Înapoi
SERVICIUL PUBLIC LOCAL COMUNITAR DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR PLOIEŞTI

 

               SERVICIUL EVIDENŢA  INFORMATIZATĂ  A  PERSOANELOR

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR CARE SE ADRESEAZĂ

SERVICIULUI EVIDENŢA INFORMATIZATĂ A PERSOANELOR

 

   Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar cărţile de identitate se eliberează titularilor. În situaţia în care solicitantul  nu se află în ţară, mandatarul va prezenta o procură specială pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului.

 

   Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea  pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.

 

   Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetăţeniei şi a domiciliului, necesare eliberării actului de identitate, se prezintă în original şi copie.

 

    DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SE POATE FACE CU

 UNUL DIN URMĂTOARELE DOCUMENTE: 

a)  Acte încheiate în condiţii de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare

b)  Declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la litera a)

     Declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

c)   Declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului (anexa nr.14), însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la literele a) şi b). Pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali

 

d)   Documentul eliberat de primării, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol. 

 

     Informaţii suplimentare privind activitatea de evidenţă a persoanelor pot fi obţinute şi de pe site-ul  Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date www.depabd.mai.gov.ro

 

 

 

 

 

La vârsta de 14 ani
Expirare valabilitate
Schimbare domiciliu
Schimbare nume
Pierdere sau furt
Dobandire cetatenie
Resedinta/flotant
Carte provizorie
Români în strainatate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ELIBERAREA

CĂRŢII DE

IDENTITATE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pentru vizualizarea documentelor trebuie să aveţi instalat Adobe Reader®, pe care îl puteţi descărca aici: