REGULAMENT
PRIVIND PUBLICITATEA STRADALA
IN MUNICIPIUL
PLOIESTI
Cuprins:
Cap. 1 Definitii
Cap. 2 Clasificari
Cap. 3 Metodologia de avizare si autorizare
3.1. Generalitati
3.2. Autorizatia de construire
3.3.
Acordul pentru activitati promotionale
Cap.
4 Conditii de amplasare
4.1. Sisteme publicitare
amplasate pe domeniul privat sau pe structuri de sustinere private
4.2. Sisteme publicitare
amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Ploiesti
Cap. 5 Reglementari
5.1.
Corelari cu studiile existente. Clasificari
5.2. Sisteme publicitare
A. Firme
B.
Obiecte publicitare
B.1.
Bannere
B.2.
Placute publicitare
B.3.
Panouri amplasate pe support propriu
B.
4. Panouri amplasate pe caldiri
C.
Alte forme de reclama
5.3.
Restrictii/ interdictii
5.4.
Dispozitii generale
Cap. 6
Taxe
Cap. 7. Proceduri de
conformare
Cap. 8 Contraventii si sanctiuni
Activitatea
de reclama si publicitate respecta prevederile Legilor nr. 48/1992 privind
audiovizualul si nr. 148/2000 privind publicitatea.
Procedura
de amplasare a fiecarui panou publicitar, firma sau reclama, este reglementata
prin Legea nr. 50/1991 republicata, modificata si completata prin Legea nr.
453/2001 (Art. 3, litera h: Autorizatia de construire se
elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu caracter provizoriu: chioșcuri, tonete,
cabine, spații de expunere situate pe căile și spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și
reclame...). Conform acestora, pentru amplasarea sistemelor publicitare,
este necesara obtinerea unei autorizatii de construire.
In municipiul Ploiesti,
amplasarea sistemelor publicitare se face conformStudiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme
si reclame in municipiul Ploiesti, realizat
de SC Consproiect SA Ploiesti si aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr.
160/02.06.2001 si a Planului urbanistic
zonal B-dul Independentei Ploiesti pentru zona de rezervatie arhitecturala
si prezentul Regulament Privind
Publicitatea Stradala in Municipiul Ploiesti.
Prezentul Regulament modifica si
completeaza Regulamentul local pentru
construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame, aprobat
HCL nr. 165/18.08.2000.
Acest Regulament privind
publicitatea stradala in municipiul Ploiesti reprezinta un sistem unitar de
norme care vor sta la baza autorizarii necesare oricaror forme de publicitate
stradala. In acelasi timp, prin el sunt stabilite, cu titlul de exceptie,
conditiile de amplasare in temeiul unui acord scris intre orice persoana fizica
sau juridica si Consiliul local al Primariei municipiului Ploiesti.
Indiferent
de modul de autorizare, se vor respecta normele stabilite prin Regulamentul
local de urbanism al municipiului Ploiesti.
Prezentul regulament face
referire clara numai asupra teritoriului intravilan al municipiului Ploiesti.
Cap.1 Definitii
si situatia existenta - clasificari
1.1. Definitii
Art. 1.1.1. Promovarea
reprezinta ansamblul de activitati si mijloace folosite pentru crearea unui
avantaj de piata pentru un produs, serviciu sau idee.
Art.
1.1.2. Publicitatea reprezinta orice
forma de prezentare a unei activitati comerciale, industriale, artizanale sau
liber-profesioniste, avind ca scop promovarea vanzarii de bunuri si servicii,
de drepturi si obligatii (cf. Legii nr. 148/2000 privind publicitatea).
Art.
1.1.3. Reclama o constituie
activitatea desfasurata cu rolul de a convinge sau anunta publicul de calitatea
unui serviciu, produs sau idee sau pentru a anunta evenimente diverse.
Art.
1.1.4. Sistemul publicitar este o
constructie cu caracter provizoriu, un dispozitiv folosit ca suport pentru
mesaje publicitare in cadrul activitatilor de publicitate stadala. Ele pot fi: corpuri și panouri de afișaj (panouri
publicitare, panouri directionaleindicatoare), firme și alte tipuri de
reclame (baloane gonflabile, obiecte promotionale etc.).
Art.
1.1.5. Activitatile promotionale
sunt cele folosite in promovarea unui produs, unui serviciu sau a unei idei
(publicitate, reclama, organizare de campanii, evenimente, distribuire de
mostre, produse promotionale etc.).
Art.
1.1.6. Firma reprezinta o
constructie provizorie instalata la locul exercitarii unei activitati, pe care
sunt inscriptionate orice date specifice sub care o persoana fizica sau
juridica isi exercita activitatea (numele, denumirea comerciala, obiectul de
activitate, locul de desfasurare etc.).
Art.
1.1.7. Panourile publicitare reprezinta
majoritatea suporturilor folosite pentru afisarea oricarui mesaj utilizat
pentru a favoriza cunoasterea si aprecierea anumitor produse sau servicii
oferite, idei, evenimente.
Art. 1.1.8.
Indicatoarele (panourile directionale) reprezinta suporturi folosite pentru
indicarea unei directii, a unui insemn, a unui inscris, a unor obiective etc.
Cap. 2
Clasificari
Art. 2.1. Pentru o urmarire eficienta a fiecarui
subiect, constructiile provizorii autorizate ca sisteme publicitare vor fi
monitorizate de catre Serviciul Planificare spatiala, pe baza indicativului
primit (conform urmatoarei clasificari) pentru fiecare obiectiv in parte, in
momentul avizarii: corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame
Firme __________________________________F
Panouri de afisaj_________________________P
Corpuri de
afisaj_________________________C
Alte tipuri de
reclame_____________________R
Art 2.2. Clasificarea
sistemelor publicitare s-a facut:
1.
Dupa modul de autorizare:
- cu autorizatie de
constructie _________________________AC
- cu acordul scris
pentru activitati promotionale___________AP
2.
Dupa regimul juridic al
amplasamentului:
-
Domeniu privat ______________________________P
(...)
Persoane
fizice ______________________PF
Persoane
juridice _____________________PJ
Consiliul
local al municipiului Ploiesti ______PM
-
Domeniu public______________________________DP
Art 2.3. Pentru descrierea sistemelor
publicitare se vor folosi si alte criterii de clasificare, specificate in anexa nr. 1 a prezentului
Regulament.
Cap. 3 Metodologia de avizare si autorizare
Art. 3.1. Exista doua modalitati de autorizare a
sistemelor publicitare :
-
cu autorizatie de constructie
-
cu acordul scris pentru activitati promotionale
3.2. Autorizatia de construire
Art.
3.2.1. Procedura de autorizare este
cea prevazuta de legislatia in vigoare (Legea nr. 50/1991, republicata in M Of.
Nr. 933/13 oct. 2004, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 si Legea
nr. 401/2003).
Art.
3.2.2. Certificatul de urbanism se va elibera de catre DGDU, acesta fiind actul
de informare prin care solicitantului i se fac cunoscute cerintele ce trebuiesc
indeplinite si lista cuprinzand avizele si acordurile necesare in vederea
autorizarii.
Certificatul de urbanism va avea
la baza:
-
Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si
reclame in municipiul Ploiesti, etapele I, II si III, aprobat prin HCL nr.
32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001.
-
Planului urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti
-
prezentul Regulament privind publicitatea stradala
-
documentatia pentru obtinerea Certificatului de urbanism.
Documentele solicitate pentru
obtinerea Certificatului de urbanism si a Autorizatiei de construire sunt
listate in anexa nr. 2.
Art.
3.2.3. Autorizatia de construire va avea un caracter provizoriu, cu o durata de
valabilitate limitata la intervalul de timp in care este valabil Contractul de
inchiriere.
Autorizatia de construire se
elibereaza pe baza:
-
Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si
reclame in municipiul Ploiesti, etapele I, II si III, aprobat prin HCL nr.
32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001.
- Planului urbanistic zonal B-dul Independentei
Ploiesti
- prezentului
Regulament privind publicitatea stradala
- certificatului de urbanism
- avizelor solicitate prin Certificatul de
urbanism
-
documentatiei pentru obtinerea Autorizatiei de construire, cu achitarea taxelor
conform legii.
3.3. Acordul pentru activitati promotionale
Art. 3.3.1. Acordul pentru activitati promotionale
se va elibera pentru sistemele publicitare folosite in cadrul unor campanii publicitare pe termen scurt sau
pentru activitati de promovare pe termen scurt, care folosesc domeniul
public sau privat.
Pentru a
putea obtine acest acord, este necesara indeplinirea urmatoarelor conditii,
cumulativ:
-
sa fie folosite in cadrul unor activitati de promovare cu o durata de
maximum 45 de zile
-
sa poata fi demontate in decursul a 24 de ore, suportul si mediul
inconjurator urmand a fi aduse la starea dinainte de amplasarea sistemului (cel
tarziu in ultima zi de valabilitate a acordului)
Acordurile pentru activitati
promotionale se elibereaza in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data
obtinerii avizului Comisiei de Urbanism a Consiliului Local Ploiesti(Comisia
nr. 4). Durata maxima de valabilitate a unui acord este de 30 de zile.
Acordurile se pot prelungi o singura data, pentru perioade de maximum 15 de
zile.
Continutul documentatiei
necesare obtinerii acordului pentru activitati promotionale
este specificat in Anexa
nr. 4. Documentatia va fi insotita de o cerere tip completata de catre
beneficiar. (Anexa nr. 5)
Documentatia necesara
prelungirii acordului pentru activitati promotionale consta dintr-o cerere
completata de beneficiar si o copie dupa acordul initial.
Cap. 4 Conditii de amplasare
4.1. Sisteme publicitare
amplasate pe domeniul privat sau pe structuri de sustinere private
Art.
4.1.1. Pentru toate tipurile de amplasament se vor incheia contracte intre contribuabil si proprietar, pe baza:
-
H.C.L. 32/15.02.2001 privind aprobarea Studiului privind construirea si
amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti/ etapa
l si aprobarea organizarii Licitatiei pentru inchirierea terenurilor ce
fac parte din domeniul public al municipiului Ploiesti, situate in zona
centrala, in vederea construirii si amplasarii suporturilor pentru firme si
reclame
-
H.C.L. 160/02.06.2001 privind aprobarea Studiului privind construirea si
amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti/ etapele
II si III si aprobarea organizarii Licitatiei pentru inchirierea
terenurilor ce fac parte din domeniul public al municipiului Ploiesti, situate
pe principalele magistrale de circulatie si in principalele puncte aglomerate
(piete), in vederea construirii si amplasarii suporturilor pentru firme si
reclame
-
Prezentului Regulament privind
publicitatea stradala in municipiul Ploiesti, de la data aprobarii prin HCL
a acestuia.
4.2. Sisteme publicitare amplasate pe domeniul public sau privat al
municipiului Ploiesti
Art. 4.2.1. Amplasamentele apartinand domeniului
public sau privat al municipiului, pentru care este necesara obtinerea
autorizatiei de construire, se vor
obtine prin licitatie publica, in
conditiile legii.
Art. 4.2.2. Exceptie de la adjudecarea prin
licitatie publica fac sistemele publicitare instalate pe suporti proprii
situati la locul exercitarii unei activitati, la o distanta nu mai mare de 15 m
fata de acel loc. In cazul acesta se va proceda la inchirierea directa, in
conditiile legii, a amplasamentelor de catre administratorul domeniului public.
Art.
4.2.3. Ofertantul care va castiga o licitatie publica va avea obligatia de a
incheia un Contract de inchiriere cu CL Ploiesti dupa obtinerea Autorizatiei de
Construire. Daca sistemul publicitar include consumatori de energie electrica,
iar conectarea se va face la reteaua de iluminat stradal, va incheia si un
Contract de furnizare a energiei electrice cu operatorul serviciului de
iluminat public al municipiului Ploiesti. Copii ale acestor contracte trebuie
incluse in documentatia de autorizare.
Art.
4.2.4. Contractantul care monteaza sau demonteaza un sistem publicitar pe
domeniul public sau privat al municipiului Ploiesti este obligat sa aduca
suportul si mediul inconjurator in starea dinainte de montare/demontare, in
timp de trei zile de la montare/demontare.
Cap. 5 Reglementari
5.1.
Corelari cu studiile existente. Clasificari.
Art. 5.1.1. Reglementarile
specifice cuprinse in prezentul capitol se aplica pe toata suprafata
municipiului Ploiesti inclusiv pe cea care nu este acoperita de Studiul privind construirea si amplasarea
suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti, aprobat prin
HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001.
Explicitarea zonelor cuprinse in
Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme si reclame
in municipiul Ploiesti este cuprinsa in Anexa nr 6
Strazile continute in rezervatia
de arhitectura a municipiului Ploiesti, precum si monumentele izolate si zonele
lor de protectie sunt explicitate in anexa nr. 7.
Art.
5.1.2. Studiul citat cuprinde reglementari pentru 5 feluri de suporturi pe care
se vor amplasa firme si reclame: racheta, city-light, banner, panou publicitar,
caseta luminoasa sau placuta publicitara, astfel:
-
racheta: suport de reclame luminoase
cu dubla vizibilitate, avand dimensiunile de 2,00 m/1,35 m la inaltimea de 0,45-0,60
m.
-
city-light: suport de reclame asezat
pe unul sau mai multe picioare, avand dimensiunile de 4,00/3,00 m la inaltimea
de min. 2,20 m.
-
banner: suport din material plastic
ancorat in patru colturi de doua puncte opuse, amplasat la 5,00 m de sol.
- panou
publicitar: panou-suport de expunere
-
caseta luminoasa: confectie
realizata dintr-o placa de PVC montata pe o rama metalica, inscriptionata pe
ambele fete, luminata.
-
placuta publicitara: confectie realizata
dintr-o placa de PVC montata pe o rama metalica, inscriptionata pe o fata,
neluminata, avand dimensiunile de 0,80/1,20 m.
Art.
5.1.3. In acceptiunea prezentului Regulament, clasificarea panourilor publicitare este cea folosita in prezent de
catre firmele de specialitate, astfel:
·
Placute publicitare
·
Panouri amplasate pe suport propriu
o
Panouri luminate din interior tip back lit
o
Panouri luminate din exterior tip front lit
·
Panouri amplasate pe cladiri
·
Bannere
Suporturile
citate in Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme
si reclame in municipiul Ploiesti vor fi luate in considerare facandu-se
urmatoarele corecturi:
-
panourile tip racheta si cele tip city-light sunt continute in panourile pe
support propriu tip back lit
-
bannerele vor avea suprafata de expunere limitata la 7 mp (7x1)
-
dispare notiunea de panou-suport de expunere, in acceptiunea Studiului
citat
5.2. SISTEME PUBLICITARE
A. FIRME
Art. 5.2.1. Suportul pentru firma se amplaseaza in
conditiile legii si ale prezentului Regulament, pe fatada imobilelor unde se exercita activitatea in cauza sau in
imediata lor vecinatate (la o distanta de maxim 1 m).
Art.
5.2.2. Firmele amplasate in zona
centrala (Piata Victoriei, Take Ionescu, Cuza Voda, Carpati, Emil Zolla,
Vasile Milea, Grivitei, Calin Catalin, George Cosbuc, Mihai Kogalniceanu, Toma
Caragiu, Gheorghe Lazar- anexa
nr. 7) vor fi modulate si se vor
aviza pe baza unui studiu obligatoriu de
fatada.
Art.
5.2.3. Firmele situate la parterul blocurilor din aceasta zona nu vor depasi
limita de proprietate a spatiului, iar in cazul situarii lor pe atic vor prelua obligatoriu inaltimea firmelor
existente, astfel incat sa rezulte un bandou continuu de firme; acestea vor
fi obligatoriu luminoase.
Art.
5.2.4. Pentru magazinele Mercur si Unirea, firmele amplasate vor fi exclusiv ale proprietarilor spatiilor
comerciale din cele doua unitati. Acestea pot fi amplasate pe aticele
existente, cu respectarea ritmului si a configuratiei volumetrice a fatadelor.
Se admit si firme si reclame tip
roof-top (amplasate pe terasele cladirilor).
Art.
5.2.5. Pentru Galeriile comerciale
Ploiesti se admit firmele amplasate
pe primul atic, excluzandu-se in mod absolut cel de al doilea atic sau zona
de apartamente.
Art.
5.2.6. Urmatoarele categorii de investitii ce urmeaza a fi autorizate
(constructii noi sau schimbari de destinatie): banci, institutii publice, sedii ale unor institutii importante,
hoteluri, spitale, magazine, vor asigura obligatoriu iluminatul exterior al firmelor pe tot parcursul noptii.
Art. 5.2.7. Firmele institutiilor sau unitatilor
comerciale situate pe bulevardul
Independentei vor fi casete luminoase din profil de aluminiu cu fata din
stiplex / poliplan, inscriptionate, avand dimensiunile de 1,20/0,80 m//
structuri metalice care sustin placi de metal gravat avand dimensiunile de
0,80/0,60 m// litere volumetrice cu dimensiunea de minimum 0,20 m. Vor fi
luminate obligatoriu pe timpul noptii.
Art. 5.2.8. Pe cladirile
de locuit avand la parter sau parter si mezanin spatii cu alta destinatie decat
cea de locuire, firmele se vor amplasa numai pe fatadele corespunzatoare
acestor spatii si cu respectarea elementelor configurativ-volumetrice
(arhitecturale) ale imobilului.
Orice
propunere ce se va abate de la aceasta regula se va aviza, preliminar
eliberarii Certificatului de urbanism, de catre Arhitectul-sef si Comisia de
Urbanism a Consiliului Local ( Comisia 4 ).
Art.
5.2.9. In cazul cladirilor de locuit prevazute cu parapet plin si continuu la balconul etajului I, se accepta
amplasarea firmelor pe acesta, numai cu acordul prealabil al proprietarilor si
locatarilor.
Art.
5.2.10. Firmele pentru activitati ce se
desfasoara temporar intr-un apartament de bloc se vor amplasa (numai cu
acordul proprietarilor) pe fatada, la nivelul parterului, daca activitatea se
desfasoara la parter, sau in zona accesului la scara respectiva, daca activitatea
se desfasoara la etaj.
Art.
5.2.11. Firmele amplasate in consola,
perpendicular pe fatada, se vor monta la inaltimea minima de 3,00 m de la cota
terenului amenajat sau de la nivelul trotuarului.
Firmele situate intre 3,00 si
6,00 m inaltime vor putea iesi in consola maxim 1,20 m fata de limita de
proprietate a terenului (planul fatadei), dar pastrand o distanta de 1,00 m
fata de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fata de
aliniamentul arborilor (daca acestia exista).
Art. 5.2.12.
Copertinele pe care se pot amplasa
firme vor fi ridicate de la cota terenului amenajat sau de la nivelul
trotuarului minim 2,50 m. Ele vor pastra o distanta de minim 1,00 m fata de
planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fata de aliniamentul
arborilor (daca acestia exista).
Pentru
cazurile in care se solicita derogari de la aceasta regula, se va obtine avizul
arhitectului-sef.
Art.
5.2.13. In cazul cladirilor prevazute cu o incinta
imprejmuita, firmele pot fi amplasate pe aliniamentul stradal, paralel sau
perpendicular fata de acesta, in conditiile art. 5.2.8. Distanta fata de
elementele imprejmuirii va fi de minim 15 cm.
Art. 5.2.14. Firmele luminoase amplasate la mai
putin de 30 de m de semnalizarile rutiere nu vor folosi culori specifice
acestora sau lumina intermitenta.
B. OBIECTE PUBLICITARE
B.1. BANNERE
Art. 5.2.15. Bannerele sunt suporturi publicitare
amplasate la minim 5.00 m de sol, prinse in 4 puncte si amplasate pe stalpii existenti,
dupa obtinerea acordului proprietarilor stalpilor. Bannerele vor avea suprafata
de expunere limitata la 7 mp (7x1)
Art. 5.2.16. Bannerele vor fi prevazute in mod obligatoriu cu
gauri de vant pentru a diminua efectul de panza ce se poate crea in conditii de
vant intens.
Art. 5.2.17. Bannerele se vor monta numai de catre
firme specializate in acest domeniu publicitar.
Art. 5.2.18. In functie de destinatia lor bannerele
sunt clasificate in 2 categorii: bannere
permanente si bannere ocazionale.
Bannerele
permanente sunt acele bannere care vor contine mesaje publicitare si
care se pot amplasa pentru o perioada nelimitata de timp.
Bannerele ocazionale sunt acele bannere care vor anunta evenimente culturale, stiintifice,
sportive, social-economice de interes local, judetean sau national.
Amplasare
Art. 5.2.19 Locatiile bannerelor permanente au fost stabilite
prin Studiul privind construirea si
amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti.
Bannerele
permanente se pot monta pe toate strazile, cu
exceptia stazilor din perimetrul de protectie urbanistica si arhitecturala.
Bannerele
permanente se pot monta pe stalpii existenti, cu acordul proprietarilor si
avizul Arhitectului-sef, cu conditia ca montarea sa se poata face din punct de
vedere tehnic.
Art. 5.2.20. Bannerele ocazionale se pot monta si in
zona de protectie urbanistica si arhitecturala a Municipiului Ploiesti,
(conform Anexei 7 ) astfel incat durata de amplasare sa nu depaseasca 14 zile
calendaristice.
Procedura de autorizare
Art. 5.2.21. Pentru amplasarea
bannerelor, agentii economici trebuie sa solicite DGDU un acord pentru care se depun urmatoarele: cerere tip, certificatul
unic de inregistrare al societatii comerciale, plan de situatie 1:500 si
acordul scris al proprietarului stalpilor(Anexa 4).
B.2 Placute publicitare
Caracteristici
Art 5.2.22 Placutele publicitare sunt confectii realizate dintr-o placa de
PVC, tabla montata pe o rama metalica sau suport tip polyplan, inscriptionate
pe ambele fete, neluminate, avand dimensiunile maxime admise de 0,80/1,20 m
(suprafața de expunere să nu depășească 1 mp/față).
Amplasare
Art. 5.2.23 Placutele publicitare sunt amplasate pe stalpi existenti si vor
avea dimensiunile maxime 0,80/1,20 m si vor fi pozitionate la o inaltime de
minim 4,00 m de la cota terenului.
Art. 5.2.24. Distanta intre
panoul de reclama si elementul cel mai avansat al fatadei unei constructii va
fi de minim 1,50 m.
Placutele publicitare nu vor fi
inscriptionate cu materiale reflectorizante de natura semnelor de circulatie.
Distanta intre elementele de
afisaj, instalate succesiv pe aceeasi parte a strazii, nu poate fi mai mica de
20,00 m, astfel incat campul vizual al conducatorilor auto sa nu devina un
front continuu care sa impiedice citirea semnelor de circulatie si a
semnalizarilor optice.
Art. 5.2.25. Pe stalpii
adiacenti carosabilului se pot monta semnalizari
rutiere si indicatoare, conform STAS 1848/1-86 doar pentru spitale, puncte sanitare, benzinari, etc.
Art. 5.2.26. Amplasarea indicatoarelor
rutiere si a semnelor de circulatie se va face prin grija serviciilor
specializate din Administratia domeniului public si privat.
Procedura de autorizare
Art. 5.2.27. Procedura de amplasare a fiecarei placute
publicitare este reglementata prin Legea nr. 50/1991 republicata, modificata si
completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3, litera h : Autorizatia de
construire se elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu caracter
provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de expunere situate pe căile și
spațiile publice, corpuri și panouri de
afișaj, firme și reclame...). Conform acestora, pentru amplasarea
sistemelor publicitare, este necesara obtinerea unei autorizatii de construire.
In municipiul Ploiesti,
amplasarea sistemelor publicitare se face conform Studiului privind construirea si amplasarea suporturilor pentru firme
si reclame in municipiul Ploiesti, realizat
de SC Consproiect SA Ploiesti si aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr.
160/02.06.2001 si a Planului urbanistic
zonal B-dul Independentei Ploiesti pentru zona de rezervatie
arhitecturala.
B.3 Panouri amplasate pe suport propriu
Caracteristici
Art. 5.2.28 Panourile amplasate pe suport propriu se clasifica in:
-
panouri luminate din interior (suport de reclame asezat pe
unul sau mai multe picioare, avand dimensiunile de 4,00/3,00 m sau 3,2/2,4 m la
inaltimea de min. 2,20 m.) sau backlit
-
racheta: suport de reclame luminoase cu
dubla vizibilitate, avand dimensiunile de 2,00 m/1,35 m la inaltimea de
0,45-0,60 m. Conform prezentului regulament panourile tip racheta pot fi
asociate panourilor luminate din interior tip backlit
- Panouri neluminate suport de reclame asezat pe unul sau mai multe picioare avand dimensiuni variabile tip front lit
Art. 5.2.29 Dupa aprobarea
prezentului regulament, panourile tip front lit se vor transforma conform
procedurii exemplificate in Capitolul 7 Proceduri de conformare.
Amplasare
Art. 5.2.30. In mod obisnuit,
reclamele se vor amplasa in afara spatiului zonei drumurilor publice (ampriza +
zona de siguranta + zona de protectie).
Art.
5.2.31. Pe toate categoriile de strazi
din oras se pot amplasa panouri in urmatoarele conditii:
-
la minim 1,00 m de bordura carosabilului (luandu-se in considerare
proiectia pe sol a suportului publicitar a nu se calcula de la limita de
amplasare a piciorului)
-
la minim 3,00 m inaltime de la sol/cota ternului amenajat
-
cu dimensiunile de :
-
maximum 3,00/2,00 m in interiorul zonei centrale
- maximum
4,00/3,00 m in afara zonei centrale a orasului
- cu distanta de minim 25,00 m intre doua
panouri
- la minim 25,00 m fata de intersectiile cu drumuri
laterale cu mai mult de doua benzi de circulatie
- in afara curbelor cu vizibilitate redusa
Art. 5.2.32. Pe arterele centrale ale Municipiului
Ploiești, așa cum sunt ele definite în Anexa 6 se pot amplasa
panouri pe suport propriu in urmatoarele conditii:
-
la minim 3,00 m inaltime de la sol/cota ternului amenajat
-
cu dimensiunea de 3,2 x 2,4 m
-
Tip Back lit iluminate din interior
-
cu distanta de minim 50,00 m intre doua panouri
-
în afara curbelor cu vizibilitate redusa
Art. 5.2.33. Pe arterele secudare ale Municipiului Ploiești
si la iesirile din oras așa cum sunt ele definite în Anexa 6 se pot amplasa
panouri pe suport propriu in urmatoarele
conditii:
-
la minim 3,00 m inaltime de la sol/cota ternului amenajat
-
cu dimensiunea maxima de 4 x 3 m
-
Tip Back lit iluminate din interior
-
cu distanta de minim 50,00 m intre doua panouri
-
în afara curbelor cu vizibilitate redusa
Art. 5.2.34 În mod obligatoriu, pe un tronson de arteră nu se va monta decât un
singur tip de panou tip Backlit (toate panourile amplasate pe un anumit tronson
vor respecta o anumită dimensiune)
Art. 5.2.35. Amplasarea
panourilor pe suport propriu la sol se va face cu protejarea spatiilor verzi amenajate, a arborilor de aliniament
stradal, a vegetatiei dendro-floricole existente.
Procedura de autorizare
Art. 5.2.36. Procedura de
amplasare a fiecarui panou pe suport propriu este reglementata prin Legea nr.
50/1991 republicata, modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3,
litera h : Autorizatia de construire se elibereaza pentru: h) lucrări de
construcții cu caracter provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de
expunere situate pe căile și spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame...). Conform
acestora, pentru amplasarea sistemelor publicitare, este necesara obtinerea
unei autorizatii de construire.
In municipiul Ploiesti,
amplasarea panourilor publicitare pe suport propriu se face conform Studiului privind construirea si
amplasarea suporturilor pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti, realizat de SC Consproiect SA Ploiesti
si aprobat prin HCL nr. 32/15.02.2001 si HCL nr. 160/02.06.2001 si a Planului urbanistic zonal B-dul
Independentei Ploiesti pentru zona de rezervatie arhitecturala.
Art. 5.2.37. Procedura de autorizare pentru
panourile publicitare de tipul backlit (cele mai folosite in oras) este
sintetizata mai jos:
pentru eliberarea Certificatului
de urbanism si a Autorizatiei de Construire exista doua situatii distincte:
A locatiile solicitate sunt
cuprinse in prezentul regulament
A1.
locatia este ocupata nu se poate
elibera CU pentru construire, eliberandu-se doar CU de relatii
A2.
locatia este libera se elibereaza CU
A2.1.
- dupa obtinerea tuturor avizelor si a
Acordului Unic Serviciul Public Finante Locale si Administrarea
Patrimoniului incheie conventia de
ocupare a terenului (avand anexate Acordul Unic si plan de situatie pe
suport topografic)
A2.2.
se elibereaza Autorizatia de
Construire
A2.3.
se pot incepe lucrarile de amplasare
a panoului
B locatiile solicitate sunt
in afara ariei de acoperire a regulamentului
B1.
locatia este ocupata nu se poate elibera
CU pentru construire, eliberandu-se doar CU de relatii
B2.
locatia este libera se elibereaza CU cu specificarea
reglementarilor cuprinse in regulament
B2.1. dupa obtinerea tuturor avizelor si a Acordului Unic Serviciul
Public Finante Locale si Administrarea Patrimoniului incheie conventia de ocupare a terenului (avand
anexate Acordul Unic si plan de situatie pe suport topografic)
B2.2.
se elibereaza Autorizatia de
Construire
B2.3.
se pot incepe lucrarile de amplasare
a panoului
B.4 Panouri amplasate pe cladiri
Caracteristici
Art. 5.2.38. Panourile amplasate pe cladiri sunt
reclame pozitionate pe calcanele,
terasele si acoperisurile cladirilor, cu dimensiuni variabile in functie de
elementele arhitecturale ale constructiei.
Art. 5.2.39. Reclamele amplasate
pe calcan, fatada, terasa sau acoperis
se vor dimensiona in functie de elementele arhitecturale ale constructiei.
Panourile amplasate pe acelasi calcan vor fi standardizate, avand aceleasi dimensiuni.
Panourile
amplasate pe terase sau acoperisuri nu vor depasi inaltimea de 3,00 m la
constructiile care au inaltimea fatadei de pana la 15,00 m si vor fi de
maxim1/5 din inaltimea fatadei, dar nu mai mult de 6,00 m, la cladirile mai
inalte de 15,00 m.
Amplasare
Art. 5.2.40. Pe fatada spatiilor comerciale de la parterul
imobilelor se pot amplasa alaturi de firme si panouri publicitare
(reclame), care vor respecta prescriptiile din articolele anterioare, cu
exceptia art. 5.2.11.
Reclama
amplasata pe fatada unui spatiu comercial va fi tratata diferentiat fata de
firma prin culoare, forma sau dimensiuni.
Art.
5.2.41. Panourile publicitare vor fi astfel alcatuite si amplasate incat sa nu
impiedice corecta functionare a constructiilor si a elementelor acestora si fara
a afecta structura de rezistenta a cladirilor.
Art.
5.2.42. Se pot amplasa panouri publicitare (inclusiv cele de mari dimensiuni) pe calcanele sau acoperisurile cladirilor proprietatea
persoanelor fizice sau juridice, numai cu acordul proprietarilor si al
arhitectului-sef precum si, atunci cand este vorba de un format atipic, al
Comisiei tehnice pentru urbanism si amenajarea teritoriului.
Art. 5.2.43. Mesh-urile pot fi
amplasate doar pentru activitati
promotionale, pe fasiile verticale libere dintre ferestre si limitate ca termen de expunere la o
saptamana.
Art. 5.2.44. Este interzisa
amplasarea mesh-urilor pe parapetii balcoanelor imobilelor situate pe arterele
principale de circulatie.
Art. 5.2.45. Este interzisa
amplasarea mesh-urilor care obtureaza zone vitrate ale cladirilor.
Art. 5.2.46. Este interzisă
amplasarea mesh-urilor in perimetrul rezervatiei de arhitectura a municipiului
Ploiesti.
Art. 5.2.47 Este interzisa
amplasarea mesh-urilor pe cladirile cu destinatia de locuit.
Procedura de autorizare
Art. 5.2.48. Pentru amplasarea mesh-urilor pe o perioada
de pana la 30 de zile, agentii economici
trebuie sa solicite DGDU un acord
pentru care se depun urmatoarele: cerere tip, certificatul unic de inregistrare
al societatii comerciale, plan de situatie 1:500, schita si continutul
mesajului publicitar, acordul proprietarului cladirii (Anexa nr. 4).
In cazul in care se doreste
amplasarea unui astfel de sistem publicitar pe o perioada mai indelungata, sunt
necesare obtinerea certificatului de urbanism si a autorizatiei de constructie
(in conformitate cu legislatia in vigoare), precum si achitarea taxelor de
publicitate.
Art. 5.2.49 Procedura de amplasare a fiecarui panou
publicitar pe cladiri este reglementata prin Legea nr. 50/1991 republicata,
modificata si completata prin Legea nr. 453/2001 (Art. 3, litera h :
Autorizatia de construire se elibereaza pentru: h) lucrări de construcții cu
caracter provizoriu: chioșcuri, tonete, cabine, spații de expunere situate pe
căile și spațiile publice, corpuri și
panouri de afișaj, firme și reclame...). Conform acestora, pentru
amplasarea sistemelor publicitare, este necesara obtinerea unei autorizatii de
construire.
In municipiul Ploiesti,
amplasarea sistemelor publicitare se face conform prezentului regulament si a Planului
urbanistic zonal B-dul Independentei Ploiesti pentru zona de rezervatie
arhitecturala.
Art. 5.2.50. Se admite
amplasarea panourilor pe cladirile institutiilor
de invatamant, cultura sau alte asemena, numai daca reclama are legatura cu
obiectul de activitate al institutiei respective si dupa obtinerea acordului
forului tutelar, a avizului Arhitectului-sef si, daca este cazul, al Comisiei
tehnice pentru urbanism si amenajarea teritoriului.
Art. 5.2.51. Proprietarul
suportului de reclama este responsabil de siguranta in exploatare a
constructiei (atat a reclamei, cat si a cladirii pe care aceasta se
amplaseaza).
C. Alte forme
de reclama si mobilier urban
Art.
5.2.52. Pe perioada derularii unor manifestari culturale, comerciale sau
sportive, in incinte expozitionale, in piete de circulatie pietonala,
stadioane, complexuri sportive, parcuri, se pot folosi temporar si alte forme
de reclame (baloane gonflabile, tipuri
de reclame si mobilier urban nespecificate din punctul de vedere al prezentului
regulament ). Amplasarea se va face
cu avizul Arhitectului-sef si al Comisiei de urbanism (comisia 4) a Consiliului
local al municipiului Ploiesti.
Art. 5.2.53.
Se pot amplasa reclame realizate cu materiale
autocolante pe geamul vitrinelor,
spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, dar numai pentru suprafete
de reclama care nu depasesc 1,00 mp. Pentru suprafete de reclama mai mari de
1,00 mp amplasarea se va face cu avizul Arhitectului-sef si al Comisiei de
urbanism (comisia 4) a Consiliului local al municipiului Ploiesti.
Art.
5.2.54. Se pot amplasa ceasuri publice
purtatoare de reclama la distanta de minim1,00 m de la limita carosabilului.
Pentru a putea amplasa ceasurile publice, in mod obligatoriu se obtine
Autoriatia de construire pentru acestea. Obtinerea AC se va face respectand
pasii precizati la art. 5.2.37. din prezentul regulament
Art.
5.2.55. Santierele in lucru pot fi imprejmuite cu panouri care sa fie si suport pentru reclame. In acest caz,
dimensiunile reclamelor vor fi dictate de dimensiunile panourilor de
imprejmuire.
Pe
perioada executarii lucrarilor de reparatii, zugraveli, amenajari exterioare la
cladiri, se pot folosi pentru mascarea schelelor si plase de protectie cu
inscriptii de publicitate. Pentru acestea, firmele de publicitate vor solicita
acordul scris al proprietarilor cladirii si al constructorului, dupa procedura
de autorizare a organizarilor de santier.
In mod obligatoriu se vor afisa reclame pe
panourile de imprejmuire sau pe plasele de protectie ale santierelor din zona
centrala si de pe arterele principale de circulatie (b-dul Republicii, b-dul
Independentei, calea Bucuresti, str. Mihai Bravu, Gheorghe Doja intre Andrei
Muresanu si Valeni, str. Carpati, str. Emile Zolla, str. Stefan Greceanu, sos.
Vestului).
Art.
5.2.56. Terenurile virane apartinand
municipalitatii se pot imprejmui pe tot conturul lor cu panouri de reclama
mobile, cu acordul DGDU, al Arhitectului-sef al municipiului Ploiesti, pe o
perioada determinata si cu conditia eliberarii amplasamentului cand nevoile
urbanistice o impun. In acest caz, solicitantii vor plati numai taxa de
publicitate si vor asigura intretinerea reclamei si suportului acesteia.
Panourile
ce vor imprejmui terenuri virane apartinand municipalitatii vor contine
obligatoriu sigla Municipiului si inscrisul Municipiul Ploiesti, la loc
vizibil si care va acoperin minimum 1/5 din suprafata panourilor.
Dreptul
de amplasare a panourilor publicitare ce vor imprejmui terenurile virane
apartinand municipalitatii va fi acordat prin licitatie, in functie de durata
estimata.
Art.
5.2.57. Folosirea vehiculelor
special echipate pentru a face reclama pe teritoriul municipiului Ploiesti se
poate face in urmatoarele conditii:
-
suprafata de publicitate amplasata pe vehicul nu va depasi 16,00 mp.
-
stationarea vehiculelor publicitare pe drumuri publice sau in locuri
vizibile dinspre acestea este interzisa
-
Vehiculele special echipate pentru publicitate nu vor circula in convoi mai
mare de doua masini si cu o viteza mai mare decat jumatate din viteza
admisibila pe tronsonul de strada
-
Circulatia convoaielor este permisa numai cu ocazia manifestarilor
speciale, cu avizul autoritatilor locale (aviz valabil numai o zi)
-
Vehiculele special echipate pentru publicitate vor putea fi puse in
circulatie doar dupa achitarea taxelor de publicitate la serviciul specializat
din cadrul Primariei
Art. 5.2.58. Se accepta publicitatea pe transportul urban (taxiuri, troleibuze, autobuze si
altele ) numai cu acordul prealabil al proprietarilor.
Art. 5.2.59. Se pot amplasa panouri mobile pe trotuar numai in cazul campaniilor promotionale
si numai pe trotuare a caror latime este de cel putin 5,00 m si numai pe o raza
de 10 m fata de spatiul comercial in care se desfasoara campania publicitara,
astfel incat traficul pietonal sa nu fie stanjenit. Perioada maxima admisa in
acest caz este de 14 zile, iar dimensiunea recomandata a panoului este de
0,60/1,20 m/ fata.
Art. 5.2.60.
Se pot amplasa panouri mobile pe trotuar pentru afisarea meniurilor unitatilor
de alimentatie publica la o distanta de maximum 1,00 m fata de intrarea in
local si astfel incat traficul pietonal sa nu fie stanjenit.
Art. 5.2.61. Orice alta forma de reclama avand ca
suport un panou mobil amplasat pe trotuar este interzisa.
5.3. Restrictii / interdictii/ recomandari
Art.
5.3.1. Amplasarea panourilor publicitare
in piete urbane, precum si amplasarea de obiecte de reclama volumetrice sau de
ansambluri de panouri se va face in baza unui proiect urbanistic avizat de
DGDU si aprobat de Arhitectul-sef, la care se adauga, atunci cand este vorba de
un format atipic, avizul Comisiei de urbanism (comisia 4) a Consiliului local
al municipiului Ploiesti.
Art.
5.3.2. In cazul in care reglementarile
aferente documentatiilor de urbanism elaborate anterior sau ulterior
prezentului Regulament se contrazic cu acesta, conditiile de amplasare se
vor stabili cu avizul Comisia de Urbanism a Consiliului Local ( Comisia 4 ).
Art.
5.3.3. Se interzice amplasarea
panourilor de reclame de orice fel in perimetrul rezervatiei de arhitectura a
municipiului Ploiesti, cu exceptia celor aprobate prin studiile de urbanism
existente.
Art. 5.3.4. Se interzice amplasarea formelor
de reclama prevazute de prezentul regulament, pe:
-
cladiri monument sau cu valoare istorica, arhitecturala sau ambientala
-
cladiri ce adapostesc sedii ale autoritatilor publice
-
obiecte de arta monumentala (statui, grupuri statuare etc.)
-
garduri ale cimitirelor, lacasurilor de cult si gradinilor publice
-
spatii verzi amenajate si intretinute de asociatiile de proprietari
-
spatii verzi cu caracter ornamental sau cu valoare deosebita
-
locuri de joaca, locuri de odihna existente in zona blocurilor de locuinte
colective, cu exceptia celor aprobate
prin hotarare a Consiliului Local al municipiului Ploiesti
-
zone de circulatie pietonala cu o latime mai mica de 2 m
-
platforme gospodaresti
-
arbori
-
stalpi care sustin indicatoare rutiere si semaforizari
-
fatade vitrate ale unor spatii comerciale, fara acordul prealabil al
proprietarului
-
terenuri care fac obiectul unor cereri de revendicare sau de constatare a
dreptului de proprietate
Art. 5.3.5. Se interzice amplasarea oricaror forme de reclama la o distanta mai
mica de 5 m fata de trecerile de pietoni, de statiile mijloacelor de transport
in comun sau daca afecteaza vizibilitatea traficului auto in intersectii.
Art.
5.3.6. Se interzice amplasarea
panourilor cu lumina dinamica in
apropierea intersectiilor (la mai putin de 30,00 m de semnalizarile rutiere)
sau in imediata vecinatate a cladirilor de locuit.
Art.
5.3.7. La executia panourilor publicitare din zonele cu semnalizare rutiera sau din apropierea intersectiilor se
interzice utilizarea materialelor reflectorizante, a formei si dimensiunilor
indicatoarelor rutiere, precum si a culorilor in combinatii specifice
semnalizarilor rutiere.
Art.
5.3.8. Se interzice amplasarea
reclamelor sonore sau luminoase, care pot tulbura linistea publica. In cazuri
exceptionale, avizate de Arhitectul-sef si de Comisia 4, functionarea acestora
va fi permisa numai intre orele 8,00-20,00.
Art. 5.3.9. In cazul amplasarii
de noi panouri, acestea nu vor impiedica vizibilitatea
panourilor existente.
Art. 5.3.10. Este interzisa
utilizarea oricaror improvizatii, a scheletelor metalice din profile tip
cornier sau teava rectangulara, a structurilor metalice neacoperite sau
nemascate cu materiale tip sandwish/ multistrat, a suporturilor din lemn sau
tabla, a panzelor (cu exceptia mesh-urilor amplasate in dreptul suprafetelor
vitrate), a inchiderilor din tabla plana sau cutata. Pentru bannere se
recomanda materiale tip Poliplan.
5.4. Dispozitii generale
Art. 5.4.1. Este interzisa amplasarea firmelor si
reclamelor fara obtinerea in prealabil a autorizatiei de construire eliberata
in conformitate cu prevederile Legii 50/1991, a ordinului MLPAT nr. 91/1991, a
Legii 453/2001.
Art.
5.4.2. Nu se elibereaza autorizatia de construire pentru firme si reclame ce
urmeaza sa se amplaseze pe constructii neautorizate sau constructii la care
s-au facut interventii neautorizate conform legii (dupa anul 1990).
Art.
5.4.3. Pentru amplasamentele care sunt solicitate de mai multe persoane
juridice, DGDU va elibera autorizatii de construire in ordinea solicitarilor
primite.
Art.
5.4.4. Grafica si continutul fiecarui material publicitar care urmeaza sa fie
expus vor fi avizate de serviciul Planificare spatiala al DGDU, prealabil
incheierii contractelor de publicitate.
Art.
5.4.5. Se interzice folosirea in alcatuirea firmelor si reclamelor a textelor
si imaginilor care contravin normelor legale in vigoare sau care aduc atingere
bunelor moravuri.
Art.
5.4.6. In cazul afisarii neavizate a unor reclame care incalca normele moralei si
bunului simt, Primaria isi rezerva dreptul desfiintarii acestora.
Art. 5.4.7. Prevederile
Regulamentului de publicitate sunt valabile pentru toate arterele de circulatie
si cladirile din municipiul Ploiesti. Schimbarea unor normative tehnice,
aparitia unora noi sau alte normative pot conduce, dupa caz, la modificarea
unor parti sau a intregului Regulament. Modificarea unor reguli sau prevederi
se pot realiza numai in baza unei documentatii ce va fi avizata si aprobata
conform legii.
Art.
5.4.8. Pentru cazurile ce nu se incadreaza in prezentul Regulament se va
elabora un proiect de detaliu ce va fi avizat si aprobat conform legii.
Art.
5.4.9. Proprietarii suporturilor de publicitate sunt obligati sa mentioneze, in
mod permanent pe suprafata de afisaj, numele si adresa societatii, precum si
numarul autorizatiei de construire.
Art. 5.4.10. In perioada in care nu exista contract
de reclama, proprietarii suporturilor sunt obligati sa anunte Primaria
municipiului Ploiesti si sa acopere cu folie alba suprafetele de expunere.
Toate panourile publicitare dispuse pe domeniul public nu vor fi lasate fara
postere o perioada mai mare de sapte zile. Dupa acest termen, pana la aparitia
altor reclame, firma de publicitate va expune posterele firmei sau ale Primariei
Municipiului Ploiesti.
Panourile
nefolosite pe o perioada de minim o luna se vor desfiinta pe cheltuiala
proprietarului.
Art.
5.4.11. Fac exceptie de la prezentul regulament statiile de transport in comun,
pentru care se vor crea reglementari separate.
Art. 5.4.12. Avizul Serviciului de Planificare spatiala
se elibereaza pe baza Documentatiei tehnice cuprinzand grafica si amplasarea
obiectului (cf. Anexei nr. 3) si va fi aprobat de Arhitectul-sef
Avizul
Arhitectului-sef si este obligatoriu
pentru orice propunere care nu se incadreaza in prevederile prezentului
Regulament si care vizeaza un amplasament din zona centrala sau de pe
principalele artere de circulatie; avizul
Comisiei 4 este obligatoriu pentru orice propunere ce nu se incadreaza in
nici un format prevazut in prezentul Regulament.
Avizul
Politiei rutiere a municipiului Ploiesti este obligatoriu pentru amplasarea
reclamelor la sol sau pe stalpii existenti pe care sunt amplasate indicatoare
rutiere.
Celelalte avize se vor obtine pe baza
documentatiei solicitate de fiecare dintre detinatorii de retele.
Cap 6. Taxe
Art.
6.1. Taxele pentru folosire sistemelor publicitare stradale sunt stabilite in conformitate
cu Legea 571 / 2003 privind codul fiscal. Valoarea acestora se stabileste
anual, prin hotarare a CL Ploiesti.
Art. 6.2. Pentru sistemele
publicitare amplasate pe structuri de sustinere private, beneficiarii de
servicii publicitare vor plati in functie de situatie taxa pentru folosirea
mijloacelor de reclama si publicitate sau taxa pentru afisaj in scop de reclama
si publicitate.
Art. 6.3. Pentru sistemele publicitare cu structuri de
sustinere amplasate pe domeniul public al municipiului Ploiesti, utilizatorul,
respectiv prestatorul de
servicii de reclama si publicitate va plati pe langa taxele pentru folosirea
mijloacelor de reclama si publicitate stabilite prin HCL in conformitate cu
legea si chiria aferenta utilizarii domeniului public stabilita prin contractul
/ conventia de inchiriere.
Art. 6.4. La data incheierii contractului / conventiei
de inchiriere, chiriasul va constitui o garantie egala cu contravaloarea chiriei
pentru 2 luni in favoarea SPFLAP, valabila pe toata perioada derularii
contractului / conventiei si care se va reactualiza anual conform prevederilor
legale.
Art. 6.5. Plata chiriei pentru
ocuparea domeniului public al municipiului Ploiesti se va face pe data de 5 a
fiecarei luni pentru luna urmatoare. Neplata pana la finele lunii in curs
atrage dupa sine calcularea de accesorii stabilite de lege pentru fiecare zi de
intarziere. Neplata chiriei in termenele stabilite anterior atrage dupa sine
rezilierea contractului / conventiei fara a se mai proceda la alte demersuri.
Recuperarea tuturor sumelor restante se va face din garantia constituita
conform Art. 6.4. Totodata din garantie se vor retine sumele aferente
demontarii structurilor de publicitate si aducerii amplasamentului la forma si
starea initiala.
Art. 6.6. In cazul in care exista diferente de
garantie acestea se vor restitui chiriasului in termen de 15 zile de la
finalizarea lucrarilor prevazute la Art. 6.5.
Art. 6.7. Amplasamentele devenite libere se vor scoate
la licitatie conform legislatiei in vigoare.
Art. 6.8. Orice persoana care utilizeaza un panou,
afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate in nume propriu
si / sau la locul desfasurarii
activitatii , datoreaza plata taxei anuale pentru afisaj in scop de reclama si
publicitate stabilite prin HCL in baza prevederilor legale. Taxa pentru afisaj
in scop de reclama si publicitate se plateste anual, anticipat sau trimerstrial
in 4 rate egale pana la datele de 15 Martie, 15 Iunie, 15 Septembrie, 15
Noiembrie inclusiv. Toate persoanele
care utilizeaza un panou , afisaj sau structura de afisare pentru reclama sau
publicitate au obligatia de a depune la compartimentul de specialitate din
cadrul SPFLAP , o declaratie sub sanctiunile prevazute de Art.294,Al.2 din
Codul Fiscal in termen de maximm 30 zile de la data amplasarii sau
desfiintarii. Calcularea taxei pentru afisaj se va face cu luna in care sa
amplasat structura de afisaj , respectiv incetarea paltii taxei se va face cu
luna urmatoare desfiintarii.
Inspectorii SPFLAP vor verifica
lunar panourile, afisajele sau structurile de afisaj existente, le vor compara
cu declaratiile depuse informand conducerea SPFLAP de neconcordantele aparute
si vor efectua demersurile legale.
Taxa pentru servicii de reclama
si publicitate se plateste de catre prestatorul serviciului pe toata durata
derularii contractului , la data de 10 ale lunii urmatoare pentru luna
anterioara. Prestatorul de servicii publicitare are obligatia ca in termen de
15 zile de la data incheierii fiecarui contract de servicii publicitare sa
dpuna o copie a acesteia la compartimentul de specialitate din SPFLAP.
Nedepunerea acestora atrage dupa sine sanctiunile prevazute de lege.
Totodata prestatorii de servicii
de publicitate vor depune lunar la SPFLAP pana la data de 10 ale lunii pentru
luna anterioara o situatie conform anexei 12
la prezentul regulament. Inspectorii fiscali din cadrul SPFALP vor verifica
concordanta contractelor si situatilor depuse cu situatia din teren si vor
propune masurile legale care se impun.
Cap. 7. Proceduri de conformare
Art. 7.1. Conform constatarilor de pe teren
efectuate in timpul realizarii inventarului tuturor panourilor publicitare de
pe domeniul public al municipiului Ploiesti, s-au identificat urmatoarele
situatii referitoare la legalitatea amplasarii suporturilor pentru publicitate
din oras:
A.
panouri pentru care exista Autorizatie de construire si sunt amplasate pe
locatiile prevazute in anexa 8 (anexa 8 - parte desenata intocmita de DGDU
pe suportul existent al Studiul privind construirea si amplasarea suporturilor
pentru firme si reclame in municipiul Ploiesti realizat de SC Consproiect SA
in anul 2001) a Regulamentului Local privind publicitatea stradala in municipiul
Ploiesti
B.
panouri pentru care exista obtinut Certificat de urbanism, sunt pe
locatiile prevazute in anexa 8 dar
nu au Autorizatie de construire
C.
panouri care sunt pe locatiile prevazute in anexa 8, dar nu au
Certificat de urbanism si nici Autorizatie de construire
D.
panouri care au Certificat de urbanism si Autorizatie de construire dar nu
sunt prevazute in anexa 8, sau se
gasesc in zone din afara Regulamentului Local privind publicitatea stradala in
municipiul Ploiesti
E.
panouri care se afla intr-o totala ilegalitate, nu sunt cuprinse in anexa 8, nu au Certificat de urbanism
si Autorizatie de construire
Pentru situatiile enumerate mai
sus sunt prevazute urmatoarele masuri:
A.
panourile se mentin. Daca tipul panoului folosit nu este
cel prevazut in prezenta hotarare, detinatorul acestuia este obligat sa
modifice suportul publicitar existent astfel incat, acesta sa aiba dimensiunile
de 2 x 3 m sau 4 x 3 m / backlit.
B.
Se va stabili un termen pentru obtinerea Autorizatiei de
construire, in caz contrar panourile se desfiinteaza.
C.
Se vor stabili termene pentru obtinerea Certificatului
de urbanism si a Autorizatiei de construire, in caz contrar panourile se
desfiinteaza.
D.
Relocarea daca este posibil pe
locatiile prevazute in anexa 8, daca nu este posibil se procedeaza la desfiintare.
E.
Se desfiinteaza.
Situatiile enumerate mai sus si detalierea programului de conformare se
gasesc in anexa nr. 9
a regulamentului, PROGRAM DE CONFORMARE A SISTEMELOR PUBLICITARE DIN
MUNICIPIUL PLOIESTI
Cap. 8
Contraventii si sanctiuni
Art. 8.1. Constituie contraventie urmatoarele
fapte, dar, potrivit legilor in vigoare, nu sunt considerate infractiuni:
-
a) nerespectarea dispozitiilor articolelor 5.2.14/ 5.2.24/ 5.2.49/ 5.3.6/
5.3.7/ 5.3.8/ 5.4.5.
-
b) nerespectarea dispozitiilor articolelor 4.2.4/ 5.3.4/ 5.2.25/ 5.4.9/
5.4.10, 5.2.44, 5.2.45, 5.2.46, 5.2.47.
Art.
8.2. Contraventiile prevazute la art.
8.1. se sanctioneaza cu amenda:
-
de la 1.000 la 2.000 RON pentru art. 8.1. alin. a).
-
de la 2000 la 4000 pentru art. 8.1. lin. b).
Art. 8.3. Prevederile Ordonantei
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata prin
Legea nr. 180/2002 se aplica corespunzator.
Art. 8.4. Constatarea
contraventiilor si aplicarea amenzilor se va face de catre personalul
imputernicit de catre Primar, stabilit prin Dispozitie a acestuia.
Arhitect sef, Sef serviciu Planificare spatiala,
Arh. SIMONA MUNTEANU Arh. ANTONIU
BRUCKNER