HOTARAREA
Nr. 62
cu privire la la
Regulamentul de Organizare si Functionare
al Serviciului de Alimentare cu Energie Termica a
municipiului Ploiesti
Consiliul Local al municipiului
Ploiesti;
vazand Raportul-Expunere de Motive
al domnului Primar Emil Calota si al
Regiei Autonome de Termoficare Ploiesti, prin care se propune spre aprobare
“Regulamentul de Organizare si Functionare al Serviciului de Alimentare cu
Energie Termica a municipiului Ploiesti”, in vederea imbunatatirii si
armonizarii activitatii in sectorul de producere, furnizare si distributie a
agentului termic;
avand in vedere prevederile H.G
425/1994, privind aprobarea Regulamentului pentru furnizarea si
utilizarea energiei termice, cu
modificarile ulterioare, in
conformitate cu prevederile H.G 348/1993 privind contorizarea apei si a energiei termice la
populatie, institutii publice si agenti economici, in baza Legii nr.199/2000
privind utilizarea eficienta a energiei termice si O.G nr.29/2000 privind reabilitarea termica a fondului construit si stimularea economisirii energiei termice;
in
temeiul art.20 lit.”g, j si k” din Legea nr.69/1991 republicata in 1996,
privind administratia publica locala;
Art. 1
|
Aproba
Regulamentul de Organizare si Functionare al Serviciului de Alimentare cu
Energie Termica a municipiului Ploiesti, anexa la prezenta hotarare; |
Art. 2
|
Prezentul
Regulament de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu
energie termica a municipiului Ploiesti intra in vigoare in termen de 30 de
zile de la data aducerii la cunostinta publica; |
Art. 3
|
Regia Autonoma de
Termoficare Ploiesti va aduce la indeplinire prezenta hotarare. |
Data in Ploiesti, astazi, 30 martie 2001 Presedinte de sedinta, Ion
Iancu
|
Contrasemneaza, Secretar, Maria
Magdalena Mazalu
|
Regulamentul de organizare si functionare
a serviciului public
de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti
CAP.I.
Dispozitii
introductive
·
Domeniul de aplicare
·
Principii si obiective
CAP.II.
Organizarea si
functionarea serviciului
·
Structuri functionale atributii si
responsabilitati
·
Relatii juridice intre participanti si sistemul informational
·
Capital si circuite financiare
CAP.III.
Controlul calitatii serviciului
·
Descrierea sistemului de control al calitatii serviciului
·
Parametrii si marimi raportate
·
Raportarea catre titularul serviciului
CAP.IV.
Dispozitii finale si
tranzitorii
CAP.V.
Anexe
1.
Definitii
2.
Descrierea sistemului
3.
Legislatie specifica
4.
Controlul calitatii serviciului
Regulamentul de organizare si
functionare a serviciului public
de alimentare cu energie termica a
municipiului Ploiesti
CAP. I Dispozitii
introductive
Art. 1. Prezentul Regulament se aplica raporturilor ce se
stabilesc intre toti participantii ce infaptuiesc, direct sau indirect,
serviciul public de furnizare, producere si alimentare cu energie termica in
teritoriul administrativ al municipiul Ploiesti.
Art. 3. Adoptarea prezentului regulament urmareste respectarea
urmatoarelor principii in vederea realizarii cu precadere a obiectivelor,
astfel:
a) Satisfacerea
interesului general privind protejarea consumatorilor de servicii captivi in
relatia cu furnizorii de servicii publice;
b) Respectarea
legislatiei in domeniul energiei si mediului;
c) Conservarea,
dezvoltarea si modernizarea patrimoniului public in folosul tuturor cetatenilor
municipiului Ploiesti;
d) Echitatea relatiilor
comerciale intre partile implicate in functionarea serviciului;
e) Transparenta si
corectitudinea, relatiilor comerciale, tarifelor, reglementarilor si masurilor
luate de administratia publica locala;
f)
Dezvoltarea pietei serviciilor de furnizare a energiei termice si
incurajarea investitiilor private pentru eficientizarea sistemului conform cu
studiul de strategie adoptat de Consiliul Local in acest domeniu;
g) Siguranta in
alimentarea cu energie termica a consumatorilor;
h) Cresterea eficientei
in producerea, transportul si utilizarea energiei termice precum si reducerea
subventiilor acordate acestui sector;
i)
Participarea proprietarului sistemului, direct sau indirect, la toate
investiile pentru conversia, modernizarea sau extinderea sistemului public de
alimentare cu energie termica;
j)
Eliminarea proceselor de productie neconforme cu principiul dezvoltarii
durabile;
k) Administratia
publica locala are drept de control asupra tuturor activitatilor de conservare,
dezvoltare si modernizare a patrimoniului public destinat activitatii de termie
si asupra calitatii serviciului de alimentare cu energie termica.
Primarul
municipiului Ploiesti in calitate de conducator al serviciilor publice locale,
in exercitarea sarcinilor ce-I revin din dispozitiile art.44 din Legea 69 /
1991, are obligatia de a pune in executare prevederile prezentului Regulament.
In acest sens:
·
prezintă Consiliului Local, anual sau ori de câte ori este necesar,
rapoarte privind starea sistemului si serviciului public de alimentare cu
energie termica;
·
verifica situatiile financiare prezentate de participantii la serviciul
public de alimentare cu energie termica;
·
verifica, din oficiu sau la cerere, încasarea si cheltuirea sumelor din
bugetul local pentru sistemul si serviciul public de alimentare cu energie
termica si comunica de îndată consiliului cele constatate;
·
asigura elaborarea regulamentului local de organizare si functionare a
serviciului public de alimentare cu energie termica si il supune aprobării
consiliului local, cu respectarea prevederilor legii;
·
conduce serviciile publice locale;
·
emite avizele, acordurile si autorizatiile prevăzute de lege legate de
sistemul si serviciul de alimentare cu energie termica;
·
supraveghează inventarierea si administrarea bunurilor din sistemul si
serviciul de alimentare cu energie
termica care apartin orasului;
·
indeplineste orice alte atributii ce au ca scop punerea in executare a
regulamentului.
R.A. Termoficare in
calitate de titular al serviciului public de alimentare cu energie termica al
municipiului Ploiesti, conform HCL nr.13 / 1995 si in calitate de imputernicit
al Consiliului Local pentru programe de modernizare si investitii in serviciul
public, inclusiv in relatia cu operatorii selectati, conform art. 3 din HCL nr.
23/1996, raspunde fata de Primar pentru punerea in executare a prezentului
Regulament.
Astfel, R.A.
Termoficare pentru indeplinirea acestei sarcini generale, prin structurile sale
de conducere si executive, urmareste respectarea prevederilor prezentului
Regulament.
·
Ca institutie subordonata Consiliului Local coordoneaza toate investitiile,
legate de conversia, modernizarea sau extinderea sistemului public de
alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti, la care acesta a
participat direct sau indirect.
·
Exercita in numele Primarului coordonarea si controlul calitatii serviciului
public de alimentare cu energie termica
·
Verifica toate proiectele de investitii care privesc sistemul public de
producere, transport, furnizare si distributie a energiei termice si prezinta
Primarului rapoarte de specialitate in vederea aducerii la cunostinta
Consiliului Local.
·
Verifica documentatiile de modificare ale tarifelor pentru energie termica
furnizate de sistemul public de alimentare cu energie termica si prezinta
Primarului rapoarte de specialitate
·
Prezinta Primarului un raport anual detaliat privind starea sistemului si
calitatea serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului
Ploiesti. Raportul va cuprinde o descriere a sistemului si a performantelor
tehnico – economice ale acestuia pe parcursul anului incheiat, stadiul
investitiilor in sistem, evolutia si impactul tarifului asupra venitului mediu
pe familie in municipiul Ploiesti si caracterizare a activitatii operatorilor
din sistem conform cu dispozitiile prezentului regulament si a reglementarilor
in vigoare, pentru aducerea la cunostinta Consiliului Local.
·
Raspunde de mentinerea in exploatare normala a intregului sistem public de
alimentare cu energie termica, inclusiv realizarea de reparatii si interventii
la aparitia unor avarii, incidente sau defectiuni
·
Raspunde de asigurarea parametrilor de performanta proiectati si
imbunatatirea acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor
consumatorilor pe intreaga durata a exploatarii
·
Raspunde de functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie
·
Pastrarea confidentialitatii datelor primite/prelucrate, fata de persoane
din afara sistemului, cu exceptia organelor abilitate.
Art.
6. Titularii licentei de FURNIZARE de energie termica care opereaza in
sistemul public au urmatoarele obligatii:
·
Respecta prevederilor prezentului Regulament
·
Propun programe anuale de eficienta energetica conform cu reglementarile
legale in vigoare
·
Mentin in exploatare normala a intregul sistem public de furnizare a
energiei termice, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia
unor avarii, incidente sau defectiuni
·
Asigura parametrii de performanta proiectati si raspund de imbunatatirea
acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor
consumatorilor in punctele de delimitare pe intreaga durata a exploatarii
·
Raspund de functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie
·
Raspund de mentinerea activelor din sistemul public de alimentare cu
energie termica si a celor care concura la buna functionare a acestuia, libere
de orice sarcini
·
Sa respecte contractele – cadru de vanzare – cumparare, respectiv de
furnizare aprobate de Autoritatea competenta
·
Sa utilizeze tarife reglementate si aprobate de Autoritatea competenta
III. Sa permita accesul la reteaua termica a oricarei
persoane fizice si juridice numai dupa analizarea si aprobarea cererii de
racordare si a documentatiei tehnice anexate.
IV. Sa respecte Standardul de performanta si alte
reglementari locale privind calitatea serviciului public prestat. In acest
sens:
·
urmaresc si inregistreaza indicatorii de performanta mentionati in
“Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei termice”
aprobat prin Decizie a Autoritatii competente;
·
raporteaza indicatorii de performanta catre Autoritatea competenta si R.A.
Termoficare;
·
raporteaza indicatorii privind calitatea serviciului public prestat catre
R.A. Termoficare.
V. Asigura masurarea cantitatii de energie termica furnizata
consumatorilor finali, conform “Codului de masurare a energiei termice” aprobat
prin Decizie de catre Autoritatea competenta, precum si normelor si
reglementarilor metrologice in vigoare.
VI. Factureaza serviciile efectuate pe baza indicatiilor
contoarelor de energie termica.
VII. Informeaza consumatorii insituind si aplicand un sistem
de comunicare cu consumatorii finali.
VIII. Raspund la reclamatiile adresate titularului licentei.
·
obligatia de a institui un sistem de inregistrare, investigare, solutionare
si raportare privind reclamatiile facute la adresa sa de catre consumatorii
finali in legatura cu:
·
calitatea serviciilor
·
calcularea si/sau facturarea consumului
IX. Pentru a diminua efectele negative ale deteriorarilor
intentionate si ale furturilor din sistemul public de alimentare cu energie
termica
·
sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea, detectarea si
cuantificarea prejudiciilor
·
trebuie sa inlature cauzele prejudiciilor
operativ si sa ia lua toate masurile necesare pentru buna functionare a
sistemului
·
au obligatia de a informa imediat R.A. Termoficare si organele abilitate de
lege asupra acestui tip de incidente
X. Sa asigure personal calificat in functiile de conducere
si executie, in interesul serviciului public si sa realizeze in conditii optime
si cu eficienta maxima sarcinile care ii revin
XI. Sa asigure mediul concurential normal si sa elimine
tratarea discriminatorie a clientilor
XII. Sa separe evidentele financiar – contabile si sa tina
evidente financiar contabile pe principiile bugetarii pe centre de cost: pe
activitati (productie si distributie), zone (ex. modernizate, nemodernizate) si
pe arii de aplicare a tarifului.
XIII. Sa ia masuri pentru
evitarea subventiilor incrucisate
XIV.Sa constituie si sa mentina un fond de rulment minim
necesar pentru buna functionare a sistemului avand in vedere rata si termenele
de plata si colectare a facturilor pentru ultimii 3 ani.
XV. Sa comunice de indata la R.A. Termoficare orice
modificare a datelor de identificare ale titularului de licenta (inclusiv structura
actionarilor, detinerea de parti sociale).
XVI. Sa asigure calitatea serviciului prestat. Pentru aceasta
va intocmi, aplica si actualiza un Plan de conducere a calitatii care se va
transmite Autoritatii competente si R.A. Termoficare in termen de 90 de zile de
la data intrarii in vigoare a prezentului regulament si care va preciza
minimum:
·
obiectivele propuse in acest domeniu, stabilite in conformitate cu
cerintele licentei
·
activitatile incluse in cadrul serviciului
·
alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in atingerea
obiectivelor propuse
·
metodele de urmarire a realizarii obiectivelor si de actualizare a Planului
de conducere a calitatii serviciului
·
raportarea de calitate conforme cu formularele R.A. Termoficare
XVII. Sa respecte legile si reglementarile de specialitate
(prevederile Licentei, actele normative, inclusiv modificarile aduse ulterior
acestora, toate reglementarile emise de Autoritatea competenta si Administratia
Publica Locala
XVIII. Sa asigure confidentialitatea datelor primite de la
autoritatile administrative si de specialitate si sa furnizeze informatii catre
Autoritatea competenta si R.A. Termoficare
XIX. In relatia cu Consiliul local si Primarul au:
·
obligatia de a pune la dispozitia Consiliului local si Primarului, in mod
gratuit, a tuturor datelor, informatiilor si documentelor necesare acestora in
vederea elaborarii si fundamentarii planurilor si programelor energetice,
precum si a indeplinirii atributiilor prevazute de prezentul regulament si de
actele normative in vigoare.
XX. Sa respecte conditiile de transfer ale Licentei
·
prin contract, cu respectarea conditiilor legale si cu aprobarea scrisa
prealabila a Autoritatii competente si a Consiliului Local.
·
Sa raporteze situatia financiara conform obligatiilor din licenta si
prevederilor prezentului Regulament
Art. 7. Titularii licentelor de DISTRIBUTIE si TRANSPORT de
energie termica care opereaza in sistemul public au urmatoarele obligatii
·
Propun programe anuale de eficienta energetica conform cu reglementarile
legale in vigoare.
·
Respecta prevederilor prezentului Regulament
·
Mentin in exploatare normala intregul sistem public de furnizare a energiei
termice, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia unor
avarii, incidente sau defectiuni
·
Asigura parametrii de performanta proiectati si raspund de imbunatatirea
acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor
consumatorilor pe intreaga durata a exploatarii
·
Raspund de functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie
·
Raspund de mentinerea activelor din sistemul public de alimentare cu
energie termica si a celor care concura la buna functionare a acestuia, libere
de orice sarcini.
·
numai pe baza de contracte aprobate de Autoritatea competenta
·
sa utilizeze tarife reglementate si aprobate de Autoritatea competenta
conform “Metodologiei de determinare a preturilor reglementate de
vanzare/cumparare, a tarifului de transport si de distributie la energia
termica”
III. Sa permita accesul la retelele termice de distributie a
oricarui alt titular de licenta din sectorul energiei termice si cu analizarea
si aprobarea solutiei de racordare propuse si a documentatiei tehnice anexate.
IV. Sa planifice dezvoltarea retelelor termice de
distributie conform licentei si acordurilor privind regimul investitiilor in
sistemul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti.
Autorizarea capacitatilor energetice ale titularului licentei se va face
conform reglementarilor in vigoare.
V. Pentru a diminua efectele negative ale deteriorarilor
intentionate si ale furturilor din sistemul public de alimentare cu energie
termica
·
sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea, detectarea si
cuantificarea prejudiciilor
·
trebuie sa inlature cauzele prejudiciilor, operativ si de a lua toate
masurile necesare pentru buna functionare a sistemului
·
sunt obligati sa constate si sa previna furturile de energie termica,
deteriorarile si interventiile neautorizate asupra echipamentelor de masurare
·
au obligatia de a informa, in termen de 24 de ore de la constatare, proprietarul contoarelor de energie termica
instalate in reteaua termica de distributie pe care o are in locatie de gestiune,
a deteriorarilor, interventiilor care pot intrerupe sau afecta contorizarea,
·
sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea si detectarea
furtului de energie termica la consumatorii finali pe care ii alimenteaza a
deteriorarilor si interventiilor neautorizate asupra capacitatilor de
distributie a energiei termice, subansamblelor contoarelor de energie termica
si/sau a altor echipamente de masurare
·
sunt obligati sa informeze imediat R.A. Termoficare si organele abilitate
de lege asupra acestui tip de incidente
VI. Sa permita accesul furnizorilor si/sau producatorilor in
instalatiile sale pentru a monta si citi contoarele
VII. Sa informeze clientii instituind si aplicand un sistem prin
care sa poata primi informatii si sa poata asigura consultanta si informatii
VIII. Sa raspunda la reclamatiile adresate titularului
licentei. In acest sens au obligatia de a institui un sistem de inregistrare,
investigare, solutionare si raportare privind reclamatiile facute la adresa sa
de catre clienti
XI. Sa respecte
indicatorii de performanta si calitate conform “Codului tehnic al retelelor
termice” aprobat de Autoritatea competenta si prevederilor prezentului
Regulament si sa raporteze indicatorii privind calitatea serviciului public
prestat catre R.A. Termoficare.
X. Pentru constatarea
si prevenirea furturilor de energie termica, deteriorarilor si interventiilor
asupra contoarelor de energie termica au obligatia de a intreprinde actiuni
pentru:
·
furtul de energie termica la consumatorii finali pe care ii alimenteaza
·
deteriorarile si interventiile neautorizate asupra capacitatilor de
distributie a energiei termice, subansamblelor contoarelor de energie termica
si/sau a altor echipamente de masurare
XI. Sa asigurare personalul calificat conform licentei
XII. Sa comunice de indata la R.A. Termoficare orice
modificare a datelor de identificare ale titularului de licenta (inclusiv
structura actionarilor, detinerea de parti sociale).
XIII. Sa constituie si sa mentina un fond de
rulment necesar pentru buna functionare a sistemului avand in vedere rata si
termenele de plata si colectare a facturilor pentru ultimii 3 ani.
XIV. Sa asigure mediul concurential normal si tratarea
nediscriminatorii a clientilor
XV. Sa separe evidentele financiar – contabile si sa tine
evidente financiar contabile pe principiile bugetarii pe centre de cost: pe
activitati (productie si distributie), zone (ex. modernizate, nemodernizate) si
pe arii de aplicare a tarifului.
XVI. Sa elimine subventiile incrucisate
XVII. Sa constituie si sa mentina garantiile financiare
XVIII. Sa-si mentina activele
XIX. Sa asigure
calitatea serviciului prestat. Pentru acesta va intocmi, aplica si actualiza un
Plan de conducere a calitatii care se va transmite Autoritatii competente si
R.A. Termoficare in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentului Regulament si care va preciza minimum:
·
obiectivele propuse in acest domeniu, stabilite in conformitate cu
cerintele licentei
·
activitatile incluse in cadrul serviciului
·
alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in atingerea
obiectivelor propuse
·
metodele de urmarire a realizarii obiectivelor si de actualizare a Planului
de conducere a calitatii serviciului
XX. Sa respecte legile si reglementarile de specialitate
(prevederile Licentei, legea, inclusiv a modificarilor aduse ulterior acesteia,
toate reglementarile emise de Autoritatea competenta si Administratia Publica
Locala)
XXI. Sa asigure confidentialitatea datelor primite de la
autoritatile administrative si de specialitate si sa furnizeze informatii catre
Autoritatea competenta si Primarului.
XXII. In relatia cu Consiliul local au obligatia:
·
de a pune la dispozitia acestora, in mod gratuit, a tuturor datelor,
informatiilor si documentelor necesare in vederea elaborarii si fundamentarii
planurilor si programelor energetice, precum si a indeplinirii atributiilor
prevazute de lege
·
in cazul lucrarilor de extindere/modificare a retelelor termice de
distributie, titularul este obligat sa transmita datele necesare pentru
actualizarea planurilor cadastrale
XXIII. Sa respecte conditiile de transfer a Licentei
·
prin contract, cu respectarea conditiilor legale si cu aprobarea scrisa prealabila
a Autoritatii competente si a Consiliului Local;
·
Sa raporteze situatia financiara conform obligatiilor din licenta si
prevederilor prezentului Regulament.
Art.
8. Titularii licentelor de PRODUCERE de energie termica au urmatoarele
obligatii
I. Generale.
·
Propun programe anuale de eficienta energetica conform cu reglementarile
legale in vigoare
·
Respecta prevederile prezentului Regulament
·
Mentin in exploatare normala intregul sistem public de producere a energiei
termice, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia unor
avarii, incidente sau defectiuni
·
Asigura parametrii de performanta proiectati si imbunatatirea acestora prin
lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor consumatorilor in punctele
de delimitare pe intreaga durata a exploatarii
·
Functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie
·
Raspund de mentinerea activelor din sistemul public de alimentare cu
energie ternica si a celor care concura la buna functionare a acestuia, libere
de orice sarcini.
·
sa respecte contractele – cadru de vanzare – cumparare, respectiv de
furnizare aprobate de Autoritatea competenta
·
sa utilizeze tarife reglementate de Autoritatea competenta
III. Sa asigure disponibilitate si eficienta unitatilor
de producere a energiei termice astfel:
·
prin contracte ferme
·
sa nu permita functionarea capacitatilor energetice neautorizate conform
reglementarilor legale.
IV. Sa respecte
indicatorii de performanta, in acest sens:
·
sa urmareasca si sa inregistreze indicatorii de performanta mentionati in
contractele de vanzare/cumparare a energiei termice incheiate cu alti titulari
de licenta de furnizare a energiei termice sau
·
conform contractelor de furnizare a energiei termice, titularul detinand o
licenta de furnizare energie termica
V. Sa asigure masurarea cantitatilor de energie termica
conform “Codului de masurare a energiei termice” aprobat prin Decizie de catre
Autoritatea competenta, precum si normelor si reglementarilor metrologice in
vigoare
VI. Pentru a diminua efectele negative ale deteriorarilor
intentionate si ale furturilor din sistemul public de alimentare cu energie
termica
·
sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea, detectarea si
cuantificarea prejudiciilor
·
trebuie sa inlature cauzele prejudiciilor, operativ si de a lua toate
masurile necesare pentru buna functionare a sistemului
·
au obligatia de a informa imediat R.A. Termoficare si organele abilitate de
lege asupra acestui tip de incidente
VII. Sa asigure personal calificat in functiile de conducere
si executie
VIII. Sa asigure mediul concurential normal si sa trateze
nediscriminatoriu clientii
IX. Sa separe evidentele financiar –
contabile si sa tina evidente financiar contabile pe principiile bugetarii pe
centre de cost: pe activitati (productie si distributie), zone (ex. modernizate
,nemodernizate) si pe arii de aplicare a tarifului.
X. Sa elimine subventiile incrucisate.
XI. Sa constituie si sa mentina garantii financiare
XII. Sa-si mentina activele
XIII. Sa comunice de indata la R.A.
Termoficare orice modificare a datelor de identificare ale titularului de
licenta (inclusiv structura actionarilor, detinerea de parti sociale).
XIV. Sa constituie si sa mentina un fond de rulment necesar
pentru buna functionare a sistemului avand in vedere rata si termenele de plata
si colectare a facturilor pentru ultimii 3 ani.
XV. Sa asigure calitatea serviciului prestat. Pentru aceasta
va intocmi, aplica si actualiza un Plan de conducere a calitatii care se va
transmite Autoritatii competente si R.A. Termoficare in termen de 90 de zile de
la data intrarii in vigoare a prezentului Regulament si care va preciza
minimum:
·
obiectivele propuse in acest domeniu, stabilite in conformitate cu
cerintele licentei
·
activitatile incluse in cadrul serviciului
·
alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in atingerea
obiectivelor propuse
·
metodele de urmarire a realizarii obiectivelor si de actualizare a Planului
de conducere a calitatii serviciului
XVI. Sa respecte legile si reglementarile de specialitate
(prevederile Licentei, legea, inclusiv a modificarilor aduse ulterior acesteia,
toate reglementarile emise de Autoritatea competenta si Administratia Publica
Locala)
XVII. Sa asigure confidentialitatea datelor primite de la
autoritatile administrative si de specialitate si sa furnizeze informatii
Autoritatii competente si R.A. Termoficare.
XVIII. In relatia cu Consiliul local si Oficiul judetean de
cadastru, geodezie si cartografie au obligatia:
·
obligatia de a pune la dispozitia Consiliului local, in mod gratuit, a
tuturor datelor, informatiilor si documentelor necesare acestuia in vederea
elaborarii si fundamentarii planurilor si programelor energetice, precum si a indeplinirii
atributiilor prevazute de lege
·
in cazul lucrarilor de extindere/modificare a retelelor termice de
distributie aferente unitatilor de producere a energiei termice, titularul este
obligat sa transmita datele necesare la Oficiul judetean de cadastru, geodezie
si cartografie pentru actualizarea planurilor cadastrale
XIX. Sa respecte conditiile de transfer ale Licentei
·
titularul nu poate transfera (cesiona) Licenta fara aprobarea Autoritatii
competente si a Consiliului Local.
·
Sa raporteze situatia financiara conform obligatiilor din licenta si
prevederilor prezentului Regulament
Art. 9. Relatii juridice intre participanti si
sistemul informational
Toate
relatiile juridice-informationale intre participanti vor fi in forma scrisa si
vor fi realizate cu respectarea prezentului Regulament.
Atunci
cand un participant transmite unui alt participant un act, emitentul actului
are obligatia confirmarii acestuia in termen de 24 de ore de la data
solicitarii printr-un inscris inregistrat, cu semnaturi autorizate si stampila.
I. Sistem informational de exploatare (Anexa 5-1)
Nr crt |
Cod |
TIPUL RELATIEI |
SUBIECTI
PARTICIPANTI |
1 |
a |
Prin dispeceratul secundar |
De la Operator catre R.A. Termoficare |
2 |
b |
Prin rapoarte trimestriale
conform cu formularele pentru
controlul calitatii serviciului si realizarea planului de intretinere,
revizii si reparatii. |
De la Operator catre R.A. Termoficare De la R.A. Termoficare catre
Primarie |
3 |
c |
Prin cererea de subventie si rapoarte anexa la aceasta |
De la Operator catre Primarie De la Primarie catre R.A.T si retur la Primarie |
4 |
d |
Prin raportul anual al R.A. Termoficare |
De la R.A. Termoficare catre Primarie |
5 |
e |
Functional de furnizare |
Intre Operator si Consumatori si retur Intre Operator si Producatori si invers |
6 |
f |
Prin note informative privind
urmarirea implementarii strategiei
serviciului stabilita de Consiliul Local |
De la R.A.T – Primarie si retur Producatori -Primarie si retur Operator – R.A.T si retur |
7 |
g |
Plata subventiei |
De la Primarie catre Producatori |
8 |
h |
Plata in avans a subventiei |
De la Primarie catre Producatori |
II.
Sistemul informational financiar
A.
Exploatarea (Anexa 5-2)
Nr Crt |
Cod |
TIPUL RELATIEI |
SUBIECTI
PARTICIPANTI |
1 |
Prin formulare de
solicitare a schimbarii tarifului: |
|
|
a1 |
tarif distributie |
Operatori – R.A. Termoficare R.A. Termoficare – Primarie Primarie - Operator |
|
a2 |
tarif productie CT-uri domeniul public
Municipal |
Operator – R.A. Termoficare R.A. Termoficare-Primarie Primarie-Operator |
|
2 |
b |
Prin bugetul pentru lucrarile de intretinere, revizii si reparatii |
De la Operator catre R.A. Termoficare |
3 |
c |
Prin rapoarte lunare conform cu formularele pentru controlul calitatii
serviciului. |
De la Operator catre R.A. Termoficare De la R.A. Termoficare catre Primarie |
4 |
d |
Prin raportul financiar anual |
De la Operator catre R.A. Termoficare |
5 |
e |
Prin rapoarte anexa la cererea de suvbentie |
Intre Operator si Primarie Intre R.A. Termoficare – Primarie si retur |
6 |
f |
Prin raportul anual al R.A.
Termoficare (inclusiv raport financiar anual al operatorului) |
De la R.A. Termoficare catre
Primarie |
7 |
Facturare si plata
energiei termice |
||
g1 |
la nivel pret referinta |
Operator-Consumatori si retur |
|
g2 |
nivel tarif aprobat de Autoritatea competenta |
Producatori (Petrotel Lukoil si
Termoelectrica) – Operator si retur |
|
g3 |
subventie |
De la Primarie la Producatori |
|
g4 |
redeventa plus alte plati catre LOCATOR |
De la Operator la R.A. Termoficare |
B. Investitiile (Anexa 5-3)
Nr Crt |
Cod |
TIPUL RELATIEI |
SUBIECTI
PARTICIPANTI |
8 |
H |
Contract de achizitie bunuri si servicii |
Intre Contractant si R.A. Termoficare |
9 |
J |
Contract de imprumut |
Intre Finantatori si R.A.
Termoficare |
10 |
K |
Finantare investitii |
De la Primarie catre R.A. Termoficare si Finantatori R.A. Termoficare |
11 |
M |
Garantare credite |
De la Primarie catre R.A. Termoficare si Finantator |
12 |
N |
Informari pentru monitorizare
imprumut si investitie |
De la Operator la R.A. Termoficare De la R.A. Termoficare la Primarie De la R.A. Termoficare la Finantatori |
13ORaportari privind evolutia investitieiDe la R.A. Termoficare
la Primarie
(a se vedea documentul EXCEL: sistem
informational )
Anexa 1
Termenii utilizati
sunt definiti astfel:
|
A efectua o investitie si efectuarea unei investitii |
Înseamnă crearea de noi investitii, achizitionarea totală
sau partială a unor investitii existente sau trecerea în alte domenii a
activitătii investitiei |
|
Acord de furnizare de energie termică |
Acord scris care se dă de către producător în legătură
cu posibilitătile de livrare din instalatiile sale de energie termică sub
formă de abur, apă fierbinte sau apă caldă unui furnizor sau direct unui
consumator |
|
Actiune corectiva |
|
|
Actiune preventiva |
Actiune intreprinsa pentru eliminarea cauzelor unor
neconformitati, defecte sau a altor situatii nedorite, posibile, in scopul
prevenirii repetarii acestora. |
|
Aer infiltrat |
Aer patruns in incaperi prin neetanseitatile
constructiei, ca urmare a diferentei de presiune existente intre exterior si
interior. |
|
Aer înconjurător |
Aerul troposferic, exclusiv cel din locurile de muncă |
|
Agent termic |
Fluid care transporta si transfera caldura (sau frigul)
intr-o instalatie termica. |
|
Agent termic cu parametrii ridicati |
Agent termic cu temperatura si presiune ridicate: apa
fierbinte, abur de medie si de inalta presiune |
|
Agent termic cu parametrii scazuti |
Agent termic cu temperatura si presiune scazute: apa
calda, abur de subpresiune si de joasa presiune. |
|
Agent termic primar (in instalatii de incalzire) |
Agent termic care cedeaza caldura intr-un schimbator de
caldura. |
|
Agent termic secundar (in instalatii de incalzire) |
Agent termic care preia caldura dintr-un schimbator de
caldura |
|
Agent termic sau purtător de energie termică |
Fluidul utilizat pentru acumularea, transportul si cedarea
energiei termice. Agentul termic este aburul sau apa. Agentul termic poate
fi: - primar, respectiv cu presiunea si temperatura
apropiate de cele avute la plecarea din centralele sistemului de alimentare
cu energie termică; - secundar, rezultat dintr-un schimbător de căldură
prin preluarea căldurii de la agentul termic primar. |
|
Aglomerare |
Zonă cu o populatie care depăseste 250.000 de locuitori
sau zonă în care populatia este egală sau mai mică de 250.000 de locuitori,
dar densitatea populatiei/km2 justifică necesitatea evaluării si
gestionării calitătii aerului înconjurător |
|
Alimentare centralizata cu caldura. Sinonim: Instalatie de incalzire centralizata |
Sistem de incalzire prin care se realizeaza alimentarea
cu caldura dintr-o sursa unica a unui numar mare de cladiri (un ansamblu, un
cvartal, o localitate) |
ANRE |
Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul
Energie |
|
Apa calda |
Apa folosita ca agent termic in instalatii de
incalzire, avind o temperatura de max. 115 °C |
|
|
Apa calda de consum |
Apa calda cu temperatura de max. 60 °C utilizata direct
in scopuri igienice si menajere |
|
Apa fierbinte |
Apa folosita ca agent termic in instalatii de
incalzire, avind temperatura peste 115 °C si presiunea mai
mare decit presiunea de saturatie corespunzatoare temperaturii respective |
|
Aport de caldura (de vapori) intr-o incapere |
Flux termic (de vapori) ce patrunde intr-o incapere
prin elemente de constructie delimitatoare |
|
Asigurarea instalatiei de incalzire |
Complex de masuri privind conceptia si dotarea cu
aparatura a instalatiei in scopul evitarii producerii accidentelor in cazul
depasirii parametrilor nominali de functionare (presiune si temperatura) |
|
Atmosferă |
|
|
Audit energetic |
Operatiune prin care se stabilesc, din punct de vedere
tehnic si economic solutiile de reabilitare si/sau modernizare
termo-energetica a constructiei si a instalatiilor de incalzire si preparare
a apei calde de consum aferente acesteia. |
|
Automatizare |
Modificare a unei instalatii in scopul reducerii
interventiei omului, prin utilizarea unui sistem de comanda, in conditii de
functionare specificate. |
|
Aviz de racordare |
Avizul scris dat de către furnizor în legătură cu
posibilitătile si cu conditiile de alimentare din instalatiile sale a unui
consumator cu energie termică sub formă de apă fierbinte, apă caldă sau abur |
|
Beneficiar |
Titular de contract si destinatar pentru o lucrare
(serviciu, produs), livrat de furnizor |
|
Bransament termic Sinonim: Racord termic |
Portiune din reteaua termica ce face legatura intre reteaua
exterioara de distributie a agentului termic si punctul termic sau partea
interioara a instalatiei de incalzire |
|
Caiet de sarcini |
Document stabilit de beneficiar (client), prin care se
definesc clauzele tehnice, clauzele de calitate si clauzele administrative
aplicabile furniturilor cautate (produse, servicii, lucrari) si care serveste
ca baza pentru oferta furnizorului, putand face obiectul unui contract. |
|
Calitate |
Ansamblu de caracteristici ale unei entitati care ii
confera aptitudinea de a satisface trebuinte exprimate sau implicite |
|
Canal de fum |
Parte componenta a instalatiei de evacuare a gazelor de
ardere, care face legatura intre gura de evacuare a cazanului si cosul de fum
|
|
Canal termic |
Constructie subterana pentru pozarea conductelor de
agenti termici, asigurind protectia mecanica si hidrofuga a acestora |
|
Canal termic circulabil |
Canal termic in care este posibila circulatia normala a
unui om |
|
Canal termic nevizitabil |
Canal termic in care accesul la conducte nu este
posibil decit prin spargerea elementelor de acoperire ale canalului |
|
Canal termic semicirculabil |
Canal termic ale carui dimensiuni transversale permit
circulatia in pozitia aplecat a unui om |
|
Canal termic vizitabil |
Canal termic la care accesul la conducte este posibil
prin demontarea elementelor de acoperire ale canalului |
|
Cazan |
Aparat in care are loc transformarea energiei chimice a
combustibililor in energie termica |
|
Centrala electrica de termoficare |
Ansamblul de instalatii energetice in care se
realizeaza procesul combinat de producere simultana a energiei electrice si a
energie termice |
|
Centrala termica |
Ansamblu de masini, aparate, conducte si armaturi in care
se prepara agentul termic |
|
Centrala termica de apa calda |
Ansamblul de masini, aparate, conducte si armaturi,
servind la prepararea agentului termic, avand temperatura nominala la iesire
din cazan de max. 115 °C (de ex. 85, 90,
95 °C), pentru incalzire sau scopuri tehnologice si la
asigurarea vehicularii lui in instalatie. |
|
Cerinta (exigenta, conditie) |
Prevedere care formuleaza criterii ce trebuie
indeplinite (SR 10000-1). |
|
Certificat energetic |
Document oficial care contine, intr-o forma sintetica
unitara, principalele caracteristici termo-energetice ale constructiei si ale
instalatiilor de incalzire si preparare a apei de calde de consum aferente
acesteia, rezultate din activitatile de expertiza si diagnoza energetica. |
|
Circulatie fortata |
Circulatia unui fluid dintr-o instalatie sub actiunea
unei masini de forta: pompa, ventilator |
|
Cladire de referinta |
Cladire avand in principiu aceleasi caracteristici de alcatuire
ca si cladirea reala si in care se asigura utilizarea rationala a energiei
termice. |
|
Cladire eficienta |
Cladire avand in principiu aceleasi caracteristici de
alcatuire ca si cladirea reala si in care se asigura utilizarea eficienta a
energiei termice. |
|
Comanda |
1. Ansamblul de operatii care au ca efect stabilirea
unei dependente, dupa o lege prestabilita pentru valoarea unei marimi
dintr-un proces in raport cu marimi independente de acesta. 2. Actiune intentionata asupra unui sistem sau cu un
sistem in vederea atingerii unor scopuri specificate. OBSERVATIE. Comanda poate cuprinde supravegherea,
reglarea si protectia, pe langa comanda propriu-zisa. |
|
Comanda automata |
Se realizeaza in mod automat, prin elemente de automatizare
prevazute in acest scop. |
|
Comanda cu program |
Se realizeaza conform unui program prestabilit. |
|
Comanda manuala |
Se realizeaza prin initierea comenzii de catre
operatorul uman. |
|
Comanda secventiala |
Se realizeaza dupa un program ce fixeaza apriori
succesiunea actiunii asupra unui sistem, unele actiuni depinzind de
executarea actiunilor precedente sau de indeplinirea in prealabil a unor
cond. |
|
Conditii referitoare la calitate |
Exprimare a necesitatilor sau transpunerea acestora
intr-un ansamblu de conditii exprimate calitativ sau cantitativ, referitoare
la caracteristicile unei entitati in scopul de a permite realizarea si
examinarea acesteia. |
|
Conducta de ducere |
Conducta a unei instalatii bitubulare de apa calda sau
fierbinte, in care agentul termic circula de la sursa de caldura la
consumator |
|
Conducta de intoarcere |
Conducta a unei instalatii bitubulare de apa calda sau
fierbinte, in care fluidul circula de la consumator la sursa de caldura |
|
Conducta de legatura |
Conducta scurta prin care corpul de incalzire este
racordat la instalatie |
|
Conducta de ocolire |
Conducta montata in paralel cu o portiune din circuitul
principal, care permite circulatia fluidului in conditiile blocarii
circuitului principal |
|
Conducta de siguranta |
Conducta de legatura intre cazan si organul de
siguranta (vas de expansiune sau armatura de siguranta) |
|
Confirmare |
Consemnarea constatarii ca o entitate (lucrare,
serviciu, document, etc.) indeplineste cerintele (exigentele) specificate. |
|
Conformitate |
Satisfacerea conditiilor specificate (SR ISO 8402) |
|
Confort termic |
Stare de echilibru termic al corpului omenesc in
procesul schimbului permanent de caldura dintre acesta si mediul inconjurator |
|
Contracurent |
Circulatia in sensuri opuse a doua fluide care-si
pastreaza starea de agregare initiala |
|
Control automat |
Se realizeaza prin urmarirea automata a functionarii
instalatiei tehnologice prin masurarea indirecta a marimilor care
caracterizeaza sau de care depinde functionarea acesteia. |
|
Control al calitatii in constructii |
Evaluare (verificare) a conformitatii lucrarilor de
constructii, in toate etapele (fazele) de executie pe parcurs si in etapa
finala, cu cerintele de calitate specificate, prin folosirea de mijloace si
metode de control adecvate. |
|
Controlul calitatii |
Tehnici si activitati cu caracter operational utilizate
pentru indeplinirea conditiilor referitoare la calitate. |
|
Consum de energie termică |
Cantitatea de căldură retinută de consumator din
purtătorii de energie termică (diferenta dintre cantitatea de căldură primită
si cea restituită) |
|
Consum pentru apa caldă |
Consumul de energie termică pentru apa caldă utilizată
în circuit deschis în scopuri gospodăresti sau sanitare |
|
Consum pentru încălzire |
Consumul de energie termică pentru încălzirea spatiilor
din clădiri industriale, institutii, locuinte etc. |
|
Consumator de energie termică |
Persoană fizică sau juridică ce utilizează pentru uzul
propriu si eventual pentru un alt consumator pe bază de contract energia
termică în instalatiile sale, legate nemijlocit la instalatiile unui furnizor |
|
Consumator de tip industrial |
Consumatorul, cu exceptia celui agricol, care
foloseste, de regulă, energia termică în scopuri tehnologice |
|
Consumator de tip urban |
Consumatorul care utilizează energia termică pentru
încălzirea si alimentarea cu apă caldă menajeră a locuintelor, a birourilor
institutiilor, a obiectivelor social-culturale, a spatiilor comerciale |
|
Corp de incalzire |
Element component al unei instalatii de incalzire, care
cedeaza caldura aerului din incapere |
|
Cos de fum |
Partea verticala a instalatiei de evacuare a gazelor de
ardere prin care acestea sunt evacuate in atmosfera |
|
Curba caracteristica a retelei |
Reprezentare grafica a relatiei dintre debitul de fluid
din retea si pierderile de sarcina pe circuitul cel mai dezavantajos al
retelei |
|
“de regula” |
Indica faptul ca prevederile respective trebuie sa fie aplicate
in majoritatea cazurilor, iar nerespectarea prevederii este admisa numai cu
aratarea detailata a cauzelorcare justifica acest lucru. |
|
Distribuitor |
Conducta scurta de diametru mare, prevazuta cu
racorduri prin care se repartizeaza debitul de agent termic de la o sursa
diferitelor ramuri ale unei instalatii |
|
Echilibrare hidraulica |
Operatie avind drept scop realizarea unor pierderi de
sarcina egale pe toate ramurile alimentate dintr-un nod al retelei, in
conditiile circulatiei debitelor de calcul |
|
Echipament (grup) de măsurare |
Aparatura si ansamblul instalatiilor care servesc la
măsurarea parametrilor agentilor termici, a puterii si a cantitătii de
energie termică |
|
Echipament de telemecanica |
Echipament format din aparatura pentru post dispecer si
pentru posturi controlate destinat sa realizeze functiuni telemecanice, in
cadrul unei instalatii de telemecanica. |
|
Emisie |
Transferul poluantilor în atmosfera către un receptor (omul
si factorii sistemului sau ecologic, bunuri materiale etc.). Prin
norme de emisie: norme privind valorile concentratiilor maxime admisibile ale
unor substante poluante în atmosfera. |
|
Emisie de poluanti |
Eliminarea în atmosfera a unor poluanti solizi lichizi
sau gazosi din surse punctiforme sau de suprafata. Prin norme de limitare
preventivă a emisiilor: norme privind valorile concentratiilor maxime de
poluanti admise a fi eliminate în atmosfera de către diferitele activităti
antropice. |
|
Emisii excesive |
Sunt considerate ca fiind excesive, imisiile care
depăsesc de cel putin 3 ori una sau mai multe dintre concentratiile maxime
admisibile, stabilite prin standard de stat. În situatia în care pentru un poluant nu este fixată
valoarea limita, imisiile sunt considerate ca fiind excesive, atunci când din
observatii, măsurători sau anchete rezulta ca: a) ameninta sănătatea oamenilor si a animalelor,
vegetatia, biocenozele si biotopurile lor; b) incomodeaza sensibil comunităti umane; c) aduc prejudicii constructiilor; d) aduc prejudicii solului, vegetatiei sau calitătii
apelor. |
|
Evaluare |
Orice metodă utilizată pentru măsurarea, calcularea,
prognozarea sau estimarea nivelului unui poluant în aerul înconjurător |
|
Executanti (agent economic de executie) |
Partea contractanta care realizeaza lucrarea. |
|
Furnizor de energie termică |
Persoană juridică, titulară a unei licente de
furnizare, care asigură alimentarea cu energie termică a unuia sau mai multi
consumatori pe baza unui contract de furnizare |
|
Gospodarie de combustibil |
Totalitatea constructiilor si instalatiilor realizate
in scopul alimentarii continue, in conditii corespunzatoare, a unei centrale
in care energia chimica a combustibililor se transforma in energie termica |
|
HCL |
Hotarare a Consiliului Local |
|
Imbunatatirea calitatii |
Actiuni intreprinse in intreaga organizatie pentru
cresterea eficacitatii si eficientei activitatilor si proceselor in scopul de
a asigura avantaje sporite atat pentru organizatie cat si pentru clientii
acesteia. |
|
Infrastructuri destinate transporturilor |
Drumuri, aeroporturi, cai ferate, tunele rutiere si feroviare,
precum si alte instalatii la care efluentii gazosi sunt evacuati în mediul
înconjurator, fără a fi colectati |
|
Inregistrare |
Document care furnizeaza dovezi obiective ale
activitatilor efectuate sau ale rezultatelor obtinute. |
|
Instalatie |
Unitate tehnică stationară în care se desfăsoară unul
sau mai multe procese tehnologice si orice alte activităti direct asociate cu
acestea si care prin emisiile lor pot avea impact asupra calitătii mediului |
|
Instalatii de alimentare cu energie termică |
Totalitatea instalatiilor de producere, transport si
distributie a energiei termice, executate în scopul asigurării consumatorului
cu aceasta |
|
Instalatie de incalzire centrala |
Instalatie de incalzire la care caldura produsa de o
sursa unica este utilizata de mai multi consumatori cu amplasamente diferite
de cel al sursei |
|
Instalatie de incalzire cu corpuri statice |
Instalatie de incalzire in care necesarul de caldura
este asigurat cu corpuri de incalzire, care cedeaza caldura prin convectie
libera sau prin radiatie |
|
Instalatie de incalzire cu parametrii ridicati (scazuti) |
Instalatie de incalzire in care sunt utilizati agenti
termici cu parametrii ridicati (scazuti) |
|
Instalatie de incalzire de garda |
Instalatie de incalzire destinata sa asigure o
temperatura minima pentru a impiedica formarea condensului, inghetarea,
degradarea unor materiale din incapere |
|
Instalatie de incalzire inchisa |
Instalatie de incalzire care nu e in legatura cu
atmosfera |
|
Instalatie de incalzire locala |
Instalatie de incalzire la care sursa de caldura este
amplasata in incaperea de incalzit |
|
Instalatie de incalzire perimetrala |
Instalatie de incalzire avind corpurile de incalzire
dispuse pe conturul incaperii, in scopul reducerii schimbului de caldura
dintre corpul omenesc si elementele de constructie exterioare, reci |
|
Instalatie de incalzire zonala |
Instalatie de incalzire ce asigura temperaturi
prescrise numai in anumite zone ale unei incaperi de volum mare |
|
Instalatii de producere a energiei termice |
Toate instalatiile care produc abur, apă fierbinte sau
apă caldă |
|
Instalatii de transport si distributie a energiei termice sau retele
termice |
Ansamblul conductelor, instalatiilor de pompare si al
altor instalatii auxiliare, cu ajutorul cărora se transportă continuu si în
regim controlat energia termică de la producători la consumatori |
|
Instalatii de utilizare a energiei termice |
Totalitatea instalatiilor si a receptoarelor care
consumă energie termică |
|
Instalatii noi |
Atât instalatiile care urmează a intra în functiune,
cat si cele existente transformate, dezvoltate sau retehnologizate, atunci
când aceste amenajări conduc la: a) degajarea de emisii mai mari sau diferite de cele
anterioare; b) cheltuieli de realizare mai mari decât jumatate din
costul unei instalatii similare noi; |
|
Investitie |
Înseamnă orice fel de active, detinute sau controlate,
direct sau indirect, de un investitor, si include: a) proprietate tangibila sau intangibila, mobila sau
imobilă si drepturi cum ar fi: concesiuni, ipoteci, sechestru si gajuri; b) o societate comercială, actiuni, părti sociale sau
alte forme de participare într-o societate comercială, obligatiuni si alte
interese în active ale acesteia; c) creante sau pretentii privind prestatiile pe baza
contractuală, cu valoare economică si aferente unei investitii; d) proprietate intelectuală; e) venituri; f) orice drept conferit prin lege sau prin contract,
sau în virtutea unei licente si autorizatii acordate în baza unei legi pentru
a întreprinde o activitate economică în sectorul energetic. |
|
Investitor |
Înseamnă: a) pentru o parte contractantă: (i) o persoana fizica
care are cetătenie sau nationalitatea acelei părti contractante sau are
resedinta permanentă în acea parte contractantă, în conformitate cu legea
aplicabilă a acesteia; (ii) o societate
comercială sau alta organizatie constituită în conformitate cu legea
aplicabilă a acelei părti contractante; b) în legătura cu un stat tert, o persoana fizica,
societate comercială sau alta organizatie care îndeplineste, mutatis
mutandis, conditiile specificate în subparagraful a) pentru o parte
contractantă; |
|
ISCIR |
Inspectia de stat pentru cazane si instalatii de
ridicat |
|
Limitare preventivă a emisiilor |
Stabilirea de norme de emisie pentru poluanti eliminati
în atmosfera, potrivit prezentelor conditii tehnice |
|
Loc de consum |
Ansamblul instalatiilor de utilizare ale unui
consumator, aflate în aceeasi incintă, alimentate din una sau mai multe
statii termice |
|
Marjă de tolerantă |
Procent din valoarea limită cu care aceasta poate fi
depăsită, în conditiile precizate de legislatia în vigoare |
|
Masura (solutie) de modernizare energetica |
Interventie asupra constructiei sau/si instalatiei de
incalzire interioara si preparare a apei de calde de consum, cu scopul
reducerii consumului de caldura al cladirii. |
|
Masurare |
Ansamblul de operatii efectuate in scopul determinarii
valorii unei marimi. |
|
Microclimat |
Totalitatea factorilor care caracterizeaza starea
aerului dintr-un spatiu inchis: temperatura, umiditate, viteza a curentilor
de aer, continut de praf, substante nocive |
|
Necesar de caldura |
Debit de caldura ce trebuie furnizat unei incaperi
astfel incat, pentru conditii exterioare de calcul, sa se asigure in interior
o temperatura prescrisa |
|
Neconformitate |
O deficienta in caracteristici, documente sau proceduri
care fac ca pentru un produs, o lucrare sau un serviciu calitatea sa fie
inacceptabila, nedeterminata sau neconforma cu cerinte specifice.
Neconformitatile pot fi defecte fizice, rezultate necorespunzatoare la
incercari, documente incorecte sau neadecvate, sau abateri de la procedurile
stabilite de executie sau de control de calitate, incercari si verificari. |
|
Nivelul poluantului |
Concentratia unui poluant în aerul înconjurător sau
depunerea acestuia pe suprafete într-o perioadă dată |
|
NTSM |
Norme de tehnica securitatii muncii |
|
Operator [transportator]/ distribuitor de energie termică |
Agentul economic care cumpără energie, termică de la
unul sau mai multi producători pentru ca să o revândă consumatorilor după ce
a fost tranzitată prin propriul său sistem de [transport]/distributie. El
este considerat [transportator]/distribuitor în raport cu producătorul de
energie termică si, după caz, revânzător către un furnizor de energie termică
sau furnizor în raport cu consumatorul de energie termică. |
|
Organizatie de integrare economică regională |
Înseamnă o organizatie constituită din state, căreia
ele i-au transferat competente pentru anumite probleme, parte dintre ele
guvernate de acest tratat, inclusiv autoritatea de a lua decizii obligatorii
pentru ele, în legătura cu acele probleme. |
|
Parte contractantă |
Înseamnă un stat sau o organizatie de integrare
economică regională, care a consimtit sa se lege prin acest tratat si pentru
care tratatul este în vigoare |
|
Participant |
Persoana
juridica care in virtutea unei decizii a autoritatii sau a unui raport
contractual realizeaza operatii sau actiuni legate de un sistem sau un
serviciu |
|
Pausal |
Metodă de stabilire a consumului de energie termică în
functie de puterea termică calculată si de numărul orelor de utilizare pe
tipuri de receptoare termice sau de alte elemente derivate din acestea (nu
are la bază măsurarea prin contor) |
|
Persoane juridice |
Pot fi agentii economici din sectorul public, privat si
cooperatist, inclusiv cu capital strain |
|
Plan de control al calitatii (PCC) |
Document al programului de asigurare a calitatii, care
descrie ansamblul controalelor de calitate, verificari si incercari necesare,
pe faze de lucrari si etape de realizare (pe parcursul si la finalizarea
lucrarilor, livrarea produselor sau serviciilor) cuprinzand si referiri la
procedurile aferente. |
|
Poluant |
Orice substantă introdusă direct sau indirect de om în
aerul înconjurător, care poate avea efecte dăunătoare asupra sănătătii umane
sau asupra mediului ca întreg |
|
Pompa de adaos |
Pompa folosita pentru completarea apei in instalatiile
de incalzire inchise |
|
Pompa de amestec |
Pompa folosita pentru amestecarea unor agenti termici
cu parametrii diferiti |
|
Pompa de circulatie |
Pompa folosita pentru vehicularea fluidului in
circuitul unei instalatii |
|
Post controlat |
Post in care sint amplasate dispozitive de comanda si
control ale unui proces condus de la distanta. |
|
Post dispecer |
Postul de la care se efectueaza conducerea la distanta
a unui proces. |
|
Prag de alertă |
Nivelul peste care există un risc pentru sănătatea
oamenilor în urma unei expuneri de scurtă durată si fată de care trebuie să
se ia măsuri imediate, conform legislatiei în vigoare |
|
Procedura |
Mod (cale, metoda) specificat de a indeplini o
activitate. |
|
Producător de energie termică |
Persoana juridica, titular al unei licente de producere
de energie termica, avand ca specific activitatea de producere a energiei
termice in scopul vanzarii |
|
Proiect |
Documentatie tehnica de conceptie, compusa din piese
scrise si desenate. |
|
PSI |
Paza si stingerea incendiilor |
|
Punct termic (statie termica) |
Ansamblu instalatiilor prin care se realizeaza
adaptarea parametrilor agentului termic la necesitatile consumatorului si
prin intermediul careia se alimenteaza unul sau mai multi consumatori; statie
termica poate fi: -
un punct de distributie -
un punct termic -
o statie centralizata pentru prepararea apein calde -
statie de transformare de abur |
|
Punct termic urban |
Instalatie de racordare la o retea de termoficare de apa
fierbinte a instalatiilor de incalzire si preparare a apei calde de consum
din constructiile urbane (locuinte, dotari, etc.). |
|
Punct termic industrial |
Instalatie de racordare la o retea de termoficare de
apa fierbinte a instalatiei de incalzire si preparare a apei calde de consum
din constructii industriale (hale de productie, ateliere, etc.). Tinand seama
de pozitia punctului termic in ansamblul instalatiei consumatorului, se pot
distinge: punct termic principal (de incinta) si punct termic secundar (de
hala). |
|
Punctul de delimitare a instalatiilor dintre furnizor si consumator |
Locul în care instalatiile proprietate a consumatorului
se racordează la instalatiile furnizorului de energie termică |
|
Putere termică |
Cantitatea de energie termică în unitatea de timp; se
exprimă în MW |
|
Putere termica nominala a instalatiei (aparatului) |
Flux termic asigurat de o instalatie (un aparat al
instalatiei) in conditii nominale de lucru |
|
Racord termic |
Ansamblul instalatiilor prin care se face legătura
dintre o retea de distributie primară si o statie termică |
|
Racordare indirecta |
Racordarea la retea a instalatiilor interioare de
incalzire cu ajutorul schimbatoarelor de caldura prin suprafata (ex. de tipul
aparatelor in contracurent). |
|
Radiator |
Corp de incalzire format din elemente imbinate
alcatuind la interior un circuit al agentului termic, care cedeaza caldura
prin convectie si radiatie |
|
Raport de audit energetic |
Document tehnic care contine descrierea modului in care
a fost efectuat auditul, a principalelor caracteristici termo-energetice ale
cladirii, a masurilor de modernizare energetica a cladirii si instalatiilor
interioare aferente acesteia, precum si a principalelor concluzii referitoare
la masurile eficiente din punct de vedere economic. |
|
RAT |
Regia Autonoma de Termoficare |
|
Receptia lucrarilor de constructii si instalatii pentru constructii |
Actul, prin care investitorul atesta (certifica)
realizarea lucrarilor de constructie, in conformitate cu prevederile
contractuale (conditii generale de contractare, documentatii tehnice de
executie, caiet de sarcini etc.) si cu cerintele documentelor oficiale
(autorizatia de construire, avize ale organelor autorizate, reglementari
tehnice aplicabile, cartea tehnica a constructiei etc.) si declara ca accepta
si preia lucrarile executate si ca acestea pot fi date in folosinta. |
|
Reglare automata |
Ansamblul de operatii care se efectueaza in circuit
inchis (formind un sistem de reglare automata SRA sau o bucla de reglare) si
care are ca efect stabilirea unei dependente dupa o lege de reglare
prestabilita pentru valoarea unei marimi dintr-un proces in raport cu marimi
independente sau dependente de proces. |
|
Regulator |
Element de automatizare care primeste la intrare
marimea impusa (de referinta) care este comparata cu marimea de reactie
(masurata de traductor), furnizind la iesire un semnal de abatere (marimea de
comanda), conform legii de reglare alese. |
|
Reglare calitativa |
Reglare a furnizarii caldurii obtinuta prin modificarea
temperaturii agentului termic |
|
Reglare cantitativa |
Reglare a furnizarii caldurii obtinuta prin modificarea
debitului de agent termic |
|
Responsabil tehnic cu executia |
Absolvent al unei institutii de invatamant superior
tehnic, reprezentant al executantului, atestat in cadrul MLPAT pentru
urmarirea si verificarea lucrarilor de constructii. |
|
Retea de distributie |
Ansamblul de conducte, instalatii de preparare si alte
instalatii auxiliare, cu ajutorul carora se distribuie continuu si in regim
controlat energie termica din puncte sau centrale termice (surse de energie
termica proprii ansamblurilor de cladiri) la consumatorii finali NOTA:In
cadrul “instalatiilor auxiliare” se includ
si statiile termice |
|
Retea de transport |
Ansamblul de conducte, instalatii de pompare si alte instalatii
auxiliare, cu ajutorul carora se transporta continuu si in regim controlat
energie termica de la producatori la statiile termice si/sau la consumatori |
|
Rezervor de depozitare |
Rezervor de combustibil lichid care asigura o rezerva
de combustibil necesara consumului centralei termice pe o anumita perioada de
timp |
|
Rezervor de zi |
Rezervor de combustibil lichid care asigura consumul de
combustibil al centralei termice pentru o singura zi |
|
Sarcina termica a incaperii |
Debitul de caldura (sau de frig) – rezultat dintr-un
bilant termic – necesar unei incaperi pentru ca, in conditiile date de
parametrii climatici exteriori, de degajari si consumuri interioare de
caldura, sa se asigure temperatura interioara de calcul permisa |
|
Schimbator de caldura |
Aparat in care are loc transferul de caldura intre doua
fluide cu potentiale termice diferite |
|
“ se admite” |
Indica o solutionare satisfacatoare, care poate fi
aplicata numai in situatii particulare, fiind obligatorie justificarea ei. |
|
“se recomanda” |
Indica o solutionare perfecta, care trebuie sa se aiba
in vedere, dar care nu este obligatorie. |
|
Serviciul public de alimentare cu energie termica |
Totalitatea operatiunilor si actiunilor operatorilor prin
care se infaptuieste direct sau indirect alimentarea consumatorilor urbani cu
energie termica utilizand sistemul de alimentare cu energie termica |
|
Sistem |
Ansamblul de elemente interdependente, constituit in
vederea atingerii unui scop determinat, printr-o functionare specificata. |
|
Sistem automat sau sistem de reglare automata |
Este format din echipamentul de automatizare
(traductor, regulator, element de executie) si procesul automatizat (care se
desfasoara in instalatia tehnologica). |
|
Sistem cu comanda |
Sistem in care are loc o desfasurare a unei
instructiuni sau actiuni intentionate asupra uneia sau mai multor variabile
in scopul obtinerii unei stari specificate. |
|
Sistem de alimentare cu energie termică |
Ansamblul instalatiilor si constructiilor destinate
producerii, transportului, transformării, distributiei si furnizarii energiei
termice pana la limita de proprietate a consumatorului. |
|
Standard de performantă |
Standardul de performantă pentru serviciul de furnizare
a energiei termice |
|
Tarif
monom |
Tarif în a cărui formulă de facturare se utilizează o
singură mărime de facturare |
|
Telecomanda |
Functiunea de transmitere de la postul de dispecer la
postul controlat a unei comenzi pentru metode si echipamente telemecanice. |
Telemasura |
Functiunea de transmitere de la postul controlat la postul
dispecer a valorii unei marimi din proces prin metode si echipamente
telemecanice. |
Telereglare |
Functiunea de transmitere de la postul dispecer la
postul controlat a unei marimi de referinta prin metode si echipamente
telemecanice, in vederea utilizarii ei pentru o reglare automata sau manuala. |
Telesemnalizare |
Functiunea de transmitere de la postul controlat la
postul dispecer a unei semnalizari optice, acustice sau de inregistrare, prin
metode si echipamente telemecanice. |
Temperatura exterioara de calcul |
Temperatura conventionala a aerului exterior adoptata
in calculele termotehnice ale instalatiilor de incalzire si ventilare |
Temperatura interioara de calcul |
Temperatura conventionala a aerului interior adoptata
in calculele termotehnice ale instalatiilor de incalzire si ventilare |
Temperatura medie de radiatie |
Temperatura medie ponderata a suprafetelor
delimitatoare ale incaperii, care influenteaza schimbul de caldura prin
radiatie intre corpul omenesc si mediul inconjurator |
Temperatura rezultanta Sinonim: Temperatura resimtita |
Temperatura echivalenta care tine seama de temperatura
aerului, temperatura superficiala a elementelor delimitatoare ale incaperii si
viteza curentilor de aer, constituind o masura a senzatiei de confort termic |
Termoficare |
Sistem energetic de producere combinata a energiei
electrice si caldurii si de distribuire a acesteia printr-o retea de agent
termic |
Traductor |
Elemente de automatizare care transforma o marime de o
anumita natura fizica, aplicata la intrare intr-o marime de alta natura
fizica, la iesire. In cazul punctelor termice, traductorul transforma o
marime neelectrica intr-o marime electrica. |
“trebuie” , “este necesar” , “urmeaza” |
Indica obligativitatea stricta a respectarii
prevederii. |
Utilizarea eficienta a energiei |
Indeplinirea conditiilor specifice utilizarii rationale
a energiei pentru asigurarea conditiilor normale de locuire, cu un consum de caldura
cat mai redus. |
Utilizarea rationala a energiei |
Utilizarea energiei in scopul asigurarii conditiilor
normale de locuire in conformitate cu exigentele si criteriile de performanta
normate si in conformitate cu eficienta energetica caracteristica proiectului
constructiilor si instalatiilor |
Valoare limită |
Nivel fixat pe baza cunostintelor stiintifice, în
scopul evitării, prevenirii sau reducerii efectelor dăunătoare asupra sănătătii
omului sau mediului ca întreg, care se atinge într-o perioadă dată si care nu
trebuie depăsit după ce a fost atins |
Valori limită de emisie |
Concentratia sau masa substantelor poluante în emisiile
provenite de la surse pe parcursul unei perioade precizate si a cărei
depăsire nu este permisă |
Valoare tintă |
Nivel fixat în scopul evitării unor efecte dăunătoare
pe termen lung asupra sănătătii umane sau asupra mediului ca întreg, care
trebuie atins acolo unde este posibil într-o perioadă dată |
Venituri |
Înseamnă sumele rezultate dintr-o investitie sau legate
de aceasta, indiferent de forma în care sunt plătite, incluzând profituri,
dividende, dobânzi, cresteri de capital, plăti de redevente, management,
asistenta tehnica sau alte onorării si plăti în natura. |
Verificare |
Confirmare prin examinare si furnizare de dovezi
obiective a faptului ca au fost satisfacute conditiile specificate. |
Zonă de resposabilitate |
Parte a teritoriului, delimitată pe criterii rezultate în
urma unor decizii ale autoritatii sau a unor relatii contractuale, in care
raspunderea pentru toate actiunile revine unei persoane fizice sau juridice. |
Anexa
2
DESCRIEREA
SISTEMULUI
In prezent in municipiul
Ploiesti exista 2 centrale electrotermice, CET Brazi si CET Lukoil, 80 de
puncte termice racordate la CET Brazi, 5 puncte termica racordate la CET
Petrotel si 6 centrale termice cu gaze naturale combustibile.
Puterea termica instalata
in puncte termice este de 403,06 Gcal/h iar lungimea retelelor primare este de
151,5 Km.
Puterea termica a
celor 6 centrale termice este de 11,82 Gcal/h.
Descrierea
centralelor electrotermice si a retelelor de transport
CET
Brazi
CET Brazi livreaza in retelele de transport apa fierbinte care in conditii
nominale are o temperatura de 120şC pe conducta de ducere si 63şC pe conducta
de intoarcere la temperatura exterioara de –15şC, conform diagramei de reglaj a
temperaturilor agentului termic primar negociata cu distribuitorul iar
presiunea nominala este de 10,5 at.
Puterea termica instalata in CET Brazi este de 2010 Gcal
/ h (2332 MWt) iar puterea electrica de
310 Mw.
Centrala contine 9 cazane de abur industrial cu o putere
termica instalata de 576 MWt si 6 cazane de apa fierbinte cu o putere instalata
de 696 MWt.
Schimbatoarele de caldura pentru prepararea apei
fierbinti au o putere termica de 550 Gcal/h (640 MWt)
Schema functionala a CET Brazi este de tipul cu doua
fluide in circuit inchis avand posibilitatea de a livra in sistemul de
transport apa fierbinte prin intermediul schimbatoarelor de caldura si/sau prin
intermediul cazanelor de apa fierbinte.
Schema functionala a centralei electrotermice este
prezentata in schema nr. 1.
CET Lukoil livreaza in retelele de transport apa fierbinte care in conditii
nominale are o temperatura de 120şC pe conducta de ducere si 75şC pe conducta
de intoarcere iar presiunea nominala este de 15 at.
Puterea termica instalata in CET Lukoil este de 7,5 Gcal/h.
Schema functionala a CET Lukoil este de tipul cu doua
fluide in circuit inchis avand posibilitatea de a livra in sistemul de
transport apa fierbinte prin intermediul cazanelor de abur si ala
schimbatoarelor de caldura sau prin intermediul cazanelor de apa fierbinte.
Descrierea
punctelor termice
Sistemul de distributie a energiei termice contine 85
puncte termice si 89 Km de retele termice secundare.
In prima etapa a investitiei BERD au fost modernizate 18
PT si 2 CT.
In
punctele termice se prepara agent termic pentru incalzire cu parametrii
nominali 90oC/70oC si apa calda de consum de 55oC.
Toti
consumatorii sunt racordati indirect pentru incalzire si preparare apa calda de
consum prin intermediul schimbatoarelor de caldura cu placi montate intr-o
singura treapta in serie, cu injectie de agent primar pentru acoperirea
varfurilor de consum de apa calda de consum. Schema folosita este fara
acumulare.
Schimbatoarele
de caldura sunt de tipul cu placi, din otel inox.
S-a
operat o anumita regrupare a consumatorilor, rezultand o distributie mai
echilibrata a energiei termice pe mai multe ramuri.
S-a
prevazut aparatura de masura, control si siguranta, conform STAS 7132-86.
In
etapa a doua a investitiei BERD se vor moderniza 19 PT existente racordate la
CET Brazi transformandu-se in 17 PT si 1 CT (C.C. Sud) transformata in PT12
Centru, deci dintr-un total de 20 de surse vor ramane numai 18 surse.
In
acest proiect sunt cuprinse si lucrari de dezafectare utilaje si instalatii,
pentru punctele termice PT 3 Nord si PT 1 Republicii.
Nu
fac obiectul acestui proiect lucrarile de constructii si instalatii, aferente
vestiarelor, grupurilor sanitare, precum si a altor spatii anexe, aferente
punctelor termice.
Lungimea
retelelor termice secundare care vor fi modernizate in etapa a II-a este de
21,11 Km.
Retelele
de apa fierbinte nu fac obiectul acestei investitii, cu exceptia unui racord de
apa fierbinte pentru PT 12 Centru.
In aceste conditii mai raman 49 de
surse termice nemodernizate prin investitia
BERD:
-
puncte termice racordate la
CET Brazi 43
PT;
-
puncte termice racordate la
CET Petrobrazi Luckoil 5 PT;
-
centrale termice cu gaze
naturale 1 CT;
cu o putere termica
instalata de 208,51 Gcal/h si o lungime a retelelor secundare de 45,5 Km.
Asupra acestor surse se fac urmatoarele precizari:
-
Un numar de 27 puncte
termice din cele 48 PT-uri, prepara agentul termic de incalzire in schimbatoare
cu placi, iar apa calda de consum se prepara cu schimbatoare cu placi in 39
PT-uri;
-
33 de PT-uri sunt prevazute
cu sistem de expansiune inchis;
-
CT E.C. CATALIN va fi
preluata de catre PT 4 CENTRU a carui putere termica instalata poate suporta
aceasta suplimentare, fiind necesara numai realizarea unui racord termic de
circa 95 m;
-
Punctul termic PT 5 SUD
este modernizat complet (PT si retele termice aferente) de circa 3 ani;
-
Pompele de circulatie a
agentului termic sunt in general cu randamente scazute;
-
Exista probleme cu
presiunea apei reci necesara la prepararea apei calde de consum in cartierele
Malu Rosu, 9 Mai si Mihai Bravu.
Asupra retelelor
termice secundare se fac urmatoarele consideratii:
-
in marea majoritate sunt
amplasate in canale termice din beton;
-
sunt caracterizate
printr-un grad avansat de uzura, atat ca izolatie termica cat si din punct de
vedere a starii conductelor de otel;
-
conductele de circulatie a
apei calde de consum sunt, aproape in totalitate, dezafectate;
-
tronsoanele remediate s-au
realizat cu conducte preizolate ingropate direct in sol.
Ipotezele
de calcul pentru schimbatoarele de caldura din PT-uri sunt :
- incalzire : agent
primar : 110/70 oC
agent secundar :
80/60 oC
- apa calda de
consum : agent
primar : Tr.I 35/23 oC,
Tr. II 70/46 oC
agent secundar Tr.I 12/28 oC, Tr. II 28/60 oC
Furnizarea
energiei termice se face :
pentru incalzire : functie de temperatura exterioara
conform diagramei de reglaj pentru conducere ducere incalzire :
text = -15 oC ® 70 oC
cu
abatere de ± 3 oC
text = +10 oC ® 42 oC
pentru apa calda de consum :
+50 oC cu
abatere de ± 5 oC
Toti
consumatorii sunt racordati indirect pentru incalzire si preparare apa calda de
consum prin intermediul schimbatoarelor de caldura cu placi montate :
in doua trepte serie paralel - neautomatizate
cu injectie de agent primar pentru acoperirea varfurilor
de consum de apa calda de consum - automatizate.
Schema folosita este fara
acumulare.
Schimbatoarele
de caldura sunt de tipul cu placi, din otel inox.
S-a
prevazut aparatura de masura, control si siguranta, conform STAS 7132-86.
Agent termic primar este
apa fierbinte cu o temperatura pe conducta de tur de 120°C si pe conducta de retur de 63 oC, la
temperatura exterioara de -15 oC, conform diagramei de reglaj a
temperaturilor agentului termic primar negociate cu distribuitorul.
Pe
racordurile de apa fierbinte sunt montate contoare de energie termica care
masoara cantitatea de energie termica consumata.
La
aceasta cantitate de energie termica se adauga cantitatea de caldura necesara
aducerii apei de adaus pentru sistemul de termoficare de la temperatura apei
brute pana la temperatura returului conform prevederilor art. 10 din Decizia
ANRE nr. 44/1999 .
Pe
acest racord s-a mai prevazut, pe langa aparatele de masura si control, un
regulator de presiune diferentiala in scopul asigurarii debitului de agent
termic in concordanta cu consumul efectiv de caldura. Acest regulator asigura
si o echilibrare hidraulica a retelei de apa fierbinte.
ZONA MODERNIZATA BERD
Ipoteze
de calcul:
-
temperatura apei reci: 5 oC;
-
temperatura apei calde de
consum: 50 (±5) oC;
-
agent termic primar: 70 °C/45 oC;
-
consumul de referinta: 160 l/zi
persoana.
Din cauza presiunii din
retelele orasenesti de apa potabila care nu asigura tot timpul alimentarea
consumatorilor de la etajele superioare si a consumatorilor indepartati,
s-au
prevazut grupuri de ridicare a presiunii care vor asigura debitele variabile
necesare si vor fi echipate cu mai multe pompe, din care una cu turatie
variabila.
Apa
calda de consum se prepara in schimbatoare de caldura cu placi. Limitarea
temperaturii apei calde de consum se realizeaza automat, cu o electrovana cu
trei cai montata pe conducta de agent primar la iesirea din instalatia de
preparare a agentului termic de incalzire. Varfurile de sarcina de apa calda de
consum si situatiile cand temperatura agentului primar la iesirea din
instalatia de incalzire nu asigura prepararea apei calde la +55oC,
vor fi acoperite prin injectie de agent primar din conducta de ducere cu reglaj
automat cu vana motorizata cu doua cai.
S-au
prevazut contoare de energie termica pentru apa calda de consum, montate pe
conducta de apa rece.
ZONA MODERNIZATA BERD
Temperatura
nominala agent secundar incalzire: 90°C
/ 70°C.
Furnizarea
apei calde incalzire pe conducta ducere se afce functie de temperatura exterioara
conform diagramei de reglaj astfel :
text = -15 oC ® 70 oC
text = +10 oC ® 42 oC
Circulatia agentului termic
se realizeaza cu pompe (1a+1r) dimensionate pentru acoperirea pierderilor de
sarcina in punctul termic, respectiv retelele termice (ramurile principale) si
consumatorul propriu-zis.
Din
punctele termice pleaca ramuri in functie de situatia amplasamentelor
consumatorilor. Pe fiecare ramura sunt pompe de circulatie separate,
dimensionate corespunzator debitelor si pierderilor de presiune a ramurii
respective. Pe fiecare ramura sunt filtre de impuritati. Sistemul asigura
economii de energie electrica de pompare si o mai usoara echilibrare
hidraulica.
Reglajul
temperaturii apei din circuitul consumatorului se realizeaza cu electrovane cu
doua cai si servomotoare amplasate in circuitul primar, comandate in functie de
temperatura exterioara.
S-a
prevazut contoare de energie termica pentru incalzire, montate pe conducta de
ducere la consumatori.
ZONA MODERNIZATA BERD
Preluarea
expansiunii apei se realizeaza in vas inchis cu membrana cu perna de azot,
dimensionat pentru situatia de regim, avand avantajul eliminarii oxigenarii
apei. S-a prevazut si vas de expansiune deschis care are si rolul de vas tampon
de acumulare apa dedurizata.
Apa
de adaos este preluata in vasul tampon al instalatiei de expansiune din
conducta de intoarcere a agentului termic primar - apa fierbinte prin
intermediul unui contor de debit si va fi facturata. Vasul tampon preia si apa
rezultata din expansiunea acesteia in situatiile in afara functionarii de regim
(pornire - oprire instalatie).
Introducerea
apei in instalatie (inclusiv umplerea) se realizeaza cu pompe cu functionare
automata in functie de nivelele de presiune prescrise.
ZONA MODERNIZATA BERD
Punctele
termice sunt complet automatizate si echipate cu posibilitati de transmitere a
principalilor parametri la un dispecerat principal amplasat la operatorul
sistemului si la un al doilea dispecerat, dispeceratul secundar, amplasat la
RAT care inregistreaza starea sistemului si toate comenzile date de la
dispeceratul principal dar nu permite conducerea proceselor din acest
dispecerat.
ZONA MODERNIZATA BERD
Sau mentinut numai doua centrale termice - CT Bucov si CT
23 August - amplasate izolat, la distante relativ mari de retelele existente de
apa fierbinte.
Pentru acoperirea necesarului de energie termica s-au
montat cazane in fiecare centrala, a caror putere termica este data in tabelele
de calcul. Cazanele sunt pentru apa calda 90°/70°C, si utilizeaza
gazele naturale drept combustibil.
Mentionam ca racordarea cazanelor la cosul de fum
existent se va realiza cu canale de gaze de ardere metalice.
Specificul acesteia consta in utilizarea buteliei si
pompare pe fiecare ramura.
Schimbatoarele de caldura propuse sunt de tipul cu placi
de otel inox.
Expansiunea apei este preluata in vase inchise cu
membrana si perna de azot fara contact intre agentul termic si aer, solutia
ducand la diminuarea proceselor de coroziune.
Apa calda de consum se prepara in schimbatoare de caldura
cu placi, fara acumulare.
Pompele sunt cu
protectie electronica (inclusiv pentru functionare in 2 faze).
Atat agentul termic pentru incalzire, cat si apa calda de
consum au parametrii reglati automat in functie de valorile contractate cu
beneficiarii acestora. Agentul termic pentru incalzire va functiona cu reglaj
calitativ realizat automat prin amestec, in functie de temperatura exterioara. In general, toate functiunile centralei
termice sunt automatizate, iar depasirile parametrilor importanti sunt
semnalizate optic si sonor.
In centralele termice s-a prevazut contorizarea separata
pentru: energia termica pentru incalzire, apa calda de consum, consumul de
combustibil, consumul de apa de adaos si consumul de energie electrica.
Conform schemei prezentate, s-a prevazut montarea
debitmetrelor pe conducta de retur, respectiv pe cea de apa rece, aceasta
asigurand o prelungire a duratei de viata a aparatelor.
S-a prevazut aparatura de masura si control in
conformitate cu normativul I 13-94, inclusiv contoare de caldura.
ZONA MODERNIZATA BERD
Retelele
termice se vor realiza cu conducte preizolate cu montaj direct in sol.
Conductele vor fi izolate termic cu poliuretan, avand coeficientul de
conductibilitate termica λ <
0,027 W/m oC.
Protectia
termoizolatiei este din teava de polietilena de inalta densitate.
Retelele
termice sunt prevazute cu fir de semnalizare a avariilor.
S-au
utilizat conducte din teava neagra pentru agentul termic de incalzire si din
otel zincate pentru apa calda de consum.
Pe racordul fiecarui consumator
s-a prevazut instalatie de contorizare.
Se utilizeaza contoare de energie termica
pentru incalzire si contoare de debit pentru apa calda de consum.
Contoarele
sunt fara transmiterea datelor la distanta.
Art. 10 Capital si circuite financiare
Se
acorda in conditiile legii catre producatorii, titularii de tarif care
participa la serviciul de alimentare cu energie termica conform cu proportia de
participare a acestora functie de totalul de energie termica livrata.
La plata
anticipata a subventiei aceasta va fi platita integral producatorilor.
Platile
anticipate catre producatori se regularizeaza lunar cu operatorii, la
decontarea subventiei solicitate de acestia.
Tariful propus Primarului este verificat de R.A.
Termoficare care prezinta un raport acestuia in 5 zile de la depunerea
tarifului. Primarul va solutiona cererea in termen de 5 zile dupa depunerea
raportului R.A. Termoficare
Tariful
si structura acestuia reprezinta baza bugetarii activitatii participantilor.
Pentru modificarea tarifelor titularii prezinta
Primarului formularistica legal definita insotita de rapoarte conforme cu
formularele de control ale calitatii (tab.1) si justificarea pentru fiecare
modificare solicitata pe tip de cost.
Programul
pentru intretinere, revizii si reparatii este avizat de R.A. Termoficare sub
aspectul necesitatii mentinerii starii de functionare optime a patrimoniului
corelat cu ariile de modernizare, reabilitare, conversie anuale. Planul este
verificat de R.A. Termoficare pe parcursul executiei lui si pe baza rapoartelor
trimestriale. Verificarea are in vedere corelarea realizarilor cu planificarea
si se va face cantitativ si valoric si din punct de vedere al utilizarii
resurselor.
Cererea de acordare a subventiei va fi
insotita si de rapoarte conforme cu formularele de control ale calitatii, avand
la baza tarifele avizate de autoritatea competenta si cantitatea de energie
termica livrata.
Primarul solicita tuturor participantilor la serviciul de alimentare cu
energie termica, licentiati, o copie a situatiilor financiare pe care acestia le depun la ANRE si
obligatoriu cel putin anual o prezentare a activitatii proprii pe baza bilantului
contabil auditat conform legii.
Se
negociaza, dimensioneaza si se platesc conform relatiilor contractuale intre
participantii la serviciul de alimentare cu energie termica.
Consiliul Local va participa, direct sau indirect, la toate investitiile
de conversie, modernizare sau extindere care privesc sistemul public de
alimentare cu energie termica.
Toate
investitiile propuse de participantii la serviciul public de alimentare cu
energie termica sau de terti si care privesc sistemul public vor fi prezentate
in forma studiilor de solutie catre R.A. Termoficare care le va prezenta
Primarului insotite de un raport asupra acestora. Raportul R.A. Termoficare se
va referi atat la aspectele tehnice cat si la cele financiare ale studiilor de
solutie.
Investitiile
in sistem sunt promovate numai cu conditia incadrarii in studiul de strategie,
dupa realizarea studiilor de solutie si apoi cu traversarea tuturor etapelor
impuse de realizarea investitiilor publice.
Generalitati
Art.
11. Calitatea serviciului de alimentare cu energie termica a municipiului
Ploiesti este apreciata de catre Consiliul Local in urma prezentarii raportului
privind serviciile publice de catre Primar.
Art.
12. Toti participantii la serviciul public de alimentare cu energie termica a
municipiului Ploiesti vor prezenta in termen de 90 de zile de la data intrarii
in vigoare a prezentului Regulament un plan de asigurarea a calitatii pentru
activitatile pe care le desfasoara iar in termen de 4 ani vor prezenta un
certificat ISO 9001 veriunea 2000 privind implementarea sistemului de asigurare
a calitatii.
Trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare, R.A.
Termoficare prezinta Primarului un raport privid calitatea serviciului de
alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti si de cate ori se
solicita tarif si subventie.
Trimestrial, pana la data de 10 a lunii urmatoare, toti
participantii la serviciul public de alimentare cu energie termica a
municipiului Ploiesti prezinta R.A. Termoficareun raport privind calitatea
activitatilor pe care le desfasoara, direct sau indirect, pentru producerea, distributia sau furnizarea de
energie termica prin formularele privind controlul calitatii serviciului conform
licentei detinute si prezentului Regulament.
Art.
13. Operatorii in sistemul public de alimentare cu energie termica a
municipiului Ploiesti isi vor desfasura activitatea de exploatare:
pe baza unei licente;
cu personal calificat pentru acest gen de activitatii;
pe baza unor planuri anuale de intretinere, revizii si
reparatii;
pe baza programe de mentenanta preventiva care sunt
intocmite pentru fiecare tip de utilaj,
specificandu-se tipul de operatiuni ce trebuie efectuate, precum si
periodicitatea acestora.
Pentru fiecare obiectiv preluat in exploatare va fi
intocmit un dosar de preluare a instalatiei care trebuie sa contina explicit
toate operatiile de reparatii,reparatii
capitale, modernizari sau extinderi si va fi pus la dispozitia R.A.
Termoficare pentru verificari anual.
Trimestrial operatorul va intocmi rapoarte catre R.A.
Termoficare privind respectarea programuli de intretinere pentru fiecare
centrala termica/punct termic si defalcat pe tipuri de operatiuni si
periodicitatea lor, conform fiselor transmise de operator catre R.A.
Termoficare.
Anual se
intocmesc planuri de intretinere reparatii
pentru centrale termice , puncte termice si retele aferente iar
raportarea indeplinirii lor se face trimestrial catre R.A. Termoficare in forma
din tabelul 2 iar la solicitarea acesteia se poate face si detaliat in forma in
care au fost propuse pentru avizare.
In planurile anuale vor fi cuprinse urmatoarele tipuri de
cheltuieli:
materiale NTSM, PSI si verificari PRAM;
intretinere, revizii si reparatii;
verificari metrologice;
verificari ISCIR;
masuratori de randament la cazane.
La finantarea lucrarilor de reparatii au prioritate
urmatoarele tipuri de lucrari:
lucrarile pentru NTSM, PSI, ISCIR, metrologie;
lucrarile de punere in conformitate a instalatiilor cu
reglementarile tehnice specifice;
reparatiile curente;
celelalte tipuri de lucrari urmand a fi esalonate in
functie de rata incasarii tarifului, sezonalitatea specifica activitatii si
sursele existente in tarif.
Art.
14. NTSM si PSI
In cadrul firmei, se efectueaza instructajele NTSM si PSI
conform cu actele normative in vigoare.
Instructiuni
NTSM si PSI
In cadrul firmei, exista instructiuni NTSM si PSI
specifice activitatii desfasurate.
Planul
de masuri pentru protectia muncii
Anual se intocmeste un plan de masuri pentru protectia
muncii, acesta va cuprinde urmatoarele capitole:
tehnica securitatii;
ventilatie de protectie;
masuri igienico sanitare;
echipament de protectie;
echipament de lucru;
alimentatie speciala si antidoturi;
propaganda si instructajul de protectia muncii;
cheltuieli neprevazute.
Va lua masuri urgente pentru incadrarea in abaterile
admise pentru parametri si marimile raportate in contractul calitatii
serviciului.
Art.
15. Raportarea catre titularul serviciului de alimentare cu energie termica a
municipiului Ploiesti
Rapoarte
privind calitatea activitatii participantilor la serviciul public de alimentare cu energie termica
Tipul
documentului de raportarePerioada raportariiTabelul 1 din ROFTrimestrial / anual /
la tarif si subventieTabelul 2 din ROFTrimestrial / anualRaportari la
autoritatea competentaConform licenteiCentralizatorul reparatiilor curente si
capitale realizateTrimestrial / anualCentralizatorul lucrarilor de intretinere,
revizii si reparatii propuseAnualCentralizatorul lucrarilor de mentenanta
realizateTrimestrial / anualDeteriorari intentionate si furturiTrimestrial /
anualSituatia financiara conform licentei si ROFAnualProgramele anuale proprii
de eficienta energeticaAnualSituatii tehnico-economice prinvind tariful si
subventiaLa solicitare
Art. 16. Raportarea catre Primar
Rapoarte R.A. Termoficare
trimestriale
anuale
Rapoarte ale participantilor la serviciul public de
alimentare cu energie termica
- la modificari de tarif si la solicitarea subventiei
Art.
18. Prezentul Regulament de organizare si functionare a serviciului public de
alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti intra in vigoare in
termen de 30 de zile de la data aducerii lui la cunostinta publica.
Toate raporturile contractuale intre participantii la
executarea serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului
Ploiesti vor fi revizuite, prin grija partilor, in vederea respectarii prezentului
Regulament.
In termen de 10 de zile de la data aprobarii
Regulamentului de catre Consiliul Local al municipiului Ploiesti, R.A.
Termoficare va pune la dispozitia participantilor, directi sau indirecti la
serviciul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti
prezentul Regulament si formularele de raportare pentru primul trimestru.
Acest Regulament a fost adoptat de Consiliul Local in
sedinta din …..