumitru Carmen
Am vrut sa aduc multumirile noastre tuturor celor
care s-au implicat, sa ii multumim in primul rand lui Dumnezeu ca nu s-a transmis
la om, pentru eforturile depuse de institutiile mentionate de domnul primar, de
la medici la Politie Comunitara, si nu in ultimul rand mass-mediei.
Multumesc tuturor celor implicati ca nu au tinut
cont de culoarea politica, ca au lucrat umar la umar si au realizat riscul la
care suntem supusi cu totii.
Trebuie sa ne gandim foarte serios ca in perioada
de toamna riscul va fi mult mai mare decat in perioada de vara, as propune ca
toata populatia sa fie vaccinata si aceste sume vor fi alocate, sper eu de la
buget, in primul rand pentru persoanele care au un statut social foarte slab,
care nu isi pot permite cumpararea unor astfel de vaccinuri, pe de alta parte,
Ministerul Sanatatii se va implica si el pentru ca acorda in fiecare an pentru
cei cu o anumita patologie si cu risc de
imbolnavire, aloca sume, astfel incat sa facem front comun in toamna sa evitam
acest risc.
Dl Oprea Nicolae
Dimineata am constatat
ca circulatia pe strada gageni era inchisa in continuare. Ca si alti cetateni
care am urmarit evolutia, am inteles ca nu este vorba de carantina umana, dar
trebuie sa dam o explicatie cu privire la aceasta restrictionare, sa putem
raspunde cetatenilor pertinent, coerent. Eu nu am ce sa le raspund. Au inteles
ca presedintele, primul ministru au spus
„ nu oamenii”, dar nu au voie oamenii. Aceasta este o intrebare. Poate
s-a ridicat intre timp.
Problema este prea
serioasa sa nu o putem expedia pe fondul unei crize.
Propun ca in textul
proiectului de hotarare sa se introduca un articol nou cu „insarcineaza
Consiliul Local al Municipiului Ploiesti sa elaboreze un Regulament privind cresterea si detinerea animalelor
in Municipiul Ploiesti care va fi supus aprobarii Consiliului Local pana la
data de 30 iunie 2006” si lasam proiectul de hotarare doar pentru pasari.
Sa
introducem acest nou articol cu insarcinarea executivului sa faca acest
Regulament pentru cresterea si detinerea animalelor.
Va multumesc!
D-na Maria Magdalena Mazalu
Pentru pasari, masurile sunt imediate, iar pentru
animale, masurile se iau incepand cu 1 ianuarie 2007. Noi nu am dorit decat sa
avizam propunerea incepand cu 1 ianuarie 2007.
Dl Primar
Pentru zona Radu de la Afumati – Gageni, accesul
in zona se face printr-un singur
punct de acces. Pentru 14 – 15 zile zona ramane inchisa.
Dl Popescu Catalin
Eu zic sa depasim putin starea emotionala generata
de problema gripei aviare, si sa ne concentram serios la proiectul de hotarare,
pentru ca mie mi se pare ca starile emotionale nu sunt tocmai bune, sau nu sunt
aplicabile si cu rezultate bune in timp.
As spune in primul rand ca nu s-a rezolvat nimic,
aplicarea art. 3 – care vad ca are termen 30 iunie, inseamna desfiintarea
adapostuluipentru caini de la Bucov. Asta este realitatea; desfiintarea
grajdurilor de la Hipodromul Ploiesti – nu s-a facut nicio exceptie acolo. Sa
ne gandim, asa stau lucrurile acum, pentru ca sunt pe domeniul public sau
privat al Municipiului Ploiesti, ambele asezaminte. Sunt convins ca mai exista
cazuri. Am dat numai doua exemple. Propunerea mea este, pentru ca un termen – 1
iulie sau 30 iunie, propunerea mea este sa punem in dezbatere publica, in acest
timp sa aflam exact care este situatia efectivelor de pasari si de animale
detinute de cetatenii Ploiestiului, pentru ca noi hotaram inainte de a vedea
care este problema, de unde a venit gripa aviara si multe alte lucruri.
Eu de exemplu, ca parere simpla, pentru oraseanul
orasean care are la dispozitie canalizare, apa, gaze, strada asfaltata, mi se
pare ca animalele de tara, gaini, capre, vaci, oi, nu au ce cauta intr-un oras,
nici una, nici doua, nici 20. Asta este una din probleme.
Pentru cei care se spune ca locuiesc in Ploiesti,
dar nu dispun de confortul urban, dispun poate de niste terenuri, dar nu au ceea
ce ar trebui sa aibă un cetatean al orasului, cred ca trebuie sa fim putin
mai ingaduitori. S-a spus ca se scoate exceptia de la punctul B, paragraful 2,
daca se scoate aceasta exceptie, era in favoarea animalelor de companie, adica
spunea ca ele prin exceptie pot fi crescute in apartamente, daca o scoatem,
inseamna ca nici ele nu mai pot fi crescute in apartamente, sa fim atenti la
limba romana, dar problema cu „maxim 2”,
2 nu exista la animale, doar in Arca lui
Noe erau cate doua animale din fiecare specie. Unele va trebui sa le interzicem
cu totul de a fi crescute in orasul Ploiesti, iar celelalte, nu se poate, va
dati seama, nu se poate.
Eu am sesizat aceste lucruri care nu merga fi
aplicate asa cum sunt scrise, poate in aceasta luna vom afla exact cum a ajuns
gripa aviara atat de puternic in Romania si in orasul Ploiesti si atunci vom
putea lua o hotarare pe care sa o putem si aplica pe termen lung.
Lasand de-o parte importanta acestei hotarari,
care cred ca si din punct de vedere legal ne obliga la o perioada de dezbatere
publica, dezbatere publica care ar putea avea loc pana la sedinta ordinara din
luna urmatoare.
Acesta este punctul meu de vedere.
Dl Savu Daniel
Domnule Popescu propuneti ca la art. 3 sa se
introduca o exceptie?
Cred ca Hipodromul si Parcul Constantin Stere in
momentul acesta s-ar putea acoperi.
Sa introducem in acest moment exceptia ca
amenajarile situate pe teritoriul Municipiului Ploiesti, in cauza Hipodromul
Ploiesti si Parcul Constantin Stere, ca sa nu cream confuzie.
Sunteti de acord?
Dl Popescu Catalin
Dam dar propunerea mea este in continuare de
prorogare a acestui proiect de hotarare, pentru ca sunt multe lucruri pe care
nu o sa le putem aplica asa cum scrie aici, si atunci este mai bine sa luam o
hotarare in momentul in care vom avea mult mai multe date.
Eu sunt convins, repet,ca vom sti ceea ce acum nu
stim si este cea mai mare problema – de unde vine, pentru ca acum omoram
gainile, va trebui sa omoram si vrabiile si va trebui sa omoram randunicile,
pentru ca sunt foarte multe pasari care
nu-s de curte in momentul acesta in Ploiesti.
Dl Savu Daniel
Domnul Catalin Popescu a facut propunerea de
prorogare a intregului proiect de hotarare, asta inteleg, in legatura cu
propunerea de la articolul 3 – o fac eu, sa se introduca exceptia legata de
Hipodrom si de Parcul Constantin Stere.
Mai sunt alte interventii?
D-na Schenlbach Simona
As vrea sa va spun ca eu in calitatea de medic, si
prin natura meseriei si prin faptul ca am intervenit in aceasta situatie,
totusi, in aceste zone ale orasului unde s-a intamplat ceea ce s-a intamplat,
vreau sa va spun ca, conditiile din acest gospodarii sunt total insalubre, nu
stiu cat timp ne va trebui si daca vom avea indemana personalul si
posibilitatea de a intra in toate aceste gospodarii si de a putea sa facem
igienizari sau evaluari macar a situatiei respective, eu vreau sa va spun ca
niste masuri urgente trebuie luate, dupa parerea mea, in principal in zonele
centrale sau mai aglomerate, iar in zonele mai izolate sau periferice sa lasam
sa aiba un numar de animale, sigur ca in niste conditii reglementate prin lege
si verificate, dar nu stiu in cat timp se va putea face aceasta actiune, nu
avem prea mult timp, si pe langa faptul ca riscam sa umplem tot acest oras cu
aceasta epizootie.
Parerea mea este ca este normal si bine sa dam o
astfel de hotarare, sigur ca un regulament care sa reglementeze cresterea si
detinerea animalelor in Municipiul Ploiesti ar fi foarte bun.
In acest moment, cu aceasta hotarare, vom avea
posibilitatea sa asanam niste focare, numeroase focare, extraordinar de multe, puteti sa va imaginati cate sunt in
acest moment in Ploiesti si care trebuie in acest moment sa fie stinse.
Dl Savu Daniel
Inteleg ca sunteti pentru mentinerea acestui
proiect de hotarare.
D-na Schnelbach Simona
O luna de zile daca se poate, dar cu o evaluare
corecta.
D-na Trican Elena
Noua ni s-au prezentat 2 variante de proiect, una
pe care am avut-o ieri la sedinta de comisie si alta astazi pe care am primit-o
inainte de sedinta.
Eu consider ca prin al doilea proiect nu s-a rezolvat
absolut nimic, pentru ca cea mai mare parte din consitii, sunt conditii impuse
de lege. Imi amintesc ca in anul 2004 am avut o interpelare legata de aceasta
problema, pe Bulevardul Petrolul unde cineva crestea sute de porci pentru
valorificare, iar vecinii, pur si simplu nu mai puteau locui in zona.
Consider ca ar fi foarte bine sa pastram proiectul
in prima varianta, sa zonam orasul, zona 1 sa ramana cu interzicerea cresterii animalelor pentru ca nu este
posibil ca pe Cantacuzino, la nr. 208A sa creasca 300 de ovine, pe Marasesti 50
de bovine, 2300 de ovine si caprine si 10 porcine si o cabalina, deci o sa
transformam acest oras in altceva, in centrul orasului, iar pentru zona B, sa
spunem ca pe langa conditiile impuse de actul normativ, sa facem un regulament prin care sa impunem conditii
stabilite de Consiliul Local.
Asta este propunerea mea.
Dl Savu Daniel
Proiectul care este acum afisat, doriti sa mai
ramana?
D-na Trican Elena
Sa ramana proiectul in prima forma, cu
zonificarea.
Dl Savu Daniel
Avizul comisiei de specialitate este dat pentru
aceasta forma, aceea afisata in acest moment.
Dl Cosma Marcian
Daca imi permiteti, la art. 2, lit. B, alin. 2,
„Exceptie fac animalele de paza si companie care pot fi crescute si in
locuintele colective (apartamente).”
D-na Trican Elena
Va rog sa supuneti la vot propunerea mea.
Dl Savu Daniel
Vom supune la vot toate propunerile.
Dl Primar
Emotionant sau nu, probabil ca medicii veterinari
si cei umani sunt mai emotionali decat suntem noi, situatia in acest moment in
Ploiesti, in conformitate cu evidentele din registrul agricol, arata ca sunt
345 de crescatori, asa cum sunt in evidentele oficiale, numar de animale din
care ovine, caprine, porcine, bovine, cabaline si rubrica separata – pasari.
Vreau sa spun ca interventia de urgenta este necesara la recomandarea Ministrului
Sanatatii Publice si a Directiei Sanitar Veterinare, restul ca pana la 1
ianuarie 2007, sa se emita un regulament pentru animalele – altele decat
pasari, sunt total de acord, dar sa nu ne ducem intr-o zona, dupa opinia mea,
usor derizorie. Hotaram sau nu hotaram daca vizavi de focarele potentiale,
pentru ca, zilnic curg telefoanele la Directia Sanitar Veterinara ca sunt
gasite tot felul de pasari moarte in diverse zone ale orasului. Ideea este daca
intervenim sau nu.
Va multumesc!
Dl Savu Daniel
Domnul Oprea a facut o propunere, un articol 4 nou
– „Insarcineaza aparatul propriu al Consiliului Municipiului Ploiesti sa
elaboreze un regulament privind cresterea si detinerea animalelor in Municipiul
Ploiesti care va fi supus aprobarii Consiliului Local pana la data de 30 iunie
2006.” Dar pana la acea data se aplica ceea ce spune hotararea.
Dl Popescu Catalin
Daca imi permiteti, hotararea nu incepe decat la
data de 30 iunie, asa ca, mie mi s-ar parea corect sa luam o hotarare cu un
unic articol, acela propus de domnul Oprea, care ar insemna o prorogare.
Aprobam elaborarea unui regulament pana la 30 iunie, cu aplicare de la 30
iunie.
D-na Trican Elena
Am dorit zonarea orasului, in functie de ceea ce
am stabilit noi, iar pe zonele A si B sa se interzica cresterea animalelor.
Dl Savu Daniel
Se va prinde in regulament, doamna Trican.
D-na Trican Elena
Atunci, acest proiect sa aiba doua articole:
Art. 1 – Stabileste ca amenajarile….
Art. 2 – Insarcineaza aparatul propriu al
Consiliului Local sa elaboreze un
regulament…
Si astfel rezolvam problema.
Celelalte conditii sunt stabilite de legislatia in
vigoare pe care altii nu au aplicat-o si am ajuns unde am ajuns.
Propunerea mea este ca art. 3 sa se trasnforme in
art. 1, iar noul art. 4 sa devina art. 2.
Dl Savu Daniel
Supunem la vot propunerea doamnei Trican:
Dl Sicoie Florin
Nu puteti supune asa ceva.
Prima rugaminte ar fi sa dati cuvantul oamenilor
in ordinea in care se inscriu.
Daca suntem intr-o situatie de criza, o situatie
de criza poate impune masuri de criza. Eu nu cred ca nu putem rezolva acum
problemele.
Doream sa fac o analiza a textului, pentru a va
demonstra absurdul.
La art. 2, lit. A, alin. 3
– „confectionate din materiale durabile”
- ce inseamna „materiale durabile”, pentru ca asa expunem oamenii la
niste amenzi. Cate curti au intre ele distanta de cel putin 10 m in stanga si
in dreapta?
Daca Legea obliga
proprietarii si detinatorii sa declare
si sa inregistreze efectivele, este in regula, de ce sa mai punem in hotarare
aceasta obligativitate?
Dl Savu Daniel
Sensul hotararii este sa protejeze restul
populatiei, nu sa ii partajeze pe ceilalti. Care nu au curti cu 10 m, nu cresc.
Dl Sicoie Florin
Iar eu cer eliminarea lit. B de la art. 2, urmand
sa se faca o analiza coerenta.
Dl Rusu Ioan
Haideti totusi sa concluzionam, pentru ca discutam
mult. Chiar daca hotararea nu este perfecta, chiar daca avem modificari de
facut, eu propun tuturor colegilor consilieri sa ne intalnim intr-o sedinta
extraordinara, chiar in fiecare zi daca este nevoie, sa modificam si sa
completam aceasta hotarare care este clar ca va aveas discfunctionalitati la
aplicare.
Este bine sa ramana acest regulament, vor veni
modificari legislative, acestea ser vor face in acest regulament, dar acum
trebuie sa incepem de undeva, eu propun domnilor consilieri sa stam la
dispozitia executivului, sa ne intalnim in sedinte extraordinare, ori de cate
ori este nevoie.
Va multumesc!
Dl Popescu Catalin
Inainte de a supune la vot propunerea mea de
prorogare, cineva care are parerea ca suntem in criza, sa imi spuna exact ce
masuri putem aplica incepand de astazi pana la 30 iunie 2006, pentru a convinge
ca este mai bine sa decidem astazi, pentru ca art. 2 dupa parerea mea, nu poate
conduce la nici un fel de masura si singurele masuri pe care am putea inceope
sa le aplicam, sunt cele de la art. 3. Deci asta este. Efectiv, masuri in baza
acestei hotarari nu se pot lua.
Dl Primar
Acest proiect de hotarare a fost elaborat cu
oameni de specialitate, cu urbanismul, cu Consiliul Local, dorim sa stam de
vorba in continuare, pentru a gasi o forma de reglementare a unei activitati care
constituie un potential permanent pentru declansarea unei epizootii sau mai
rau, de epidemie pe raza Municipiului Ploiesti.
Vreau sa va spun ca termenele pe care le-am scris
in proiectul care a fost elaborat intr-o prima faza, mergea pe termene mai
stranse. Ne-am gandit ca populatia trebuie sa fie informata, in acelasi timp,
este nevoie de un termen pentu ca oamenii constienti, vecinii, vreasu sa va
spun ca suna telefoanele, parand pe vecinul care tine in garaj in conditii
absolut nebunesti, la un loc, tot felul de pasari. Starea orasului este o stare de solidaritate. De la 1 iulie,
putem intra pe echipe mixte, facute la acelasi nivel de colaborare, Directia Saniatar
Veterinara, Directia de Sanatate Publica, Politia Comunitara, sa controlom
imediat zonele care sunt depistate ca focare. Va fi o activitate care va dura,
sunt convins, poate cateva luni, poate mai bine, pentru ca orasul tot trebuie periat. Fara asa ceva nu o sa
avem constiinta impacata ca am decis
responsabil intr-o situatie inedita de criza, pe care Ploiestiul nu a vrut-o. Traditional,
am mai spus-o, toti am crescut sau am
fost in apropierea cresterii de pasari, pana in acest moment, pana in acest an,
Ploiestiul nu a cunoscut asa ceva. Daca nu reactionam intr-o forma
responsabila, putem interveni in fiecare luna, in fiecare saptamana, putem sa
ne intalnim asa cum spunea domnul Rusu, putem sa facem un regulament, regulamentul
acela trebuie avizat de oameni care au competenta legala in domeniu, noi ca
autoritate publica, doar ii ajutam.
Doamna Trican, diferenta dintre ieri si astazi
este ca nu putem intra pe o interdictie
care poate fi inteleasa ca abuziva. Pentru a avea aceasta forma, este vorba de
un semnal la care ne obliga realitatea acestor zile. Nu vom ajunge la abuzuri,
suntem oameni responsabili, vreau sa va spun ca politistii comunitari, oamenii
care au intrat in focar, si-au asumat niste riscuri de contaminare, sunt
probleme extrem de serioase. Eu cred ca un gest responsabil, chiar daca el va
avea pentru inceput si reactii negative, dar este o hotarare pe care o vrea majoritatea, majoritatea
zdrobitoare a Municipiului Ploiesti. Nu vrem sa cream nici un fel dem
discriminare, dar trebuie sa incepem igienizarea orasului si pentru a-i
raspunde domnului consilier Popescu, pana la 1 iulie, credem ca va fi o
reactie, mai intai din partea celorcare mai putin constienti de pericol au
improvizat cotete langa parterul blocurilor, sau chiar pe balcon, incinte in
care cresc pasari, toate aceste lucruri, incetul cu incetul, repet, numai
printr-o hotarare care o vom lua astazi.
Dl Iancu Ion
Ma scuzati ca intervin, de regula, un act normativ
nu poate fi pus in aplicare pana nu apare si un regulament de aplicare al
acestui act.
Daca vreti, va pot da exemplu 100 de acte
normative care nu se aplica deoarece nu au aparut regulamentele.
Dupa mine, art. 2 este foarte clar, litera A este
foarte clara – cine poate creste animale si cine nu. Litera B, poate astepta
pana la 1 ianuarie 2007, deci poate astepta pana la aparitia regulamentului. Eu
va spun ca vom avea opozitie si vom avea
contestatii daca aplicam aceasta
hotarare pana nu apare regulamentul. In acest caz ce facem – stam o luna pana
apare regulamentul, sau ii dam drumul la o anumita forma de hotarare?
Dna Maria Magdalena Mazalu
Domnule Iancu, Legea nr. 10/2001 de impact absolut
major, normele metodologice venite de la Guvern, au venit dupa 2 ani si am
aplicat-o.
Dl Savu Daniel
Supunem la vot propunerea domnului consilier
Popescu de prorogare a acestui proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 1
vot
Cine este impotriva ? 23 voturi
Daca se abtine coneva? 1
abtinere
Cu 1 vot pentru, acela al domnului consilier
Popescu Catalin, 23 voturi impotriva si o abtinere, aceea a doameni consilieri
Dosaru Iuliana, aceasta propunere nu a fost aprobata.
Dl Mitu Augustin
Propunerea doamnei Trican este foarte buna. Sa
eliminam art. 2, pentru ca el oricum va fi revolvat prin noul articol 4 propus
de domnul Oprea.
D-na Trican Elena
Eu cred ca suntem niste persoane responsabile care
dorim sa adoptam un act normativ corect.
Dl Savu Daniel
Supunem la vot propunerea doamnei consilier
Trican:
Cine este pentru ? 3
voturi
Cine este impotriva ? 19 voturi
Daca se abtine cineva?
Cu 3 voturi pentru, acelea ale domnilor consilieri
Trican Elena, Popescu Catalin si Mitu Augustin si 19 voturi impotriva, aceasta
propunere a fost respinsa.
D-na Trican Elena
Observ ca incercati sa restrictionati.
Dl Savu Daniel
Doamna Trican, acesta a fost votul majoritatii.
Dl Eparu Ion
Nu vreau sa raman singurul care nu am intervenit
la acest punct. Vreau sa stiu daca nu cumva ne suprapuinem cu amenzile, pentru
ca la art. 3, alin. 2 il suportam sa suporte cheltuielile daca ii facem noi
desfiintare si dupa aceea ii dam si amenda. Sunt posibile ambele?
D-na Maria Magdalena Mazalu
Da, chiar sunt recomandate.
*
Dl Savu Daniel
Supunem la vot propunerea domnului Sicoie Florin,
de eliminare a lietrei B de la art. 2:
Cine este pentru ? 7
voturi
Cine este impotriva ? 10 voturi
Daca se abtine cineva ? 6 abtineri
Cu 7 voturi pentru, 10 voturi impotriva si 6
abtineri, aceasta propunere a fost respinsa.
*
Dl Savu Daniel
Supunem la vot propunerea domnului Cosma Marcian, aceea
de completare a alin2, lit. B art. 2 - „ Exceptie fac animalele de paza si
companie care pot fi crescute si in locuintele colective (apartamente).”:
Cine este pentru ? 19
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cienva ? 4 abtineri
Cu 19 voturi pentru si 4 abtineri, acelea ale
domnilor Palas Paul, Oprea Nicolae, Iancu Ion si Mitu Augustin, aceasta
propunere a fost aprobata.
*
Dl Savu Daniel
Supunem la vot introducerea unui nou articol 4,
restul renumerotandu-se, conform propunerii domnului Oprea:
Cine este pentru ? 23
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
Cu mentiunea ca in acest moment din sala lipseste
domnul Ionita Dan, aceasta propunere a fost aprobata.
Doamna Trican, cum votati?
D-na Trican Elena
Eu am alta propunere si nu votez, pentru ca nu
rezolvam nimic.
De o ora
tot discutam si nu rezolvam nimic.
Dl Savu Daniel
Rog sa se consemneze ca doamna Trican refuza sa
voteze.
*
Dl Savu Daniel
Supunem la vot proiectul de hotarare, cu
modificarile aprobate:
Cine este pentru ? 20
voturi
Cine este impotriva ? 2 voturi
Daca se abtine cineva ? 1 abtinere
Cu mentiunea ca domnul Ionita nu este in sala,
proiectul de hotarare a fost aprobat cu 20 voturi pentru, doua voturi
impotriva, acelea ale domnilor consilieri Trican Elena si Popescu Catalin si o
abtinere, aceea a domnului consilier Mitu Augustin.
Multumim domnului prefect pentru participare.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Intrebari si interpelari.”
Cine se inscrie la cuvant ?
Dl Sicoie Florin
As avea o intrebare, daca se executa largirea
Bulevardului Republicii si a strazii Marasesti, vreau sa situ daca exista
autorizatie de construire.
A doua interpelare se leaga de ce se intampla
langa santierul din spatele magazinului Omnia. Chioscul de difuzare a presei a
agentiei Prahova este pe amplasamentul probat de Primaria Municipiului
Ploiesti?
A treia interpelare este legata domnule
presedinte, de amplasarea stalpilor cu lanturi din fata magazinului Mall.
Rugamintea mea este sa dispara cat mai repede,
pentru ca daca este sa reglementam circulatia orasului cu lanturi, atunci
inseamna ca am ajuns rau de tot.
Multumesc!
Dl Rusu Ioan
Anul trecut am facut un imprumut foarte mare de la
o banca. De un an de zile stiu ca unele banci au inceput sa-si reduca
dobanzile.
Vreau sa stiu faca s-a facut un studiu la nivel de
executiv, daca este posibila o eventuala refinantare sau macar de acum. Inainte
sa facem acest studiu de piata pentru ca uneori, pe o refinantare se mai pot
castiga bani.
Va multumesc!
Dl Eparu Ion
Am o intrebare pentru domnul viceprimar Socoleanu,
in legatura cu sensul giratoriu din Bariera Bucuresti. S-a modificat un sens
giratoiu care era cu iarba si cu flori, s-a trecut la un sens giratoriu cu
pavele asfaltate si suficient
De inalt, astfel incat, un soler mai
maruntel, un mai vede dincolo de sensul giratoiu. Nu am sesizat motivatia
acestei modificari.
Va multumesc !
D-na Trican Elena
In sedinta trecuta am avut
o interpelare legata de wc-urile ecologice, am primit un raspuns, speram ca
cineva sa-mi raspunda totusi concret la intrebare.
Iata ce raspuns am primit:
“In urma adresei inaintata catre Regia Autonoma de Termoficare si Servicii
Publice, inregistrat sub nr....., va facem cunoscut ca doamna viceprimar Gratiela
Gavrilescu cu domnul Moroianu – patronal firmei Calliope, au ajuns la o
intelegere privind modul de functionare al wc-urilor ecologice ce fac parte
componenta din cadrul magazinelor “Vis-a-vis”. Mentionam ca Administratia Domeniului Public si Privat
Ploiesti un are niciun contract cu firma Calliope.”
Despre ce intelegere este
vorba?
Nu faceti o intelegere si
cu mine pentru o activitate economica?
O alta sesizare, este din
partea cabinetului individual Doctor Braica Roxana asupra careia se exercita
presiuni pentru a renunta la contractul de concesiune.
Dumneaei, in anul 2004 a
incheiat un contract de concesiune cu Consiliul Local. Acum se exercita
presiuni din partea directiei Patrimoniu, din partea membrilor comisiei pentru
vanzarea spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta pentru a renunta
la acest contract de concesiune.
Va multumesc!
Dl Banu Andrei
Am cateva interpelari, una
este din partea Asociatiei de locatari bloc 201 Nord, in apropierea caruia
functioneaza o discoteca. Oamenii au facut tot felul de demersuri, dar nu s-a
rezolvat nimic.
Din partea altei asociatii
de locatari, s-a ridicat problema cainilor comunitari din zona.
Asociatia de locatari bloc
100 de pe strada Arhip Nicolae, la parter functioneaza un magazin de bauturi
alcoolice. Cetatenii din zona reclama faptul ca aici se servesc bauturi
alcoolice, este mizerie si galagie.
Tot in aceasta zona, in
spate, tot trotuarul este blocat de gramezi de pamant excavat si nu l-a ridicat
nimeni. Cetatenii sunt nevoiti sa circule pe partea carosabila din cauza
acestor gramezi de pamant.
Va multumesc!
Dl Sicoie Florin
Legat de carantina din
zona strazii Jupiter, am aflat ca sunt oameni care locuiesc in acea zona si
care inca nu au primit acele scutiri de la Primarie pentru a le prezenta la
locul de munca. Oamenii isi pot pierde locul de munca din cauza acelor absente
nemotivate.
D-na Schnelbach Simona
Concediile medicale pentru
carantina se vor elibera pentru cei care lucreaza, se vor da retroactiv de
catre fiecare medic de familie. Cetatenii respectivi trebuie doar sa acceseze
medicul de familie si vor primi aceste concedii medicale.
Dl Socoleanu Radu
In ceea ce priveste prima
interpelare a domnului Sicoie, lanturile din fata magazinului Mall, asa cum
v-am mai spus, este un acord provizoriu
pana la aplicarea masurilor de ridicare si blocare pentru parcarea in zone
interzise. Daca langa aceste lanturi inca se parcheaza masini, este rolul
politiei rutiere sa-si faca datoria.
Legat de interpelarea
domnului Eparu, sensul giratoiu din Bariera Bucuresti primeste o noua
configurare, nu mai exista normativul care impune sa avem vizibilitate pe
partea opusa, este o perioada de tranzitie, am avut conditii improprii de
amenajare, cu atat mai mult cu cat acolo s-a montat in urma licitatiei acea
constructie privind ceasul electronic, dupa finalizare, serviciul din cadrul Administratiei
Domeniului Public si Privat va continua amenajarea si sunt convins ca in
momentul in care se va finaliza, nu vor mai fi probleme.
Multumesc!
Dl Cosma Marcian
Daca am avea posibilitatea
de a colabora cu politia rutiera, cred ca ar trebui sa luam in discutie
montarea camerelor de luat vederi prin oras, cel putin in marile intersectii si
pe arterele foarte aglomerate, pentru a fluidiza traficul si pentru a evita
aglomerarea. Nu este o interpelare, este o sugestie.
Dl Savu Daniel
S-a notat acest lucru.
Dl Primar
In comisia care se ocupa de Politia Comunitara,
domnul consilier Banu va poate confirma, am stabilit ca in prima sedinta sa
prezentam ofertele deja pentru
implementarea sistemului.
In ceea ce priveste creditele angajate, este o
idee pecare o luam in calcul pentru o analiza, pentru ca in acest moment facem
evaluarea capacitatii de indatorare pentru celalalta asociere a noastra.
Wc-urile ecologice, din nefericire, in relatia cu
noul propritar, cu firma Calliope, nu am gasit in acest moment decat un program
de functionare pe perioada cat functionmeaza chioscul, firma Calliope a
comunicat doamnei Viceprimar ca sunt anumite pagube, anumite daune, evident, daca
nu se conformeaza functionarii continuem probabil ca vom regandi contractele de
ocupare a domeniului public.
In ceea ce priveste cabinetul doameni doctor
Braica, doamna doctor Dumitru cunoaste mult mai bine situatia, ni le poate
spune.
Pentru discoteci si magazinecare functioneaza la
parterul blocurilor, capacitatea de interventie a administratiei publice
locale, este limitata. O spun public, exista diverse formule de a pasa, sau
de a dribla legea, nu se mai cere
acordul vecinilor sa obtina un acord de mediu de pe la Bucuresti pe baza unui
studiu de impact, tot ceea ce tine de noi, este programul de functionare.
Celelalte chestiuni legate de poluarea fonica sau de profilul marfurilor
vandute, apartin Agentiei de Protectie a Mediului, sau Oficiului de Protectie a
Consumatorului sau alte institutii guvernamentale. Noi ne facem datoria pentru
ca primim multe astfel de semnale, informam, dar nu putem interveni, iar
interventiile pe care le mai facem uneori, se transforma in procese si avem
destule, in acest sens incercam sa
evitam astfel de situatii cat mai mult.
Multumesc!
D-na Dumitru Carmen
Doamna doctor Braica este medic de familie in
Ploiesti.
Pentru cain Bereasca, medicii de acolo au plecat,
aceasta zona cu aproximativ 10.000 de asigurati au ramas fara asistenta
medicala
S-au facut
eforturi si de catre noi si de catre Directia sanitara si doamna doctor, cu
acordul dansei a fost mutata in cabinetul din Bereasca.
Doamna doctor nu poate face fata unui numar atat
de mare de asigurati. Directia de Sanatate Publica a intrebat daca se face contract de concesiune si pentru al doilea
post de medic se scoate postul la concurs, noi am fost cu totii de acord. Se
scoate postul la concurs, se ocupa postul, iar acum, doamna doctor Braica nu
vrea sa imparta contractul de concesiune cu celalalt medic si sa asigure
asistenta corecta si normala prin doi medici in acea zona.
Am incercat sa gasim o solutie amiabila, sa
discutam cu ambii medici, nu s-a putut, le-am chemat la comisie, sa vina pentru
a discuta.
Medicul care a luat concursul nu poate semna
contractul cu casa de sigurari de sanatate si nu poate sa castige un ban de
trei luni de zile, pentru ca doamna doctor Braica, colega noastra, nu ii
permite accesul in cabinet.
Multumesc!
* * *
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii, propun sa
trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a sedintei, si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea conturilor
de executie pe anul 2005 ale bugetului local, bugetelor institutiilor publice
finantate integral sau partial din bugetul local, bugetului fondurilor externe
nerambursabile si bugetului veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara
bugetului local - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 24 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
Cu mentiunea ca in acest moment nu este prezent in
sala domnul consilier Ionita Dan, acest proiect de hotarare a fost aprobat in
unanimitate.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind rectificarea
bugetului local al municipiului Ploiesti pe anul 2006 - initiat de domnul
primar”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest
proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 23
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 1
abtinere
Cu mentiunea ca in acest moment nu este prezent in
sala domnul consilier Ionita Dan, acest proiect de hotarare a fost aprobat cu
23 voturi pentru si o abtinere, aceea a doamnei consilier Trican Elena.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind rectificarea listei de investitii pe anii 2006,
2007 finantate din credit bancar - initiat
de primar.”
Cine se inscrie la cuvant?
Dl Mitu Augustin
Este vorba de o propunere pe care eu o fac, o
schimbare intre doua pozitii din raportul de specialitate, pana acolo doream sa
va spun ca in zona centrala si semicentrala, practic, noi nu mai avem nicio
gradinita cu exceptia celei care functioneaza pe strada Basarabi intr-un imobil
inchiriat, iar pe strada Maramures, imobilul de acolo, desi fostul proprietar
initial a cerut masuri reparatorii, acum a revenit si a solicitat restituirea
lui in natura, acum fiind in instanta, probabil ca il vom pierde si pe acesta,
discutii pe care le-am avut cu colegii din comisia pentru aplicarea Legii nr.
10. Totodata, vreau sa reamintesc ca am aprobat o hotarare prin care aprobam construirea
unei gradinite. La momentul respectiv, directia de la Administratia Domeniului
Public si Privat a primit un certificat de urbanism in care se spunea ca in
conformitate cu Planul Urbanistic General acolo exista unele restrictii, pentru
ca acolo urmeaza sa fie o strada, lucru care a ingreunat aplicarea acelei
hotarari. Mi se pare ilogic ca noi, serviciile din Primarie pentru un interes
public sa punem bete in roate, dar s-a venit ulterior cu solutia sa comandam un
studiu de amplasament pentru a se ridica aceasta restrictie din zona
respectiva.
Acum, la aceasta modificare a listei de investitii
vad ca se propune diminuarea sumei cu 400.000 ron prevazuta pe 2006, suma care
era aferenta acesteui studiu de amplasament si implicit prelungirea termenului
in care putem construi gradinita.
In raportul de specialitate, se propune majorarea
pentru magistrala podul de peste DN 72, majorarea acestei sume pentru a se
devia niste conducte ale Conpet-ului. Din informatiile pe care le am, eu stiu
ca S.C. Conpet este obligata sa iti devieze conductele, dar incearca acest
lucru pe banii nostri, totodata, podul de peste DN 72 este de interes public si
nu stiu de ce noi ploiestenii suntem obligati sa suportam aceasta cheltuiala
pentru ei, drept pentru care va propun, avand in vedere urgenta si nevoia
finalizarii constructiei noii gradinite pentru ca nu avem gradinita in centrul
Municipiului Ploiesti, sa mutam aceasta suma de la deviere conducte Conpet, la
pozitia construire gradinita noua. Aceasta este propunerea mea.
D-na Madalina Craciun
In lista de investitii avem pozitia construire
gradinita noua, banii exista. Am luat banii de la constructia respectiva pentru
demolarea si eliberarea amplasamentului. Am luat banii de la constructia
propriu zisa pentru demolarea si eliberarea amplasamentului si in paralel vom
executa proiectul pentru constructia noua. Deci banii nu au fost luati.
Dl Mitu Augustin
Doamna Director, au trecut doi ani de cand am dat
hotararea, noi am discutat si mi-ati confirmat ca in niciun caz in acest an nu
se va putea incepe construirea.
D-na Madalina Craciun
Pentru ca trebuie sa eliberam amplasamentul.
Anul acesta este primul an in care avem bani
pentru acest proiect.
Dl Primar
O explicatie pentru a nu face propuneri care sa nu
poata fi puse in practica, cu aceasta ocazie, imi face placere sa va invit pe
toti in data de 31 mai la orele 12 cand se da circulatiei publice podul peste
calea ferata Bucuresti – Brasov, banii acestia, il rog pe domnul Mitu sa creada
ca am discutat si cu domnul ministru Seres si cu domnul secretar de stat, au
posibilitatea pana la acest moment sa-i transfere Conpet-ului, daca nu sunt
prevazuti pe pozitia prevazuta, putem avea interdictie de utilizare a podului
si atunci, lucrarile oricum daca le vom demara, la momentul la care Conpetul
revine, vom face eventual o
regularizare. Si mie imi pare rau ca nu am gasit intelegerea necesara.
Dl Mitu Augustin
Am formulat o propunere.
Cei 551 ron sa se ia de la deviere conducte conpet
si sa de dea la contruirea noii gradinite.
Dl Primar
In plus, avem in calcul sa facem evaluarea imobilului de pe Bulevardul Republicii, acolo
unde a functionat Directia Finantelor Publice si in momentul in care il vom
muta pe domnul director marina, sa facem, impreuna cu Directia de Sanatate
Publica evaluarea utilizarii acestui imobil ca gradinita publica.
Dl Mitu Augustin
Propunerea mea este sa se suplimenteze suma de
400.000 ron - constructie gradinita, cu
suma de 551.184 ron de la pozitia strazi, acces magistral…
Dl Savu Daniel
Supunem la vot propunerea domnului Mitu Augustin:
Cine este pentru ? 14
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 4 abtineri
Cu mentiunea ca doamna consilier Dosaru Iuliana nu
este in sala, aceasta propunere a fost aprobata cu 19 voturi pentru si patru
abtineri, acelea ale domnilor co0nsilieri Savu Daniel, Iancu Ion, Vasilescu Evelinne
si Popa Marcian.
Dl Primar
Stimati colegi, pasajul are nevoie de bani in
plus. Poate este vina executivului care nu a explicat destul de bine, pasajul
are nevoie de niste bani in plus, asta nu inseamna ca nu facem gradinita. A lua
bani de la pasaj si a-i da pentru gradinita, atata timp cat sunt atatia bani
nefolositi in creditul acesta este la propunerea domnului Mitu a amana
terminarea pasajului. Chestiunea aceasta mi se pare, dupa opinia mea, este
propunerea dumneavoastra, este vina noastra, poate nu am explicat destul de
bine.. Putem lua bani de oriunde, dar nu de la terminarea podului.
Dl Mitu Augustin
Nu as fi facut aceasta propunere daca nu vedeampe
ordinea de zi a sedintei, mai incolo, ca S.C. Conpet are un milion euro sa faca o baza sportiva, dar noi
ii platim devierea conductelor. Conpetul ne-a pus atatea bete in roate, iar noi
ii platim lucrarile.
Dl Eparu Ion
Sa cerem Consiliului Judetean Prahova sa ne dea
restul de bani pentru ca este un pasaj folosit nu numai de noi – locuitorii
Municipiului Ploiesti, ci in special de cetatenii din zonele limitrofe
Ploiestiului, si din cate am inteles eu, Consiliul Judetean a avut o oarece
sincopa cand a trebuit sa aprobe bani pentru terminarea acestui pasaj.
Este o propunere in atentia Consiliului Judetean.
Dl Savu Daniel
Mai sunt alte propuneri la acest proiect de
hotarare?
Dl Primar
Pozitia respectiva, o putem termina si fara
prevederebugetara, este semilegal asa. Bani sunt. Ceea ce trebuie sa vedem in
aceasta rectificare sunt banii pentru deviere, deviere care conditioneaza
obtinerea autorizatiei de punere in
functiune a podului, deci nu avea legatura podul cu gradinita. Banii sunt,
creditul acela este inca nefolosit din lipsa de capacitate tehnica, deci
problema pe care o punem acum in discutie este daca redam circulatiei publice pe
DN 72, da sau nu. Pasajul nu poate fi redat circulatiei.
Putem mobiliza bani pentru gradinita din toate
sursele, dar nu de la pasaj, pozitia de la pasaj trebuie pastrata.
Dl Savu Daniel
Domnul Primar, in calitate de initiator face
urmatoarea propunere: se propune sa se ia cei 456 de la pozitia ranforsare
sistem rutier strada Mihai Bravu si sa ramana la pasaj, cu suplimentarea la
gradinita deja aprobata.
Pentru a debloca aceasta situatie.
Supunem la vot aceasta propunere:
Cine este pentru ? 19
voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva ? 5 abtineri
Cu 19 voturi pentru si 5 abtineri, acelea ale
domnilor consilieri Mitu Augustin, Chivu Sorin, Trican Elena, Lungu Razvan si
Popescu Catalin, aceasta propunere a fost aprobata.
*
Dl Savu Daniel
Supunem la vot proiectul de hotarare in ansamblu:
Cine este pentru ? 25 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unamimitate de voturi, acest proiect de
hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea bilanţului
contabil şi contului de profit şi pierdere pe anul 2005 al Regiei
Autonome de Transport Public Ploieşti - initiat de domnul primar.”
Cine se inscrie la cuvant ?
D-na Trican Elena
In documentatia care ni s-a inaintat, avem o
adresa catre Consiliul Local al Municipiului Ploiesti – datorita faptului ca la
data de 15.05.2006 se va analiza raportul
auditorilor, precum si a faptului ca sedinta Consiliului de Administratie al Regiei
Autonome de Transport Public Ploiesti va avea loc in data de 18.05.02006,
transmiterea acestor materiale va avea loc ulterior acestor date. Vreau sa va
spun ca exista un act normativ care reglementeaza modalitatea aprobarii unui
bilant contabil al unui agent economic care functioneaza pe baza de standarde
internationale de contabilitate. La acest bilant se anexeaza raportul
auditorilor din care sa reiasa imaginea fidela a situatiei Regiei Autonome si
raportul Consiliului de Administratie. Noi suntem pusi acum in situatia de a
aproba niste hartii, am aprobat acel regulament de organizare si functionare al
Consiliului de Administratie, am schimbat membrii Consiliului de Administratie
in timpul mandatului, acum sunt alti membrii ai Consiliului de Administratie,
dar nici la acest moment nu ni s-a
prezentat un raport, desi acolo este trecut – in luna ianuarie se va prezenta
un raport privind activitatea desfasurata in anul anterior, fapt pentru care,
eu ma abtin sa votez acest bilant care nu spune nimic.
Multumesc !
Dl Oprea Nicolae
Doamna Trican are dreptate, asa spune legea.
Eu voi vota pentru ca nu sunt conditionat de lege, de existenta in
prealabil al acestui raport de audit pentru a-l aproba. Va fi o problema mai
departe cu depunerea lui la Directia Finantelor Publice si alte chestiuni. Eu
imi permit sa afirm ca am inteles si il voi vota, dar raportul de audit ramane
valabil. Eu imi asum responsabilitatea
sa votez in lipsa lui.
Dl Radu Popescu
Am depus raportul de audit cu numarul de
inregistrare 7759 din 15.05.2006 ca l-am depus la Primarie.
D-na Trican Elena
Legea mai spune, in baza raportului de audit si al
raportului Consiliului de Administratie se aproba bilantul contabil aferent
exercitiului financiar anterior, deci este precizare stabilita prin lege.
Dl Savu Daniel
Cu explicatia data de domnul director Radu
Popescu, va supun la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 22
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 3 abtineri
Cu 22 voturi pentru si trei abtineri, acelea ale
domnilor consilieri Trican Elena, Iancu Ion si Mitu Augustin, acest proiect de
hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de
hotarare privind instituirea taxei hoteliere pentru anul 2007 - initiat de
domnul primar.”
Cine se inscrie la
cuvant?
D-na Trican Elena
Legea nr. 571 si
Normele Metodologice de aplicare a
Codlui Fiscal precizeaza ca pana la sfarsitul lunii mai se va institui,
Consiliul Local poate lua hotararea
instituirii acestei taxe. A institui inseamna a stabili, a decide.
Acerst proiect nu cred ca are sens – spune ca se instituie taxa hoteliera, dar
nu spune in ce cuantum, pentru ca instituirea pana la 31 mai se face in scopul
ca unitatea hoteliera sa-si faca propria strategie pe anul urmator, sa-si faca
formularistica necesara si sa-si intocmeasca bugetul pentru anul urmator, deci
ceea ce se stabileste aici….
Dl Savu Daniel
Totusi, la comisie ati
dat aviz favorabil.
Dl Palas Paul
Referitor la taxa
hotaliera, am inteles faptul ca este un mic artificiu pentru a fi in legalitate.
Consider ca daca acest proiect privind stabilirea impozitelor si taxelor locale
pentru anul 2007 nu o sa fie adoptat foarte tarziu , nu cred ca ar deranja
hotelieri, vreau sa multumim pentru intelegere.
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt
interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 22 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 2
abtineri
Cu mentiunea ca in acest
moment din sala lipseste domnul Teodorescu Iulian, proiectul de hotarare a fost
aprobat cu 22 voturi pentru si doua abtineri, acelea ale domnilor consilieri
Trican Elena si Lungu Razvan.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind modificarea Hotărârii
Consiliului Local nr.30/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Serviciului Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al
Municipiului Ploieşti - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest
proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 24 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
Cu mentiunea ca in acest
moment din sala lipseste domnul Teodorescu Iulian, acest proiect de hotarare a
fost aprobat in unanimitate.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct
de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
“Proiect
de hotarare privind acordarea avizului necesar numirii in functie a directorilor
si directorilor adjuncti de la unitati de invatamant preuniversitar - initiat
de domnii consilieri Carmen Dumitru, Marcian Popa, Teodor Avramescu, Dan Ionita
si Razvan Lungu.”
Cine se
inscrie la cuvant?
Dl Sicoie Florin
Am
incercat sa ma informez in legatura cu acest proiect de hotarare, am facut-o
chiar la domnul inspector general scolar, domnul Matei care mi-a pus la
dispozitie corespondenta dansului cu Primaria si avand si acel Ordin al Ministrului Educatiei si
Cercetarii nr. 3142/2006 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului
pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de
invatamant preuniversitar de stat, incerc sa inteleg ce s-a intamplat.
Consiliul Local, in acel Ordin,
este desemnat observator. Exista obligativitatea Inspectoratului Scolar de a
anunta cu 48 de ore inainte in scris Primaria pentru organizarea concursului.
Intr-adevar, faxul este din 4 aprilie, zilele de concurs au fost 5 aprilie, 6
aprilie, 7 aprilie. Suntem fiecare arondati pe unitati de invatamant.
Intrebarea mea este de ce nu am
primit un telefon de la doamna Gheorghe care se ocupa de relatia consilierilor
cu institutiile de invatamant?
As vrea sa va citesc din acest
Ordin al Ministrului, as vrea sa va citesc din raportul de specialitate facut
de doamna Gheorghe -„inspectoratul
scolar are obligatia de a solicita avizele consiliului local si consiliului de
administratie al unitatii de invatamant.”
Intrebarea
mea se leaga de doua lucruri:
1.
de ce
nu am fost anuntat eu personal ca si consilier local care sunt in acea comisie de
la Liceul Caragiale?
2.
la ce
ne mai foloseste o astfel de obligativitate a emiterii avizului consultativ,
din moment ce nu suntem anuntati de organizarea acestor concursuri?
D-na Dumitru Carmen
De la
Inspectorat am primit o adresa din care m-a frapat o fraza si anume: „refuzul
administratiei locale de a desemna un observator la organizarea si desfasurarea
concursurilor.” Deci de aici reiese ca noi am renuntat sa ne prezentam la
aceste concursuri.
S-a facut
aici afirmatia cu faxul care ar fi fost trimis in data de 4 aprilie, sunt de
acord pentru ca l-am vazut si eu data trecuta la sedinta, dar la mapa unde le
distribuie, unde au fost trimise, era pe
data de 5 inregistrat.
D-na Maria Magdalena Mazalu
A fost
transmis dupa amiaza, spre seara.
Dl Primar
Suntem intr-o
disputa, care dupa parerea mea nu are nici un fel de relevanta. Situatia realaa
a fost ca Inspectoratul, din diverse motive, nu il apar pe domnul Matei, am
vorbit cu dansul la momentul la care am vazut lista cu candidatii, noi avem o
colaborare buna.Rolul nostru era de a participa la exemene. Haideti sa nu dam
aceasta incurcatura pe seama doamnei Gheorghe, sau executivului, este probabil
o incurcatura datorata birocratiei din Ministerul Invatamantului, chestiunea pe
care dorim sa o spunem acum, este ca dorim sa jucam un rol si nu doar simplu
decor in relatia cu numirile de directori in unitatile de invatamant pentru
care platim o gramada de bani, pentru ca
descentralizarea nu trebuie sa ramana doar patrimoniala, trebuie sa avem
pana la urma si un rol in numirea si functionarea corecta a managementului
unitatilor scolare.
D-na Dumitru Carmen
As
completa ca participarea noastra la
examan nu afecta in niciun fel situatia, dat domnul Matei in adresa aceasta
spune ca s-a completat deja Ordinul Ministrului de numire in functie pentru
participantii care au castigat concursul. Foarte bine, dar la lege se spune ca
propunerea de numire pentru candidatii reusiti la concursul pentru functia de director la
unitatile de invatamant si meserii se inainteaza Ministerului Educatiei si
Cercetarii insotit de anexa trei completata cu avizele consultative. Deci
ministrul invatamantului a dat acceptul fara sa respecte legea.
D-na Trican Elena
Eu cred ca
cu acest proiect de hotarare vom deveni penibili, pentru ca noi suntem membrii
in Consiliile de Administratie ale unitatilor de invatamant.
Legea
spune ca din Consiliile de Administratie ale unitatilor de invatamant fac parte
cate un reprezentant al Consiliului Local si un reprezentant al Primarului.
Dl Ionita Dan
Din pacate
nu mai suntem membri in Consiliile de Administratie potrivit ultimelor
modificari aduse la legea invatamantului, ci membri in consiliile de evaluare a
calitatii invatamantului din unitatile scolare. Nu inteleg de ce inspectoratul
a transmis la minister numirile incomplete, chiar daca acest aviz este
consultativ sau nu, legea spune ca trebuia transmis, ce face ministrul este
treaba lui.
Dl
Sicoie Florin
Daca legea
spune ca trebuia sa anunte in 48 de ore, eu revin la maniera concilianta, dar
ma deranjeaza teribil toata aceasta situatie.
Dl Eparu Ion
Nu sunt de
acord cu unele din afirmatiile facute aici ca in Ministerul educatiei este
„bulibaseala”.
Dl Savu Daniel
Daca nu
mai sunt alte interventii, supunem la vot proiectul de hotarare:
Cine este
pentru ? 16 voturi
Cine este
impotriva ? 9 voturi
Daca se abtine cineva ? -
Cu 16 voturi pentru si 9 voturi
impotriva, acelea ale domnilor consilieri Teodorescu Iulian, Trican Elena, Dosaru
Iuliana, Popescu Catalin, Toma Marcel, Cosma Marcia, Schnelbach Simona, Sicoie
Florin si Rusu Ioan, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl
Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct
de pe ordinea de zi a sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului Modernizare
centrala termica Colegiul Economic Virgil Madgearu - initiat de domnul
primar.”
Daca nu sunt
interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 25
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de
voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea studiului de fezabilitate si a indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului Modernizare
centrala termica Scoala nr. 18 Unirea - initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt
interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 25
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de
voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind concesionarea catre S.C. CONPET S.A. Ploiesti a terenului in
suprafata de 8233,00 m.p., din str. Curcubeului nr. 46, pe care se afla amplasata
Baza Sportiva Conpet (Vointa) - initiat de domnul primar si de domnii
consilieri Carmen Dumitru, Popa Marcian, Avramescu Gheorghe, Lungu Razvan.”
Cine se inscrie la
cuvant?
Dl Ionita Dan
Doream sa fim foarte
atenti la acest proiect de hotarare.
Intrebarea mea este cum
poate Conpet-ul sa construiasca cava pe baza sportiva Vointa, cand nu poate
sa-si termine propriul sediu de la rondul 1 care este inceput de multi ani ?
Va multumesc !
Dl Popescu Catalin
Proiectul de hotarare
este ilegal, imoral si gresit.
Sa o luam pe rand:
Ilegal – prin faptul ca nu poate fi vorba de utilitate publica, Legea 50 spune
clar in ce conditii se poate face
concesionare fara licitatie pentru realizarea de obiective de utilitate publica
sau de binefacere, aici se spune, citez din expunerea de motive - „cu caracter social, fǎrǎ scop lucrativ”. Este absolut exclus, la
ceea ce face Conpet-ul, refacerea strandului – ca strandul sa fie gratuit, sau
terenurile de tenis sa fie gratuite, asa ceva nu exista, deci hotararea va deveni ilegala prin insasi
aplicarea ei.
In
secundar, 68,60 euro/mp, este o cifra care
era poate valabila acum 4 – 5 ani, din cate imi aduc eu aminte, deci si
din acest punct de vedere este imorala.
In al
treilea rand, au avut spatiul, inclusiv terenul in folosinta gratuita de 6 ani
de zile fara sa faca absolut nimic acolo, lasandu-l in continuare in paragina.
Nu cred
ca asa ne comportam noi in orasul Ploiesti, dand la o treimem din pret, relativ un teren central si
cuiva care are de fapt acolo o valoare mult mai mica. Deci noi dam ceva
care am evaluat la 564.800 euro, desi
face 1.200.000 euro – 1.300.000 euro, cuiva care are o cladire pe care a dat 100.000 euro si a
lasat-o in paragina timp de 6 ani, asta este baza Vointa, lucru care este fara noima din toate punctele de
vedere.
Inteleg
sa luam noi de la Conpet cu 100.000 euro baza pe care a lasat-o in paragina, sa
facem noi baza sportiva, sa facem o baza
a Clubului Sportiv Municipal, asta da.
Aceasta
societate nu a facut decat afaceri in favoarea sa cu Primaria, nu a vrut
sa-si faca singura devierile de care ar
fi nevoie – acestea fiind in favoarea municipiului si in aceste conditii,
propun respingerea proiectului de
hotarare pentru ca nu este nici legal, nici moral cerea ce se face acolo,
accesorii la Clubul Sportiv Vointa Conpet sau cum se cheama acum, nu au nicio
legatura cu utilitatea publica, repet.
Va
multumesc !
Dl Savu Daniel
Daca nu
mai sunt alte interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine
este pentru ? 8 voturi
Cine
este impotriva ? 8 voturi
Daca se
abtine cineva ? 9 abtineri
Cu 8
voturi pentru, 8 voturi impotriva, si 9
abtineri, acest proiect de hotarare nu a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind atribuirea de denumiri de strazi a cailor de acces la
loturile de teren din incinta S.C. INDUSTRIAL PARC S.A. din municipiul Ploiesti
- initiat de domnul primar.”
Daca nu sunt
interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 25 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de
voturi, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind modificarea si completarea Hotararii Consiliului Local al Municipiului Ploiesti nr.34/2006 –
initiat de domnul primar si de domnii consilieri Sorin Chivu si Iulian
Teodorescu.”
Daca nu sunt
interventii, supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 22
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 2
abtineri
Cu 22 voturi pentru si
doua abtineri, acelea ale domnilor consilieri Eparu Ion si Ionita Dan, acest
proiect de hotarare a fost aprobat.
Mentionez ca domnul
consilier Cosma Marcian nu easte in sala.
Dl Eparu Ion
M-am abtinut din motivul
pentru ca este a treia oara cand este modificat aceasa hotarare, ceea ce denota
o anumita modalitate de a lucra cu hotararile, care iata, se restrang imediat
concetatenilor nostri si de aici poate ar trebui sa tragem invatamintele de
rigoare, sa nu ne mai grabim, pentru ca tot
am discutat la punctu 1 o ora si jumatate. Nu este in regula.
Va multumesc!
Dl Mitu Augustin
Imi pare rau ca nu mai
este in sala domnul Socoleanu, doream sa-l intreb daca este ultima modificare.
Si eu am facut o modificare la acest proiect de hotarare, observ ca tot nu s-a
rezolvat.
Imi cer scuze ca vorbesc
in absenta dumnealui.
Va multumesc !
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
”Proiect de hotarare privind deplasarea delegatiei
Municipiului Ploiesti in China la invitatia primita din partea orasului Harbin
– initiat de domnul primar.”
Asteptam propuneri.
Dl Teodorescu Iulian
Dat fiind numarul consilierilor din Partidul
National Liberal, eu propun doua persoane si anume pe domnul Toma Marcel si pe
doamna Schnelbach Simona.
Dl Oprea Nicolae
Comisia 2 – scrie si pe lista avizelor, daca
doriti, a facut un amendament prin care se propune ca delegatia sa fie formata
din 6 consilieri si 2 din executiv.
Dl Savu Daniel
Comisia 2 a facut un amendament, s-a propus 6
consilieri in loc de 4.
Supunem la vot aceasta propunere:
Cine este pentru ? 23
voturi
Cine este impotriva? -
Daca se abtine cineva ? 2 abtineri
Cu 23 voturi pentru si doua abtineri, acelea ale
domnilor consilieri Dumitru Carmen si Savu Daniel, aceasta propunere a fost
aprobata.
Dl Mitu Augustin
Propun din partea Partidului Social Democrat pe doamna
Dumitru Carmen.
D-na Vasilescu Evelinne
Din partea paertidului Romania Mare, il propun pe
domnul Popa Marcian.
Dl Ionita Dan
Din partea partidului Democrat, il propun pe
domnul Paul Palas.
Dl Savu Daniel
Eu il propun pe domnul Banu Andrei.
Dl Mitu Augustin
Avand in vedere motivatia facuta de domnul
consilier Teodorescu, ca datorita marimii grupului a facut doua propuneri, cred
ca si Partidul Social Democrat are acest drept, pentru a se respecta
proportiile. Il propun pe domnul Eparu Ion.
Dl Mateescu Radu
Din partea Partidului Conservator, o propun pe
doamna Trican Elena.
Dl Primar
De doua ori pe an, din partea Harbinului primim o
astfel de invitatie.
Dl Savu Daniel
Dat fiind numarul propunerilor, vom avea vot
secret.
Propun ca pana vor veni cu buletinere de vot, sa
trecem la discutarea celorlalte puncte de pe ordinea de zi.
*
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind asocierea municipiului Ploiesti cu alte autoritati ale administratiei publice locale in vederea extinderii servicului de transport public – initiat de domnii consilieri Nicolae Oprea si Marcian Cosma.”
Cine se inscrie la cuvant ?
D-na Trican Elena
Eu am studiat actul normativ care reglementeaza aceasta problema, este vorba de Ordonanta 87, aprobata prin Legea nr. 204/2002, daca nu ma insel si la atributiile Consiliului Local, Consiliul Local poate adopta hotarari cu privire la asocierea in vederea realizarii unor investitii de interes comun in domeniul infrastructurii tehnico – edilitare aferente transportului local de calatori.
In primul rand, Consiliul Local a concesionat acest serviciu unui operator, operatorul fiind Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti, iar in lege se precizeaza ca operatorul care asigura transportul public local, poate sa isi desfasoare activitatea si in alte localitati prin filiale inregistrate si autoreizate conform prevederilor legale in vigoare. Eu vin cu urmatoarea propunere: Acest serviciu public al Primariei – transportul public local a fost concesionat Regiei de Transport. Sa dam acordul de a modifica contractul de concesiune in sensul de ca regia de transport poate sa exercite si a atributie, desigur, obtinand licentele si autorizatiile necesare in comunele, in zonele limitrofe Municipiului Ploiesti.
Este act normativ, sunt precizari foarte clare si repet, aceasta asociere, modul cum este formulata, nu este legal.
Dl Oprea Nicolae
Asa cum este normal, doamna Trican este intr-o grava confuzie.
In primul rand, nu are nicio legatura ceea ce a spus dansa cu ceea ce incercam noi sa facem. Aici, daca vedem toata plaja de reglementari, panta drumului pe care Romania il parcurge catre Europa, ajungem la ideea de zona metropolitana.
Transportul public este un serviciu public care in nici un caz nu este concesionat regiei de transport, noi nu am aprobatniciun contract de concesiune al acestui serviciu public, potrivit legii, noi am organizat acest serviciu public printr-o structura de specialitate a Consiliului Local, i-am aprobat regulamentul de organizare si functionare, nu am infiintat-o pentru a lua acest serviciu.
Asocierea are loc intre Consiliile Locale in baza Legii nr. 215/2201, sa ne intelegem foarte clar. Regia de transport este numai un exponent, este reprezentantul nostru, o structura a noastra, organizata de noi pentru a face un serviciu public.
Asta este toata filozofia, nu are nicio legatura. Din punct de vedere legal, eu votez cu toata increderea, o votez cu constiinta curata ca este perfect legala, ca este utila si necesara si ca este primul pas pentru a face Ploiestiul sa iasa din aceste legaturi care il sufoca.
Dl Teodorescu Iulian
O prima mentiune, coautori la acest proiect de hotarare sunt si cei care fac parte din comisia de servicii, in al doilea rand, este primul pas spre zona metropolitana.
Va multumesc!
D-na Maria Magdalena Mazalu
Art. 1, alin. 2 – „Transportul public în comun se
va efectua prin Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti, in baza
unui tarif fundamentat corespunzator costurilor efective de exploatare.”
Va multumesc !
Dl Chivu Sorin
Sa nu fiu inteles gresit. Sunt pentru acest
proiect de hotarare, sunt pentru aceasta
asociere, dar la momentul respectiv, acest act al nostru nu poate fi pus in
aplicare intrucat avem o ordonanta ce reglementeaza transportul judetean si interjudetean. Sa nu uitam ca
acest transport, conform legii in vigoare, a fost licitat, licitatie organizata de catre Consiliul Judetean,
face obiectul Consiliului Judetean prin
lege si s-a licitat un program de transport, program de transport licitat si
adjudecat, valabil trei ani. Nu cred ca am putea noi, prin aceasta hotarare sa
putem introduce un nou operator fara sa participe la o licitatie, faca sa
cunoasca prevederile unui caiet de sarcini valabil trei ani.
Sa nu
fiu inteles gresit. Cred ca ar trebui sa
o analizam mult mai corect, sa facem in asa fel incat sa avem in vedere atat
Ordonanta nr. 109 si Ordonanta…., nu le am la mine pentru ca am zis ca il
scoatem de pe ordinea de zi, odata ce
intra in aplicare de la 01.10.2006, deja legiuitorul anticipa niste pasi
vizavi de acest transport judetean care
pana acum a fost dezordonat.
As intreba, deci
sunt pentru asociere, dar ca orice asociere, sa se urmareasca si un
castig. Intreb: in urma acestei asocieri din care rezulta un volum de transport
mai mare pentru regie, cu cat se
diminueaza subventia ce o suportam noi – Consiliul Local Ploiesti in
acest caz?
D-na Maria Magdalena Mazalu
Un domn consilier spunea mai devreme ca este
un prim pas in recunoasterea
Ploiestiului ca facand parte dintr-o
zona metropolitana.
Cadrul legal consider ca intr-o luna apare vizavi
de zona metropolitana, iar vizavi de ce spuneati dumneavoastra punctual, m-am
gandit si am avut in vedere probabil aceste conflicte vizavi de transportul
judetean, de incompatibilitati si asa mai departe si daca observati, in
preambul am invocat art. 2 , alin. 1, lit. b din Legea nr. 21/1996, Legea
concurenţei, care pentru un interes
public comun major excepteaza, permite astfel de activitati.
Dl Chivu Sorin
Daca nu este prins in alt act normativ, atunci poate
sa intervina art. 2 din Legea nr. 21/1996.
D-na Maria Magdalena Mazalu
Ce spuneti dumneavoastra se refera la transportul
judetean, interjudetean, noi suntem deocamdata pe Legea nr. 215/2001.
Mai avem acela patru, cinci hotarari emise la
nivelul celorlalte comune, va rog sa retineti ca niciuna nu a fost contestata
si declarata ilegala de Prefectul Judetului Prahova.
D-na Trican Elena
Propun prorogarea acestui proiect de hotarare
pentru luna urmatoare, sa il facem asa cum trebuie, pentru ca nimeni nu este
impotriva acestui proiect de hotarare.
Dl Savu Daniel
Supunem la vot aceasta propunere:
Cine este pentru ? 6 voturi
Cine este impotriva ? 19 voturi
Daca se abtine cineva ? -
Cu 6 voturi pentru si 19 voturi impotriva, aceasta
propunere nu a fost aprobata.
Dl Eparu Ion
Am vazut in documentele anexate hotararile
Consiliilor Locale implicate. In unela dintre ele se spune ca se solicita
subventie pentru elevi de la noi. Textul este foarte clar, se spune ca sunt de
acord si ca se solicita subventie pentru elevi. Se solicita subventie de la
noi?
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot
acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 18 voturi
Cine este impotriva ? 1 vot
Daca se abtine cineva ? 6 abtineri
Cu 18 voturi pentru, un vot impotriva, acele al
doamnei consilier Trican Elena si 6
abtineri, acelea ale domnilor consilieri Iancu Ion, Eparu Ion, Dumitru Carmen, Mitu Augustin, Mateescu Radu si Chivu
Sorin.
D-na Trican Elena
Rog sa se consemneze ca votez impotriva pentru ca
proiectul de hotarare nu este formulat in spiritul legii.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului urbanistic de detaliu – Construire
depozit medicamente si accesorii de uz veterinar P+1E, Bulevardul
Bucuresti T39, P A 562/16, Ploieşti
– initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu,
Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.
Mentionez ca toate aceste proiecte de hotarari au
avizul CTUAT-ului, au trecut prin comisia de urmanism.
Ati fost de acord cu introducerea lor pe ordinea
de zi.
Supunem la vot acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 24
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de
hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Revenim la proiectul de hotarare privind deplasarea
delegatiei Municipiului Ploiesti in China la invitatia primita din partea
orasului Harbin – initiat de domnul primar.”
Dl Ionita Dan
Numarul de voturi valabil exprimate a fost 25.
Voturile au fost:
- Carmen Dumitru 24
voturi
- Marcel Toma 24
voturi
- Simona Schnelbach 15 voturi
- Marcian Popa 16 voturi
- Andrei Banu 23
voturi
- Ion Eparu 22 voturi
- Elena Trican 8
voturi
- Paul Palas 14 voturi
Dl Savu Daniel
In concluzie, raman numai 6 consilieri si anume:
- Carmen Dumitru
- Marcel Toma
- Simona Schnelbach
- Marcian Popa
- Andrei Banu
- Ion Eparu
Dl Chivu Sorin
Nu sunt de acord cu art. 2. In celelalte
deplasari, ne-am platit cheltuielile de deplasare. Propun ca aceste cheltuieli
de deplasare sa fie suportate de catre participanti.
Dl Savu Daniel
In raportul de specialitate se spune: Costurile aferente deplasarii (masa,
cazarea) sunt suportate de organizatori, cu exceptia cheltuielilor de
transport.”
Va supun atentiei aceasta modificare propusa de
catre domnul Chivu la art. 2:
Cine este
pentru ? 11
voturi
Cine este impotriva ? 1
vot
Daca se abtine cineva ? 9
abtineri
Dl Popescu Catalin
Ca persoane interesate, cei votati nu trebuiau sa
participe la vot.
Trebuia sa propunem intai asta si dupa aceea votam
persoanele.
Dl Iancu Ion
Va rog sa-mi permiteti.
Cand s-a propus lista, stiam cu totii ca respectivele cheltuieli de deplasare
erau suportate din bugetul local. Nu mi se pare corect.
Nu se poate sa discuti pe
o varianta si la sfarsit, cand aprobi niste persoane sa ii schimbi forma.
Dl Savu Daniel
Domnul consilier Chivu a facut o propunere. Eu nu
am facut decat sa o supun votului dumneavoastra.
Asa cum a spus domnul Iancu, nu este corect sa
schimbam regulile acum.
Dl Chivu Sorin
Domnul Iancu are perfecta dreptate, dar cred ca
dumneavoastra ati generat aceasta stare de gluma.
Imi retrag propunerea.
Dl Savu Daniel
Supunem la vot intregul proiect de hotarare asa
cum a fost initial formulat:
Cine este pentru ? 24
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? -
In unanimitate de voturi, acest proiect de
hotarare a fost aprobat.
Mentionez ca in acest moment lipseste domnul Cosma
Marcian.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
Proiect de
hotarare privind aprobarea
Planului Urbanistic de Detaliu –
CONSTRUIRE LOCUINTA SI BRANSAMENTE UTILITATI, Strada Marasesti nr. 145,
Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu,
Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest
proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 20 voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 4 abtineri
Cu 20 voturi pentru si 4 abtineri, acelea ale
domnilor consilieri Trican Elena, Iancu Ion, Dumitru Carmen si Mitu Augustin,
acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – EXTINDERE
LOCUINTA PARTER PRIN DESFIINTARE
ANEXE, Strada Valeni nr. 122, Ploiesti – initiat de domnul primar si de
domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si
Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest
proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 20 voturi
Cine este impotriva ? 1 vot
Daca se abtine cineva ? 3 abtineri
Cu 20 voturi pentru, un vot impotriva, acela al
domnului consilier , Iancu Ion si 3
abtineri, acelea ale domnilor consilieri Trican Elena, Dumitru Carmen si Mitu
Augustin, acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect
de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu – CONSTRUIRE
LOCUINTA P+M , Strada Mihai Bravu nr. 258 B, Ploiesti – initiat de domnul primar si de
domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona Schnelbach, Florin Sicoie si
Paul Palas.”
Daca nu sunt interventii, supunem la vot acest
proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 20
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 4 abtineri
Cu 20 voturi pentru si 4 abtineri, acelea ale
domnilor consilieri Trican Elena, Iancu Ion, Dumitru Carmen si Mitu Augustin,
acest proiect de hotarare a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare privind aprobarea Planului
Urbanistic de Detaliu – CONSTRUIRE
SPATIU COMERCIAL - PARTER, Strada Mihai Eminescu nr. 4-6,
Ploiesti – initiat de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu,
Sorin Chivu, Simona Schnelbach , Florin Sicoie si Paul Palas.”
Cine se inscrie la cuvant?
Dl Oprea Nicolae
Vreau sa intreb daca spitalul este proprietar pe
acel teren.
Dl Savu Daniel
Am intels ca are un contract de inchiriere.
D-ra Munteanu Simona
Datorita faptului ca aceasta este o zona protejata,
ca este zona cea mai restrictiva a Ploiestiului, nu este vorba decat de o
autorizatie provizorie.
Dl Savu Daniel
Daca nu mai sunt alte interventii, supunem la vot
acest proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 13
voturi
Cine este impotriva ? -
Daca se abtine cineva ? 9 abtineri
Cu 13 voturi pentru
si 9 abtineri, acelea ale domnilor
consilieri Ionita Dan, Teodorescu Iulian, Rusu Ioan, Popescu Catalin, Lungu
Razvan, Trican Elena, Mitu Augustin, Dumitru Carmen si Iancu Ion, acest proiect
de hotarare nu a fost aprobat.
* * *
Dl Savu Daniel
Trecem la urmatorul punct de pe ordinea de zi a
sedintei si anume:
„Proiect de hotarare Privind aprobarea Planului
Urbanistic de Detaliu – CONSTRUIRE HALA MONTAJ PARBRIZE, BIROURI, DEPOZIT,
SPATII SERVICII, Strada Gheorghe Grigore
Cantacuzino nr.133 A, Ploiesti – initiat
de domnul primar si de domnii consilieri Daniel Savu, Sorin Chivu, Simona
Schnelbach , Florin Sicoie si Paul Palas.”
Terenul care face obiectul acestui proiect de
hotarare, este proprietate particulara conform unui contract de vanzare cumparare si are o suprafata de
484 mp.
Oprea Nicolae
Este ca in cazul Veronica Micle, daca va aduceti
aminte.
Are parcare ?
Nu are unde sa parcheze.
Dl Savu Daniel
In CTUAT a fost aprobat si numarul locurilor de
parcare, sunt indeplinite toate conditiile legale, are avizul CTUAT si al
comisiei de urbanism.
Daca nu mai sunt interventii, supunem la vot acest
proiect de hotarare:
Cine este pentru ? 11 voturi
Cine este impotriva ?
Daca se abtine cineva 12 abtineri
Cu 11 voturi pentru si abtineri, acelea ale domnilor consilieri
Teodorescu Iulian, Rusu Ioan, Schnelbach Simona, Toma Marcel, Popescu Catalin,
Dosaru Iuliana, Lungu Razvan, Trican Elena, Chivu Sorin, Mitu Augustin, Dumitru
Carmen si Iancu Ion, proiectul de hotarare a fost respins.
* * *
Dl Savu Daniel
Acestea fiind problemele de la ordinea de zi,
declar sedinta inchisa, multumindu-va pentru participare.
* * *
Epuizandu-se problemele de la ordinea de zi, sedinta a luat sfarsit, drept
pentru care s-a intocmit prezentul proces – verbal intr-un singur exemplar.
Presedinte de sedintă, Cătălin Popescu
|
Secretar, Maria Magdalena Mazâlu
|