PRIMĂRIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI organizează concurs de recrutare în data de 25.11.2025 ora 11.00 proba scrisă, pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacantă de director general adjunct, clasa I, gradul II la Direcţia Generală de Dezvoltare Urbană, pe perioadă nedeterminată cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, la sediul instituţiei din Ploiești, Piaţa Eroilor nr.1A, în conformitate cu prevederile art. VII alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 și art. VII alin. (7) din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ:
Condiţii de participare:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă - ramura de ştiinţă - arhitectură şi urbanism sau inginerie civilă – specializarea construcţii civile, industriale şi agricole;
- studii universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.57 alin.(2) din Legea nr.199/2023;
- vechime în specialitatea studiilor minim 7 ani;
- cunoştinţe de operare pe calculator – nivel mediu dovedite prin copii ale cursului de perfecţionare/specializare sau copie a foii matricole în care se dovedeşte cunoştinţele I.T.
Condiţii de ocupare a funcţiei publice prevăzute la art.465 lain.(1) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
-cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
-are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
-are capacitate deplină de exerciţiu;
-este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
-îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
-dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
- are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;
- îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
-nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
-nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
-nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
-nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Bibliografie/Tematică
Constituţia României, republicată, cu tematica Constituţia României, republicată
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare: partea I, partea a II-a, titlul I şi titlul II, partea a IV-a, titlul I şi partea a VI-a, titlul I şi titlul II, cu tematica: partea I (Dispoziţii generale), titlul I (Guvernul) şi titlul II (Administraţia publică centrală de specialitate) ale părţii a II-a, titlul I (Prefectul şi subprefectul) al părţii a IV-a, titlul I (Dispoziţii generale) şi II (Statutul funcţionarilor publici ) ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: Capitolul III - Sectiunea 3 - Atributiile autoritatilor administratiei publice locale; Sectiunea 4 - Certificatul de urbanism; Capitolul IV - Sectiunea 3 - Documentatii de urbanism.
Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, cu tematica: Capitolul II - Sectiunea 5 - Planul urbanistic general (P.U.G.) şi Secţiunea 6 - Planul urbanistic zonal(P.U.Z.); Capitolul III - Fundamentarea si elaborarea documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism; Capitolul V - Perioada de valabilitate a documentatiilor de amenajarea teritoriului si de urbanism; Capitolul VI - Actualizarea şi monitorizarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii – republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: Capitolul I - Autorizarea executarii lucrarilor de constructii; Anexa nr.1:CONŢINUTUL-CADRU al documentaţiei tehnice D.T. pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
Ordinul nr.839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu tematica: Capitolul II - Secţiunea 1: Documentele necesare emiterii certificatului de urbanism şi autorizaţiei de construire/desfiinţare; Secţiunea 2: Avize şi acorduri necesare în procedura de autorizare, Acordul vecinilor; Capitolul III:Procedura de autorizare, Secţiunea 1:Certificatul de urbanism - Redactarea certificatului de urbanism.
Atribuţiile postului
1. Participa la coordonarea programelor de organizare, dezvoltare urbanistica si de amenajare a teritoriului administrativ al municipiului ploiesti si asigura urmarirea realizarii lor conform prevederilor legale
-asigură emiterea certificatelor de urbanism, a avizelor tehnice de conformitate şi autorizaţiilor de construire/desfiinţare pe teritoriul municipiului Ploieşti, în conformitate cu competenţele stabilite prin Legea nr.50/1991 republicată cu modificările şi completările ulterioare;
-urmăreşte aplicarea si respectarea de către persoanele fizice şi juridice a regulamentelor specifice domeniului de activitate, reglementate prin hotărâri ale Consiliului local Ploieşti;
- studiaza in permanenta legislatia nou aparuta in domeniu;
- supravegheaza aplicarea corecta a prevederilor PUG si a regulamentului de urbanism aferent prin intermediul autorizatiilor de construire/desfiintare care sunt emise de serviciul specializat;
- propune arhtectului şef masurile de protectie si conservare a monumentelor istorice si de arhitectura, a parcurilor si rezervatiilor naturale si a zonelor protejate, indiferent de natura acestora in conformitate cu responsabilitatile stabilite pentru autoritatile publice locale;
- propune arhitectului sef masuri pentru reabilitarea unor zone si puncte din mun. Ploiesti in vederea ridicarii gradului de utilitate si estetica urbana in conformitate cu documentatiile de urbanism aprobate conform legii;
- propune arhitectului sef noi zone de dezvoltare urbanistica a mun. Ploiesti.
2. Urmareste respectarea legilor si normelor in vigoare privind urbanismul si amenajarea teritoriului mun. Ploiesti, respectarea discilinei in urbanism
- verifica si urmareste respectarea disciplinei in urbanism prin compartimentul de specialitate;
3. Respecta normele de protectia muncii
- participa la prelucrarea cu tot personalul din subordine a normelor de protectia muncii ;
- ia toate masurile necesare pentru respectarea normelor de protectia muncii.
4. Respecta standardele de calitate ISO9001/2015
- respecta cerintele si procedurile sistemului de management implementat de municipiul Ploiesti in domeniul calitatii
- adopta cele mai bune masuri pentru ridicarea standardelor de calitate a muncii ;
- verifica toate rapoartele intocmite de subordonati cu privire la standardele de calitate ISO 9001/2015.
5. ALTE ATRIBUTII RELEVANTE POSTULUI
- verifica si semneaza toate documentele care sunt emise de subordonatii ;
- coordoneaza activitatile privind autorizarea in constructii, disciplina in urbanism;
- coordonează şi realizează activitatea de eleborarea a regulamentelor destinate activitatii urbanismului si amenajarii teritoriului municipiului Ploiesti;
- urmareste intocmirea bazei de date computerizate in domeniile de activitate ale directiei;
- primeşte, repartizeaza si urmareste rezolvarea în termen a petitiilor primite din partea cetăţenilor cu respectarea prevederilor legale.
Concursul se va desfăşura la sediul Primăriei Municipiului Ploieşti, Piaţa Eroilor nr. 1A.
Actele necesare pentru înscrierea la concurs sunt:
- formularul de înscriere;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copie a actului de identitate;
-
copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
-
copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;;
-
copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art.57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
-
copie a cursului de perfecţionare/specializare sau copie a foii matricole/certificat în care se dovedeşte cunoştinţele I.T.;
-
copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit modelului prevăzut la art.137 lit. “e”, pct. V din Anexa nr.10 la O.U.G. nr.57/2019 Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare ;
-
copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
-
cazierul judiciar sau o declaraţie pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia publică pe care candidează; candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
- declaraţia pe proprie răspundere că nu se află în incompatibilitate cu funcţia publică.
Copiile de pe actele menţionate mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Dosarele de concurs se depun la sediul Primăriei Municipiului Ploieşti, Piaţa Eroilor nr. 1A, parter, în perioada 24.10.2025 – 12.11.2025, la secretar comisie doamna CHIFOR ELENA – consilier în cadrul serviciului Resurse Umane, Organizare şi Administrativ.
Formularul de înscriere la concurs se va depune la Registratura Primăriei Municipiului Ploiesti, Piaţa Eroilor nr. 1A, parter, în perioada 24.10.2025 – 12.11.2025 ora 16.00.
Relaţii suplimentare se pot obţine de la doamna CHIFOR ELENA – consilier în cadrul serviciului Resurse Umane, Organizare şi Administrativ, tel.0244/516699 int.406, şi e-mail resurseumane@ploiesti.ro.
Formular de inscriere (doc)...AICI
Formular de inscriere (pdf)...AICI
Adeverinta model art.137 lit. e pct. V din Anexa 10 OUG nr.57-2019 actualizata (doc)...AICI
Adeverinta model art.137 lit. e pct. V din Anexa 10 OUG nr.57-2019 actualizata (pdf)...AICI
Declaratie pe proprie raspundere...AICI |
| |
|