REGULAMENT PRIVIND PUBLICITATEA STRADALA

IN MUNICIPIUL PLOIESTI

 

 

                        Cuprins:

 

                        Cap. 1   Definitii

 

                        Cap. 2   Clasificari

           

                        Cap. 3   Metodologia de avizare si autorizare

 

                                                3.1. Generalitati

                                    3.2. Autorizatia de construire

                                                3.3. Acordul pentru activitati promotionale

 

                        Cap. 4   Conditii de amplasare

 

                                                4.1. Sisteme publicitare amplasate pe domeniul privat sau pe structuri de sustinere private

                                                4.2. Sisteme publicitare amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Ploiesti

 

                        Cap. 5   Reglementari

 

                                                5.1. Corelari cu studiile existente. Clasificari

5.2. Sisteme publicitare

A. Firme

                                                            B. Obiecte publicitare

                                                                        B.1. Bannere

                                                                        B.2. Placute publicitare

                                                                        B.3. Panouri amplasate pe support propriu

                                                                        B. 4. Panouri amplasate pe caldiri

                                                            C. Alte forme de reclama    

                                                5.3. Restrictii/ interdictii

                                                5.4. Dispozitii generale

                                               

                        Cap. 6   Taxe

 

                        Cap. 7. Proceduri de conformare

 

                        Cap. 8   Contraventii si sanctiuni

 

 

            Activitatea de reclama si publicitate respecta prevederile Legilor nr. 48/1992 privind audiovizualul si nr. 148/2000 privind publicitatea.

            Procedura de amplasare a fiecarui panou publicitar, firma sau reclama, este reglementata prin Legea nr. 50/1991 republicata, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3, litera h: “Autorizatia de construire se elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu caracter provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de expunere situate pe căile și spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame...”). Conform acestora, pentru amplasarea sistemelor publicitare, este necesara obtinerea unei autorizatii de construire.

In municipiul Ploiesti, amplasarea sistemelor publicitare se face conform“Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”, realizat de SC Consproiect SA Ploiesti si aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001 si a “Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti” pentru zona de rezervatie arhitecturala si prezentul Regulament Privind Publicitatea Stradala in Municipiul Ploiesti.

Prezentul Regulament modifica si completeaza “Regulamentul local pentru construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame”, aprobat HCL nr. 165/18.08.2000.

Acest Regulament privind publicitatea stradala in municipiul Ploiesti reprezinta un sistem unitar de norme care vor sta la baza autorizarii necesare oricaror forme de publicitate stradala. In acelasi timp, prin el sunt stabilite, cu titlul de exceptie, conditiile de amplasare in temeiul unui acord scris intre orice persoana fizica sau juridica si Consiliul local al Primariei municipiului Ploiesti.  

            Indiferent de modul de autorizare, se vor respecta normele stabilite prin Regulamentul local de urbanism al municipiului Ploiesti.

Prezentul regulament face referire clara numai asupra teritoriului intravilan al municipiului Ploiesti.

 

Cap.1   Definitii si situatia existenta - clasificari

 

1.1. Definitii

               

            Art. 1.1.1. Promovarea reprezinta ansamblul de activitati si mijloace folosite pentru crearea unui avantaj de piata pentru un produs, serviciu sau idee.

            Art. 1.1.2. Publicitatea reprezinta orice forma de prezentare a unei activitati comerciale, industriale, artizanale sau liber-profesioniste, avind ca scop promovarea vanzarii de bunuri si servicii, de drepturi si obligatii (cf. Legii nr. 148/2000 privind publicitatea).

            Art. 1.1.3. Reclama o constituie activitatea desfasurata cu rolul de a convinge sau anunta publicul de calitatea unui serviciu, produs sau idee sau pentru a anunta evenimente diverse.

            Art. 1.1.4. Sistemul publicitar este o constructie cu caracter provizoriu, un dispozitiv folosit ca suport pentru mesaje publicitare in cadrul activitatilor de publicitate stadala. Ele pot fi: corpuri și panouri de afișaj (panouri publicitare, panouri directionale–indicatoare), firme și alte tipuri de reclame (baloane gonflabile, obiecte promotionale etc.).

            Art. 1.1.5. Activitatile promotionale sunt cele folosite in promovarea unui produs, unui serviciu sau a unei idei (publicitate, reclama, organizare de campanii, evenimente, distribuire de mostre, produse promotionale etc.).

            Art. 1.1.6. Firma reprezinta o constructie provizorie instalata la locul exercitarii unei activitati, pe care sunt inscriptionate orice date specifice sub care o persoana fizica sau juridica isi exercita activitatea (numele, denumirea comerciala, obiectul de activitate, locul de desfasurare etc.).

            Art. 1.1.7. Panourile publicitare reprezinta majoritatea suporturilor folosite pentru afisarea oricarui mesaj utilizat pentru a favoriza cunoasterea si aprecierea anumitor produse sau servicii oferite, idei, evenimente.

            Art. 1.1.8. Indicatoarele (panourile directionale) reprezinta suporturi folosite pentru indicarea unei directii, a unui insemn, a unui inscris, a unor obiective etc.

 

            Cap. 2   Clasificari

           

            Art. 2.1. Pentru o urmarire eficienta a fiecarui subiect, constructiile provizorii autorizate ca sisteme publicitare vor fi monitorizate de catre Serviciul Planificare spatiala, pe baza indicativului primit (conform urmatoarei clasificari) pentru fiecare obiectiv in parte, in momentul avizarii: corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame

 

            Firme __________________________________F

            Panouri de afisaj_________________________P

            Corpuri de afisaj_________________________C

            Alte tipuri de reclame_____________________R

 

            Art 2.2. Clasificarea sistemelor publicitare s-a facut:

 

1.                  Dupa modul de autorizare:

 

                  - cu autorizatie de constructie _________________________AC

                  - cu acordul scris pentru activitati promotionale___________AP

 

2.                  Dupa regimul juridic al amplasamentului:

 

-          Domeniu privat ______________________________P (...)

                                                            Persoane fizice  ______________________PF

                                                            Persoane juridice _____________________PJ

                                                            Consiliul local al municipiului Ploiesti ______PM

-          Domeniu public______________________________DP

 

            Art 2.3. Pentru descrierea sistemelor publicitare se vor folosi si alte criterii de clasificare, specificate in anexa nr. 1 a prezentului Regulament.

 

Cap. 3   Metodologia de avizare si autorizare

 

Art. 3.1.    Exista doua modalitati de autorizare a sistemelor publicitare :

-          cu autorizatie de constructie

-          cu acordul scris pentru activitati promotionale

 

3.2. Autorizatia de construire

 

            Art. 3.2.1. Procedura de autorizare este cea prevazuta de legislatia in vigoare (Legea nr. 50/1991, republicata in M Of. Nr. 933/13 oct. 2004, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 si Legea nr. 401/2003).

 

            Art. 3.2.2. Certificatul de urbanism se va elibera de catre DGDU, acesta fiind actul de informare prin care solicitantului i se fac cunoscute cerintele ce trebuiesc indeplinite si lista cuprinzand avizele si acordurile necesare in vederea autorizarii.

Certificatul de urbanism va avea la baza:

-          “Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”, etapele I, II si III, aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001.

-          Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti

-          prezentul Regulament privind publicitatea stradala

-          documentatia pentru obtinerea Certificatului de urbanism.

Documentele solicitate pentru obtinerea Certificatului de urbanism si a Autorizatiei de construire sunt listate in anexa nr. 2.

            Art. 3.2.3. Autorizatia de construire va avea un caracter provizoriu, cu o durata de valabilitate limitata la intervalul de timp in care este valabil Contractul de inchiriere.

Autorizatia de construire se elibereaza pe baza:

                        - “Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”, etapele I, II si III, aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001.

                        -  Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti

- prezentului Regulament privind publicitatea stradala

                        -  certificatului de urbanism

                        -  avizelor solicitate prin Certificatul de urbanism

                        - documentatiei pentru obtinerea Autorizatiei de construire, cu achitarea taxelor conform legii.   

           

            3.3. Acordul pentru activitati promotionale

 

            Art. 3.3.1. Acordul pentru activitati promotionale se va elibera pentru sistemele publicitare folosite in cadrul unor campanii publicitare pe termen scurt sau pentru activitati de promovare pe termen scurt, care folosesc domeniul public sau privat.

            Pentru a putea obtine acest acord, este necesara indeplinirea urmatoarelor conditii, cumulativ:

-          sa fie folosite in cadrul unor activitati de promovare cu o durata de maximum 45 de zile

-          sa poata fi demontate in decursul a 24 de ore, suportul si mediul inconjurator urmand a fi aduse la starea dinainte de amplasarea sistemului (cel tarziu in ultima zi de valabilitate a acordului)

Acordurile pentru activitati promotionale se elibereaza in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data obtinerii avizului Comisiei de Urbanism a Consiliului Local Ploiesti(Comisia nr. 4). Durata maxima de valabilitate a unui acord este de 30 de zile. Acordurile se pot prelungi o singura data, pentru perioade de maximum 15 de zile.

Continutul documentatiei necesare obtinerii acordului pentru activitati promotionale este specificat in Anexa nr. 4. Documentatia va fi insotita de o cerere tip completata de catre beneficiar. (Anexa nr. 5)

Documentatia necesara prelungirii acordului pentru activitati promotionale consta dintr-o cerere completata de beneficiar si o copie dupa acordul initial.

 

            Cap. 4   Conditii de amplasare

 

      4.1. Sisteme publicitare amplasate pe domeniul privat sau pe structuri de sustinere private

 

            Art. 4.1.1. Pentru toate tipurile de amplasament se vor incheia contracte intre  contribuabil si proprietar, pe baza:

 

-                H.C.L. 32/15.02.2001 privind aprobarea “Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti/ etapa l” si aprobarea organizarii Licitatiei pentru inchirierea terenurilor ce fac parte din domeniul public al municipiului Ploiesti, situate in zona centrala, in vederea construirii si amplasarii suporturilor pentru firme si reclame

 

-                H.C.L. 160/02.06.2001 privind aprobarea “Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti/ etapele II si III” si aprobarea organizarii Licitatiei pentru inchirierea terenurilor ce fac parte din domeniul public al municipiului Ploiesti, situate pe principalele magistrale de circulatie si in principalele puncte aglomerate (piete), in vederea construirii si amplasarii suporturilor pentru firme si reclame

 

-                Prezentului Regulament privind publicitatea stradala in municipiul Ploiesti, de la data aprobarii prin HCL a acestuia.

 

 

4.2. Sisteme publicitare amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Ploiesti

 

            Art. 4.2.1. Amplasamentele apartinand domeniului public sau privat al municipiului, pentru care este necesara obtinerea autorizatiei de construire,  se vor obtine prin licitatie publica, in conditiile legii.

 

            Art. 4.2.2. Exceptie de la adjudecarea prin licitatie publica fac sistemele publicitare instalate pe suporti proprii situati la locul exercitarii unei activitati, la o distanta nu mai mare de 15 m fata de acel loc. In cazul acesta se va proceda la inchirierea directa, in conditiile legii, a amplasamentelor de catre administratorul domeniului public.

 

            Art. 4.2.3. Ofertantul care va castiga o licitatie publica va avea obligatia de a incheia un Contract de inchiriere cu CL Ploiesti dupa obtinerea Autorizatiei de Construire. Daca sistemul publicitar include consumatori de energie electrica, iar conectarea se va face la reteaua de iluminat stradal, va incheia si un Contract de furnizare a energiei electrice cu operatorul serviciului de iluminat public al municipiului Ploiesti. Copii ale acestor contracte trebuie incluse in documentatia de autorizare.

 

            Art. 4.2.4. Contractantul care monteaza sau demonteaza un sistem publicitar pe domeniul public sau privat al municipiului Ploiesti este obligat sa aduca suportul si mediul inconjurator in starea dinainte de montare/demontare, in timp de trei zile de la montare/demontare.

 

            Cap. 5   Reglementari

 

            5.1. Corelari cu studiile existente. Clasificari.

 

Art. 5.1.1. Reglementarile specifice cuprinse in prezentul capitol se aplica pe toata suprafata municipiului Ploiesti inclusiv pe cea care nu este acoperita de “Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”, aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001.

Explicitarea zonelor cuprinse in “Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti” este cuprinsa in Anexa nr 6

Strazile continute in rezervatia de arhitectura a municipiului Ploiesti, precum si monumentele izolate si zonele lor de protectie sunt explicitate in anexa nr. 7.

           

            Art. 5.1.2. Studiul citat cuprinde reglementari pentru 5 feluri de suporturi pe care se vor amplasa firme si reclame: racheta, city-light, banner, panou publicitar, caseta luminoasa sau placuta publicitara, astfel:

                                    - racheta: suport de reclame luminoase cu dubla vizibilitate, avand dimensiunile de 2,00 m/1,35 m la inaltimea de 0,45-0,60 m.

                                    - city-light: suport de reclame asezat pe unul sau mai multe picioare, avand dimensiunile de 4,00/3,00 m la inaltimea de min. 2,20 m.

                                    - banner: suport din material plastic ancorat in patru colturi de doua puncte opuse, amplasat la 5,00 m de sol.

                                    -  panou publicitar: panou-suport de expunere

                                    - caseta luminoasa: confectie realizata dintr-o placa de PVC montata pe o rama metalica, inscriptionata pe ambele fete, luminata.

                                    - placuta publicitara: confectie realizata dintr-o placa de PVC montata pe o rama metalica, inscriptionata pe o fata, neluminata, avand dimensiunile de 0,80/1,20 m.

 

            Art. 5.1.3. In acceptiunea prezentului Regulament, clasificarea panourilor publicitare este cea folosita in prezent de catre firmele de specialitate, astfel:

 

·        Placute publicitare

·        Panouri amplasate pe suport propriu

o       Panouri luminate din interior – tip back lit

o       Panouri luminate din exterior – tip front lit

·        Panouri amplasate pe cladiri

·        Bannere

 

            Suporturile citate in “Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti” vor fi luate in considerare facandu-se urmatoarele corecturi:

-          panourile tip racheta si cele tip city-light sunt continute in panourile pe support propriu – tip back lit

-          bannerele vor avea suprafata de expunere limitata la 7 mp (7x1)

-          dispare notiunea de “panou-suport de expunere”, in acceptiunea Studiului citat

 

            5.2. SISTEME PUBLICITARE

 

A. FIRME

 

            Art. 5.2.1. Suportul pentru firma se amplaseaza in conditiile legii si ale prezentului Regulament, pe fatada imobilelor unde se exercita activitatea in cauza sau in imediata lor vecinatate (la o distanta de maxim 1 m).

 

            Art. 5.2.2. Firmele amplasate in zona centrala (Piata Victoriei, Take Ionescu, Cuza Voda, Carpati, Emil Zolla, Vasile Milea, Grivitei, Calin Catalin, George Cosbuc, Mihai Kogalniceanu, Toma Caragiu, Gheorghe Lazar- anexa nr. 7) vor fi modulate si se vor aviza pe baza unui studiu obligatoriu de fatada.

 

            Art. 5.2.3. Firmele situate la parterul blocurilor din aceasta zona nu vor depasi limita de proprietate a spatiului, iar in cazul situarii lor pe atic vor prelua obligatoriu inaltimea firmelor existente, astfel incat sa rezulte un bandou continuu de firme; acestea vor fi obligatoriu luminoase.

 

            Art. 5.2.4. Pentru magazinele Mercur si Unirea, firmele amplasate vor fi exclusiv ale proprietarilor spatiilor comerciale din cele doua unitati. Acestea pot fi amplasate pe aticele existente, cu respectarea ritmului si a configuratiei volumetrice a fatadelor. Se admit si firme si reclame tip roof-top (amplasate pe terasele cladirilor).

 

            Art. 5.2.5. Pentru Galeriile comerciale Ploiesti se admit firmele amplasate pe primul atic, excluzandu-se in mod absolut cel de al doilea atic sau zona de apartamente.

 

            Art. 5.2.6. Urmatoarele categorii de investitii ce urmeaza a fi autorizate (constructii noi sau schimbari de destinatie): banci, institutii publice, sedii ale unor institutii importante, hoteluri, spitale, magazine, vor asigura obligatoriu iluminatul exterior al firmelor pe tot parcursul noptii.

           

            Art. 5.2.7. Firmele institutiilor sau unitatilor comerciale situate pe bulevardul Independentei vor fi casete luminoase din profil de aluminiu cu fata din stiplex / poliplan, inscriptionate, avand dimensiunile de 1,20/0,80 m// structuri metalice care sustin placi de metal gravat avand dimensiunile de 0,80/0,60 m// litere volumetrice cu dimensiunea de minimum 0,20 m. Vor fi luminate obligatoriu pe timpul noptii.          

 

            Art. 5.2.8. Pe cladirile de locuit avand la parter sau parter si mezanin spatii cu alta destinatie decat cea de locuire, firmele se vor amplasa numai pe fatadele corespunzatoare acestor spatii si cu respectarea elementelor configurativ-volumetrice (arhitecturale) ale imobilului.

            Orice propunere ce se va abate de la aceasta regula se va aviza, preliminar eliberarii Certificatului de urbanism, de catre Arhitectul-sef si Comisia de Urbanism a Consiliului Local ( Comisia 4 ).

 

            Art. 5.2.9. In cazul cladirilor de locuit prevazute cu parapet plin si continuu la balconul etajului I, se accepta amplasarea firmelor pe acesta, numai cu acordul prealabil al proprietarilor si locatarilor.

 

            Art. 5.2.10. Firmele pentru activitati ce se desfasoara temporar intr-un apartament de bloc se vor amplasa (numai cu acordul proprietarilor) pe fatada, la nivelul parterului, daca activitatea se desfasoara la parter, sau in zona accesului la scara respectiva, daca activitatea se desfasoara la etaj.

 

            Art. 5.2.11. Firmele amplasate in consola, perpendicular pe fatada, se vor monta la inaltimea minima de 3,00 m de la cota terenului amenajat sau de la nivelul trotuarului.

Firmele situate intre 3,00 si 6,00 m inaltime vor putea iesi in consola maxim 1,20 m fata de limita de proprietate a terenului (planul fatadei), dar pastrand o distanta de 1,00 m fata de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fata de aliniamentul arborilor (daca acestia exista).

 

            Art. 5.2.12. Copertinele pe care se pot amplasa firme vor fi ridicate de la cota terenului amenajat sau de la nivelul trotuarului minim 2,50 m. Ele vor pastra o distanta de minim 1,00 m fata de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fata de aliniamentul arborilor (daca acestia exista).

            Pentru cazurile in care se solicita derogari de la aceasta regula, se va obtine avizul arhitectului-sef.

 

            Art. 5.2.13. In cazul cladirilor prevazute cu o incinta imprejmuita, firmele pot fi amplasate pe aliniamentul stradal, paralel sau perpendicular fata de acesta, in conditiile art. 5.2.8. Distanta fata de elementele imprejmuirii va fi de minim 15 cm.

           

            Art. 5.2.14. Firmele luminoase amplasate la mai putin de 30 de m de semnalizarile rutiere nu vor folosi culori specifice acestora sau lumina intermitenta.

 

            B. OBIECTE PUBLICITARE

 

                        B.1. BANNERE

 

 

                        Caracteristici  

 

Art. 5.2.15. Bannerele sunt suporturi publicitare amplasate la minim 5.00 m de sol, prinse in 4 puncte si amplasate pe stalpii existenti, dupa obtinerea acordului proprietarilor stalpilor. Bannerele vor avea suprafata de expunere limitata la 7 mp (7x1)

Art. 5.2.16. Bannerele vor fi prevazute in mod obligatoriu cu gauri de vant pentru a diminua efectul de panza ce se poate crea in conditii de vant intens.

 

            Art. 5.2.17. Bannerele se vor monta numai de catre firme specializate in acest domeniu publicitar.

 

Art. 5.2.18. In functie de destinatia lor bannerele sunt clasificate in 2 categorii: bannere permanente si bannere ocazionale.

Bannerele permanente sunt acele bannere care vor contine mesaje publicitare si care se pot amplasa pentru o perioada nelimitata de timp. 

 

Bannerele ocazionale sunt acele bannere care vor anunta evenimente culturale, stiintifice, sportive, social-economice de interes local, judetean sau national.

 

Amplasare

 

Art. 5.2.19 Locatiile bannerelor permanente au fost stabilite prin “Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”.

            Bannerele permanente se pot monta pe toate strazile, cu exceptia stazilor din perimetrul de protectie urbanistica si arhitecturala.

 

            Bannerele permanente se pot monta pe stalpii existenti, cu acordul proprietarilor si avizul Arhitectului-sef, cu conditia ca montarea sa se poata face din punct de vedere tehnic.

 

 

 

Art. 5.2.20. Bannerele ocazionale se pot monta si in zona de protectie urbanistica si arhitecturala a Municipiului Ploiesti, (conform Anexei 7 ) astfel incat durata de amplasare sa nu depaseasca 14 zile calendaristice.

 

Procedura de autorizare

 

Art. 5.2.21. Pentru amplasarea bannerelor, agentii economici trebuie sa solicite DGDU un acord pentru care se depun urmatoarele: cerere tip, certificatul unic de inregistrare al societatii comerciale, plan de situatie 1:500 si acordul scris al proprietarului stalpilor(Anexa 4).

 

B.2 Placute publicitare

 

Caracteristici

 

Art 5.2.22 Placutele publicitare sunt confectii realizate dintr-o placa de PVC, tabla montata pe o rama metalica sau suport tip polyplan, inscriptionate pe ambele fete, neluminate, avand dimensiunile maxime admise de 0,80/1,20 m (suprafața de expunere să nu depășească 1 mp/față).

 

            Amplasare

 

Art. 5.2.23 Placutele publicitare sunt amplasate pe stalpi existenti si vor avea dimensiunile maxime 0,80/1,20 m si vor fi pozitionate la o inaltime de minim 4,00 m de la cota terenului.

 

Art. 5.2.24. Distanta intre panoul de reclama si elementul cel mai avansat al fatadei unei constructii va fi de minim 1,50 m.

Placutele publicitare nu vor fi inscriptionate cu materiale reflectorizante de natura semnelor de circulatie.

Distanta intre elementele de afisaj, instalate succesiv pe aceeasi parte a strazii, nu poate fi mai mica de 20,00 m, astfel incat campul vizual al conducatorilor auto sa nu devina un front continuu care sa impiedice citirea semnelor de circulatie si a semnalizarilor optice.

 

Art. 5.2.25. Pe stalpii adiacenti carosabilului se pot monta semnalizari rutiere si indicatoare, conform STAS 1848/1-86 doar pentru spitale, puncte sanitare, benzinari, etc.

           

            Art. 5.2.26. Amplasarea indicatoarelor rutiere si a semnelor de circulatie se va face prin grija serviciilor specializate din Administratia domeniului public si privat.

 

            Procedura de autorizare

 

Art. 5.2.27. Procedura de amplasare a fiecarei placute publicitare este reglementata prin Legea nr. 50/1991 republicata, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3, litera h : “Autorizatia de construire se elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu caracter provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de expunere situate pe căile și spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame...”). Conform acestora, pentru amplasarea sistemelor publicitare, este necesara obtinerea unei autorizatii de construire.

In municipiul Ploiesti, amplasarea sistemelor publicitare se face conform “Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”, realizat de SC Consproiect SA Ploiesti si aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001 si a “Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti” pentru zona de rezervatie arhitecturala.

 

B.3 Panouri amplasate pe suport propriu

 

Caracteristici

 

Art. 5.2.28 Panourile amplasate pe suport propriu se clasifica in:

-       panouri luminate din interior (suport de reclame asezat pe unul sau mai multe picioare, avand dimensiunile de 4,00/3,00 m sau 3,2/2,4 m la inaltimea de min. 2,20 m.) sau backlit

-       racheta: suport de reclame luminoase cu dubla vizibilitate, avand dimensiunile de 2,00 m/1,35 m la inaltimea de 0,45-0,60 m. Conform prezentului regulament panourile tip racheta pot fi asociate panourilor luminate din interior tip backlit

-       Panouri neluminate – suport de reclame asezat pe unul sau mai multe picioare avand dimensiuni variabile – tip front lit

 

Art. 5.2.29 Dupa aprobarea prezentului regulament, panourile tip front lit se vor transforma conform procedurii exemplificate in Capitolul 7 – Proceduri de conformare.

 

Amplasare

 

Art. 5.2.30. In mod obisnuit, reclamele se vor amplasa in afara spatiului zonei drumurilor publice (ampriza + zona de siguranta + zona de protectie).

 

            Art. 5.2.31. Pe toate categoriile de strazi din oras se pot amplasa panouri in urmatoarele conditii:

-          la minim 1,00 m de bordura carosabilului (luandu-se in considerare proiectia pe sol a suportului publicitar – a nu se calcula de la limita de amplasare a piciorului)

-          la minim 3,00 m inaltime de la sol/cota ternului amenajat

-          cu dimensiunile de :

                        - maximum 3,00/2,00 m in interiorul zonei centrale

- maximum 4,00/3,00 m in afara zonei centrale a orasului

                                    -    cu distanta de minim 25,00 m intre doua panouri

                                    -   la minim 25,00 m fata de intersectiile cu drumuri laterale cu mai mult de doua benzi de circulatie

                        -    in afara curbelor cu vizibilitate redusa

 

Art. 5.2.32. Pe arterele centrale ale Municipiului Ploiești, așa cum sunt ele definite în Anexa 6 se pot amplasa panouri pe suport propriu in urmatoarele conditii:

-          la minim 3,00 m inaltime de la sol/cota ternului amenajat

-          cu dimensiunea de 3,2 x 2,4 m

-          Tip Back lit – iluminate din interior

-          cu distanta de minim 50,00 m intre doua panouri

-          în afara curbelor cu vizibilitate redusa

 

Art. 5.2.33. Pe arterele secudare ale Municipiului Ploiești si la iesirile din oras așa cum sunt ele definite în Anexa 6 se pot amplasa panouri pe suport propriu  in urmatoarele conditii:

-          la minim 3,00 m inaltime de la sol/cota ternului amenajat

-          cu dimensiunea maxima de 4 x 3 m

-          Tip Back lit – iluminate din interior

-          cu distanta de minim 50,00 m intre doua panouri

-          în afara curbelor cu vizibilitate redusa

 

Art. 5.2.34 În mod obligatoriu, pe un tronson de arteră nu se va monta decât un singur tip de panou tip Backlit (toate panourile amplasate pe un anumit tronson vor respecta o anumită dimensiune)

 

Art. 5.2.35. Amplasarea panourilor pe suport propriu la sol se va face cu protejarea spatiilor verzi amenajate, a arborilor de aliniament stradal, a vegetatiei dendro-floricole existente.

 

Procedura de autorizare

 

Art. 5.2.36. Procedura de amplasare a fiecarui panou pe suport propriu este reglementata prin Legea nr. 50/1991 republicata, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3, litera h : “Autorizatia de construire se elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu caracter provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de expunere situate pe căile și spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame...”). Conform acestora, pentru amplasarea sistemelor publicitare, este necesara obtinerea unei autorizatii de construire.

In municipiul Ploiesti, amplasarea panourilor publicitare pe suport propriu se face conform “Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti”, realizat de SC Consproiect SA Ploiesti si aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001 si a “Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti” pentru zona de rezervatie arhitecturala.

 

Art. 5.2.37. Procedura de autorizare pentru panourile publicitare de tipul backlit (cele mai folosite in oras) este sintetizata mai jos:

pentru eliberarea Certificatului de urbanism si a Autorizatiei de Construire exista doua situatii distincte:

 

            A – locatiile solicitate sunt cuprinse in prezentul regulament

 

                        A1. – locatia este ocupata – nu se poate elibera CU pentru construire, eliberandu-se doar CU de relatii

                        A2. – locatia este libera – se elibereaza CU

                                    A2.1. - dupa obtinerea tuturor avizelor si a Acordului Unic Serviciul Public Finante Locale si Administrarea Patrimoniului incheie conventia de ocupare a terenului (avand anexate Acordul Unic si plan de situatie pe suport topografic)

                                    A2.2. – se elibereaza Autorizatia de Construire

                                    A2.3. – se pot incepe lucrarile de amplasare a panoului

 

 

            B – locatiile solicitate sunt in afara ariei de acoperire a regulamentului

 

                        B1. – locatia este ocupata – nu se poate elibera CU pentru construire, eliberandu-se doar CU de relatii

                        B2. –  locatia este libera – se elibereaza CU cu specificarea reglementarilor cuprinse in regulament

                                    B2.1. – dupa obtinerea tuturor avizelor si a Acordului Unic Serviciul Public Finante Locale si Administrarea Patrimoniului incheie conventia de ocupare a terenului (avand anexate Acordul Unic si plan de situatie pe suport topografic)

                                    B2.2. – se elibereaza Autorizatia de Construire

                                    B2.3. – se pot incepe lucrarile de amplasare a panoului

 

B.4  Panouri amplasate pe cladiri         

 

Caracteristici

 

Art. 5.2.38. Panourile amplasate pe cladiri sunt reclame pozitionate pe calcanele, terasele si acoperisurile cladirilor, cu dimensiuni variabile in functie de elementele arhitecturale ale constructiei.

 

Art. 5.2.39. Reclamele amplasate pe calcan, fatada, terasa sau acoperis se vor dimensiona in functie de elementele arhitecturale ale constructiei. Panourile amplasate pe acelasi calcan vor fi standardizate, avand aceleasi dimensiuni.

            Panourile amplasate pe terase sau acoperisuri nu vor depasi inaltimea de 3,00 m la constructiile care au inaltimea fatadei de pana la 15,00 m si vor fi de maxim1/5 din inaltimea fatadei, dar nu mai mult de 6,00 m, la cladirile mai inalte de 15,00 m.

 

Amplasare

 

Art. 5.2.40. Pe fatada spatiilor comerciale de la parterul imobilelor se pot amplasa alaturi de firme si panouri publicitare (reclame), care vor respecta prescriptiile din articolele anterioare, cu exceptia art. 5.2.11.

            Reclama amplasata pe fatada unui spatiu comercial va fi tratata diferentiat fata de firma prin culoare, forma sau dimensiuni.

 

            Art. 5.2.41. Panourile publicitare vor fi astfel alcatuite si amplasate incat sa nu impiedice corecta functionare a constructiilor si a elementelor acestora si fara a afecta structura de rezistenta a cladirilor.

 

            Art. 5.2.42. Se pot amplasa panouri publicitare (inclusiv cele de mari dimensiuni) pe calcanele sau acoperisurile cladirilor proprietatea persoanelor fizice sau juridice, numai cu acordul proprietarilor si al arhitectului-sef precum si, atunci cand este vorba de un format atipic, al Comisiei tehnice pentru urbanism si amenajarea teritoriului.

 

Art. 5.2.43. Mesh-urile pot fi amplasate doar pentru activitati promotionale, pe fasiile verticale libere dintre ferestre si limitate ca termen de expunere la o saptamana.

 

Art. 5.2.44. Este interzisa amplasarea mesh-urilor pe parapetii balcoanelor imobilelor situate pe arterele principale de circulatie.

 

Art. 5.2.45. Este interzisa amplasarea mesh-urilor care obtureaza zone vitrate ale cladirilor.

 

Art. 5.2.46. Este interzisă amplasarea mesh-urilor in perimetrul rezervatiei de arhitectura a municipiului Ploiesti.

 

Art. 5.2.47 Este interzisa amplasarea mesh-urilor pe cladirile cu destinatia de locuit.

 

Procedura de autorizare

 

Art. 5.2.48.  Pentru amplasarea mesh-urilor pe o perioada de pana la 30 de  zile, agentii economici trebuie sa solicite DGDU un acord pentru care se depun urmatoarele: cerere tip, certificatul unic de inregistrare al societatii comerciale, plan de situatie 1:500, schita si continutul mesajului publicitar, acordul proprietarului cladirii (Anexa nr. 4).

In cazul in care se doreste amplasarea unui astfel de sistem publicitar pe o perioada mai indelungata, sunt necesare obtinerea certificatului de urbanism si a autorizatiei de constructie (in conformitate cu legislatia in vigoare), precum si achitarea taxelor de publicitate.

 

Art. 5.2.49 Procedura de amplasare a fiecarui panou publicitar pe cladiri este reglementata prin Legea nr. 50/1991 republicata, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3, litera h : “Autorizatia de construire se elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu caracter provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de expunere situate pe căile și spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame...”). Conform acestora, pentru amplasarea sistemelor publicitare, este necesara obtinerea unei autorizatii de construire.

In municipiul Ploiesti, amplasarea sistemelor publicitare se face conform prezentului regulament si a “Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti” pentru zona de rezervatie arhitecturala.

 

Art. 5.2.50. Se admite amplasarea panourilor pe cladirile institutiilor de invatamant, cultura sau alte asemena, numai daca reclama are legatura cu obiectul de activitate al institutiei respective si dupa obtinerea acordului forului tutelar, a avizului Arhitectului-sef si, daca este cazul, al Comisiei tehnice pentru urbanism si amenajarea teritoriului. 

Art. 5.2.51. Proprietarul suportului de reclama este responsabil de siguranta in exploatare a constructiei (atat a reclamei, cat si a cladirii pe care aceasta se amplaseaza).

 

           

C. Alte forme de reclama si mobilier urban

 

            Art. 5.2.52. Pe perioada derularii unor manifestari culturale, comerciale sau sportive, in incinte expozitionale, in piete de circulatie pietonala, stadioane, complexuri sportive, parcuri, se pot folosi temporar si alte forme de reclame (baloane gonflabile, tipuri de reclame si mobilier urban nespecificate din punctul de vedere al prezentului regulament  ). Amplasarea se va face cu avizul Arhitectului-sef si al Comisiei de urbanism (comisia 4) a Consiliului local al municipiului Ploiesti.

 

            Art. 5.2.53. Se pot amplasa reclame realizate cu materiale autocolante pe geamul vitrinelor, spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, dar numai pentru suprafete de reclama care nu depasesc 1,00 mp. Pentru suprafete de reclama mai mari de 1,00 mp amplasarea se va face cu avizul Arhitectului-sef si al Comisiei de urbanism (comisia 4) a Consiliului local al municipiului Ploiesti.

 

            Art. 5.2.54. Se pot amplasa ceasuri publice purtatoare de reclama la distanta de minim1,00 m de la limita carosabilului. Pentru a putea amplasa ceasurile publice, in mod obligatoriu se obtine Autoriatia de construire pentru acestea. Obtinerea AC se va face respectand pasii precizati la art. 5.2.37. din prezentul regulament

 

            Art. 5.2.55. Santierele in lucru pot fi imprejmuite cu panouri care sa fie si suport pentru reclame. In acest caz, dimensiunile reclamelor vor fi dictate de dimensiunile panourilor de imprejmuire.

            Pe perioada executarii lucrarilor de reparatii, zugraveli, amenajari exterioare la cladiri, se pot folosi pentru mascarea schelelor si plase de protectie cu inscriptii de publicitate. Pentru acestea, firmele de publicitate vor solicita acordul scris al proprietarilor cladirii si al constructorului, dupa procedura de autorizare a organizarilor de santier.

            In mod obligatoriu se vor afisa reclame pe panourile de imprejmuire sau pe plasele de protectie ale santierelor din zona centrala si de pe arterele principale de circulatie (b-dul Republicii, b-dul Independentei, calea Bucuresti, str. Mihai Bravu, Gheorghe Doja –intre Andrei Muresanu si Valeni, str. Carpati, str. Emile Zolla, str. Stefan Greceanu, sos. Vestului).

 

            Art. 5.2.56. Terenurile virane apartinand municipalitatii se pot imprejmui pe tot conturul lor cu panouri de reclama mobile, cu acordul DGDU, al Arhitectului-sef al municipiului Ploiesti, pe o perioada determinata si cu conditia eliberarii amplasamentului cand nevoile urbanistice o impun. In acest caz, solicitantii vor plati numai taxa de publicitate si vor asigura intretinerea reclamei si suportului acesteia.

            Panourile ce vor imprejmui terenuri virane apartinand municipalitatii vor contine obligatoriu sigla Municipiului si inscrisul “Municipiul Ploiesti”, la loc vizibil si care va acoperin minimum 1/5 din suprafata panourilor.

            Dreptul de amplasare a panourilor publicitare ce vor imprejmui terenurile virane apartinand municipalitatii va fi acordat prin licitatie, in functie de durata estimata.

 

            Art. 5.2.57. Folosirea vehiculelor special echipate pentru a face reclama pe teritoriul municipiului Ploiesti se poate face in urmatoarele conditii:

-          suprafata de publicitate amplasata pe vehicul nu va depasi 16,00 mp.

-          stationarea vehiculelor publicitare pe drumuri publice sau in locuri vizibile dinspre acestea este interzisa

-          Vehiculele special echipate pentru publicitate nu vor circula in convoi mai mare de doua masini si cu o viteza mai mare decat jumatate din viteza admisibila pe tronsonul de strada

-          Circulatia convoaielor este permisa numai cu ocazia manifestarilor speciale, cu avizul autoritatilor locale (aviz valabil numai o zi)

-          Vehiculele special echipate pentru publicitate vor putea fi puse in circulatie doar dupa achitarea taxelor de publicitate la serviciul specializat din cadrul Primariei

             Art. 5.2.58. Se accepta publicitatea pe transportul urban (taxiuri, troleibuze, autobuze si altele ) numai cu acordul prealabil al proprietarilor.

 

            Art. 5.2.59. Se pot amplasa panouri mobile pe trotuar numai in cazul campaniilor promotionale si numai pe trotuare a caror latime este de cel putin 5,00 m si numai pe o raza de 10 m fata de spatiul comercial in care se desfasoara campania publicitara, astfel incat traficul pietonal sa nu fie stanjenit. Perioada maxima admisa in acest caz este de 14 zile, iar dimensiunea recomandata a panoului este de 0,60/1,20 m/ fata.

 

            Art. 5.2.60. Se pot amplasa panouri mobile pe trotuar pentru afisarea meniurilor unitatilor de alimentatie publica la o distanta de maximum 1,00 m fata de intrarea in local si astfel incat traficul pietonal sa nu fie stanjenit.

 

            Art.   5.2.61. Orice alta forma de reclama avand ca suport un panou mobil amplasat pe trotuar este interzisa.

 

            5.3. Restrictii / interdictii/ recomandari

            Art. 5.3.1. Amplasarea panourilor publicitare in piete urbane, precum si amplasarea de obiecte de reclama volumetrice sau de ansambluri de panouri se va face in baza unui proiect urbanistic avizat de DGDU si aprobat de Arhitectul-sef, la care se adauga, atunci cand este vorba de un format atipic, avizul Comisiei de urbanism (comisia 4) a Consiliului local al municipiului Ploiesti.

            Art. 5.3.2. In cazul in care reglementarile aferente documentatiilor de urbanism elaborate anterior sau ulterior prezentului Regulament se contrazic cu acesta, conditiile de amplasare se vor stabili cu avizul Comisia de Urbanism a Consiliului Local ( Comisia 4 ).

 

            Art. 5.3.3. Se interzice amplasarea panourilor de reclame de orice fel in perimetrul rezervatiei de arhitectura a municipiului Ploiesti, cu exceptia celor aprobate prin studiile de urbanism existente.

 

Art. 5.3.4. Se interzice amplasarea formelor de reclama prevazute de prezentul regulament, pe:

-          cladiri monument sau cu valoare istorica, arhitecturala sau ambientala

-          cladiri ce adapostesc sedii ale autoritatilor publice

-          obiecte de arta monumentala (statui, grupuri statuare etc.)

-          garduri ale cimitirelor, lacasurilor de cult si gradinilor publice

-          spatii verzi amenajate si intretinute de asociatiile de proprietari

-          spatii verzi cu caracter ornamental sau cu valoare deosebita

-          locuri de joaca, locuri de odihna existente in zona blocurilor de locuinte colective, cu exceptia celor aprobate prin hotarare a Consiliului Local al municipiului Ploiesti

-          zone de circulatie pietonala cu o latime mai mica de 2 m

-          platforme gospodaresti

-          arbori

-          stalpi care sustin indicatoare rutiere si semaforizari

-          fatade vitrate ale unor spatii comerciale, fara acordul prealabil al proprietarului

-          terenuri care fac obiectul unor cereri de revendicare sau de constatare a dreptului de proprietate

 

Art. 5.3.5. Se interzice amplasarea oricaror forme de reclama la o distanta mai mica de 5 m fata de trecerile de pietoni, de statiile mijloacelor de transport in comun sau daca afecteaza vizibilitatea traficului auto in intersectii.

 

            Art. 5.3.6. Se interzice amplasarea panourilor cu lumina dinamica in apropierea intersectiilor (la mai putin de 30,00 m de semnalizarile rutiere) sau in imediata vecinatate a cladirilor de locuit.

 

            Art. 5.3.7. La executia panourilor publicitare din zonele cu semnalizare rutiera sau din apropierea intersectiilor se interzice utilizarea materialelor reflectorizante, a formei si dimensiunilor indicatoarelor rutiere, precum si a culorilor in combinatii specifice semnalizarilor rutiere.

 

            Art. 5.3.8. Se interzice amplasarea reclamelor sonore sau luminoase, care pot tulbura linistea publica. In cazuri exceptionale, avizate de Arhitectul-sef si de Comisia 4, functionarea acestora va fi permisa numai intre orele 8,00-20,00.

 

Art. 5.3.9. In cazul amplasarii de noi panouri, acestea nu vor impiedica vizibilitatea panourilor existente.

 

Art. 5.3.10. Este interzisa utilizarea oricaror improvizatii, a scheletelor metalice din profile tip cornier sau teava rectangulara, a structurilor metalice neacoperite sau nemascate cu materiale tip sandwish/ multistrat, a suporturilor din lemn sau tabla, a panzelor (cu exceptia mesh-urilor amplasate in dreptul suprafetelor vitrate), a inchiderilor din tabla plana sau cutata. Pentru bannere se recomanda materiale tip Poliplan.

 

            5.4. Dispozitii generale

 

            Art. 5.4.1. Este interzisa amplasarea firmelor si reclamelor fara obtinerea in prealabil a autorizatiei de construire eliberata in conformitate cu prevederile Legii 50/1991, a ordinului MLPAT nr. 91/1991, a Legii 453/2001.

 

            Art. 5.4.2. Nu se elibereaza autorizatia de construire pentru firme si reclame ce urmeaza sa se amplaseze pe constructii neautorizate sau constructii la care s-au facut interventii neautorizate conform legii (dupa anul 1990).

 

            Art. 5.4.3. Pentru amplasamentele care sunt solicitate de mai multe persoane juridice, DGDU va elibera autorizatii de construire in ordinea solicitarilor primite.

 

            Art. 5.4.4. Grafica si continutul fiecarui material publicitar care urmeaza sa fie expus vor fi avizate de serviciul Planificare spatiala al DGDU, prealabil incheierii contractelor de publicitate.

 

            Art. 5.4.5. Se interzice folosirea in alcatuirea firmelor si reclamelor a textelor si imaginilor care contravin normelor legale in vigoare sau care aduc atingere bunelor moravuri.

 

            Art. 5.4.6. In cazul afisarii neavizate a unor reclame care incalca normele moralei si bunului simt, Primaria isi rezerva dreptul desfiintarii acestora.

 

Art. 5.4.7. Prevederile Regulamentului de publicitate sunt valabile pentru toate arterele de circulatie si cladirile din municipiul Ploiesti. Schimbarea unor normative tehnice, aparitia unora noi sau alte normative pot conduce, dupa caz, la modificarea unor parti sau a intregului Regulament. Modificarea unor reguli sau prevederi se pot realiza numai in baza unei documentatii ce va fi avizata si aprobata conform legii.

 

            Art. 5.4.8. Pentru cazurile ce nu se incadreaza in prezentul Regulament se va elabora un proiect de detaliu ce va fi avizat si aprobat conform legii.

           

            Art. 5.4.9. Proprietarii suporturilor de publicitate sunt obligati sa mentioneze, in mod permanent pe suprafata de afisaj, numele si adresa societatii, precum si numarul autorizatiei de construire.

 

            Art. 5.4.10. In perioada in care nu exista contract de reclama, proprietarii suporturilor sunt obligati sa anunte Primaria municipiului Ploiesti si sa acopere cu folie alba suprafetele de expunere. Toate panourile publicitare dispuse pe domeniul public nu vor fi lasate fara postere o perioada mai mare de sapte zile. Dupa acest termen, pana la aparitia altor reclame, firma de publicitate va expune posterele firmei sau ale Primariei Municipiului Ploiesti.

            Panourile nefolosite pe o perioada de minim o luna se vor desfiinta pe cheltuiala proprietarului.

 

            Art. 5.4.11. Fac exceptie de la prezentul regulament statiile de transport in comun, pentru care se vor crea reglementari separate.

 

Art. 5.4.12. Avizul Serviciului de Planificare spatiala se elibereaza pe baza Documentatiei tehnice cuprinzand grafica si amplasarea obiectului (cf. Anexei nr. 3) si va fi aprobat de Arhitectul-sef

 

                               Avizul Arhitectului-sef si este obligatoriu pentru orice propunere care nu se incadreaza in prevederile prezentului Regulament si care vizeaza un amplasament din zona centrala sau de pe principalele artere de circulatie; avizul Comisiei 4 este obligatoriu pentru orice propunere ce nu se incadreaza in nici un format prevazut in prezentul Regulament.

 

                               Avizul Politiei rutiere a municipiului Ploiesti este obligatoriu pentru amplasarea reclamelor la sol sau pe stalpii existenti pe care sunt amplasate indicatoare rutiere.

 

                               Celelalte avize se vor obtine pe baza documentatiei solicitate de fiecare dintre detinatorii de retele.

 

            Cap 6. Taxe

 

            Art. 6.1. Taxele pentru folosire sistemelor publicitare stradale sunt stabilite in conformitate cu Legea 571 / 2003 privind codul fiscal. Valoarea acestora se stabileste anual, prin hotarare a CL Ploiesti.

 

Art. 6.2. Pentru sistemele publicitare amplasate pe structuri de sustinere private, beneficiarii de servicii publicitare vor plati in functie de situatie taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate sau taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate.

 

Art. 6.3.   Pentru sistemele publicitare cu structuri de sustinere amplasate pe domeniul public al municipiului Ploiesti, utilizatorul, respectiv             prestatorul de servicii de reclama si publicitate va plati pe langa taxele pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate stabilite prin HCL in conformitate cu legea si chiria aferenta utilizarii domeniului public stabilita prin contractul / conventia de inchiriere.

 

Art. 6.4.   La data incheierii contractului / conventiei de inchiriere, chiriasul va constitui o garantie egala cu contravaloarea chiriei pentru 2 luni in favoarea SPFLAP, valabila pe toata perioada derularii contractului / conventiei si care se va reactualiza anual conform prevederilor legale.

 

Art. 6.5. Plata chiriei pentru ocuparea domeniului public al municipiului Ploiesti se va face pe data de 5 a fiecarei luni pentru luna urmatoare. Neplata pana la finele lunii in curs atrage dupa sine calcularea de accesorii stabilite de lege pentru fiecare zi de intarziere. Neplata chiriei in termenele stabilite anterior atrage dupa sine rezilierea contractului / conventiei fara a se mai proceda la alte demersuri. Recuperarea tuturor sumelor restante se va face din garantia constituita conform Art. 6.4. Totodata din garantie se vor retine sumele aferente demontarii structurilor de publicitate si aducerii amplasamentului la forma si starea initiala.

 

Art. 6.6.   In cazul in care exista diferente de garantie acestea se vor restitui chiriasului in termen de 15 zile de la finalizarea lucrarilor prevazute la Art. 6.5.

 

Art. 6.7.   Amplasamentele devenite libere se vor scoate la licitatie conform legislatiei in vigoare.

 

Art. 6.8.   Orice persoana care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate in nume propriu si  / sau la locul desfasurarii activitatii , datoreaza plata taxei anuale pentru afisaj in scop de reclama si publicitate stabilite prin HCL in baza prevederilor legale. Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se plateste anual, anticipat sau trimerstrial in 4 rate egale pana la datele de 15 Martie, 15 Iunie, 15 Septembrie, 15 Noiembrie inclusiv.  Toate persoanele care utilizeaza un panou , afisaj sau structura de afisare pentru reclama sau publicitate au obligatia de a depune la compartimentul de specialitate din cadrul SPFLAP , o declaratie sub sanctiunile prevazute de Art.294,Al.2 din Codul Fiscal in termen de maximm 30 zile de la data amplasarii sau desfiintarii. Calcularea taxei pentru afisaj se va face cu luna in care sa amplasat structura de afisaj , respectiv incetarea paltii taxei se va face cu luna urmatoare desfiintarii.

Inspectorii SPFLAP vor verifica lunar panourile, afisajele sau structurile de afisaj existente, le vor compara cu declaratiile depuse informand conducerea SPFLAP de neconcordantele aparute si vor efectua demersurile legale.

Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se plateste de catre prestatorul serviciului pe toata durata derularii contractului , la data de 10 ale lunii urmatoare pentru luna anterioara. Prestatorul de servicii publicitare are obligatia ca in termen de 15 zile de la data incheierii fiecarui contract de servicii publicitare sa dpuna o copie a acesteia la compartimentul de specialitate din SPFLAP. Nedepunerea acestora atrage dupa sine sanctiunile prevazute de lege.

Totodata prestatorii de servicii de publicitate vor depune lunar la SPFLAP pana la data de 10 ale lunii pentru luna anterioara o situatie conform anexei 12 la prezentul regulament. Inspectorii fiscali din cadrul SPFALP vor verifica concordanta contractelor si situatilor depuse cu situatia din teren si vor propune masurile legale care se impun.

 

 

            Cap. 7. Proceduri de conformare

 

Art.  7.1. Conform constatarilor de pe teren efectuate in timpul realizarii inventarului tuturor panourilor publicitare de pe domeniul public al municipiului Ploiesti, s-au identificat urmatoarele situatii referitoare la legalitatea amplasarii suporturilor pentru publicitate din oras:

 

A.                           panouri pentru care exista Autorizatie de construire si sunt amplasate pe locatiile prevazute in anexa 8  (anexa 8 - parte desenata intocmita de DGDU pe suportul existent al “Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti” realizat de SC Consproiect SA in anul 2001) a Regulamentului Local privind publicitatea stradala in municipiul Ploiesti

B.                           panouri pentru care exista obtinut Certificat de urbanism, sunt pe locatiile prevazute in anexa 8 dar nu au Autorizatie de construire

C.                          panouri care sunt pe locatiile prevazute in anexa 8, dar nu au Certificat de urbanism si nici Autorizatie de construire

D.                          panouri care au Certificat de urbanism si Autorizatie de construire dar nu sunt prevazute in anexa 8, sau se gasesc in zone din afara Regulamentului Local privind publicitatea stradala in municipiul Ploiesti

E.                           panouri care se afla intr-o totala ilegalitate, nu sunt cuprinse in anexa 8, nu au Certificat de urbanism si Autorizatie de construire

 

Pentru situatiile enumerate mai sus sunt prevazute urmatoarele masuri:

 

A.                       panourile se mentin. Daca tipul panoului folosit nu este cel prevazut in prezenta hotarare, detinatorul acestuia este obligat sa modifice suportul publicitar existent astfel incat, acesta sa aiba dimensiunile de 2 x 3 m sau 4 x 3 m / backlit.

B.                       Se va stabili un termen pentru obtinerea Autorizatiei de construire, in caz contrar panourile se desfiinteaza.

C.                      Se vor stabili termene pentru obtinerea Certificatului de urbanism si a Autorizatiei de construire, in caz contrar panourile se desfiinteaza.

D.                      Relocarea daca este posibil pe locatiile prevazute in anexa 8, daca nu este posibil se procedeaza la desfiintare.

E.                       Se desfiinteaza.

 

Situatiile enumerate mai sus si detalierea programului de conformare se gasesc in anexa nr. 9 a regulamentului, “PROGRAM DE CONFORMARE A SISTEMELOR PUBLICITARE DIN MUNICIPIUL PLOIESTI”

 

 

            Cap. 8   Contraventii si sanctiuni

 

            Art. 8.1. Constituie contraventie urmatoarele fapte, dar, potrivit legilor in vigoare, nu sunt considerate infractiuni:

 

-          a) nerespectarea dispozitiilor articolelor 5.2.14/ 5.2.24/ 5.2.49/ 5.3.6/ 5.3.7/ 5.3.8/ 5.4.5.

-          b) nerespectarea dispozitiilor articolelor 4.2.4/ 5.3.4/ 5.2.25/ 5.4.9/ 5.4.10, 5.2.44, 5.2.45, 5.2.46, 5.2.47.

 

            Art. 8.2.  Contraventiile prevazute la art. 8.1. se sanctioneaza cu amenda:

-          de la 1.000 la 2.000 RON pentru art. 8.1. alin. a).

-          de la 2000 la 4000 pentru art. 8.1. lin. b).

 

            Art. 8.3. Prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata prin Legea nr. 180/2002 se aplica corespunzator.

 

Art. 8.4. Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se va face de catre personalul imputernicit de catre Primar, stabilit prin Dispozitie a acestuia.

 

           

 

 

 

 

 Arhitect sef,                                   Sef serviciu Planificare spatiala, 

  

            Arh. SIMONA MUNTEANU                                 Arh. ANTONIU BRUCKNER