HOTARAREA Nr.  62

cu privire la   la Regulamentul de Organizare si Functionare

al Serviciului de Alimentare cu Energie Termica a municipiului Ploiesti

 

            Consiliul Local al municipiului Ploiesti;

            vazand Raportul-Expunere de Motive al domnului Primar Emil Calota  si al Regiei Autonome de Termoficare Ploiesti, prin care se propune spre aprobare “Regulamentul de Organizare si Functionare al Serviciului de Alimentare cu Energie Termica a municipiului Ploiesti”, in vederea imbunatatirii si armonizarii activitatii in sectorul de producere, furnizare si distributie a agentului termic;

            avand in vedere prevederile H.G 425/1994, privind aprobarea Regulamentului pentru  furnizarea si  utilizarea  energiei termice, cu modificarile ulterioare, in  conformitate cu prevederile H.G 348/1993 privind  contorizarea apei si a energiei termice la populatie, institutii publice si agenti economici, in baza Legii nr.199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei termice si O.G nr.29/2000 privind  reabilitarea termica a  fondului construit si stimularea  economisirii energiei termice;

            in  temeiul art.20 lit.”g, j si k” din Legea nr.69/1991 republicata in 1996, privind administratia publica locala;

 

H O T A R A S T E:

 

Art. 1

Aproba Regulamentul de Organizare si Functionare al Serviciului de Alimentare cu Energie Termica a municipiului Ploiesti, anexa la prezenta hotarare;

Art. 2

Prezentul Regulament de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data aducerii la cunostinta publica;

Art. 3

Regia Autonoma de Termoficare Ploiesti va aduce la indeplinire prezenta hotarare.

 

Data in Ploiesti, astazi, 30 martie 2001

 

Presedinte de sedinta,

Ion Iancu

 

Contrasemneaza,

Secretar,

Maria Magdalena Mazalu

 

Regulamentul de organizare si functionare

a serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti

CAP.I.                          Dispozitii introductive

·        Domeniul de aplicare

·        Principii si obiective

CAP.II.                       Organizarea si functionarea serviciului

·         Structuri functionale atributii si responsabilitati

·        Relatii juridice intre participanti si sistemul informational

·        Capital si circuite financiare

CAP.III.                     Controlul calitatii serviciului

·        Descrierea sistemului de control al calitatii serviciului

·        Parametrii si marimi raportate

·        Raportarea catre titularul serviciului

CAP.IV.                    Dispozitii finale si tranzitorii

CAP.V.                       Anexe

1.      Definitii

2.      Descrierea sistemului

3.      Legislatie specifica

4.      Controlul calitatii serviciului


Regulamentul de organizare si functionare a serviciului public

de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti

 

CAP. I  Dispozitii introductive

 

DOMENIUL DE APLICARE

Art. 1. Prezentul Regulament se aplica raporturilor ce se stabilesc intre toti participantii ce infaptuiesc, direct sau indirect, serviciul public de furnizare, producere si alimentare cu energie termica in teritoriul administrativ al municipiul Ploiesti.

 

Art. 2. Scopul Regulamentului. Stabilirea principiilor si obiectivelor care trebuie sa stea la baza organizarii si functionarii serviciului public de alimentare cu energie termica, cu respectarea criteriilor generale stabilite de lege, si instituirea unor reguli precise pentru respectarea acestora.

 

Art. 3. Adoptarea prezentului regulament urmareste respectarea urmatoarelor principii in vederea realizarii cu precadere a obiectivelor, astfel:

a)      Satisfacerea interesului general privind protejarea consumatorilor de servicii captivi in relatia cu furnizorii de servicii publice;

b)      Respectarea legislatiei in domeniul energiei si mediului;

c)      Conservarea, dezvoltarea si modernizarea patrimoniului public in folosul tuturor cetatenilor municipiului Ploiesti;

d)      Echitatea relatiilor comerciale intre partile implicate in functionarea serviciului;

e)      Transparenta si corectitudinea, relatiilor comerciale, tarifelor, reglementarilor si masurilor luate de administratia publica locala;

f)        Dezvoltarea pietei serviciilor de furnizare a energiei termice si incurajarea investitiilor private pentru eficientizarea sistemului conform cu studiul de strategie adoptat de Consiliul Local in acest domeniu;

g)      Siguranta in alimentarea cu energie termica a consumatorilor;

h)      Cresterea eficientei in producerea, transportul si utilizarea energiei termice precum si reducerea subventiilor acordate acestui sector;

i)        Participarea proprietarului sistemului, direct sau indirect, la toate investiile pentru conversia, modernizarea sau extinderea sistemului public de alimentare cu energie termica;

j)        Eliminarea proceselor de productie neconforme cu principiul dezvoltarii durabile;

k)      Administratia publica locala are drept de control asupra tuturor activitatilor de conservare, dezvoltare si modernizare a patrimoniului public destinat activitatii de termie si asupra calitatii serviciului de alimentare cu energie termica.

 

CAP. II ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA SERVICIULUI

 

STRUCTURI FUNCTIONALE ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI                  

 

Art. 4. Atributiile principale ale Primarului

Primarul municipiului Ploiesti in calitate de conducator al serviciilor publice locale, in exercitarea sarcinilor ce-I revin din dispozitiile art.44 din Legea 69 / 1991, are obligatia de a pune in executare prevederile prezentului Regulament.

In acest sens:

·        prezintă Consiliului Local, anual sau ori de câte ori este necesar, rapoarte privind starea sistemului si serviciului public de alimentare cu energie termica;

·        verifica situatiile financiare prezentate de participantii la serviciul public de alimentare cu energie termica;

·        verifica, din oficiu sau la cerere, încasarea si cheltuirea sumelor din bugetul local pentru sistemul si serviciul public de alimentare cu energie termica si comunica de îndată consiliului cele constatate;

·        asigura elaborarea regulamentului local de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu energie termica si il supune aprobării consiliului local, cu respectarea prevederilor legii;

·        conduce serviciile publice locale;

·        emite avizele, acordurile si autorizatiile prevăzute de lege legate de sistemul si serviciul de alimentare cu energie termica;

·        supraveghează inventarierea si administrarea bunurilor din sistemul si serviciul    de alimentare cu energie termica care apartin  orasului;

·        indeplineste orice alte atributii ce au ca scop punerea in executare a regulamentului.

 

Art. 5. Atributiile principale ale R.A. Termoficare

R.A. Termoficare in calitate de titular al serviciului public de alimentare cu energie termica al municipiului Ploiesti, conform HCL nr.13 / 1995 si in calitate de imputernicit al Consiliului Local pentru programe de modernizare si investitii in serviciul public, inclusiv in relatia cu operatorii selectati, conform art. 3 din HCL nr. 23/1996, raspunde fata de Primar pentru punerea in executare a prezentului Regulament.

Astfel, R.A. Termoficare pentru indeplinirea acestei sarcini generale, prin structurile sale de conducere si executive, urmareste respectarea prevederilor prezentului Regulament.

·        Ca institutie subordonata Consiliului Local coordoneaza toate investitiile, legate de conversia, modernizarea sau extinderea sistemului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti, la care acesta a participat direct sau indirect.

·        Exercita in numele Primarului coordonarea si controlul calitatii serviciului public de alimentare cu energie termica

·        Verifica toate proiectele de investitii care privesc sistemul public de producere, transport, furnizare si distributie a energiei termice si prezinta Primarului rapoarte de specialitate in vederea aducerii la cunostinta Consiliului Local.

·        Verifica documentatiile de modificare ale tarifelor pentru energie termica furnizate de sistemul public de alimentare cu energie termica si prezinta Primarului rapoarte de specialitate

·        Prezinta Primarului un raport anual detaliat privind starea sistemului si calitatea serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti. Raportul va cuprinde o descriere a sistemului si a performantelor tehnico – economice ale acestuia pe parcursul anului incheiat, stadiul investitiilor in sistem, evolutia si impactul tarifului asupra venitului mediu pe familie in municipiul Ploiesti si caracterizare a activitatii operatorilor din sistem conform cu dispozitiile prezentului regulament si a reglementarilor in vigoare, pentru aducerea la cunostinta Consiliului Local.

·        Raspunde de mentinerea in exploatare normala a intregului sistem public de alimentare cu energie termica, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia unor avarii, incidente sau defectiuni

·        Raspunde de asigurarea parametrilor de performanta proiectati si imbunatatirea acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor consumatorilor pe intreaga durata a exploatarii

·        Raspunde de functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie

·        Pastrarea confidentialitatii datelor primite/prelucrate, fata de persoane din afara sistemului, cu exceptia organelor abilitate.

 

Art. 6. Titularii licentei de FURNIZARE de energie termica care opereaza in sistemul public au urmatoarele obligatii:

 

I. Generale

·        Respecta prevederilor prezentului Regulament

·        Propun programe anuale de eficienta energetica conform cu reglementarile legale in vigoare

·        Mentin in exploatare normala a intregul sistem public de furnizare a energiei termice, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia unor avarii, incidente sau defectiuni

·        Asigura parametrii de performanta proiectati si raspund de imbunatatirea acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor consumatorilor in punctele de delimitare pe intreaga durata a exploatarii

·        Raspund de functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie

·        Raspund de mentinerea activelor din sistemul public de alimentare cu energie termica si a celor care concura la buna functionare a acestuia, libere de orice sarcini

II. Obligatii in legatura cu derularea contractelor incheiate

·        Sa respecte contractele – cadru de vanzare – cumparare, respectiv de furnizare aprobate de Autoritatea competenta

·        Sa utilizeze tarife reglementate si aprobate de Autoritatea competenta

III. Sa permita accesul la reteaua termica a oricarei persoane fizice si juridice numai dupa analizarea si aprobarea cererii de racordare si a documentatiei tehnice anexate.

IV. Sa respecte Standardul de performanta si alte reglementari locale privind calitatea serviciului public prestat. In acest sens:

·        urmaresc si inregistreaza indicatorii de performanta mentionati in “Standardul de performanta pentru serviciul de furnizare a energiei termice” aprobat prin Decizie a Autoritatii competente;

·        raporteaza indicatorii de performanta catre Autoritatea competenta si R.A. Termoficare;

·        raporteaza indicatorii privind calitatea serviciului public prestat catre R.A. Termoficare.

V. Asigura masurarea cantitatii de energie termica furnizata consumatorilor finali, conform “Codului de masurare a energiei termice” aprobat prin Decizie de catre Autoritatea competenta, precum si normelor si reglementarilor metrologice in vigoare.

VI. Factureaza serviciile efectuate pe baza indicatiilor contoarelor de energie termica.

VII. Informeaza consumatorii insituind si aplicand un sistem de comunicare cu consumatorii finali.

VIII. Raspund la reclamatiile adresate titularului licentei.

·        obligatia de a institui un sistem de inregistrare, investigare, solutionare si raportare privind reclamatiile facute la adresa sa de catre consumatorii finali in legatura cu:

·        calitatea serviciilor

·        calcularea si/sau facturarea consumului

IX. Pentru a diminua efectele negative ale deteriorarilor intentionate si ale furturilor din sistemul public de alimentare cu energie termica

·        sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea, detectarea si cuantificarea prejudiciilor

·        trebuie sa inlature cauzele prejudiciilor  operativ si sa ia lua toate masurile necesare pentru buna functionare a sistemului

·        au obligatia de a informa imediat R.A. Termoficare si organele abilitate de lege asupra acestui tip de incidente

X. Sa asigure personal calificat in functiile de conducere si executie, in interesul serviciului public si sa realizeze in conditii optime si cu eficienta maxima sarcinile care ii revin

XI. Sa asigure mediul concurential normal si sa elimine tratarea discriminatorie a clientilor

XII. Sa separe evidentele financiar – contabile si sa tina evidente financiar contabile pe principiile bugetarii pe centre de cost: pe activitati (productie si distributie), zone (ex. modernizate, nemodernizate) si pe arii de aplicare a tarifului.

XIII. Sa ia masuri pentru evitarea subventiilor incrucisate

XIV.Sa constituie si sa mentina un fond de rulment minim necesar pentru buna functionare a sistemului avand in vedere rata si termenele de plata si colectare a facturilor pentru ultimii 3 ani.

XV. Sa comunice de indata la R.A. Termoficare orice modificare a datelor de identificare ale titularului de licenta (inclusiv structura actionarilor, detinerea de parti sociale).

XVI. Sa asigure calitatea serviciului prestat. Pentru aceasta va intocmi, aplica si actualiza un Plan de conducere a calitatii care se va transmite Autoritatii competente si R.A. Termoficare in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament si care va preciza minimum:

·        obiectivele propuse in acest domeniu, stabilite in conformitate cu cerintele licentei

·        activitatile incluse in cadrul serviciului

·        alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in atingerea obiectivelor propuse

·        metodele de urmarire a realizarii obiectivelor si de actualizare a Planului de conducere a calitatii serviciului

·        raportarea de calitate conforme cu formularele R.A. Termoficare

XVII. Sa respecte legile si reglementarile de specialitate (prevederile Licentei, actele normative, inclusiv modificarile aduse ulterior acestora, toate reglementarile emise de Autoritatea competenta si Administratia Publica Locala

XVIII. Sa asigure confidentialitatea datelor primite de la autoritatile administrative si de specialitate si sa furnizeze informatii catre Autoritatea competenta si R.A. Termoficare

XIX. In relatia cu Consiliul local si Primarul au:

·        obligatia de a pune la dispozitia Consiliului local si Primarului, in mod gratuit, a tuturor datelor, informatiilor si documentelor necesare acestora in vederea elaborarii si fundamentarii planurilor si programelor energetice, precum si a indeplinirii atributiilor prevazute de prezentul regulament si de actele normative in vigoare.

XX. Sa respecte conditiile de transfer ale Licentei

·        prin contract, cu respectarea conditiilor legale si cu aprobarea scrisa prealabila a Autoritatii competente si a Consiliului Local.

·        Sa raporteze situatia financiara conform obligatiilor din licenta si prevederilor prezentului Regulament

 

Art. 7. Titularii licentelor de DISTRIBUTIE si TRANSPORT de energie termica care opereaza in sistemul public au urmatoarele obligatii

 

I. Generale

·        Propun programe anuale de eficienta energetica conform cu reglementarile legale in vigoare.

·        Respecta prevederilor prezentului Regulament

·        Mentin in exploatare normala intregul sistem public de furnizare a energiei termice, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia unor avarii, incidente sau defectiuni

·        Asigura parametrii de performanta proiectati si raspund de imbunatatirea acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor consumatorilor pe intreaga durata a exploatarii

·        Raspund de functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie

·        Raspund de mentinerea activelor din sistemul public de alimentare cu energie termica si a celor care concura la buna functionare a acestuia, libere de orice sarcini.

II.  Obligatii in legatura cu contractele incheiate

·        numai pe baza de contracte aprobate de Autoritatea competenta

·        sa utilizeze tarife reglementate si aprobate de Autoritatea competenta conform “Metodologiei de determinare a preturilor reglementate de vanzare/cumparare, a tarifului de transport si de distributie la energia termica”

III. Sa permita accesul la retelele termice de distributie a oricarui alt titular de licenta din sectorul energiei termice si cu analizarea si aprobarea solutiei de racordare propuse si a documentatiei tehnice anexate.

IV. Sa planifice dezvoltarea retelelor termice de distributie conform licentei si acordurilor privind regimul investitiilor in sistemul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti. Autorizarea capacitatilor energetice ale titularului licentei se va face conform reglementarilor in vigoare.

V. Pentru a diminua efectele negative ale deteriorarilor intentionate si ale furturilor din sistemul public de alimentare cu energie termica

·        sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea, detectarea si cuantificarea prejudiciilor

·        trebuie sa inlature cauzele prejudiciilor, operativ si de a lua toate masurile necesare pentru buna functionare a sistemului

·        sunt obligati sa constate si sa previna furturile de energie termica, deteriorarile si interventiile neautorizate asupra echipamentelor de masurare

·        au obligatia de a informa, in termen de 24 de ore de la constatare,  proprietarul contoarelor de energie termica instalate in reteaua termica de distributie pe care o are in locatie de gestiune, a deteriorarilor, interventiilor care pot intrerupe sau afecta contorizarea,

·        sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea si detectarea furtului de energie termica la consumatorii finali pe care ii alimenteaza a deteriorarilor si interventiilor neautorizate asupra capacitatilor de distributie a energiei termice, subansamblelor contoarelor de energie termica si/sau a altor echipamente de masurare

·        sunt obligati sa informeze imediat R.A. Termoficare si organele abilitate de lege asupra acestui tip de incidente

VI. Sa permita accesul furnizorilor si/sau producatorilor in instalatiile sale pentru a monta si citi contoarele

VII. Sa informeze clientii instituind si aplicand un sistem prin care sa poata primi informatii si sa poata asigura consultanta si informatii

VIII. Sa raspunda la reclamatiile adresate titularului licentei. In acest sens au obligatia de a institui un sistem de inregistrare, investigare, solutionare si raportare privind reclamatiile facute la adresa sa de catre clienti

XI.  Sa respecte indicatorii de performanta si calitate conform “Codului tehnic al retelelor termice” aprobat de Autoritatea competenta si prevederilor prezentului Regulament si sa raporteze indicatorii privind calitatea serviciului public prestat catre R.A. Termoficare.

 X. Pentru constatarea si prevenirea furturilor de energie termica, deteriorarilor si interventiilor asupra contoarelor de energie termica au obligatia de a intreprinde actiuni pentru:

·        furtul de energie termica la consumatorii finali pe care ii alimenteaza

·        deteriorarile si interventiile neautorizate asupra capacitatilor de distributie a energiei termice, subansamblelor contoarelor de energie termica si/sau a altor echipamente de masurare

XI. Sa asigurare personalul calificat conform licentei

XII. Sa comunice de indata la R.A. Termoficare orice modificare a datelor de identificare ale titularului de licenta (inclusiv structura actionarilor, detinerea de parti sociale).

XIII. Sa constituie si sa mentina un fond de rulment necesar pentru buna functionare a sistemului avand in vedere rata si termenele de plata si colectare a facturilor pentru ultimii 3 ani.

XIV. Sa asigure mediul concurential normal si tratarea nediscriminatorii a clientilor

XV. Sa separe evidentele financiar – contabile si sa tine evidente financiar contabile pe principiile bugetarii pe centre de cost: pe activitati (productie si distributie), zone (ex. modernizate, nemodernizate) si pe arii de aplicare a tarifului.

XVI. Sa elimine subventiile incrucisate

XVII. Sa constituie si sa mentina garantiile financiare

XVIII. Sa-si mentina activele

XIX.  Sa asigure calitatea serviciului prestat. Pentru acesta va intocmi, aplica si actualiza un Plan de conducere a calitatii care se va transmite Autoritatii competente si R.A. Termoficare in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului Regulament si care va preciza minimum:

·        obiectivele propuse in acest domeniu, stabilite in conformitate cu cerintele licentei

·        activitatile incluse in cadrul serviciului

·        alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in atingerea obiectivelor propuse

·        metodele de urmarire a realizarii obiectivelor si de actualizare a Planului de conducere a calitatii serviciului

XX. Sa respecte legile si reglementarile de specialitate (prevederile Licentei, legea, inclusiv a modificarilor aduse ulterior acesteia, toate reglementarile emise de Autoritatea competenta si Administratia Publica Locala)

XXI. Sa asigure confidentialitatea datelor primite de la autoritatile administrative si de specialitate si sa furnizeze informatii catre Autoritatea competenta si Primarului.

XXII. In relatia cu Consiliul local  au obligatia:

·        de a pune la dispozitia acestora, in mod gratuit, a tuturor datelor, informatiilor si documentelor necesare in vederea elaborarii si fundamentarii planurilor si programelor energetice, precum si a indeplinirii atributiilor prevazute de lege

·        in cazul lucrarilor de extindere/modificare a retelelor termice de distributie, titularul este obligat sa transmita datele necesare pentru actualizarea planurilor cadastrale

XXIII. Sa respecte conditiile de transfer a Licentei

·        prin contract, cu respectarea conditiilor legale si cu aprobarea scrisa prealabila a Autoritatii competente si a Consiliului Local;

·        Sa raporteze situatia financiara conform obligatiilor din licenta si prevederilor prezentului Regulament.

 

Art. 8. Titularii licentelor de PRODUCERE de energie termica au urmatoarele obligatii

 

  I. Generale.

·        Propun programe anuale de eficienta energetica conform cu reglementarile legale in vigoare

·        Respecta prevederile prezentului Regulament

·        Mentin in exploatare normala intregul sistem public de producere a energiei termice, inclusiv realizarea de reparatii si interventii la aparitia unor avarii, incidente sau defectiuni

·        Asigura parametrii de performanta proiectati si imbunatatirea acestora prin lucrari specifice, in scopul realizarii exigentelor consumatorilor in punctele de delimitare pe intreaga durata a exploatarii

·        Functionarea instalatiilor cu un consum minim de energie

·        Raspund de mentinerea activelor din sistemul public de alimentare cu energie ternica si a celor care concura la buna functionare a acestuia, libere de orice sarcini.

II. Obligatii in legatura cu derularea contractelor incheiate

·        sa respecte contractele – cadru de vanzare – cumparare, respectiv de furnizare aprobate de Autoritatea competenta

·        sa utilizeze tarife reglementate de Autoritatea competenta

III. Sa asigure disponibilitate si eficienta unitatilor de producere a energiei termice astfel:

·        prin contracte ferme

·        sa nu permita functionarea capacitatilor energetice neautorizate conform reglementarilor legale.

IV.  Sa respecte indicatorii de performanta, in acest sens:

·        sa urmareasca si sa inregistreze indicatorii de performanta mentionati in contractele de vanzare/cumparare a energiei termice incheiate cu alti titulari de licenta de furnizare a energiei termice sau

·        conform contractelor de furnizare a energiei termice, titularul detinand o licenta de furnizare energie termica

V. Sa asigure masurarea cantitatilor de energie termica conform “Codului de masurare a energiei termice” aprobat prin Decizie de catre Autoritatea competenta, precum si normelor si reglementarilor metrologice in vigoare

VI. Pentru a diminua efectele negative ale deteriorarilor intentionate si ale furturilor din sistemul public de alimentare cu energie termica

·        sunt obligati sa intreprinda actiuni pentru prevenirea, detectarea si cuantificarea prejudiciilor

·        trebuie sa inlature cauzele prejudiciilor, operativ si de a lua toate masurile necesare pentru buna functionare a sistemului

·        au obligatia de a informa imediat R.A. Termoficare si organele abilitate de lege asupra acestui tip de incidente

VII. Sa asigure personal calificat in functiile de conducere si executie

VIII. Sa asigure mediul concurential normal si sa trateze nediscriminatoriu clientii

IX. Sa separe evidentele financiar – contabile si sa tina evidente financiar contabile pe principiile bugetarii pe centre de cost: pe activitati (productie si distributie), zone (ex. modernizate ,nemodernizate) si pe arii de aplicare a tarifului.

X. Sa elimine subventiile incrucisate.

XI. Sa constituie si sa mentina garantii financiare

XII. Sa-si mentina activele 

XIII. Sa comunice de indata la R.A. Termoficare orice modificare a datelor de identificare ale titularului de licenta (inclusiv structura actionarilor, detinerea de parti sociale).

XIV. Sa constituie si sa mentina un fond de rulment necesar pentru buna functionare a sistemului avand in vedere rata si termenele de plata si colectare a facturilor pentru ultimii 3 ani.

XV. Sa asigure calitatea serviciului prestat. Pentru aceasta va intocmi, aplica si actualiza un Plan de conducere a calitatii care se va transmite Autoritatii competente si R.A. Termoficare in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului Regulament si care va preciza minimum:

·        obiectivele propuse in acest domeniu, stabilite in conformitate cu cerintele licentei

·        activitatile incluse in cadrul serviciului

·        alocarea responsabilitatilor si a autoritatii de decizie in atingerea obiectivelor propuse

·        metodele de urmarire a realizarii obiectivelor si de actualizare a Planului de conducere a calitatii serviciului

XVI. Sa respecte legile si reglementarile de specialitate (prevederile Licentei, legea, inclusiv a modificarilor aduse ulterior acesteia, toate reglementarile emise de Autoritatea competenta si Administratia Publica Locala)

XVII. Sa asigure confidentialitatea datelor primite de la autoritatile administrative si de specialitate si sa furnizeze informatii Autoritatii competente si R.A. Termoficare.

XVIII. In relatia cu Consiliul local si Oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie au obligatia:

·        obligatia de a pune la dispozitia Consiliului local, in mod gratuit, a tuturor datelor, informatiilor si documentelor necesare acestuia in vederea elaborarii si fundamentarii planurilor si programelor energetice, precum si a indeplinirii atributiilor prevazute de lege

·        in cazul lucrarilor de extindere/modificare a retelelor termice de distributie aferente unitatilor de producere a energiei termice, titularul este obligat sa transmita datele necesare la Oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie pentru actualizarea planurilor cadastrale

XIX. Sa respecte conditiile de transfer ale Licentei

·        titularul nu poate transfera (cesiona) Licenta fara aprobarea Autoritatii competente si a Consiliului Local.

·        Sa raporteze situatia financiara conform obligatiilor din licenta si prevederilor prezentului Regulament

 

Art.  9. Relatii juridice intre participanti si sistemul informational

 

Toate relatiile juridice-informationale intre participanti vor fi in forma scrisa si vor fi realizate cu respectarea prezentului Regulament.

Atunci cand un participant transmite unui alt participant un act, emitentul actului are obligatia confirmarii acestuia in termen de 24 de ore de la data solicitarii printr-un inscris inregistrat, cu semnaturi autorizate si stampila.

 

            I. Sistem informational de exploatare (Anexa 5-1)

 

Nr

crt

Cod

TIPUL  RELATIEI

SUBIECTI PARTICIPANTI

1

a

Prin dispeceratul secundar

De la Operator catre R.A. Termoficare

2

b

Prin  rapoarte trimestriale conform cu  formularele pentru controlul calitatii serviciului si realizarea planului de intretinere, revizii si reparatii.

De la Operator catre R.A. Termoficare

De la R.A. Termoficare catre  Primarie

3

c

Prin cererea de subventie si rapoarte anexa la aceasta

De la  Operator catre Primarie

De la Primarie catre R.A.T si retur la Primarie

4

d

Prin raportul anual al R.A. Termoficare

De la R.A. Termoficare catre Primarie

5

e

Functional de furnizare

Intre Operator si Consumatori si retur

Intre Operator si Producatori si invers

6

f

Prin note informative  privind urmarirea implementarii  strategiei serviciului stabilita de Consiliul Local

De la  R.A.T – Primarie si retur

Producatori -Primarie si retur

Operator – R.A.T si retur

7

g

Plata subventiei

De la Primarie catre Producatori

8

h

Plata in avans a subventiei

De la Primarie catre Producatori

 

II. Sistemul informational financiar

 

A.     Exploatarea (Anexa 5-2)

 

Nr

Crt

Cod

TIPUL  RELATIEI

SUBIECTI PARTICIPANTI

1

         Prin formulare de solicitare a schimbarii tarifului:

 

a1

 

 

tarif distributie

Operatori – R.A. Termoficare

R.A. Termoficare – Primarie

Primarie - Operator

a2

tarif productie CT-uri domeniul public   Municipal

Operator – R.A. Termoficare

R.A. Termoficare-Primarie

Primarie-Operator

2

b

Prin bugetul pentru lucrarile de intretinere, revizii si reparatii

De la Operator catre R.A. Termoficare

3

c

Prin rapoarte lunare conform cu formularele pentru controlul calitatii serviciului.

De la Operator catre R.A. Termoficare

De la R.A. Termoficare catre Primarie

4

d

Prin  raportul financiar anual

De la Operator catre R.A. Termoficare

5

e

Prin rapoarte anexa la cererea de suvbentie

Intre Operator si Primarie

Intre R.A. Termoficare – Primarie si retur

6

f

Prin  raportul anual al R.A. Termoficare (inclusiv raport financiar anual al operatorului)

De la  R.A. Termoficare catre Primarie

7

         Facturare si plata energiei termice

g1

la nivel pret referinta

Operator-Consumatori si retur

g2

nivel tarif aprobat de Autoritatea competenta

Producatori (Petrotel Lukoil  si Termoelectrica) – Operator si retur

g3

subventie

De la Primarie la Producatori

g4

redeventa plus alte plati catre LOCATOR

De la Operator la R.A. Termoficare

 

B. Investitiile (Anexa 5-3)

 

Nr

Crt

Cod

TIPUL  RELATIEI

SUBIECTI PARTICIPANTI

8

H

Contract de achizitie bunuri si servicii

Intre Contractant si R.A. Termoficare

9

J

Contract de imprumut

Intre Finantatori  si R.A. Termoficare

10

K

Finantare investitii

De la Primarie catre R.A. Termoficare si Finantatori R.A. Termoficare

11

M

Garantare credite

De la Primarie catre R.A. Termoficare si Finantator

12

N

Informari pentru  monitorizare imprumut si investitie

De la Operator la R.A. Termoficare

De la R.A. Termoficare la Primarie

De la R.A. Termoficare la Finantatori

 

13ORaportari  privind  evolutia investitieiDe la R.A. Termoficare la Primarie

(a se vedea documentul EXCEL: sistem informational )

 

 

                                                                                   


 


 


 

 

 


Anexa 1

 

Definirea termenilor utilizati in Regulamentul de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti

 

Termenii utilizati sunt definiti astfel:

 

 

A efectua o investitie si efectuarea unei investitii

Înseamnă crearea de noi investitii, achizitionarea totală sau partială a unor investitii existente sau trecerea în alte domenii a activitătii investitiei

 

Acord de furnizare de energie termică

Acord scris care se dă de către producător în legătură cu posibilitătile de livrare din instalatiile sale de energie termică sub formă de abur, apă fierbinte sau apă caldă unui furnizor sau direct unui consumator

 

Actiune corectiva

Actiune intreprinsa pentru eliminarea cauzelor unor neconformitati, defecte sau a altor situatii nedorite, existente, in scopul prevenirii repetarii acestora.

 

Actiune preventiva

Actiune intreprinsa pentru eliminarea cauzelor unor neconformitati, defecte sau a altor situatii nedorite, posibile, in scopul prevenirii repetarii acestora.

 

Aer infiltrat

Aer patruns in incaperi prin neetanseitatile constructiei, ca urmare a diferentei de presiune existente intre exterior si interior.

 

Aer înconjurător

Aerul troposferic, exclusiv cel din locurile de muncă

 

Agent termic

Fluid care transporta si transfera caldura (sau frigul) intr-o instalatie termica.

 

Agent termic cu parametrii ridicati

Agent termic cu temperatura si presiune ridicate: apa fierbinte, abur de medie si de inalta presiune

 

Agent termic cu parametrii scazuti

Agent termic cu temperatura si presiune scazute: apa calda, abur de subpresiune si de joasa presiune.

 

Agent termic primar

(in instalatii de incalzire)

Agent termic care cedeaza caldura intr-un schimbator de caldura.

 

Agent termic secundar

(in instalatii de incalzire)

Agent termic care preia caldura dintr-un schimbator de caldura

 

Agent termic sau purtător de

energie termică

Fluidul utilizat pentru acumularea, transportul si cedarea energiei termice. Agentul termic este aburul sau apa. Agentul termic poate fi:

- primar, respectiv cu presiunea si temperatura apropiate de cele avute la plecarea din centralele sistemului de alimentare cu energie termică;

- secundar, rezultat dintr-un schimbător de căldură prin preluarea căldurii de la agentul termic primar.

 

Aglomerare

Zonă cu o populatie care depăseste 250.000 de locuitori sau zonă în care populatia este egală sau mai mică de 250.000 de locuitori, dar densitatea populatiei/km2 justifică necesitatea evaluării si gestionării calitătii aerului înconjurător

 

Alimentare centralizata cu caldura.

Sinonim: Instalatie de incalzire centralizata

Sistem de incalzire prin care se realizeaza alimentarea cu caldura dintr-o sursa unica a unui numar mare de cladiri (un ansamblu, un cvartal, o localitate)

ANRE

Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energie 

Apa calda

Apa folosita ca agent termic in instalatii de incalzire, avind o temperatura de max. 115 °C

 

Apa calda de consum

Apa calda cu temperatura de max. 60 °C utilizata direct in scopuri igienice si menajere

 

Apa fierbinte

Apa folosita ca agent termic in instalatii de incalzire, avind temperatura peste 115 °C si presiunea mai mare decit presiunea de saturatie corespunzatoare temperaturii respective

 

Aport de caldura (de vapori) intr-o incapere

Flux termic (de vapori) ce patrunde intr-o incapere prin elemente de constructie delimitatoare

 

Asigurarea instalatiei de incalzire

Complex de masuri privind conceptia si dotarea cu aparatura a instalatiei in scopul evitarii producerii accidentelor in cazul depasirii parametrilor nominali de functionare (presiune si temperatura)

 

Atmosferă

Masă de aer care înconjoară suprafata terestră, incluzând stratul de ozon

 

Audit energetic

Operatiune prin care se stabilesc, din punct de vedere tehnic si economic solutiile de reabilitare si/sau modernizare termo-energetica a constructiei si a instalatiilor de incalzire si preparare a apei calde de consum aferente acesteia.

 

Automatizare

Modificare a unei instalatii in scopul reducerii interventiei omului, prin utilizarea unui sistem de comanda, in conditii de functionare specificate.

 

Aviz de racordare

Avizul scris dat de către furnizor în legătură cu posibilitătile si cu conditiile de alimentare din instalatiile sale a unui consumator cu energie termică sub formă de apă fierbinte, apă caldă sau abur

 

Beneficiar

Titular de contract si destinatar pentru o lucrare (serviciu, produs), livrat de furnizor

 

Bransament termic

Sinonim: Racord termic

Portiune din reteaua termica ce face legatura intre reteaua exterioara de distributie a agentului termic si punctul termic sau partea interioara a instalatiei de incalzire

 

Caiet de sarcini

Document stabilit de beneficiar (client), prin care se definesc clauzele tehnice, clauzele de calitate si clauzele administrative aplicabile furniturilor cautate (produse, servicii, lucrari) si care serveste ca baza pentru oferta furnizorului, putand face obiectul unui contract.

 

Calitate

Ansamblu de caracteristici ale unei entitati care ii confera aptitudinea de a satisface trebuinte exprimate sau implicite

 

Canal de fum

Parte componenta a instalatiei de evacuare a gazelor de ardere, care face legatura intre gura de evacuare a cazanului si cosul de fum

 

Canal termic

Constructie subterana pentru pozarea conductelor de agenti termici, asigurind protectia mecanica si hidrofuga a acestora

 

Canal termic circulabil

Canal termic in care este posibila circulatia normala a unui om

 

Canal termic nevizitabil

Canal termic in care accesul la conducte nu este posibil decit prin spargerea elementelor de acoperire ale canalului

 

Canal termic semicirculabil

Canal termic ale carui dimensiuni transversale permit circulatia in pozitia aplecat a unui om

 

Canal termic vizitabil

Canal termic la care accesul la conducte este posibil prin demontarea elementelor de acoperire ale canalului

 

Cazan

Aparat in care are loc transformarea energiei chimice a combustibililor in energie termica

 

Centrala electrica de termoficare

Ansamblul de instalatii energetice in care se realizeaza procesul combinat de producere simultana a energiei electrice si a energie termice

 

Centrala termica

Ansamblu de masini, aparate, conducte si armaturi in care se prepara agentul termic

 

Centrala termica de apa calda

Ansamblul de masini, aparate, conducte si armaturi, servind la prepararea agentului termic, avand temperatura nominala la iesire din cazan de max. 115 °C (de ex. 85, 90, 95 °C), pentru incalzire sau scopuri tehnologice si la asigurarea vehicularii lui in instalatie.

 

Cerinta (exigenta, conditie)

Prevedere care formuleaza criterii ce trebuie indeplinite (SR 10000-1).

 

Certificat energetic

Document oficial care contine, intr-o forma sintetica unitara, principalele caracteristici termo-energetice ale constructiei si ale instalatiilor de incalzire si preparare a apei de calde de consum aferente acesteia, rezultate din activitatile de expertiza si diagnoza energetica.

 

Circulatie fortata

Circulatia unui fluid dintr-o instalatie sub actiunea unei masini de forta: pompa, ventilator

 

Cladire de referinta

Cladire avand in principiu aceleasi caracteristici de alcatuire ca si cladirea reala si in care se asigura utilizarea rationala a energiei termice.

 

Cladire eficienta

Cladire avand in principiu aceleasi caracteristici de alcatuire ca si cladirea reala si in care se asigura utilizarea eficienta a energiei termice.

 

Comanda

1. Ansamblul de operatii care au ca efect stabilirea unei dependente, dupa o lege prestabilita pentru valoarea unei marimi dintr-un proces in raport cu marimi independente de acesta.

2. Actiune intentionata asupra unui sistem sau cu un sistem in vederea atingerii unor scopuri specificate.

OBSERVATIE. Comanda poate cuprinde supravegherea, reglarea si protectia, pe langa comanda propriu-zisa.

 

Comanda automata

Se realizeaza in mod automat, prin elemente de automatizare prevazute in acest scop.

 

Comanda cu program

Se realizeaza conform unui program prestabilit.

 

Comanda manuala

Se realizeaza prin initierea comenzii de catre operatorul uman.

 

Comanda secventiala

Se realizeaza dupa un program ce fixeaza apriori succesiunea actiunii asupra unui sistem, unele actiuni depinzind de executarea actiunilor precedente sau de indeplinirea in prealabil a unor cond.

 

Conditii referitoare la calitate

Exprimare a necesitatilor sau transpunerea acestora intr-un ansamblu de conditii exprimate calitativ sau cantitativ, referitoare la caracteristicile unei entitati in scopul de a permite realizarea si examinarea acesteia.

 

Conducta de ducere

Conducta a unei instalatii bitubulare de apa calda sau fierbinte, in care agentul termic circula de la sursa de caldura la consumator

 

Conducta de intoarcere

Conducta a unei instalatii bitubulare de apa calda sau fierbinte, in care fluidul circula de la consumator la sursa de caldura

 

Conducta de legatura

Conducta scurta prin care corpul de incalzire este racordat la instalatie

 

Conducta de ocolire

Conducta montata in paralel cu o portiune din circuitul principal, care permite circulatia fluidului in conditiile blocarii circuitului principal

 

Conducta de siguranta

Conducta de legatura intre cazan si organul de siguranta (vas de expansiune sau armatura de siguranta)

 

Confirmare

Consemnarea constatarii ca o entitate (lucrare, serviciu, document, etc.) indeplineste cerintele (exigentele) specificate.

 

Conformitate

Satisfacerea conditiilor specificate (SR ISO 8402)

 

Confort termic

Stare de echilibru termic al corpului omenesc in procesul schimbului permanent de caldura dintre acesta si mediul inconjurator

 

Contracurent

Circulatia in sensuri opuse a doua fluide care-si pastreaza starea de agregare initiala

 

Control automat

Se realizeaza prin urmarirea automata a functionarii instalatiei tehnologice prin masurarea indirecta a marimilor care caracterizeaza sau de care depinde functionarea acesteia.

 

Control al calitatii in constructii

Evaluare (verificare) a conformitatii lucrarilor de constructii, in toate etapele (fazele) de executie pe parcurs si in etapa finala, cu cerintele de calitate specificate, prin folosirea de mijloace si metode de control adecvate.

 

Controlul calitatii

Tehnici si activitati cu caracter operational utilizate pentru indeplinirea conditiilor referitoare la calitate.

 

Consum de energie termică

Cantitatea de căldură retinută de consumator din purtătorii de energie termică (diferenta dintre cantitatea de căldură primită si cea restituită)

 

Consum pentru apa caldă

Consumul de energie termică pentru apa caldă utilizată în circuit deschis în scopuri gospodăresti sau sanitare

 

Consum pentru încălzire

Consumul de energie termică pentru încălzirea spatiilor din clădiri industriale, institutii, locuinte etc.

 

Consumator de energie termică

Persoană fizică sau juridică ce utilizează pentru uzul propriu si eventual pentru un alt consumator pe bază de contract energia termică în instalatiile sale, legate nemijlocit la instalatiile unui furnizor

 

Consumator de tip industrial

Consumatorul, cu exceptia celui agricol, care foloseste, de regulă, energia termică în scopuri tehnologice

 

Consumator de tip urban

Consumatorul care utilizează energia termică pentru încălzirea si alimentarea cu apă caldă menajeră a locuintelor, a birourilor institutiilor, a obiectivelor social-culturale, a spatiilor comerciale

 

Corp de incalzire

Element component al unei instalatii de incalzire, care cedeaza caldura aerului din incapere

 

Cos de fum

Partea verticala a instalatiei de evacuare a gazelor de ardere prin care acestea sunt evacuate in atmosfera

 

Curba caracteristica a retelei

Reprezentare grafica a relatiei dintre debitul de fluid din retea si pierderile de sarcina pe circuitul cel mai dezavantajos al retelei

 

“de regula”

Indica faptul ca prevederile respective trebuie sa fie aplicate in majoritatea cazurilor, iar nerespectarea prevederii este admisa numai cu aratarea detailata a cauzelorcare justifica acest lucru.

 

Distribuitor

Conducta scurta de diametru mare, prevazuta cu racorduri prin care se repartizeaza debitul de agent termic de la o sursa diferitelor ramuri ale unei instalatii

 

Echilibrare hidraulica

Operatie avind drept scop realizarea unor pierderi de sarcina egale pe toate ramurile alimentate dintr-un nod al retelei, in conditiile circulatiei debitelor de calcul

 

Echipament (grup) de măsurare

Aparatura si ansamblul instalatiilor care servesc la măsurarea parametrilor agentilor termici, a puterii si a cantitătii de energie termică

 

Echipament de telemecanica

Echipament format din aparatura pentru post dispecer si pentru posturi controlate destinat sa realizeze functiuni telemecanice, in cadrul unei instalatii de telemecanica.

 

Emisie

Transferul poluantilor în atmosfera către un receptor (omul si factorii sistemului sau ecologic, bunuri materiale etc.).  Prin norme de emisie: norme privind valorile concentratiilor maxime admisibile ale unor substante poluante în atmosfera.

 

Emisie de poluanti

Eliminarea în atmosfera a unor poluanti solizi lichizi sau gazosi din surse punctiforme sau de suprafata. Prin norme de limitare preventivă a emisiilor: norme privind valorile concentratiilor maxime de poluanti admise a fi eliminate în atmosfera de către diferitele activităti antropice.

 

Emisii excesive

Sunt considerate ca fiind excesive, imisiile care depăsesc de cel putin 3 ori una sau mai multe dintre concentratiile maxime admisibile, stabilite prin standard de stat.

În situatia în care pentru un poluant nu este fixată valoarea limita, imisiile sunt considerate ca fiind excesive, atunci când din observatii, măsurători sau anchete rezulta ca:

a) ameninta sănătatea oamenilor si a animalelor, vegetatia, biocenozele si biotopurile lor;

b) incomodeaza sensibil comunităti umane;

c) aduc prejudicii constructiilor;

d) aduc prejudicii solului, vegetatiei sau calitătii apelor.

 

Evaluare

Orice metodă utilizată pentru măsurarea, calcularea, prognozarea sau estimarea nivelului unui poluant în aerul înconjurător

 

Executanti (agent economic de executie)

Partea contractanta care realizeaza lucrarea.

 

Furnizor de energie termică

Persoană juridică, titulară a unei licente de furnizare, care asigură alimentarea cu energie termică a unuia sau mai multi consumatori pe baza unui contract de furnizare

 

Gospodarie de combustibil

Totalitatea constructiilor si instalatiilor realizate in scopul alimentarii continue, in conditii corespunzatoare, a unei centrale in care energia chimica a combustibililor se transforma in energie termica

 

HCL

Hotarare a Consiliului Local

 

Imbunatatirea calitatii

Actiuni intreprinse in intreaga organizatie pentru cresterea eficacitatii si eficientei activitatilor si proceselor in scopul de a asigura avantaje sporite atat pentru organizatie cat si pentru clientii acesteia.

 

Infrastructuri destinate transporturilor

Drumuri, aeroporturi, cai ferate, tunele rutiere si feroviare, precum si alte instalatii la care efluentii gazosi sunt evacuati în mediul înconjurator, fără a fi colectati

 

Inregistrare

Document care furnizeaza dovezi obiective ale activitatilor efectuate sau ale rezultatelor obtinute.

 

Instalatie

Unitate tehnică stationară în care se desfăsoară unul sau mai multe procese tehnologice si orice alte activităti direct asociate cu acestea si care prin emisiile lor pot avea impact asupra calitătii mediului

 

Instalatii de alimentare cu energie termică

Totalitatea instalatiilor de producere, transport si distributie a energiei termice, executate în scopul asigurării consumatorului cu aceasta

 

Instalatie de incalzire centrala

Instalatie de incalzire la care caldura produsa de o sursa unica este utilizata de mai multi consumatori cu amplasamente diferite de cel al sursei

 

Instalatie de incalzire cu corpuri statice

Instalatie de incalzire in care necesarul de caldura este asigurat cu corpuri de incalzire, care cedeaza caldura prin convectie libera sau prin radiatie

 

Instalatie de incalzire cu parametrii ridicati (scazuti)

Instalatie de incalzire in care sunt utilizati agenti termici cu parametrii ridicati (scazuti)

 

Instalatie de incalzire de garda

Instalatie de incalzire destinata sa asigure o temperatura minima pentru a impiedica formarea condensului, inghetarea, degradarea unor materiale din incapere

 

Instalatie de incalzire inchisa

Instalatie de incalzire care nu e in legatura cu atmosfera

 

Instalatie de incalzire locala

Instalatie de incalzire la care sursa de caldura este amplasata in incaperea de incalzit

 

Instalatie de incalzire perimetrala

Instalatie de incalzire avind corpurile de incalzire dispuse pe conturul incaperii, in scopul reducerii schimbului de caldura dintre corpul omenesc si elementele de constructie exterioare, reci

 

Instalatie de incalzire zonala

Instalatie de incalzire ce asigura temperaturi prescrise numai in anumite zone ale unei incaperi de volum mare

 

Instalatii de producere a energiei termice

Toate instalatiile care produc abur, apă fierbinte sau apă caldă

 

Instalatii de transport si distributie a energiei termice sau retele termice

Ansamblul conductelor, instalatiilor de pompare si al altor instalatii auxiliare, cu ajutorul cărora se transportă continuu si în regim controlat energia termică de la producători la consumatori

 

Instalatii de utilizare a energiei termice

Totalitatea instalatiilor si a receptoarelor care consumă energie termică

 

Instalatii noi

Atât instalatiile care urmează a intra în functiune, cat si cele existente transformate, dezvoltate sau retehnologizate, atunci când aceste amenajări conduc la:

a) degajarea de emisii mai mari sau diferite de cele anterioare;

b) cheltuieli de realizare mai mari decât jumatate din costul unei instalatii similare noi;

 

Investitie

Înseamnă orice fel de active, detinute sau controlate, direct sau indirect, de un investitor, si include:

a) proprietate tangibila sau intangibila, mobila sau imobilă si drepturi cum ar fi: concesiuni, ipoteci, sechestru si gajuri;

b) o societate comercială, actiuni, părti sociale sau alte forme de participare într-o societate comercială, obligatiuni si alte interese în active ale acesteia;

c) creante sau pretentii privind prestatiile pe baza contractuală, cu valoare economică si aferente unei investitii;

d) proprietate intelectuală;

e) venituri;

f) orice drept conferit prin lege sau prin contract, sau în virtutea unei licente si autorizatii acordate în baza unei legi pentru a întreprinde o activitate economică în sectorul energetic.

 

Investitor

Înseamnă:

a) pentru o parte contractantă:

     (i) o persoana fizica care are cetătenie sau nationalitatea acelei părti contractante sau are resedinta permanentă în acea parte contractantă, în conformitate cu legea aplicabilă a acesteia;

     (ii) o societate comercială sau alta organizatie constituită în conformitate cu legea aplicabilă a acelei părti contractante;

b) în legătura cu un stat tert, o persoana fizica, societate comercială sau alta organizatie care îndeplineste, mutatis mutandis, conditiile specificate în subparagraful a) pentru o parte contractantă;

 

ISCIR

Inspectia de stat pentru cazane si instalatii de ridicat

 

Limitare preventivă a emisiilor

Stabilirea de norme de emisie pentru poluanti eliminati în atmosfera, potrivit prezentelor conditii tehnice

 

Loc de consum

Ansamblul instalatiilor de utilizare ale unui consumator, aflate în aceeasi incintă, alimentate din una sau mai multe statii termice

 

Marjă de tolerantă

Procent din valoarea limită cu care aceasta poate fi depăsită, în conditiile precizate de legislatia în vigoare

 

Masura (solutie) de modernizare energetica

Interventie asupra constructiei sau/si instalatiei de incalzire interioara si preparare a apei de calde de consum, cu scopul reducerii consumului de caldura al cladirii.

 

Masurare

Ansamblul de operatii efectuate in scopul determinarii valorii unei marimi.

 

Microclimat

Totalitatea factorilor care caracterizeaza starea aerului dintr-un spatiu inchis: temperatura, umiditate, viteza a curentilor de aer, continut de praf, substante nocive

 

Necesar de caldura

Debit de caldura ce trebuie furnizat unei incaperi astfel incat, pentru conditii exterioare de calcul, sa se asigure in interior o temperatura prescrisa

 

Neconformitate

O deficienta in caracteristici, documente sau proceduri care fac ca pentru un produs, o lucrare sau un serviciu calitatea sa fie inacceptabila, nedeterminata sau neconforma cu cerinte specifice. Neconformitatile pot fi defecte fizice, rezultate necorespunzatoare la incercari, documente incorecte sau neadecvate, sau abateri de la procedurile stabilite de executie sau de control de calitate, incercari si verificari.

 

Nivelul poluantului

Concentratia unui poluant în aerul înconjurător sau depunerea acestuia pe suprafete într-o perioadă dată

 

NTSM

Norme de tehnica securitatii muncii

 

Operator [transportator]/

distribuitor de energie termică

Agentul economic care cumpără energie, termică de la unul sau mai multi producători pentru ca să o revândă consumatorilor după ce a fost tranzitată prin propriul său sistem de [transport]/distributie. El este considerat [transportator]/distribuitor în raport cu producătorul de energie termică si, după caz, revânzător către un furnizor de energie termică sau furnizor în raport cu consumatorul de energie termică.

 

Organizatie de integrare economică regională

Înseamnă o organizatie constituită din state, căreia ele i-au transferat competente pentru anumite probleme, parte dintre ele guvernate de acest tratat, inclusiv autoritatea de a lua decizii obligatorii pentru ele, în legătura cu acele probleme.

 

Parte contractantă

Înseamnă un stat sau o organizatie de integrare economică regională, care a consimtit sa se lege prin acest tratat si pentru care tratatul este în vigoare

 

Participant

 Persoana juridica care in virtutea unei decizii a autoritatii sau a unui raport contractual realizeaza operatii sau actiuni legate de un sistem sau un serviciu

 

Pausal

Metodă de stabilire a consumului de energie termică în functie de puterea termică calculată si de numărul orelor de utilizare pe tipuri de receptoare termice sau de alte elemente derivate din acestea (nu are la bază măsurarea prin contor)

 

Persoane juridice

Pot fi agentii economici din sectorul public, privat si cooperatist, inclusiv cu capital strain

 

Plan de control al calitatii (PCC)

Document al programului de asigurare a calitatii, care descrie ansamblul controalelor de calitate, verificari si incercari necesare, pe faze de lucrari si etape de realizare (pe parcursul si la finalizarea lucrarilor, livrarea produselor sau serviciilor) cuprinzand si referiri la procedurile aferente.

 

Poluant

Orice substantă introdusă direct sau indirect de om în aerul înconjurător, care poate avea efecte dăunătoare asupra sănătătii umane sau asupra mediului ca întreg

 

Pompa de adaos

Pompa folosita pentru completarea apei in instalatiile de incalzire inchise

 

Pompa de amestec

Pompa folosita pentru amestecarea unor agenti termici cu parametrii diferiti

 

Pompa de circulatie

Pompa folosita pentru vehicularea fluidului in circuitul unei instalatii

 

Post controlat

Post in care sint amplasate dispozitive de comanda si control ale unui proces condus de la distanta.

 

Post dispecer

Postul de la care se efectueaza conducerea la distanta a unui proces.

 

Prag de alertă

Nivelul peste care există un risc pentru sănătatea oamenilor în urma unei expuneri de scurtă durată si fată de care trebuie să se ia măsuri imediate, conform legislatiei în vigoare

 

Procedura

Mod (cale, metoda) specificat de a indeplini o activitate.

 

Producător de energie termică

Persoana juridica, titular al unei licente de producere de energie termica, avand ca specific activitatea de producere a energiei termice in scopul vanzarii

 

Proiect

Documentatie tehnica de conceptie, compusa din piese scrise si desenate.

 

PSI

Paza si stingerea incendiilor

 

Punct termic

(statie termica)

Ansamblu instalatiilor prin care se realizeaza adaptarea parametrilor agentului termic la necesitatile consumatorului si prin intermediul careia se alimenteaza unul sau mai multi consumatori; statie termica poate fi:

-         un punct de distributie

-         un punct termic

-         o statie centralizata pentru prepararea apein calde

-         statie de transformare de abur

 

Punct termic urban

Instalatie de racordare la o retea de termoficare de apa fierbinte a instalatiilor de incalzire si preparare a apei calde de consum din constructiile urbane (locuinte, dotari, etc.).

 

Punct termic industrial

Instalatie de racordare la o retea de termoficare de apa fierbinte a instalatiei de incalzire si preparare a apei calde de consum din constructii industriale (hale de productie, ateliere, etc.). Tinand seama de pozitia punctului termic in ansamblul instalatiei consumatorului, se pot distinge: punct termic principal (de incinta) si punct termic secundar (de hala).

 

Punctul de delimitare a instalatiilor dintre furnizor si consumator

Locul în care instalatiile proprietate a consumatorului se racordează la instalatiile furnizorului de energie termică

 

Putere termică

Cantitatea de energie termică în unitatea de timp; se exprimă în MW

 

Putere termica nominala a instalatiei (aparatului)

Flux termic asigurat de o instalatie (un aparat al instalatiei) in conditii nominale de lucru

 

Racord termic

Ansamblul instalatiilor prin care se face legătura dintre o retea de distributie primară si o statie termică

 

Racordare indirecta

Racordarea la retea a instalatiilor interioare de incalzire cu ajutorul schimbatoarelor de caldura prin suprafata (ex. de tipul aparatelor in contracurent).

 

Radiator

Corp de incalzire format din elemente imbinate alcatuind la interior un circuit al agentului termic, care cedeaza caldura prin convectie si radiatie

 

Raport de audit energetic

Document tehnic care contine descrierea modului in care a fost efectuat auditul, a principalelor caracteristici termo-energetice ale cladirii, a masurilor de modernizare energetica a cladirii si instalatiilor interioare aferente acesteia, precum si a principalelor concluzii referitoare la masurile eficiente din punct de vedere economic.

 

RAT

Regia Autonoma de Termoficare

 

Receptia lucrarilor de constructii si instalatii pentru constructii

Actul, prin care investitorul atesta (certifica) realizarea lucrarilor de constructie, in conformitate cu prevederile contractuale (conditii generale de contractare, documentatii tehnice de executie, caiet de sarcini etc.) si cu cerintele documentelor oficiale (autorizatia de construire, avize ale organelor autorizate, reglementari tehnice aplicabile, cartea tehnica a constructiei etc.) si declara ca accepta si preia lucrarile executate si ca acestea pot fi date in folosinta.

 

Reglare automata

Ansamblul de operatii care se efectueaza in circuit inchis (formind un sistem de reglare automata SRA sau o bucla de reglare) si care are ca efect stabilirea unei dependente dupa o lege de reglare prestabilita pentru valoarea unei marimi dintr-un proces in raport cu marimi independente sau dependente de proces.

 

Regulator

Element de automatizare care primeste la intrare marimea impusa (de referinta) care este comparata cu marimea de reactie (masurata de traductor), furnizind la iesire un semnal de abatere (marimea de comanda), conform legii de reglare alese.

 

Reglare calitativa

Reglare a furnizarii caldurii obtinuta prin modificarea temperaturii agentului termic

 

Reglare cantitativa

Reglare a furnizarii caldurii obtinuta prin modificarea debitului de agent termic

 

Responsabil tehnic cu executia

Absolvent al unei institutii de invatamant superior tehnic, reprezentant al executantului, atestat in cadrul MLPAT pentru urmarirea si verificarea lucrarilor de constructii.

 

Retea de distributie

Ansamblul de conducte, instalatii de preparare si alte instalatii auxiliare, cu ajutorul carora se distribuie continuu si in regim controlat energie termica din puncte sau centrale termice (surse de energie termica proprii ansamblurilor de cladiri) la consumatorii finali

NOTA:In cadrul “instalatiilor auxiliare” se includ si statiile termice

 

Retea de transport

Ansamblul de conducte, instalatii de pompare si alte instalatii auxiliare, cu ajutorul carora se transporta continuu si in regim controlat energie termica de la producatori la statiile termice si/sau la consumatori

 

Rezervor de depozitare

Rezervor de combustibil lichid care asigura o rezerva de combustibil necesara consumului centralei termice pe o anumita perioada de timp

 

Rezervor de zi

Rezervor de combustibil lichid care asigura consumul de combustibil al centralei termice pentru o singura zi

 

Sarcina termica a incaperii

Debitul de caldura (sau de frig) – rezultat dintr-un bilant termic – necesar unei incaperi pentru ca, in conditiile date de parametrii climatici exteriori, de degajari si consumuri interioare de caldura, sa se asigure temperatura interioara de calcul permisa

 

Schimbator de caldura

Aparat in care are loc transferul de caldura intre doua fluide cu potentiale termice diferite

 

“ se admite”

Indica o solutionare satisfacatoare, care poate fi aplicata numai in situatii particulare, fiind obligatorie justificarea ei.

 

“se recomanda”

Indica o solutionare perfecta, care trebuie sa se aiba in vedere, dar care nu este obligatorie.

 

Serviciul public de alimentare cu energie termica

Totalitatea operatiunilor si actiunilor operatorilor prin care se infaptuieste direct sau indirect alimentarea consumatorilor urbani cu energie termica utilizand sistemul de alimentare cu energie termica  

 

Sistem

Ansamblul de elemente interdependente, constituit in vederea atingerii unui scop determinat, printr-o functionare specificata.

 

Sistem automat sau sistem de reglare automata

Este format din echipamentul de automatizare (traductor, regulator, element de executie) si procesul automatizat (care se desfasoara in instalatia tehnologica).

 

Sistem cu comanda

Sistem in care are loc o desfasurare a unei instructiuni sau actiuni intentionate asupra uneia sau mai multor variabile in scopul obtinerii unei stari specificate.

 

Sistem de alimentare

cu energie termică 

Ansamblul instalatiilor si constructiilor destinate producerii, transportului, transformării, distributiei si furnizarii energiei termice pana la limita de proprietate a consumatorului.

 

Standard de performantă

Standardul de performantă pentru serviciul de furnizare a energiei termice

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Tarif monom

Tarif în a cărui formulă de facturare se utilizează o singură mărime de facturare

 

Telecomanda

Functiunea de transmitere de la postul de dispecer la postul controlat a unei comenzi pentru metode si echipamente telemecanice.


 

Telemasura

Functiunea de transmitere de la postul controlat la postul dispecer a valorii unei marimi din proces prin metode si echipamente telemecanice.

Telereglare

Functiunea de transmitere de la postul dispecer la postul controlat a unei marimi de referinta prin metode si echipamente telemecanice, in vederea utilizarii ei pentru o reglare automata sau manuala.

Telesemnalizare

Functiunea de transmitere de la postul controlat la postul dispecer a unei semnalizari optice, acustice sau de inregistrare, prin metode si echipamente telemecanice.

Temperatura exterioara de calcul

Temperatura conventionala a aerului exterior adoptata in calculele termotehnice ale instalatiilor de incalzire si ventilare

Temperatura interioara de calcul

Temperatura conventionala a aerului interior adoptata in calculele termotehnice ale instalatiilor de incalzire si ventilare

Temperatura medie de radiatie

Temperatura medie ponderata a suprafetelor delimitatoare ale incaperii, care influenteaza schimbul de caldura prin radiatie intre corpul omenesc si mediul inconjurator

Temperatura rezultanta

Sinonim: Temperatura resimtita

Temperatura echivalenta care tine seama de temperatura aerului, temperatura superficiala a elementelor delimitatoare ale incaperii si viteza curentilor de aer, constituind o masura a senzatiei de confort termic

Termoficare

Sistem energetic de producere combinata a energiei electrice si caldurii si de distribuire a acesteia printr-o retea de agent termic

Traductor

 

Elemente de automatizare care transforma o marime de o anumita natura fizica, aplicata la intrare intr-o marime de alta natura fizica, la iesire. In cazul punctelor termice, traductorul transforma o marime neelectrica intr-o marime electrica.

“trebuie” , “este necesar” , “urmeaza”

Indica obligativitatea stricta a respectarii prevederii.

Utilizarea eficienta a energiei

Indeplinirea conditiilor specifice utilizarii rationale a energiei pentru asigurarea conditiilor normale de locuire, cu un consum de caldura cat mai redus.

Utilizarea rationala a energiei

Utilizarea energiei in scopul asigurarii conditiilor normale de locuire in conformitate cu exigentele si criteriile de performanta normate si in conformitate cu eficienta energetica caracteristica proiectului constructiilor si instalatiilor

Valoare limită

Nivel fixat pe baza cunostintelor stiintifice, în scopul evitării, prevenirii sau reducerii efectelor dăunătoare asupra sănătătii omului sau mediului ca întreg, care se atinge într-o perioadă dată si care nu trebuie depăsit după ce a fost atins

Valori limită de emisie

Concentratia sau masa substantelor poluante în emisiile provenite de la surse pe parcursul unei perioade precizate si a cărei depăsire nu este permisă

Valoare tintă

Nivel fixat în scopul evitării unor efecte dăunătoare pe termen lung asupra sănătătii umane sau asupra mediului ca întreg, care trebuie atins acolo unde este posibil într-o perioadă dată

Venituri

Înseamnă sumele rezultate dintr-o investitie sau legate de aceasta, indiferent de forma în care sunt plătite, incluzând profituri, dividende, dobânzi, cresteri de capital, plăti de redevente, management, asistenta tehnica sau alte onorării si plăti în natura.

Verificare

Confirmare prin examinare si furnizare de dovezi obiective a faptului ca au fost satisfacute conditiile specificate.

Zonă de resposabilitate

Parte a teritoriului, delimitată pe criterii rezultate în urma unor decizii ale autoritatii sau a unor relatii contractuale, in care raspunderea pentru toate actiunile revine unei persoane fizice sau juridice.

 

Anexa 2

 

DESCRIEREA SISTEMULUI

 

I.                    Generalitati

 

In prezent in municipiul Ploiesti exista 2 centrale electrotermice, CET Brazi si CET Lukoil, 80 de puncte termice racordate la CET Brazi, 5 puncte termica racordate la CET Petrotel si 6 centrale termice cu gaze naturale combustibile. 

Puterea termica instalata in puncte termice este de 403,06 Gcal/h iar lungimea retelelor primare este de 151,5 Km.

Puterea termica a celor 6 centrale termice este de 11,82 Gcal/h.

 

Descrierea centralelor electrotermice si a retelelor de transport

 

CET Brazi

CET Brazi livreaza in retelele de transport apa fierbinte care in conditii nominale are o temperatura de 120şC pe conducta de ducere si 63şC pe conducta de intoarcere la temperatura exterioara de –15şC, conform diagramei de reglaj a temperaturilor agentului termic primar negociata cu distribuitorul iar presiunea nominala este de 10,5 at.

Puterea termica instalata in CET Brazi este de 2010 Gcal / h (2332 MWt) iar puterea electrica de  310 Mw.

Centrala contine 9 cazane de abur industrial cu o putere termica instalata de 576 MWt si 6 cazane de apa fierbinte cu o putere instalata de 696 MWt.

Schimbatoarele de caldura pentru prepararea apei fierbinti au o putere termica de 550 Gcal/h (640 MWt)

Schema functionala a CET Brazi este de tipul cu doua fluide in circuit inchis avand posibilitatea de a livra in sistemul de transport apa fierbinte prin intermediul schimbatoarelor de caldura si/sau prin intermediul cazanelor de apa fierbinte.

Schema functionala a centralei electrotermice este prezentata in schema nr. 1.

 

CET Lukoil

CET Lukoil livreaza in retelele de transport apa fierbinte care in conditii nominale are o temperatura de 120şC pe conducta de ducere si 75şC pe conducta de intoarcere iar presiunea nominala este de 15 at.

Puterea termica instalata in CET Lukoil este de 7,5 Gcal/h.

Schema functionala a CET Lukoil este de tipul cu doua fluide in circuit inchis avand posibilitatea de a livra in sistemul de transport apa fierbinte prin intermediul cazanelor de abur si ala schimbatoarelor de caldura sau prin intermediul cazanelor de apa fierbinte.  


Descrierea punctelor termice

Sistemul de distributie a energiei termice contine 85 puncte termice si 89 Km de retele termice secundare.

 

II.                 Prima etapa a investitiei BERD

 

In prima etapa a investitiei BERD au fost modernizate 18 PT si 2 CT.

In punctele termice se prepara agent termic pentru incalzire cu parametrii nominali 90oC/70oC si apa calda de consum de 55oC.

Toti consumatorii sunt racordati indirect pentru incalzire si preparare apa calda de consum prin intermediul schimbatoarelor de caldura cu placi montate intr-o singura treapta in serie, cu injectie de agent primar pentru acoperirea varfurilor de consum de apa calda de consum. Schema folosita este fara acumulare.

Schimbatoarele de caldura sunt de tipul cu placi, din otel inox.  

S-a operat o anumita regrupare a consumatorilor, rezultand o distributie mai echilibrata a energiei termice pe mai multe ramuri.

S-a prevazut aparatura de masura, control si siguranta, conform STAS 7132-86.

 

III.               A doua etapa a investitiei BERD

 

In etapa a doua a investitiei BERD se vor moderniza 19 PT existente racordate la CET Brazi transformandu-se in 17 PT si 1 CT (C.C. Sud) transformata in PT12 Centru, deci dintr-un total de 20 de surse vor ramane numai 18 surse.

In acest proiect sunt cuprinse si lucrari de dezafectare utilaje si instalatii, pentru punctele termice PT 3 Nord si PT 1 Republicii.

Nu fac obiectul acestui proiect lucrarile de constructii si instalatii, aferente vestiarelor, grupurilor sanitare, precum si a altor spatii anexe, aferente punctelor termice.

Lungimea retelelor termice secundare care vor fi modernizate in etapa a II-a este de 21,11 Km.

Retelele de apa fierbinte nu fac obiectul acestei investitii, cu exceptia unui racord de apa fierbinte pentru PT 12 Centru.

 

IV.              Surse termice in afara investitiei BERD

 

In aceste conditii mai raman 49 de surse termice nemodernizate prin investitia  BERD:

-         puncte termice racordate la CET Brazi                                43 PT;

-         puncte termice racordate la CET Petrobrazi Luckoil              5 PT;

-         centrale termice cu gaze naturale                                           1 CT;

cu o putere termica instalata de 208,51 Gcal/h si o lungime a retelelor secundare de 45,5 Km.

Asupra acestor surse se fac urmatoarele precizari:

-         Un numar de 27 puncte termice din cele 48 PT-uri, prepara agentul termic de incalzire in schimbatoare cu placi, iar apa calda de consum se prepara cu schimbatoare cu placi in 39 PT-uri;

-         33 de PT-uri sunt prevazute cu sistem de expansiune inchis;

-         CT E.C. CATALIN va fi preluata de catre PT 4 CENTRU a carui putere termica instalata poate suporta aceasta suplimentare, fiind necesara numai realizarea unui racord termic de circa 95 m;

-         Punctul termic PT 5 SUD este modernizat complet (PT si retele termice aferente) de circa 3 ani;

-         Pompele de circulatie a agentului termic sunt in general cu randamente scazute;

-         Exista probleme cu presiunea apei reci necesara la prepararea apei calde de consum in cartierele Malu Rosu, 9 Mai si Mihai Bravu.

 

  Asupra retelelor termice secundare se fac urmatoarele consideratii:

-         in marea majoritate sunt amplasate in canale termice din beton;

-         sunt caracterizate printr-un grad avansat de uzura, atat ca izolatie termica cat si din punct de vedere a starii conductelor de otel;

-         conductele de circulatie a apei calde de consum sunt, aproape in totalitate, dezafectate;

-         tronsoanele remediate s-au realizat cu conducte preizolate ingropate direct in sol.

 

Ipotezele de calcul pentru schimbatoarele de caldura din PT-uri sunt :

 

- incalzire :                                agent primar :    110/70 oC

                                                agent secundar :              80/60 oC

- apa calda de consum :            agent primar :    Tr.I 35/23 oC, Tr. II 70/46 oC

                                                agent secundar  Tr.I 12/28 oC, Tr. II 28/60 oC

 

Furnizarea energiei termice se face :

pentru incalzire : functie de temperatura exterioara conform diagramei de reglaj pentru conducere ducere incalzire :

text = -15 oC ® 70 oC

cu abatere de ± 3 oC

text = +10 oC ® 42 oC      

           

pentru apa calda de consum :

+50 oC                                                 cu abatere de ± 5 oC

Toti consumatorii sunt racordati indirect pentru incalzire si preparare apa calda de consum prin intermediul schimbatoarelor de caldura cu placi montate :

in doua trepte serie paralel - neautomatizate

cu injectie de agent primar pentru acoperirea varfurilor de consum de apa calda de consum - automatizate.

Schema folosita este fara acumulare.

Schimbatoarele de caldura sunt de tipul cu placi, din otel inox.  

S-a prevazut aparatura de masura, control si siguranta, conform STAS 7132-86.

 

-                                             Circuitul apei fierbinti

Agent termic primar este apa fierbinte cu o temperatura pe conducta de tur de 120°C si pe conducta de retur de 63 oC, la temperatura exterioara de -15 oC, conform diagramei de reglaj a temperaturilor agentului termic primar negociate cu distribuitorul.

Pe racordurile de apa fierbinte sunt montate contoare de energie termica care masoara cantitatea de energie termica consumata.

La aceasta cantitate de energie termica se adauga cantitatea de caldura necesara aducerii apei de adaus pentru sistemul de termoficare de la temperatura apei brute pana la temperatura returului conform prevederilor art. 10 din Decizia ANRE nr. 44/1999 .

Pe acest racord s-a mai prevazut, pe langa aparatele de masura si control, un regulator de presiune diferentiala in scopul asigurarii debitului de agent termic in concordanta cu consumul efectiv de caldura. Acest regulator asigura si o echilibrare hidraulica a retelei de apa fierbinte.

 

-                                             Circuitul apei calde de consum

ZONA MODERNIZATA BERD

 

Ipoteze de calcul:

-         temperatura apei reci:                                    5 oC;

-         temperatura apei calde de consum: 50 (±5) oC;

-         agent termic primar:                                    70 °C/45 oC;

-         consumul de referinta:                                 160 l/zi persoana.

Din cauza presiunii din retelele orasenesti de apa potabila care nu asigura tot timpul alimentarea consumatorilor de la etajele superioare si a consumatorilor indepartati,

s-au prevazut grupuri de ridicare a presiunii care vor asigura debitele variabile necesare si vor fi echipate cu mai multe pompe, din care una cu turatie variabila.

Apa calda de consum se prepara in schimbatoare de caldura cu placi. Limitarea temperaturii apei calde de consum se realizeaza automat, cu o electrovana cu trei cai montata pe conducta de agent primar la iesirea din instalatia de preparare a agentului termic de incalzire. Varfurile de sarcina de apa calda de consum si situatiile cand temperatura agentului primar la iesirea din instalatia de incalzire nu asigura prepararea apei calde la +55oC, vor fi acoperite prin injectie de agent primar din conducta de ducere cu reglaj automat cu vana motorizata cu doua cai.

S-au prevazut contoare de energie termica pentru apa calda de consum, montate pe conducta de apa rece.

 

-                                             Circuitul de incalzire

ZONA MODERNIZATA BERD

Temperatura nominala agent secundar incalzire: 90°C / 70°C.

Furnizarea apei calde incalzire pe conducta ducere se afce functie de temperatura exterioara conform diagramei de reglaj astfel :

text = -15 oC ® 70 oC

text = +10 oC ® 42 oC      

Circulatia agentului termic se realizeaza cu pompe (1a+1r) dimensionate pentru acoperirea pierderilor de sarcina in punctul termic, respectiv retelele termice (ramurile principale) si consumatorul propriu-zis.

Din punctele termice pleaca ramuri in functie de situatia amplasamentelor consumatorilor. Pe fiecare ramura sunt pompe de circulatie separate, dimensionate corespunzator debitelor si pierderilor de presiune a ramurii respective. Pe fiecare ramura sunt filtre de impuritati. Sistemul asigura economii de energie electrica de pompare si o mai usoara echilibrare hidraulica.

Reglajul temperaturii apei din circuitul consumatorului se realizeaza cu electrovane cu doua cai si servomotoare amplasate in circuitul primar, comandate in functie de temperatura exterioara.

S-a prevazut contoare de energie termica pentru incalzire, montate pe conducta de ducere la consumatori.

 

q                                                                   Circuitul de expansiune si adaos

ZONA MODERNIZATA BERD

Preluarea expansiunii apei se realizeaza in vas inchis cu membrana cu perna de azot, dimensionat pentru situatia de regim, avand avantajul eliminarii oxigenarii apei. S-a prevazut si vas de expansiune deschis care are si rolul de vas tampon de acumulare apa dedurizata. 

Apa de adaos este preluata in vasul tampon al instalatiei de expansiune din conducta de intoarcere a agentului termic primar - apa fierbinte prin intermediul unui contor de debit si va fi facturata. Vasul tampon preia si apa rezultata din expansiunea acesteia in situatiile in afara functionarii de regim (pornire - oprire instalatie).

Introducerea apei in instalatie (inclusiv umplerea) se realizeaza cu pompe cu functionare automata in functie de nivelele de presiune prescrise.

 

q                                                                   Automatizare

ZONA MODERNIZATA BERD

Punctele termice sunt complet automatizate si echipate cu posibilitati de transmitere a principalilor parametri la un dispecerat principal amplasat la operatorul sistemului si la un al doilea dispecerat, dispeceratul secundar, amplasat la RAT care inregistreaza starea sistemului si toate comenzile date de la dispeceratul principal dar nu permite conducerea proceselor din acest dispecerat.

 

V.                 Centralele termice

ZONA MODERNIZATA BERD

Sau mentinut numai doua centrale termice - CT Bucov si CT 23 August - amplasate izolat, la distante relativ mari de retelele existente de apa fierbinte.

Pentru acoperirea necesarului de energie termica s-au montat cazane in fiecare centrala, a caror putere termica este data in tabelele de calcul. Cazanele sunt pentru apa calda 90°/70°C, si utilizeaza gazele naturale drept combustibil. 

Mentionam ca racordarea cazanelor la cosul de fum existent se va realiza cu canale de gaze de ardere  metalice.

Specificul acesteia consta in utilizarea buteliei si pompare pe fiecare ramura.

Schimbatoarele de caldura propuse sunt de tipul cu placi de otel inox.   

Expansiunea apei este preluata in vase inchise cu membrana si perna de azot fara contact intre agentul termic si aer, solutia ducand la diminuarea proceselor de coroziune.  

Apa calda de consum se prepara in schimbatoare de caldura cu placi, fara  acumulare.

Pompele  sunt cu protectie electronica (inclusiv pentru functionare in 2 faze). 

Atat agentul termic pentru incalzire, cat si apa calda de consum au parametrii reglati automat in functie de valorile contractate cu beneficiarii acestora. Agentul termic pentru incalzire va functiona cu reglaj calitativ realizat automat prin amestec, in functie de temperatura exterioara.   In general, toate functiunile centralei termice sunt automatizate, iar depasirile parametrilor importanti sunt semnalizate optic si sonor.

In centralele termice s-a prevazut contorizarea separata pentru: energia termica pentru incalzire, apa calda de consum, consumul de combustibil, consumul de apa de adaos si consumul de energie electrica.

Conform schemei prezentate, s-a prevazut montarea debitmetrelor pe conducta de retur, respectiv pe cea de apa rece, aceasta asigurand o prelungire a duratei de viata a aparatelor.

S-a prevazut aparatura de masura si control in conformitate cu normativul I 13-94, inclusiv contoare de caldura.

 

VI.              Retele termice secundare

ZONA MODERNIZATA BERD

Retelele termice se vor realiza cu conducte preizolate cu montaj direct in sol. Conductele vor fi izolate termic cu poliuretan, avand coeficientul de conductibilitate termica  λ < 0,027 W/m oC.

Protectia termoizolatiei este din teava de polietilena de inalta densitate.

Retelele termice sunt prevazute cu fir de semnalizare a avariilor.

S-au utilizat conducte din teava neagra pentru agentul termic de incalzire si din otel zincate pentru apa calda de consum.

 

VII.            Contorizare consumatori   
   ZONA MODERNIZATA BERD

Pe racordul fiecarui consumator s-a prevazut instalatie de contorizare.

Se  utilizeaza contoare de energie termica pentru incalzire si contoare de debit pentru apa calda de consum.

Contoarele sunt fara transmiterea datelor la distanta.

 

 Art. 10 Capital si circuite financiare

 

Subventia

           Se acorda in conditiile legii catre producatorii, titularii de tarif care participa la serviciul de alimentare cu energie termica conform cu proportia de participare a acestora functie de totalul de energie termica livrata.

          La plata anticipata a subventiei aceasta va fi platita integral producatorilor.

          Platile anticipate catre producatori se regularizeaza lunar cu operatorii, la decontarea subventiei solicitate de acestia.

Executia bugetara si tariful

Tariful propus Primarului este verificat de R.A. Termoficare care prezinta un raport acestuia in 5 zile de la depunerea tarifului. Primarul va solutiona cererea in termen de 5 zile dupa depunerea raportului R.A. Termoficare

            Tariful si structura acestuia reprezinta baza bugetarii activitatii participantilor.

Pentru modificarea tarifelor titularii prezinta Primarului formularistica legal definita insotita de rapoarte conforme cu formularele de control ale calitatii (tab.1) si justificarea pentru fiecare modificare solicitata pe tip de cost.

            Programul pentru intretinere, revizii si reparatii este avizat de R.A. Termoficare sub aspectul necesitatii mentinerii starii de functionare optime a patrimoniului corelat cu ariile de modernizare, reabilitare, conversie anuale. Planul este verificat de R.A. Termoficare pe parcursul executiei lui si pe baza rapoartelor trimestriale. Verificarea are in vedere corelarea realizarilor cu planificarea si se va face cantitativ si valoric si din punct de vedere al utilizarii resurselor.

           Cererea de acordare a subventiei va fi insotita si de rapoarte conforme cu formularele de control ale calitatii, avand la baza tarifele avizate de autoritatea competenta si cantitatea de energie termica livrata.

            Primarul solicita tuturor participantilor la serviciul de alimentare cu energie termica, licentiati, o copie a situatiilor financiare  pe care acestia le depun la ANRE si obligatoriu cel putin anual o prezentare a activitatii proprii pe baza bilantului contabil auditat conform legii.

Chirii si redevente

            Se negociaza, dimensioneaza si se platesc conform relatiilor contractuale intre participantii la serviciul de alimentare cu energie termica.

Investitii

          Consiliul Local va participa, direct sau indirect, la toate investitiile de conversie, modernizare sau extindere care privesc sistemul public de alimentare cu energie termica.

            Toate investitiile propuse de participantii la serviciul public de alimentare cu energie termica sau de terti si care privesc sistemul public vor fi prezentate in forma studiilor de solutie catre R.A. Termoficare care le va prezenta Primarului insotite de un raport asupra acestora. Raportul R.A. Termoficare se va referi atat la aspectele tehnice cat si la cele financiare ale studiilor de solutie.

            Investitiile in sistem sunt promovate numai cu conditia incadrarii in studiul de strategie, dupa realizarea studiilor de solutie si apoi cu traversarea tuturor etapelor impuse de realizarea investitiilor publice.

           

CAP. III. CONTROLUL CALITATII SERVICIULUI

 

Generalitati

Art. 11. Calitatea serviciului de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti este apreciata de catre Consiliul Local in urma prezentarii raportului privind serviciile publice de catre Primar.

Art. 12. Toti participantii la serviciul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti vor prezenta in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului Regulament un plan de asigurarea a calitatii pentru activitatile pe care le desfasoara iar in termen de 4 ani vor prezenta un certificat ISO 9001 veriunea 2000 privind implementarea sistemului de asigurare a calitatii.

Trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare, R.A. Termoficare prezinta Primarului un raport privid calitatea serviciului de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti si de cate ori se solicita tarif si subventie.

Trimestrial, pana la data de 10 a lunii urmatoare, toti participantii la serviciul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti prezinta R.A. Termoficareun raport privind calitatea activitatilor pe care le desfasoara, direct sau indirect, pentru  producerea, distributia sau furnizarea de energie termica prin formularele privind controlul calitatii serviciului conform licentei detinute si prezentului Regulament.

 

Operatorii sistemului public de alimentare cu energie termica

Art. 13. Operatorii in sistemul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti isi vor desfasura activitatea de exploatare:

pe baza unei licente;

cu personal calificat pentru acest gen de activitatii;

pe baza unor planuri anuale de intretinere, revizii si reparatii;

pe baza programe de mentenanta preventiva care sunt intocmite  pentru fiecare tip de utilaj, specificandu-se tipul de operatiuni ce trebuie efectuate, precum si periodicitatea acestora.

Pentru fiecare obiectiv preluat in exploatare va fi intocmit un dosar de preluare a instalatiei care trebuie sa contina explicit toate operatiile de reparatii,reparatii  capitale, modernizari sau extinderi si va fi pus la dispozitia R.A. Termoficare pentru verificari anual.

Trimestrial operatorul va intocmi rapoarte catre R.A. Termoficare privind respectarea programuli de intretinere pentru fiecare centrala termica/punct termic si defalcat pe tipuri de operatiuni si periodicitatea lor, conform fiselor transmise de operator catre R.A. Termoficare.

 Anual se intocmesc planuri de intretinere reparatii  pentru centrale termice , puncte termice si retele aferente iar raportarea indeplinirii lor se face trimestrial catre R.A. Termoficare in forma din tabelul 2 iar la solicitarea acesteia se poate face si detaliat in forma in care au fost propuse pentru avizare.

 

In planurile anuale vor fi cuprinse urmatoarele tipuri de cheltuieli:

materiale NTSM, PSI si verificari PRAM;

intretinere, revizii si reparatii;

verificari metrologice;

verificari ISCIR;

masuratori de randament la cazane.

 

La finantarea lucrarilor de reparatii au prioritate urmatoarele tipuri de lucrari:

lucrarile pentru NTSM, PSI, ISCIR, metrologie;

lucrarile de punere in conformitate a instalatiilor cu reglementarile tehnice specifice;

reparatiile curente;

celelalte tipuri de lucrari urmand a fi esalonate in functie de rata incasarii tarifului, sezonalitatea specifica activitatii si sursele existente in tarif.

 

Art. 14. NTSM si PSI

In cadrul firmei, se efectueaza instructajele NTSM si PSI conform cu actele normative in vigoare.

Instructiuni NTSM si PSI

In cadrul firmei, exista instructiuni NTSM si PSI specifice activitatii desfasurate.

Planul de masuri pentru protectia muncii

Anual se intocmeste un plan de masuri pentru protectia muncii, acesta va cuprinde urmatoarele capitole:

tehnica securitatii;

ventilatie de protectie;

masuri igienico sanitare;

echipament de protectie;

echipament de lucru;

alimentatie speciala si antidoturi;

propaganda si instructajul de protectia muncii;

cheltuieli neprevazute.

 

Va lua masuri urgente pentru incadrarea in abaterile admise pentru parametri si marimile raportate in contractul calitatii serviciului.

 

Art. 15. Raportarea catre titularul serviciului de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti

            Rapoarte privind calitatea activitatii participantilor la serviciul public  de alimentare cu energie termica

 

Tipul documentului de raportarePerioada raportariiTabelul 1 din ROFTrimestrial / anual / la tarif si subventieTabelul 2 din ROFTrimestrial / anualRaportari la autoritatea competentaConform licenteiCentralizatorul reparatiilor curente si capitale realizateTrimestrial / anualCentralizatorul lucrarilor de intretinere, revizii si reparatii propuseAnualCentralizatorul lucrarilor de mentenanta realizateTrimestrial / anualDeteriorari intentionate si furturiTrimestrial / anualSituatia financiara conform licentei si ROFAnualProgramele anuale proprii de eficienta energeticaAnualSituatii tehnico-economice prinvind tariful si subventiaLa solicitare

 

  Art. 16. Raportarea catre Primar

 

Rapoarte R.A. Termoficare

trimestriale

anuale

 

Rapoarte ale participantilor la serviciul public de alimentare cu energie termica

            -    la modificari  de tarif si la solicitarea subventiei

 

CAP. IV. DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII

 

Art. 18. Prezentul Regulament de organizare si functionare a serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data aducerii lui la cunostinta publica.

Toate raporturile contractuale intre participantii la executarea serviciului public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti vor fi revizuite, prin grija partilor, in vederea respectarii prezentului Regulament.

In termen de 10 de zile de la data aprobarii Regulamentului de catre Consiliul Local al municipiului Ploiesti, R.A. Termoficare va pune la dispozitia participantilor, directi sau indirecti la serviciul public de alimentare cu energie termica a municipiului Ploiesti prezentul Regulament si formularele de raportare pentru primul trimestru.

Acest Regulament a fost adoptat de Consiliul Local in sedinta din …..